مقالات ترجمه‌ای

برترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۴ که باید آن‌ها را تجربه کنید

برای بازی‌بازان

از زمان انتشار پلی‌استیشن ۴ تاکنون، عناوین بسیاری برای این کنسول در دسترس قرار گرفته که برخی از آن‌ها بسیار پرطرفدار هستند و هیچوقت برای بازی‌بازان تکراری نمی‌شوند. مطمئنا با شنیدن بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۴، به یاد عناوینی مانند God of War و یا The Last of Us می‌افتیم. با این حال بازی‌های بسیاری هم هستند که شاید آن‌ها را تجربه نکرده باشید؛ اما از محبوبیت زیادی نزد بازی‌بازان برخوردار هستند. در این مقاله سعی شده است تا با برترین و پرطرفدارترین بازی‌های انحصاری برروی کنسول مذکور آشنا شوید. البته بعضی از این بازی‌ها در گذر زمان برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار گرفته‌اند. با این که به بررسی حدود ۲۰ بازی پرداخته شده است، اما خوب می‌دانیم که تعداد عناوین محبوب پلی‌استیشن ۴ بیش از این حرف‌ها است. برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر، در ادامه ما را همراهی کنید.


۲۰- Ni No Kuni 2

اگر از دوست‌داران سبک RPG باشید، این بازی تا حدود زیادی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. این شاهکار توسط استودیوی ژاپنی Level 5 ساخته شده است. نسخه‌ی اول این سری بازی مدت‌ها قبل عرضه و با استقبال خوبی هم همراه شد. از تفاوت‌های نسخه‌ی دوم می‌توان به داستان بهتر و طولانی‌تر اشاره کرد. طراحی شخصیت‌ها و هیولاها به خوبی صورت گرفته است تا شما با یکی از عناوین بی‌نقص در این سبک مواجه شوید. همین دلایل کافیست تا Ni No Kuni 2 را در این لیست قرار دهیم. این بازی با قیمتی حدود ۱۹ دلار قابل خرید است.

20 2


۱۹- Gran Turismo Sport

بدون شک علاقه‌مندان به سبک مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی کم نیستند. درصد زیادی از بازی‌بازان بر این باور هستند که GT Sport بهترین بازی در این سبک برای کنسول پلی‌استیشن ۴ است. این بازی در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و سازنده‌ی آن هم استودیوی Polyphony است. از دلایل محبوبیت این بازی می‌توان به تنوع آیتم‌ها و حالت‌های آن اشاره کرد. چندین اتومبیل جذاب و متفاوت نیز در بازی وجود دارند تا شما با سلیقه‌ی خود آن‌ها را انتخاب کنید. البته‌ی مهم‌ترین دلیلی که هر بازی‌باز را به سوی این بازی می‌کشاند، بخش آنلاین آن است. در این بخش می‌توانید حالت تورنمنت را برگزینید یا در رخدادهای خاصی که برگزار می‌شود، حالت‌های جدید دیگری را هم تجربه کنید.

15 ویژگی جذابی که باید از بازی Ghost Recon: Breakpoint بدانید
خواندن

19


۱۸- Until Dawn

همان‌طور که در جریان هستید، سبک‌های مختلفی در این لیست گنجانده شده است تا به سلیقه‌ی همه‌ی بازی‌بازان احترام گذاشته شود. حال به سراغ یک بازی ترسناک و هیجان‌انگیز می‌رویم؛ Until Dawn. این بازی نسبت به سایر عناوین کمی قدیمی‌تر است و حدود ۴ سال پیش منتشر شد. شاید مشابه داستان این بازی را در فیلم‌های ترسناک زیادی دیده باشید. عده‌ای جوان به صورت گروهی و بدون هدف خاصی به جایی سفر کرده و قصد دارند تا زمان نسبتا کوتاهی را در آن‌جا سپری کنند. این‌جاست که سیل اتفاقات عجیب و وحشتناک برای تمام اعضای این گروه رخ می‌دهد. تمام کاراکترهای این بازی در تلاش هستند تا برای بقا بجنگند و مسلما شما هم یکی از آن‌ها هستید. یکی از نکات جذاب این بازی، حق انتخاب‌های فراوانی است که در جریان آن دارید. توجه داشته باشید که انتخاب‌های نادرست شما موجب مرگ یک یا چند نفر از اعضای گروهتان خواهد شد.

18


۱۷- Yakuza 6

سگا از شرکت‌هایی است که تخصص بالایی در عرضه‌ی عناوین مشهور و پرطرفدار دارد. اگر تاکنون سری بازی Yakuza را تجربه نکرده‌اید، باید بگوییم اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی را از دست داده‌اید.اما هنوز هم دیر نشده است. شما می‌توانید همین حالا جدیدترین و ششمین نسخه‌ی این سری را برروی پلی‌استیشن ۴ تجربه کرده و از آن لذت ببرید. شما در این بازی باید کنترل شخصیتی به نام Kazuma Kiryu را برعهده گرفته و از فرزندان و مردم شهر خود در برابر دشمنان دفاع کنید. وی در نسخه‌های پیشین جزو شخصیت‌های منفی به حساب می‌آمد؛ اما وقایع مهمی در زندگی او رخ داده و مسیر زندگی‌اش را به کلی تغییر می‌دهد. اگر از عاشقان سبک اکشن هستید، این بازی را هرگز از دست ندهید.

۸ بازی با محوریت وایکینگ‌ها که در سال 2020 می‌توانید بازی کنید
خواندن

17


۱۶- Street Fighter 5

شرکت Capcom را با ساخت عناوین مشهوری همچون Resident Evil می‌شناسیم؛ اما این شرکت بازی‌های پرمخاطب بسیاری نظیر Street Fighter 5 را هم دارد. این بازی مبارزه‌ای در سال ۲۰۱۶ منتشر و از همان ابتدا به یکی از عناوین پرطرفدار این سبک تبدیل شد. از نقاط قوت این بازی می‌توان به تنوع و زیاد بودن کاراکترها اشاره کرد. تیم سازنده نیز با بعدها کاراکترهای دیگری را هم به آن افزودند. برای از بین بردن هر یک از دشمنان خود به مهارت‌ها و استراتژی‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت. جنگجویانی مانند Ryu و Necalli، از برترین شخصیت‌های این بازی به شمار می‌روند. البته تجربه‌ی نسخه‌های دیگر سری بازی Street Fighter را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

16


۱۵- Infamous: Second Son

یکی از برترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را می‌توان همین عنوان دانست که مطمئنا تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست. در این بازی اکشن که در سال ۲۰۱۴ برروی کنسول مذکور در دسترس قرار گرفت، شما باید کنترل یک ابرقهرمان را برعهده گرفته و به نبرد با دشمنان خود بروید. صحنه‌های اکشن، داستان جالب و گرافیک فوق‌العاده از نکاتی از این بازی هستند که شما را پای کنسول میخکوب خواهد کرد. وظیفه‌ی تولید این بازی هم برعهده‌ی استودیوی معروف Sucker Punch بوده است.

15


۱۴- The Last of Us Remastered

به جرات می‌توان گفت که این بازی بهترین و زیباترین داستان را در بین تمام عناوین دارد. این موضوع در نظرسنجی‌های مختلف از سوی عده‌ی زیادی از بازی‌بازان تایید شده است. همان‌طور که می‌دانید، نسخه‌ی اصلی این بازی مدت‌ها قبل برروی پلی‌استیشن ۳ عرضه شده بود. استقبال از این بازی به حدی بود که سازندگان نسخه‌ای بازسازی شده از آن را برروی پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دادند. این کار آن‌ها موجب خوشنودی جامعه‌ی بازی‌بازان شد و حتی کسانی که در گذشته بازی را تجربه کرده بودند، دوباره برای به پایان رساندن آن مشتاق شدند. در نسخه‌ی بازسازی شده نه تنها شاهد افزایش کیفیت بودیم، بلکه حالت‌ها و ویژگی‌های بیشتری هم در اختیار دارندگان پلی‌استیشن ۴ قرار گرفت. پس اگر هنوز هم از داستان و ماجراجویی‌های Ellie و Joel چیزی نمی‌دانید، The Last of Us را حتما تجربه کنید.

ماندگارترین شخصیت‌های منفی در تاریخ بازی‌های ویدئویی
خواندن

14


۱۳- Tearaway Unfolded

شاهد ظاهر این بازی ساده به نظر برسد، اما اتفاقات هیجان‌انگیزی را برای بازی‌بازان رقم می‌زند. این بازی با سبک پلتفرمر و ماجراجویی حدود ۴ سال قبل از سوی Media Molecule ساخته شد. از ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به دنیایی رنگارنگ و با کیفیت کاغذی و همچنین تنوع زیاد آیتم‌ها اشاره کرد. درست است که این بازی همانند سایر عناوینی که تاکنون به آن‌ها اشاره شد طرفدار ندارد، اما قطعا موجب سرگرم شدن شما خواهد شد.

13


۱۲- Ratchet and Clank

شاید بسیاری از شما با نسخه‌ی اصلی این بازی ماجراجویی در کنسول پلی‌استیشن ۲ خاطره داشته باشید؛ اما بد نیست بدانید که نسخه‌ی ریمیک شده‌ی آن هم‌اکنون برروی پلی‌استیشن ۴ در دسترس است. مسلما تمام کسانی که در گذشته به تجربه‌ی این بازی پرداخته بودند، می‌دانند که گیم‌پلی آن تا چه حد سرگرم کننده است. Ratchet and Clank بر مبنای اتفاقات بامزه و جالب طراحی شده است. شما در این بازی می‌توانید از انواع سلاح‌های عجیب و غریب استفاده کرده و لحظات شادی را برای خود رقم بزنید. شایان ذکر است که این بازی در سال ۲۰۱۶ برروی کنسول مذکور منتشر شد.

12


۱۱- Uncharted: The Lost Legacy

بدون شک سری بازی Uncharted از پرطرفدارترین عناوین دنیای بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. مطمئنا علاقه‌مندان به سبک اکشن کم نیستند و بازی‌هایی مانند Uncharted آن‌ها را ذوق‌زده می‌کند. در بازی Uncharted: The Lost Legacy که در سال ۲۰۱۷ توسط Naughty Dog ساخته شد، شما باید کنترل دو شخصیت زن را برعهده گرفته و به اهداف مشخصی دست یابید. از دلایل محبوبیت این بازی می‌توان به صحنه‌های اکشن جالب، معماهای چالش‌برانگیز و داستان فوق‌العاده اشاره کرد.

پلی‌استیشن پلاس کالکشن | هر آنچه که باید از این سرویس بدانید
خواندن

11


۱۰- Shadow of the Colossus

این بازی از سوی بازی‌بازان کمتر شناخته شده است؛ اما قطعا تجربه‌ی آن خالی از لطف نخواهد بود. در این بازی اکشن و ماجراجویی شما باید به دل ارتش زیادی از دشمنان بزرگ و کوچک زده و آن‌ها را از میان ببرید. البته نسخه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، نسخه‌ی بازسازی شده‌ای است که در اصل حدود ۱۳ سال پیش برروی پلی‌استیشن ۲ منتشر شده بود. از ویژگی‌های برتر این بازی می‌توان به طراحی خیره کننده‌ی باس‌ها و تنوع بالای آن‌ها اشاره کرد. اگر از علاقه‌مندان به این سبک باشید، این بازی می‌تواند تفریح مناسبی برای شما باشد.

10


۹- Tetris Effect

شاید چندان اتظار دیدن این عنوان را نداشتید، اما Tetris Effect از برترین و پرطرفدارترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ به شمار می‌رود. همه‌ی ما با بازی‌های تتریس و چگونگی موفق شدن در آن‌ها تا حدود زیادی آشنا هستیم. همان‌طور که می‌دانید، بلوک‌های زیادی از بالای صفحه به پایین سرازیر می‌شوند و وظیفه‌ی شما این است که از تراکم بیش از اندازه‌ی آن‌ها جلوگیری کنید. البته در Tetris Effect شما با حالت‌های جذاب دیگری هم مواجه می‌شوید. موسیقی‌های شنیدنی هم به محبوبیت این بازی اضافه کرده است. بازی مذکور در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی Enhance Games ساخته شد.

9 1


۸- Detroit: Become Human

اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، باید بگوییم که شاهکاری از استودیوی Quantic Dream را از دست داده‌اید! در این بازی ماجراجویی و محبوب شما با یک داستان بسیار قوی و گیرا سر و کار دارید که اتفاقات سال ۲۰۳۸ را روایت می‌کند. یکی از موارد دوست‌داشتنی این بازی، داشتن حق انتخاب‌های زیاد است. علاوه‌بر این شما می‌توانید داستان را هر طور که مایل هستید به پایان برسانید. گرافیک فوق‌العاده را هم می‌توان از دلایل پرطرفدار بودن آن دانست. Detroit: Become Human از نگاه منقدان نیز بسیار مثبت و تحسین‌برانگیز بوده است.

راهنمای بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops Cold War
خواندن

8 1


۷- Persona 5

این روزها کمتر بازی‌بازی است که Persona 5 را تجربه نکرده  یا از آن چیزی نشنیده باشد؛ چرا این که این بازی را می‌توان یکی از برترین عناوین در سبک JRPG دانست. از نکات جالب توجه این بازی می‌توان صداگذاری خوب، موسیقی‌های مهیج و حدود ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی جذاب اشاره کرد. هر چند وقت یک بار نیز به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی مختلفی برای این بازی در دسترس قرار می‌گیرند و شخصیت‌هایی نیز به آن افزوده می‌شوند تا استفاده از این عنوان به مراتب هیجان‌انگیزتر از قبل شود. گفتنی است که استودیوی Atlus وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده دارد.

7 2


۶- The Last Guardian

شرکت سونی با ساخت و انتشار عناوین باکیفیت به شهرت رسیده است. The Last Guardian نیز یکی از همین بازی‌ها است که حدود سه سال پیش برروی پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. در این بازی سوم شخص، شما باید کنترل یک پسر جوان را در دست گرفته و به ماجراجویی بپردازید. در بین راه پازل‌ها و معماهای چالش‌برانگیزی هم وجود دارند که برای پیشروی باید آن‌ها را حل کنید. مهم‌ترین ویژگی این بازی، داستان منحصربه‌فرد و بی‌نقص آن است که مطمئنا ذهن همه‌ی بازی‌بازان را درگیر می‌کند.

6 2


۵- Uncharted 4: A Thief`s End

بازی ماجراجویی فوق، ما را وارد یک فضای اکشن و مهیج می‌کند. همه‌ی ما با سری بازی Uncharted آشنا هستیم اما این نسخه را می‌توان از بهترین‌ها دانست. این بازی جذاب اتفاقات سه شخصیت با نام‌های Nathan Drake، Elena و Sam را روایت می‌کند. تنوع در آیتم‌ها و گرافیک عالی باعث شده تا با یکی از برترین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ سر و کار داشته باشیم. اگر هنوز هم Uncharted 4: A Thief`s End را تجربه نکرده‌اید، این بازی معرکه از استودیوی Naughty Dog را هرگز از دست ندهید.

بهترین بازی‌های شهرسازی و مدیریتی که باید تجربه کنید
خواندن

5 2


۴- Bloodborne

اتفاقات و مراحل این بازی بیشتر در شب جریان دارند؛ دلیل آن را هم می‌توان ایجاد ترس و دلهره در دل بازی‌بازان عنوان کرد. دشمنان بسیاری در دل تاریکی‌ها وجود دارند و اگر حواستان جمع نباشد، شما را به راحتی از بین خواهند برد. این بازی سوم شخص و اکشن، ساخته‌ی استودیوی FromSoftware است که در کارنامه‌اش عناوینی مانند Dark Souls به چشم می‌خورد. حتی می‌توان وقایعی از این بازی را برگرفته از عنوان محبوب Dark Souls دانست. اگر دلتان نبردهای مهیج شهر Yharnam را می‌خواهد، Bloodborne را خریداری کنید. البته به گفته‌ی برخی بازی‌بازان، این بازی سختی‌های خاص خود را دارد و اتمام برخی مراحل آن کار بسیار دشواری است.

4 4


۳- Marvel`s Spider-Man

بدون شک همه‌ی بازی‌بازان با شخصیت Spider Man آشنایی دارند. درصد بالایی از آن‌ها، این شخصیت را برترین ابرقهرمان می‌دانند. در Marvel`s Spider-Man به عنوان یک بازی اکشن و جهان‌ آزاد شما باید با جنایات مختلف برخورد کرده و دشمنانتان را یکی پس از دیگری شکست دهید. سبک بازی به گونه‌ای است که علاقه‌مندان به کاراکتر مرد عنکبوتی از آن استقبال خواهند کرد. برخی اتفاقات در روند داستان این بازی نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر به دنبال بازی‌ای هستید که شما را تا مدت‌ها سرگرم کند، نسخه‌ی جدیدی Spider Man یکی از بهترین گزینه‌ها است.

3 6


۲- Horizon Zero Dawn

بسیاری از بازی‌بازانی که این بازی را تجربه کرده و یا آن را به اتمام رسانده‌اند، اعلام کرده‌اند که با یک بازی استثنائی به سبک ماجراجویی مواجه بودند. این بازی که ساخته‌ی استودیوی Guerrilla Games است، در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و تیم سازنده از همان ابتدا نظرات مثبتی را دریافت کرد. شما در این بازی با کنترل شخصیت Aloy وارد دنیایی از روبات‌های عجیب و هیولاها شده و باید از آن زنده بیرون بیایید. داستان منحصربه‌فرد و محیط فوق‌العاده‌ی این بازی را می‌توان از نکات برتر آن دانست.

ظهور و سقوط کدهای تقلب
خواندن

2 10


۱- God of War

مطمئنا انتظار داشتید که God of War را در رتبه‌ی اول برترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ مشاهده کنید. بسیاریی از بازی‌بازان، منتقدان و استودیوهای سازنده‌ی بازی‌های ویدئویی نیز چنین نظری را دارند. برای داستان جذاب این بازی نیاز به توضیح و تمجید اضافه نیست؛ چرا که اکثر شما به تجربه‌ی آن پرداخته‌اید. حتما می‌دانید که در این نسخه باید با Kratos و پسرش همراه شده و یک ماجراجویی ناب را دنبال کنید. این بازی اکشن و ماجراجویی سال گذشته عرضه شد و همه چیز آن همان‌طور بود که بازی‌بازان انتظار داشتند. سلاح‌های متفاوت، معماهای چالش‌برانگیز و صحنه‌های اکشن که نمونه‌ی آن را در کمتر بازی دیده‌اید، از ویژگی‌های نسخه‌ی چهارم God of War است. گفتنی است که استودیوی Santa Monica وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده داشته است.

1god

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x