مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که از دنیای بازی World of Warcraft: Shadowlands می‌دانیم

جزئیاتی در مورد قابلیت‌ها، گیم‌پلی و زمان عرضه

بازی World of Warcraft: Shadowlands هشتمین «بسته‌ی توسعه دهنده‌ی» (Expansion Pack) عنوان محبوب World of Warcraft به حساب می‌آید که داستان هفتمین بسته‌ی توسعه دهنده‌ی این بازی به نام Battle for Azeroth را ادامه خواهد داد. محتوای جدید Shadowlands که در جریان نمایشگاه «بلیزکان ۲۰۱۹» (۲۰۱۹ BlizzCon) معرفی شد، بازیکنان را به سرزمین جدیدی به نام Shadowlands خواهد برد؛ Shadowlands در فرانچایز Warcraft به سرزمین یا قلمرو مردگان گفته می‌شود که روح افراد پس از مرگ به آنجا می‌رود.

در بسته‌ی Battle for Azeroth شاهد باز شدن مرز میان دنیای زندگان و دنیای مردگان (Shadowlands) توسط «سیلواناس» (Sylvanas) بودیم، این کار سیلواناس منجر به بر هم خوردن تعادل جهان شد، اکنون بازیکنان باید به جهان مردگان رفته و چرخه‌ی زندگی را پیش از آنکه خیلی دیر شود، به حالت قبل بازگردانند.

بسته Shadowlands

بازی World of Warcraft: Shadowlands چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

برخی از قابلیت‌هایی که در بسته‌ی Shadowlands شاهد آن‌ها خواهید بود:

  • «شوالیه مرگ» (Death Knights) برای تمامی قبیله‌ها در دسترس است، حتی «قبیله‌های متحد» (Allied Races).
  • بلیزارد در این بسته قابلیت‌های شخصی سازی بسیاری را در دسترس بازیکنان قرار داده است، قابلیت‌هایی نظیر تعیین قبلیه‌های مختلف برای انسان‌ها، لباس دورف Wildhammer، تغییر رنگ پوست و مدل مو و ….

بسته Shadowlands

  • در گذشته حداکثر لول بازیکنان ۱۲۰ تعیین شده بود اما این مقدار در بسته‌ی جدید به ۵۰ کاهش یافته است.
  • اضافه شدن یک سیستم «سطح بندی» (Leveling) یک تا شصت جدید با هدف معنی بخشیدن به هر «افزایش سطح» (Level Up).

مناطق و سیاه چال‌های جدید بازی World of Warcraft: Shadowlands

نگاهی به بازی‌هایی که ابتدای بهمن‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 3 بهمن‌ماه و پایان دی‌ماه)
خواندن

بسته Shadowlands

طبیعتاً در بسته‌ی Shadowlands شاهد موقعیت‌های جدیدی خواهیم بود که می‌توان به کاوش در آن‌ها پرداخت؛ در این بسته پنج منطقه‌ی جدید، یک Central Player Hub جدید و چند سیاه چال و Raid جدید وجود خواهند داشت که در ادامه بصورت اجمالی به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • «آردنولد» (The Ardenweald): «قلمرویی طبیعت گرایانه» (Naturalistic Realm) که در آن شاهد حضور مردگان و افراد دوباره متولد شده خواهید بود.
  • «روندرث» (Revendreth): سرزمینی ویران که ارواح شیاطین و مجرمین به آنجا ارسال می‌شوند تا توسط Venthyها مورد عذاب قرار گیرند.
  • «مالدراکسوس» (Maldraxxus): این قلمرو که به گونه‌ای مرکز قدرت نظامی Shadowlands به حساب می‌آید، توسط Necrolordها اداره می‌شود.
  • «باسیتون» (Basiton): اولین سرزمین از بسته‌ی Shadowlands که بازیکنان پای به آن می‌گذارند. این سرزمین جایگاه افراد و جنگجویان شریف و نجیب است.
  • منطقه‌ی Oribos: نام یک Central Player Hub جدید که یک چند راهی برای افراد غیر فانی به حساب می‌آید و در آنجا، مردگان مورد قضاوت و داوری قرار خواهند گرفت.
  • منطقه‌ی The Maw: منطقه‌ای در مراحل پایانی بسته‌ی Shadowlands که براساس توضیحات ارائه شده، جایگاهی است برای شرورترین و شیطانی‌ترین موجودات جهان که پس از مرگ به آنجا منتقل می‌شوند.

بازی Shadowlands

لیستی از سیاه چال‌های جدید Shadowlands:

  • Torghast، «برج نفرین شده» (Tower of the Damned): یک سیاه چال داینامیک که با هر بار ورود به آن، شاهد تغییراتی (نسبت به قبل) خواهید بود؛ در طراحی این سیاه چال از المان‌های «روگ لایک» (Roguelike) استفاده شده است. امکان حضور در این سیاه چال بصورت انفرادی یا به همراه چهار نفر از دوستانتان (در مجموعه پنج نفر) وجود دارد. با هر بار ورود به این سیاه چال، شاهد دشمنان، تله‌ها و جایزه‌های متفاوتی خواهید بود. سیاه چال Torghast از یک سیستم پیشرفت مجزا برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری پیشرفت کنید.
  • سیاه چال‌های سطح بندی شامل The Necrotic Wake ،Mists of Tirna Scithe ،Theater of Pain و Halls of Atonement می‌شوند.
  • سیاه چال‌های لول ۶۰ شامل Spires of Ascension ،Plaguefall ،The Other Side و Sanguine Depths می‌شوند.
کمیاب‌ترین اسکین‌های بازی Fortnite
خواندن

هر هشت سیاه چال گفته شده دارای سختی‌های Heroic ،Mythic و Mythic+ خواهند بود؛ لازم به ذکر است که این سختی‌ها در دسترس بازیکنانی قرار خواهند گرفت که بسته‌ی Shadowlands را یکبار به پایان رسانده باشند.

  • «قلعه‌ی ناتریا» (Castle Nathria): یک سیاه چال در منطقه روندرث که در آن شاهد ۱۰ باس خواهید بود.

انواع «کاوننت‌های» (Covenants) موجود در بازی World of Warcraft: Shadowlands

بازی Shadowlands

در بسته‌ی Shadowlands شاهد اضافه شدن کاوننت‌ها خواهید بود که جایگزینی بر حالت‌های War Campaign و Hearth of Azeroth بسته‌ی Battle for Azeroth بوده و عملکردی مشابه آن‌ها خواهند داشت.

کاوننت‌ها جزء قدرت‌های اصلی سرزمین Shadowlands به حساب می‌آیند و هر یک از آن‌ها هدف و ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارد. زمانی که لول بازیکنان به ۶۰ برسد، آن‌ها می‌توانند یکی از کاوننت‌ها را برای همراهی با خود برگزینند؛ گرچه امکان تعویض کاوننت انتخابی وجود خواهد داشت اما به این موضوع توجه داشته باشید که تغییر کاوننت، به آسانی انتخاب اولیه‌ی آن نخواهد بود.

هر کاوننت دارای دو توانایی است و پیش از انتخاب کاوننت مود نظر خود، بهتر است که آشنایی کاملی با توانایی‌های هر کدام از آن‌ها داشته باشید. یکی از توانایی‌های کاوننت‌ها به Class مربوط می‌شود و دیگری یک توانایی کلی است که به تمام افراد انتخاب کننده‌ی یک کاوننت داده می‌شود.

کاوننت‌ها همچنین به شما اجازه خواهند داد که ابزار و آیتم‌های تزئینی مختلفی نظیر حیوانات و Transmogs را خریداری و قابلیت «سفر سریع» (Fast Travel) را در منطقه‌ی تحت کنترل کاوننت‌ها فعال کنید؛ کاوننت‌ها همچنین قابلیت‌هایی را در سیاه چال Torghast در اختیار شما قرار خواهند داد.

15 ویژگی جذابی که باید از بازی Ghost Recon: Breakpoint بدانید
خواندن

بازی Shadowlands

چهار نوع کاوننت در بسته‌ی Shadowlands حضور دارند که هر کدام از آن‌ها نماد و بیانگر یکی از چرخه‌های مرگ و تولد دوباره در سرزمین مردگان (Shadowlands) هستند. در ادامه به معرفی اجمالی هر یک از کاوننت‌های بازی پرداخته‌ایم:

  • The Venthyr: منطقه‌ی روندرث سرزمین Shadowlands تحت کنترل این کاوننت قرار دارد. Venthyr وظیفه دارد که روح افراد گناهکار را عذاب دهد.
  • The Necrolords: منطقه‌ی مالدراکسوس سرزمین Shadowlands تحت کنترل این کاوننت قرار دارد؛ محافظت از سرزمین Shadowlands برعهده‌ی این کاوننت است.
  • The Kyrian: منطقه‌ی باسیتون سرزمین Shadowlands تحت کنترل این کاوننت قرار دارد؛ Kyrian وظیفه‌ی استقبال از ارواح تازه وارد شده به سرزمین Shadowlands را برعهده دارد و باید آن‌ها را برای قضاوت و داوری آماده کند. این کاوننت عاری از هرگونه گناه است.
  • The Night Fae: منطقه‌ی آردنولد سرزمین Shadowlands تحت کنترل این کاوننت قرار دارد. وظیفه‌ی Night Fae حفاظت از روح افرادی است که در زمان زنده بودنشان به طبیعت خدمت کرده‌اند.

بسته‌ی Shadowlands بازی World of Warcraft چه زمانی عرضه خواهد شد؟

هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق بسته‌ی Shadowlands اعلام نشده است اما براساس گزارشات منتشر شده، این بسته در فصل پاییز سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. هم اکنون قابلیت پیش خرید این بسته از طریق سایت بلیزارد امکان‌پذیر است.

منبع
Windows Central
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x