مقالات ترجمه‌ای

نگاهی به عناصر داستانی بازی Elden Ring | حلقه الدن چیست؟

یکی از تئوری‌های بازی Elden Ring نشان می‌دهد که حلقه الدن آن چیزی نیست که ما فکر می‌کنیم

تریلر داستانی جدید بازی مورد انتظار Elden Ring برای اولین بار در جشنواره The Game Awards امسال پخش شد و توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. این تریلر با هدف بحث و ایجاد سؤال در مورد داستان بازی در ذهن مخاطبان طراحی شده بود، اما بزرگ‌ترین سؤالی که این تریلر ایجاد کرد این بود که حلقه الدن دقیقاً چیست؟

بسیاری از طرفداران از زمان انتشار تیزر تریلر بازی Elden Ring در سال ۲۰۱۹، این فرضیه را داشتند که Elden Ring چیزی فراتر از یک اسم ساده است و می‌تواند یک حلقه فیزیکی در خود بازی باشد. در سال ۲۰۱۹ این منطقی‌ترین فرضیه‌ای بود که می‌شد از داستان بازی به دست آورد، چرا که ایده حلقه جادویی در داستان‌های فانتزی بزرگ بسیار دیده شده است و داستان بازی Elden Ring هم نمی‌تواند تفاوتی با بقیه داشته باشد.

اما با انتشار تریلر جدید بازی، این تئوری‌ که Elden Ring یک حلقه فیزیکی در داستان بازی است دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد.

تریلر بازی با یک راوی شروع می‌شود که توضیح می‌دهد چیزی به نام روون مرگ (Rune of Death) به سرقت رفته است و کمی بعد از آن گادوین طلایی (Godwyn the Golden) به قتل می‌رسد. به نظر می‌رسد که روون مرگ چیزی است که از مرگ نیمه خدایی مانند گادوین جلوگیری می‌کرده است، هر چند که این فرضیه هنوز تائید نشده است.

راوی ادامه می‌دهد که مرگ گادوین باعث شد که ملکه ماریکا (Queen Marika) به لبه پرتگاه رانده شود. سپس می‌بینیم که شخصی تاجی را برمی‌دارد و بر تخت پادشاهی می‌گذارد. در آن نقطه از داستان، راوی به جنگی اشاره می‌کند که فقط تاریکی با خود به همراه دارد و سپس می‌گوید که حلقه الدن شکسته شده اما مشخص نیست که توسط چه کسی و با چه انگیزه‌ای.

۹ ژانری که در دهه اخیر صنعت بازی را تعریف کردند
خواندن

اولین تئوری‌ که در ذهن شکل می‌گیرد این است که ملکه ماریکا کسی است که تاج را رها می‌کند و جنگی که راوی به آن اشاره می‌کند نتیجه مرگ گادوین و شکسته شدن حلقه الدن است. با این حال، تصویر زیر کمی این تئوری‌ را زیر سؤال می‌برد.

بازی Elden Ring
بازی Elden Ring

در این تصویر، صندلی‌های خالی به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که نمایانگر یک حلقه است، همچنین این تصویر درست زمانی نمایش داده می‌شود که راوی در مورد شکسته شدن حلقه الدن صحبت می‌کند. آیا ممکن است که حلقه الدن چیزی بیشتر از یک حلقه فیزیکی باشد؟

حلقه الدن در واقع می‌تواند اصطلاحی برای توصیف شورای نیمه خدایان باشد که فرمانروایی سرزمین‌ها را بر عهده داشته‌اند. به سرقت رفتن روون مرگ (این فرضیه محتمل است که روون مرگ از مرگ نیمه خدایان جلوگیری می‌کرده و با دزدیده شدن آن دیگر این‌گونه نیست) و قتل گادوین می‌تواند وقایعی باشند که باعث در گرفتن جنگ بین اعضای حلقه الدن شده باشد.

این یک نظریه جالب است که می‌تواند داستان بازی را جذاب کند، اما چند نکته وجود دارد که ما از اطلاعات و تریلرهای گذشته به دست آورده‌ایم که تائید می‌کند که حلقه الدن در واقع یک آیتم فیزیکی است.

در تیزر تریلر بازی Elden Ring در سال ۲۰۱۹، شخصی نشان داده می‌شود که چکش در دست دارد و در حال جعل یا از بین بردن حلقه الدن است، همچنین لحظه‌ای که راوی در حال توصیف شکسته شدن حلقه الدن است، تصویری از یک حلقه طلایی بزرگ به تصویر کشیده می‌شود که در حال تکه تکه شدن است. در تریلر زیر می‌توانید آن را در دقیقه ۱:۱۵ مشاهده کنید.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته اول دی‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 7 دی‌ماه)
خواندن

در خلاصه داستان رسمی بازی و گفته‌های خالق بازی، هیده‌تاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) به این موضوع اشاره شده است که حلقه الدن نه تنها شکسته شده است، بلکه به تکه‌هایی از شارد (Shard) تبدیل شده است. این موضوع می‌تواند ایده‌ فیزیکی بودن حلقه الدن را بیشتر از همیشه محتمل‌تر کند. همچنین این ایده که هرکدام از اعضای حلقه به عنوان یک شارد توصیف شده باشند دور از انتظار نیست.

در صحنه آغازین بازی Elden Ring گفته می‌شود که فرزندان ماریکا، تمامی نیمه‌ خدایان، شاردهای حلقه الدن با نام روونزهای بزرگ (Great Runes) را به دست آورده‌اند و قدرت تازه آن‌ها باعث آغاز جنگ The Shattering شده است. این گفته‌ها ثابت می‌کند که حلقه الدن در واقع یک آیتم فیزیکی است و به تکه‌های شکسته شده حلقه روونزهای بزرگ گفته می‌شود. این موضوع یک نظریه جدید را به وجود می‌آورد، آیا ممکن است حلقه الدن قبل از مرگ گادوین شکسته شده باشد و روون مرگ در واقع یکی از شاردهای حلقه الدن باشد؟ اگر این نظریه درست باشد، هر کسی که حلقه را شکسته شارد مرگ را هم به دست آورده و به وسیله آن گادوین را به قتل رسانده است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که بسیاری از داستان‌های احتمالی بازی به کشف اینکه چه کسی حلقه الدن را شکسته است ختم می‌شود. اگر حلقه الدن صرفاً یک شورا باشد که توسط یکسری رویدادهای خاص شکسته شده است، احتمالاً می‌تواند داستان این باشد که چه کسی حلقه را شکسته است و نظریه گفته شده نسبت به دزد روون مرگ و قاتل گادوین درست خواهد بود. با این حال، در حال حاضر تنها اطلاعات رسمی در مورد داستان بازی این است که حلقه الدن وجود دارد و در مقطعی توسط فرد مرموزی شکسته شده است.

بازی و سیاست از نگاه فعالان این حوزه
خواندن

منشأ حلقه الدن و قدرت‌های احتمالی آن همچنان یک راز باقی‌مانده‌ است، اما لازم به ذکر است که در مقدمه بازی Elden Ring گفته می‌شود که بازیکن با لطف هدایت می‌شود تا قدرت حلقه الدن را به اهتزاز درآورد و حلقه الدن در واقع منبع درخت ارد (Erdtree) است. درخت ارد نوعی درخت جهانی است که برخی از طرفداران معتقدند دنیای کناری را به موجوداتی به نام The Greater Will و موهبت‌های که ارائه می‌کنند، متصل می‌کند. این بدان معنی است که کسی که حلقه را کنترل می‌کند اساساً لطف خدایان و سرنوشت دنیای کناری را کنترل می‌کند. احتمال می‌رود که گادوین طلایی، ملکه ماریکا و فرزندانشان قبل از شکسته شدن حلقه، قدرت حلقه را به صورت مشترک کنترل می‌کردند.

به نظر شما کدام یک از نظریه‌های گفته شده می‌تواند داستان بازی Elden Ring باشد؟ آیا نظریه دیگری وجود دارد؟ نظر خود را با ما در بخش کامنت‌های همین مقاله از وب‌سایت پیکسل آرتس به اشتراک بگذارید.

در پایان شما می‌توانید به دیگر مقالات مربوط به این بازی مثل راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring هم مراجعه کنید.

برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
Randy
Randy
2 سال قبل

معین سال ها قبل به الدن رینگ اشاره کرده بود، اونجا که میگفت :
یه حلقه طلایی، اسمتو روش نوشتم.
که اشاره داره به طلایی بودن حلقه الدن و اسمی که روش نوشته شده

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x