راهنمای بازی

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake – قسمت اول

بازگشت به دوران خوش قدیم

در راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake به شما کامل آموزش می‌دهیم که چطور مراحل و پازل‌های بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک را با موفقیت به اتمام برسانید. قطعا عنوان رزیدنت اویل ۴ (Resident Evil 4)، یکی از برترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های این سری برای هر فردی است. عنوانی که در سال‌های انتشار خود با نوآوری‌های بی‌شمار، دنیای بازی‌های ویدیویی را دگرگون ساخته بود. اما کپکام (Capcom) در سال ۲۰۲۳ و بعد از گذشتن قریب به ۱۸ سال از انتشار رزیدنت اویل ۴، دست به انتشار نسخه ریمیک این بازی با نام رزیدنت اویل ۴ ریمیک (Resident Evil 4 Remake) می‌زند. کپکام که ید طولایی در انتشار ریمیک‌های فوق‌العاده از نسخه‌های کلاسیک سری رزیدنت اویل (مانند رزیدنت اویل ۲ ریمیک و رزدینت اویل ۳ نمسیس) دارد، علی‌رغم گذشتن مدت زمان کوتاهی از انتشار رزدینت اویل ۴ ریمیک مورد تحسین و تمجید طرفداران و منتقدان بسیاری واقع شده است.

رزیدنت اویل ۴ ریمیک دارای ۱۶ فصل است که در قسمت اول از راهنمای قدم به قدم این بازی، به صورت کامل و جامع به ۸ فصل می‌پردازیم. پس در ادامه با پیکسل آرتس همراه باشید.

داستان سری بازی‌های Resident Evil
خواندن

راهنمای فصل یک (Chapter 1) رزیدنت اویل ۴ ریمیک:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake – ماموریت‌های اصلی:
  1. چه چیزی انقدر طول می‌کشد؟ (See what’s taking so long)
  2. فرار از کلبه شکارچی (Escape from the hunter’s lodge)
  3. به سمت دریاچه (Head for the lake)

چه چیزی انقدر طول می‌کشد؟ (See what’s taking so long):

پس از کات سین‌های اولیه شروع بازی، شما کنترل لئون (Leon) را به دست خواهید گرفت. مسیر پیش رو را ادامه دهید تا به خانه ای برسید و وارد درب ورودی خانه شوید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake

می‌توانید اطراف خانه را بگردید، اما برای ادامه می‌بایست تا انتهای راهرو پیشروی کنید تا کات سین دیگری به نمایش درآید.

 

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake

بعد از اتمام کات سین، کلید کلبه شکارچی که در کنار شما به زمین افتاده است را بردارید.

 

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake 2
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake

مجدد به سمت راهرو برگردید و از کلید کلبه شکارچی برای باز کردن در با نقاشی قرمز رنگ سمت راست استفاده کنید.

از پله‌ها پایین بروید و مسیر را تا انتهای زیرزمین دنبال کنید تا کات سین دیگری پخش شود.

فرار از کلبه شکارچی (Escape from the hunter’s lodge)

پس از کات سین از زیرزمین خارج شوید. وقتی دوباره به راهرو می‌رسید، تعدادی از دشمنان از طریق دری که قبلاً در سمت راست مسدود شده بود خارج می‌شوند. برای رسیدن به کات سین بعدی به راه خود ادامه دهید و از پله‌ها بالا روید.

 

به سمت دریاچه (Head for the lake)

پس از کات سین، به بیرون از خانه باز گردید و مسیر را به سمت ساختمان دیگری ادامه دهید. در محیط بیرون، شما اولین بشکه قابل تخریب بازی رو پیدا می‌کنید که می‌توانید با ضربه زدن به وسیله چاقو آن را بشکنید.

 

وقتی وارد خانه می‌شوید، اولین ماشین تایپ بازی را پیدا می‌کنید. ماشین تایپ‌ها راهی برای ذخیره دستی بازی هستند و در درجه سختی Professional، تنها راه ذخیره بازی هستند.
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake
وقتی مسیر را ادامه می‌دهید، با اولین دشمنان خود مواجه می‌شوید. اکثر دشمن‌هایی که شکل انسان‌های عادی دارند را می‌تواند با یک شلیک به سر گیج کرد و سپس با یک ضربه از پا درآورد.
در ادامه مسیر می‌توانید کلبه کوچک سمت چپ را برای تجهیزات بررسی کنید. سپس مسیر را به سمت یک دروازه بزرگ در انتهای مسیر ادامه دهید تا وارد اولین منطقه اصلی روستا شوید.
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake 5
راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake
منطقه بعدی اولین رویارویی بزرگ شما با دشمنان خواهد بود که دقیقاً از نسخه اصلی بازی الهام گرفته است.
چند راه برای نزدیک شدن به این بخش وجود دارد، البته که همیشه برای ورود باید مقداری با دشمنان بجنگید. به عنوان مثال می‌توانید بیرون بمانید و از مسیرهای مختلف یا ساختمان‌ها برای پنهان شدن و دوری از چشم دشمنان استفاده کنید. اما روش بهتر این است که به داخل ساختمان دوم در سمت چپ بروید.
سلاح: شاتگان W-870

در این ساختمان می‌توانید پنجره پایینی را با استفاده از قفسه کتاب مسدود کنید، سپس به طبقه بالا بروید و یک شاتگان W-870 را از روی دیوار بردارید.

RE4R Chapter 1 12RE4R Chapter 1 13

با استفاده از این شاتگان و سایر وسایل موجود می‌توانید دشمنانی را که از پنجره‌ها و پله‌ها بالا می‌آیند را نابود کنید. در ضمن، اگر شما روستایی اره برقی‌دار را شکست دهید، یک زمرد به زمین می‌اندازد. این امر برای اکثر دشمنانی که مانند یک مینی‌ باس هستند، صدق می‌کند.

RE4R Chapter 1 14

پس از مدت زمان مشخصی، زنگ به صدا در می‌آید و همه دشمنان از در قفل شده ساختمان شرقی فرار می‌کنند و شما را در روستا تنها می‌گذارند. پس از آن می‌توانید برای برداشتن وسایل و غنائم به اطراف این منطقه بروید، اما نکته اصلی که باید قبل از ترک محل بدانید، وجود دو گنج در این منطقه است.
گنج: سنگ آبی مخملی (Velvet Blue)
در همان ساختمانی که شاتگان W-870 را پیدا کردید، پنجره‌ای قرار دارد که می توانید از آن عبور کنید. بعد از عبور از پنجره، به سمت راست پشت بام بروید. در نهایت بر روی نوک پشت بام، می‌توانید یک آیتم سنگ آبی مخملی پیدا کنید.
RE4R Chapter 1 15RE4R Chapter 1 16
گنج: یاقوت سرخ (Ruby)
وقتی که پایین پریدید، مسیر منتهی به شمال شرقی را ادامه دهید. در آخرین آلونک سمت چپ قبل از رسیدن به دروازه، می‌توانید یک جواهر یاقوت سرخ پیدا کنید که درون یک صندوقچه در سمت راست در قرار دارد.
RE4R Chapter 1 17RE4R Chapter 1 18
اکنون از دروازه عبور کنید تا به مزرعه برسید. اولین ساختمان سمت راست، دارای یک ماشین تایپ است که می‌توانید فرآیند بازی خود را به وسیله آن سیو کنید. سپس از مزرعه عبور کنید. تعدادی از دشمنان روستایی معمولی در این منطقه وجود دارند که ابتدا از حضور شما خبر ندارند، اما وقتی که به هر نحوی متوجه شما شوند، شروع به حرکت به سمت شما می‌کنند. پس از عبور از آنها، از طریق انبار به سمت چپ مزرعه بروید.
RE4R Chapter 1 19
گنج: آویز مروارید (Pearl Pendant)
در سمت چپ آلونک می‌توانید آسیاب بادی را ببینید که یک قفس نقره‌ای از آن آویزان شده است. یادتان باشد که وقتی قفس‌های نقره‌ای و آسیاب‌های بادی را دیدید، مطمئن باشید که گنجی به همراه خود دارند. برای به دست آوردن این گنج، باید صبر کنید تا آسیاب بادی بچرخد و قفس در سمت راست قرار گیرد، سپس به قفس شلیک کنید تا آویز مروارید را رها شود. اگر در سمت چپ به آویز مروارید شلیک کنید، در یک چاه کثیف می‌افتد. البته شما همچنان می‌توانید آویز را در چاه کثیف نیز بردارید، اما پس از آن با قیمت بسیار کمتری به فروش می‌رسد.
RE4R Chapter 1 22RE4R Chapter 1 21

ماموریت برای تاجر: نابود کردن مدال‌های آبی 

اگر به سمت دروازه شمالی بروید، می‌توانید کاغذ آبی رنگی را ببینید که به دیوار چسبیده شده است. این کاغذ، اولین ماموریت تاجر بازی است. ماموریت‌های تاجر، یک سری ماموریت جانبی هستند که با انجام دادن آنها می‌توانید بعدا از تاجر پاداش اضافی دریافت کنید.
RE4R Chapter 1 20RE4R Chapter 1 23
این ماموریت نیاز به تیراندازی به ۵ مدال آبی در منطقه مزرعه دارد. وقتی کاغذ درخواست را برمی‌دارید، مکان مدال‌های آبی بر روی نقشه شما مشخص می‌شود، بنابراین می‌توانید آنها را راحت‌تر پیدا کنید. بعدها وقتی این درخواست را پس از انجام تحویل تاجر دهید، به شما ۳ جواهر اسپینل (Spinel) می‌دهد.
مدال آبی اول
نزدیک ورودی محوطه به عقب برگردید. سپس می‌توانید مدال آبی اول را در گوشه شمالی همان ساختمانی که دارای ماشین تایپ بود، پیدا کنید.
RE4R Chapter 1 24RE4R Chapter 1 25
مدال آبی دوم 
حصار کنار انبار را بالا ببرید و به سمت پنجره نگاه کنید تا مدال آبی دوم را ببینید.
RE4R Chapter 1 26RE4R Chapter 1 27
مدال آبی سوم
به کلبه سمت راست آسیاب بادی بروید، می‌توانید مدال سوم را در یکی از تیرک‌های کلبه بیابید.
RE4R Chapter 1 28RE4R Chapter 1 29
مدال آبی چهارم
حالا دوباره به سمت دروازه بروید و به بالای در بسته انبار نگاه کنید، جایی که می‌توانید مدال آبی چهارم را بیابید.
RE4R Chapter 1 30RE4R Chapter 1 31
مدال آبی پنجم
در آخر، به سمت چپ این انبار بروید و از بالای حصار به سمت ساختمان بزرگ آسیاب بادی نگاه کنید. می‌توانید مدال آبی پنجم را در زیر بالکن در طرف دیگر حصار ببینید.
RE4R Chapter 1 32RE4R Chapter 1 33
حالا به دروازه بزرگی که در آن ماموریت را دریافت کردید برگردید و از در فلزی داخل آن عبور کنید. مراقب تله بمب کار گذاشته شده به وسیله سیم باشید. می‌توانید زیر آن خم شوید و عبور کنید و بعدا آن را برای شکست دادن دشمنان به کار ببرید و یا می‌توانید با فشردن دکمه مربوطه، تله را خنثی کنید.
RE4R Chapter 1 34
سپس به طبقه دوم بروید، جایی که باید ابزاری برای قرار دادن درون دیوار پیدا کنید و دروازه را باز کنید. می‌توانید از در جنوب شرقی به بیرون بروید و از بالکن برای پیدا کردن گنج به نقطه زیر بپرید.
RE4R Chapter 1 35
گنج: فلاگون (Flagon)
درست کمی جلوتر از این منطقه، صندوقچه‌ای وجود دارد که می‌توانید فلاگون را از درون آن بردارید و همچنین یک آموزش مربوط به سنگ‌های قیمتی بازی نیز نمایش داده می‌شود.
RE4R Chapter 1 40RE4R Chapter 1 39
کمی جلوتر، یک در قفل شده وجود دارد. شما می‌توانید این قفل‌ها را به وسیله ضربه زدن با چاقو و یا شلیک به آنها بشکنید تا درها را باز کنید.
RE4R Chapter 1 36
گنج: یاقوت سرخ
در گوشه سمت چپ، یک کشو وجود دارد که با باز کردن آن می‌توانید یاقوت سرخ را بیابید.
RE4R Chapter 1 42RE4R Chapter 1 41
کلید: چرخ دنده چوبی، سلاح: چاقوی آشپزخانه
شما می‌توانید چرخ دنده چوبی (که برای باز کردن در استفاده می‌شود) و چاقوی آشپزخانه را از روی میز سمت راست بردارید. چاقوی آشپزخانه یک چاقوی ضعیف است و در صورت شکستن و خراب شدن می‌توانید دوباره از چاقوی اصلی خودتان استفاده کنید.
RE4R Chapter 1 44RE4R Chapter 1 43
هنگامی که وارد این منطقه می‌شوید، موجود چکش به دست (Hammer Brute) از در وارد می‌شود و به همراه چند دشمن دیگر به شما حمله می‌کند. موجود چکش به دست از دشمنان معمولی قوی‌تر هستند، اما به اندازه روستایی اره برقی‌دار قوی نیستند. می‌توانید به روش مشابه، آن‌ها را با شلیک گیج کنید سپس و بی‌امان حمله کنید. همچنین اگر سیم تله بمب را در ساختمان آسیاب بادی خلع سلاح نکردید، می‌توانید به آنجا بدوید و چکش به دست را به سمت تله بکشانید تا آسیب بسیار زیادی به او وارد شود.
RE4R Chapter 1 37
وقتی که دشمنان را از بین بردید، به آسیاب بادی برگردید و چرخ دنده چوبی را در نقطه خالی دیوار قرار دهید، سپس اهرم را بکشید تا دروازه‌ای به منطقه بعدی باز شود.
RE4R Chapter 1 38
می‌توانید در خانه بزرگ به سمت چپ بروید تا مقداری تجهیزات پیدا کنید. سپس به سمت راست خانه بروید و گاری را هل دهید تا مسیر بعدی باز شود.
RE4R Chapter 1 47
در مسیر پیش رو، مراقب سنگ‌هایی که منفجر می شوند باشید. در این مسیر تعدادی از دشمنان به سمت شما هجوم می‌آورند. آنها را از بین ببرید و سپس مسیر خود را به سمت منطقه اقامتگاه کنار دریاچه (Lakeside Settlement) ادامه دهید.
RE4R Chapter 1 48
در این منطقه، دشمنانی که مواد منفجره پرتاب می‌کنند وجود دارند. اگر هدفگیری خوبی دارید، می‌توانید به مواد منفجره در دست دشمن شلیک کنید تا آنها را درجا بکشید.
RE4R Chapter 1 49
کستلان اول (Castellan)
کستلان‌ها، عروسک‌های کوکی هستند که با پیدا کردن و نابود کردن آنها، جوایزی دریافت خواهید کرد. برای نابود کردن اولین کستلان بازی، با دشمنان اطراف خانه مبارزه کنید و سپس با کمک پنجره بالا و به سمت دیگر بروید. به سمت راست و در اتاق دوم بروید تا با نگاه کردن به تیرک‌ها، اولین کستلان را پیدا کنید و از بین ببرید. (همچنین صدای تیک تاک کستلان‌ها می‌تواند شما را در پیدا کردن آنها یاری کند.)
RE4R Chapter 1 45RE4R Chapter 1 46
به سمت خانه‌ای که هدف شما در آن است حرکت کنید و در حین حرکت مراقب دشمنان باشید. برای ورود به داخل، قفل را بشکنید و از داخل ساختمان عبور کنید. همچنین مراقب تله انفجاری راهرو باشید، برای عبور بدون آسیب باید تله خنثی کنید.
RE4R Chapter 1 50
سپس باید قفسه کتاب را هل دهید تا از مسیر خارج شود و به اتاق بعدی برسید. با دشمنان مقابله کنید و از در عبور کنید. در نهایت برای تکمیل فصل اول بازی، دکمه مربوط به آیتم مربوطه در انتهای راهرو را بفشارید.
RE4R Chapter 1 51
و بدین ترتیب، فصل اول بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک به پایان می‌رسد.

راهنمای فصل دو (Chapter 2) رزیدنت اویل ۴ ریمیک:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake – ماموریت‌های اصلی:
  1.  به سمت کلیسا (Head for the church)
به سمت کلیسا (Head for the church):

در ابتدای فصل دو و بعد از پخش شدن کات سین‌ها، شما کنترل لئون را در یک مکان جدید و بدون هیچ وسیله‌ای به دست می‌گیرید. مسیر خارج از اتاق را دنبال کنید و چاقوی آشپزخانه که در بدن یک جسد فرو رفته است را پیدا کنید و بردارید تا بتوانید با تعداد انگشت شماری از دشمنان پیش‌رو مقابله کنید.

RE4R Chapter 2 1

وقتی مسیر خود را به سمت اتاق بعدی که اولین دشمن در آن قرار دارد ادامه می‌دهید، اطلاعات و آموزش‌هایی در مورد نحوه مخفی‌کاری در بازی به شما داده خواهد شد. اگر به صورت خمیده و از پشت به دشمن نزدیک شوید، می‌توانید آنها را تنها با یک ضربه از پا درآورید.

RE4R Chapter 2 2

به اتاق بعدی بروید تا آموزش‌های دیگری برای مقابله با دشمنان به شما ارائه شود.

RE4R Chapter 2 3

گنج: یاقوت کبود (Sapphire)

در همین اتاق، میتوانید اجاق‌های سمت چپ را باز کنید. در اجاق دوم می‌توانید یک یاقوت کبود پیدا کنید.

RE4R Chapter 2 4RE4R Chapter 2 5

وقتی که مسیر را ادامه می‌دهید با یک دشمنان دیگری مواجه می‌شوید که می‌توانید با رفتن به پشت سر آنها و ضربه زدن، آنها را از بین ببرید. هنگامی که به اتاق آخر رسیدید، باید سوییچ را بچرخانید تا درب سمت دیگر باز شود.

ماموریت برای تاجر: کنترل آفات (Pest Control) 

از اتاق بیرون بروید و پس از باز شدن در، تاجر را می‌بینید که به شما اشاره می‌کند. قبل از صحبت با او می‌توانید این درخواست ماموریت را در سمت راست روی دیوار بیابید. تاجر از شما می‌خواهد سه موش را که در منطقه کارخانه هستند بکشید. می‌توانید موش‌ها را با ضربه چاقو از بین ببرید، اما تیراندازی با تفنگ به سوی آنها بسیار ساده‌تر است. موش اولی در راهروی تخریب شده با دو پنجره است، موش‌های دومی و سومی در اتاق اصلی بزرگ‌تر هستند که چند دشمن نیز آنجا حضور دارند و شما باید با آنها مقابله کنید.

از اتاق بیرون بروید و پس از باز شدن در را تاجر به شما اشاره می کند. قبل از صحبت با آنها می توانید این درخواست را در سمت راست روی دیوار بیابید. از شما می خواهد ۳ موش را که در منطقه کارخانه هستند بکشید. می توانستید زودتر آنها را چاقو بزنید، اما تیراندازی با تفنگ دستی شما بسیار ساده تر است. اولی در راهروی تخریب شده با دو پنجره است که دشمنان نهایی در آن راه می‌رفتند، سپس دومی و سومی در اتاق اصلی بزرگ‌تر با دشمنی هستند که از شما خواسته شده است چگونه با آن مقابله کنید.

RE4R Chapter 2 7RE4R Chapter 2 8

نقشه گنج: روستا 

پس از اتمام ماموریت، مجدد برگردید و با بازرگان صحبت کنید و ماموریت‌های تکمیل شده خود را تحویل او دهید تا پاداش‌های خود را دریافت کنید. سپس می‌توانید نقشه گنج روستا را در ازای یک اسپینل خریداری کنید. این آیتم همه گنج‌های منطقه روستا را بر روی نقشه شما مشخص می‌کند و پیدا کردن آنها را آسان‌تر می‌کند.

RE4R Chapter 2 9

همچنین می‌توانید اقلام و وسایل خود را به تاجر بفروشید. کلیدهایی که دیگر نیازی ندارید در منوی فروش ظاهر می‌شوند (مانند کلید کلبه شکارچی) و می‌توانید با خیال راحت آنها را به تاجر بفروشید. اگر می‌خواهید سنگ‌ها و جواهرات خود را بفروشید، مطمئن شوید که سنگ‌ها و جواهرات قیمتی را در اقلامی مانند فلاگون قرار داده‌اید، زیرا وقتی که این اجناس گرانبها در گنج‌های دیگر قرار می‌گیرند، ارزش بسیار بالاتری پیدا می‌کنند. پس تا حد امکان سنگ‌ها و جواهرات خود را به صورت تنها به فروش نگذارید.

RE4R Chapter 2 10

همچنین می‌توانید در صورت تمایل، از این فرصت برای ارتقای سلاح‌های خود استفاده کنید. پس از جدا شدن از تاجر، مسیر جنوب شرقی منطقه را دنبال کنید تا به منطقه دره (Valley) برسید. در این منطقه باید به دنبال یک کلید باشید تا بتوانید از دروازه بزرگ عبور کنید و به روستا بازگردید. تعدادی از دشمنان در در این منطقه وجود دارند و تعداد کمی دیگر نیز پس شکست دادن آنها به وجود می آیند، بنابراین باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با همه آنها به صورت مستقیم مبارزه کنید و یا می‌خواهید که به سرعت از این منطقه عبور کنید. اولین هدف شما این است که به ساختمان بزرگ در سمت راست این منطقه برسید که این ساختمان شامل کلید مورد نیاز شما و یک کلید کوچک دیگر است.

RE4R Chapter 2 11

به سمت جنوب شرقی ساختمان بروید تا پنجره‌ای را پیدا کنید که بتوانید از آن عبور کنید و از طریق آن به داخل ساختمان وارد شوید.

RE4R Chapter 2 12

آیتم کلید: کلید کوچک 

ابتدا از دری که در طرف مقابل اتاق قرار دارد عبور کنید. این در شما را به یک اتاق کوچکتر هدایت می‌کند که می‌توانید کلید کوچک مورد نیاز را در جعبه‌ سمت چپ پیدا کنید. از این کلید برای باز کردن کشوهای قفل شده استفاده می‌شود.

RE4R Chapter 2 16RE4R Chapter 2 17

آیتم کلید: نشان شش ضلعی (Hexagonal Emblem)

به اتاق قبلی برگردید و از نردبان بالا بروید تا به پشت بام ساختمان برسید. در پشت بام می‌توانید نشان شش ضلعی را پیدا کنید.

RE4R Chapter 2 18RE4R Chapter 2 19

گنج: یاقوت سرخ 

اکنون برای خروج از این منطقه، مسیر خود را به سمت شمال شرقی طی کنید. در بالا، شما می‌توانید یک یاقوت سرخ را در یک صندوق زیر یک سازه کوچک پیدا کنید.

RE4R Chapter 2 14RE4R Chapter 2 15

در سمت چپ صندوق یک دسته وجود دارد. کشیدن این دسته، دری را در کنار جایی که وارد شده‌اید باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به جایی که تاجر قرار داشت، برگردید.

RE4R Chapter 2 13

گنج: ماسک برازنده (Elegant Mask)

قبل از ادامه دادن مسیر، به سمت تاجر و به اتاقی که قبلاً وسایل خود را از آنجا برداشته‌اید، برگردید. دراینجا می‌توانید از کلید کوچک برای باز کردن کشوی قفل شده استفاده کنید و به شما امکان می‌دهد که ماسک برازنده را بردارید

RE4R Chapter 2 20RE4R Chapter 2 21

اکنون با نقطه‌ خالی بر روی دیوار مقابل تاجر تعامل کنید و نشان شش ضلعی را درون آن قرار دهید. برای قرار دادن صحیح نشان شش ضلعی، باید آن را بچرخانید تا به شکل معکوس در شکاف قرار گیرد (مانند تصویر زیر) سپس آن را برگردانید تا آن را قرار دهید. بعد می‌توانید دروازه را باز کنید و ادامه دهید.

RE4R Chapter 2 22

در منطقه بعدی، سه دشمن وجود دارد. قبل از اینکه از پله‌ها بالا بروید، خم شوید و وارد شکاف کوچک سمت چپ شوید.

RE4R Chapter 2 23

گنج: یاقوت کبود

در طرف دیگر می‌توانید یک صندوقچه حاوی یک یاقوت کبود پیدا کنید.

RE4R Chapter 2 26RE4R Chapter 2 27

کستلان دوم 

از پله‌ها به سمت قسمت بالا بروید و دیوار سمت چپ را تکان دهید تا وارد یک کلبه کوچک شوید. در گوشه سمت راست، می توانید کستلان دوم را پیدا کنید.

RE4R Chapter 2 28RE4R Chapter 2 29

گنج: یاقوت کبود 

در خارج از کلبه به درخت نگاه کنید و می‌توانید قفس فلزی دیگری را ببینید. برای به دست آوردن یاقوت کبود به قفس شلیک کنید.

RE4R Chapter 2 30RE4R Chapter 2 31

گنج: آویز مروارید

در نهایت، در سمت چپ می‌توانید قفس فلزی دیگری را ببینید که بر روی یک چاه آویزان است؛ درست مانند آسیاب بادی قفس فصل یک که باید از افتادن گنج به درون چاه ممانعت می‌کردید. به تخته چوبی که درب چاه را بالا نگه می‌دارد شلیک کنید، سپس وقتی که تخته چوبی در چاه را بست، می‌توانید به قفس فلزی شلیک کنید و آویز مروارید را به دست آورید.

RE4R Chapter 2 32RE4R Chapter 2 33

در این حین، یک روستایی اره برقی‌دار از پله‌ها پایین می‌آید تا به شما حمله کند. چند راه حل برای مقابله با او وجود دارد. تعدادی تله خرس در این منطقه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به سمت داخلی منطقه هدایت کنید تا روستایی اره برقی‌دار در آن گیر کند و آسیب ببیند.

RE4R Chapter 2 24

اگر می‌خواهید از حمله مستقیم به او جلوگیری کنید، می‌توانید از او فرار کنید و از پله‌ها بالا بروید. بالای پله‌ها یک تله انفجاری وجود دارد. از زیر تله خم شوید و عبور کنید تا روستایی به دنبال شما بیاید و در تله گیر کند و آسیب ببیند.

RE4R Chapter 2 25

در منطقه بعدی، پشت خانه بروید و از در پشتی وارد شوید.

RE4R Chapter 2 35

گنج: یاقوت سرخ

در داخل خانه و قبل از ورود به اتاق اصلی، می‌توانید کشوی سمت راست را باز کنید تا یک یاقوت سرخ به دست آورید.

RE4R Chapter 2 34RE4R Chapter 2 36

آیتم کلید: کلید کوچک

وارد اتاق اصلی شوید و به گوشه‌ای از درب بروید و یک کلید کوچک بردارید.

RE4R Chapter 2 37RE4R Chapter 2 38

آیتم کلید: سنگ مرمر کریستالی

برای ادامه، به راهروی درب پشت اتاق غذاخوری بروید و با کمد لباس را باز کنید تا به یک معما روبه‌رو شوید. شما می‌توانید راه حل این معما را با خواندن کتابی در طبقه بالا قرار دارد بیابید. اما اگر نمی‌خواهید که به دنبال کتاب بگردید، راه حل معما از چپ به راست، محصول کشاورزی، خوک، بچه (Crops – Pig – Baby) می‌باشد.

RE4R Chapter 2 39RE4R Chapter 2 41

سپس می‌توانید سنگ مرمر کریستالی را از داخل کابینت بردارید.

RE4R Chapter 2 40

تا انتهای سالن به طبقه بالا بروید و سنگ مرمر کریستالی را داخل در قرار دهید. سپس آن را بچرخانید تا حباب‌ها با الگوی پشت آن مطابقت داشته باشند.

RE4R Chapter 2 42

آیتم کلید: کلید نشان

حالا به اتاق بروید و دکمه مربوط به میز گوشه اتاق رو فشار دهید. از کشوی درون میز، می‌توانید کلید نشان را بردارید تا فصل دوم بازی کامل شود.

RE4R Chapter 2 43

در اینجا، فصل دوم از بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک به اتمام می‌رسد.

راهنمای فصل سوم (Chapter 3) رزیدنت اویل ۴ ریمیک:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake – ماموریت‌های اصلی:

  1. به سمت کلیسا (Head for the church)
  2. عبور از دریاچه (Cross the lake)
  3. شکست دادن هیولای دریاچه (Defeat the lake monster)

به سمت کلیسا (Head for the church)

در ابتدای فصل شما همچنان در اتاق طبقه بالای خانه خواهید بود و اکنون که کلید نشان را در اختیار دارید، می‌توانید به سوی کلیسا بروید. به طبقه پایین بروید و از درب ورودی بیرون بروید. قبل از ادامه اطراف خانه را برگردید. می‌بینید که سگی در یکی از تله‌های خرس گرفتار شده است، می‌توانید او را آزاد کنید.

RE4R Chapter 3 1

اکنون می‌توانید به سمت دروازه روبه‌روی خانه بروید و از کلید نشان برای باز کردن قفل آن استفاده کنید و مسیری را به سمت میدان روستا (Village Square) باز کنید.

RE4R Chapter 3 2

گنج: قطب‌نمای قدیمی 

قبل از پیشرفت بیشتر، باید به ساختمان دوم در سمت چپ بروید. در ساختمان یک کشوی قفل شده وجود دارد که می‌توانید از کلید کوچکی که در پایان فصل دو برداشته بودید، برای باز کردن آن استفاده کنید و یک قطب‌نمای قدیمی به دست آورید.

RE4R Chapter 3 6RE4R Chapter 3 7

هنگام عبور از مسیر به سمت ساختمان در انتهای منطقه، بیک برج بر روی مسیر اصلی سقوط می‌کند و مسیر را مسدود می‌کند. سپس تعدادی از دشمنان سگ به نام کالمیلوس (Colmillos) نیز برای حمله به سمت شما روانه می‌شوند. می‌توان با آنها به روشی مشابه روستاییان برخورد کرد، زیرا شلیک به سر آنها آسیب بیشتری وارد می‌کند و گاهی اوقات نیز آنها را بیهوش و یا گیج می‌کند.

RE4R Chapter 3 3

برای رسیدن به هدف، باید از آخرین خانه سمت راست عبور کنید و آنگاه می‌توانید برج ویزان شده را دور بزنید. سپس می‌توانید از کلید نشان برای ادامه کار استفاده کنید.

RE4R Chapter 3 4

گنج: سنگ آبی مخملی

در داخل تالار شهر، در قسمت دوم اتاق بزرگتر به سقف نگاه کنید تا قفس فلزی را ببینید. برای بدست آوردن سنگ آبی مخملی، به سمت قفس شلیک کنید.

RE4R Chapter 3 8RE4R Chapter 3 9

ماموریت برای تاجر: شکارچی افعی (Viper hunter)

برای یافتن تاجر بعدی، از آن طرف تالار شهر خارج شوید. روی دیواری که درست از کنار او می‌گذرد، می‌توانید درخواست ماموریت بعدی را پیدا کنید، جایی که باید ۳ مار افعی را به او بفروشید. ممکن است یکی از آنها را در اتاق قبلی پیدا کرده باشید، اما مارهای افعی به طور تصادفی هنگام شکستن جعبه‌ها یا بشکه‌ها ظاهر می‌شوند، سپس می‌توان به آنها حمله کرد و آنها را برای نگهداری در موجودی خود برداشت و بعد به عنوان اقلام شفابخش استفاده کرد.

RE4R Chapter 3 10RE4R Chapter 3 11

مسیر پیش رو را دنبال کنید تا به قبرستان روبه‌روی کلیسا برسید.

RE4R Chapter 3 5

ماموریت برای تاجر: دزد مقبره (Grave Robber)

در مسیر خود درون قبرستان، اگر تمایل دارید می‌توانید درخواست بازرگان را زودتر تکمیل کنید. درست در وسط قبرستان، دو سنگ قبر با نشان‌های همسان وجود دارد. برای تکمیل درخواست، هر دو را با تیراندازی یا ضربه نابود کنید.

RE4R Chapter 3 16RE4R Chapter 3 17

سپس می‌توانید به بالای قبرستان بروید و از دروازه عبور کنید تا به منطقه اطراف کلیسا برسید. پس از نمایش کات سین، مسیر را در اطراف سمت راست کلیسا ادامه دهید.

RE4R Chapter 3 18

گنج: سربند گرانبها 

در پشت کلیسا، صندوقی وجود دارد که حاوی یک سربند گرانبها است.

RE4R Chapter 3 12RE4R Chapter 3 13

از طریق دری که در مسیر اطراف کلیسا وجود دارد، عبور کنید تا یک اتاق همراه با ماشین تایپ برای سیو بازی پیدا کنید. با نقشه روی دیوار تعامل کنید تا هدف ماموریت خود را به روزرسانی کنید، سپس با دریچه روی زمین را فشار دهید تا ادامه دهید.

عبور از دریاچه (Cross the lake) 

مسیر اطراف کلیسا را به سمت تعدادی سکو ادامه دهید. این اولین باری است که با دشمنان دارای کوکتل مولوتف روبه‌رو می‌شوید. مانند مواد دشمنانی که مواد منفجره پرتاب می‌کردند، می‌توانید به کوکتل مولوتف‌ها نیز در دست دشمنان شلیک کنید تا آن را منفجر کنید و به آن‌ها آسیب برسانید، اگرچه که منفجر شدن کوکتل مولوتف، دشمنانی را که توسط آن آسیب دیده‌اند را درجا نمی‌کشد؛ زیرا مدتی طول می‌کشد تا آتش اثر کند.

RE4R Chapter 3 20

مار افعی اول (مربوط به ماموریت تاجر: شکارچی افعی)

در داخل ساختمانی که اولین دشمن در آن قرار دارد، می‌توانید جعبه‌ای را روی میز پیدا کنید.

RE4R Chapter 3 22RE4R Chapter 3 23

وقتی این جعبه را بشکنید، به احتمال زیاد یک مار افعی پیدا خواهید کرد. آن را با استفاده از چاقو و یا تفنگ‌های خود بکشید، سپس آن را بردارید تا بعداً بتوانید بفروشید.

RE4R Chapter 3 24

ماموریت برای تاجر: نابود کردن مدال‌های آبی ۲

سکوها و مسیر بعدی را دنبال کنید تا به منطقه معدن (Quarry) برسید. در سمت چپ، (درست در کنار چکش بزرگ) می‌توانید این درخواست ماموریت را که روی دیوار کوبیده شده است را پیدا کنید. آن را بردارید تا مکان‌های ۵ مدال آبی بعدی در دو منطقه پیش رو، مشخص شود.

RE4R Chapter 3 25RE4R Chapter 3 26

گنج: یاقوت سرخ

با دو کالمیلوس که متوجه حضور شما می‌شوند، مبارزه کنید. پس از آن می‌توانید به منطقه اصلی بروید. مستقیماً به بالا نگاه کنید تا قفس فلزی را که از بالا آویزان شده است ببینید. برای به دست آوردن یاقوت سرخ به آن شلیک کنید.

RE4R Chapter 3 27RE4R Chapter 3 28

مدال آبی اول

در سمت چپ جایی که قفس فلزی آویزان بود، می‌توانید اولین مدال آبی این فصل را که کمی دورتر از داربست‌ها آویزان است را ببینید.

RE4R Chapter 3 29RE4R Chapter 3 30

کستلان سوم

با بازگشت به منطقه استقرار تاجر، به طبقه پایین‌تر در سمت شرق بروید. در اطراف سکو به سمت آب قدم بزنید، سپس می‌توانید کستلان شماره سه را از طریق شکافی که بین یک برآمدگی و چند جعبه قرار دارد، پیدا و نابود کنید.

RE4R Chapter 3 33RE4R Chapter 3 34

آیتم کلید: قطعه شش ضلعی آ (Hexagon Piece A)

به جایی که تاجر در آنجا قرار داشت برگردید و خرید و فروش و ارتقاهای مورد نیاز خود را انجام دهید، سپس قبل از اینکه از در روبه‌رو خارج شوید، قطعه شش‌ضلعی آ را از صندوقچه روبروی بازرگان بردارید.

RE4R Chapter 3 39RE4R Chapter 3 40

مدال آبی دوم 

مسیر خود را از طریق در روبه‌روی تاجر ادامه دهید تا به لبه دریاچه برسید. به مکان‌های زیرین بروید و به زیر اسکله نگاه کنید تا مدال آبی بعدی را ببینید.

RE4R Chapter 3 41RE4R Chapter 3 42

یک قایق در اسکله وجود دارد، اما برای روشن کردن آن به سوخت نیاز دارید. بنابراین می‌توانید از نردبان سمت چپ که به منطقه پرورش ماهی منتهی می‌شود، بالا بروید.

RE4R Chapter 3 35

هنگامی که وارد استخر پرورش ماهی می‌شوید، به صورت خودکار به پایین‌ترین سطح زمین سقوط می‌کنید. به مسیر خود به سمت جلو ادامه دهید، آنگاه تعدادی از دشمنان ظاهر می‌شوند که بین آنها یک موجود چکش به دست نیز وجود دارد. در اطراف این ناحیه چند تله انفجاری وجود دارد که می‌توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

RE4R Chapter 3 36

مدال آبی سوم

مسیر را ادامه دهید و از اولین منطقه مرتفع بالا بروید، آنجا یک کلبه کوچک وجود دارد که یک مدال آبی دیگر در داخل آن آویزان است.

RE4R Chapter 3 43RE4R Chapter 3 44

مار افعی دوم و سوم (مربوط به ماموریت تاجر: شکارچی افعی)

می‌توانید در مجموع ۳ مار افعی در همان مکان مدال قبلی پیدا کنید (معمولاً در مسیرهای پیش از رسیدن به کلبه). به صدای خش خش و خزیدن مارها  گوش دهید. به آنها شلیک کنید و آنها را جمع‌آوری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعداً آنها را به تاجر بفروشید تا این ماموریت فرعی را تکمیل کنید.

RE4R Chapter 3 45RE4R Chapter 3 46

مراقب دشمنانی باشید که با ادامه مسیر خود در اطراف منطقه ظاهر می‌شوند باشید. برخی از آنها، وقتی که اطراف استخر پرورش ماهی قدم می‌زنید، از پشت سرتان ظاهر می‌شوند؛ حتی اگر همه دشمنان را از قبل از بین برده باشید.

مدال آبی چهارم 

مسیر آب را دنبال کنید و وقتی از برج بلند سمت چپ رد شدید، از شکاف به داخل دیوار چوبی نگاه کنید تا مدال بعدی را ببینید.

RE4R Chapter 3 47RE4R Chapter 3 48

گنج: پیپ عتیقه

وقتی که مسیر آب را به سمت شمال سکوها دنبال کنید، می‌توانید یک قفس فلزی آویزان پیدا کنید و وقتی که به آن شلیک کنید، یک پیپ عتیقه به دست می‌آورید.

RE4R Chapter 3 49RE4R Chapter 3 50

مدال آبی پنجم، آیتم کلید: قطعه شش ضلعی بی (Hexagon Piece B)

وقتی مسیر سکوی چوبی را تا انتها دنبال کنید، به داخل محوطه‌ رودخانه‌ای با حصار چوبی می‌افتید. در منطقه زیر سکوی منتهی به شمال قدم بزنید تا آخرین مدال آبی را به همراه یک صندوقچه حاوی قطعه شش ضلعی بی، پیدا کنید.

RE4R Chapter 3 53RE4R Chapter 3 54

آیتم کلید: کلید کوچک

به سمت هدف حرکت کنید، اما ابتدا به ساختمان کوچک سمت چپ بروید. در داخل کشو می‌توانید یک کلید کوچک پیدا کنید.

RE4R Chapter 3 55RE4R Chapter 3 56

آیتم کلیدی: سوخت قایق

برای ورود به داخل، قفل ساختمان بعدی را بشکنید، سپس سوخت مورد نیاز قایق را بردارید.

RE4R Chapter 3 57RE4R Chapter 3 58

سپس باید مسیر آمده را برگردید تا دوباره به اسکله برسید. ابتدا از نردبان سمت راست بالا بروید تا به سکوی بالایی برسید، سکویی که شما را به قسمت قبلی پرورش ماهی برمی‌گرداند.

RE4R Chapter 3 37

مسیر را تا انتها دنبال کنید تا دوباره به پایین بپرید. از اولین سکوی چوبی در ناحیه‌ای که نردبان دیگری وجود دارد بالا بروید، این کار به شما اجازه می‌دهد که به منطقه ورودی برسید. مراقب دشمنانی که در راه بازگشت وجود دارند باشید، می‌توانید با آنها مبارزه کنید و یا فقط به اطراف بدوید و آنها را نادیده بگیرید.

RE4R Chapter 3 38

گنج: ساعت جیبی برنجی

در این نقطه، مستقیم به سمت قایق برنگردید، زیرا می‌توانید یک ساعت جیبی برنجی پیدا کنید. به اتاق تاجر برگردید و به پایین بروید. در گوشه پشتی، یک کشوی قفل شده وجود دارد که می‌توانید آن را با کمک کلید کوچکی که به تازگی برداشته‌اید، باز کنید و یک ساعت جیبی برنجی بیابید.

RE4R Chapter 3 60RE4R Chapter 3 61

به اتمام رساندن ماموریت برای تاجر: شکارچی افعی 

فراموش نکنید که مجدد با تاجر صحبت کنید و افعی‌های خود را به او بفروشید تا ماموریت او را به اتمام برسانید.

پس از پایان کار خود با تاجر، به اسکله برگردید و با استفاده از قایق، به سمت دریاچه بروید.

RE4R Chapter 3 59

شکست دادن هیولای دریاچه

در قایق چنگک‌هایی برای دفاع از خود وجود دارند. وقتی هیولای دریاچه بیرون از آب است، می‌توانید با پرتاب چنگک به هیولا آسیب برسانید. بعد از مدتی هیولا از کشیدن شما دست بر می‌دارد و به زیر آب می‌رود. باید مراقب باشید که چه زمانی مجدد هیولای دریاچه ظاهر می شود و به سمت شما حمله می‌کند. یک چنگک آماده داشته باشید و وقتی که هیولا نزدیک شما شد، چنگک را به درون دهانش بیندازید تا از آسیب رسیدن به خودتان جلوگیری کنید. هیولا با همین دو الگوی تکراری به شما حمله می‌کند و شما باید این کارها را تا زمانی که شکست بخورد، ادامه دهید و پس از آن، فصل سوم را تکمیل کنید.

در اینجا، راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سوم بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک به اتمام می‌رسد.

راهنمای فصل چهار (Chapter 4) رزیدنت اویل ۴ ریمیک:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake – ماموریت‌های اصلی
  1. پیدا کردن کلید کلیسا (Find the key to the church)
  2. بررسی کردن دو مکان (Investigate the two locations)
  3. بردن کلید به کلیسا (Get the key to the church)
  4. شکست دادن هیولا (Defeat the giant)
  5. به دنبال اشلی در کلیسا بگردید (Look for Ashley in the Church)

پیدا کردن کلید کلیسا (Find the key to the church)

در ابتدای فصل، در قسمت دیگری از دریاچه اما بدون قایق خواهید بود. مسیر را طی کنید و تا با اولین دشمن خود، یعنی پلاگا گوادانا (Plaga Guadana) خود مواجه خواهید شد. این دشمنان، انسان‌های آلوده شده‌ای هستند که انگل لاس پلاگاس (Las Plagas) از گردن آنها بیرون می‌آید و در شاخک‌های تیز و برنده‌ای را به وجود می‌آورد که می‌چرخند تا به شما آسیب بزنند. شما میتوانید با شلیک به بخشی از بدن دشمن که قبلا سرشان در آنجا قرار داشت، به آنها آسیب برسانید.

RE4R Chapter 4 1

دو دشمن پیش روی خود را شکست دهید، سپس مسیر را دنبال کنید تا به یک غار برسید. وقتی که به دیوار غار می‌رسید، چند مکان در نقشه شما مارک می‌شوند.

RE4R Chapter 4 2

بررسی کردن دو مکان (Investigate the two locations)

شما باید به این دو مکان بروید تا مواردی را بیابید که بعدها در کلیسا از آنها استفاده کنید. از طرف دیگر غار تا جایی که به یک رودخانه ختم می‌شود، ادامه دهید.

آیتم کلیدی: کلید وایشرین قدیمی (Old Wayshrine Key)

وقتی وارد این منطقه در نزدیکی رودخانه شدید، به سمت راست بپیچید تا معبد کوچکی را پیدا کنید در اینجا می‌توانید این کلید را بردارید. این کلید به شما امکان می‌دهد که معابدی را که حاوی گنج هستند، باز کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 56 1resident evil 4 remake collectible 56 2

ماموریت برای تاجر: شکار تخم‌مرغ (Egg hunt)

اکنون به سمت اسکله بروید، جایی که بر روی دیوار شکسته سمت چپ می‌توانید این درخواست ماموریت را پیدا کنید. نقطه‌ای در سمت شرق دریاچه وجود دارد که در آن یک مزرعه مرغ وجود دارد. دراین مزرعه می‌توانید یک تخم‌مرغ طلایی پیدا کنید و سپس باید تخم‌مرغ طلایی را به تاجر که در جنوب غربی دریاچه قرار دارد، بفروشید.

resident evil 4 remake collectible 57 1resident evil 4 remake collectible 57 2

اکنون می‌توانید به اسکله بروید و یک قایق جدید پیدا کنید. در این فصل، شما از این قایق برای گشتن در منطقه دریاچه استفاده می کنید.

RE4R Chapter 4 3

گنج: الکساندریت (Alexandrite)

قبل از رفتن به سمت ماموریت اصلی خود، مستقیماً به وسط دریاچه، جایی که یک کشتی غرق شده است بروید. قایق خود را در نقطه‌ای پهلوگیری کنید، سپس می‌توانید یک الکساندریت را در یک صندوقچه در عرشه کشتی پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 59 1 60resident evil 4 remake collectible 59 2 60

گنج: سنگ آبی مخملی

حالا دوباره سوار قایق شوید و به سمت شرق بروید تا منطقه کوچکی را که مزرعه مرغ در آنجا قرار دارد را پیدا کنید. پس از ورود، به سمت چپ و اطراف قفس‌ها بروید تا یک سنگ آبی مخملی را پیدا کنید که روی یک بشکه جای گرفته است.

resident evil 4 remake collectible 61 1resident evil 4 remake collectible 61 2

تخم‌مرغ طلایی (مربوط به ماموریت برای تاجر: شکار تخم‌مرغ)

اگر در پشت این منطقه قدم بزنید، یک تخم‌مرغ طلایی را بر روی زمین پیدا می‌کنید که می‌توانید آن را به تاجر بفروشید تا درخواست ماموریت وی را تکمیل کنید. مطمئن شوید که در موارد دیگری از این تخم‌مرغ استفاده نکنید، چون فقط دو تخم‌مرغ طلایی در کل بازی وجود دارد! اگر با این مورد که یک تخم‌مرغ طلایی را تا فصل ۱۲ همراه خود حمل کنید مشکلی ندارید، می‌توانید یک تخم‌مرغ طلایی دیگر نیز بردارید و در فصل ۱۲ به فروش برسانید.

resident evil 4 remake collectible 62 1resident evil 4 remake collectible 62 2

حالا به سمت قایق برگردید و به سمت گوشه شمال شرقی دریاچه که یکی از اهداف اصلی در آنجا قرار دارد، بروید. قایق خود را به داخل غار هدایت کنید و سپس در کنار ساختمان، وارد اسکله شوید.

RE4R Chapter 4 7

آیتم کلیدی: قطعه شش ضلعی سی (Hexagon Piece C)

اکنون در سمت راست می‌توانید صندوقچه‌ای را بیابید که حاوی قطعه شش ضلعی سی است و بعدها باید از آن برای به دست آوردن گنج دیگری  استفاده کنید.

resident evil 4 remake collectible 73 1resident evil 4 remake collectible 73 2

گنج: یاقوت سرخ

در اینجا از نردبان بالا بروید، سپس در بالا می‌توانید یک قفس فلزی آویزان در سمت چپ پیدا کنید. آن را بشکنید تا یک یاقوت سرخ به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 73 1resident evil 4 remake collectible 73 2

حالا یک بار دیگر سوار قایق شوید و به سمت گوشه شمال غربی دریاچه بروید تا به اقامتگاه کنار دریاچه، یعنی جایی که در فصل ۱ بودید، برسید.

RE4R Chapter 4 4

گنج: النگوی مروارید

مراقب دشمنانی که در این منطقه خواهند بود باشید، سپس به سمت شمال خانه بروید. از کلید وایشرین برای باز کردن جسم کمد شکل استفاده کنید و النگوی مروارید را به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 63 1resident evil 4 remake collectible 63 2

حالا دیوار را به سمت شمال دنبال کنید و تا دری را پیدا کنید که می‌توانید با کلید خود، آن را باز کنید.

RE4R Chapter 4 5

ماموریت برای بازرگان: برای من یک ماهی بزرگ بگیر (Catch me a big fish)

به داخل غار بروید و از حالا دوباره سوار قایق شوید و به اسکله قایق برگردید. یک ماهی بزرگ وجود دارد که دقیقاً در جلوی آن شنا می کند که باید با یک هارپون به آن ضربه بزنید تا بتوانید آن را بلند کنید. گاهی اوقات ممکن است در اولین تلاش در آنجا تخم‌ریزی نکند، اگر آن‌جا نیست، از دریاچه برگردید و برگردید و باید در مقابل خانه قایق‌سازی تخم‌ریزی کند. ماهی‌های کوچک‌تری نیز در این نزدیکی وجود دارد، اما ماهی‌ای که به آن نیاز دارید، بزرگترین ماهی است، وقتی روی قایق و رو به قایق‌خانه است، معمولاً کمی به سمت چپ در مقابل قایق‌خانه شنا می‌کند. سپس باید آن را به تاجر (جنوب غربی دریاچه) بفروشید.سمت چپ آن آویزان شوید تا بتوانید این درخواست ماموریت را بر روی یک ستون ببینید. طبق این ماموریت، شما باید یک ماهی لانکر باس را در دریاچه روبروی محل پهلوگیری قایق‌ها صید کنید. (زمانی که به آنجا رسیدیم، توضیحات لازم را می‌دهیم، فعلا نگران آن نباشید!)

resident evil 4 remake collectible 64 1resident evil 4 remake collectible 64 2

کستلان چهارم 

حالا برگردید و به سمت مخالف دروازه حرکت کنید، سپس از نردبان داخل این اتاق بالا بروید تا به منطقه جنگل‌های آلتار (Forest Altar) برسید.

resident evil 4 remake collectible 65 1resident evil 4 remake collectible 65 2

بین حصارهای سمت شمالی را نگاه کنید تا کستلان را که روی زمین قرار گرفته است را ببینید.

resident evil 4 remake collectible 65 3

آیتم کلیدی: کلید کوچک

از نقطه‌ای که به سمت کستلان شلیک کردید، به سمت چپ حرکت کنید تا یک گاری را ببینید. با پریدن بالای گاری می‌توانید یک کلید کوچک پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 66 1resident evil 4 remake collectible 66 2

اکنون که کلید کوچک را در اختیار دارید به منطقه قبلی برگردید، مراقب سگ‌های آلوده‌ای که ظاهر می‌شوند باشید. اکنون با موارد آلوده به ویروس پلاگاس بیشتری مواجه خواهید شد. هنگامی که انگل از سر آنها جوانه می‌زند، به قسمت انگلی شلیک کنید تا آسیب بیشتری به آنها وارد شود.

RE4R Chapter 4 6

گنج: شمش طلا (Gold bar)

وقتی که با دشمنان داخل خانه‌ای که در فصل یک در آن قرار داشتید مبارزه کردید، از کلید کوچک برای باز کردن کشوی سمت چپ استفاده کنید تا یک شمش طلا به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 67 1resident evil 4 remake collectible 67 2

گنج: انگشتر نگین قرمز (Red Gemstone Ring)

اکنون مسیر خانه‌ را به سمت زیرزمین ادامه دهید. این بار در انتهای زیرزمین می‌توانید انگشتر نگین قرمز ارزشمندی را که روی یه صندوق قرار دارد را پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 68 1resident evil 4 remake collectible 68 2

به داخل قایق برگردید، به سمت غرب دریاچه بروید. (جایی که قایق را در پایان فصل ۳ به آب انداختید)

snap 2023 03 21 22h01m50s779

گنج: بت فاسد (Depraved Idol)

به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از تلاش برای به دست آوردن این آیتم ارزشمند، یک سیو دستی انجام دهید! چون اگر این پازل را به درستی انجام دهید تنها در دو حرکت قابل حل است، اما اگر کمی خطا کنید، پازل بسیار پیچیده می‌شود و برای حل آن به آزمون و خطا و زمان بسیار زیادی نیازمند هستید. پس با یک سیو ساده می‌توانید هر آن که پازل به هم ریخت، بازی را بدون از دست دادن دستاوردهای خود به زمان قبل از حل پازل برگردانید. برای سیو، باید به مکانی که تاجر حضور داشت بروید و ماشین تایپ را پیدا کنید.

به پشت منطقه‌ای که نردبان در آن قرار داشت بروید. در سمت راست می‌توانید فضایی پیدا کنید که هر ۳ قطعه شش ضلعی خود را که تا به حال به دست آوردید را در آن قرار دهید.

resident evil 4 remake collectible 74 1resident evil 4 remake collectible 74 2

برای حل این پازل فقط می‌توانید قسمت‌های بالا، چپ یا راست را بچرخانید و به حرکت در آورید، بنابراین موارد زیر را انجام دهید:

در درجه سختی Assisted/Standard، حل این پازل دو حرکت طول می کشد: یک بار سمت چپ را بچرخانید، سپس یک بار سمت بالا را بچرخانید و تمام!
اما در درجه سختی در Hardcore/Pro: دو بار چرخش سمت راست، دو بار چرخش سمت چپ، یک بار چرخش به سمت بالا.
اگر در حل پازل اشتباهی مرتکب شدید، می‌توانید آخرین سیو خود را بارگیری کنید و دوباره امتحان کنید. زیرا در غیر این صورت، پس از انجام چرخش‌های اشتباه بیش از حد، پازل به طرز وحشتناکی گیج‌کننده می‌شود. پس از باز شدن قفل پازل، بت خود را از داخل آن بردارید.

resident evil 4 remake collectible 74 3

حالا دوباره سوار قایق شوید و به اسکله برگردید. یک ماهی بزرگ وجود دارد که دقیقاً در جلوی اسکله شنا می‌کند. شما باید با یک چنگک به آن ضربه بزنید تا بتوانید آن را بلند کنید. گاهی اوقات ممکن است ماهی در اولین حضور شما ظاهر نشود، بنابراین اگر ماهی وجود نداشت، از آن منطقه برگردید تا پس از مدتی، دوباره مقابل اسکله ظاهر شود. ماهی‌های کوچک‌تری نیز در این نزدیکی وجود دارد، اما ماهی‌ای که به آن نیاز دارید، بزرگترین ماهی است. سپس باید آن را به تاجر (در جنوب غربی دریاچه) بفروشید.

resident evil 4 remake collectible 69 1resident evil 4 remake collectible 69 2

اتمام ماموریت‌های تاجر: شکار تخم‌مرغ و برای من یک ماهی بزرگ بگیر

اکنون می توانید به تونلی که فصل را در آنجا شروع کرده‌اید بروید تا به اسکله پایینی و ساختمانی که تاجر در آن حضور دارد برسید. برای آزاد کردن فضای خود و همچنین تکمیل دو ماموریت تاجر، تخم طلایی و ماهی لانکر باس را به او بفروشید.

resident evil 4 remake collectible 70

گنج: النگوی برازنده (Splendid Bangle)

به قایق برگردید و از طریق تونل به سمت دهانه انتهایی که منتهی به سکوهای معدن است بروید. در اینجا می‌توانید معبد کوچکی را پیدا کنید که با کلید باز می‌شود و به شما امکان می‌دهد که یک النگوی با شکوه بردارید.

resident evil 4 remake collectible 75 1resident evil 4 remake collectible 75 2

گنج: الکساندرانیت

اکنون مستقیماً به بالا نگاه کنید و تا قفس فلزی که از سکوهای بالا آویزان شده است را ببینید. برای جمع آوری یک الکساندریت آن را شلیک کنید.

resident evil 4 remake collectible 76 1resident evil 4 remake collectible 76 2

حالا به داخل تونل برگردید و تا آخرین اقلام و تجهیزات و وسایل اطراف دریاچه را بردارید.

RE4R Chapter 4 9

مسیر را به سمت راست ادامه دهید. (یک در قفل شده در سمت چپ وجود دارد که می توانید در مسیر برگشت از آن استفاده کنید). با پیشروی شما در غار، تعدادی دشمن در راه شما خواهند بود، پس مراقب آنها باشید. هنگامی که مسیر چند تکه شد، به سمت چپ بروید، اما مراقب دشمنی که از بالا به روی شما دینامیت پرتاب می‌کند نیز باشید.

RE4R Chapter 4 10

گنج: سنگ آبی مخملی

حالا مسیر سمت راست را به داخل غار کوچک زیر پل بروید. به بالا نگاه کنید تا قفس فلزی را ببینید که از بالا آویزان شده است. به آن را شلیک کنید تا سنگ آبی مخملی را به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 77 1resident evil 4 remake collectible 77 2

آیتم کلیدی: سر کافر (Apostate’s Head)

مسیر را تا انتهای غار دنبال کنید و از نردبان تابالا بروید. می‌توانید نمادهای زرد را روی دیوار مشاهده کنید. مطابق شکل زیر، این سه نماد را فشار دهید تا درب باز شود.

resident evil 4 remake collectible 78 1resident evil 4 remake collectible 78 2

سپس می‌توانید وارد اتاق کوچک شوید و مجسمه سر کافر را جمع‌آوری کنید.

resident evil 4 remake collectible 78 3

بردن کلید به کلیسا (Get the key to the church)

اکنون باید به غار برگردید تا نشان کلیسا را بگیرید. برای بازگشت سریعتر به قایق، می‌توانید از در فلزی که مستقیماً به اسکله بازمی گردد، عبور کنید. (مطابق شکل)

RE4R Chapter 4 11

آیتم کلیدی: نشان کلیسا

به غار برگردید. (جایی که فصل چهارم شروع شد.) برای به دست آوردن نشان کلیسا، هر دو سر را روی پایه‌ها قرار دهید.

resident evil 4 remake collectible 79 1resident evil 4 remake collectible 79 2

اکنون باید به کلیسایی که در فصل سه در آن حضور داشتید برگردید. سریع‌ترین و بهترین راه این است که از اسکله پایینی از منطقه حضور تاجر به عقب بازگردید. مطمئن شوید که منابع و مهمات کافی دارید و در صورت نیاز، دست به خرید و ارتقا از تاجر بزنید؛ زیرا به زودی یک باس فایت انتظار شما را می‌کشد.

گنج: چراغ پروانه‌ای (Butterfly Lamp)

از طریق درهای منتهی به معدن، از معبدی عبور خواهید کرد که ممکن است قبلاً دیده باشید. در آن را باز کنید تا یک لامپ پروانه‌ای بدست آورید.

resident evil 4 remake collectible 80 1resident evil 4 remake collectible 80 2

شکست دادن هیولا (Defeat the giant)

در معدن، مورد حمله یک غول عظیم‌الجثه با نام El Gigante قرار می‌گیرید . شما باید این باس فایت را شکست دهید تا بتوانید به کلیسا برگردید. در این منطقه می‌توانید به داخل دو ساختمان کوچک بروید که در آن مقداری وسایل و مهمات جمع‌آوری کنید، همچنین این ساختمان‌های کوچک مکان فوق‌العاده‌ای برای پنهان شدن برای مدت کوتاهی هستند. برای شروع مبارزه با غول، شما باید به سر او شلیک کنید، شلیک کردن متمادی به سر غول باعث می شود که یک انگل از پشت او ظاهر شود که راه اصلی آسیب رساندن به او است. اگر در فصل سوم بازی، سگ را از تله خرس نجات داده باشید، اکنون به کمک شما می‌آید. سگ، غول را منحرف و گیج می‌کند و امکان تیراندازی آسان‌تر به انگل را برای شما فراهم می‌کند. هنگامی که به اندازه کافی به غول آسیب وارد کنید، او به طور موقت روی زمین می‌افتد شما می‌توانید که با چاقو انگل را برش دهید. همچنان به حملات خود ادامه دهید تا زمانی که غول از پا در آید. در نهایت، او یک الماس زرد رنگ از خود به جا می‌گذارد، خاطرتان باشد که حتما آن را بردارید.

وقتی که غول شکست می‌خورد، دروازه‌های معدن باز می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که به کلیسا برگردید. مراقب سگ آلوده‌ای که با رسیدن به ورودی ظاهر می‌شود باشید. سپس نشان کلیسا را در دروازه قرار دهید تا قفل در باز شود.

به دنبال اشلی در کلیسا بگردید (Look for Ashley in the Church)

آیتم کلیدی: کلید کوچک

وارد کلیسا شوید و به سمت محراب جلو بروید. در سمت راست، روی یک میز می‌توانید یک کلید کوچک بردارید.

resident evil 4 remake collectible 81 1resident evil 4 remake collectible 81 2

آیتم گنج: الماس زرد (Yellow diamond)

میتوانید از کلیسا خارج شوید و به اتاقی حاوی ماشین تایپ سیو بروید، با استفاده از کلید کوچک کشو را باز کنید و یک الماس زرد به دست آورید. اگر در این فصل نتوانستید این کار را انجام دهید، نگران نباشید! همچنان می‌توانید در فصل بعدی هم این کار را انجام دهید و یک الماس زرد به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 82 1resident evil 4 remake collectible 82 2

آیتم کلیدی: صفحه آبی

به کلیسا برگردید در سمت راست اتاق اصلی قدم بزنید و کابینت را در انتها باز کنید تا یک صفحه آبی پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 83 1resident evil 4 remake collectible 83 2

دوباره به جلوی اتاق بروید و در سمت چپ اهرمی را روی دیوار بکشید تا محراب را باز شود و شما بتوانید صفحه آبی را جایگذاری کنید. سپس باید شیشه‌های آبی، سبز و قرمز را در اطراف بال‌های موجود منقش بر روی شیشه بچرخانید، به گونه‌ای که شیشه‌های رنگی تمام قسمت را پر کنند اما روی یکدیگر همپوشانی نداشته باشند (تصویر زیر).

resident evil 4 remake collectible 83 3

این کار، دروازه سمت چپ اتاق را باز می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به طبقه دوم بروید. برای تکمیل فصل، دکمه مربوط به در را بفشارید.

و بدین ترتیب، راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک به پایان می‌رسد.

راهنمای فصل پنج (Chapter 5) رزیدنت اویل ۴ ریمیک:

ماموریت‌های اصلی

  1. فرار از کلیسا (Escape from the church)
  2. به سمت نقطه استخراج بروید (Head for the extraction point)
  3. روی پای خود بایستید (Stand your ground)

گنج: الماس زرد

در همان ابتدای فصل و قبل از انجام دادن هر کاری، بچرخید و وارد اتاقی شوید که فصل چهارم در آن به پایان رسید. به قفس فلزی را که از سقف آویزان است شلیک کنید تا الماس زرد را به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 84 1resident evil 4 remake collectible 84 2

در اطراف منطقه قدم بزنید، جایی وجود خواهد داشت که می‌توانید برای اشلی قلاب بگیرید تا او نردبانی را به پایین بیاورد، بنابراین شما می‌توانید با کمک آن نردبان بالا بروید و از طریق پنجره، به بیرون کلیسا بروید.

RE4R Chapter 5 1

به سمت نقطه استخراج بروید (Head for the extraction point)

هدف شما اکنون این است که به سمت شمال روستا بازگردید. برای شروع، کمد بزرگی که از راه جلوی کلیسا را مسدود کرده است را از مسیر خارج کنید.

RE4R Chapter 5 2

ماموریت برای تاجر: سگ وحشی (A Savage Mutt)

روی دیواری بیرون ساختمان فرمانداری روستا، می‌توانید این درخواست جدید تاجر را برای کشتن دشمن خاصی که در این فصل ظاهر می‌شود را پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 86 1resident evil 4 remake collectible 86 2

گنج: النگوی گرانبها (Elegant Bangle)

به میدان دهکده برگردید و به ساختمان قفل شده در گوشه شمال غربی بروید. اکنون می توانید با کمک طاقچه زرد کناری، برای اشلی قلاب بگیرید و او را بالا ببرید.

resident evil 4 remake collectible 87 1

اشلی در را باز می‌کند و شما می‌توانید وارد بشوید و النگوی گرانبها را پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 87 3

اکنون راه خود را به سمت روستای Chief’s Manor به سمت جنوب باز کنید. به طبقه و به به اتاق خوابی بروید که در ابتدا کلید نشان را آنجا  پیدا کرده بودید. با نقاشی کج روی دیوار را بردارید تا یک اهرم نمایان شود. اهرم را بکشید تا دریچه اتاق زیر شیروانی باز شود، جایی که می‌توانید برای اشلی قلاب بگیرید تا نردبانی را به پایین رها کنید.

RE4R Chapter 5 4

کستلان پنج

در اتاق زیر شیروانی به دیوار سمت چپ دقت کنید و تا کستلان را در قسمت کناری، پشت یک بشکه پیدا کنید.

resident evil 4 remake collectible 88 1resident evil 4 remake collectible 88 2resident evil 4 remake collectible 88 3

گنج: دوربین عتیقه

دیوار سمت چپ را تا جایی ادامه دهید که نقطه‌ای پیدا کنید که بتوانید زیر آن خم شوید، سپس دوربین عتیقه که روی قفسه‌ها جا گرفته است را بردارید.

resident evil 4 remake collectible 89 1resident evil 4 remake collectible 89 2

سگ وحشی (مربوط به ماموریت برای تاجر)

به میدان دهکده بازگردید و یک تا یک کالمیلوس منحصر به فرد ظاهر شود. برای تکمیل این درخواست تاجر، باید آن را شکست دهید. شما می‌توانید مانند سگ‌های قبلی با او مبارزه کنید. در واقع، این سگ فقط میزان سلامتی بیشتری نسبت به باقی سگ‌های بازی دارد.

resident evil 4 remake collectible 90 1resident evil 4 remake collectible 90 2

اکنون باید به سمت مزرعه برگردید، اگرچه مسیر اصلی شما توسط یک برج و سکوهای اطراف که فرو می‌ریزند، مسدود می‌شود. شما می‌توانید از خانه عبور کرده و با دشمن داخل آن مبارزه کنید، سپس با نردبان از سمت غربی بالا بروید تا به سکو برسید، سپس مسیر مزرعه را طی کنید.

RE4R Chapter 5 5

در منطقه مزرعه، تعداد زیادی دشمن جدید به همراه یک مینی باس ، البته این بار بدون چکش، حضور خواهند داشت.

RE4R Chapter 5 6

گنج: پیپ عتیقه

پس از مبارزه با دشمنان، می‌توانید کنار طویله دوم بروید و کمدی را باز کنید تا یک پیپ عتیقه به دست آورید.

resident evil 4 remake collectible 91 1resident evil 4 remake collectible 91 2

روی پای خود بایستید (Stand your ground)

پس از کات سین، شما درون خانه خواهید بود و همراه با لوئیس (Luis) در برابر دشمنانی که از بیرون وارد می‌شوند، از منطقه دفاع می کنید. دشمنان از طریق پنجره‌ها وارد می‌شوند که می‌توانید با استفاده از قفسه‌ها و تخته‌های چوبی، مسیر آنها را مسدود کنید.

RE4R Chapter 5 7

توصیه می‌شود اولین مجموعه تخته‌ها را روی پنجره کنار پله‌ها قرار دهید، سپس باید بیشتر نگران دشمنانی باشید که از پنجره دورتر وارد می‌شوند. در این قسمت، همراه با لوئیس در پله‌های پایینی بمانید. تکنون فقط باید نگران باشید که چه دشمنانی در نزدیکی شما هستند تا آنها را سریعتر از بین ببرید. پس از مدتی، کات سینی به شما نشان داده می‌شود و لوئیس می‌گوید که باید به طبقه بالا بروید. حین بالا رفتن، می‌توانید نردبان‌ها را پایین بیاورید تا به طور موقت جلوی بالا آمدن دشمنان را بگیرد. آن‌ها نردبان‌ها را دوباره بالا می‌برند، اما شما می‌توانید هر بار دوباره آنها را پایین بیاورید و با دشمنانی که از پله‌ها بالا می‌آیند، مقابله کنید.

RE4R Chapter 5 8

پس از مدتی دیگر، کات سینی از نفوذ موجود چکش به دست از طریق یکی از پنجره‌ها به شما نشان داده می‌شود. می‌توانید با موجود چکش به دست مقابله کنید و او را وادار کنید که از پله‌ها بالا بیاید، سپس از روی نرده‌ها به پایین بپرید تا مجبور شود زمان خود را صرف راه رفتن و پایین آمدن از پله‌ها کند و در همین حین نیز سریعا به او حمله کنید.

RE4R Chapter 5 9

پس از مدتی دیگر، کات سینی نمایش داده می‌شود که اشلی در را برای شما باز می‌کند و اینگونه، فصل را کامل می‌کند.

در این نقطه، فصل پنجم بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک به پایان می‌رسد. به پایان قسمت نخست راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake رسیدیم. منتظر قسمت دوم باشید.

برای مطالعه نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

داستان بازی Resident Evil 8 Village
خواندن
داستان بازی Resident Evil 6
خواندن
بررسی بازی Resident Evil Village
خواندن
راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake
خواندن
عضویت
اطلاع از
guest

5 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
farshad
farshad
1 سال قبل

سلام.
دست گلتون درد نکنه خیلی راهنمایی خوبیه
فقط جسارتا بقیشو کی قرار میدین ؟
زودتر قرار بدین خیلی خوب میشه دستتون طلا .

Mava
Mava
1 سال قبل

سلام چطور با ایدا پلی بدیم ؟ اصلا تو ریمیک میشه مثل نسخه اصلی با ایدا پلی داد ؟

فن صدرالاشراف نوروزی
فن صدرالاشراف نوروزی
1 سال قبل

صدرا نوروزی ⁦/⁠ᐠ⁠。⁠ꞈ⁠。⁠ᐟ⁠\⁩

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام لطفا زودتر بزارش دمت گرم
۰۹۰۵۸۹۸۵۳۳۰
کسی دید خبرم کنین ک اومده مرسی یو

ابراهیم
ابراهیم
9 ماه قبل

داداش قسمت دوم چی شد

دکمه بازگشت به بالا
5
0
Would love your thoughts, please comment.x