راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 2 - قسمت دوم

بازگشت به ریشه‌ها
نویسنده: نیما رضایی در 25 اسفند 1397 ساعت 12:12

قسمت اول راهنما را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید

 

۵/ باس فایت ویلیام برکین

 

 از اینجا راه‌های لیان و کلیر از هم جدا خواهد شد؛ در حالی که راه‌های این دو شباهت‌هایی نیز به یک دیگردارند، بهتر است راه مخصوص به خود را انتخاب کنید.

  • پارکینگ

بعد از قرار دادن مدال‌ها راه جدیدی باز خواهد شد که شما را به آسانسور می‌رساند. راهرو را به سمت آسانسور ادامه داده و در نیمه‌ی راه پلکان، از آن خارج شوید. راهروی آهنی را ادامه دهید تا به یک شلف برسید. با جا به جایی آن یک کات سین آغاز خواهد شد.

 

 

حال وارد مبارزه با اولین بأس بازی یعنی ویلیام جی. برکین (Wiliam G. Birkin) خواهید شد. بهترین راه مبارزه با ویلیام استفاده از سالن به نفع خودتان است. در دایره‌های کوچک بدوید و به سر ویلیام شلیک کنید تا چشم روی شانه‌ی خود را نشان داده و در نهایت به چشم شلیک کنید. در گوشه‌های بدون راه فرار گیر نکنید و تنها برای برداشتن مهمات و گیاهان دارویی به کناره‌ها حرکت کنید. سعی کنید فاصله‌ای معمولی را از وی حفظ کنید. نزدیکی بیش از اندازه به ویلیام باعث می‌شود از او ضربه بخورید و با دوری زیاد نیز او پنهان خواهد شد تا شما را غافلگیر کنید.

بعد از مبارزه از نردبان بالا رفته و از تنها راهروی مقابل حرکت کنید. بعد از حرکت دادن سکو شما اولین بروزرسانی برای جیب خود را داخل یک کمد پیدا خواهید کرد. به راه خود ادامه دهید تا به پارکینگ برسید.

  • راه‌های جدای لیان و کلیر

در این قسمت راه لیان و کلیر اندکی فرق دارد. هر دو باید به سردخانه (Morgue) برسند اما لیان در این راه باید  وارد اتاق ژنراتور شده و با استفاده از اهرم برق را متصل کند. اهرم را می‌توانید در محوطه‌ی زندانی که با آیدا وارد آن شدید پیدا کنید. اینجا را به خاطر بسپارید؛ چرا که می‌بایست دوباره به آن بازگردیم. در راه خود به سمت سردخانه مراقب لیکر ها و سگ‌ها باشید.

به عنوان کلیر باید از راهی گذر کنید که رئیس پلیس، آقای آیرونز، پیش‌تر رفته بود. در داخل دفتر رئیس از کلید الماسی خود استفاده کنید تا برق آسانسور شخصی متصل شود. با لیان نیز همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، با استفاده از اهرم، برق را متصل کرده و سپس یکی از دو مکعب الکترونیکی را بردارید.

 

 

 

این مکعب را با کلیر می‌توانید در انبار شرقی طبقه سوم پیدا کند. دومین مکعب برای هر دو شخصیت در برج ساعت قرار دارد که اکنون در راه آن هستیم.

پیش از خروج از اتاق رئیس پلیس کلید مخفی شده در قاب عکس را بردارید. در این اتاق همچنین پازلی را پیدا خواهید کرد که لیان در محدوده‌ی زندان پیدا می‌کند و با استفاده از کلید دل (Heart Key)  می‌توانید به پلکانی برسید که لیان با کشیدن اهرم به آن دسترسی پیدا کرد. پس از رسیدن به پلکان، به سمت طبقه‌ی سوم حرکت کرده و وارد انبار شرقی (East Storage) شوید. در این اتاق می‌توانید با هر دو شخصیت چرخ دنده‌ی بزرگ را پیدا کنید. کلیر باید با استفاده از کلید دل درب دیگری را در این اتاق باز کند تا مکعب الکتریکی را پیدا کند. لیان این مکعب را در اتاق ژنراتور پیدا کرده بود.

 

 

 

اکنون که مکعب و چرخ دنده را با خود دارید، می‌توانید از طبقه‌ی سوم به سمت سقف حرکت کنید. از نردبان پایین رفته و در ارتفاع پایین تر به دنبال یک شیر صنعتی (والو) بگردید و با استفاده از آن آتش طبقه‌ی بالا را خاموش کنید.

به خاطر داشته باشید که باید با لیان وارد اتاق کوچک نیز بشوید‌ (این اتاق برای کلیر بسته است). در اینجا کلید پیک (Clubs Key) را برای لیان پیدا خواهید کرد. پس از خاموش شدن آتش وارد راهروی سوخته شوید. اکنون شما دوست جدیدی پیدا می‌کنید که با سماجت شما را دنبال خواهد کرد. آقای اکس یا همان تایرنت شروع به دنبال کردن شما می‌کند و فعلاً قادر به کشتن وی نخواهید بود. لیان و کلیر تنها می‌توانند آقای اکس را برای مدتی کور کرده و یا به سادگی از او فرار کنند.

 

 

۶/ برج ساعت

 حال که لیان کلید پیک و کلیر کلید دل را با خود به همراه دارند، تنها یک اتاق دیگر باقی مانده است. به قسمت غربی طبقه اول رفته و اهرم را بردارید. با استفاده از این اهرم می‌توانید قفسه‌های داخل کتابخانه را حرکت دهید.

 

 

به کتابخانه بازگردید و با استفاده از اهرم قفسه ها را به شکل یک پل در آورید تا شما را به طبقه‌ی بالا متصل کنند. برای انجام این کار قفسه ها را به این ترتیب جا به جا کنید:

  • قفسه‌ی سمت راست را یک بار به چپ حرکت دهید
  • قفسه‌ی اهرم دار را یک بار به راست حرکت دهید
  • دو قفسه‌ی دیگر را هر کدام دو بار به راست حرکت دهید

از روی پل ساخته شده به بالکن طبقه‌ی سوم بروید. وارد اولین دری که در راه قرار دارد شده تا به برج ساعت برسید. در این‌جا می‌توانید از چرخ‌ دنده‌ی خود برای پایین آوردن پلکان استفاده کنید اما پس از انجام این کار دوباره آن را داخل جیب خود بگذارید. به طبقه‌ی بالا رفته و چرخ دنده‌ی کوچک را تعویض کنید. سپس چرخ دنده‌ی کوچک را به طبقه‌ی پایین برده و در مکانیزم زنگ قرار دهید تا به دومین قطعه‌ی الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.  

اکنون که هر دو مکعب را در اختیار دارید باید با کلیر به اتاق رئییس پلیس و با لیان به زندان برگردید. قطعات را درون پازل قرار دهید.

 

 

 

با حل کردن این پازل آسان به کلید پارکینگ دسترسی پیدا خواهید کرد. در این قسمت راه های لیان و کلیر از هم جدا خواهد شد. راه لیان با رنگ آبی و راه کلیر با رنگ صورتی علامت زده شده است. لیان به سمت ورودی فاضلاب خواهد رفت در حالی کلیر راهی نوانخانه خواهد شد. هر دو شخصیت بار دیگر در فاضلاب با هم ملاقات خواهند کرد و بار دیگر راهی مشابه را دنبال خواهند کرد.

  • ورودی فاضلاب (لیان)

در این سناریو پس از استفاده از کلید گاراژ بازی باز شخصیت آیدا را دنبال خواهد کرد. شما باید راه خود را در فاضلاب ادامه داده تا به باس فایت کروکودیل برسید. این بخش به زودی بروز‌رسانی خواهد شد.

  • نوانخانه (کلیر)

پس از به دست آوردن کلید گاراژ و تماشای کات سین شما کنترل شخصیت شری را برای مدتی کوتاه در اختیار خواهید گرفت. بازی با شری را در یکی از اتاق های یتیمخانه آغاز می‌کنید. در سمت چپ یک اسباب بازی پیدا خواهید کرد که با بررسی آن، یک سنگ برای پازل کنار در به دست می‌آورید.

 

 

سنگ را درون پازل قرار دهید. راه حل پازل در تصویر زیر قرار دارد.

 

 

با حل پازل یک قیچی برای بریدن نوار چسب ها و فرار از اتاق به دست خواهید آورد. راهرو را ادامه دهید تا به جسد بی‌جان روی میز برسید. در اینجا یک کات سین مشاهده خواهید کرد.

رئیس پلیس آیرونز شما را دنبال خواهد کرد و باید از چنگ وی فرار کنید. در اینجا باید به طبقه‌ی بالا رفته و پشت وسایل چوبی پنهان شوید. الگوی حرکت آیرونز دایره وار است بنابراین شما نیز شروع به حرکت به شکل یک دایره کنید. بالاخره آیرونز به سمت چپ حرکت کرده و چیزی را تکان خواهد داد. منتظر برگشت وی به اتاق باشید و سپس به راه تازه باز شده رفته و زیر میز پنهان شوید. زیر میز بمانید تا کات سین بعدی آغاز شود.

 

 

پس از آن که رئیس پلیس وارد دستشویی شد، شما باید کلید او را از در برداشته و به اتاقی که پیش‌تر در آن سعی بر دزدیدن کلید را داشتیم، بازگردید. آیرونز بار دیگر شما را دنبال خواهد کرد. پس از رسیدن به اتاق، بار دیگر باید کنترل کلیر را بر عهده بگیرید.

 

 

اکنون بار دیگر در دفتر رئیس پلیس هستیم. در اینجا از آسانسور استفاده کرده و به گاراژ بروید تا کرکره‌ها را باز کنیم. آقای اکس بار دیگر شما را دنبال خواهد کرد. از پارکینگ خارج شده و به سمت دروازه‌ای که زامبی‌ها آن را اشغال کرده‌اند حرکت کنید. از پله‌های آهنی بالا رفته و از داخل اتوبوس میان‌بر بزنید. در اینجا مراقب سگ‌ها باشید.

 

 

درست پس از خروج از اتوبوس به نوانخانه خواهید رسید. وارد اتاقی که آخرین بار با شری در آن بودیم،‌ شده و از نردبان به سمت انباری پایین بروید. بعد از آن که بار دیگر از دست آقای اکس فرار کردید، و پس از مشاهده‌ی یک کات سین، شما به اتاقی جدید خواهید رسید. از لبه‌ی کوتاه پایین پریده و تنها راهرو را ادامه دهید تا به اتاق جعبه‌ی آیتم ها و ماشین تایپ برسید.

در اینجا ۶ جعبه قرار دارد که می‌بایست مهره‌هایی شبیه به مهره‌های شطرنج را در آن‌ها قرار دهید. قسمت فاصلاب از اینجا آغاز می‌شود.

 

۷/ فاضلاب

 از این نقطه‌ی بازی تا نزدیکی پایان آن، راه هر دو شخصیت مشابه خواهد بود. مشاهده خواهید کرد که ۳ تکه از مهره‌های مورد نیاز  از پیش در جعبه‌ها قرار داده شد‌ه‌اند. ما باید به سراغ ۳ مهره‌‌ی دیگر رفته و با استفاده از آن ها، درب اتاق را باز کنیم. این کار برای نجات شری و آیدا است. وارد دربی که در امتداد پنجره‌ی بزرگ است شده و از اهرم استفاده کنید تا پل باز شود. پس از عبور از پل ابتدا به سمت چپ حرکت کنید و راه خود را تا جایی که به خودروی کابل برسید ادامه دهید. در اینجا دستگیره را بردارید.

اکنون به سمت پل بازگشته و این بار راه خود را به سمت راست آن ادامه دهید. پس از ورود به درب سمت راست وارد یک پلکان تاریک خواهید شد. در اینجا راه به دو قسمت تبدیل می‌شود که باید در هر قسمت کارهایی انجام دهیم.

ابتدا به سمت چپ حرکت کنید. با استفاده از دستگیره‌ی t شکل دروازه را باز کرده و راهرو را تا جایی که به یک میز برسید ادامه دهید.

 

 

در اینجا نردبانی برای رسیدن به منطقه‌ی باطلاقی Bottom Waterway تعبیه شده است. از نردبان پایین رفته و از لانه‌ی هیولای G (ویلیام جی. برکین) عبور کنید. با انجام این کار به اتاق انبار (Storage Room) خواهید رسید. در این اتاق می‌توانید مهره های شاه و وزیر (King & Queen) را پیدا کنید. مهره‌ها را برداشته و به دو راهی بازگردید. در انبار همچنین می‌توانید یک سلاح Flamethrower برای لیان و یا یک سلاح Spark Shot برای کلیر پیدا کنید.

 

 

به دروازه‌ی آغازین بازگردید، جایی که یک دستگیره‌ی دیگر در کنار گیاهی آبی انتظار شما را می‌کشد. آن را باز کرده و سپس با استفاده از بالابر به محوطه‌ی بالایی بروید. بدین صورت به اتاق کار (Workroom) خواهید رسید. در این اتاق یک زامبی بی‌جان بر روی زمین و یک بروزرسانی برای Inventory خود پیدا خواهید کرد. درب دیگر را باز کرده و از سمت چپ آن مهره‌ی رخ (Rook) را بردارید.

اکنون که هر سه مهره را در اختیار دارید، به اتاق جعبه‌ی آیتم‌ها و ماشین تایپ بازگردید. در اینجا باید معمای روی دیوار را حل کنید. پاسخ معما در دیوار راست به ترتیب سرباز، وزیر و شاه (Pawn,Queen,King)، و در دیوار دیگر به ترتیب فیل، رخ و اسب (Bishop, Rook, Knight) است.

اکنون می‌توانید وارد درب جدید شوید. پله‌ها را به سمت پایین دنبال کنید تا به محل اتصال برق برسید. هنگام خروج از اتاق هیولای G بار دیگر به شما حمله خواهد کرد. برای مبارزه با G بهتر است شخصیت خود را در اطراف جعبه‌ی برق فشار قوی نگه دارید چرا که وی نمی‌تواند در این نقطه به شما آسیب برساند.

 

هنگامی که هیولا کرکره‌ها را نابود کرد، از او عبور کرده و وارد منطقه‌ی دارای کانتینر شوید. در پشت کانتینر یک اتاق کنترل قرار دارد. با فشردن دکمه‌ی قرمز کانتینر حرکت کرده و با G برخورد خواهد کرد. پس از انجام این کار باید کانتینر را بار دیگر به محل خود بازگردانید تا هیولا را از لبه‌ی سکو سرنگون کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که وی را از پا در آورید. معمولا ۳ ضربه برای انجام این کار کافی است.

 

 

پس از مغلوب کردن G می‌توانید وارد اتاق ضایعات شوید تا شری و آیدا را نجات دهیم. پس از نجات همراهان خود به سمت خودروی کابل بازگردید تا قسمت فاضلاب بازی به پایان رسد. مقصد بعدی ما NEST، یعنی آزمایشگاه آمبرلا، است.

هشدار: پس از کشیدن اهرم خودرو دیگر امکان بازگشت وجود ندارد؛ بنابراین پیش از ترک منطقه تمامی اعمال مورد نظر خود در ایستگاه پلیس و فاضلاب را به اتمام رسانید.

 

۸/ آزمایشگاه آمبرلا، NEST

 پس از ورود به آزمایشگاه متوجه خواهید شد که مچ بند شما تنها دارای سطح دسترسی ۱ است. این درحالی است که برای دسترسی به تمامی قسمت های آزمایشگاه شما به سطح ۲ نیاز دارید. این قسمت بازی نیز برای لیان و کلیر مشابه است.

 

 

از نردبان بالا رفته و وارد آشپزخانه شوید. از کنار اتاق کارکنان (General Staff Room) عبور کرده و وارد اتاق دیگر شوید. در این اتاق می‌توانید کارت دسترسی به اتاق کارکنان را به دست آورید. با استفاده از این دسترسی جدید وارد اتاق شوید. اکنون سه راه در پیش روی شما قرار دارد؛ راهی که از آن وارد شدید، راه غربی و در نهایت راه شرقی. ابتدا وارد قسمت شرقی شوید تا به گلخانه برسید.

 

 

تنها راه پیش روی خود را ادامه دهید تا به اتاق رایانه برسید. به نظر می‌رسد باید در این رایانه داده‌هایی با حروف بیگانه وارد کنید. رایانه به شما اجازه‌‌‌ی ورود دو کد مختلف را می‌دهد. یک کد برای شما نردبانی باز خواهد کرد و دیگری کرکره‌ی ماشین (حاوی مایع سبز) را باز می‌کند. کدها به ترتیب روی همان نردبان و بر روی جامی واقع در لژ پیدا خواهند شد. کد ها برای تمامی درجه‌های سختی و تمامی سیستم‌ها یکسان خواهد بود. اگر علامت‌ها را به صورت یک پد عدد معمولی تصور کنید، اعداد ۳۱۲۳ و ۲۰۶۷ هستتند (۲۰۴۸ و ۵۸۳۱ برای سناریو دو). در تصویر زیر نیز می‌توانید این کد ها را مشاهده کنید.

 

 

از همان اتاق کارتریج‌ها را برداشته و به سمت آزمایشگاه تست دارو (Drug Testing Lab) حرکت کنید. در اینجا ماشین حاوی مایع را پیدا خواهید کرد. شما باید مایع را در سرنگ‌ها، تا جایی سرنگ سمت چپ با ارتفاع خط قرمز برابر شود، جا به جا کنید. راه حل قسمت های آ و ب به شرح زیر است:

  • الف: قرمز سبز آبی قرمز سبز آبی قرمز سبز
  • ب: آبی قرمز سبز قرمز آبی قرمز آبی سبز قرمز سبز

 

 

اکنون که کارتریج شما پر است از لابی به اتاق انبار رفته و Signal Modulator را بردارید. با استفاده از آن در لابی برق را دوباره متصل کنید. برای انجام این کار باید دستگاه را در Switch Box استفاده کرده تا فرکانس را در جای درست خود قرار دهید.

 

 

پس از انجام این کار باید به آزمایشگاه دیگر (Cold Storage Lab) روی نقشه بروید. هدف در اینجا فریز کردن کارتریج است. کارتریج یخ زده را به محل برداشت آن بازگردانید.

 

 

پس از انجام این کار یک کات سین نمایش داده خواهد شد که در آن محل مچ بند سطح ۳ مشخص می‌شود. آن را بردارید. با دسترسی سطح ۳ اکنون می‌توانید به غرب و به سمت اتاق اصلی حرکت تا قسمت پایانی بازی آغاز شود. در میان راه خود بار دیگر برق را با Signal Modulator متصل کنید. راه را ادامه دهید تا نمونه‌ی G را بردارید. در راه بازگشت سومین مبارزه‌ی شما بر علیه وی آغاز خواهد شد. به چشم‌های روی بدن  G شلیک کنید (شانه، پشت، پا) تا چشم چهارم روی سینه‌ی او باز شود. این پروسه را دو بار تکرار کنید تا هیولا از پا درآید.

قسمت فرار برای لیان و کلیر تقریبا مشابه است با این تفاوت که کلیر باید ابتدا به سراغ شری رود. وارد آسانسور شده و راه را تا انتها ادامه دهید. لیان باید با تایرنت مبارزه کند درحالی که کلیر با G در آخرین فرم خود رو به رو خواهد شد. برای از پا درآوردن آقای اکس باید به سینه‌ی وی شلیک کنید تا زمانی که آیدا یک راکت لانچر به شما هدیه دهد. از سوی دیگر کلیر باید با مینی گان به چشم های G شلیک کند.

تبریک می‌گویم! شما به انتهای بازی رسیدید.

دیدگاه ها

  1. Jack عضو سایت
    0 موافق 0 مخالف
    13 فروردین 1398

    سلام لطقا این راهنما رو بصورت فایل PDf قرار بدید اینجوری خیلی راحتر میشه دسترسی پیدا کرد.ممنون ازتون

Jack عضو سایت
0 موافق 0 مخالف
13 فروردین 1398

سلام لطقا این راهنما رو بصورت فایل PDf قرار بدید اینجوری خیلی راحتر میشه دسترسی پیدا کرد.ممنون ازتون