مقالات ترجمه‌ای

نگاهی به برخی از رهبران Civilization و تاریخچه دنیای واقعی آن‌ها

بررسی تاریخچه رهبران بازی Civilization VI

بدون هیچ شک و تردیدی باید بازی Civilization VI را یکی از بهترین بازی‌های سبک استراتژیک نوبتی نامید که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این بازی از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و شاهد پیشرفت‌های مختلفی در بخش گیم پلی و گرافیک بازی هستیم، اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مجموعه Civilization لیست رهبران این بازی است. شما می‌توانید در بازی‌های Civilization  یک حکومت را انتخاب کرده و با کنترل رهبر آن حکومت، امپراطوری و تمدن خود را از نقطه صفر بنا نموده و آن را به اوج برسانید. هر یک از رهبران بازی Civilization ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و سبک بازی با آن‌ها متفاوت است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به رهبران بازی Civilization VI انداخته و آن‌ها را در واقعیت مورد بررسی قرار دهیم، پس با پیکسل آرتس همراه باشید.

آمریکا

1 1

رهبر تمدن آمریکا در بازی Civilization VI تئودور روزولت است که از او به آن بیست و ششمین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا یاد می‌شود. روزولت در دوران ریاست جمهوری ویلیام مک کینلی به عنوان معاون وی وارد کاخ سفید شد و پس از ترور مک کینلی توانست قدرت را در این کشور به دست بگیرد.

نکته جالبی که در مورد او وجود دارد این است که روزولت اولین آمریکایی بوده که در رشته جودو به کمربند قهوه‌ای دست پیدا کرده است.

اعراب

Civilization VI

نماینده تاریخ اعراب در بازی Civilization VI کسی نیست جز صلاح‌الدین ایوبی که بنیانگذار دولت ایوبیان در مصر و شام بود. او یکی از فرمانروایان بزرگ اسلامی در دوران جنگ‌های صلیبی محسوب می‌شود و توانست در نبرد حطین، اورشلیم را از صلیبیون پس بگیرد. در جنگ سوم صلیبی صلاح‌الدین ایوبی با ریچارد یکم شیردل صلح کرد و در نهایت در دمشق درگذشت.

بازی Shadow Warrior 3 و ۱۲ نکته درباره آن
خواندن

صلاح‌الدین در دوران حکومت خود دو هدف اساسی داشت، استوار ساختن قدرت خاندان ایوبی و نبرد با صلیبیون که توانست در هر دو هدف به موفقیت دست پیدا کند.

استرالیا

Civilization VI

رهبر استرالیا در بازی Civilization VI بر عهده جون کارتین است. از جون کارتین به عنوان چهاردهمین نخست وزیر استرالیا یاد می‌شود. حزب سیاسی وی، حزب کارگر بوده و در دوران جنگ جهانی دوم، او توانست کشور خود را از آسیب‌های جنگ مصون نگه دارد.

آزتک

Civilization VI

آزتک‌ها تمدنی سرخ پوستی بودند که در آمریکا مرکزی و مکزیک زندگی می‌کردند. از نظر اسطوره شناسی این تمدن بسیار غنی بودند و همچنان می‌توانید رد اسطوره‌های سرخ پوستی این حکومت را در تاریخ آمریکا  و مکزیک مشاهده کنید. رهبر امپراطوری آزتک در بازی، مونتزوما اول است. او دومین امپراطور آزتک محسوب می‌شد و در دوران حکومتش توانست ۴۰ درصد از مناطق اطراف امپراطوری خود را در بدست بگیرد.

برزیل

Civilization VI

پدروی دوم رهبر امپراطوری برزیل در بازی Civilization VI است. در تاریخ از پدروی دوم به عنوان آخرین امپراطور برزیل یاد می‌شود. لقب او دن پدرو بود و در دوران حکومتش، وی تمام تلاش خود را کرد تا با برده داری مبارزه کند. پادشاهی برزیل در سال ۱۸۸۹ با کودتا نابود شد و پدروی دوم تا پایان زندگی خود در تبعید بود

کانادا

Civilization VI

در بازی Civilization VI ویلفرد لوریه به عنوان رهبر تمدن کانادا شناخته می‌شود. او در واقع یک سیاستمدار اهل کانادا بود که توانست در سال ۱۸۹۶ به عنوان هفتمین نخست وزیر کانادا انتخاب شود و اولین نخست وزیر فرانسه با زبان کانادایی به حساب می‌‌آید. او همواره به عنوان یکی از بزرگترین دولتمردان این کشور شناخته می‌شود.

دارک سولز و رومانتیسم: کاوشی بر تأثیرات هنر رومانتیسم بر دارک سولز
خواندن

سیاست‌های صلح طلبانه او در گسترش کنفدراسیون بین بخش‌های فرانسوی و انگلیسی کانادا، شهرت بسیار زیادی دارد.

چین

Civilization VI

امپراطوری چین تاریخ طولانی داشته و صحبت کردن در رابطه با این امپراطوری می‌‌تواند یک مقاله جداگانه به خود اختصاص دهد. در بازی Civilization VI شاهد آن هستیم که چین شی هوانگ، به عنوان امپراطور کشور چین در بازی حضور دارد.

از چین شی هوانگ به عنوان اولین پادشاه دودمان چین و نخستین امپراطوری که توانست چین را یکپارچه کند، یاد می‌‌شود. در واقع در دوران حکومت او چین توانست از اختلافات مختلف فاصله گرفته و تبدیل به یک امپراطوری یکپارچه گردد. همین موضوع سبب شده تا از چین شی هوانگ به عنوان یکی از بزرگترین امپراطوران دوران یاد شود.

کری

Civilization VI

کری‌ها اولین دسته از مردمی بودند که در آمریکای شمالی ساکن شدند و جمعیت آن‌ها در آن زمان بیش از ۲۰۰ هزار تن بود. شاید کری‌ها نسبت به سایر امپراطوری‌های بازی Civilization VI قدرت زیادی نداشته باشند، اما یکی از رهبران مردمان کری به نام پوندمیکر توانست مردمان کری را از نظر فرهنگی رشد داده و آن‌ها را وارد مرحله تازه‌ای کند. به همین دلیل از پوندمیکر به عنوان پیام‌آور صلح در بین مردمان کری یاد می‌شود.

هلند

Civilization VI

در Civilization VI شاهد امپراطوری هلند نیز هستیم که رهبری آن بر عهده ویلهلمینا است. از ویلهلمینا به عنوان یکی از بزرگترین زنان‌های تاریخ هلند یاد می‌شود. او در واقع چهارمین فرزند و تنها دختر ویلیام سوم پادشاه هلند بود و به دلیل آن که تمامی برادر‌های او از دنیا رفتند، او توانست امپراطور هلند گردد، اما به نفع فرزندان خود از مقام پادشاهی کنار کشید و به مقام ملکه هلند بسنده کرد.

راهنمای بازی Need for Speed Unbound
خواندن

مصر

Civilization VI

امپراطوری مصر در بازی Civilization VI، کلئوپاترا است. کلئوپاترا آخرین فرعون مصر باستان و یکی از بزرگترین پادشاهان زن در طول تاریخ به حساب می‌‌آید. تاریخ‌ نگاران می‌نویسند که کلئوپاترا زنی بسیار زیبا، باهوش، باسواد و جاه‌طلب بود. او در ۱۸ سالگی توانست ملکه مصر شود ولی در آن زمان امپراطوری زنان و فرمانروایی آن‌ها در مصر ممنوع بود و به همین دلیل او مجبور شد تا با برادرانش و سپس با پسرش در فرمانروایی مصر شریک شود، اما با گذشت سال‌های متمادی او توانست به تنها فرمانروای مصر مبدل گردد، البته نمی‌‌توان از نقش ژولیوس سزار ،امپراطور روم در به قدرت رسیدن کلئوپاترا در مصر چشم‌پوشی کرد.

انگلستان

Civilization VI

انگلستان در بازی Civilization VI دو رهبر مختلف دارد. اولین رهبر این امپراطوری ویکتوریا است. ویکتوریا از سال ۱۸۳۷ میلادی تا زمان مرگ، امپراطور بریتانیای کبیر و ایرلند بود و از او به عنوان یک زن باهوش در تاریخ یاد می‌شود که توانسته به بهترین شکل ممکن امپراطوری عظیم بریتانیا را مدیریت و رهبری کند.

Civilization VI

رهبر دیگر انگلستان در بازی Civilization VI الینور آکیتن است. از او به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین و با نفوذترین زن اروپای غربی در دوران قرون وسطا یاد می‌‌شود.

از مهم‌ترین جایگاه‌های او در طول تاریخ می‌توان به نایب السلطنه انگلستان بودن، شهبانوی فرانسه و شهبانوی انگلستان شدن، اشاره کرد. در واقع نقش او در معاملات مختلف قرون وسطا را نباید نادیده گرفت. الینور آکیتن در دورانی همسر لویی هفتم فرانسه بود و پس از آن به عنوان همسر هنری دوم وارد دربار بریتانیا شد. بسیاری از تاریخ نگاران از او به عنوان عامل برپایی جنگ سوم صلیبی یاد می‌‌کنند.

ویروس کرونا عامل شیوع فرهنگ گیمری!
خواندن

اتیوپی

Civilization VI

شاید امروزه از اتیوپی به عنوان یک کشور فقیر یاد شود اما در گذشته امپراطوری اتیوپی توانسته بود در قاره آفریقا به شکوه و جلال بسیار زیادی دست پیدا کند. رهبر این امپراطوری در بازی Civilization VI منلیک دوم است که در دوران پادشاهی او، امپراطوری اتیوپی به ثروت بسیار زیادی دست پیدا کرد و توانست در قاره آفریقا تبدیل به یک ابر قدرت شود. در دوران امپراطوری منلیک دوم، او بارها با امپراطوری ایتالیا وارد جنگ شد و در نهایت توانست تبدیل به یک کشور مستقل گردد.

فرانسه

Civilization VI

در بازی Civilization VI فرانسه نیز همانند انگلستان دو پادشاه مختلف دارد. اولین پادشاه کاترین مدیچی است. او به مدت ۴۳ سال به عنوان ملکه فرانسه انتخاب شد و به مدت ۳۱ سال نقش اساسی را در اداره حکومت فرانسه ایفا می‌‌کرد. از مهم ‌ترین اقدامات وی می‌‌توان به کشتار سن بارتلمی اشاره داشت. که این واقعه به عنوان بزرگ‌ترین کشتار مذهبی تاریخ اروپا یاد می‌شود. او به عنوان یک فرد کاتولیک در این کشتار پروتستان‌‌ها در فرانسه نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

دومین رهبر فرانسه در بازی Civilization VI الینور آکیتن است که در بخش معرفی امپراطوری انگلستان در رابطه با او توضیح دادیم و در امپراطوری فرانسه در بازی، به دورانی می‌‌رویم که الینور به عنوان شهبانوی فرانسه ایفای نقش می‌کرد.

گرجستان

Civilization VI

ملکه تامار در بازی Civilization VI به عنوان ملکه گرجستان حضور دارد. او از سال‌های ۱۱۷۸ تا ۱۲۱۳ میلادی به عنوان پادشاه گرجستان حکومت می‌‌کرد. در دوران سلطنت وی، تمدن گرجی به اوج پیشرفت اقتصادی، سیاسی و نظامی دست یافت و در واقع دوران حکومت ملکه تامار، عصر طلایی تاریخ گرجستان است. در طول تاریخ گرجستان هیچ زنی نتوانسته به اندازه ملکه تامار به محبوبیت و قدرت دست پیدا کند.

بهترین بازی‌های آنلاینی که هم‌اکنون می‌توانید تجربه کنید
خواندن

ایران

Civilization VI

رهبر ایران در بازی Civilization VI کوروش کبیر است. از کوروش کبیر به عنوان بنیانگذار و نخستین شاهنشاه هخامنشی یاد می‌شود که توانست در طی ۳۰ سال به بخش‌های گسترده‌ای از آسیا حکومت کند. تاریخ نگاران کوروش کبیر را رهبر شجاع، عادل، مهربان و… نامیدند.

بدون هیچ شک و تردیدی، هیچ پادشاهی در تاریخ ایران نتوانسته به محبوبیت کوروش کبیر دست پیدا کند و می‌توان از کوروش به عنوان یکی از چند پادشاهی نام برد که تاریخ از آن‌ها به نیکی یاد می‌کند.

حرف آخر

در این مطلب به سراغ پادشاهان بازی Civilization VI رفتیم و سعی کردیم تا برخی از پادشاهان این بازی را در قسمت اول این مقاله به شما معرفی کنیم. اگر علاقه‌مند هستید که ادامه این مطالب نوشته شود، می‌توانید نظرات خود را به ما منتقل کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن