راهنما

راهنمای بازی Star Wars: Jedi Fallen Order – نکاتی برای تازه‌واردان

مواردی که قبل از شروع بازی باید بدانید

Star Wars: Jedi Fallen Order عنوانی در مورد گشت و گذار و جستجو در محیط است. شما در سیارات مختلف گشته، توانایی‌های جدید بدست آورده و به مکان‌هایی که پیش از این از آن‌ها بازدید کرده‌اید باز خواهید گشت تا راه‌های جدیدی باز کرده و آیتم‌های مخفی پیدا کنید. در این راهنما ما مواردی را به شما یاد داده، که دوست داشتیم خودمان قبل از شروع بازی از آن‌ها مطلع بودیم.

این یک عنوان اکشن نیست، پس آن را به صورت اکشن بازی نکنید

درست است که در سیارات بازی شما مجبور به مبارزه با حیوانات محلی و استورم‌ تروپر‌ها (سربازان امپراطوری) خواهید بود، اما اکثریت وقت شما در Jedi Fallen Order صرف حل کردن معماها، پریدن بر روی سکوها و دیوارهای مختلف و جستجو در محیط خواهد شد.

ما به هنگام شروع بازی این موضوع را نمی‌دانستیم، به همین دلیل چند ساعت ابتدایی آن برای ما گیج کننده بود. تمرکز خود را بر روی جستجو در محیط بگذارید. بدون شک شما چیزهای مختلفی در محیط پیدا خواهید نمود و بازی نیز با امتیازات مهارتی (که در واقع همان XP هستند) به شما پاداش خواهد داد.

با گذر زمان درک بهتری از کنترل‌های بازی بدست خواهید آورد

نحوه استفاده از دکمه‌ها در عنوان Jedi Fallen Order ابتدا برای ما بسیار عجیب بود… زیرا واقعا دکمه چینی بازی غیر طبیعی است.

کنترل بازی ترکیب عجیبی از بهره‌گیری از دکمه‌های پشتی همانند بازی‌های From Software به هنگام مبارزات، و دکمه‌های عادی و روبرویی دسته همانند سایر عناوین می‌باشد. منظور ما این است که در ساعات ابتدایی بازی، موارد بسیاری پیش آمد که در آن ما دکمه‌های اشتباهی را فشار دادیم.

اما نکته‌ایی که باید در ذهن خود نگه دارید، آن است که دلیل منطقی پشت این چینش دکمه‌ها در بازی وجود دارد، فقط کمی طول می‌کشد تا این موضوع برای شما آشکار شود.

شما احتمالا در ابتدای کار از بعضی تصمیمات بازی ناراضی خواهید بود – مواردی چون فشار دادن آنالوگ سمت راست برای تعامل با محیط و شخصیت‌ها – اما کمی تحمل داشته باشید. پس از چند ساعت بازی کردن، کم کم متوجه منطق پشت کنترل‌های بازی شده و به آن‌ها عادت خواهید کرد. حتی افرادی در میان ما که دکمه‌های بازی را بسته به سلیقه خود تغییر داده بودند، پس از مدتی باز به کنترل‌های پیش‌فرض بازی برگشتند.

اگر گیج شده‌اید، بهتر است اینگونه به کنترل‌های بازی نگاه کنید: X/مربع حمله سرعتی و سبک بوده و Y/مثلث حمله قدرتی و سنگین. کمی به بازی وقت دهید.

در نبرد با دشمنان ابتدایی، ریتم مبارزات را یاد بگیرید

در حالی که تمرکز Fallen Order بر روی مبارزات نیست، شما هنوز در نبردهای بسیاری شرکت خواهید کرد. شما با حیوانات وحشی هر سیاره، سربازان امپراطوری و تعدادی باس مختلف روبرو می‌شوید.

بهترین ابعاد مانیتور برای اجرای بازی‌ها چقدر است؟
خواندن

به صورت کلی، در مبارزات کوچک‌تر نیازی نیست آنچنان نگران زمان‌بندی و استراتژی‌های خود باشید. اما این موضوع به هنگام روبرویی با یک باس تغییر خواهد کرد – خصوصا باس‌‌هایی که در بخش‌های پایانی با آن‌ها روبرو می‌شوید.

مبارزات بازی ریتمی نیستند، اما بی‌هدفانه فشار ندادن دکمه حمله می‌تواند برتری‌های خوبی در میدان نبرد برای شما به همراه داشته باشد. شما حملاتی باز خواهید نمود که حالت مبارزه شما را در حال اجرای یک حرکت تغییر خواهند داد، حملاتی ترکیبی که آسیب بسیار زیادی به دشمن وارد می‌کنند یا آنکه برای کنترل کردن تعداد زیادی از دشمنان مناسب هستند. اجرای این حملات نیازمند زمان‌بندی خاصی هستند.

بگذارید در این پاراگراف کمی موضوع را بازتر کنیم: حملات قدرتمندی در بازی وجود دارند که برای اجرا آن‌ها شما باید دکمه حمله را تعداد دفعات کمتری فشار داده تا آسیب بیشتری به دشمن وارد کنید.

این موضوع نشان می‌دهد که سازندگان بازی نمی‌خواستند تا شما بی‌هدفانه فقط پشت سر هم دکمه حمله را فشار دهید. کنترل کردن غریزه خود برای فشار دادن دکمه حمله مطمئنا بسیار سخت است، خصوصا وقتی پای زندگی شما در میان باشد. اما اکثر موقعیت‌های پیش آمده در Fallen Order از شما می‌خواهند تا دقیقا همینکار را انجام داده و خود را کنترل کنید.

از همان ابتدای بازی خود را برای این کار آموزش دهید. از مبارزات آغازین بازی استفاده نموده و بر روی مهارت‌های خود کار کنید. شما می‌توانید در این مبارزات فقط با فشار دادن دکمه حمله پیروز میدان باشید، اما این نبردها موقعیت مناسب و کم خطری بوده تا در آن‌ها به تمرین بپردازید. بر روی زمان‌بندی دفاع و Parry خود کار کرده، شکستن دفاع دشمن را یاد گرفته، و بیاموزید که چگونه می‌توانید با استفاده از جاخالی دادن از حملات غیرقابل دفاع دشمن جان سالم به در ببرید.

از نقشه برای پیدا کردن رازهای موجود در هر محیط استفاده کنید

در عنوان Jedi Fallen Order هنگامی که مشغول مبارزه کردن نباشید، وقت شما به گذر از مراحل پر جزییات بازی خواهد گذشت. نقشه دقیق و کارای بازی که از عنوان Metroid Prime الهام گرفته شده است، ارزش بسیار زیادی در این بخش‌ها خواهد داشت.

نقشه بازی یک هولوگرام سه ‌بعدی بوده که این ویژگی آن به شما کمک زیادی خواهد کرد، زیرا در مراحل مختلف بازی ارتفاعات راه‌های متفاوتی را در خود پنهان کرده‌اند. گاهی اوقات در بازی، گشت و گذار در مراحل می‌تواند به اندازه جابجا شدن در یک کاسه اسپاگتی گیج کننده باشد. شما یک نقشه بسیار خوب برای انجام این کار دارید، پس از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت نقشه، مشخص کردن در و راه‌های موجود در هر منطقه است. شما می‌توانید درهای سبز موجود در نقشه را باز کنید، و همچنین نقاط زرد نشان دهنده راه‌هایی هستند که شما هنوز آن‌ها را بررسی ننموده‌اید. راه‌ها و درهای قرمز نیز نشان دهنده مکان‌های بوده که در حال حاضر توسط شما قابل دسترسی نیستند.

۱۲ نکته که باید در مورد بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening بدانید
خواندن

دانستن معنی هر رنگ بدین معنا بوده که شما در هر زمان می‌دانید چه مکان‌های جدیدی برای جستجو و گشت و گذار دارید. همچنین با گرفتن توانایی‌های جدید حتما به بررسی نقشه خود بپردازید زیرا راه‌هایی که قبلا برای شما قابل دسترسی نبوده‌اند، بعد از گرفتن یک توانایی‌ خاص ممکن است حال باز شده باشند.

از زبان بصری بازی برای طرح‌ریزی راه‌های خود استفاده نمایید

خلاصه بخواهیم بگوییم: به دنبال نقاط سفید و نور بگردید.

گاهی اوقات پیدا کردن مسیر کمی سخت است – خصوصا در بخش‌های ابتدایی بازی که هنوز نقشه خود را دریافت نکرده‌اید.

منظور ما از دنبال نور گشتن آن است که راه‌های شما معمولا دارای چراغ و نورپردازی خوبی بوده و قابل مشاهده هستند. به بازی اطمینان داشته باشید تا مسیرهای مهم را به شما نشان دهد.

در مورد رنگ سفید قضیه کمی عملگرایانه‌تر خواهد بود. مکان‌هایی چون لبه‌های قابل بالا رفتن یا مکان‌هایی که می‌توانید بر روی آن‌ها راه بروید، معمولا با رنگ سفید مشخص شده‌اند. (از لحاظ ظاهری این سطوح حالتی مانند هوازدگی داشته یا انگار پرندگان بر روی آن‌ها خرابکاری کرده باشند)

در بخش‌های ابتدایی بازی با دانستن آنکه به دنبال چه مواردی باید بگردید، می‌توانید بسیار راحت‌تر راه خود را پیدا کرده و در ساعات جلوتر بازی خود نیز با آسانی بیشتری دیوارهای قابل دویدن و لبه‌های قابل بالا رفتن را بیابید.

با این وجود باید یادآور شویم که در برخی سیارات مختلف، زبان بصری بازی نیز تغییراتی برای هماهنگی با محیط خواهد داشت. تمامی مواردی که ذکر کردیم – دیوارهای قابل دویدن و مکان‌هایی برای بالا رفتن – در این سیارات نیز وجود دارند، اما تغییراتی در طراحی آن‌ها ایجاد شده تا با جو و اتمسفر این سیارات هماهنگ شوند.

برای بدست آوردن پاداش به جستجو در محیط بپردازید

هیچ راه مستقیمی در مراحل یا میان آن‌ها وجود ندارد. شما می‌پیچید، بالا می‌روید و دائما به محیط‌های قبلی باز می‌گردید. اما در این عنوان هیچ بن‌بستی نیز وجود ندارد. حداقل هیچ یک از بن‌بست‌ها ‌دائمی نیستند.

تقریبا تمامی اتاق‌های فرعی که شما را در مسیر اصلی جلو نخواهند برد، جایزه‌ای برای شما خواهند داشت – حال یا در قالب یک جعبه یا بیان نکات جدیدی از داستان و دنیای بازی.

البته این بدین معنی نبوده که در همه جای بازی لوت وجود دارد، نه اینگونه نیست. در هر منطقه تنها تعداد محدودی جعبه و رازهای پنهانی وجود خواهد داشت. اما تعدادی از آن‌ها در نقاط دور از دسترس بوده و به سختی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. پس زمانی که بازی مشخصا از شما می‌خواهد تا به سمت راست بروید، توصیه می‌کنیم ابتدا به سمت چپ رفته و کمی آنجا را بگردید. با دنبال کردن راه‌های زرد رنگ در نقشه‌تان، تمامی مکان‌های موجود در بازی را جستجو کنید، مطمئنا پاداش‌های خوبی پیدا خواهید نمود.

راهنمای بازی Need for Speed Heat - نکاتی ساده که باید در ذهن خود بسپارید
خواندن

همه چیز را پیدا، اسکن و جمع‌آوری کنید

به هنگام جستجو در محیط، ربات شما BD-1 موارد متفاوت و جالبی برای اسکن کردن پیدا می‌کند. این ویژگی اکثر اوقات نوشته‌ای کوتاه در مورد دنیای بازی برای شما فراهم آورده، و علاوه بر آن به شما XP داده که این XP‌ها به امتیازهای مهارتی (Skill points) تبدیل شده و می‌توانید از آن‌ها برای باز کردن توانایی‌های جدید استفاده کنید.

هر موقع BD-1 از روی شانه‌های شما پایین آمده و به مکان دیگری رفت، او را همراهی کرده و بگذارید، گیاهان، حیوانات، اسکلت یا هر سنگ درخشان دیگری که پیدا کرده است را اسکن نماید.

در کنار موارد قابل اسکن، چهار نوع آیتم قابل جمع‌آوری در هر مرحله وجود دارد: جعبه‌ها، اکو (موارد داستانی)، اسانس زندگی (افزایش خط انرژی) و اسانس فورس (افزایش خط فورس/Force). با پیدا کردن سه اسانس زندگی یا سه اسانس فورس، میزان خط انرژی یا خط فورس شما افزایش پیدا خواهد کرد. اکوها بخش‌های جدیدی از داستان و دنیای بازی به شما می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را بخوانید (یا نخوانید، تصمیم با شماست). جعبه‌ها نیز به شما آیتم‌های تزییناتی ظاهری خواهند داد. تمامی موارد ذکر شده برای شما XP نیز به ارمغان می‌آورند.

شخصی‌سازی شما را قوی‌تر نکرده و این موضوع ایرادی ندارد

جعبه‌ها فقط موارد تزییناتی به شما می‌دهند و این موضوع هیچ اشکالی ندارد. شما رنگ‌های مختلفی برای لباس پانچو (یک نوع لباس سنتی آمریکای لاتین) خود بدست خواهید آورد که مانند سوغاتی‌هایی از هر سیاره خواهند بود. شما همچنین طرح‌های جدید و جذابی برای سفینه خود خواهید گرفت. رنگ‌های جدیدی برای BD-1 پیدا نموده و همچنین یک عالمه اجزای متفاوت برای لایت‌سیبر خود می‌یابید.

بجز تعدادی توانایی که با استفاده از امتیاز‌های مهارتی خود باز می‌کنید، شما تقریبا بازی را با همان تجهیزات و قابلیت‌هایی به اتمام خواهید رساند که سفر خود را با آن‌ها آغاز کرده بودید. هیچ راهی برای قوی‌تر کردن لایت‌سیبر شما وجود ندارد. هیچ‌ زره‌ای در بازی نیست. آمار قدرت‌های شما بالاتر نخواهد رفت.

این موضوع در حقیقت کمی حس آزادی به شما می‌دهد. تمامی جعبه‌ها و موارد شخصی که پیدا خواهید نمود صرفا بر روی ظاهر شما تاثیر می‌گذارند. شما فقط باید تصمیم بگیرید که کدام آیتم از نظر ظاهری با سلیقه شما هماهنگ بوده نه آنکه هر آیتم چه برتری به شما می‌دهد.

با توجه به آیتم‌های مختلفی که برای لایت‌سیبر خود می‌یابید، شما می‌توانید تغییرات قابل توجه‌ای در شکل ظاهری آن ایجاد نمایید. تنها قانون بازی این است که لایت‌سیبری جذاب طراحی کنید!

منبع
Polygon
برچسب ها

دیدگاه بگذارید

avatar
  عضویت  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
بستن