مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

ده بازی انحصاری برتر نینتندو سوییچ

بازی‌هایی که برای صاحبان سوییچ ضروری به نظر می‌رسند

تازه دو سال شده است که کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ به بازار عرضه شده و در همین مدت کوتاه مجموعه‌ای از بازی‌های بسیار ارزنده دارد. برخلاف Wii U که خشک‌سالی بازی داشت، توسعه دهندگان و ناشران بیش‌تری از سوئیچ حمایت کرده‌اند، از این رو تنوع بالایی از بازی‌ها را بر روی آن شاهد هستیم. فهرستی که تهیه کرده‌ایم شامل بازی‌های انحصاری است که از زمان عرضه کنسول به بازار آمده چه آی‌پی‌های جدید و چه بازی‌هایی که در گذشته دارای سابقه بوده‌اند. اینان عناوینی هستند که هر کسی که دارای کنسول نینتندو است بهتر است تهیه‌شان کند.      1 10

Fast RMX

بیش از ۱۴ سال از عرضه آخرین نسخه سری F-Zero می‌گذارد و به نظر می‌رسد نینتندو دیگر قصد ادامه دادن این سری را ندارد. اما یکی از بازی‌های سوئیچ توانسته به خوبی جای خالی این بازی را پر کرده و در سبک مسابقات آرکید و تخیلی حرفی برای گفتن داشته باشد. Fast RMX مسیرهای مسابقه جذاب و سرعتی نفس گیر دارد که با خودروهای تخیلی خوش ساخت و موسیقی‌های تند و هیجان انگیز همراه شده‌اند. البته این بازی فقط یک کپی ساده از بازی  F-Zeroنیست بلکه با کنترل‌های بی نقصی که دارد و همچنین حالات چنده نفره، در واقع دنبال کننده میراث آن بازی است.

2 11

Arms

نینتندو بعضی مواقع در ساخت بازی‌هایی که با سخت‌افزار کنسول و ویژگی‌های آن هماهنگی دارد بسیار درخشان عمل می‌کند. در اینجا بازی Arms را داریم که به نحو احسنت از دسته‌های حسگر حرکتی سوئیچ برای مبارزات که بیش‌تر بر مشت زنی تمرکز دارند استفاده می‌کنند. بازی به خاطر شخصیت‌های قابل انتخاب رنگارنگ و روند بازی مبتنی بر فعالیت فیزیکی که دارد مخاطبان کم سن و سال و یا گیمرهای غیر حرفه‌ای را بیش‌تر جذب می‌کند. اگرچه محتوای باز شدنی زیاد بازی، موجب می‌شود که افراد حرفه‌ای‌تر نیز به سراغ آن بیاید. از همه مهم‌تر اینکه برخلاف سایر بازی‌های مبارزه‌ای، Arms خودش مانند یک ورزش واقعی است.

نگاهی به بخش چندنفره بازی Call of Duty: Modern Warfare
خواندن

3 7

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Rabbids موجودات خرگوش مانندی هستند که شخصیت درونی درست و درمانی ندارند و همیشه به شکل مضحکه آمیزی در حال شلوغ کاری هستند. اما همین موجودات عجیب در ترکیب با دنیای ماریو یک بازی جالب را تشکیل داده‌اند. در نگاه اول احتمالاً بازی ترکیبی این دو سری شاید جالب به نظر نرسد. چرا که شخصیت‌های این دو مجموعه خیلی به هم نمی‌آیند و همچنین سبک بازی استراتژی نوبتی است. اما به لطف داستان زیرکانه و طنازانه بازی، گیم پلی تاکتیکی و دقیق و همچنین چینش اصیل مهارت‌ها برای شخصیت‌های بازی همگی موجب شده‌انذ که Mario + Rabbids یکی از بهترین‌های سوئیچ باشد. نگذارید ظاهر بازی گولتان بزند چرا که با یک اثر بسیار سخت مواجه هستید.

4 5

Octopath Traveler

برای همه کسانی که عصر طلایی بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی دوره SNES را تجربه کرده‌اند بازی Octopath Traveler یک بازگشت بسیار خوشایند به آن دوران است. گیمرهای جدیدتر باید بدانند این یک بازی زیبا یا گرافیک پیکسل آرتی و کاراکترهای مینیمالیستی است که در یک محیط دو و نیم بعدی اتفاق می‌افتد. شما کنترل هشت قهرمان بازی را بر عهده دارید که زندگی هر کدام از آنان بر سایر قهرمانان اثر گذار است. این یک رویکرد بسیار جسورانه به روایت داستان بازی‌هاست. چرا که به داستان هر کدام از شخصیت‌های بازی به یک اندازه مهم است. اما آنان همه منحصر به فرد بوده و در مبارزات و معماها تکنیک خاص خود برای فائق آمدن بر موقعیت پیش رو دارند. سبک مبارزات بازی نوبتی است که در آن می‌توان انجام حرکات را نگه داشت و در نهایت یک حمله قدرتی انجام داد یا پشت سر هم چند ضربه متعدد به حریف وارد کرد. این سیستم که بر مبنای آزمون و خطاست رویکردی جدید در این سبک از بازی‌ها به شمار می‌رود.

نگاهی به تمامی بازی‌های آینده مایکروسافت
خواندن

5 3

Xenoblade Chronicles 2

اگر یک بازی نقش آفرینی مدرن‌تر را ترجیح می‌دهید بازیXenoblade  مخصوص شماست. شما کنترل پسر جوانی را به عهده دارید که وقتی می‌فهمد سرنوشتش با سلاحی باستانی گره خورده است سفری خطرناک را آغاز می‌کند. استایل گرافیک انیمه‌ای بازی و کاراکترهای دوست و دشمنی که همگی صداگذاری شده‌اند مخاطب را به داستان بازی جلب می‌کند. همچنین مبارزات هم‌زمان نیز به بازی هیجان تزریق کرده‌اند. Xenoblade بازی پیچیده‌ای هم هست چرا که در آن می‌توانید ده‌ها شمشیر مختلف را بسازید همچنین می‌توانید به بی نهایت حالت مختلف آن را شخصی سازی کنید. بسته مکمل مستقل بازی هم به تاریخچه دنیا و کاراکترهای بازی می‌پردازد. در مجموع این بازی از توسعه یافته‌ترین و درگیر کننده‌ترین تجربه‌ها روی کنسول سوییچ تا به امروز است.

6 3

Mario Kart 8 Deluxe

ماریو کارت ۸ در واقع یک پرت افتخار آمیز از نسخه Wii U آن است. اما به هر حال یک بازی عالی همه جا عالی است. بازی در کنار تمام کاراکترها و مسیرهایی که در نسخه اصلی وجود داشت تمام بسته‌های مکمل را نیز یکجا در خود دارد از این رو این بازی شاید از نظر ارزش اقتصادی یکی از با ارزش‌ترین عناوین موجود در فهرست این مطلب است. Mario Kart 8  حالت نبرد که در نسخه Wii U وجود نداشت را نیز در خود به همراه دارد همچنین مسابقه دهنده‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. به علاوه آنکه قابلیت‌های شخصی سازی ماشین‌ها گسترش یافته. این اثر از نظر فنی عملکرد نرمی دارد به گونه‌ای که در حالت اتصال به تلویزیون بازی با ۶۰ فریم و به صورت فول اچ‌دی اجرا می‌شود و گرافیک بازی نیز رنگارنگ و زیبا است.

هر آنچه که باید از بازی Gears 5 بدانید
خواندن

7 3

Splatoon 2

نسخه دوم  Splatoon  تقریباً در همه زمینه‌ها نسبت به شماره قبلی خود بهبود یافته است. نقشه‌های بیش‌تر، شخصیت٬های بیش‌تر و حتی جوهرهای زیادتر و همچنین در بازی شاهد بخش تمرینی ویژه و حالت تک نفره داستانی نیز هستیم. نسخه دوم بازی عمق و چالش‌های بیش‌تری پیدا کرده است. قدرت این بازی به این است که توانسته یک بازی تیراندازی رقابتی و هیجان انگیز را به سبک سایر عناوین خانواده پسند نینتندو به رخ بکشد؛ بدون اینکه در برابر بازی‌های نظامی امروزه کم بیاورد. از آن بالاتر این که تقریباً بازی هیچ مشابهی در بازار ندارد. در واقع مکانیک‌های بازی در جابجایی میان کاراکترها، شنا کردن در اقیانوس رنگ‌ها و رنگ آمیزی محیط پیرامونی و کاور گیری در این بازی همگی جدید و اصیل هستند. همچنین مسابقات دوره‌ای رسمی این بازی و آپدیت‌های گوناگون که مواد جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند این اثر را برای مخاطبان تازه نگاه می‌دارند. در واقع اسپلاتون ۲ پشتیبانی قوی‌ای از سوی نینتندو دارد.

8 2

Super Smash Bros Ultimate

این عنوانی است که توانسته با سابقه طولانی خود عرض اندام کند. چرا که تمام مراحل، مبارزان و قطعات موسیقی که در این سری وجود داشته را در یک جا جمع کرده است. در این بازی تنها به تعادل رساندن مجموعه ۷۰ کاراکتری که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند یک دستاورد خیره کننده محسوب می‌شود که این خود در کنار آیتم‌های جدید و سایر قابلیت‌های ویژه کاراکترها مبارزاتی بسیار شلوغ و پر زدوخوردتر از گذشته را ایجاد کرده است. حالت‌های جدید مبارزه چند نفره و آنلاین در کنار یک بخش داستانی طولانی از چیزهایی هستند که در این بازی مشاهده خواهید کرد. احتمالا این بازی برای سال‌ها چه میان بازیکنان غیر حرفه‌ای و چه در مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای حرفه‌ای مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

یادداشتی به مناسبت 10 سالگی بازی Skyrim
خواندن

9 2

Super Mario Odyssey

این بازی جهشی بسیار بزرگ برای هسته اصلی مجموعه ماریو است. در حقیقت تغییراتی استادانه در بازی پیاده شده‌اند که ممکن است پس از اتمام بازی نیز خیلی متوجه آن نشوید. برای مثال برخی از مکانیک‌های همیشگی این سری در این نسخه حذف شده‌اند. چیزی که شاید در بازی‌های دیگر بسیار آسیب‌زا باشد. در واقع این نسخه از ماریو کاملاً جدید است. کافی است دقایقی با ماجراجویی‌های جهانی ماریو همراه شوید که در آن به جذاب‌ترین و ابتکاری‌ترین سرزمین‌هایی این سری سفر می‌کنیم تا متوجه شوید انجام این بازی ضروری است. با بخش‌هایی که بازی به شکل سکو بازی دوبعدی نسخه‌های میکرو در می‌آید و یا شوخی‌هایی که با طرفداران قدیمی این سری می‌شود و پخش موسیقی‌هایی که از نسخه‌های قدیمی ماریو شنیده بودیم در حقیقت این بازی مثل یک نامه عاشقانه به طرفداران مجموعه ماریو عمل می‌کند. Super Mario Odyssey از ابتدا تا انتها سرگرم کننده است.

10 1

Legend of Zelda: Breath of the Wild

از نسخه Ocarina of Time روی کنسول N64، بازی Breath of the Wild انقلابی‌ترین نسخه در این سری است. در واقع همان گونه که بازی در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار سه بعدی شد اما در عین حال بعضی از ساختارهای نسخه دو بعدی را حفظ کرد نسخه جدید زلدا هم همه چیز را نوسازی کرد. بدین صورت که سیاه چاله‌های اصلی بازی حذف شده و بازی از پایه دوباره ساختار یافته است. در نقشه این بازی معابدی کوچک‌تر وجود دارد که هر کدام دارای چالش‌های مخصوصی در زمینه مبارزات و معماها دارند. جالب اینجاست که تمامی معابد از همان ابتدای بازی در دسترس هستند. ممکن است با شروع بازی تصمیم بگیرید پیش از این که داستان را دنبال کنید در نقشه عظیم آن گشت و گذار کنید که این آزادی نیز یکی از جذابیت‌های اصلی بازی است. چنین آزادی عملی مخاطب را به یاد بازی اسکایریم می‌اندازد. این ساختار جدید با یکی از احساسی‌ترین و غمگین‌ترین داستان‌هایی که در این سری شاهد بودیم همراه است. در عین اینکه گرافیک و روش‌های مختلف مبارزه تن به تن و قابلیت‌های جادویی، این بازی را به یکی از بهترین تجربه‌ها بر روی کنسول نینتندو سوییچ بدل می‌کند.

منبع
www.gamesradar.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x