مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها (قسمت اول)

مدیریت با کنترلر!

بازی‌های استراتژی همواره جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته‌اند اما از طرفی پلتفرم اصلی من همواره کنسول‌ها بودند. عناوین استراتژی و شبیه‌ساز همیشه رایانه‌های شخصی را به‌عنوان پلتفرم مقصد انتخاب می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که به کنسول‌ها بیایند؛ با این وجود با آغاز نسل هشتم عرضه بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برروی کنسول‌ها افزایش پیدا کرد. حال به انتهای نسل هشتم رسیدیم و کنسول‌های نسل نهم تقریبا از تمام بازی‌های نسل قبلی خود پشتیبانی می‌کنند پس نگرانی برای از دست دادن بازی‌ها نداریم، زمان آن رسیده با تعدادی از الماس‌های گمشده سبک استراتژی برروی کنسول‌ها آشنا شوید! در ادامه با پیکسل‌آرتس برای معرفی بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها همراه شوید.


* توجه داشته باشید این لیست از رتبه‌بندی خاصی پیروی نمی‌کند.

۱- Ancestors Legacy

Ancestors Legacy

بازی Ancestors Legacy نزدیک‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید روی کنسول‌ها به بازی‌های خاطره‌انگیزی مثل جنگ‌های صلیبی و قلعه داشته باشید. بازی در زمان قرون‌وسطی اروپا است و شما می‌توانید از بین چهار قوم به بازی بپردازید. این اقوام شامل وایکینگ‌ها، ساکسون‌ها، آلمان‌ها و اسلاوها بوده و هرکدام دارای ویژگی‌ها و ساختمان‌های مخصوص به خود هستند. Ancestors Legacy تنها شامل حمله و کشتن دشمنان نیست بلکه تمرکز ویژه‌ای برروی مدیریت منابع نیز دارد، همچنین استراتژی‌ها در هنگام حمله و دفاع اهمیت ویژه‌ای دارد و کمی شما را یاد نبردهای بزرگ Total War می‌اندازد. بازی با استفاده UE4 ساخته شده و از گرافیک بسیار خوبی برخوردار بوده، همچنین با فشردن یک دکمه به داخل نبرد نیز وارد می‌شوید و می‌توانید نبردهای بزرگ را از نزدیک تجربه کنید که بسیار جذاب است. بازی دارای بخش‌نفره تا شش نفر و کو‌آپ سه نفره بوده و از سرورهای اختصاصی برای پینگ بهتر بهره می‌برد.


۲. Northgard

Northgard

وایکینگ‌ها بعد از سال‌ها ماجراجویی و غارت بالاخره سرزمینی را یافته‌اند که می‌توانند در آن یک‌جا نشینی را تجربه کنند. Northgard دارای چندین کلن مختلف از وایکینگ‌ها است که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. Northgard به‌شدت بازی سرگرم کننده و اعتیادآوری است. می‌توان گفت شاهد مخلوطی از Civilization و Warcraft هستیم. بازی‌ دارای Tileهایی است که در آن می‌تواند به تعداد محدود ساختمان بسازید، سپس با جمع‌آوری غذا می‌توانید مرزهای خود را گسترش دهید. تمرکزی که Northgard برروی مدیریت منابع و کلن دارد بسیار کمتر از نبرد است، زنده ماندن در زمستان‌های سخت یا حملات گرگ‌ها بسیار اهمیت بالاتری از درگیری پی‌درپی با همسایگان دارد. بازی به‌طرز فوق‌العاده‌ای برروی کنسول‌ها پورت شده و شما در کمتر زمانی دلتنگ داشتن ماوس و کیبورد می‌شوید.


۳- Slay The Spire

Slay The Spire

به‌جرئت می‌توان Slay The Spire را آغازگر یک انقلاب در بازی‌های کارتی و آن را هم‌سطح با تاثیری که هارت‌استون برروی سبک خود داشت، دانست. اگر شما طرفداران بازی‌های استراتژی نوبتی و بوردگیم هستید، عاشق Slay The Spire خواهید شد. Slay The Spire بازی بسیار سختی است و نمی‌توان انتظار داشت که در همان چند تجربه اولیه به پیروزی برسید. با تجربه پی‌درپی بازی کارت‌های تازه باز شده و قهرمان‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شوند، دشمنان را بهتر می‌شناسید و نقاط ضعف‌شان را شناسایی می‌کند. شاید بتوان اولین پیروزی بازی را پس از تجربه چندین ساعتِ بدست آورد. اگر طرفدار بازی‌هایی مثل Darkest Dungeon و D&D هستید، تجربه Slay The Spire برای شما فوق‌العاده خواهد بود.


۴- Warparty

Warparty

آیا شما خودتان را طرفدار Warcraft 3 می‌دانید؟ و یا هنوز طعم تجربه بازی جذاب ParaWorld زیر دندانت است؟ پس منتظر چه هستید! Warparty مخلوطی جذاب از این دو بازی است. پایگاه خود را بسازید و سربازان‌تان را تمرین دهید،‌ قهرمان خود را قوی‌تر کنید و منابع خود را به‌خوبی مدیریت نمایید تا بتوانید پیروز عصر حجر شوید! Warparty پورت مناسبی برروی کنسول‌ها داشته و به‌خوبی اجرا می‌شود، بازی همچنین دارای بخش داستانی نیز بوده که تجربه خوبی را ارائه می‌دهد. Warparty تا تجربه چهارنفره آنلاین را نیز ارائه می‌دهد با این وجود به‌نظر می‌رسد سرورهای بازی به‌صورت Per to Per بوده و یک بازیکن هاست می‌شود و دیگران به او متصل می‌شوند که می‌تواند برروی تجربه ما تاثیرگذار باشد.


۵- Football, Tactics & Glory

Football Tactics Glory

فوتبال آن هم به روش استراتژی نوبتی! ترکیب ورزش فوتبال با چنین سبکی شاید در نگاه اول جذاب به‌نظر نرسد اما واقعا در عمل شاهد جذابیت بالای آن هستیم. تصور کنید همان فوتبال با گردو یا گلوله‌های کاغذ خودمان است، هر حریف بازیکن یک نوبت دارد و می‌تواند با توپ هر حرکنی خواست انجام دهد، دریبل، شوت یا پاس؛ حال براساس قدرت و ویژگی‌های بازیکن شانس رسیدن پاس به دیگر بازیکنان و گل شدن شوت‌ها و دریبل‌ها بالاتر می‌رود. درکنار ویژگی‌های گیم‌پلی، سیستم‌های مدیریتی و به اصطلاح Tycoon جذابی نیز در بازار کار شده که اگر از پیچیدگی‌های بازی‌هایی مثل Football Manager خسته شدید، این بخش مدیریتی برای شماست.

امکان آنلاین بازی کردن دونفره هم وجود دارد و تا ۸ نفر نیز می‌توانند به‌صورت کوآپ به بازی بپردازند، که بسیار جذاب است! چهار به چهار و هر بازیکن کنترل بازیکن‌های خود را به عهده دارد و در زمین بازی همچون بازیکن‌های واقعی باید تصمیم بگیرد که به هم‌تیمی‌های خود پاس دهد یا خود به بازی ادامه دهد.


۶- Banner Saga Trilogy

Banner Saga Trilogy ۴

سه‌گانه Banner Saga داستانی حماسی و زیبا با استفاده گرافیک هنری فوق‌العاده روایت می‌کند. این بازی به سبک استراتژی نوبتی است و تک‌تک شخصیت‌ها، انیمیشن‌ها و رویدادهای بازی به‌صورت نقاشی با دست به زندگی آمده و این زیبایی بازی را دو چندان می‌کند، این زیبایی را با موسیقی زیبا و داستانی حماسی ترکیب کنید تا یکی از بهترین سه‌گانه‌های بازی‌های ویدیویی را در جلوی خود ببینید. هر شخصیت بازی در خطر مرگ همیشگی است و اگر شما او را در حین نبرد از دست بدهید در کل بازی او حضور نخواهد داشت. در عین حال بازی نوعی مدیریت منابع نیز به خود اضافه می‌کند، شما دارای کاروانی هستید که همواره درحال حرکت برای رسیدن به مقصد خود بوده و باید حواستان به غذا و روحیه همراهان باشد. المان‌هایی از سبک RPG هم در بازی وجود دارد که براساس انتخاب‌های شما شاهد خروجی‌های مختلف هستیم.


۷- Sid Meier’s Civilization VI

civ VI main

کمتر کسی پیدا می‌شود که سری محبوب و اعتیادآور Civilization را نشناسد! بازی تمدن را به‌جرئت می‌توان یکی از الهام‌بخش‌ترین بازی‌های استراتژی تاریخ دانست. سال‌ها بود که این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شد و خبری از عرضه کنسولی نبود اما در آخرین نسخه سری یعنی Civilization 6 شاهد عرضه این بازی برای انواع و اقسام پلتفرم‌ها بودیم. بازی تمدن عنوانی در سبک استراتژی نوبتی است که شما با انتخاب یکی تمدن‌ها به بازی می‌پردازید. از استراتژی برای جنگ و نبرد تا مدیریت منابع و سیاست‌گذاری، در تمدن شما یک حاکم هستید و باید همه چیز را به دقت کنترل و بررسی کنید تا تمدن شما پیروز آزمون زمان شود. تنها چیزی که درمورد نسخه کنسولی اذیت می‌کند، قیمت بازی است،‌ متاسفانه ناشر بازی یعنی ۲K، برای بازی‌ که سال‌ها پیش برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و اکنون با تخفیف‌های بالا در استیم به فروش می‌رسد، هزینه کامل ۶۰ دلاری دریافت می‌کند،‌ این درحالی است که برای تجربه تکمیل این بازی باید دو افزونه بزرگ آن را نیز خریداری کنید که قیمت بازی را به ۱۰۰ دلار می‌رساند!

برای تجربه بهتر نیز می‌توانید از راهنماهای پیکسل‌آرتس استفاده کنید:

بهترین سناریوی‌های فرعی بازی Sid Meier's Civilization VI
خواندن
بهترین مادهای بازی Civilization VI
خواندن
ترفندها و نکات بازی Civilization 6 | معرفی بهترین رهبران، حاکمان و حکومت‌ها
خواندن
راهنمای بازی Civilization VI
خواندن
نگاهی به برخی از رهبران Civilization و تاریخچه دنیای واقعی آن‌ها
خواندن

۸- Party Hard 2

Party Hard 2

یکی دیگر از عناوین بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها، بازی Party Hard 2 است و یکی از آن عناوینی که به شدت سلول‌های خاکستری شما را درگیر می‌کند. در این بازی شما شهروندی هستید که قصد دارید استراحتی کنید اما پارتی‌های شبانه و سروصداهای زیاد مانع آن می‌شود. یک شهروند عادی با پلیس تماس می‌گیرد اما شما شهروند عادی نیستید، شما چاقوی آشپزخانه خود را برداشته و به قلع و قمع کردن پارتی‌ها می‌پردازید، چرا؟ چون شما به خواب آرام نیاز دارید! این بازی نیازمند استراتژی و مخفی ماندن برای به‌قتل رساندن تمام کسانی که به پارتی آمدند دارد. در این بین ابزار و وسایل مختلفی برای تکمیل هدف‌تان در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به روش‌ها و راه‌های مختلف به انجام آن بپردازید.


۹- Tropico 6

Tropico 6

ششمین نسخه از سری Tropico را به‌جرئت می‌توان، بهترین نسخه آن دانست. درکنار شهرسازی و گسترش آن باید توجه ویژه به نیازهای مردم داشته باشید. اگر به‌خوبی به مردم خود رسیدگی نکنید،‌ آن‌ها علیه شما انقلاب می‌کنند درعین حال رسیدگی به خواسته‌های مردم آنچنان ساده هم نیست بلکه باید انتخاب کنید به کدام احزاب و گروه‌های مردمی رسیدگی بیشتری داشته باشید و یا اینکه خواسته کدام یک را اولویت قرار دهید. درکنار این موارد ارتباط با کشورهای خارجی را نیز اضافه کنید! یک اشتباه، یک حرف نابه‌جا و عملی تهدیدآمیز شاید به تحریم شدن و حمله کشورها به شما کشیده شود. در Tropico 6 باید درکنار مدیریت شهرتان، دقت بسیار بالا به سیاست‌گذاری و نوع بیان‌تان نیز داشته باشید. نگران پورت بازی نباشید، این بازی پیچیده به خوبی برروی کنسول‌ها پورت شده و تجربه‌ای ناب را ارائه می‌دهد.


۱۰- Gears Tactics

بازی Gears Tactics 6

پس از موفقیت Halo Wars، عنوانی در دنیای هیلو اما با سبک استراتژی، مایکروسافت اجازه ساخت بازی استراتژی در دنیای گیرز داد. Gears Tactics دوازده سال قبل از اتفاقات نسخه اول سری Gears of War بوده و داستانی از رویدادهای ابتدایی حملات لوکاست‌ها تعریف می‌کند. این عنوان در سبک استراتژی نوبتی بوده و شاید بتوان آن را الهام‌گرفته از بازی XCOM دانست. داستان و سینماتیک‌های جذاب درکنار گیم‌پلی درگیر کننده، تنوع دشمنان و سلاح‌های متنوع، تجربه Gears Tactics را برای افرادی که عاشق سبک استراتژی نوبتی هستند را حتمی می‌کند. بازی به خوبی برای کنترلر بهینه شده است و تجربه شخصی من براساس کنترلر برروی رایانه‌های شخصی بوده است. Gears Tactics در تاریخ ۱۰ نوامبر برای کنسول‌ها منتشر می‌شود.

راهنمای بازی Gears Tactics نیز می‌تواند به خوبی آموزش لازم برای شروع بازی را به شما بدهد:

راهنمای بازی Gears Tactics
خواندن

۱۱- Little Big Workshop

Little Big Workshop

کارمندان خود را مدیریت کنید، مراکز خود را کنترل و محصولات فوق‌العاده‌ای بسازید که مردم آن را خریداری کنند! شما رئیس یک کارخانه هستید و باید بهترین محصولات ممکن را تولید کنید. لوازم موردنیاز تولید را برای کارخانه‌تان خریداری کنید،‌ مدیریت منابع داشته باشید و از قدرت حل مسئله خود بهره ببرید. Little Big Workshop از آن عناوینی است که ساعت‌ها شما را درگیر خود خواهد کرد. از یک کارگاه کوچک به یک کارخانه عظیم تبدیل شوید که صدها کارمند داشته و هزاران هزار محصولات مختلف را تولید می‌کند.


۱۲- Mad Games Tycoon

Mad Games Tycoon

در بازی Mad Games Tycoon شما در نقش یک توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی هستید. از گاراژ خود شروع به توسعه بازی کنید و با گسترش و استخدام نیروی متخصص بازی‌های بزرگ و در نهایت AAA بسازید! در E3 شرکت کنید و بازی خود را تبلیغ کنید. موتور بازیسازی خود را توسعه دهید و حتی در آینده کنسول خود را به بازار عرضه کنید! هر چیزی که از توسعه بازی‌های ویدیویی شاهد بودید، در این بازی پیاده شده و جزئیات خیره‌ کننده‌ای در آن وجود دارد. مدیریت صحیح منابع درکنار ایجاد یک استراتژی صحیح برای پیشرفت و توسعه بازی، می‌تواند شما را به راک‌استار دنیای این بازی تبدیل کند!


۱۳- Desperados III

Desperados III

به شخصه برای من سری دسپرادو جایگاه ویژه‌ای دارد. اولین نسخه این بازی، یکی از اولین بازی‌هایی بود که من برروی رایانه‌های شخصی تجربه کردم و عاشق آن بودم. تجربه نسخه سوم این سری آن هم بعد از گذشت یک دهه از نسخه پیشین، بسیار لذت بخش بود. سازندگان به‌خوبی حس و حال نسخه‌های قدیمی را نگاه داشته و به ریشه‌ها پایبند بودند و داستانی بسیار جذاب و درگیر کننده را روایت کردند. داستان بازی درواقع قبل از اتفاقات نسخه اول آن است و نگران گنگ بودن داستان نباشید. صداگذاری و انیمیشن‌ها در بالاترین کیفیت خود قرار داشته و گیم‌پلی بازی نیز فوق‌العاده است. این بازی در سبک استراتژی مخفی کاری بوده و شما باید با فکر و برنامه به بازی بپردازید. در هر مرحله تعدادی از شخصیت‌های بازی به شما داده می‌شود و باید مراحل را به اتمام برسانید، اینکه چطور یک مرحله را تمام می‌کنید کاملا به خود شما بستگی دارد و این چیزی است که بازی را جذاب می‌کند، در واقع برای تمام کردن بازی نیازی به پیروی از یک قانون مشخص نیست و ده‌ها راه برای تمام کردن بازی وجود دارد. سیستم سیو سریعی هم در بازی قرار داده شده که با هر اشتباه شما می‌توانید از سیو قبلی آورده و دیگر آن را تکرار نکنید.

شما همچنین می‌توانید نقد و بررسی بازی دسپرادو ۳ را به قلم متین نصیری در این لینک مطالعه کنید. راهنماهای این بازی نیز توسط تیم پیکسل‌آرتس آماده‌سازی شده که شما را با نکات این بازی آشنا می‌کند.

بررسی بازی Desperados III
خواندن
راهنمای بازی Desperados 3 | مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید
خواندن

۱۴- Age of Wonders: Planetfall

Age of Wonders Planetfall

بازی Age of Wonders: Planetfall شباهت زیادی به Civilization دارد اما آن را با یک کلون اشتباه نگیرید! توسعه‌دهندگان آنقدر ویژگی‌های جدید و جذاب به این بازی اضافه کرده‌اند که نمی‌توان آن را یک کلون دانست و البته سری Age of Wonders از آن مجموعه با ریشه بازی‌های ویدیویی بوده و Planetfall پنجمین نسخه این سری است. قهرمانان و نژاد‌های مختلفی در این بازی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند،‌ در این بازی هدف شما ساخت یک امپراطوری بزرگ و قدرتمند است. راه‌های مختلفی برای پیروزی وجود دارد که هرکدام استراتژی متناسب خود را دارا هستند.


۱۵- Merchant of the Skies

Merchant of the Skies

در Merchant of the Skies تبدیل به بهترین تاجر بین‌کهکشانی شوید! در این بازی مخلوطی از انواع بازی‌های Tycoon و استراتژی و مدیریتی را شاهد خواهید بود. از ساخت پایگاه خود تا سفر بین‌کهکشانی برای فروش اجناس‌تان. هیچگونه راهنما یا مسیر مشخصی در بازی وجود ندارد و این شما هستید که مسیر موفقیت خود را در این بازی ایجاد می‌کنید. بازی در عین پیچیدگی به خوبی توانسته با مکانیک‌های خود بازیکن را آشنا کند و شما حس سردرگمی در آن پیدا نخواهید کرد. بازی دارای بخش داستانی نیز بوده که حدود ۷ ساعت برای اتمام آن زمان نیاز است، بخش سندباکس بازی نیز بدون هیچگونه داستانی با هدف ایجاد کمپانی خود و تبدیل شدن به بهترین تاجر بین‌کهکشانی وجود دارد.


به پایان قسمت اول بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها رسیدیم. هنوز الماس‌های گمشده و جذابی وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، با پیکسل‌آرتس همراه باشید.

در پایان نیز پیشنهاد می‌شود نگاهی به مقاله بهترین بازی‌های استراتژی به قلم علی رجبی، بیندازید.

بهترین بازی‌های استراتژی که باید تجربه کنید
خواندن
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x