راهنمامنتخب سردبیر

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 2 – قسمت اول

بازگشت به ریشه‌ها

شاید عنوان نسل هشتمی رزیدنت ایول ۲ (Resident Evil ۲) نام مشترکی با یکی از بازی‌های دوست داشتنی ۲۰ سال گذشته داشته باشد. اما هیچ چیز در آن شبیه به رزیدنت ایول دوران کودکی شما نیست. رزیدنت ایول ۲، بر خلاف دیگر نسخه‌های بازنشر شده از این مجموعه، تنها یک عنوان ریمستر شده‌ی ساده نیست و در آن تمامی قسمت‌های بازی از نو بازسازی شده‌اند؛ بنابراین این بازی حتی برای طرفداران قدیمی مجموعه و کسانی که پیش‌تر نسخه‌ی دوم آن را تجربه کرده‌اند نیز تازگی خواهد داشت و قادر است آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند.

در راهنمای پیش رو، ما شما را قدم به قدم داستان اصلی همراهی خواهیم کرد تا به اتفاق یکدیگر لیان (Leon) و کلیر (Claire) را به انتهای ماجرای خود برسانیم. در این بازی ما با دو خط داستانی مجزا رو به روخواهیم شد که در اکثر قسمت‌ها با یک‌دیگر تفاوت فاحشی ندارند. اگر به دنبال کلیدها، راه حل پازل‌ها، رمزقفل‌ها، دسترسی به گاوصندوق‌ها، پیدا کردن مدال‌ها، ورودی اتاق‌ها و یا مقصد بعدی خود هستید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

۱/ پمپ بنزین و خیابان های راکون سیتی (Raccon City)

در ابتدا باید گفت که دو مرحله‌ی اول رزیدنت ایول ۲ چندان جای بحث ندارند. در اولین مرحله تنها کاری که باید انجام دهید، ورود به یک پمپ بنزین و مقابله با اولین زامبی‌هایی است که در بازی می‌بینید. پس وارد شوید و زنده بمانید!

تنها نکته‌ی شایان ذکر در اینجا آن است که حتی‌الامکان از مهمات خود استفاده نکنید. از آنجایی که این عنوان در سبک وحشت و بقاء بوده و کپکام نیز این بار به شدت بر روی المان بقاء تمرکز داشته است، بازی می‌تواند گاهاً در ارائه مهمات کمی بی‌رحم برخورد کند. بنابراین از هر موقعیتی برای ذخیره مهمات استفاده کنید تا گلوله‌ها در وضعیت‌های وخیم کمک حال شما باشند.

  • اطراف خود را جستجو کنید

بعد از اولین کات‌سین، لیان وارد ایستگاه شده و متوجه می‌شود که اوضاع مساعد نیست. در اینجا شما کنترل شخصیت را برای اولین بار بر عهده خواهید گرفت. در پارکینگ بیرون فروشگاه چیزی پیدا نخواهید کرد. مستقیماً از درب اصلی وارد شوید. راه خود را به انتهای فروشگاه ادامه داده و به سمت راست بروید. در اینجا با بدن بی جان پلیسی مواجه خواهید شد که به سمت دری اشاره می‌کند. پس از ورود به این در با همکار پلیسی که پیش‌تر دیدیم رو به رو خواهید شد. کار او را تمام کرده و مسیر خود را تا انتهای راهرو ادامه دهید. در اینجا یک روزنه در سمت راست پیدا خواهید کرد. پیش از ورود به روزنه ابتدا به کنار میز انتهای راهرو رفته و کلید را بردارید.

  •  فرار از اتاق

پس از برداشتن کلید به سمت روزنه‌ای که پیش‌تر از آن گذر کردیم بازگردید. در اینجا پلیس دومی که برای اولین بار به شما حمله کرد، دوباره جان گرفته و به سمت شما یورش می‌آورد. البته که می‌توانید با چند گلوله کار او را بسازید اما پیشنهاد می‌کنم که با دویدن او را جا گذشته و از وی عبور کنید؛ چرا که این گلوله‌ها بعداً به شما کمک خواهند کرد.

وارد روزنه شده و از کلید استفاده کنید تا به اتاق اصلی بازگردید. در اینجا با چندین زامبی روبه رو خواهید شد که بر سر راه شما و درب اصلی قرار گرفته‌اند. راهی به بیرون پیدا کرده و محافظت از مهمات را فراموش نکنید. پس از رسیدن به درب اصلی، لیان با کلیر ملاقات کرده و شاهد یک کات‌سین طولانی خواهیم بود.

  • به ایستگاه پلیس بروید

هیچ معما یا آیتم خاصی در این راه قرار ندارد. شما تنها باید مقابل موجی از زامبی ها دوام بیاورید. به هیچ یک از زامبی های غیر ضروری شلیک نکنید. اگر قصد دویدن از کنار زامبی ها را دارید بهتر است این کار را با نزدیک شدن به پشت آن ها انجام دهید چرا که دور زدن آن ها به شما وقت کافی را برای فرار خواهد داد. بعد از انفجار به سمت راست حرکت کنید. پس از پیمودن راه پیچ در پیچ به کوچه‌ی سمت چپ خود بروید. کوچه را تا انتها ادامه دهید و سپس به چپ بپیچید. پس از عبور از گرافیتی می‌توانید ایستگاه پلیس را به وضوح ببینید. از کنار اتوبوس به سرعت عبور کرده و مسیر ماشین ها را تا ایستگاه دنبال کنید. در اینجا هیچ آیتمی برای برداشتن وجود ندارد.

۲/ ایستگاه پلیس  جستجوی قسمت شرقی

ایستگاه پلیس مرحله‌ای است که رزیدنت ایول ۲ حقیقی به مرور آغاز خواهد شد. اولین هدف شما در این مرحله، جستجوی سرسرای اصلی و قسمت های شرقی ساختمان است.

  • اطراف خود را جستجو کنید

حال که وارد ایستگاه پلیس شده‌اید، به سمت میز رفته و اسپری کمک های اولیه و مهمات را بردارید. در اینجا می‌توانید نگاهی به جعبه‌ی آیتم ها بیندازید. شایان ذکر است که آیتم های پیش‌خرید و اضافی بازی از طریق این جعبه و برای اولین بار از این مرحله قابل دسترسی هستند. حتما کلیدی که در مرحله‌ی قبل پیدا کردید در جعبه‌ی آیتم ها قرار دهید یا آن را از جیب خود حذف کنید. این کلید در هیچ مرحله‌ی دیگری استفاده نشده و تنها فضای حیاتی و مهم جیب شخصیت شما را اشغال می‌کند.

نکته‌ای درباره‌ی کلید ها: در طول بازی شما از کلید ها و آیتم هایی مشابه به کلید استفاده خواهید کرد. این آیتم ها می‌توانند یک یا چند بار استفاده شوند. پس از این که یک کلید تمامی استفاده خود را از دست داد یک علامت قرمز در کنار آیکون آن ظاهر خواهد شد که به معنای ابطال آن کلید است. در این وضعیت آن را درون یک جعبه آیتم گذاشته یا از جیب شخصیت حذف کنید تا فضای اضافی اشغال نکند.

 

راهنمای استریم در Mixer | راهنمایی برای تازه‌واردین
خواندن

پس از اتمام کار، با استفاده از ماشین تایپ، پیشروی خود را ذخیره کرده و از طریق لپتاپ مقصد بعدی خود را پیدا کنید.  به سمت راست میز رفته و به دری که با عبارت «Keep Out» علامت گذاری شده است وارد شوید. برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی سمت چپ کرکره ها استفاده کنید. به جعبه‌ی فیوز توجه نکنید و مسیر خود را تا انتهای راهرو ادامه دهید.

به جعبه‌ی فیوز کنار در توجهی نکنید و مسیر خود را تا انتهای راهرو ادامه دهید تا به کابینت مانع برسید. در اینجا به سمت چپ پیچیده و از درها عبور کنید. در دیوار مقابل خود به دنبال نوری قرمز بگردید تا با استفاده از آن چراغ‌ها را روشن کنید. از جسد روی زمین مقداری مهمات استخراج کرده و سپس از همان راهی که وارد اتاق شدید بازگردید. حال می‌توانید کابینت را از سر راه کنار بزنید و راه خود را به سمت راهروی سمت چپ ادامه دهید.

در دستشویی بانوان می‌توانید یک اسپری کمک‌های اولیه‌ی دیگر پیدا کنید. بعد از برداشتن اسپری به مسیر قبلی خود بازگردید. فعلاً به جسدهای روی زمین توجهی نکنید. پس از عبور از جسدهابه سمت چپ دور بزنید تا وارد اتاق نگهبان شوید. در اینجا لیان سعی بر نجات نگهبان دارد که در این کار موفق نیست و تنها یک دفترچه از وی برای لیان باقی خواهد ماند.

 

  •  بازگشت به راهروی اصلی
پس از برداشتن دفترچه یک زامبی پلیس به شما حمله خواهد کرد. پس از کشتن وی از همان دری که وارد اتاق شدید به راهروی اصلی بازگردید. راه بازگشت دشوارتر خواهد بود. در راهرو با چند زامبی رو به رو خواهید شد. مثل همیشه در حفظ مهمات دقت کنید اما به خاطر داشته باشید که دویدن از کنار این زامبی‌ها در چنین راهروی بسته‌ای انتخاب خوبی نیست. میز را به سمت راست دور بزنید و پس از ورود به راهروی جدید، به سمت چپ حرکت کنید. در اینجا یک جفت زامبی به شما حمله خواهند کرد. 
آن‌ها را از پای در آورده و به سمت راست خود حرکت کنید. اکنون در کنار اتاق مطبوعات (Press Room)، یک اتاق جدید در دسترس است. وارد این اتاق شده و پس از کشتن یک زامبی تخته‌های چوبی و مهمات را بردارید. پس از خروج از اتاق، راه خود را به سمت چپ ادامه دهید تا به تعدادی پله نزدیک شوید. در اینجا می‌توانید از زیر کرکره‌ها به سرسرای اصلی فرار کنید.

  •  ورود به زیرزمین

حال که دفترچه‌ی افسر نگون بخت را به دست آورده‌اید، می‌توانید به راه خود ادامه دهید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید به سراغ ماشین تایپ و جعبه‌ی آیتم ها بروید اما ضرورتی در این کار نیست؛ چرا که مقصد بعدی ما از اتاق های دور و خطرناک به حساب نمی‌آید.

از پله های کنار مجسمه‌ی الهه به سمت بالا بروید.

اکنون که در طبقه‌ی دوم هستید، به سمت چپ بپیچید و راهرو را تا انتها ادامه دهید تا به یک نیمکت برسید. بر روی این نیمکت یک جعبه مهمات قرار دارد. آن را برداشته و به پشت مجسمه بازگردید.

در سمت دیگر یکمجسمه‌ی شیر پیدا خواهید کرد. در اینجا می‌توانیم رمز مجسمه را از دفترچه‌ی افسر نگهبان پیدا کنیم. رمز این مجسمه به ترتیب تصویرهای شیر، برگ، و عقاب است (تصویرها به صورت نسبی نام گذاری شده‌اند). پس از انجام این کار شما مدال شیر را دریافت خواهید کرد. این مدال را به طبقه‌ی پایین برده و داخل مجسمه‌ی الهه قرار دهید تا پروسه‌ی پیدا کردن دیگر قسمت‌های مجسمه را آغاز کنیم.

 ۳/ ایستگاه پلیس – مدال تک شاخ

بهتر است پیش از ادامه به سراغ ماشین تایپ و جعبه‌ی آیتم‌ها بروید. هرچند راه دوری تا مدال بعدی در پیش نداریم اما رسیدن به آن کمی دشوار است. این بار به سمت غرب ساختمان حرکت کنید. در اینجا جعبه‌ای قرار دارد که با نوار چسب زرد پوشانده شده است. با استفاده از چاقوی جدید خود، نوار چسب را پاره کرده و درب اتاق پذیرش (Reception) را باز کنید.

بلافاصله بعد از ورود به پذیرش می‌توانید یک گیاه سبز در سمت راست و تعدادی گلوله در سمت چپ درب ورودی پیدا کنید. راه خود را تا انتهای اتاق ادامه دهید و سپس به چپ حرکت کنید تا به درب خروجی برسید.

راهرو را تا انتها ادامه دهید تا به افسر پلیس برسید. راه خود را به سمت راست ادامه دهید و از جسد به دار آویخته شده عبور کنید. در انتهای راهرو دری آهنی به چشم می‌خورد که باید وارد آن شوید. از پلکان بالا بروید و راهرو را تا پنجره‌ای که پشت آن یک زامبی قرار دارد، ادامه دهید.

در اینجا می‌توانید صبر کنید تا بالاخره از پنجره وارد راهرو شده و کار او را بسازید، یا از کنار وی عبور کنید. به خاطر داشته باشید که او دیر یا زود شما را پیدا خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید از تکه چوب‌هایی که پیش‌تر پیدا کردید برای محکم کردن پنجره‌ها استفاده کنید که انجام این کار در این موقعیت پیشنهاد نمی‌شود. بهتر است تکه چوب‌های خود را برای موقعیت‌هایخطرناک‌تر نگه دارید.

پیش‌نمایش بازی Ancestors: The Humankind Odyssey
خواندن

 

نکته‌ای درباره‌ی تکه چوب‌ها: تکه چوب‌ها در رزیدنت ایول ۲ به نوعی یک آیتم استراتژیک به حساب می‌آیند. همانطور که به آن اشاره شد، این تکه چوب‌ها برای محکم کردن ورودی‌هایی چون پنجره‌ها به کار رفته و سرعتزامبی‌ها را کاهش می‌دهند تا شما آسان‌تر به جستجو در اتاق بپردازید و با سهولت بیشتری مبارزه کنید. بدیهی است که این آیتم نیز همچون مهمات از ارزش بالایی برخوردار است و نباید از آن بی پروا استفاده شود.

به سمت راست حرکت کرده و وارد اتاق عملیات (Operations Room) شوید.

  •  اتاق عملیات

بلافاصله بعد از ورود به این اتاق مقداری مهمات در سمت راست خواهید دید که بر روی یک صندلی قرار دارد.

در انتهای اتاق یک تخته قرار دارد که مقصد بعدی شما است. پیش از رسیدن به تخته به سمت میز کار کنار در رفته و برگه‌ی گزارش حوادث (Record of Events) را بردارید.

به سمت تخته شاسی حرکت کرده و نقشه را از روی آن بردارید (Police Station ۱F Map). از تخته به سمت چپ بازگشته و از جعبه‌ی نوار چسب شده استفاده کنید تا از اتاق بیرون بروید.

بعد از فرود، با یک افسر زامبی دیگر مواجه خواهید شد. پیش از حمله به وی گلوله‌های باقیمانده را از جسد پشت سر خود بردارید.

  • دفتر غربی

کار زامبی را تمام  و سپس به سمت محیطی که وی پیش‌تر اشغال کرده بود حرکت کنید. مقصد بعدی شما، راهروی سمت چپ است. پس از ورود به این راهرو مسیر خود را به سمت راست ادامه دهید تا وارد دفتر غربی (West Office) شوید. در این اتاق دو زامبی بی جان خواهید دید که اندکی بعد از جا بلند خواهند شد. ابتدا با افسر زامبی مقابل خود که بر روی میز افتاده است، مبارزه کنید.

بعد از این که وی را از سر راه برداشتید، کمی به سمت راست حرکت کرده و باروت را به همراه دستورالعمل استفاده از آن بردارید. در سمت دیگر اتاق تعدادی کمد قرار دارد که در آن‌ها مقداری مهمات پیدا خواهید کرد. از میز وسط دفتر گزارش عملیات (Operation Report) را بردارید.

  • پازل میز لیان

ردیف میزهای کار را تا انتها ادامه دهید تا به میز لیان برسید. سپس از روی میز کاغذ «اولین دستورات تازه کار» (Rookie’s First Assignments) را بردارید. رمز قفل سمت چپ در این جا NED و قفل سمت راست MRG خواهد بود. پس از انجام این کار، به یک خشاب ارتقاء یافته دست پیدا خواهید کرد که پس از تلفیق با اسلحه‌ی خود می‌توانید گنجایش آن را افزایش دهید. پس از اتمام کار به راهروی اصلی بازگردید.

  •  اتاق گاوصندوق

از راهرو عبور کنید تا به اتاق گاوصندوق (‌Safety Deposit Room) برسید. در حال حاضر می‌توانید تنها چند صندوق را بازکنید. عددهای ۱۰۶ و ۱۰۹ را وارد کرده و سپس دکمه‌ی Enter را فشار دهید. در اینجا یکحلقه فیلم و مقداری گلوله به دست خواهید آورد. پس از برداشتن این آیتم‌ها به راهرو بازگردید.

  • راهرو

پس از خروج از اتاق صندوق‌ها به سمت چپ بپیچید تا وارد راهروی جدیدی شوید. در انتهای راهرو یک زامبی دیگر در پشت پنجره خواهید دید. پیش از آن که زامبی فرصت ورود به راهرو را پیدا کند با سرعت از کنار وی گذشته و به سمت راست حرکت کنید. در سمت راست پلکان یک گیاه سبز و چند تکه چوب پیدا خواهید کرد. با استفاده از این تکه چوب‌ها پنجره را محکم کنید.

  • اتاق تاریک

پس از محکم کردن پنجره، به کنار پله‌ها بازگردید. در اینجا با حرکت به سمت راست وارد محدوده‌ی اتاق تاریک خواهید شد. کاغذ مزایای پزشکی گیاهان دارویی (Medicinal Benefits of Herbs) را از مقابل خود بردارید. سپس از کمدهای سمت راست خود مقداری مهمات و باروت استخراج کنید. شایان ذکر است که از ترکیب باروت‌ها می‌توانید گلوله درست کنید. در این اتاق یک ماشین تایپ برای ذخیره سازی و یک جعبه‌ی آیتم قرار دارد اما بهتر است چند لحظه برای استفاده از آن‌ها دست نگاه دارید. مسیر خود را ادامه دهید تا اتاق تاریک را در انتها پیدا کنید. چراغ‌ها را خاموش نگه داشته و کلید را فشار ندهید. گیاه قرمزی روی پیشخوان قرار دارد. آن را برداشته و سپس به سمت سینک بروید.

از حلقه‌ی فیلمی که پیش‌تر در اتاق صندوق‌هابرداشتیم استفاده کنید تا یک عکس یادبود (Commemorative Photo) ظاهر شود. فعلاً این عکس معنای خاصی نخواهد داشت و درواقع کمی بعد به کار بازی باز می‌آید. به سراغ ماشین تایپ و جعبه‌ی آیتم بروید.

  •  رختکن آقایان (طبقه دوم)

اکنون از اتاق تاریک خارج شده‌ایم و مقصد بعدی ما طبقه بالا است. از پله‌ها بالا رفته و مهمات را از افسر بی جان بردارید. از وسایل شستشوی سرایدار عبور کنید و سپس گیاه قرمز را از روی زمین بردارید. حال می‌توانید وارد رختکن شوید. در مقابل شما دو کمد قرار دارد. در یکی از کمدها یک جسد قرار داشته و دیگری قفل شده است؛ بنابراین به جای آن دو به سراغ کمدهای سمت راست خود بروید. درآن‌ها علاوه بر گلوله‌های شاتگان، یک صندوق جیبی و کاغذ رمز آن را پیدا خواهید کرد.

با استفاده از کاغذ صندوق را باز کنید. با این کار یک قطعه‌ی زاپاس برای اتاق صندوق‌ها به دست خواهید آورد.

  • بازگشت به اتاق صندوق‌ها

بعد از برداشتن کلید زاپاس به اتاق صندوق‌ها بازگردید. سپس کلید زاپاس را در جای خود قرار داده و عددهای ۱۰۲ و ۲۰۸ را وارد کنید تا مقداری باروت و چند گلوله‌ی شاتگان پیدا کنید.

  • طبقه‌ی سوم

از طریق پلکان به طبقه‌ی سوم بروید. در بالای پله‌های می‌توانید مقداری مهمات پیدا کنید. گلوله‌ها را برداشته و به راه خود ادامه دهید تا به سوراخی درون دیوار برسید. در این جا یک میز کار خواهیم دید که بر روی آن یک کلید پیک آبی (Blue Spade Key) قرار دارد.

کلید را برداشته و سپس وارد درب سمت چپ شوید. راهرو را به سمت چپ ادامه دهید تا یادداشت بازماندگان را پیدا کنید. پس از برداشتن تکه کاغذ، وارد انبار غربی شوید (West Storage Room).

  • انبار غربی

به محض ورود به این اتاق می‌توانید مقداری باروت و چند تکه چوب پیدا کنید. به سمت دیگر اتاق حرکت کرده و به مجسمه نزدیک شوید. در قفسه کتاب‌های سمت راست می‌توانید مقداری مهمات پیدا کنید. پس از این که به قفس رسیدید در جهت مخالف آن جستجو کنید تا اولین کیسه‌ی کمری (Hip Pouch) خود در بازی را صاحب شوید!

بررسی سیر تحول بازی No Man's Sky
خواندن

کیسه‌های کمری: با استفاده از این آیتم می‌توانید گنجایش جیب شخصیت خود را افزایش دهید تا قادر به حمل موارد بیشتری با خود باشد.
  • کتابخانه

وارد کتابخانه شده و راه خود را به پایین پیدا کنید. در اینجا باید با تعدادی زامبی مبارزه کنید.

به سراغ قفسه‌های متحرک در قسمت شمالی اتاق بروید. قفسه کتاب واقع در راست را یک خانه به جهت راست حرکت دهید. در میان قفسه‌ها می‌توانید مقداری مهمات پیدا کنید. در انتهای پلکان دربی مشاهده خواهید کرد که مقصد بعدی شما است. پس از ورود یکی دیگر از مجسمه‌های دفترچه را پیدا خواهید کرد.

علامت‌های ماهی، عقرب و خمرهی آب را وارد کنید تا مدال تک شاخ را به دست آورید.

نقشه‌ی طبقات بالایی ایستگاه پلیس (Police Station Upper Floors Map) و باروت را از روی میز برداشته و به کتابخانه بازگردید. در اینجا به سمت راست حرکت کنید تا به درب پیک آبی برسید کتاب قرمز را بردارید و سپس با استفاده از کلیدی که پیش‌تر پیدا کردیم قفل را بازکرده و وارد سرسرای اصلی شوید. مدال تک شاخ را در مجسمه‌ی الهه قرار دهید و به سراغ ماشین تایپ و جعبه آیتم‌ها بروید.

۴/ ایستگاه پلیس – مدال دوشیزه

پیش از حرکت مطمئن شوید که لیان کتاب قرمز را با خود به همراه دارد. از پله‌ها بالا رفته و وارد اتاق انتظار (Waiting Room) شوید. در اینجا یک یک گیاه سبز و یک بروشور راهنما (Guide Pamphlet) پیدا خواهید کرد. آن‌ها را برداشته و وارد درب پیک آبی شوید.

  • اتاق هنر

به چپ بپیچید و اولین درب در سمت راست را باز کنید. با انجام این کار وارد اتاق هنر (Art Room) خواهید شد. کارت قفل کمد اسلحه‌های را از میز مقابل خود بردارید (Weapons Locker Key Card).

سپس در سمت غربی جستجو کنید تا مجله را پیدا کنید (Art Article: “The Red Stone” ). به سمت مجسمه‌ی بی دست در سمت راست اتاق حرکت کنید. از میز کنار مجسمه، دست دیگر وی را پیداکرده و سپس با کتاب قرمزی که پیش‌تر پیدا کردیم تلفیق کنید. حال می‌توانید دست مجسمه را روی آن قرار دهید تا عصای خود را رها کند.

عصا را در جیب خود بررسی کنید تا دکمه‌ی کوچک روی آن را پیدا کنید. با فشردن این دکمه به جواهری قرمز رنگ دست پیدا خواهید کرد. بهتر است جواهر را در جعبه‌ی آیتم‌ها قرار دهید چرا کهفعلاً به کارتان نخواهد آمد. به راهرو بازگردید و به سمت انتهای آن حرکت کنید. در کنار در خروجی یک گیاه سبز قرار دارد.

  • خروجی اضطراری

از درب خارج شده و کات سین را تماشا کنید. تخته‌های چوب و مهمات را برداشته و سمت جعبهابزار حرکت کنید. در اینجا یک ابزار برای بریدن قفل‌ها به دست می‌آورید که باید توسط آن قفل روی در را بشکنید.

اکنون درست در کنار اتاق نگهبان قرار دارید. کار زامبی را ساخته و پنجره را با چوب محکم کنید. دیوار را به سمت راست دنبال کنید تا به دفتر شرقی (East Office) برسید. قفل در را شکسته و وارد شوید.

  • دفتر شرقی

بر روی میزها یک نارنجک کوری و یک گیاه سبز قرار دارد. با زامبی‌ها مبارزه کنید. یک افسر بیجان در کنار پنجره خواهید دید که می‌توانید مقداری مهمات از وی استخراج کنید. میزها را تا انتهای دیگر اتاق دنبال کرده تا به قطعات الکترونیکی (Electronic Parts) برسید. درون دفتر در سمت چپ شما یک دستگیره‌ی دورانی برای رختکن آقایان و مقداری باروت مرغوب (High-Grade Gunpowder) پیدا خواهید کرد.  به سمت درب غربی دفتر حرکت کنید. در اینجایک صندلی قرار دارد که باید آن را جا به جا کنید. با زامبی درون راهرو مبارزه کنید و سپس به سمت چپ حرکت کنید. قطعه الکترونیکی را داخل جعبه‌ی مقابل خود قرار دهید تا برق کرکره‌ی شرقی متصل شود. به سرسرای اصلی بازگردید.

  • اتاق عملیات

از سرسرای اصلی به اتاق عملیات بازگردید. از ابزار برش استفاده کنید تا قفل را شکسته و وارد اتاق جدید شوید. گجت الکترونیکی را از روی میز بردارید و سپس به سمت چپ حرکت کنید. گیاه سبز را از روی کابینت فایل‌ها بردارید. یک نارنجک فلش دیگر بر روی صندلی‌ها قرار دارد.  از درب کنار دسته‌ی صندلی‌ها خارج شوید.

  • اتاق گاوصندوق

در اینجا از کارت کمد اسلحه‌ها استفاده کنید تا یک شاتگان و مقداری مهمات پیدا کنید. سپس به سمت رختکن آقایان حرکت کنید.

  • رختکن آقایان

مستقیماً به سراغ کمد قفل شده بروید. حروف CAP رمز قفل هستند. مهمات را بردارید و سپس به سمت چپ حرکت کنید. از دستگیره‌ی دورانی استفاده کنید تا بخار را قطع کنید.

اکنون می‌توانید از حمام خارج شوید. آیتم های داخل کمدها را در جیب خود گذاشته و گلوله‌ی شاتگان را از نیمکت مقابل خود بردارید. حال وارد راهرو شده و آماده‌ی مواجهه با اولین لیکر در بازی باشید.

راهرو را ادامه داده و وارد دفتر S.T.A.R.S شوید. وارد دفتر کوچک‌تر سمت چپ خود شده و باطری را بردارید. اکنون می‌توانید با تلفیق باطری و گجت الکترونیکییک منفجر کننده بسازید.

  • انفجار مانع و مدال سوم

با منفجر کننده‌ی خود به انبار طبقه‌ی سوم در میان کتابخانه رفته و C4 را منفجر کنید. وارد حفره شوید تا سومین مجسمه را پیدا کنید. رمز سومین مجسمهتصویرهای زن، تیر و کمان و مار خواهد بود. مراقب لیکر دوم در انبار باشید. از طریق کتابخانه به سرسرای اصلی بازگردید. سومین مدال را در جای خود قرار دهید تا دسترسی به زیرزمین را آزاد کنید.

ادامه‌ی راهنما را در قسمت دوم دنبال کنید.

برچسب ها

4
نظر شما چیست ؟

avatar
4 تعداد نظرات
0 رشته نظرات
1 دنبال میکنند
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
4 نویسندگان نظرات
زهراreza khعلیمانی نویسندگان نظرات اخیر
  عضویت  
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اطلاع از
مانی
میهمان
مانی

سلام.عالی بود ولی من نمیدونم اتاق عملیات کجاس میشه یکم راهنمایی کنین؟

علی
میهمان
علی

دربی با شرطنج باز میشه قبل از باسفایت
لطفاً کمک کنید

reza kh
میهمان
reza kh

منظورتون از گجت الکترونیکی چیه میشه جواب منو بدین ممنون

زهرا
میهمان
زهرا

شِت یَنی انقد سخته😂😂!!

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
بستن