راهنمای بازی

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت اول)

چگونه از نبرد با غول‌های سخت بازی پیروز بیرون بیاییم

در راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring هر آنچه که باید در مورد نحوه شکست دادن باس‌های این بازی دشوار بدانید به شما گفته می‌شود. بازی Elden Ring حاوی تعداد زیادی غول آخر است. این مطلب راهنما شما را با بهترین روش‌ها برای شکست دادن همه غول‌های بازی آشنا می‌کند. این دشمنان به ترتیب زمانی در زیر فهرست شده‌اند. لطفاً توجه داشته باشید که بسته به منطقه‌ای که ابتدا از آن بازدید می‌کنید می‌توان با برخی از غول‌ها به ترتیب متفاوتی مواجه شد. همچنین حین تهیه این فهرست درجه سختی مناطق بازی نیز در نظر گرفته شده است.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring
راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

کلاسی که برای شروع بازی توصیه می‌کنیم Astrologer یا همان جادوگر است. جادوگر برای مبتدیان ساده‌ترین کلاس است زیرا به شما امکان می‌دهد از فاصله ایمن به دشمنان حمله کنید. یعنی می‌توانید به اندازه کافی دور بایستید و از جایی که دشمن نتواند به شما ضربه بزند به او حمله کنید. البته باید به اندازه کافی نزدیک او باشید تا جادوی شما بتواند به دشمن آسیب وارد کند.

یادتان باشد همیشه دکمه دویدن را نگه دارید یا به سمت عقب جاخالی دهید تا از محدوده حمله دشمن دور بمانید. برای دشمنانی که سپر دارند با دویدن به سویشان آن‌ها را فریب دهید تا به شما حمله کنند. بعد از اینکه از حمله‌شان فرار کردید یک لحظه فرصت دارید تا شما هم ضربه بزنید. معمولا باید همین روند را آنقدر تکرار کنید تا پیروز شوید. با انتخاب کلاس جادوگر و ارتقای ویژگی Intelligence در درجه اول روی افزایش آسیب زدن تمرکز کنید. همچنین برای افزایش سلامتی نیز خاصیت Vigor را بهبود بخشید. یک نسبت خوب برای متعادل ماندن این ویژگی‌ها این است که از هر سه امتیاز افزایش تراز دوتا را برای میزان آسیب سلاح و یکی را برای سلامتی شخصیت خود خرج کنید.

در بازی Elden Ring کنترل یک جنگجوی با سلاح‌های مخصوص نبرد تن به تن بسیار دشوار است زیرا نیاز به یادگیری کامل حرکات دشمن و دفاع در زمان مناسب دارد اما جادوگر می‌تواند با فاصله داشتن از دشمن تا حد زیادی از آسیب دور شود.

در استراحت گاه‌ها می‌توانید تعداد فلاسک‌هایی که به میزان سلامتی و مانا اختصاص داده شده‌اند را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که می‌توانید ارواح را نیز احضار کنید تا در کنار شما در نبردها بجنگند. این ارواح حواس غول‌ها را پرت می‌کنند تا بتوانید از پشت سر حمله کرده و خسارت بیشتری به دشمن وارد کنید. قبل از برخی غول‌های اصلی نیز به شما اجازه داده می‌شود تا یک یار کمکی هوش مصنوعی را احضار کنید.

از آنجایی که بازی Elden Ring جهان باز است می‌توانید از همان ابتدا به بسیاری از مناطق اواخر بازی هم بروید تا ارتقاهای فلاسک را پیدا کنید. این کار را قبل از مبارزه با غول‌های دشوار بازی انجام دهید. پیدا کردن Golden Seed یا همان بزرهای طلایی برای افزایش تعداد فلاسک‌ها خوب است و Sacred Tear میزان سلامتی یا مانا را بهبود می‌بخشد.

اگر احساس می‌کنید که بیش از حد سطح پایینی دارید مدتی را صرف کسب امتیاز Rune کنید تا سطح خود را بالا ببرید. امتیاز Rune به راحتی با کشتن دشمنان و صرف برخی آیتم‌ها به دست می‌آید. این‌که وقت خود را صرف به دست آوردن این عنصر و افزایش تراز کنید بهتر از آن است که نزد غول‌ها گیر بیفتید. حال در ادامه بیایید نگاهی کامل به راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت اول) بندازیم.

باس شماره یک: Grafted Scion


مکان: Chapel of Anticipation (برای این موقعیت مکانی نقشه‌ای وجود ندارد)

سختی: ۹ از ۱۰ هنگام بخش تمرینی بازی و ۳ از ۱۰ با سطح بیش از شصت

به بازی Elden Ring خوش آمدید؛ این بازی دوست دارد شما را بلافاصله با یک مبارزه تقریباً غیرممکن مجازات کند. این غول که قرار است شما را بکشد نوعی آموزش مقدماتی است و در این مرحله هیچ فلاسکی ندارید. در این قسمت بازی دو ضربه خورده و می‌میرید. همچنین تنها یک فرصت دارید و اگر بمیرید باید برای مواجهه دوباره با او بازی را از اول شروع کنید. اینجا به شدت سطح پایینی دارید و از آنجا که تازه بازی را شروع کرده‌اید دلیل زیادی برای امتحان دوباره این مبارزه وجود ندارد. بهتر است این دشمن را برای آینده نگه دارید و فعلاً نگرانش نباشید.

در شروع دوباره بازی برای شکست این غول دو استراتژی وجود دارد. ساده‌ترین کار این است که به عنوان راهزن یا سامورایی بازی را شروع کنید زیرا آن‌ها کمان دارند. شما می‌توانید تمام تیرهای خود را از فاصله‌ای امن به سمت دشمن شلیک کرده و تا آنجا که ممکن است سلامتی او را از بین ببرید، سپس می‌توانید آن را با نبرد تن‌به‌تن بکشید. پس از وارد شدن به نبرد تن‌به‌تن به سمت این غول بدوید تا وارد فاز حمله شود. سپس متوقف شوید و تمام حرکات او را تماشا کنید تا مجموعه تمام کنش‌هایش را کاملاً یاد بگیرید. وقتی او حمله خود را متوقف کرد یک لحظه فرصت دارید تا وارد معرکه شوید و یکی دو ضربه فرود بیاورید، سپس فرار و تکرار کنید.

باس شماره دو: Tree Sentinel


مکان: Limgrave – The First Step

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

سختی: شش از ده (با سطح بیش از سی و پنج)

پاداش: Golden Halberd – 3200 Runes

این یک شوالیه بزرگ است که زره طلایی دارد و سوار بر اسب و در حال گشت زنی دیده می‌شود. او بسیار قدرتمند است و توانایی منحرف کردن جادو را دارد. اکیداً توصیه می‌شود که بعد از رسیدن به سطح بیش از سی‌وپنج به این غول بپردازید. کلید شکست دادن این شوالیه استفاده از اسب و کمک گرفتن از صخره‌های مرتفع محیط برای پناه گرفتن است. اگر از او دور شوید به سمت شما حمله می‌کند و یک ضربه چرخشی وارد می‌کند. تلاش کنید از محیط استفاده کنید تا حمله را مسدود کرده یا قبل از اینکه دوباره حمله کند دور شوید. پس از این با اسب خود به او نزدیک و با زدن یکی دو ضربه فرار کرده و همین کارها را باز تکرار کنید.

اگر شخصیتی با دامنه ضربه وسیع دارید هم می‌توانید از همین استراتژی استفاده کنید اما اگر به یک‌باره مقدار زیادی از جادو بزنید، شوالیه سپرش را بالا می‌برد و آن‌ها را به شکل پرتابه‌های طلایی قدرتمند به سمت خودتان بازمی‌گرداند. بنابراین بکوشید پس از یکی دو ضربه فرار کنید.

باس شماره سه: Beastman of Farum Azula


مکان: Limgrave – Groveside Cave

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

سختی: سه از ده

پاداش: Flamedrake Talisman – 700 Runes

این دشمن دوست دارد سه چهار حمله شمشیری انجام دهد. به سمت عقب فرار کنید تا از ضرباتش در امان بمانید و پس از اتمام حملاتش به وی حمله‌ور شوید.


باس شماره چهار: Erdtree Burial Watchdog


مکان: Limgrave – Stormfoot Catacombs

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: Noble Sorcerer Ashes – 1200 Runes

هنگامی‌که این غول از بالا حمله می‌کند به سمت عقب بدوید و پس از فرار می‌توانید حمله کنید. روی ضد حمله تمرکز کنید و مواقعی که او روی زمین است سعی کنید دور بمانید. اگر شخصیتی دارید که از دوردست تیر پرتاب می‌کند هم می‌توانید به سادگی به طور دائم فرار کرده و حین حملاتش به او شلیک کنید.

باس شماره پنج: Demi-Human Chief


مکان: Limgrave – Coastal Cave

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

پاداش: Tailoring Tools – Sewing Needle – 675 runes

سختی: چهار از ده

شما باید با چندین غول نیمه انسان در این بازی روبرو شوید. آن‌ها نیمه انسان‌های بزرگی هستند که خنجرهای بلند در دست دارند و دو نفری و کاملاً تهاجمی عمل می‌کنند. بنابراین مدیریت این مبارزه با شخصیتی سطح پایین می‌تواند دشوار باشد.

در ابتدای نبرد با آنان فقط یک نفر از آن‌ها حمله می‌کند و نفر دوم پس از مدت کوتاهی به جنگ ملحق می‌شود. آن‌ها به صورت ترکیبی متشکل از چند ضربه قوس‌دار و نسبتاً گسترده حمله می‌کنند. برای این مبارزه غلت بزنید یا به عقب حرکت کنید و سپس یکی دو ضربه وارد کنید. بهتر است ابتدا به سراغ همراهان این غول‌ها بروید چون در چند ضربه سریع نابود می‌شوند. اگر تهاجمی عمل کنید آن‌ها بی‌هوش می‌شوند و با ضرباتی اساسی می‌توانید آسیب زیادی به آنان وارد کنید.

اگر از جادو استفاده می‌کنید نیز همین روش صدق می‌کند. پناه بگیرید یا از ضربات آنان جاخالی دهید و سپس سعی کنید نهایتاً دو بار جادو پرتاب کنید. خوب است که از طلسم Glintstone Arc برای ضربه زدن به چندین دشمن در یک حمله استفاده کنید. این کار یک دسته دشمن را خیلی سریع از بین می‌برد و شانس بیشتری برای ضربه زدن به سایرین فراهم می‌آورد چراکه فرار از این طلسم برای آن‌ها سخت‌تر است.

درست قبل از میدان نبرد با این غول ممکن است علامت احضار شوالیه را ببینید که البته همیشه آنجا نیست. اگر این علامت در دسترس بود شوالیه را برای آسان‌تر شدن مبارزه احضار کنید. در حالی که او با غول‌ها درگیر می‌شود شما همراهان کوچک‌تر را از بین ببرید. پس از این کار به کمک شوالیه بشتابید. این شوالیه حواس‌پرتی خوبی برای غول‌ها است و مقدار قابل توجهی آسیب هم به آنان وارد می‌کند.

باس شماره شش: Mad Pumpkin Head


مکان: Limgrave – Waypoint Ruins (داخل خرابه‌ها از پله‌ها پایین بروید تا به زیر زمین برسید و از دیوار مه زرد عبور کنید)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: ۸۰۰ Runes – باز شدن فروشگاه طلسم در Waypoint Ruines

هنگامی‌که این غول حملات خود را انجام می‌دهد، به عقب بپرید و پس از اتمام حرکاتش چند ضربه فرود آورید و دوباره همین راهکار را تکرار کنید. اگر شخصیتی دارید که از دور حمله می‌کند می‌توانید در حالی که این غول در حال اجرای ضرباتش است به او تیر یا جادو بزنید. خوشبختانه این دشمن در هر ضربه آسیب چندانی وارد نمی‌کند و ضرباتش هم خیلی بلند نیست.


باس شماره هفت: Stonedigger Troll


مکان: Limgrave – Limgrave Tunnels (وارد تونل‌ها شوید. پس از گذشتن از اولین بخش غار یک آسانسور وجود دارد. باید از کنار آسانسورِ در حال حرکت بپرید تا به بخش غار مخفی برسید که به آسانسوری دیگر و در نهایت غول مورد نظر منتهی می‌شود)

بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: Roar Medallion – 1800 Runes

این غول به شدت محکم ضربه می‌زند و دامنه حملات گسترده‌ای دارد. شما در فضای کوچکی با او قرار دارید که فرار کردن را سخت می‌کند. با این حال او از میزان سلامتی نسبتاً کمی برخوردار است و حملات او تقریبا کند هستند. در اوایل بازی زمانی که هنوز به اندازه کافی ارتقای فلاسک ندارید این مبارزه می‌تواند دشوار باشد زیرا ضربه نخوردن سخت است و به سرعت فلاسک‌های سلامتی شما تمام می‌شوند.

بهتر است بعداً برگردید و هنگامی‌که هفت فلاسک دارید با وی بجنگید. از آنجا که بازی جهان باز است می‌توانید قبل از تمرکز روی غول‌ها، ابتدا مقداری زمان صرف جمع‌آوری بزرهای طلایی کنید تا فلاسک خود را ارتقا دهید. موقع نبرد Lone Wolf Ashes را که سه گرگ احضار می‌کند فعال کنید. این کار باعث پرت شدن حواس این غول می‌شود و او بر روی گرگ‌ها تمرکز می‌کند. سپس می‌توانید بین حملاتش از پشت به او حمله کرده و آسیب بیشتری بزنید. اگر جادوگری دارید که خاصیت Intelligence بالا یا همان میزان آسیب زدن زیادی داشته باشد هم این غول به راحتی شکست می‌خورد.


باس شماره هشت: Bloodhound Knight Darriwil


مکان: Limgrave – Forlorn Hound Evergaol (روی تپه‌ای در جنوب Waypoint Ruins در امتداد جاده اصلی)

بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: Bloodhound’s Fang (Sword Weapon) – 1400 Runes

هر زمان که این غول یک چند ضرب را شروع کرد، دو بار به عقب شیرجه بزنید و سپس یکی دو ضربه را بعد از اتمام حرکاتش فرود بیاورید و باز همین را تکرار کنید.


باس شماره نه: Crucible Knight


مکان: Limgrave – Stormhill Shack – Stormhill Evergaol

بازی Elden Ring

سختی: شش از ده

پاداش: Aspects of the Crucible: Tail – 1800 Runes

این یک شوالیه سپردار است که دوست دارد زمانی که حمله نمی‌کند از سپر استفاده کند تا جلوی همه حملات شما را بگیرد. شما باید با دویدن در مقابلش او را به حمله سوق دهید. هنگامی‌که شروع به حمله کرد به عقب بدوید تا نتواند به شما ضربه بزند. بعد هنگامی‌که او چند ضربش را تمام کرد باید حمله کنید. اگر شما در حال بازی با یک جادوگر یا کماندار هستید همین اعمال هنوز هم صدق می‌کند زیرا سپر او همه پرتابه‌ها را مسدود می‌سازد. فقط فرار کنید و از حملات او دور شوید. ممکن است چند بار تلاش برای یادگیری همه ضربات ترکیبی او لازم باشد. به خصوص که گاهی اوقات فقط یک یا دو ضربه می‌زند و گاهی هم یک ترکیب طولانی‌تر اجرا می‌کند.

او همچنین می‌تواند به اطراف پرواز و از آسمان حمله کند که البته به راحتی می‌توانید از آن‌ها دور شوید. این غول سلامت بسیار زیادی دارد. بهترین کار این است که رهایش کنید و زمانی که به سطح بیش از عدد سی رسیدید برگردید و هفت یا هشت فلاسک هم برای سلامتی و مانا به همراه داشته باشید. حین مبارزه مدتی طول می‌کشد تا سلامتی او را کاهش دهید زیرا زمان محدودی بین اتمام یک چند ضرب و دفاع گرفتن او فرصت دارید، از این‌رو باید بی‌عجله و ایمن عمل کنید. خوشبختانه اگر بمیرید نزدیک محل حضور همین غول ظاهر می‌شوید.

باس شماره ده: Deathbird


مکان: Limgrave – Warmaster’s Shack (در جنوب شرقی کلبه Warmaster’s Shack روی خرابه‌های سنگی که مملو از سنگ‌های درخشان است، جایی که دیوها شب‌هنگام راه می‌روند)

بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: Blue-Feathered Branchsword (Talisman)

این غول فقط در شب‌ها حضور دارد بنابراین می‌توانید از قابلیت سریع رد کردن زمان استفاده کنید. او تنها زمانی نمایان می‌شود که به بالای خرابه‌های سنگی در حدود پنجاه متری جنوب شرقی Warmaster’s Shack بروید؛ جایی که دیوهای بزرگ پرسه می‌زنند. شما این دشمن را از دور نخواهید دید زیرا فقط زمانی دیده می‌شود که به آن نزدیک شوید. این یک پرنده بزرگ یا مجموعه حرکات بسیار محدود است که فقط شامل ضربات تن‌به‌تن با عصایی بلند می‌شود.

او می‌تواند از زمین و هوا به شما حمله کند. اگر از جادو استفاده کنید این مبارزه بسیار آسان است به خصوص که این پرنده زمان زیادی را صرف نزدیک شدن به شما می‌کند و ترجیح هم می‌دهد آهسته حرکت کند. یکی دیگر از عواملی که این مبارزه را ساده جلوه می‌دهد داشتن یک سپر مقاومت فیزیکی صد در صد است که به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن سلامتی تمام حملات را مسدود کنید.

باس شماره یازده: Patches


مکان: Limgrave – Murkwater Cave

بازی Elden Ring

سختی: دو از ده

پاداش: Golden Rune (1) – Grovel for Mercy – 400 Runes

این یکی از ساده‌ترین غول‌های بازی است. او یک دشمن انسان سپردار است اما وقتی به نیمی از میزان سلامتی‌اش رسید بلافاصله تسلیم می‌شود. با استفاده از کلاس جادوگر می‌توانید با طلسم Glinstone Pebble راحت او را شکست دهید. حتی اگر او با سپرش دفاع بگیرد همچنان با این طلسم آسیب زیادی می‌بیند. این‌گونه می‌توانید حتی بدون کوچک‌ترین تهدیدی او را مغلوب کنید. بعد از اینکه تسلیم شد باید انتخاب کنید که او را ببخشید یا خیر. بهتر است بخشش پیشه کنید که در این صورت او پوزش می‌خواهد و می‌گوید که بعداً یک فروشگاه افتتاح خواهد کرد!

باس شماره دوازده: Grave Warden Duelist


مکان: Limgrave – Murkwater Catacombs

بازی Elden Ring

سختی: چهار از ده

پاداش: Banished Knight Engvall Ashen Remains – 1600 Runes

این دشمنِ انسان‌نمای بزرگی است که دو پتک زنجیری را می‌چرخاند. مبارزه را با احضار یار کمکی آغاز کنید، برای مثال Lone Wolf Ashes. بیشتر حملات این غول کوتاه برد هستند و گاهی اوقات هم چکش‌هایش را مانند شلاق پرتاب می‌کند اما جاخالی دادن از آنان آسان است. او می‌تواند در ترکیب‌هایی با چهار تا پنج ضربه حمله کند. در حملات کوتاه برد می‌توانید به سادگی بپرید تا در امان بمانید و پس از آن او را با چند ضربه تنبیه کنید. او گاهی اوقات یک حمله پرشی هم انجام می‌دهد که این هم به راحتی قابل فرار است.

اگر جادو دارید هم می‌توانید در حین این‌که او در حال حمله است به عقب راه بروید و چندین گلوله جادویی به سمت او شلیک کنید تا آسیب خوبی به وی وارد سازید. فقط به یاد داشته باشید که همیشه به حرکت ادامه دهید وگرنه ممکن است فاصله‌تان با او کم شود. نزدیک پایان مبارزه که برسید این غول غرش خواهد کرد و هاله قرمز رنگی احاطه‌اش می‌کند. در این حالت حملات او آسیب بیشتری خواهند داشت اما شما فقط باید با همان استراتژی یاد شده به پیش بروید تا پیروز شوید.

باس شماره سیزده: Flying Dragon Agheel


مکان: Limgrave (در منطقه پر آب در شرق استراحتگاهِ Church of Elleh در شمال خرابه های اژدهای سوخته)

بازی Elden Ring

سختی: شش از ده

پاداش: Dragon Heart – 5000 Runes

زمانی که در تراز بیش از پنجاه هستید و بیش از هشت فلاسک دارید این غول راحت‌تر است. وقتی به آتش‌سوزیِ وسط منطقه سیل‌زده برسید، اژدها به داخل محوطه وارد می‌شود. مبارزه با او در حین سواری با اسب به شدت توصیه می‌شود. اگر از یک شخصیت شمشیرزن استفاده می‌کنید، باید منتظر بمانید تا اژدها فرود بیاید و سپس به پاهایش حمله کنید. برای وارد کردن چند ضربه عاقلانه نیست که به سراغ سرش بروید زیرا با دهانش حمله می‌کند.

اگر دیدید او برای نفس آتشینش شروع به جمع‌آوری باد کرد فوراً از سر راهش خارج شوید زیرا آتش می‌تواند در یک ضربه شما را بکشد. اگر از جادو استفاده می‌کنید این یک مبارزه آسان است. هر زمان که موقعیت فراهم شد با چند طلسم به سرش بزنید، به خصوص زمانی که به زمین فرود آمد است. اگر آسیب کافی وارد کنید به حالت بی‌هوشی وارد می‌شود سپس می‌توانید ضربه‌ای مهلک به چشمش بزنید تا آسیب خوبی وارد شود.

شما عمدتاً باید مراقب حملات آتشین اژدها باشید چراکه آنان یک قوس عریض را می‌پوشانند. هر وقت دیدید اژدها برای این حمله آماده می‌شود فوراً روی اسب خود بپرید و دور شوید. هنگامی‌که اژدها فرود می‌آید تمایل دارد آتش را در یک قوس عریض در مقابل خود پخش کند. شما می‌توانید جایی پوشش بگیرید یا به اندازه کافی به چپ یا راست حرکت کنید تا از شعله‌ها اجتناب کرده و مقداری جادو پرتاب کنید. غیر از آتش او گاهی اوقات در هوا شناور شده و با چنگال‌هایش به زمین ضربه می‌زند. این نیز می‌تواند آسیب سنگینی به بار آورد بنابراین برای جلوگیری از آن همیشه حرکت کنید و جایی ثابت نمانید.

باس شماره چهارده: Tibia Mariner


مکان: Limgrave – Summonwater Village

بازی Elden Ring

سختی: دو از ده

پاداش: Deathroot – Skeletal Militiaman Ashes – 2400 Runes

این غول قایقرانی است که در آب‌های منطقه حضورش گردش می‌کند. او اسکلت‌ها را برای کمک احضار و اگر چند بار ضربه بخورد هم به اطراف منطقه تلپورت می‌کند. شما باید فقط او را دنبال کنید و ضربه بزنید. حتی می‌توانید اسکلت‌ها را نادیده بگیرید چون‌که به هر حال خود را همیشه زنده می‌کنند. او می‌تواند با حملات خود اشتباهی به اسکلت‌هایش آسیب برساند.

یکی از حملات او ضربه زدن با پارو است و دیگری اینکه قایق خود را بالا می‌برد و سعی می‌کند شما را با آن له کند. حمله قوی‌تر او باعث می‌شود که ستونی از آب به شما بخورد که این اسکلت‌ها را نیز می‌کشد. آخرین حمله او هم انداختن گویی است که پس از مدتی منفجر می‌شود. سعی کنید در یک دایره بزرگ بدوید تا اسکلت‌ها شما را دنبال کنند و قایق‌ران بی محافظ بماند. حالا فرصت دارید که چند ضربه به وی بزنید.

باس شماره پانزده: Guardian Golem


مکان: Limgrave – Highroad Cave

بازی Elden Ring

سختی: سه و نیم از ده

پاداش: Blue Dancer Charm (Talisman) – 1600 Runes

این دیو سنگی غول‌پیکری است که تبرزین عظیمی را در اختیار دارد. اما اگر بدانید چه کاری انجام دهید این مبارزه بسیار آسان است. او به طور کلی در مقابل سلاح‌های سنگینی مانند گرز بیشتر آسیب‌پذیر است. پس چنین سلاحی را انتخاب کرده و به هر دو پایش ضربه بزنید. او در نهایت سقوط می‌کند و می‌توانید برای آسیب بیشتر به سینه‌اش حمله کنید. دو بار انجام دادن این کار باعث شکست وی می‌شود.

این غول بازی Elden Ring در فاصله نزدیک تقریباً همیشه از حمله کوبیدن به زمین استفاده می‌کند که به راحتی می‌توان از آن فرار کرد. همچنین استفاده از Lone Wolf Ashes در پرت کردن حواس این دیو سنگی بسیار مؤثر است تا به راحتی از پشت سر به او حمله کنید. با کلاس جادوگر هم می‌توانید طلسم‌ها را با فاصله زیاد به سمت پاهای این غول بزنید.

باس شماره شانزده: Black Knife Assassin (1)


مکان: Limgrave – Deathtouched Catacombs

بازی Elden Ring

سختی: دو از ده

پاداش: Assassin’s Crimson Dagger (Talisman) -1600 Runes

چندین غول Black Knife Assassin در بازی Elden Ring وجود دارند. این یکی قاتلی خنجردار است که تمایل دارد مکرر فرار کند و جاخالی بدهد. برای این مبارزه Lone Wolf Ashes را احضار کنید تا آن‌ها از همه جهت به وی حمله‌ور شوند و سپس او را با طلسم‌ها بزنید. او سعی می‌کند از طلسم‌ها جای خالی کند اما اگر تمام ظرفیت فلاسک‌هایتان را مانا قرار دهید می‌توانید به حمله با طلسم Glintstone Pebble ادامه دهید. از طرف دیگر می‌توانید در نزدیکی او بدوید تا به حمله‌ور شدن سوق پیدا کند. سپس فرار کنید تا چند ضرب‌هایش را بزند، بعد شما حمله کنید. او میزان سلامتی زیادی هم ندارد، بنابراین باید خیلی زود به زیر کشیده شود.

باس شماره هفده: Bell Bearing Hunter


مکان: Limgrave – Warmaster’s Shack (باید در محل استراحت بمانید تا شب برسد، سپس با Knight Bernahl در کلبه‌اش صحبت کنید و سفر سریع انجام دهید. دوباره با سفر سریع برگردید تا این غول در کلبه‌ی Knight Bernahl ظاهر شود)

بازی Elden Ring

سختی: هفت از ده. این غول بسیار تهاجمی است و آسیب زیادی هم به شما وارد می‌کند اما اگر تراز بیش از پنجاه و کلاس جادوگر داشته باشید و در مبارزه از اسب هم استفاده کنید سختی مبارزه به سه از ده کاهش می‌یابد.

پاداش: Bone Peddler’s Bell Bearing – 2700 Runes

این غول یک روح قرمز رنگ قدرتمند است که شمشیری بزرگ در دست دارد و آن را به اطراف پرتاب می‌کند. در فاصله نزدیک با ضربات شمشیر به شما حمله می‌کند و مبارزه با وی بسیار سخت‌تر می‌شود. در فاصله متوسط شمشیرش را به اطراف پرتاب می‌کند.اگر تراز قدرت شخصیت شما بیش از شصت نیست توصیه اکید می‌شود با او از فاصله زیاد با سلاح‌هایی دوربرد و سوار بر اسب مبارزه کنید. به این ترتیب می‌توانید در حالی که او نزدیک می‌شود چند تیر شلیک کرده و فرار کنید.

برای در امان مانده از حملات شمشیر، با استفاده از اسب خود به حرکت در خارج از محدوده حضور وی ادامه دهید و به شلیک بپردازید تا شکست بخورد. بهتر است فعلاً این غول را نادیده بگیرید و بعداً با ترازی بالاتر برگردید. چراکه ظاهر کردن این دشمن بازی به خاطر نیاز به دو بار سفر سریع برای هر مبارزه مقداری آزاردهنده است.

باس شماره هجده: Margit – The Fell Omen


مکان: Limgrave – Castleward Tunnel

بازی Elden Ring

سختی: هفت از ده

پاداش: Talisman Pouch – 6000 Runes

این غول بازی Elden Ring دارای گستره‌ای از حرکات است. او می‌تواند خنجرهایش را زمانی که در دوردست هستید و به خصوص از فلاسک استفاده می‌کنید پرتاب کند. حملات تن‌به‌تنش برد بسیار وسیعی دارند و حمله چکشی‌اش هم آسیب زیادی در محوطه حضورتان ایجاد می‌کند و می‌تواند با یک ضربه کارتان را بسازد.

بهتر است قبل از رفتن به این مبارزه اگر انفرادی یا آفلاین بازی می‌کنید جادوگری را جلوی ورودی محل حضور این غول احضار کنید. به این صورت، دشمن بیشتر بر روی این شخصیت کمکی تمرکز کرده و فرصت زنده ماندن برای شما فراهم خواهد شد. به این صورت وقتی غول بازی بر کشتن همراه هوش مصنوعی‌تان متمرکز شده از پشت سر به وی حمله کنید تا آسیب بیشتری وارد سازید. یار کمکی احتمالاً زمانی می‌میرد که مارگیت حدود نیمی از سلامتش باقی مانده. تا آن زمان همه چیز نسبتاً تحت کنترل است اما وقتی مارگیت شروع به تمرکز روی شما کرد به سمت عقب بدوید و از او دور شوید. اجازه دهید حملات خود را تمام کند و بعد چند ضربه وارد کنید.

با کلاس جادوگر مبارزه راحت‌تری خواهید داشت چراکه می‌توانید از دور به او جادو بزنید و از نبرد نزدیک اجتناب کنید. در این حالت بهتر است چهار فلاسک را به مانا اختصاص دهید. همچنین برای مانا و آسیب بیشتر چند امتیاز مهارت در ویژگی‌های FP و Intelligence قرار دهید. طبق معمولِ بازی‌های سبک سولز اولین غول بزرگ معمولاً جزو سخت‌ترین‌ها است چون سطح قدرت شما پایین است. مطمئن شوید که اسلحه خود را روی میز آهنگری در Church of Elleh ارتقا داده و همچنین تراز قدرت خود را به بیست وپنج ارتقا دهید. هرچه سطح بیشتری داشته باشید مبارزه‌ها نیز آسان‌تر می‌شوند. اگر با کلاس‌های مخصوص نبرد تن‌به‌تن خیلی مشکل دارید هم بهتر است کلاس‌های دیگری را امتحان کرده و دوباره به سراغ این غول بروید تا ببینید کدام کلاس و سبک مبارزه برای شما مناسب‌تر است.

باس شماره نوزده: Godrick the Grafted


مکان: Stormveil Castle – Secluded Cell

بازی Elden Ring

سختی: هشت از ده

پاداش:  Godrick’s Great Rune- Remembrance of the Grafted- 11250 Runes

گودریک سلامت زیادی دارد و به شدت ضربه می‌زند. او همچنین دو فاز نبرد دارد. در مرحله اول بیشتر از حملات نزدیک و برخی از فنون دامنه‌دار استفاده می‌کند. بعد از اینکه نیمی از سلامتی او به پایان رسید یک بازوی اژدهاییِ آتشین دریافت می‌کند و محیط وسیعی را به آتش می‌کشد. قبل از شروع، مبارز همراه را در مقابل دروازه ورودی محل حضور این غول احضار کنید تا او را به سمت خود بکشد. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید از Noble Sorcerer Ashes هم استفاده کنید.

این درگیری با داشتن یک شخصیت جادوگر ساده‌تر است. از طلسم Glintstone Pebble استفاده کنید و همچنین پنج فلاسک را به مانا و دو فلاسک را به سلامتی اختصاص دهید. شما با بزر‌های طلایی می‌توانید فلاسک‌های خود را ارتقا دهید. در غیر این صورت حین مبارزه مانای کافی برای استفاده از جادو را نخواهید داشت.

هنگامی‌که مبارزه شروع شد، از کنار این غول بدوید و Noble Sorcerer Ashes را احضار کنید. یک افسونگر ظاهر می‌شود و به غول بازی حمله و توجهش را جلب می‌کند. حالا از پشت سر به دشمنتان حمله کنید. وقتی که او گیج شد ضربات متعددی از پشت وارد کنید تا آسیب زیادی برسانید. برای هر یک از حملات او در طول مبارزه همیشه به سمت عقب بدوید تا از همه آن‌ها اجتناب کنید. عرصه مکانی حضور این غول بازی بسیار وسیع است بنابراین طفره رفتن از حملات آسان است. به خصوص با کاراکتر جادوگر می‌توانید از فاصله ایمن به او حمله کنید و منتظر بمانید تا دوباره روی یار کمکی‌تان تمرکز کند.

پس از اینکه نیمی از سلامتی دشمن را گرفتید او از حملات آتش‌زا استفاده خواهد کرد. فرار کنید و آتش را دور بزنید، به این ترتیب از آسیب دیدن جلوگیری خواهید کرد. هنگامی‌که او گردبادهای آتش را به سمت شما پرتاب می‌کند به چپ و راست غلت بزنید. وقتی از بالا سنگ‌های سوزان می‌بارد به عقب بدوید و فرار کنید. هنگامی هم که او از هرگونه حملات تن‌به‌تن استفاده می‌کند به سمت عقب بپرید. با دو معجون سلامتی و پنج مانا و امتیازات کافی مهارت Intelligence می‌توانید او را شکست دهید، فقط باید خوش‌شانس باشید تا یار کمکی‌تان برای مدت طولانی در فاز دوم حملات این غول بازی زنده بماند.

اگر به مشکل خوردید بهتر است به Limgrave برگردید و مناطق دیگر نقشه را کاوش کنید و مقداری سطح کاراکترتان را بالا ببرید. تا جایی که ممکن است امتیازات را در صفت Intelligence خرج کنید تا هر بار استفاده از جادوی Glintstone Pebble آسیب بیشتری بزند و در عین حال مانای کمتری نیز مصرف شود. ارتقاء سطح Mind تا بیست‌وپنج نیز کمک زیادی به داشتن مانا یا همان FP بیشتر خواهد کرد. گرفتن Sacred Tears و خرج کردن آن‌ها در استراحت گاه نیز برای بازیابی سلامت و مانای بیشتر در هر بار استفاده از فلاسک مفید است.

باس شماره بیست: Erdtree Avatar


مکان: Weeping Peninsula – Minor Erdtree

بازی Elden Ring

سختی: سه از ده

پاداش: Opaline Bubbletear – Crimsonburst Crystal Tear – 2400 Runes

این غول سلامتی چندانی ندارد و با استفاده از جادو یا سلاح‌های دوربرد به راحتی می‌توان آن را شکست داد. استفاده از جادوگر و طلسم Glintstone Pebble بسیار کارساز است. حملات او دامنه بسیار دوری دارند بنابراین فاصله خود را حفظ کنید. اگر می‌خواهید وارد نبرد تن به تن نیز بشوید کوشش کنید به پشت سر یا کنار این غول برسید و چند ضربه سریع وارد کنید. همچنین می‌توانید گرگ‌هایتان را احضار کنید تا با دشمن بجنگید و توجه او را از شما دور کنند؛ وقتی حواسش پرت شد او را از پشت سر غافل‌گیر کنید.

به پایان راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت اول) رسیدیم. مطالعه قسمت دوم راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring.

برای آگاهی از نحوه آنلاین بازی کردن Elden Ring هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

همچنین شما می‌توانید نگاهی به عناصر داستان بازی Elden Ring داشته باشید و یا نگاهی به داستان بازی Dark Souls و داستان بازی Bloodborne داشته باشید.

منبع
www.powerpyx.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x