راهنمای بازی

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت دوم)

راهکارهای نبرد با بیست عدد دیگر از باس‌های بازی Elden Ring

در قسمت دوم مطلب راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring به بررسی راهکارهای نبرد با بیست عدد دیگر از باس‌های بازی می‌پردازیم.

برای مطالعه قسمت نخست این راهنما هم می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مطالعه قسمت اول راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring.

حال بیایید قسمت دوم این راهنمای جذاب را آغاز کنیم.


باس شماره بیست‌ویک: Night’s Cavalry

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت دوم)

مکان: Weeping Peninsula – Castle Morne Rampart (فقط در شب ظاهر می‌شود)

سختی: چهار از ده

پاداش:  Ash of War: Barricade Shield – Nightrider Flail

این شوالیه‌ای سوار بر اسب است که فقط شب‌هنگام حضور پیدا می‌کند. او در طول بازی در اماکن و با سلاح‌های مختلفی ظاهر می‌شود. ساده‌ترین این برخوردها در امتداد مسیر اصلی در جنوب Bridge of Sacrifice است. این باس از یک گرز کوتاه استفاده می‌کند و سلامت کمتری نسبت به اواخر بازی دارد. اگر در حال بازی با شمشیر هستید می‌توانید از حملات او طفره بروید یا با سپر ضربات او را دفع کنید و سپس ضد حمله بزنید. اما با سلاح دورزن باید فرار کنید و پس از اتمام حملات این باس یکی دوتا تیر یا جادو پرتاب کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید هنگام سوار شدن بر روی اسبتان با او مبارزه کنید که این نیز با یک سلاح دوربرد به خوبی انجام می‌شود.

باس شماره بیست‌ودو:  Leonine Misbegotten

بازی Elden Ring

مکان: Weeping Peninsula – Castle Morne (در کنار Rampart Gaol)

سختی: چهار از ده

پاداش: Grafted Blade Greatsword – 3800 Runes

این باس ترکیبی از شیر و انسان است که شمشیر بزرگی به دست دارد. شما باید از Castle Morne عبور کنید و از دیوارهای جنوبی آن پایین بپرید تا به ساحل اقیانوس برسید. حملات این باس به‌راحتی قابل جاخالی دادن است و ترکیب جادوها و احضار Lone Wolf Ashes این مبارزه را بسیار آسان می‌کند. در حالی که او با گرگ‌های شما مشغول است می‌توانید از فاصله‌ای ایمن طلسم‌ها را به سوی وی روانه کنید. در این نبرد اگر لِوِلتان نزدیک چهل باشد نباید مشکل زیادی داشته باشید.

باس شماره بیست‌وسه: Runebear

بازی Elden Ring

مکان: Weeping Peninsula – Earthbore Cave (در انتهای غار)

سختی: شش از ده (با جادو ساده‌تر است)

پاداش: Spelldrake Talisman

این باس بازی Elden Ring یک خرس بزرگ و بسیار تهاجمی است. با کلاس جادوگر نبرد با او چندان طاقت فرسا نیست چون حملاتش خیلی برد بلندی ندارند. فقط باید بدوید تا چند ضرب‌های او تمام شود سپس با یک طلسم به او ضربه بزنید و باز تکرار کنید. همچنین می‌توانید احضار انجام دهید تا حواس خرس را پرت کنید سپس یک لحظه فرصت دارید تا از پشت به او هجوم برید. اگر به‌اندازه کافی آسیب وارد کنید می‌توانید ضربه‌ای مهلک نیز بر سرش بزنید. اگر با کلاس متخصص جنگ تن‌به‌تن وارد نبرد شوید شرایط سختی خواهید داشت. این خرس خیلی سریع حمله می‌کند و ضربات محکمی می‌زند. او بین حملات نیز وقفه‌های طولانی ندارد و فرار کردن از او به زمان‌بندی دقیقی نیاز دارد. این خرس همچنین چندضرب‌های زیادی را پشت سر هم انجام می‌دهد و درنتیجه سپرتان خیلی سریع نابود می‌شود، بنابراین باید به غلت زدن تکیه کنید.

باس شماره بیست‌وچهار: Ancient Hero of Zamor

بازی Elden Ring

مکان: Weeping Peninsula – Weeping Evergaol (نیاز به یک کلید Stonesword دارید)

سختی: سه از ده با جادو و چهار و نیم از ده با شمشیر

پاداش: Radagon’s Scarseal (Talisman) – 5400 Runes

این یک دشمن قد بلند با شمشیری منحنی و بزرگی است که از حملات یخی استفاده می‌کند. مبارزه بسیار آسان شروع می‌شود چون او نسبتاً آهسته حرکت می‌کند و بیش‌تر از حملات شمشیری یک تا دو ضربه‌ای استفاده می‌کند. او گاهی اوقات از یک حمله تنفس یخ هم استفاده می‌کند که باید حتماً برای فرار از آن به طرفین حرکت کنید؛ این حمله باعث ایجاد یخ‌زدگی طولانی روی زمین می‌شود.

این باس بازی در فاز دوم تهاجم، هاله‌ای یخی ایجاد کرده و بسیار وحشی‌تر با حملاتی بسیار سریع‌تر و بی‌وقفه‌تر می‌شود. خوشبختانه این دشمن هم به جادو حساس است و به‌عنوان مثال طلسم glintstone pebble در برابرش بسیار مؤثر است. البته اگر زیاد جادو بزنید او شروع به جاخالی دادن می‌کند. بنابراین بهتر است پس از فرار از حملاتش چند ضربه بزنید و دوباره از او دور شوید. استفاده از سلاح‌های تن‌به‌تن هم مؤثر است اما اگر زیادی ضربه وارد کنید باید منتظر یخ زدن‌ها و ضربات سیصد و شصت درجه‌ای این باس هم باشید.

باس شماره بیست‌وپنج: Adan, Thief of Fire

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Liurnia Lake Shore – Malefactor’s Evergaol (ساده‌ترین راه برای رسیدن به آنجا استراحتگاه Liurnia Lake Shore است. باید با استفاده از اسب و پرش به درون جریان هوا در امتداد دیواره کوه به این محل برسید)

سختی: چهار از ده

پاداش: Flame of the Fell God – 3800 Runes

این باس بازی Elden Ring از جدوی آتش و یک سلاح سرد قدرتمند استفاده می‌کند. او توانای دفاع و همچنین جان کمی دارد و حملات کوتاه بردش به‌راحتی قابل اجتناب هستند. در مقابل او بدوید تا به انجام حملاتش ترغیب شود. بعد از اینکه فرار کردید و حملاتش تمام شد می‌توانید یکی دو ضربه وارد کنید. فرصت دیگر برای حمله زمانی است که او مقداری جادوی آتش می‌زند. اگر سریع باشید تا بتوانید از گلوله‌های آتشینی که پرتاب می‌شوند دور شوید می‌توانید موفق شوید. در صورتی که کلاس جادوگر را کنترل می‌کنید راحت از اکثر حملات او فرار خواهید کرد. در مورد گلوله‌های آتشین هم فقط صبر داشته باشید تا قبل از حمله‌ی دوباره، منفجر شوند.

باس شماره بیست‌وشش: Bols, Carian Knight

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Cuckoo’s Evergaol (جنوب استراحت گاه Foot of the Four Belfries)

سختی: پنج از ده (لِوِل بالای پنجاه)

پاداش: Greatblade Phalanx (Spell) – 4600 Runes

این باسی است که شمشیر بلندی به دست دارد. او آسیب زیادی وارد می‌کند اما حملاتش کند هستند و به‌راحتی می‌توان از آنان جاخالی داد. او شمشیر بلندش را بر زمین می‌کشد و برای حمله به سوی شما می‌دود. صرف‌نظر از این‌که چه کلاسی را اختیار کرده‌اید، راهبرد این است که وقتی با این حمله‌ی شمشیری دشمن مواجه شدید از روبرویش فرار کنید.

او بعد از تمام شدن ضرباتش یک لحظه حمله نمی‌کند و به شما فرصت می‌دهد تا آسیبی وارد کنید. هنگامی که او سه شمشیر درخشان آبی را در اطراف خود احضار کرد فوراً از آنجا دور شوید و به طرفین فرار کنید. هنگامی که شمشیرها به سمت شما پرتاب شدند به چپ و راست بغلتید. هر چه دورتر باشید زمان بیشتری برای رسیدن شمشیرها به شما نیاز است و شما هم برای جاخالی دادن وقت بیشتری دارید. این باس دارای سلامتی زیادی است و همچنین آسیب‌های جدی وارد می‌کند. به این دلیل اگر مبارزه برایتان خیلی سخت بود وقتی به سطح پنجاه تا شصت رسیدید برگردید و حداقل بیست‌وپنج امتیاز در خاصیت میزان سلامت کلاسی که انتخاب کرده‌اید خرج کنید تا فقط با یک ضربه نمیرید.

باس شماره بیست‌وهفت: Cleanrot Knight

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Stillwater Cave

سختی: سه و نیم از ده

پاداش: Winged Sword Insignia – 3300 Runes

ابتدا باید از آب سمی خارج شده و روی زمین جامد در کنار منطقه حضور این باس بایستید. اگر مسموم شوید سلامتی خود را دائماً از دست می‌دهید. سعی کنید بدون مسمومیت به این دشمن بازی برسید تا وضعیت راحت‌تری داشته باشید. این مبارزه با کلاس جادوگر بسیار آسان خواهد بود. فقط باید جادوها را از فاصله‌ای امن ارسال کنید. او سعی می‌کند دفاع کند اما بازهم آسیب کامل می‌بیند و کاری مهمی نیز انجام نمی‌دهد. برای مبارزه تن‌به‌تن اما حتماً دور بمانید و منتظر باشید تا او از حمله دوربرد خود استفاده کند که میخ‌هایی طلایی در زمین ایجاد می‌کند. بعد از فرار از این حرکت وی، حمله‌ور شوید و همین روند را بارها تکرار کنید.

باس شماره بیست‌وهشت: Omen Killer

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Village Albinauries(در انتهای مسیر گذشته از پل)

سختی: چهار از ده با کلاس جادوگر و شش از ده با کلاس‌های دیگر

پاداش: Crucible Knot Talisman – 4800 Runes

این باسی کوچک است که از دو چاقوی بزرگ استفاده می‌کند. قبل از مبارزه با او به سمت راست صخره کوچک سمت راستتان پایین بروید و ابتدا از شر سگ‌ها خلاص شوید تا در طول مبارزه با باس بازی شما را اذیت نکنند. تعداد فنون مبارزه این باس بسیار محدود است اما او ضربات شدیدی می‌زند و بسته به زره شما حدود چهارصد عدد آسیب از شما کم می‌شود. او یک حمله جهشی هم دارد که در آن با هر دو چاقویش به شما ضربه می‌زند تا آسیب بزرگی به شما وارد شود و این کار را تا سه بار انجام خواهد داد. دفاع گرفتن فایده ندارد بنابراین بهتر است از این حملات فرار کنید. وقتی نزدیک وی می‌شوید ممکن است شروع به پرتاب آتش کند. ساده‌ترین گزینه این است که Ashen Remains را احضار کنید تا به شما کمک شود. آن‌ها حواس دشمن را پرت می‌کنند تا شما روی اسب در حرکت باشید و از طلسم استفاده کنید. به طور کلی با اسب به‌راحتی می‌توان دور شد به‌خصوص که این باس هیچ حمله دوربردی ندارد و سریع به پیروزی می‌رسید.

باس شماره بیست‌ونه: Glintstone Dragon Smarag

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Temple Quarter

سختی: پنج و نیم از ده (لِوِل بالای شصت)

پاداش: Dragon Heart – 14000 Runes

این دشمن شما بازهم یک اژدهای پرنده بزرگ است. اژدهای سبز رنگی که آتشی آبی رنگ پرتاب می‌کند. این باس به طور قابل توجهی سلامت بیشتری نسبت به اژدهای قبلی دارد اما مجموعه حرکتی او چندان فرقی با سایر آژدهایان بازی Elden Ring ندارد. او حرکات کمی دارد که همگی آهسته و قابل پیش‌بینی هستند. کلید پیروزی در این مبارزه استفاده از اسب بوده و نباید اجازه دهید بمیرد. با اسب می‌توانید خیلی سریع به اطراف بچرخید و با دور زدن به سادگی از همه حملات فرار کنید؛ شما با پای پیاده شانس زیادی نخواهید داشت.

وقتی برای اولین بار به Liurnia of the Lakes رسیدید ممکن است بیش از حد لِوِل پایینی داشته باشید. این اژدها برای سطوح بالاتر در نظر گرفته شده و باید لِوِل کاراکترتان حداقل عدد شصت باشد. همچنین بهره‌گیری از یک اسلحه سطح ده یا بهتر نیز توصیه می‌شود. بازی با کلاس جادوگر اینجا هم راحت‌تر است. سوار بر اسب خود شوید و به سر اژدها جادو شلیک کنید. این باس در برابر جادو کمی مقاوم است بنابراین آسیب کمتری می‌بیند اما اگر ویژگی Intelligence را تا سطح پنجاه ارتقا داده باشید و نه فلاسک مانا داشته باشید آسیب خوبی وارد خواهید کرد و مانا هم تمام نمی‌شود. روی شلیک به سر تمرکز کنید زیرا آسیب‌های مکرر می‌تواند باعث شود که اژدها به زمین بیفتد و بی‌هوش شود.

هر زمان که اژدها در هوا شروع به پرواز کرد یا وقتی دیدید بال‌ها یا پاهایش حرکت می‌کند از وی دور شوید، این نشان می‌دهد که او در شرف حمله است. طلسم‌ها را از پشت شلیک نکنید زیرا اژدها می‌چرخد و با دمش ضربه می‌زند. بهتر است از روبرو به دشمن پیش رویتان شلیک کنید تا بتوانید ببینید چه‌کار می‌خواهد بکند. ضربات بال اژدها قابل پیش‌بینی‌تر هستند و هنگامی که پرتابه‌های آبی رنگ را شلیک می‌کند هم سوار بر اسب از سمت چپ یا راست دور شوید. در این مبارزه بازی با کلاس‌های متخصص نبرد تن‌به‌تن کار شما را دشوارتر می‌کند اما می‌توانید در حین سواری، با سلاح سرد به اژدها ضربه بزنید و فرار کنید. او در برابر این نوع از ضربات چندان مقاوم نیست بنابراین آسیب بیشتری نسبت به طلسم‌ها خواهید زد. استفاده از اسلحه‌ای دراز که با یک ضربه آسیب خوبی وارد کند حملات شما را کمی آسان‌تر می‌کند.

باس شماره سی: Death Rite Bird

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Gate Town North (بر روی خرابه‌هایی که در استراحتگاه این مکان وجود دارد. این باس فقط شب‌ها ظاهر می‌شود)

سختی: شش از ده (لِوِل بالای شصت)

پاداش: Ancient Death Rancor (Spell) – 7800 Runes

این باس نسخه‌ای قوی‌تری از هیولای Deathbird است که قبلاً در موردش توضیح داده بودیم. او از انواع حملات جادویی و انفجاری استفاده می‌کند که می‌توانند در یک ضربه کارتان را بسازند. این باس فقط شب‌ها سروکله‌اش پیدا می‌شود پس می‌توانید زمان را در کمپ خود جلو ببرید تا غروب شود. این باس از دور قابل رؤیت نخواهد بود و تنها زمانی دیده می‌شود که به خرابه‌های Gate Town North بروید. راه پیروز شدن در این مبارزه این است که در تمام مدت سوار بر اسب خود باشید. شما با پای پیاده هیچ شانسی نخواهید داشت. راحت‌ترین کار این است که با طلسم به این باس شلیک کنید و به‌صورت دایره‌ای دور آن بچرخید. شما می‌بایست روی بدنش تمرکز کنید چراکه ضربه زدن به آن راحت‌تر از سرش است.

او اغلب از حملات جادویی دوربرد استفاده می‌کند که روی زمین سوختگی ایجاد می‌کنند. وقتی او از این حملات استفاده کرد می‌توانید به سمت دو پهلوی خود بغلتید تا در امان بمانید. خطرناک‌ترین حملات او هم زمان‌هایی است که آتش‌هایش را مثل موشک شلیک می‌کند، شمشیرهایی درخشان را از آسمان به سویتان پرتاب می‌کند و در نهایت موقعی که آتش انفجاری خود را پخش می‌کند که باعث می‌شود همه جای زمین اطرافش در شعله‌های آتش بسوزند. هنگامی که وی حملاتش را انجام می‌دهد از آنجا دور شوید، به‌خصوص انفجار آتش که در صورت ضربه خوردن می‌تواند فوراً شما را بکشد. اگر کاراکتری غیر از جادوگر دارید کار سخت‌تری در پیش خواهید داشت اما به هر حال همان استراتژی پیش گفته باید اعمال شود. یعنی در دایره‌ای دور این باس بچرخید و سعی کنید در زمانی که حمله نمی‌کند چند ضربه به او وارد کنید.

گاهی اوقات هوش مصنوعی کمی خراب می‌شود و این موجود پرنده ده تا بیست ثانیه را بدون انجام کاری منحصراً راه می‌رود. این هم یک موقعیت خوب برای شماست و هم می‌تواند فرصت پرخطری باشد. حین این مبارزه مراقب سلامتی اسب خود باشید. شما می‌توانید با استفاده از فلاسک‌های سلامتی، اسب خود را هم درمان کنید اما طبعاً به فلاسک‌های بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر اسبتان بمیرد قطعاً شکست خواهید خورد پس فلاسک‌های کافی به همراه داشته باشید. وقتی برای اولین بار به Liurnia می‌رسید ممکن است خیلی لِوِل پایین‌تری داشته باشید که در این صورت مبارزه با این دشمن بازی غیرممکن به نظر می‌رسد. بهتر است وقتی به سراغ این پرنده‌ی قدرتمند بیایید که سطح قدرت کاراکترتان بالای شصت است و سلاحی با سطح بیش از ده دارید.

باس شماره سی‌ویک: Red Wolf of Radagon

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Academy of Raya Lucaria – Schoolhouse Classroom (به کلید آکادمی Glintstone نیاز دارید که در پس باسِ Glintstone Dragon Smarag قرار دارد که پیش‌تر درباره او توضیح داده‌ایم)

سختی: چهار و نیم از ده

پاداش: Memory Stone – 14000 Runes

این یک گرگ قرمز رنگ است که از جادو استفاده می‌کند. مجموعه حرکتی او ترکیبی از حملات شمشیری، جادوها و همچنین گاز گرفتن است. او بسیار پویا و متحرک بوده و دائماً می‌پرد. ضربه زدن به وی کار دشواری است هرچند که سلامتی زیادی هم ندارد. در اینجا استفاده از جادوها گزینه‌ای مناسب است اما توصیه می‌شود از طلسم‌هایی استفاده کنید که مانای زیادی مصرف نمی‌کنند زیرا او خیلی از حملات شما را جاخالی می‌دهد. طلسم Swift Glintstone Shard می‌تواند راهگشای شما باشد.

اگر کاراکتر مخصوص نبرد تن‌به‌تن دارید هم پس از طفره رفتن از حملات شمشیری این گرگ به وی حمله کنید. او همچنین می‌تواند طلسم‌هایی را به هوا بفرستد که پس از مدت کوتاهی به شمشیر تبدیل می‌شوند. بنابراین منتظر بمانید تا شمشیرها شروع به تعقیب شما کنند و سپس برای فرار از آنان به اطراف بجهید. فراموش نکنید که می‌توانید یارهای کمکی را احضار کنید تا حواس دشمن را به خود پرت کنند، سپس می‌توانید چند ضربه از پشت به این باس وارد کنید.

باس شماره سی‌ودو: Rennala – Queen of the Full Moon

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Academy of Raya Lucaria – Debate Parlor (پس از باس شماره سی‌ویک به سمت پل شکسته سمت راست بپرید، در سمت راست جایی که توپ غلتان نمی‌تواند به شما برخورد کند، مستقیم وارد آسانسور شوید)

سختی: هفت از ده

پاداش: Remembrance of the Full Moon Queen – Great Rune of the Unborn – 40000 Runes

این باس، جادوگری با تو فاز تهاجم است. طلسم‌های شما در این مبارزه تقریباً بی‌فایده هستند بنابراین از سلاح‌های مخصوص نبرد تن‌به‌تن که ارتقا یافته باشند استفاده کنید. همچنین لباس‌های کلاس جادوگر را بپوشید تا در برابر طلسم‌های این باس مقاوم‌تر باشید. زره‌های مخصوص را می‌توانید از تاجری در Liurnia of the Lakes: Liurnia Lake Shore خریداری کنید. لباس‌های ضد جادو بسیار بهتر از زره‌های سنگین هستند زیرا این باس هیچ آسیب فیزیکی وارد نمی‌کند و فقط از جادوهایش بهره می‌برد.

تمام فلاسک‌های خود را به معجون سلامتی اختصاص دهید و هیچ کدام را برای مانا در نظر نگیرید. داشتن میزان سلامتی بیش از ۱۲۰۰ توصیه می‌شود تا با یک ضربه جان خود را از دست ندهید. همچنین بهتر است لِوِل کاراکتر شما بین شصت تا هفتاد باشد. وقتی مبارزه شروع شود وارد کتابخانه‌ای می‌شوید که باسِ جادوگر در آن بین زمین و هوا شناور است و توسط یک سپر زرد رنگ محافظت می‌شود. شما نمی‌توانید به سپر او آسیب بزنید اما قادر هستید دشمنان کوچک‌تری که در محیط هستند را بکشید، هرچند که بی‌نهایت بار دوباره سروکله‌شان پیدا می‌شود.

کاری که باید انجام دهید این است که دشمن فرعی را که هاله زردی در اطراف خود دارد پیدا کنید و به آن ضربه بزنید. او شروع به آواز خواندن می‌کند و کتاب‌ها به سمت شما پرتاب می‌شوند. یک ضربه کافی است و نیازی به کشتنش نیست. سپس هاله زرد به دشمنی دیگری منتقل می‌شود. این کار را سه بار انجام دهید تا سپر جادوگر هم بشکند و به زمین بیفتد؛ حالا فرصت دارید تا قبل از بازگشت سپر جادوگر به او حمله کنید. می‌بایست این چرخه را چند بار تکرار کنید. وقتی وضعیت سلامتی او به اندازه کافی ضعیف شد وارد فاز دوم نبرد می‌شوید. بهتر است در اواخر فاز اول نبرد، گرگ‌های همراهتان را احضار کنید تا طی فاز دوم هم با شما همراه باشند.

باس بازی حالا از طلسم‌های مختلفی علیه شما استفاده می‌کند. هنگامی که لیزر شلیک می‌کند به طرفین بدوید و برای هر طلسم دیگری می‌توانید به سمت خود او بدوید. او همچنین می‌تواند یک طلسم حبابی را هم احضار کند که پس از مدتی منفجر می‌شود و باید از خطر آن بگریزید. جادوگر در این فاز نبرد، نزدیک زمین است و ترکیبی از حملات تن‌به‌تن و ضربات گرگ‌های شما باعث آسیب زیادی به او می‌شوند. هر گاز گرگ‌های شما حملات او را قطع می‌کنند و برای شما این امکان فراهم می‌شود تا نیمه دیگر سلامتی او را خیلی سریع از بین ببرید. همان‌طور که سلامتی این باس کاهش می‌یابد او شروع به گذاشتن دایره‌هایی سفید روی زمین می‌کند که ارواح را برای کمک به او احضار می‌کنند. شما فقط باید به دور جادوگر بدوید و در حین فرار کردن به او حمله هم بکنید.

باس شماره سی‌وسه: Crystalian

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Raya Lucaria Crystal Tunnel

سختی: پنج از ده

پاداش: ۳۰۰۰ Runes – Smithing – Stone Miner’s Bell Bearing (1) (می‌توانید این آیتم را به تاجر مستقر در Roundtable Hold بدهید تا Smithing Stones بخرید)

این باس قدرت دفاع بسیار بالایی دارد و در پوسته‌ای از کریستال پوشیده شده است. حمله از نزدیک روی او بسیار کارساز است و جادوها آسیب بسیار کمتری وارد می‌کنند. کلید پیروزی این است که وقتی روی زمین است او را به‌خصوص از پشت سر بزنید. پس از این او کاملاً در برابر همه حملات آسیب‌پذیر خواهد بود. خبر خوب این است که این باس در مقایسه با دیگر باس‌های منطقه آسیب زیادی وارد نمی‌کند. به‌خصوص بعد از مبارزه با رنالا این نبرد به‌مراتب راحت‌تر است. همچنین مجموعه حرکات او کاملاً محدود است. او خنجری چرخان را پرتاب می‌کند که همین موجب می‌شود در برابر هجوم شما آسیب‌پذیر شود.

برای این‌که بتوانید در این نبرد سلامتی این باس را با هر ضربه تا حد امکان کم کنید بهتر است از طلسم Slicer بهره ببرید. این جادو، شمشیری را احضار و پرتاب می‌کند که از روی پوسته‌ی کریستالی Crystalian عبور می‌کند. به حمله با شمشیر جادویی ادامه دهید تا سپر این باس بشکند. حالا فرصت دارید از پشت به او حمله کنید و جان او را به‌سرعت کم کنید.

باس شماره سی‌وچهار: Royal Knight Loretta

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Caria Manor – Manor Upper Level

سختی: پنج از ده

پاداش: Loretta’s Greatbow – Ash of War: Loretta’s Slash – 10000 Runes

این باس بازی Elden Ring شوالیه‌ای جادوگر و اسب‌سوار است و از نیزه‌ای بلند و همچنین طلسم و شمشیر استفاده می‌کند. شما باید در شروع مبارزه گرگ‌های خود را احضار کنید تا از همه طرف حمله کرده و شوالیه را به خود مشغول کنند. اگر کلاس جادوگر دارید از فاصله دور به او طلسم بزنید و اگر هم سلاح‌های مخصوص نبرد تن‌به‌تن دارید میان حملات او روی زمین بغلتید تا بالاخره تا فرصتی برای ضربه زدن پیدا کنید. حواستان باشد که اجازه ندهید شمشیرهای پرنده او شما را گول بزنند چراکه فوراً به سمت شما نمی‌آیند؛ باید صبر کنید و به شروع حرکت شمشیرها واکنش نشان دهید و نه آغاز ظاهر شدنشان.

باس شماره سی‌وپنج: Alabaster Lord

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Caria Manor – Behind Caria Manor – Royal Grave Evergaol

سختی: سه از ده

پاداش: Meteorite (Spell) – 3600 Runes

این یک باس قد بلند و شمشیر به دست است که از طلسم‌های جادویی بنفش هم استفاده می‌کند. اگر همان اول بازی به این باس برخورد نکنید به طور کلی کار سختی در پیش ندارید. یک راه بسیار آسان برای مغلوب کردن او استفاده از طلسم Carian Greatsword است. هر ضربه‌ی این طلسم در حملات او تداخل ایجاد می‌کند و دیگر قادر نخواهد بود حمله کند. هرچند اگر این طلسم را ندارید می‌توانید با سایر جادوها یا حتی سلاح‌های سرد هم به نبرد او بروید و پیروز بیرون آیید. البته هنگام نبرد در فاصله نزدیک، این باس از حملات متنوع‌تری استفاده می‌کند که آسیب‌زایی قابل توجهی نسبت به طلسم‌هایش دارند. خوشبختانه حملات قدرتمند شما می‌توانند او را به عقب برانند یا او را بی‌هوش کنند تا فرصتی برای حملات بعدی ایجاد شود.

باس شماره سی‌وشش: Black Knife Assassin(2)

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Black Knife Catacombs (روی تیغه‌هایی بایستید که بالا و پایین می‌روند تا به طبقه بالا نزد این باس آورده شوید)

سختی: پنج از ده

پاداش: Assassin’s Cerulean Dagger – Black Knifeprint – 4200 Runes

این دومین مورد از سری باس‌های Black Knife Assassin است. حواستان باشد که نام آنان یکسان است اما مکان‌های متفاوتی دارند. این یکی به طور قابل توجهی قوی‌تر است و با شما در محیطی به‌مراتب کوچک‌تر نسبت به باس شماره یک می‌جنگد. او یکی از تهاجمی‌ترین دشمنان بازی است که حملات تن‌به‌تن زیادی را پشت سر هم انجام می‌دهد و ضربه‌های محکمی می‌زند؛ خوشبختانه او سلامت چندانی ندارد.

در این درگیری استفاده از جادوها شما را به‌جایی نمی‌رساند و باید از سلاح‌های سرد استفاده کنید و از حملات او فرار کنید. البته با کلاس جادوگر می‌توانید از طلسمی مانند Carian Slicer استفاده کنید که آسیب بسیار بیشتری نسبت به طلسم‌های پرتابی وارد کرده و ضربه‌های سریعی هم می‌زند. زمانی که سلامتی و قدرت ضربات کاراکتر شما به‌اندازه کافی ارتقا یافته بود می‌توانید حریف این باس شوید. فقط به یاد داشته باشید که هر وقت ضربه خوردید سریع به گوشی‌ای بروید و از فلاسک استفاده کنید.

باس شماره سی‌وهفت: Magma Wyrm Makar

بازی Elden Ring

مکان: Liurnia of the Lakes – Ruin-Strewn Precipice Overlook (شما از طریق روستای Ravine-Veiled در شمال منطقه سیل‌زده Liurnia و با عبور از تونل‌های آنجا به این باس می‌رسید)

سختی: پنج و نیم از ده (لِوِل پنجاه تا شصت)

پاداش: Magma Wyrm’s Scalesword – Dragon Heart – 24000 Runes

این مورد هم یک باس اژدهایی و سوزاننده است. البته او نمی‌تواند مانند اژدهایان معمولی پرواز کند و به‌جای تنفس آتش از مواد مذاب استفاده می‌کند که روی زمین باقی می‌مانند و باید حواستان یکسره به زیر پایتان باشد. حملات این اژدها همه بسیار کند هستند و با دویدن به پهلو به‌راحتی می‌توان از آن‌ها فرار کرد. وقتی او از حملات نزدیک استفاده می‌کند معمولاً شمشیر بزرگی که به دست دارد را زمین می‌کوبد و پس از مدتی مکس آن را دوباره عقب می‌کشد؛ شما باید قبل از این‌که شمشیرش را به عقب بکشید از سر راهش کنار بروید. این باس همچنین دوست دارد با دهانش رو به جلو حمله کند که باید با دویدن به پهلوها فرار کنید.

اگر کلاس جادوگر دارید این نبرد چندان سخت نیست فقط باید از پرتابه‌های ماگمایی این باس دوری کنید. شما می‌توانید از ستونی که وسط ناحیه مبارزه با این باس قرار دارد به‌عنوان سنگر استفاده کنید، بدوید و یک تک ضربه بزنید و دوباره همین کارها را تکرار کنید. مشکل اصلی این است که این باس سلامتی بسیار زیادی دارد و ضربه‌های محکمی می‌زند اما اگر با دقت و ایمن بازی کنید می‌توانید با استفاده از همان ستون میان میدان نبرد بیشتر حملات او را دور بزنید.

باس شماره سی‌وهشت: Magma Wyrm – Caelid

بازی Elden Ring

مکان:  Caelid – Gael Tunnel – Rear Gael Tunnel Entrance

سختی: پنج و نیم از ده (لِوِل پنجاه تا شصت)

پاداش: Dragon Heart – Moonveil (Weapon) – 5500 Runes

دوباره یک باس دیگر که از مواد مذاب استفاده می‌کند و نمی‌تواند مانند اژدهایی معمولی پرواز کند. بازهم این مواد مذاب روی زمین می‌مانند و باید مراقب قدم‌های خود باشید. این باس عمدتاً از حملات پرتاب مذاب استفاده می‌کند که همه آن‌ها بسیار آهسته هستند و با دویدن به پهلو به‌راحتی می‌توان از آنان جان سالم به در برد. عملکرد شمشیر این اژدها نیز مانند باس شماره سی‌وهفت است.

این مبارزه، با کلاس جادوگر نسبتاً آسان است،، فقط باید از سر راه پرتابه‌های مذاب کنار بروید. مشکل اصلی این است که این اژدها از سلامت بسیار بالایی برخوردار است و شما به مانای خیلی زیادی نیاز دارید. به همین جهت مبارزه با این باس در ابتدای بازی کار سختی خواهد بود اما زمانی که به سطح قدرت پنجاه تا شصت رسیدید و بیش از نه فلاسک داشتید و میزان آسیب زدن خود را کمی بالا بردید برگردید تا پیروز میدان شوید.

باس شماره سی‌ونه: Decaying Ekzykes

بازی Elden Ring

مکان:  Caelid – Caelid Highway South

سختی: پنج و نیم از ده (با لِوِل شصت)

پاداش: Dragon Heart – 38000 Runes

این هم یک اژدها است که البته می‌تواند پرواز کند. او از حمله Scarlet Rot استفاده می‌کند که خیلی سریع شما را می‌کشد. طبق معمول سایر اژدهایان پرنده، راه برنده شدن این است که همیشه از اسب خود استفاده کرده و در حال فرار باشید. مجموعه حرکت‌های این باس بسیار شبیه به اژدهایان قبلی است با این تفاوت که از آتش استفاده نمی‌کند. او همچنین سلامتی زیادی دارد اما چندان در برابر سحر و جادو مقاوم نیست، پس با کلاس جادوگر اوقات راحت‌تری خواهید داشت و می‌توانید حین سواری بر اسب در فاصله ایمن از طلسم‌هایتان استفاده کنید.

اگر از سلاح‌های نبرد تن‌به‌تن استفاده می‌کنید هم باید از روی اسبتان حملات خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید که اگر اسبتان بمیرد شما هم فرصت چندانی برای زنده ماندن نخواهید داشت. هنگامی که اژدها مه‌های آلوده ایجاد می‌کند بلافاصله از مه خارج شوید. اگر در آلودگی بمانید در عرض چند ثانیه خواهید مرد. این منطقه‌های آلوده خیلی گسترده هستند بنابراین شما باید تا جای ممکن دور شوید. سایر حملات این اژدها شبیه به اژدهایان قبلی است.

باس شماره چهل: Starscourge Radahn

بازی Elden Ring

مکان: Caelid – Redmane Castle (از تله پورتر استفاده کنید تا وارد قلعه شوید، با استاد شکارچی در شمال قلعه روی دیوار صحبت و سپس از کلیسا عبور کنید و با آسانسور پایین بروید. حالا با تله پورت به منطقه حضور باس می‌رسید)

سختی: هفت و نیم از ده

پاداش: Remembrance of the Starscourge – Radahn’s Great Rune – 70000 Runes

این یک دشمن بزرگ سواره است که در صحرایی وسیع با او می‌جنگید. از تله‌پورتر واقع در Impassible Greatbridge استفاده کنید، سپس در Redmane Castle با مبارزان دیگری روبرو خواهید شد که آمده‌اند تا برای به دست آوردن Great Rune مبارزه کنند. پس از مشاهده اعلام این نبرد در حیاط، با مردی که بالای طاق‌نما قرار دارد و فریاد می‌زند صحبت کنید و به او بگویید که آماده مبارزه‌اید. حالا از کلیسا عبور کنید و با آسانسور پایین بیایید. از تله‌پورتر برای ورود به میدان نبرد استفاده کنید.

پس از شروع مبارزه، Radahn را در دوردست خواهید دید که تیرهای کمان بزرگی به سمت شما شلیک می‌کند. باید سعی کنید در حالی که از تیرها جاخالی می‌دهید به او نزدیک شوید. اگر سعی کنید زود از تیرها جاخالی بدهید آن‌ها حرکتتان را دنبال کرده و به شما برخورد می‌کنند.در اطراف میدان، علائم احضار را مشاهده خواهید کرد تا مبارزان دیگر را فراخوانی کنید. آنان در مبارزه به شما کمک می‌کنند تا توجه کامل باس به شما نباشد. چند بار که به جلو بغلتید، این باس رگبار تیرهایش را آغاز می‌کند . اکنون می‌توانید با اسب خود به او نزدیک شوید. هنگامی که به‌اندازه کافی نزدیک شدید او از کمان به شمشیرهای دوتایی تغییر سلاح می‌دهد و بدین‌سان مبارزه واقعی آغاز می‌شود.

از اسب استفاده کنید تا از فاصله‌ای مطمئن به دور او بچرخید و در همین حین جادو شلیک کلید. به او اجازه ندهید با حملات شمشیرش به شما ضربه بزند زیرا روی زمین بی‌هوش می‌افتید و با دو ضربه دیگر کشته می‌شوید. اگر اسب شما از بین رفت می‌توانید از فلاسک برای احضار مجدد او استفاده کنید.مجموعه حرکت‌های باس در ابتدا شامل ضربات از نزدیک می‌شود اما پس از پایان دادن به یک‌چهارم سلامتیش، او  حملات خود با گرانش ترکیب می‌کند. یعنی می‌تواند انفجارهایی ایجاد کند که شما را به درون خود می‌کشند. او همچنین توپ‌های ردیاب و موجی از تیغه‌های تیز را به سمتتان شلیک می‌کند. برای توپ‌ها فقط با سرعت کامل با اسبتان از آنان دور شوید اما برای تیغه‌ها از پرش دوتایی استفاده کنید.

یکی دیگر از حملات خطرناک این باس موقعی حادث می‌شود که نیمی از جانش را از دست داده باشد. در این حالت او به آسمان سعود می‌کند و بعد از مدتی به شدت روی زمین سقوط کرده و انفجار عظیمی ایجاد می‌کند. با این حمله احتمالاً تعدادی از همراهانتان خواهند مرد و اگر فرار نکرده باشید آسیب زیادی هم به خودتان وارد خواهد شد. در این مواقع فقط باید سوار بر اسب خود بتازید. خوشبختانه تا زمانی که علائم احضار روی زمین وجود دارند می‌توانید به همراه ساختن یاران کمکی جدید ادامه دهید.

همین‌طور که مبارزه ادامه می‌یابد این باس تهاجمی‌تر می‌شود و از چند حمله دیگر نیز استفاده می‌کند. او می‌تواند سنگ‌های بنفش رنگی را که دورش می‌چرخند را پرتاب کند که در یک زمان تصادفی به سمت شما یا همراهانتان روانه می‌شوند. دو تا از این سنگ‌ها می‌توانند بلافاصله شما را بکشد. پس از این برای سی ثانیه دیگر می‌توانید به او حمله کنید سپس باید عقب‌نشینی کنید و به آن طرف نقشه بروید و اجازه دهید یارانتان با این باس درگیر شوند. اگر آن‌ها مشغول نبرد با او باشند، باس به احتمال زیاد به سمتشان سنگ‌هایش را شلیک می‌کند. اگر هم سنگ‌ها به سمت شما آمدند باید با اسبتان بدوید و بگریزید. هرچند اگر فاصله‌تان با سنگ‌ها زیاد نباشد به احتمال زیاد در هر صورت ضربه خواهید خورد. مطمئناً این نبرد آزمایشی برای محک زدن صبر و استقامت شماست و همچنین باید کمی شانس داشته باشید تا وقتی روی اسب هستید با ضربات این باس سرنگون نشوید که در این صورت خیلی سریع شکست خواهید خورد.


به پایان قسمت دوم راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring رسیدیم. به‌زودی قسمت‌های بعدی این راهنمای نیز آماده خواهد شد.

دیگر مطالب مرتبط با بازی Elden Ring را نیز در ادامه مشاهد می‌کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring (قسمت اول)
خواندن
چگونه از بخش چند نفره بازی Elden Ring استفاده کنیم؟
خواندن
نگاهی به عناصر داستانی بازی Elden Ring | حلقه الدن چیست؟
خواندن
منبع
www.powerpyx.com
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ممرضا
ممرضا
2 ماه قبل

منتظر قسمت های بعدی این مطلب هستیم????????????

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x