راهنمای بازیمقالات ترجمه‌ای

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲ | آموزش نحوه بازی Jurassic World Evolution 2

چگونه بازی Jurassic World Evolution 2 را شروع کنیم؟

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲ به شما آموزش می‌دهد که چطور این بازی استراتژی محبوب را بازی کنید. با راهنمای بازی Jurassic World Evolution 2 همراه شوید.

با اینکه در بازی Jurassic World Evolution 2 هیچ‌وقت نمی‌توانید از تصادف‌ها و اتفاقات ناگهانی‌ای که خود بازی برای تزریق هیجان در نظر گرفته است به طور کامل فرار کنید اما آشنایی با برخی از نکات به‌دردبخور این بازی قطعاً شانس ساختن پارکی موفق‌تر را بالا می‌برد و حداقل می‌توانید آماده‌ی غلبه کردن بر چالش‌های احتمالی بازی باشید.
ویژگی‌های مختلف جدیدی در بازی Jurassic World Evolution 2 وجود دارد که به خصوص در تجربه اول و هنگام شروع بازی برای اولین‌بار باید با آن‌ها آشنا شوید. ویژگی‌هایی که بعضی‌هایشان تا حدی مهارت و دقت می‌طلبند و در این متن راهنمایی‌های لازم درموردشان داده خواهد شد.
چه به دنبال بهبود عملکرد خود در بازی Jurassic World Evolution 2 باشید و چه بخواهید بفهمید دلیل فرار دائمی دایناسورهایتان چیست، به این نکات آموزشی بازی توجه کنید که در ساخت اولین پارک شما حسابی به کارتان می‌آیند.

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲

۱. یکی از مودهای بازی Jurassic World Evolution 2 را انتخاب کنید

بازی Jurassic World Evolution 2 دارای ۴ حالت و مود بازی مختلف می‌باشد که به طور مختصر شامل این موارد می‌شوند:

  • مود کمپین (Campaign): داستان اصلی بازی؛ در این مود شما به پارک ژوراسیک‌های مختلف خواهید رفت و باید مشکلاتی نظیر فنس‌های شکسته یا بیماری‌های گوناگون رو حل کنید.
  • مود نظریه آشوب (Chaos Theory): یک مود داستانی دیگر؛ در Chaos Theory تمرکز بر روی سناریوهای مختلفی از فیلم‌های سری اصلی است.
  • مود چالشی: همان‌طور از که از نامش پیداست در این مود به چالش کشیده خواهید شد و باید بهترین پارک ژوراسیک ممکن را در سریع‌ترین زمان ممکن بسازید.
  • مود سندباکس: حالت Sandbox برای آن دسته از بازیکنانی است که می‌خواهند آزادانه و خلاقانه به بازی Jurassic World Evolution 2 بپردازند. البته باید به این نکته توجه کرد که بیشتر ساختمان‌ها و مناطق و ویژگی‌های بازی تا وقتی آن‌ها را در بخش داستانی یا چالشی باز نکنید، قفل خواهند بود و در سندباکس در دسترس قرار نمی‌گیرند.
راهنمایی تروفی و اچیومنت‌های بازی Resident Evil 2 Remake
خواندن

با این‌که تجربه مود سندباکس در همان اوایل بازی وسوسه‌‌کننده به نظر می‌رسد اما بهتر است با بخش داستانی بازی و کمپینش شروع کنید. این مود از بازی Jurassic World Evolution 2 کلیاتی نظیر راه‌های گرفتن دایناسورها و ساخت ساختمان‌های مختلف را به مرور آموزش می‌دهد. علاوه بر این، جلو رفتن در بخش داستانی به شما اجازه خواهد داد ساختمان‌هایی را باز کنید که بعداً در حالت سندباکس بازی در اختیارتان قرار گیرد.

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲

۲. وظایف را به بقیه بسپارید و سرعت بازی را بیشتر کنید تا از کارهای اضافی جلوگیری شود

قطعاً اولین نفری نیستید که در بخش آغازین و اوایل بازی Jurassic World Evolution 2 تک تک کارها و وظایف را خودش انجام می‌دهد و با سیستم سپردن وظایف به بقیه آشنا نیست. خوشبختانه ولی چنین سیستمی در بازی وجود دارد و به جای اینکه خودتان دایناسورها را بیهوش کنید و به بررسی وضعیتشان بپردازید، می‌توانید از گروه‌هایی مانند Capture Team و محیط‌بانان (Rangers) کمک بگیرید تا این وظایف را به جای شما انجام دهند.
برای سپردن وظایف به این گروه‌ها فقط کافی است روی یکی از یگان‌ها کلیک کرده، دکمه‌ی Assign Task را بزنید و بعد روی مکان مورد نظرتان کلیک کنید.

علاوه بر این، می‌توانید مقر محیط‌بانی (Ranger Posts) را در نزدیکی محل زندگی دایناسورها قرار داده و یک تیم محیط‌بان برای آن تعیین کنید تا خیالتان از بررسی مداوم وضعیت دایناسورها راحت شود. تنها نقطه ضعفی که استفاده از این سیستم و سپردن وظایف به گروه‌های دیگر دارد این است که ماشین‌هایتان هر چند وقت یک‌بار احتمالاً خراب بشوند اما این ریسک در دراز مدت و با وقتی که برایتان آزاد می‌کند کاملاً ارزشش را دارد.
بعد از سپردن وظایف و کارهای مختلف به گروه‌های دیگر، شما در گوشه‌ی سمت راست صفحه می‌توانید سرعت بازی را بالا ببرید. این کار خصوصاً وقت‌هایی اهمیت خودش را بیشتر نشان می‌دهد که بازی را تازه شروع کرده‌اید و منتظر اولین دایناسورتان هستید.

هر آنچه که باید از بازی Ghost of Tsushima بدانید
خواندن

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲

۳. به نیازهای دایناسورهای خود توجه کنید و آن‌ها را خوشحال نگه دارید تا فرار نکنند

باید توجه داشته باشید که فنس‌های اولیه بازی از نظر امنیتی تعریف خاصی ندارند و نمی‌توانند مانع فرار دایناسورهای عصبانی شما شوند. اگر دایناسورهایی که گرفته‌اید را در محیطی خالی و بدون آب و غذا و موارد این‌چنینی قرار دهید، آن‌ها قطعاً ناراضی خواهند بود و از فنس‌های ناامنشان فرار کرده و به خوردن بازدیدکنندگان پارک شما می‌پردازند.
بنابراین، توجه به نیازهای دایناسورهایتان در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است. به کمک محیط‌بانان خود، دایناسورها را اسکن و بررسی کنید تا مشخص شود دقیقاً چه محیط زندگی‌ای را ترجیح می‌دهند یا غذای موردعلاقه‌شان چیست. خارج از این موارد اما از اندازه‌ی محل زندگی دایناسورهایتان نیز غافل نشوید و به این نکته توجه داشته باشید که دایناسورهای بزرگ و غول‌آسا، به محیط زندگی بزرگی نیز احتیاج دارند.

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲

۴. به ساختمان‌های بازی Jurassic World Evolution 2 برق و سوخت برسانید

فارغ از اینکه چقدر دایناسورهای خود را خوشحال نگه‌داشته‌اید، در هر صورت اگر منبع برق شما از کار بی‌افتد دایناسورها هم فرار می‌کنند. به همین دلیل، هر محفظه‌ای باید به یک منبع برق وصل باشد و برق کافی به آن برسد.
در شروع بخش داستانی بازی، مولد پشتیبان (Backup Generator) را در بخش Power پیدا خواهید کرد و قبل از قرار دادنش در زمین، یک دایره‌ی زردرنگ مشاهده می‌شود که توجه به آن برای اطلاع از دامنه و محدوده‌ی آن ژنراتور ضروری است.
خوشبختانه ولی لازم نیست که تک تک محفظه‌ها را در نزدیکی یک ژنراتور قرار دهید و اگر فقط یه محفظه در آن محدوده زردرنگ مولد پشتیبان شما قرار گیرد، تمامی فنس‌های متصل به آن محفظه نیز برق خواهند داشت. به جز این مورد، فقط کافی است به میزان سوخت و انرژی ژنراتورهای خود نیز توجه کرده و هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را پر کنید.

همه آنچه که باید پیش از عرضه بازی Resident Evil 3 Remake بدانید
خواندن

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲

۵. چگونگی انتخاب دانشمند در بازی Jurassic World Evolution 2

در این بازی فعالیت‌هایی نظیر درمان بیماری‌ها و گرفتن دایناسورهای جدید نیازمند کمک دانشمندان است. خود دانشمندان نیز سه شاخصه‌ی متفاوت دارند: آماد یا همان Logistics، ژنتیک و رفاه.
هنگام استخدام سه دانشمند اول خود به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای هر سه شاخصه‌ای که ذکر شد دانشمند مخصوصی در آن زمینه انتخاب کنید.
  • درآمدها را در نظر بگیرید. بعضی از دانشمندان فقط مقداری ضعیف‌تر از دانشمندان دیگر هستند ولی نسبت به آن‌ها حقوق بسیار کم‌تری هم می‌خواهند.
  • ویژگی‌های شخصیتی دانشمندان را در نظر بگیرید. به طور مثال، دانشمندی که نوع‌دوست است حقوق به مراتب کم‌تری هم نیاز دارد.
  • فقط به مهارت فعلی دانشمندان نگاه نکنید و پتانسیلشان هم در نظر بگیرید. به طور مثال اگر شاخصه‌ی Logistics یک دانشمند، ۲/۸ را نشان می‌دهد باید به این نکته توجه کنید که پتانسیل این فرد (۸) بسیار بالا بوده و اگر در حال حاضر مهارتش در ۲ قرار گرفته است، بزودی و با کمی تمرین می‌تواند به پتانسیل اصلی‌اش برسد.

بازی Jurassic World Evolution 2

۶. می‌توانید ساختمان‌ها را غیرفعال کرده یا جای آن‌ها را تغییر دهید

از منطقه‌ای که ساختمان جدید خود را در آن قرار داده‌اید پشیمان هستید؟ فقط کافی است روی آن ساختمان کلیک کرده، سپس روی سه‌نقطه‌ای که کنار آن مشاهده می‌نمایید رفته و دکمه Relocate را بزنید تا آن ساختمان جابجا شود.
البته باید به این نکته هم توجه داشت که انجام این کار هزینه جانبی‌ای دارد اما اگر منجر به افزایش دامنه دسترسی ساختمان گردد یا یکی از مشکلات محیطی شما را حل کند، قطعاً ارزشش رو خواهد داشت.

بهترین بازی‌های چندنفره آفلاین
خواندن

علاوه بر جابجایی ساختمان‌ها، اگر متوجه شده‌اید که یکی از مراکزتان در حال حاضر مفید نیست و سود خاصی ندارد، جای نابود کردن آن فقط کافی است دوباره بر روی همان سه‌نقطه‌ای که بالاتر گفته شد کلیک کرده و دکمه Deactivate را بزنید. این مورد باعث می‌شود که ساختمان در جای خود باقی بماند اما هزینه‌ی نگه‌داری‌ای هم برای شما نداشته باشد.

بازی Jurassic World Evolution 2

۷. از نقشه‌ی بازی Jurassic World Evolution 2 و نمای مدیریت آن استفاده کنید

نقشه‌ی بازی و نمای مدیریت (Management View) تبدیل به بهترین دوستانتان خواهند شد. نمای مدیریت بلافاصله از وضعیت فعلی پارک باخبرتان می‌کند و از معیارهای ایمنی گرفته تا درصد پدیداری دایناسورها، همه و همه به کمک نمای مدیریت در دسترستان قرار می‌گیرند. توجه ویژه‌ای نیز به زیرساخت‌های پارک خود و میزان Operative Crowding داشته باشید زیرا غفلت از آن خیلی سریع به ضرر پارک ژوراسیک شما منجر خواهد شد.
اگر هم موقعیت اضطراری‌ای پیش آمد (مانند عکس پایین)، بلافاصله به نقشه‌ی بازی برگردید تا از مکان فنس‌هایی که خراب شده‌ یا جاهایی که دایناسورها فرار کرده‌اند باخبر شوید.

بازی Jurassic World Evolution 2

۸. یک پناهگاه اضطراری بگیرید

اگر بخواهیم کاملاً صادق باشیم، در بازی Jurassic World Evolution 2 بسیار سخت است که از خورده شدن بازدیدکنندگان پارک ژوراسیک خود جلوگیری کنید. حتی اگر تمام موارد بالا را هم رعایت کرده و فنس‌هایی قوی یا دایناسورها و دانشمندان خوشحالی هم داشته باشید، باز احتمال وقوع طوفان و نابودی محفظه‌هایتان وجود دارد.
تلفات بالا هم منجر به پایین آمدن نرخ امنیت پارک ژوراسیک شما خواهد شد و به همین دلیل همیشه نیاز دارید که پناهگاه اضطراری‌ای بسازید. اگر این پناهگاه در نقطه مرکزی پارک قرار گرفته باشد، تلفات سانحه‌های مرتبط با دایناسور به مراتب کم‌تر شده و اعتبار پارک شما ضربه‌ی محدودتری می‌خورد.

راهنمای بازی Need for Speed Unbound
خواندن

اگر به این بخش از متن رسیده باشید باید گفت که حالا آمادگی لازم برای نگه‌داری از دایناسورها و خوش‌گذرانی در پاک ژوراسیک اختصاصی خودتان را دارید!

منبع
GamesRadar
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x