مقالات ترجمه‌ای

۹ بازی آینده که زامبی‌ها مرکز توجه هستند

آشنایی با بازی‌های زامبی محوری که بزودی عرضه خواهند شد

ژانر زامبی تا همین دهه‌ی قبلی برای مدت زیادی در دنیای بازی‌های ویدیویی پادشاهی می‌کرد و با این‌که در حال حاضر مخاطبان همان ذوق قبلی را نسبت به این ژانر ندارند و کمی خسته شده‌اند، هم‌چنان ژانر آخرالزمانی علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.
به عبارت دیگر، این روزها هم بازی‌ای که با محوریت زامبی‌ها طراحی شده باشد توانایی جلب نظر و توجه‌ی بازیکنان را دارد اما استودیوها باید با دست پر جلو بیایند و تجربه‌ای تازه، خاص و باکیفیت ارائه دهند. سال ۲۰۲۳ هم این موضوع را با بازی‌هایی نظیر Dead Island 2 و Resident Evil 4 و Dead Space اثبات کرد و هر کدام از این عناوین توانایی راضی کردن قشر خاصی از مخاطبان ویدیوگیمی و ژانر زامبی را دارند.
با این‌که برخلاف دهه‌ی قبلی نمی‌توان موج بی‌انتهایی از بازی‌های مرتبط با زامبی در بازار پیدا کرد اما این روزها چه در میان بازی‌های ایندی و مستقل و چه در میان AAAها، عناوین بسیار بیشتری نسبت به گذشته منتشر می‌شود و در هر دوره‌ای هم که باشیم، حداقل چندتا بازی زامبی محور پیدا خواهد شد. در این متن با پیکسل‌آرتس همراه باشید تا به چندتا از همین بازی‌های زامبی محوری که بزودی عرضه می‌شوند بپردازیم.

۹. بازی Wanderlost

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
Eli Segal پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی نامشخص

بازی‌های مستقل قطعاً لایق توجه هستند و برای این متن انتخاب خوبی است که از بازی ایندی و زامبی محوری به نام Wanderlost شروع کنیم که همین حالا هم طرفدارانِ مشتاق زیادی دارد. بازی Wanderlost یک عنوان نقش‌آفرینی و شبیه‌ساز بقا است که بازیکنان در آن نقش یک ماجراجوی مو قرمزی که قصد پایان دادن به هجوم زامبی‌ها را دارد را بر عهده می‌گیرند
طراحی و استایل هنری زیبای بازی در کنار المان‌های نقش‌آفرینی و کرفت کردنی که بازی در اختیار بازیکنان قرار داده، وعده‌ی یک تجربه‌ی رنگارنگ و هیجانی در ژانر آخرالزمانی را به مخاطبان این ژانر می‌دهد. بازی Wanderlost در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد اما اگر پروسه‌ی ساخت بازی طبق نقشه‌های سازنده پیش برود، می‌توان انتظار داشت که این بازی در همین سال جاری به دست بازیکنان برسد.

راهنمای کامل کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵
خواندن

۸. بازی مولتی‌پلیر آنلاین The Last of Us

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) نامشخص نامشخص

با وجود این‌که بازی The Last of Us بیشتر به عنوان یک تجربه‌ی تک‌نفره و داستانی شناخته می‌شود اما اولین نسخه‌ی بازی در سال ۲۰۱۳ بخش سرگرم‌کننده‌ای به نام Factions هم داشت که کاملاً چندنفره و آنلاین بود. دنباله‌ی این بازی اما بدون چنین بخشی عرضه شد و بازی The Last of Us Part II تماماً سینگل‌پلیر و داستانی باقی ماند. استودیوی ناتی داگ هم تا مدت‌ها پس از عرضه‌ی بازی درباره‌ی آینده‌ی بخش چندنفره‌ی The Last of Us حرف جدیدی نزد.
بعد از چند سال انتظار و در سال ۲۰۲۳ اما استودیوی ناتی داگ به طور رسمی خبر از ساخت بازی آنلاین مستقل و جداگانه‌ی The Last of Us را داد و با خبر شدیم که این پروژه در ابتدا به عنوان آپدیتی برای بخش محبوب Factions طراحی شده بود ولی کم کم بسیار بزرگ‌تر از چیزی شد که بتوان در کنار بخش داستانی قرارش دارد. در حال حاضر نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد این بازی قرار است به چه فرم و شکلی عرضه شود و چه محتوایی داشته باشد اما انتظار می‌رود که این عنوان برخی از المان‌های بخش Factions قسمت اول را هم‌چنان حفظ کند.

۷. بازی Projekt Z

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی ۳۱۴Arts  ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی نامشخص

تصور این‌که بازی‌ای با نامی مانند Projekt Z در سال ۲۰۲۳ عرضه شود کمی سخت به نظر می‌رسد اما این شوتر زامبی محورِ جنگ جهانی دومی، به کمک تریلرهایش توجه‌ی زیادی را به سمت خود جلب نموده است. نه‌تنها با بازی‌ای طرف هستیم که فضاسازی غرق‌کننده و جذابی را با دوره‌ی زمانی شناخته‌شده و هیجان‌انگیزی مانند جنگ جهانی دوم ترکیب می‌کند، بلکه بازی از نظر ظاهری و کیفیت تکسچرها در سطح خوبی قرار داشته و نورپردازی بسیار زیبایی دارد.

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان
خواندن

سازنده‌ی بازی Projekt Z، استودیوی آلمانی تازه تاسیس و ۹ نفره‌ای به نام ۳۱۴Arts است و از این عنوان می‌توان انتظار یک تجربه‌ی تک‌نفره در کنار بخش کو-آپ آنلاین را داشت که بازیکنان در آن به سلاخی زامبی‌ها بپردازند و اسرار مخفی نازی‌ها را برملا کنند.

۶. بازی Lords Of The Fallen

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی HEXWORKS  ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳

دیدن بازی Lords Of The Fallen در این لیست ممکن است کمی گیج‌کننده باشد چون دقیقاً عنوانی به همین نام نزدیک به یک دهه پیش و در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. با این حال، بازی Lords Of The Fallen ای که قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود حکم ریبوت نسخه قدیمی‌اش را خواهد داشت و برخی از المان‌های سولز-لایک و فانتزی عنوان سال ۲۰۱۳ را به شکلی دیگر ارائه می‌کند.
با این‌که در نگاه اول ربط خاصی بین بازی Lords Of The Fallen و ژانر زامبی محور نمی‌توان دید و بسیاری از دشمنان بازی ذاتی اهریمنی و شیطانی دارند اما در بسیاری از تریلرها و تبلیغات بازی اشاره‌ی مستقیمی به موجودات Undead و مشابه زامبی‌ها شده است. طرفداران و منتقدان امیدوار هستند که سازندگان این بازی برخی از مشکلات و کمبودهای نسخه قبلی را برطرف کنند و بازی Lords Of The Fallen با دستی پر، بهترین نسخه‌ی این سری را برای ارائه به مخاطبان داشته باشد.

۵. بازی The Day Before

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی FNTASTIC  ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳
معرفی بهترین شبیه‌سازهای پرواز
خواندن

ژانر زامبی این پتانسیل را دارد که به شکل جاه‌طلبانه و هیجان‌انگیزی در دنیای بازی‌ها به تصویر کشیده شود. بازی The Day Before از استودیوی Fntastic هم دقیقاً قصد انجام چنین کاری را دارد. ایده‌ی اصلی بازی ارائه‌ی یک تجربه‌ی جهان‌باز بقامحور MMO است که در محیط آخرالزمانی و پر از زامبی‌ای نقش می‌بندد اما چیزی که بازی The Day Before را در این ژانر گسترده و بزرگ از سایر رقبا متفاوت می‌سازد، کیفیت گرافیکی استثنایی و تراکم جمعیتی بالای مناطق شهری‌اش است.
به خاطر جاه‌طلبانه بودن این عنوان، تاریخ عرضه بازی The Day Before چندباری جابجا شده و به همین دلیل جنجال‌های زیادی به راه انداخته است. با این وجود، بالاخره می‌توان تاریخ انتشار مشخصی برای این بازی زامبی محوری که به کمک موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته شده انتظار داشت و هم استودیو و هم ناشر بازی به دنبال عرضه‌ی The Day Before تا پایان سال ۲۰۲۳ هستند.

۴. بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی GSC Game World  ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی ۲۰۲۳

وقتی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، بسیاری از مخاطبان مشتاق برگشتن به سری و دنیایی بودند که در طی سال‌ها و نزد بازیکنان رایانه‌های شخصی به یکی از عناوین پرطرفدار و کالت تبدیل شده بود.
دنباله‌ی بازی S.T.A.L.K.E.R. اما قرار بود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود که حمله‌ی روسیه به اکراین و مشکلات داخلی این کشور، برنامه‌های استودیوی GSC Game World ای که ساکن کی‌یف اکراین است را عقب انداخت و سازندگان بازی مجبور شدند استودیوی خود را به شهر پراگ در جمهوری چک تغییر دهند.
به علت شرایطی که این استودیو با آن دست و پنجه نرم می‌کند، انتظار هر چیزی را می‌توان داشت اما طرفداران بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl مشتاق‌اند که در سال ۲۰۲۳ بتوانند به تجربه‌ی این عنوان بپردازند. مورد دیگری که می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت این بازی بکشاند، عرضه‌ی هم‌زمان جهانی‌اش بر روی سرویس گیم‌پس مایکروسافت است و بازیکنان زیادی می‌توانند در روز عرضه، دنیای پسا آخرالزمانی‌ای که بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl برای ارائه دارد را بگردند.

هرآنچه در State of Play ماه دسامبر گذشت
خواندن

۳. بازی State Of Decay 3

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی Undead Labs نامشخص نامشخص

به نظر می‌رسد سرنوشت استودیوی Undead Labs به ارائه‌ی تجربه‌های زامبی محور گره خورده است. قسمت اول State Of Decay حکم یک بازی آرکید و سرگرم‌کننده‌ی زامبی‌کشی را داشت که علارغم تمام باگ‌ها و مشکلات فنی‌اش، طرفداران زیادی بدست آورد. قسمت دوم و بازی State Of Decay 2 هم با این‌که قدم رو به جلویی برای سری بود اما هم‌چنان به نظر می‌آمد که استودیوی Undead Labs در حال یادگیری است.
در سال ۲۰۲۰ اما بازی State Of Decay 3 معرفی شد و سازندگان بازی در مصاحبه‌های متعددی که داشتند اذعان کردند این بازی همان عنوان بقا و زامبی محوری است که همیشه قصد ارائه‌اش را داشته‌اند. اکنون که استودیوی Undead Labs زیرمجموعه‌ی مایکروسافت بوده و Xbox Game Studios بر روی این استودیو نظارت دارد، به نظر می‌رسد با عنوانی طرف باشیم که می‌تواند این استودیو و سری State Of Decay را به نقاط هیجان‌انگیزتر و چشم‌گیرتری برساند.

۲. بازی Arizona Sunshine 2

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی Vertigo Games پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی (نیاز به هدست واقعیت مجازی) ۲۰۲۳

بازی Arizona Sunshine هم‌چنان یکی از شناخته‌شده‌ترین عناوین هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌رود و موفقیت بزرگش باعث شد با خیال راحت منتظار دنباله‌اش باشیم. بازی Arizona Sunshine 2 درست مانند قسمت قبلی یک تجربه‌ی واقعیت مجازی تمام عیار است که برای بازی کردن آن حتماً به هدست واقعیت مجازی نیاز خواهید داشت و بدون VR امکان تجربه‌اش وجود ندارد. این پروژه در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی و PS VR2 تایید شده و قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود.
بازی جدید استودیوی Vertigo Games عنوانی کمدی و خشن خواهد بود که طبق تریلرها و اسکرین‌شات‌هایش از نظر ظاهری و گرافیکی هم حسابی دست پر آمده و با خشونت اغراق‌شده‌اش دلربایی خواهد کرد. با این‌که پروتاگونیست و شخصیت اصلی بازی به نظر ثابت مانده، می‌توانیم انتظار سگی به نام Buddy را داشته باشیم که در بازی Arizona Sunshine 2 بازیکنان را از تنهایی درآورد. بله با بازی آخرالزمانی‌ای طرف هستیم که اجازه می‌دهد همراه سگ خود در این دنیای پر از زامبی قدم بزنیم، ویژگی‌ای که به تنهایی چندبرابر تجربه‌ی بازی را بهتر می‌کند.

بهترین سناریوی‌های فرعی بازی Sid Meier's Civilization VI
خواندن

۱. بازی John Carpenter’s Toxic Commando

بازی‌های زامبی محور

سازنده پلتفرم‌ها تاریخ انتشار
استودیوی Saber Interactive  ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی ۲۰۲۴

این عنوان که در تابستان ۲۰۲۳ و همراه با موسیقی راک و دهه هشتادی خاصش معرفی شد، وعده‌ی یک دنیای پسا آخرالزمانی و پر از زامبی را می‌دهد که می‌توان در قالب یک شوتر اول شخص تجربه‌اش کرد. بازی John Carpenter’s Toxic Commando به نظر عنوان کو-آپ و چندنفره‌ای می‌آید که سیستم انتخاب کلاس و شخصی‌سازی شخصیت را با لحن کمدی خاص خود ترکیب کرده است. هر اثری هم که نام John Carpenter، یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان ژانر وحشت، را در عنوان خود داشته باشد طبیعتاً انتظارها را به طرز قابل مشاهده‌ای بالاتر خواهد برد اما خوشبختانه بازی John Carpenter’s Toxic Commando حداقل در جلب نظر اولیه تا اینجا موفق عمل کرده است.
استودیوی Saber Interactive هم کارنامه‌ی طولانی‌ای دارد که شامل بازی شوتر زامبی محور و کو-آپ دیگری به نام World War Z می‌شود و این‌طور که به نظر می‌آید در بازی John Carpenter’s Toxic Commando شاهد همان نوع حملات دلهره‌آور و گروهی زامبی‌ها خواهیم بود که جزو نقاط قوت عنوان زامبی محور قبلی این استودیو است. باید امیدوار بود که استودیوی Saber Interactive ایده‌های World War Z را بهبود داده و تجربه‌ی زامبی محور جذابی در قالب بازی John Carpenter’s Toxic Commando برای مخاطبان ژانر وحشت و زامبی تدارک ببیند.

منبع
GameRant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x