مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

۱۰ نکته که در مورد پلی‌استیشن ۵ می‌دانیم

مهمترین نکاتی که از آخرین اطلاعات منتشر شده از پلی‌استیشن ۵ یاد گرفتیم

شرکت سونی هفته گذشته تاریخ عرضه پلی‌استیشن ۵ را برای تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ تایید کرد. در حالی که تاریخ عرضه پلی‌استیشن ۵ مهمترین خبر منتشر شده از طرف رییس و مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی جیم رایان در بلاگ پلی‌استیشن بود، سایت Weird نیز در گزارش جدید خود اطلاعات بسیار زیادی در مورد کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ منتشر کرده است.

در این مقاله ما بزرگترین و هیجان‌انگیزترین جزییات منتشر شده از پلی‌استیشن ۵ را در یک مکان جمع‌آوری کرده‌ایم. از عناوین انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ تا تاییدیه رسمی در مورد Devkit شایعه شده، ما تمامی این اطلاعات را به صورتی ساده و قابل فهم و بدون اصطلاحات پیچیده برای شما جمع‌آوری نموده‌ایم. در ادامه می‌توانید ۱۰ نکته جدید از پلی‌استیشن ۵ (به جز زمان عرضه) که به تازگی آموختیم را مطالعه کنید.

PS1

۱. این کنسول به صورت رسمی پلی‌استیشن ۵ نام خواهد داشت

در حالی که برای مدت طولانی ما پیش‌بینی می‌کردیم که کنسول نسل بعدی سونی همچنان از همان روند نام‌گذاری قبلی این شرکت، که از سال ۱۹۹۴ تا الان برای کنسول‌های خود استفاده کرده پیروی کند، حال شرکت سونی این موضوع را به صورت رسمی تایید کرده است. کنسول نسل بعدی این شرکت از اسم PlayStation 5 استفاده خواهد نمود.

خبر تایید نام رسمی این کنسول با مشخص شدن تاریخ عرضه آن در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ همراه بوده، که آن را رو در رو با پروژه نسل بعدی شرکت مایکروسافت یعنی Xbox Scarlet قراره می‌دهد. این خبر هیجان‌انگیزی بوده زیرا تایید نام این کنسول نشان دهنده آن است که یک کنسول کاملا نسل جدید خواهیم دید و قرار نیست صرفا یک بهبود سخت افزاری جزیی مثل PS4 به PS4 Pro باشد.

داستان بازی Death Stranding
خواندن

PS2

۲. استودیوی Bluepoint مشغول ساخت یک عنوان انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ است

پس از تاکید جیم رایان بر نسل فعلی بودن Ghost of Tsushima، می‌توانیم بگوییم که اولین بازی انحصاری تایید شده برای کنسول پلی‌استیشن ۵ ساخته جدید استودیوی Bluepoint خواهد بود. استودیوی که سال گذشته بازسازی عنوان کلاسیک Shadow of the Colossus را برای پلی‌استیشن ۴ منتشر کرد. رییس استودیوی Bluepoint آقای Marco Thrush در مصاحبه با سایت Weird از ساخت عنوانی برای پلی‌استیشن ۵ خبر دادند.

«ما مشغول ساخت عنوان بزرگی (برای پلی‌استیشن ۵) هستیم. من می‌گذارم باقیش را خودتان حدس بزنید.»

اخیرا شایعات زیادی در مورد بازسازی عنوان Demon’s Souls وجود داشته و ممکن است اشاره آقای Thrush نیز به این بازی باشد.

PS3

۳. تصویر لو رفته از پلی‌استیشن ۵ مخصوص سازندگان (Dev kit) کاملا درست است

در ماه‌های اخیر طراحی‌های عجیبی از پلی‌استیشن ۵ مخصوص سازندگان (Dev kit) در اینترنت پخش شده، که نشان دهنده ظاهری V مانند و استفاده از سیستم خنک کنندگی پیشرفته برای جلوگیری از سر و صدای بیش از اندازه فن‌ها (همانند پلی‌استیشن ۴) می‌باشد. حال سایت Weird تایید کرده که در جلسه‌ای که آن‌ها به بررسی پلی‌استیشن ۵ و انجام تعدادی دموی قابل بازی بر روی آن پرداخته‌اند، Dev kit موجود از پلی‌استیشن ۵ شباهت بسیار زیادی به تصاویر لو رفته بر روی اینترنت داشته و تصاویر لو رفته واقعی بوده‌اند.

هرچند شرکت سونی از ابراز نظر در مورد طراحی نهایی پلی‌استیشن ۵ و وجود هر گونه شباهتی میان این Dev kit و محصول ارائه شده به خریداران در سال ۲۰۲۰، خودداری کرده است. آیا پلی‌استیشن ۵ قرار است یک دستگاه غول‌آسا با ظاهری عجیب باشد؟ تنها زمان می‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

نگاهی به روایت و روایتگری در بازی‌های ویدئویی
خواندن

PS4

۴. تمرکز رابط کاربری پلی‌استیشن ۵ بر روی بازی‌ها خواهد بود

همانطور که احتمالا انتظارش را داشتید، رابط کاربری (UI) پلی‌استیشن ۵ قرار است تغییراتی اساسی نسبت به رابط کاربری پلی‌استیشن ۴ داشته باشد. آقای مارک سرنی طراح ارشد پلی‌استیشن ۵ در مصاحبه خود با سایت Weird این موضوع را تایید کردند.

«با وجود آنکه اجرای بازی‌ها (بر روی پلی‌استیشن ۵) بسیار سریع خواهد بود، ما نمی‌خواهیم بازیکنان برای فهمیدن آنکه در چه بخشی از بازی‌ هستند، حتما مجبور به اجرای آن باشند.

در بازی‌های چند نفره، سرورهای هر بازی (در UI اصلی پلی‌استیشن ۵) فعالیت‌هایی را به بازیکنان نشان می‌دهند که بازیکنان می‌توانند از همانجا مستقیما نسبت به شرکت در آن‌ها اقدام کنند. در بازی‌های تک نفره نیز مواردی چون «چه ماموریت‌هایی را می‌توانید انجام دهید» و «چه پاداش‌هایی در انتظار شماست» نمایش داده خواهند شد – تمامی این موارد در UI پلی‌استیشن ۵ قابل رویت بوده و بازیکنان می‌توانند از همانجا مستقیما در آن‌ها شرکت کنند.»

PS5

۵. دو استودیو Polyphony Digital و Japan Studio در حال ساخت دموهای قابل بازی برای این کنسول هستند

شرکت سونی از دو استودیوی داخلی خود برای نشان دادن قدرت‌ گرافیکی پلی‌استیشن ۵ استفاده کرده است. استودیوی Polyphony Digital و Japan Studio وظیفه ساخت دموهای قابل بازی کوچکی برای پلی‌استیشن ۵ را بر عهده دارند. این خبر می‌تواند برای علاقمندان به سری بازی‌های Gran Turismo بسیار هیجان‌انگیز باشد. استودیوی Polyphony Digital سازنده اصلی سری بازی‌های Gran Turismo بوده و حال شرکت سونی از آن‌ها خواسته تا دموی از عنوان Gran Turismo Sport (آخرین عنوان عرضه شده این استودیو برای پلی‌استیشن ۴) را برای استفاده بر روی پلی‌استیشن ۵ و بهره گرفتن از توانایی‌های این کنسول طراحی کنند.

اتاق خبر ۷# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

Japan Studio نیز که در ساخت و توسعه عناوین بسیاری چون Astro Bot و Knack نقش موثر داشته، حال مشغول ساخت دموهای قابل بازی کوتاهی برای پلی‌استیشن ۵ می‌باشد. تمرکز Japan Studio بر روی ساخت دموهایی بوده که کارایی لرزش لمسی در دسته پلی‌استیشن ۵ را نشان می‌دهند. آیا ممکن است نقش دو استودیوی Polyphony Digital و Japan Studio بیشتر از ساخت دموهای کوتاه بوده و عناوین کاملی از این دو استودیو به هنگام عرضه پلی‌استیشن ۵ مشاهده کنیم؟ مطمئنا چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

PS6

۶. کنسول پلی‌استیشن ۵ از یک دسته DualShock تغییر یافته استفاده خواهد نمود

شرکت سونی تایید کرده که تغییرات بزرگی در دسته نسل بعدی خود – که هنوز به صورت رسمی Dualshock نام نگرفته – ایجاد خواهد کرد. در حالی که طراحی ظاهری آن قرار است شبیه به DualShock 4 باشد، شرکت سونی از تکنولوژی‌های جدیدی در این دسته استفاده خواهد نمود. دو تا از ویژگی‌های جدید معرفی شده برای این دسته، داشتن بلندگوی بهتر و تمرکز بر روی ارائه تجربه‌ای بهبود یافته به لطف لرزش لمسی است.

لرزش لمسی جایگزین لرزش ساده در دسته نسل بعدی سونی خواهد شد. لرزش لمسی به سازندگان اجازه می‌دهد تا وقابع اتفاق افتاده بر روی صفحه تلویزیون را به صورت واقع‌گرایانه‌تری بر روی انگشتان شما شبیه‌سازی کنند. همچنین به لطف تبدیل شدن دکمه‌های L2 و R2 به «ماشه‌های انطباقی»، حال هر سلاح می‌تواند میزان متفاوتی از مقاومت را برای شما شبیه‌سازی کند تا تفاوت میان استفاده از دو سلاح مختلف را به هنگام شلیک کردن با آن‌ها حس کنید.

راهنمای بازی Rage 2 – نکاتی که پیش از شروع بهتر است بدانید
خواندن

PS7

۷. دسته جدید از USB-C برای شارژ کردن استفاده خواهد کرد

هرچند لرزش لمسی بزرگترین خبر در مورد دسته جدید شرکت سونی نیست. مدیر محصول پلی‌استیشن ۵ آقای Toshi Aoki همچنین تایید کردند که دسته نسل بعدی این کنسول از کابل USB Type C برای شارژ کردن استفاده خواهد کرد. برای افرادی که از داشتن کابل‌های مختلف و شلوغی جلوی تلویزیون خود ناراضی بودند، بدون شک این خبر بسیار بزرگی است. شرکت سونی همچنین اعلام کرده که دسته نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ به نسبت از DualShock 4 سنگین‌تر بوده، هر چند دسته این محصول از دسته‌های اکس‌باکس وان سبک‌تر خواهد بود.

PS8

۸. شما می‌توانید بخش‌های مختلف یک بازی را به صورت جداگانه دانلود و نصب کنید

به گفته شرکت سونی در کنسول نسل نهمی این شرکت بازیکنان به هنگام دانلود بازی‌های خود می‌توانند مشخص کنند که تنها یک بخش خاصی از بازی دانلود شود، که این موضوع می‌تواند کمک بسیاری به آزاد نگه داشتن فضای هازد SSD این کنسول داشته باشد. بازیکنان می‌توانند تنها بخش تک نفره یا آنکه فقط بخش چند نفره – یا آنکه هر دو بخش – یک بازی را دانلود کرده و دسترسی سریعتری به بخشی که به تجربه آن علاقه دارند داشته باشند. آقای سرنی درباره این ویژگی در مصاحبه با سایت Weird چنین گفتند:

«بجای آنکه با بازی‌ها مثل یک مکعب غول‌آسا از اطلاعات رفتار کنیم، این بار اجازه دسترسی به بخش‌های مشخصی از اطلاعات هر بازی (جهت دانلود و نصب آن) را داده‌ایم.»

PS9

۹. پلی‌استیشن ۵ در سطح سخت افزاری از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی خواهد کرد

خبر خوب برای مشتاقان سخت‌افزار آن بوده که آقای سرنی تایید کردند که «چیپ گرافیکی کنسول پلی‌استیشن ۵ قابلیت استفاده و بهبود Ray Tracing را خواهد داشت». پس از انتشار مقاله اولیه در مورد پلی‌استیشن ۵ در ماه آپریل، تعدادی از هواداران نگران بودند که Ray Tracing فقط به صورت نرم‌افزاری در این کنسول پشتیبانی شود که حال با این سخنان آقای سرنی دیگر جای نگرانی در این مورد وجود نداشته و بازی‌های پلی‌استیشن ۵ از نورپردازی و صداگذاری واقع‌گرایانه‌تری بهره خواهند برد.

هرآنچه که باید از بازی Borderlands 3 بدانید
خواندن

PS10

۱۰. پشتیبانی از بلوری‌های ۴K

مقاله منتشر شده بر روی وبسایت Weird تایید کرده که کنسول نسل بعدی سونی توانایی اجرای «دیسک‌های نوری ۱۰۰ گیگابایتی» و همچنین بلوری‌های ۴K را خواهد داشت. اگر شما از آن دست افراد بوده که هنوز فیلم‌های ۴K را به صورت فیزیکی خریداری می‌کنید، این قابلیت نشان دهنده تعهد مناسب سونی به علاقمندان به کلکسیون‌های فیزیکی می‌باشد، خصوصا پعد از آنکه پلی‌استیشن ۴ پرو قابلیت اجرا و پشتیبانی بلوری‌های ۴K را نداشت. از دیدگاه بازی نیز باید بگوییم که پشتیبانی از این نوع دیسک‌ها فضای بسیار زیادی برای سازندگان فراهم آورده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دنیاهای نسل بعدی بزرگتری را بسازند.

منبع
gamesradar
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x