راهنمای بازی

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت سوم)

راهکارهای مبارزه با تعدادی دیگر از باس‌های بازی Elden Ring

در قسمت سوم مطلب راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring به بررسی راهکارهای مبارزه با تعدادی دیگر از باس‌های بازی می‌پردازیم.


باس شماره چهل‌ویک: Sir Gideon Ofnir – the All-Knowing

بازی Elden Ring

مکان: Leyndell – Ashen Capital (پس از غلبه بر Maliketh)

سختی: سه از ده با لِول بیش از صد

پاداش: Scepter of the All-Knowing (Weapon) – All-Knowing Armor Set (Helm- Armor- Gauntlets- Greaves)- 150000 Runes

این باس با استفاده از طلسم Rock Sling و Meteorite Staff  بسیار آسان می‌شود. گیدئون خود جادوگر است اما Rock Sling برد تأثیر بسیار بیشتری نسبت به جادوهای او دارید. این بدان معناست که شما می‌توانید دور از او بایستید و فقط با طلسم زدنِ مکرر پیروز میدان شوید. همچنین خوب است Ashen Remains احضار کنید تا کارتان آسان‌تر هم بشود. این‌گونه در حالی که خاکستر شما حواس باس را پرت می‌کند می‌توانید به وی طلسم بزنید. زمانی که سلامتی باس رو به افول رفت او خودش را درمان می‌کند اما فقط همان طلسم از راه دور در نهایت شما را به موفقیت می‌رساند.

باس شماره چهل‌ودو: Ancestor Spirit

بازی Elden Ring

مکان: Siofra River (باید هشت شعله را در آنجا روشن کنید و سپس با گوزن مرده در Hallowborn Grounds واقع در Siofra River Well تعامل کنید)

سختی: سه از ده

پاداش: Ancestral Follower Ashes (Ashen Remains) – 13000 Runes

مشکل اصلی برای باس شماره چهل‌ویک در ابتدا پیدا کردن او است اما مبارزه با وی به خودی خود چندان سخت نیست. این باس گوزنی بزرگ است که مجموعه حرکات کمی دارد. به غیر از حمله قدرتی، بقیه حملاتش نیز خیلی به دوردست نمی‌رسند. اگر به عنوان جادوگر بازی کنید مبارزه آسانی خواهید داشت. به خصوص که حملات این دشمن نسبتاً آهسته بوده و وقفه‌هایی طولانی بین آنان وجود دارد. چند ضرب‌های این باس نیز طولانی نیستند بنابراین با کلاس‌های دیگر هم مشکل چندانی نخواهید داشت.

باس شماره چهل‌وسه: Mimic Tear

بازی Elden Ring

مکان: Nokron – Eternal City (بعد از باس شماره چهل وارد حفره شمال غربی Fort Haight West شوید که در آن سنگ‌ها در هوا پرواز می‌کنند)

سختی: دو از ده

پاداش: x2 Larval Tear – x1 Silver Tear Mask

این باس شخصیت شما را کپی می‌کند بنابراین با خودتان مبارزه می‌کنید و استراتژی نبرد بسته به ساختار شخصیت شما متفاوت خواهد بود ولی مبارزه باید نسبتا آسان باشد. به عنوان یک جادوگر می‌توانید به سادگی پیروز شوید. اگر مشکلی داشتید می‌توانید قبل از مبارزه سلاح‌های خود و مهارت‌های آنان را تغییر دهید.

باس شماره چهل‌وچهار: Valiant Gargoyle

بازی Elden Ring

مکان: Nokron- Eternal City – Siofra Aqueduct (پس از باس قبلی به سمت شمال Nokron بروید و از صخره‌ای که در آنجا عروس‌های دریایی وجود دارند پایین بپرید)

سختی: شش و نیم از ده

پاداش: Gargoyle’s Greatsword – Gargoyle’s Twinblade – 32,000 Runes

این باسی دوگانه متشکل از دو گارگویل غول پیکر است. پس از مصرف نیمی از سلامتی اولین گارگویل، دومی هم سروکله‌اش پیدا می‌شود. آن‌ها از انواع حملات نزدیک، گازهای سمی، حملات پروازی و… استفاده می‌کنند که در هر نقطه‌ای به شما می‌رسند. اولین گارگویل را قبل از آسیب رساندن به دومی بکشید. هر چه سریع‌تر بتوانید نفر اول را بکشید کلیت نبرد آسان‌تر خواهد بود. زیرا جاخالی دادن از هردوی آنان به‌صورت هم‌زمان خیلی سخت است.

خوشبختانه میدان نبرد بزرگ بوده و حملات آنان بسیار آهسته هستند و اگر زمان‌بندی حملات آنان را یاد بگیرید به‌راحتی می‌توانید از حملاتشان فرار کنید. شما باید در آخرین لحظه قبل از حمله آن‌ها بجهید و اگر زمانی که آن‌ها حمله خود را شروع می‌کنند بخواهید جاخالی بدهید آسیب خواهید دید. برای موج شوک که فقط توسط گارگویل اول استفاده می‌شود باید از پهلو غلت بزنید. برای هر حمله دیگری هم می‌توانید یکی دو بار به عقب جاخالی دهید.

اگر با کلاس جادوگر بازی می‌کنید احضار انجام ندهید و مانای خود را برای طلسم‌ها نگه دارید. همچنین خوب است که حدود شش فلاسک سلامتی و پنج فلاسک مانا همراه داشته باشید. پس از فرار از یک حمله، می‌توانید یک تا سه طلسم بزنید یا از سلاح سرد استفاده کنید. هنگامی که یک گارگویل سم پرتاب می‌کند و دور می‌شود زمان بسیار مناسبی است که با چند طلسم از دور به او آسیب بزنید؛ آن‌ها فقط بی‌دفاع می‌ایستند و کار خاصی نمی‌کنند. برای گارگویل دوم باید تماشا کنید که او چه می‌کند. فاصله خود را با وی حفظ کنید اما زمانی که به سمت شما پرواز می‌کند آماده باشید که جاخالی بدهید. تا زمانی که فاصله‌تان با گارگویل دوم کافی باشد او نمی‌تواند به شما ضربه بزند و فقط حمله پروازیش خطرناک است.

راهنمای بازی State of Decay 2
خواندن

باس شماره چهل‌وپنج: Regal Ancestor Spirit

بازی Elden Ring

مکان: Nokron Eternal City (باید شش شعله را روشن کرده و با گوزن مرده در Hallowborn Grounds of the Ancestral Woods تعامل کنید)

سختی: چهار و نیم از ده

پاداش: Remembrance of the Regal Ancestor – 24,000 Runes

این باس بازی Elden Ring یک کپی دقیق از باس شماره چهل‌ودو است با این تفاوت که می‌تواند خودش را درمان کند بنابراین نبرد طولانی‌ای در پیش خواهید داشت. این مبارزه در ذاتش سخت نیست؛ شما با یک گوزن بزرگ سروکار دارید که مجموعه حرکتی محدودی دارد. به غیر از حمله قوی، بقیه حملات او خیلی به دوردست نمی‌رسند.

درست مثل باس شماره چهل‌ویک اگر به عنوان جادوگر بازی کنید مبارزه آسان است. حملات این باس نیز نسبتاً آهسته بوده و وقفه‌های طولانی بین ضرباتش وجود دارد. از طرفی چندضرب‌هایش نیز طولانی نیستند پس نبرد تن‌به‌تن هم راحت خواهد بود. این باس چند بار خودش را التیام می‌بخشد و هیچ کاری نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید فقط وقتی خوب شد دوباره به وی حمله کنید.

باس شماره چهل‌وشش: Fallingstar Beast

بازی Elden Ring

مکان: Caelid – Sellia Crystal Tunnel (در ابتدای تونل‌ها از مسیر سمت راست، بالا رفته و به پشت‌بام کلبه چوبی در وسط اتاق بپرید. حالا به داخل کلبه تخریب شده رفته و مسیر را تا نردبان‌ها برای رسیدن به انتهای غار ادامه دهید)

سختی: شش از ده با لِول شصت تا هفتاد

پاداش: ۱x Somber Smithing Stone [6] – x5 Smithing Stone [7] – x10 Gravity Stone Chunk – 1x Somberstone Miner’s Bell Bearing [1] – 7600 Runes

این باس جانور بزرگی شبیه گاو نر است که با زره کریستالی پوشیده شده. او از ترکیب حملات جادویی گرانشی، حملات قدرتمند فیزیکی و ضربه‌های دوربرد دیگر استفاده می‌کند. مشکل اصلی این است که شما با او در یک اتاق دایره‌ای و کوچک به دام افتاده‌اید. داشتن رقم سلامتی بیش از هزار و پانصد برای زنده ماندن در برابر حداقل سه ضربه توصیه می‌شود.

به عنوان یک جادوگر فلاسک های خود را به طور مساوی بین مانا و سلامتی توزیع کنید (حداقل پنج فلاسک سلامتی در سطح هفتاد توصیه می‌شود). صرف‌نظر از اینکه کلاس کاراکتر شما مخصوص نبرد تن‌به‌تن بوده یا جادوگر است باید در این مبارزه خیلی جاخالی دهید. حتی اگر سعی کنید از دور با جادوگر حمله کنید هم به دلیل فضای کوچک پیرامونتان این خرس با حملات سریع و گسترده خود سریع به شما خواهد رسید. طفره رفتن در لحظه مناسب بسیار مهم است. بین حملات او شما فقط یک فرصت کوتاه برای حمله کردن دارید.

این دشمن شما پس از کم شدن یک چهارم جانش شروع به استفاده مکرر از حملات گرانشی می‌کند. هنگامی که زمین به رنگ بنفش درخشید به کناره‌ها فرار کنید تا از مسیر حمله خارج شوید. برای این کار فقط دکمه جهیدن را مکرراً بفشارید. هنگامی که کل محیط به رنگ بنفش در آمد به سمت مخالف روبروی این باس بدوید و بر لبه بایستید تا ضربه نخورید. در غیر این صورت این خرس شما را در هوا بلند کرده و با یک طلسم گرانشی به زمین می‌کوبد. همچنین هنگامی که لیزر بنفش را از دهانش پرتاب می‌کند به سمت چپ و جلو بدوید تا به کنار سرش برسید و فرصتی عالی برای حمله به سرش در حین استفاده از لیزر به دست آورید.

وقتی این باس به سمت شما می‌دود به سمت چپ یا راست بدوید یا غلت بزنید. برای تمام حملات فیزیکی دیگر هم درست قبل از برخورد ضربه جاخالی بدهید. این مبارزه با کاراکتری لوِل پایین خیلی سخت خواهد بود. پس وقتی به سطحی بیش از هفتاد رسیدید برگردید. به خصوص زیرا که هر بار که شکست بخورید برای دوباره رسیدن به این باس مجبورید کل غار محل حضور او را نیز دوباره بپیمایید.

باس شماره چهل‌وهفت: Full-Grown Fallingstar Beast

بازی Elden Ring

مکان: Mt. Gelmir – Ninth Mt. Gelmir Campsite (بالای کوه)

سختی: پنج از ده با لِول شصت تا هفتاد

پاداش: ۱x Somber Smithing Stone [6] – x5 Smithing Stone [6] – x10 Gravity Stone Chunk – 1x Fallingstar Beast Jaw – 21000 Runes

این باس نسخه‌ای بهبود یافته از باس قبلی است اما با این وجود چندان سخت نیست زیرا شما در یک میدان بزرگ‌تر هستید و می‌توانید بر روی اسب خود سوار شوید. بدین گونه این باس به‌راحتی با طلسم‌های جادویی شکست می‌خورد. کافی است دور او در یک دایره بزرگ بچرخید و همیشه در حال حرکت بمانید و به طور مکرر با جادوها به وی شلیک کنید. تا جایی که ممکن است دور باشید تا باس نتواند به شما ضربه بزند. هنگامی که او به سوی شما هجوم می‌آورد به اطراف جاخالی دهید.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل کریس (قسمت چهارم)
خواندن

باس شماره چهل‌وهشت: Elemer of the Briar

بازی Elden Ring

مکان: Altus Plateau, The Shaded Castle – Shaded Castle Inner Gate (در انتهای قلعه)

سختی: هشت از ده با لِول هشتاد

پاداش: Marais Executioner’s Sword – Briar Greatshield – 24,000 Runes

جادو و تیر انداختن از راه دور در برابر این باس بی‌فایده است زیرا اگر از او دور بایستید مدام به سویتان شمشیر پرتاب می‌کند. شما باید یاد بگیرید که از حملات تن‌به‌تن او نیز به‌خوبی جاخالی دهید، دو سه ضربه بزنید و دوباره شروع به جاخالی دادن بکنید. در این مبارزه زره سبک بپوشید تا استقامت بدنی یا همان Stamina سریع‌تر پر شود. داشتن سطح بیست‌وپنج خاصیت Endurance هم به افزایش استقامت شما کمک می‌کند در غیر این صورت مبارزه مشکل‌تر خواهد بود. از آنجا که این باس به‌سرعت و مدام حمله می‌کند باید مراقب نوار Stamina باشید تا به‌اندازه کافی برای غلت و ضربه زدن توان داشته باشید. بازی با زره‌های سنگین شما را در این کار بسیار کند می‌کند.

اگر ضربه خوردید باید فرار کنید و خود را درمان کنید اما از حمله کردن صرف‌نظر کرده و بلافاصله از حملات بعدی او طفره بروید و در عین حال خیلی هم از وی دور نشوید. هنگامی که الگوی حمله او را یاد بگیرید به‌راحتی می‌توانید در فواصل نزدیک این باس هم جاخالی بدهید البته نیاز به کمی تلاش و مهارت دارید. به خصوص اگر از ابتدای بازی به کلاس جادوگر عادت کرده باشید در ابتدا با چالش زیادی موجه خواهید شد. با این همه اگر می‌خواهید با یک جادوگر به سراغ این باس بروید از طلسم Carian Slicer استفاده کنید که شمشیری جادویی را برایتان فراهم می‌کند.

ضعف این باس در سلامتی کمش است هرچند رفتاری بسیار تهاجمی دارد و مجموعه حرکتیش گسترده است. شما می‌توانید نبرد را با احضار مقداری خاکستر شروع کنید تا کمی حواس باس را پرت کند. او یار کمکی شما را به‌سرعت می‌کشد اما حداقل در شروع مبارزه فرصت پیدا می‌کنید که از پشت سر به این باس حمله کنید. این باس سه حرکت دارد که می‌توانید از آن‌ها به سود خود استفاده کنید. بعد از ضربات قدرتمند او می‌توانید یک تا سه ضربه وارد کنید. بهترین فرصت هم موقعی است که او شمشیر را به جلو می‌کوبد و می‌توانید به‌راحتی به پشت سر او بپرید و دو ضربه سریع وارد کنید.

یکی دیگر از موارد این است که او سپر خود را روی زمین می‌کوبد، به عقب جاخالی می‌دهد و سپس دو ضربه سریع به زمین می‌زند. به طور کلی بهتر است همیشه به سمت خود این باس غلت بزنید تا به پشت سرش برسید. هنگامی که او شروع به چرخاندن شمشیرش کرده و آن را قرمز می‌کند، شمشیر را در یک خط مستقیم به جلو پرتاب می‌کند و شما می‌توانید جاخالی بدهید و به‌سرعت خود را به پشت سر باس برسانید. هنگامی که حمله شمشیر چرخان او در حال انجام است می‌توانید تا پنج ضربه از پشت به او وارد کنید تا به‌سرعت آسیب زیادی ببیند. او این حرکت را زیاد انجام نمی‌دهد اما احتمالاً آن را یک تا سه بار در طول مبارزه به کار می‌گیرد. این بهترین راه برای از بین بردن بیست درصد از سلامتی او در یک حرکت است. به طور کلی این از مبارزات مبتنی بر مهارت است که جاخالی دادن‌های بی‌نقص نیاز دارد.

باس شماره چهل‌ونه: Draconic Tree Sentinel

مکان: Leyndell – Royal Capital (در انتهای مسیر در شرق Outer Wall Battleground این باس ورودی Royal Capital را مسدود کرده است)

سختی: هشت از ده با لِول هفتاد و یک از ده اگر او را گول بزنید

پاداش: Dragon Greatclaw – Dragonclaw Shield – 50,000 Runes

این باس نسخه ارتقا یافته Tree Sentinel است که با استفاده از رعد و برق می‌جنگد و به طور شگفت‌انگیزی یکی از چالش برانگیزترین باس های بازی است. البته یک روش میانبر آسان نیز وجود دارد که در آن می‌توانید او را از سمت چپِ باس مخفیانه دور بزنید و با طلسم Poison Mist از پشت سر به او حمله کنید و آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا پیروز شوید. فقط مقدار زیادی فلاسک مانا داشته باشید تا طلسم را چندین بار اجرا کنید. مدت زیادی طول می‌کشد تا او را به این طریق بکشید اما در واقع اصلاً لازم نیست وارد جنگ مستقیم شوید. او فقط آنجا می‌ایستد و آسیب سم می‌بیند تا زمانی که حتی بدون اینکه متوجه شما شود بمیرد. اگر واقعاً می‌خواهید با او مبارزه کنید این باس نیز دو فاز دارد. او ابتدا از ضربات نزدیک استفاده می‌کند و آتش شلیک می‌کند. روی اسب خود بمانید و به خصوص زمانی که او آتش شلیک می‌کند و ثابت می‌ایستد به سمتش جادو شلیک کنید.

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های Resident Evil 3 Remake
خواندن

برای نبرد تن به تن شما باید بین حملات این باس به او ضربه وارد کنید. او پس از دست دادن نیمی از سلامتش به استفاده از رعد و برق روی می‌آورد. اینجاست که کارتان مشکل‌تر می‌شود زیرا او ضربه‌ای نوری دارد که همیشه به‌جایی که ایستاده‌اید برخورد می‌کند و در یک ضرب اسب شما را می‌کشد. خوشبختانه این حمله را هم می‌توان به شکلی دور زد. لحظه‌ای که مشاهده کردید او دستکش مخصوص رعد و برق خود را پایین می‌آورد از اسب پیاده شوید زیرا هنگام اجرای پویانمایی پایین آمدن از اسب، آسیب‌ناپذیر خواهید بود. بدین‌صورت حمله رعد و برقی کاملاً خنثی می‌شود و به هیچ وجه ضربه نخواهید خورد. در بدترین حالت هم اگر خیلی زود پیاده شوید او یک بار به شما ضربه می‌زند که حدود هفت‌صد آسیب به شما وارد می‌سازد اما اگر قدرت خود را بالا ببرید و بعد از هر ضربه سلامتی خود را دوباره پر کنید باید زنده بمانید. اگر اسبتان مرد هم حتما او را با مصرف یک فلاسک دوباره برگردانید.

این باس گاهی اوقات دو صاعقه متوالی ایجاد می‌کند برای همین همیشه پس از پیاده شدن از اسب خود بلافاصله سوار شوید تا در صورت لزوم دوباره از اسب خود پیاده شوید. متأسفانه اگر سوار اسب باشید و یک بار ضربه بخورید کارتان تمام است. چند بار تلاش لازم دارید تا زمان‌بندی این راهبرد را بیاموزید. همیشه مراقب دستکش این باس بوده و آگاه باشید دومین مرتبه که شروع به پایین آوردن آن کرد زمانی است که باید پیاده شوید تا آسیب صاعقه را کاملاً خنثی کنید. اگر شانس بیاورید و بتوانید سریع او را بکشید فقط پنج بار در طول مبارزه با رعد و برق مواجه می‌شوید اما گاهی اوقات او به شدت از این حمله ویژه استفاده می‌کند.

این باس گاهی اوقات از یک موج قدرتمند هم استفاده می‌کند که می‌تواند شما را از روی اسب سرنگون کند. بهترین راه شما این است که فاصله خود را حفظ کنید اما اگر این کار را بعد از پیاده شدن شما از اسب انجام دهد قطعاً آسیب می‌بینید و نمی‌توانید کاری در مورد آن انجام دهید. سایر حملات او نباید مشکلی ایجاد کنند؛ همیشه در یک دایره دور او بتازید و زمانی که برای حمله‌ی از نزدیک آماده می‌شود هم دور شوید. اگر کلاس جادوگر دارید باید حداقل یازده فلاسک داشته، هفت یا هشت تا را به معجون شفابخش و باقی را برای مانا اختصاص دهید. همچنین اگر می‌خواهید حداقل از دو صاعقه جان سالم به در ببرید باید هزار و چهارصد واحد سلامتی داشته باشید.

باس شماره پنجاه: Godfrey, First Elden Lord

بازی Elden Ring

مکان: Leyndell – Royal Capital – West Capital Rampart (از شاخه‌های درخت سعود کرده تا باس را در ساختمانی بالای شاخه‌ها پیدا کنید)

سختی: سه و نیم از ده

پاداش: Talisman Pouch – 80,000 Runes

این شبح، شوالیه‌ای طلایی است که تبر بزرگ اما آهسته‌ای را در دست دارد. این باس برای اواخر بازی نسبتا آسان است زیرا حملاتش بسیار کند بوده و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها جاخالی داد. به‌علاوه مجموعه حرکتی او کاملاً محدود و برد آنان کم است و می‌توانید به‌راحتی ازشان فرار کنید. با کاراکتر جادوگر فاصله خود را حفظ کنید و زمانی که او به سمت شما می‌آید از طلسم‌هایتان بهره ببرید. به عنوان یک شخصیت مخصوص نبرد نزدیک هم به سوی او البته کمی مایل به کنارش غلت بزنید تا پشت سرش قرار گیرید و چند ضربه بین کمبوهای او وارد سازید.

راهنمای قدم به قدم Sekiro Shadows Die Twice - قسمت اول
خواندن

برای فرار از حملات تبر هم نباید مشکل زیادی داشته باشید. گاهی اوقات او دوست دارد ضربه‌ای بزند که آسیب محیط وارد می‌کند اما اگر فرار کنید به شما آسیبی نمی‌رسد. اگر سعی کنید در حین دوری از او از فلاسک سلامتی استفاده کنید او فوراً به سمت شما هجوم خواهد آورد بنابراین بهتر است از یک سری چند ضرب این باس فرار کنید و با استفاده از فرصت پیش آمده جانتان را بهبود بخشید.

باس شماره پنجاه‌ویک: Morgott, the Omen King

بازی Elden Ring

مکان: Leyndell – Royal Capital – Queen’s Bedchamber (در مکان نبرد باس قبلی از شاخه‌های درخت در همان اتاق بالا بروید)

سختی: هفت و نیم از ده با لِوِل هشتاد تا نود

پاداش: Morgott’s Great Rune – Remembrance of the Omen King – 90,000 Runes

این باس اساساً نسخه‌ای از Margit, The Fell Omen است. آن‌ها هم در حملات مخصوصاً پرتاب خنجر و هم ظاهر شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند. اما Morgott از چند حمله جدید نیز استفاده می‌کند. او سلامتی بسیار بیشتری دارد و ضربه‌های محکم‌تری می‌زند اما از یک جهت این مبارزه آسان‌تر است. میدانی که در آن می‌جنگید بسیار بزرگ‌تر است و راحت‌تر می‌توان از این باس فاصله گرفت. اگر جادو دارید از دور جادو بزنید و قبل از مبارزه هم حتما با علامت زرد روی زمین تعامل کنید تا جنگنده هوش مصنوعی به نام ملینا را برای کمک احضار کنید.

به‌محض شروع نبرد تعدادی Ashen Remains هم احضار کنید. این‌طوری حواس باس را پرت می‌کنید. آن‌ها باید حداقل تا زمانی که سلامت مورگوت نصف شود زنده بمانند. در این مرحله باید بسیار تهاجمی بازی کنید و هر زمان که مورگوت روی یارانتان تمرکز کرد از پشت به او حمله کنید. در حالت ایدئال می‌توانید حدود شصت درصد از سلامتی او را قبل از مرگ دستیارانتان کم کنید. اما وقتی تنها شدید مبارزه سخت‌تر می‌شود چراکه او منحصراً روی شما تمرکز می‌کند و در فاصله‌ی ​​نزدیک بسیار وحشی و سریع می‌شود.

او اغلب نیزه‌ای زرد پرتاب می‌کند یا نیزه را نگه می‌دارد تا به شما خنجر بزند. هنگامی که او نیزه را پرتاب می‌کند باید در آخرین لحظه که آن را رها می‌کند به سویی بجهید. اگر خیلی زود بخواهید فرار کنید ممکن است مورد اصابت قرار بگیرید. او بین هدف گرفتن و پرتاب نیزه‌اش تأخیر زیادی دارد بنابراین دستپاچه نشوید. او گاهی اوقات از شمشیرهایی استفاده می‌کند که از آسمان می‌بارند. در این مواقع به‌سرعت دور شوید. محل‌هایی روی زمین هستند که هیچ شمشیری در آنان نمی‌افتد و آنجا در امان هستید. او همچنین از حباب‌های انفجاری روی زمین استفاده می‌کند که پس از چند ثانیه منفجر می‌شوند. اگر نیاز به فلاسک داشتید بدوید و آن‌قدر دور شوید که باس به سمت شما خنجرش را پرتاب نکند. همچنین می‌توانید بعد از تمام شدن یکی از چند ضرب‌های او فلاسکتان را درآورید. این باسِ بازی Elden Ring محل آزمایش توانایی شما در جاخالی دادن و صبر کردن است. چراکه او سلامتی قابل توجهی دارد و مجموعه حرکت‌های متنوعی را هم اجرا می‌کند.

باس شماره پنجاه‌ودو: Mohg – the Omen

مکان: فاضلاب‌های زیرِ Leyndell – Royal Capital (مسیر بسیار طولانی و دشواری پیش رو دارید)

سختی: هشت و نیم از ده با لِوِل صد

پاداش: Bloodflame Talons (Incantation) – 100000 Runes

این از سخت‌ترین باس‌های بازی است که یکی از بیشترین میزان‌های سلامتی را دارد و در برابر انواع حملات، مقاومت بالایی به خرج می‌دهد یعنی هم جادو و هم سلاح‌های سرد آسیب بسیار کمی به او وارد می‌کنند. برای این نبرد لِول بیش از صد به شدت توصیه می‌شود. البته خوشبختانه مجموعه حملات این باس کاملاً محدود است. حملات تن‌به‌تنِ او نیز آهسته هستند اما باید در لحظه مناسب جاخالی بدهید و برای یادگیری زمان‌بندی آنان نیاز به چند بار شرکت در این نبرد دارید. او همچنین گردوغبار قرمزی را پرتاب می‌کند که زمین را می‌سوزاند اما می‌توانید با جاخالی دادن به عقب به‌راحتی از آن فرار کنید. گردوغبار قرمز محوطه محدودی را می‌پوشاند و اگر در آن طرف میدان نبرد باشید نمی‌تواند به شما برسد.

در اینجا مبارزه با داشتن جادوگر ساده‌ترین راه است. طلسم افسانه‌ای Comet Azur (باید خاصیت Intelligence شما رقم شصت باشد) و Cerulean Hidden Tear کمک زیادی خواهد کرد.Cerulean Hidden Tear باعث می‌شود که شما به مدت ده ثانیه هیچ مانایی مصرف نکنید و Comet Azur پرتویی از انرژی را ایجاد می‌کند که به دشمن آسیب بسیار زیادی می‌رساند. تعدادی Ashen Remains را نیز احضار کنید تا حواس باس را پرت کنند و سپس با طلسم Comet Azur از پشت به مدت ده ثانیه به او شلیک کنید تا حدود نیمی از سلامتی او را بگیرید.

راهنمای گشایش صندوق‌های قورباغه‌ای در Mortal Shell
خواندن

حالا فلاسک مانا را بنوشید و چند بار دیگر عملیات یاد شده را انجام دهید. اگر جادوهای یاد شده را ندارید یک جایگزین دیگر این است که فاصله خود را حفظ کرده و به طور مکرر با طلسم‌های دیگر به دشمن شلیک کنید و همیشه سعی داشته باشید که در فاصله‌ای بمانید که جادوهای شما به او برسد ولی خودش نتواند به شما حمله کند. با این حال او از سلامتی بالایی برخوردار است که مبارزه را به طور معمول یک فرآیند بسیار خسته کننده و طولانی خواهد کرد. با کلاس‌های غیر از جادوگر کار سخت‌تری خواهید داشت و تقریباً باید به‌صورت حرفه‌ای برای چند دقیقه کاملاً از حملات فرار کنید. گاهی اوقات هنگامی که از نزدیک با این باس می‌جنگید یک انفجار قرمزرنگ در مقابل او ایجاد می‌شود که بدین هنگام باید فوراً فرار کنید. برای بقیه حملات نیز فقط همان فرمول جاخالی دادن و ضد حمله زدن را باید بارها پیاده کنید.

باس شماره پنجاه‌وسه: Fell Twins

بازی Elden Ring

مکان: Leyndell – Royal Capital – Divine Tower of East Altus: Gate (برای رسیدن به اینجا دروازه را در شرقRoyal Capital  باز کنید و سپس از آسانسور استفاده کرده و مسیر را تا انتها به سمت Divine tower ادامه دهید. اگر قبلاً به Forbidden Lands رسیده‌اید می‌توانید به سادگی از آسانسور استراحتگاه Forbidden Lands بالا بروید)

سختی: سه از ده

پاداش: Omenkiller Rollo (Ashen Remains) – 29000 Runes

همان‌طور که از نام این باس برمی‌آید شما با یک جفت دوقلو سروکار دارید. هنگامی که به Divine tower نزدیک می‌شوید صفحه به رنگ سیاه در می‌آید و شما با این باس ها در یک فضای خالی سیاه گیر می‌افتید. با این حال می‌توانید به ترتیب با دوقلوها مبارزه کنید. یکی از آن‌ها فقط از ضربات نزدیک استفاده می‌کند و ابتدا به سراغ شما می‌آید. دومی از چند حمله دوربرد بهره می‌برد اما عقب می‌ماند و تا زمانی که اولی شکست نخورد مجبور نیستید با آن بجنگید. برای اولین باس فقط به عقب جاخالی دهید و ضد حمله کنید و البته از باس دوم دور بمانید. وقتی اولی مرد همین روال را برای باس دوم هم تکرار کنید. برای پرتابه‌های او با پریدن به طرفین راحت جاخالی داده و در مقابل حملات نزدیک او هم به عقب بپرید.

باس شماره پنجاه‌وچهار: Fire Giant

بازی Elden Ring

مکان: Mountaintops of the Giants – Flame Peak – Church of Repose

سختی: نه از ده و سه از ده در صورت استفاده از روش غیرمستقیم

پاداش: Remembrance of the Fire Giant – 180,000 Runes

این از سخت‌ترین باس‌های بازی است اما فقط در صورتی که بخواهید عادلانه با او مبارزه کنید. او بسیار جان‌سخت است و دو فاز نبرد و نوار سلامتی کامل دارد و در هر ضربه آسیب زیادی به شما وارد می‌کند. خوشبختانه یک روش ساده برای کشتن این باس وجود دارد. هنگامی که مبارزه شروع می‌شود باید به گوشه سمت راست بالای میدان نبرد روی سنگ‌ها بروید. این‌طوری این باس پشت صخره‌ها گیر می‌کند. حالا از صخره‌ها به پایین بپرید و منتظر بمانید تا دشمن حمله خود را انجام دهد که باعث می‌شود او از صخره‌ها سقوط کند. بدین‌صورت او شکست خورده و جنگ با وی وارد فاز دوم می‌شود. دوباره می‌بایست دقیقاً همان فرآیند را تکرار کنید تا فوراً او را برای بار دوم بکشید.

با این همه اگر می‌خواهید عادلانه با او بجنگید باید روی پاهایش او که نقاط ضعفش محسوب می‌شوند تمرکز کنید و دائماً بر روی اسب خود سوار بوده تا به‌سرعت بعد از ضربه زدن دور شوید. همچنین می‌توانید با پیاده شدن از اسب و به دلیل این‌که موقع پخش پویانمایی پیاده شدن آسیب نمی‌بینید، از حملات دشمن سالم در بروید. این مبارزه دشواری برای جادوگرها است زیرا این باس جان بسیار زیادی دارد و شما به مانای فراوانی نیاز خواهید داشت. بنابراین نمی‌توانید فلاسک های سلامتی زیادی را وارد مبارزه کنید و همچنین باید تمام ارتقاهای فلاسک را تاکنون پیدا کرده باشید. شانس شما با داشتن کاراکتری با سلاح سرد بیشتر است. چون می‌توانید با اسبتان سریع به محل پاهای باس بروید و با زدن چند ضربه فرار کنید. به‌علاوه می‌توانید تعداد زیادی فلاسک‌ سلامتی حمل کنید و نیازی به نگرانی در مورد مانا نداشته باشید.

راهنمای بازی Halo Infinite | بهترین تنظیمات کنترلر هیلو اینفینیت
خواندن

در مرحله دوم نبرد هم این باس شروع به شلیک توپ‌های آتشین سریعی که مشکل‌ساز هستند. اما شما می‌توانید پشت درختان یا صخره‌ها بایستید تا مورد اصابت قرار نگیرید یا دوباره از اسب پیاده شوید تا آسیب‌ناپذیر باشید. از دیگر حملات آتش این باس به‌راحتی می‌توان طفره رفت. مثلاً زمانی که او جریانی از آتش را از دور می‌پاشد و زمانی که سنگ‌های مذاب را به پخش می‌کند یا توپ آتشین می‌اندازد فقط با اسب فرار کنید. لِوِل شما برای این نبرد باید بیش از صد و پنجاه باشد و سطح خاصیت Vigor  حداقل شصت بوده و سلاحی هم که با آن می‌جنگید باید در سطح شصت باشد.

باس شماره پنجاه‌وپنج: Godskin Duo

بازی Elden Ring

مکان: Crumbling Farum Azula – Dragon Temple (بعد از باسِ Fire Giant و صحبت با زنی که در استراحتگاه Forge of Giants است به مکان این باس می‌روید)

سختی: هشت از ده با لِول بیش از صد

پاداش: Smithing Stone Miner’s Bell-Bearing [4] – Ash of War: Blackflame Tornado – 170,000 Runes

این باسی است که از دو دشمن متشکل شده و باید برای پیشبرد داستان بازی حتما آن را پشت سر بگذارید. این نبرد یک دشمن کوچک‌تر دارد که بیشتر از جادوها و گاهی اوقات حملات تن‌به‌تن استفاده می‌کند. دشمن بزرگ‌تر نیز معمولا از حملات نزدیک بهره برده و تمایل دارد به اطراف بچرخد. آن‌ها یک نوار سلامت مشترک دارند. هنگامی که یکی از آن‌ها می‌میرد پس از مدت کوتاهی دوباره زنده می‌شود. اما آسیب رساندن به هر یک از آن‌ها سلامت کلی آن‌ها را در پایین صفحه کاهش می‌دهد، بنابراین به هرکسی که راحت‌تر است حمله کنید. در اینجا البته دشمن بزرگ‌تر راحت‌تر ضربه می‌خورد.

با بازی به عنوان یک جادوگر می‌توانید از همان استراتژی که برای باسِ Mohg، The Omen گفتیم استفاده کنید یعنی با طلسم افسانه‌ای Comet Azur بجنگید و همچنین از فلاسک سلامت و Cerulean Hidden Tear هم غافل نشوید. همچنین Ashen Remain هم احضار کنید تا حواس باس ها پرت شود. سپس با Comet Azur به مدت ده ثانیه به باس ها شلیک کنید تا نزدیک هفتادوپنج درصد از سلامتی آن‌ها را بگیرید. اگر بتوانید هردوی آن‌ها کنار هم ردیف کنید می‌توانید خوش شانس باشید و هر دو را به طور هم‌زمان بزنید. حالا ashen spirits خود را در گوشه‌ای از اتاق احضار کنید و سپس به گوشه مقابل بروید و منتظر بمانید تا هر دو باس به یار کمکی شما هجوم ببرند. شما آماده شلیک طلسم Comet Azur باشید و به‌موقع به آنان شلیک کنید. با استفاده از طلسم‌های Pebble که دارید هم کار آنان را به پایان برسانید.

شما می‌توانید از شش ستون اطراف اتاق به عنوان سنگر استفاده کرده و بیرون آمده و طلسم‌هایتان را شلیک کنید و سپس پشت ستون بعدی پنهان شوید. برای شخصیت‌های جنگجو با سلاح سرد، این نبرد کمی پیچیده‌تر است. با این کلاس‌ها استفاده از Ash of War: Hoarfrost Stomp عالی است تا آسیب‌های یخی محیطی روی زمین ایجاد شوند و هر دو باس باهم جانشان کم شود. فقط پشت یک ستون بایستید و این Ash of War را فعال کنید. این خاکستر جنگ را با کشتن scarab (سوسک سرگین) در دریاچه کوچک جنوب شرقی Caria Manor، بالای تپه شمال استراحتگاه منطقهLiurnia  به دست می‌آورید. این Ashes of War را بارها و بارها با هر کلاسی می‌توانید اجرا کنید و مبارزه آسانی داشته باشید. بدون این روش‌ها اگر بخواهید با چنین باسی مواجه شوید مطمئناً حسابی حوصله‌تان سر خواهد رفت.

 باس شماره پنجاه‌وشش: Beast Clergyman & Maliketh – the Black Blade

مکان: Crumbling Farum Azula (کنار پل بزرگ پس از باسِ Fire Giant وقتی با زنی که در محل استراحتِ Forge of Giants است صحبت می‌کنید به طور خودکار به این باس می‌رسید)

سختی: هشت از ده با لِول بیش از صد

پاداش: Remembrance of the Black Bladeb – 220,000 Runes

این باس در اصل یکی است که از دو مرحله تشکیل شده و در طول مبارزه به دو شکل کاملاً متفاوت با نام های مجزا در می‌آید. برای این تغییر باید نیمی از جان Maliketh را بگیرید تا تبدیل شود. فرم اول این باس در برابر جادوهای گرانشی ضعیف است و به‌راحتی با آنان بی‌هوش می‌شود. از طلسم گرانشیِ Rock Sling و عصای Meteorite که هر دو در Caelid در دریاچه قرمز بزرگ اطراف خرابه‌های Street of Sages به دست می‌آیند استفاده کنید. این طلسم گرانشی باس را پس از چهار یا پنج ضربه مکرر بی‌هوش می‌کند. اگر سلاح سرد دارید این مبارزه به شدت به جاخالی دادن متکی است و بهتر است که بار سنگین نداشته باشید. بنابراین یا Stamina کافی برای کاهش درصد بار خود داشته باشید یا زره سبک‌تری بپوشید. با بارهای سنگین استقامت شما خیلی سریع تخلیه می‌شود و جاخالی‌های شما برای این مبارزه بسیار کند خواهند بود.

راهنمای فنی بازی Microsoft Flight Simulator
خواندن

مرحله اول نسبتاً آسان است؛ او از ترکیب حملات با برد کوتاه و برخی حملات پرتابی با برد متوسط ​​و همچنین حملات محیطی که سنگ‌ها را از زمین کنده و دوباره به پایین می‌اندازد استفاده می‌کند. با جاخالی دادن از پهلو یا پنهان شدن در پشت ستون‌ها به‌راحتی می‌توان از همه این موارد فرار کرد. تعدادی Ashen Remains قوی مثل Mimic Tear را استفاده کرده تا حواس باس را پرت کنید تا در این بخش از نبرد کار راحتی داشته باشید. در بهترین حالت Ashen Remains شما تا شروع فاز دوم جنگ زنده می‌ماند. با یک جادوگر به سادگی طلسم Rock Sling را استفاده کنید تا در حالی که خاکستر شما حواس باس را پرت می‌کند پس از نهایتاً پنج ضربه باس بی‌هوش شود. حالا می‌توانید با طلسم زدن خیلی سریع سلامت او را از بین ببرید. با کلاس‌های دیگر هم در حالی که او روی یاران کمکی شما تمرکز می‌کند چند ضربه بزنید.

چالش واقعی در مرحله دوم نبرد شروع می‌شود که در واقع یکی از فازهای سخت‌تر در بازی Elden Ring است. یادگیری مجموعه حرکات این باس و طفره رفتن از آنان زمان زیادی را می طلبد و البته ضروری است. زیرا یک چند ضرب کامل این باس می‌تواند شما را حتی با حداکثر قدرت نودونه و زره سنگین هم فوراً بکشد. باس در فاز دوم خیلی محکم ضربه می‌زند و حملاتش هم به دوردست هم می‌رسند. در حالت ایدئال اگر خاکستر شما هنوز زنده باشد و حواس دشمن را پرت کند به شما این امکان داده می‌شود تا با تمرکز بر ضربه زدن به‌سرعت از جان این باس کم کنید. وقتی او روی شما تمرکز می‌کند هم باید در عین جاخالی دادن، در کنار او بمانید تا با سلاحتان حمله هم بکنید. هنگامی که شما نزدیک وی هستید او بیشتر از حملاتی استفاده می‌کند که آسیب کمتری دارند و راحت‌تر از حمله‌های دوربرد می‌توان از آنان جاخالی داد. شما باید از همان استراتژی جاخالی دادن و ضربه زدن استفاده کنید.

به‌عنوان یک جادوگر نیز باید به عقب بروید تا کمی از باس فاصله بگیرید و بلافاصله پس تمام شدن ضربات وی از طلسم Rock Sling استفاده کنید. اگر بتوانید او را با این روش بی‌هوش کنید قادر خواهید بود که با جادویتان حسابی از جانش کم کنید. هنگامی که او حملات پرتابی خود را انجام می‌دهد بعد از سه پرتاب یک ضربه هم می‌زند. شما می‌توانید پشت ستون‌ها پنهان شوید یا درست قبل از اصابت پرتابه‌ها به طرفین جاخالی دهید. اما فرار از ضربه‌ی پس از پرتاب‌ها واقعاً مشکل است زیرا ستون‌ها را قطع می‌کند و اگر فقط در آنجا بایستید به شما آسیب می‌زند. پس باید درست قبل از اینکه او ضربه‌اش را بزند حداقل دو بار به اطراف بپرید.

شما می‌توانید چند بار جاخالی دهید اما باید اولین جهش را درست قبل از اینکه ضربه‌ی باس روی زمین فرود بیاید بجهید زیراجاخالی دادن زودهنگام باعث ضربه خوردن شما می‌شود. یادگیری این فن سخت و آزاردهنده است اما برای بقا به آن نیاز دارید. بعد از اینکه باس ترکیبی از حملات را تمام کرد همیشه یک فرصت کوتاه برای رسیدن به وی و زدن چند ضربه دارید. سعی کنید فلاسک هایتان را در مرحله اول نبرد از دست ندهید تا تعداد زیادی فلاسک پر در مرحله دوم باقی بمانند. حتی به عنوان یک جادوگر هم به‌جای مانا بیشتر فلاسک های سلامتی را بیاورید. همچنین باید سی بذر طلایی برای به دست آوردن حداکثر چهارده فلاسک پیدا کرده باشید و تمام Sacred Tears موجود در بازی را برای رسیدن به حداکثر سطح فلاسک یافته باشید. خوبی این نبرد بدان است که باس از سلامت فوق‌العاده‌ای برخوردار نیست و فقط در مرحله دوم مبارزه و نیاز به جاخالی دادن کارتان سخت می‌شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x