راهنمای بازی

راهنمای بازی Elden Ring | بهترین کلاس برای شروع کدام است؟

انتخاب کلاس مناسب اولین قدم شما در ورود به دنیای بازی Elden Ring است

انتخاب کلاس مورد نظر در بازی، اولین تصمیم مهم شما برای ورود به دنیای بی‌رحم Elden Ring است. در مجموع ۱۰ کلاس برای انتخاب وجود دارد که بسته به نوع بازی شما و توانایی‌های آن کلاس قابل انتخاب خواهد بود. تغییر کلاس خود در هنگام بازی کار بسیار دشواری خواهد بود و همین موضوع این انتخاب را به انتخابی حیاتی بدل کرده است. چه کلاسی انتخاب خواهید کرد؟ آیا انتخاب شما می‌تواند تاثیر بزرگی بر روند بازی داشته باشد؟ فکر کردن به این سوالات می‌تواند نگرانی‌های زیادی در شما به وجود بیاورد، اما اطمینان داشته باشید که انتخاب یک کلاس مناسب ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

از نکات مثبت بازی Elden Ring  در زمینه کلاس‌ها می‌توان به محدود نبودن ارتقا در کلاس‌ها اشاره کرد که در نتیجه شما را مجبور به تجربه بازی در چند روش خاص نمی‌کند، شما همچنان می‌توانید به هر روشی که می‌خواهید کاراکتر خود را ارتقا دهید. در واقع، کلاسی که برای شروع انتخاب می‌کنید صرفا شما را به وسیله یکسری تجهیزات و ارتقا‌های ابتدایی مخصوص تجهیز می‌کند و باقی ارتقا‌های کاراکتر به سبک بازی شما بستگی خواهد داشت.

افرادی هستند که بیشتر از تمرکز بر یک سبک بازی، علاقه‌مند هستند که یک کاراکتری داشته باشند که در همه زمینه‌ها به یکسان لول آپ شده باشد و به عبارتی، یک کاراکتر بالانس برای مبارزات داشته باشد. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، قطعا انتخاب کلاسی که به بهترین شکل پاسخ هدف شما باشد بهترین انتخاب است. برای مثال، اگر یک کلاس متمرکز بر مبارزات تن به تن (melee) انتخاب کنید و تمام ارتقاهای خود را در بخش جادو آن استفاده کنید، در پایان چند ارتقا  اضافه خواهید داشت که برای ارتقا دیگر بخش‌های کاراکتر خود استفاده خواهید کرد. این انتخاب برای بازی که هر قدم دشوارتر می‌شود، نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد چرا که هر ارتقا می‌تواند نقطه عطف بزرگی در مبارزات و تجربه شما داشته باشد.

راهنمای Crash Team Racing Nitro-Fueled - بدست آوردن سکه، اقلام فروشگاه و موارد بیشتر
خواندن

اکنون در این مقاله از پیکسل آرتس، می‌خواهیم هر یک از ده کلاس بازی Elden Ring را بررسی کنیم تا در پایان بتوانید کلاس مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید. قبل از هر چیز نیاز است که به طور خلاصه با آمارها یا Stats‌های بازی آشنایی نسبی داشته باشید. در بازی ۸ آمار اصلی وجود دارد که در طول بازی قابل ارتقا هستند و هر کدام مزایای خود را به همراه دارند. آمار هر کلاس متفاوت است و بسته به نوع کلاس، کمتر یا بیشتر خواهد بود. این ۸ آمار عبارتند از: قدرت (Strength)، استقامت (Endurance)، انرژی (Vigor)، آرکین (Arcane)، درایت (Mind)، ذکاوت (Intelligence)، ایمان (Faith) و چالاکی (Dexterity).

کلاس قهرمان (Hero)

قهرمان یا Hero یک کلاس ساده و متمرکز بر نبردهای تن به تن است که بازی را با قدرت (Strength)، استقامت (Endurance) و انرژی (Vigor) بالا آغاز می‌کند و یک تبر سبک و سپر در اختیار دارد. این کلاس همانطور که گفته شد، ساده بوده و انتخاب بسیاری از بازیکنان (از جمله بازیکنان Dark Souls) است.

در کلاس قهرمان، تمرکز افراد معمولا بر روی افزایش قدرت و انرژی است. قدرت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید سلاح‌های بزرگتری را به دست بگیرید. انرژی هم سلامتی شما را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد که در مبارزات تن به تن مقاومت بیشتری از خود نشان دهید.

کلاس راهزن (Bandit)

کلاس راهزن به طور کلی چیز زیادی برای ارائه ندارد و تنها در شروع بازی ویژگی آرکین (Arcane) شما بیشتر از باقی کلاس‌های بازی است. آرکین ویزگی است که شانس شما برای پیدا کردن آیتم‌های با ارزش‌تر بیشتر می‌کند. راهزن بازی را با یک خنجر و کمان شروع می‌کند و نسبت به باقی کلاس‌های بازی ضعیف است. اگر به مخفی‌کاری علاقه‌مند هستید، راهزن انتخاب مناسبی خواهد بود.

راهنمای بازی Desperados 3 | مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید
خواندن

همانطور که گفته شد، ویژگی آرکین به شما کمک می‌کند که آیتم‌های با ارزش‌تری از دشمنان شکست خورده خود به دست بیاورید و در ساخت جادوها و معجون‌های به خصوصی کاربر دارد، اما این ویژگی برای کسانی مناسب است که به دنبال یک سبک خاص و سخت هستند و افزایش این ویژگی برای یک تجربه معمولی مناسب نیست. به طور خلاصه، راهزن برای کسانی که به این سبک از بازی علاقه‌ ندارند و می‌خواهند در شروع بازی آمار بهتری داشته باشند مناسب نیست.

کلاس ولگرد (Vagabond) | بازی Elden Ring
کلاس ولگرد (Vagabond) | بازی Elden Ring

کلاس ولگرد (Vagabond)

ولگرد یک شوالیه آزموده و راستگو است که زرهی سنگین، شمشیری کشنده و سپری محکم در اختیار دارد و در مبارزات تن به تن رقیبی ندارد. انرژی (Vigor) بالای این کلاس در شروع بازی آن را به تانک‌ترین کلاس تبدیل کرده که در کنار قدرت و چالاکی (Dexterity) مناسب، آن را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است. این کلاس در تمام سلاح‌ها مهارت بالایی دارد، اما فراموش نکنید که هر چیز خوبی بدی‌هایی هم به همراه دارد.

ذکاوت (Intelligence)، ایمان (Faith) و درایت (Mind) پایین این کلاس، آن را به کلاس نامناسب برای علاقه‌مندان به مسیر جادوگری و طلسم تبدیل کرده است، اما به‌گونه‌ای است که می‌توانید به صورت ابتدایی از طلسم استفاده کنید و چند ارتقا خود را به آن اختصاص دهید. اگر جادو و طلسم چیزی است که می‌خواهید بیشتر از آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که کلاس مناسب این کار را انتخاب کنید.

کلاس ستاره شناس (Astrologer)

کلاس ستاره شناس مناسب تازه‌واردان و افرادی است که می‌خواهند در نبردهای تن به تن قوی باشند و در کنار آن گزینه‌های مختلف جادوگری داشته باشند. این کلاس به طور کلی متمرکز بر جادوگری است که یک عصا برای جادو و یک شمشیر کوچک برای نبردهای عادی دارد. شما بازی را با آمارهای بالا در ذکاوت و درایت شروع خواهید کرد که گزینه‌های جادو زیادی در اختیار شما خواهد گذاشت و در مبارزات غیرتن به تن بسیار موثر خواهد بود.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت سوم)
خواندن

اگر می‌خواهید که از ویژگی‌های کلاس ستاره شناس نهایت استفاده را داشته باشید، باید تمام تمرکز خود را بر ارتقا قسمت ذکاوت بگذارید تا جادوی شما آسیب حداکثری داشته باشد. اگر می‌خواهید که گزینه نبرد تن به تن را هم در اختیار داشته باشید، باید بخشی از ارتقاهای خود را بر روی درایت نیز بگذارید تا بتوانید تعداد دفعاتی که می‌تواند از جادو استفاده کنید را افزایش دهید. اگر بتوانید فاصله بین خود و دشمنان را حفظ کنید، کلاس ستاره شناس قطعا تجربه لذت بخشی خواهد بود.

کلاس جنگجو (Warrior)

کلاس جنگجو مناسب برای کسانی است که علاقه‌مند به نبردهای تن به تن سرعتی هستند. این کلاس بازی را با چالاکی بالا و دو شمشیر اسکیتار (scimitar) آغاز می‌کند، بنابراین شما می‌توانید آسیب‌های بیشتری به دشمن بزنید، اما از قدرت و انرژی پایینی برخوردار هستید که برای دفاع کردن چندان مناسب نیست. اگر بخواهید از سلاح‌های کوچکتر و کمان استفاده کنید، کلاس جنگجو فوق العاده است.

همانطور که گفته شد، فراموش نکنید که شما بازی را با انرژی پایین آغاز می‌کنید و اگر قصد دارید که زره‌های سنگین‌تری به تن کنید، باید مقدار زیادی ارتقا صرف افزایش آمار قدرت خود بکنید. به طور کلی، بهتر است که با این کلاس زره‌های سبک با دفاع پایین به تن کنید و از شمشیرهای سبک نیز استفاده کنید.

کلاس زندانی (Prisoner)

کلاس زندانی ماسک آهنی غیرمعمولی بر صورت دارد که ظاهر عجیب آن قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد. کلاس زندانی برای کسانی که می‌خواهند یک کاراکتر چابک در مبارزات تن به تن و جادو داشته باشند انتخاب بسیار خوبی است. کلاس زندانی بازی را با چالاکی و هوش بالا آغاز می‌کند و تجهیزات آغازین او یک شمشیر استوک (Estoc) و وسایل جادوگری است.

راهنمای بازی Homescapes
خواندن

در بازی با این کلاس، یا باید در نبردها بسیار جاخالی بدهید، یا ارتقا بسیار زیادی را خرج افزایش انرژی و استقامت خود کنید، چرا که این کلاس درست مانند کلاس جنگجو، بازی را با سلامت و استقامت پایین شروع می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید همزمان بر روی جادو و مبارزات تن به تن مهارت داشته باشید، کلاس زندانی از بهترین‌ها برای شروع بازی است.

کلاس کشیش (Confessor)

کشیش یک کلاس ترکیبی است که با ایمان بالا بازی را آغاز می‌کند و در کنار آن از قدرت و چالاکی زیادی برخوردار است که اگر به دنبال استفاده از جادو هستید و در عین حال می‌خواهید در انتخاب سلاح آزادی بیشتری داشته باشید، قطعا کشیش بهترین انتخاب شما خواهد بود. کشیش بازی را به همراه یک شمشیر بزرگ و یک انگشتر برای استفاده از جادو آغاز می‌کند.

اگر به دنبال کاراکتری هستید که بدون از دست دادن قدرت خود در مبارزه تن به تن خود بتواند از جادو استفاده کند، کلاس کشیش می‌تواند تجربه لذت بخشی باشید، اما فراموش نکنید که کشیش قدرت پایینی دارد و در اول بازی می‌تواند مشکل ساز باشد.

کلاس کشیش (Confessor) | بازی Elden Ring
کلاس کشیش (Confessor) | بازی Elden Ring

کلاس پرافت (Prophet)

همانطور که از نامش پیداست، پرافت یک کلاس آغازین متمرکز بر ایمان بالا است که از طلسم برای ضربه زدن به دشمن یا شفای همراهان خود استفاده می‌کند. این کلاس بازی را با انرژی پایین، اما قدرت بالا شروع می‌کند و یک نیزه به همراه انگشتری برای طلسم کردن دارد. درست مانند کلاس کشیش، کلاس پرافت هم یک کلاس ترکیبی محسوب می‌شود که برای مبارزات تن به تن مناسب است و می‌توانید به راحتی ارتقاهای طلسم و جادوگری او را تکمیل کنید.

راهنمای بازی Modern Combat 5: Blackout
خواندن

پرافت می‌تواند کلاس مناسبی برای شما باشد اگر بتوانید به خوبی از طلسم‌های شفابخش و مبارزه‌ای استفاده کنید. همانطور که گفته شد، انرژی شما با این کلاس پایین است که این منجر به کم شدن سلامت شما شده و آسیب پذیر‌تر می‌شوید، اما فراموش نکنید که این کم بودن سلامت در ایمان، درایت و قدرت بالا جبران شده است. به طور کلی، این کلاس انتخابی عالی و چالش‌برانگیز است، اما باید در نبردها احتیاط کنید و با اطمینان وارد نبردی شوید.

کلاس سامورایی (Samurai)

کلاس سامورایی بازی را با یک شمشیر کاتانای قدرتمند، یک کمان بلند و زره پوش سامورایی آغاز می‌کند. این کلاس متمرکز بر چالاکی بالا و مقداری انرژی و استقامت است که می‌توانید شروع بازی خوب و نسبتا راحتی داشته باشید تا زمانی که بتوانید قوی‌تر شوید.

به دلیل ذکاوت و ایمان پایینی که کلاس سامورایی دارد، چیزی برای جادوگری در اختیار ندارید و پیشنهاد نمی‌شود که با کلاس سامورایی ارتقاهای خود را صرف این بخش کنید. بدون شک سامورایی انتخاب بسیار خوبی برای شروع بازی و ادامه آن است، اما اگر به سامورایی‌ها علاقه‌مند نیستید و شوالیه‌ها را ترجیح می‌دهید، قطعا کلاس ولگرد (Vagabond) گزینه مورد نظر شما خواهد بود چرا که از نظر آماری مشابه کلاس سامورایی است.

کلاس مفلوک (Wretch)

مفلوک یک کلاس غیرمتمرکز است که هیچ ویژگی به خصوصی ندارد و تمام آمارهای او یکسان و در لول ۱۰ آغاز می‌شود. کلاس مفلوک بازی را تنها با یک چماق شروع می‌کند و برای کسانی مناسب است که علاقه دارند بازی را از هیچ شروع کنند و با غارت کردن قدرتمند‌تر شوند. این کلاس همچنین می‌تواند یک انتخاب ارزشمند باشد، چرا که تمام آمارهای او یکسان و لول ۱۰ هستند و این آزادی را خواهید داشت که شخصیت خود را هر طور که می‌خواهید بسازید و ارتقا دهید.

راهنمای بازی Doom Eternal | نکات و ترفندهای قبل از شروع بازی
خواندن

این کلاس هیچ ویژگی منفی یا مثبت دیگه‌ای که قابل بحث باشد ندارد، اما لازم به ذکر است که این کلاس آمارهای پیش‌فرض یک کاراکتر معمولی را دارد و به ارتقاهای مخصوصی که دیگر کاراکتر‌ها دارند دسترسی ندارد، پس تفاوتی نمی‌کند که چقدر روی یک بخش به خصوص تمرکز کنید و ارتقا دهید، در پایان چند ارتقا اضافه خواهید داشت که در دیگر بخش‌ها استفاده می‌شود و سودی نخواهد داشت. با این حال، اگر از این موضوع چشم‌ پوشی کنید، کلاس مفلوک می‌تواند یک انتخاب معمولی و هیجان‌انگیز باشد.

فراموش نکنید که می‌توانید راهنماهای قدم به قدم بازی Elden Ring را هم در لینک‌های زیر مطالعه کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت اول)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت دوم)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت سوم)

منبع
GameSpot
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x