مقالات ترجمه‌ای

بهترین سناریوی‌های فرعی بازی Sid Meier’s Civilization VI

تجربه تمدن خود را گسترس دهید!

بازی پر طرفدار Sid Meier’s Civilization VI یا همان تمدن ۶ دارای سیزده سناریوی مختلف است که می‌توانید خارج از حالت اصلی بازی، آنان را تجربه کنید. این حالت‌ها فرصت‌های گیم‌پلی کاملاً جدیدی را برای بازیکنان فراهم می‌کنند. برخی از این موارد به تنهایی قابل بازی هستند، در حالی که تعدادی دیگر فقط با سایر بازیکنان به صورت چندنفره قابل تجربه‌اند. در این سناریوها گزینه‌های خاصی مانند انتخاب رهبران، محدود بوده و شرایط پیروزی نیز تغییر می‌کند. مثلا در بسیاری از سناریوها نوبت‌های بازی کمتر از بازی اصلی است. در حالی که هر یک از سناریوهای تک نفره به عنوان بسته‌های الحاقی باید دانلود شوند، اکثر حالت‌های چندنفره با بازی پایه همراه هستند و به راحتی می‌توانید با دوستانتان از آنان لذت ببرید. ما در این مطلب بهترین سناریوهایی که هم اکنون در بازی موجود می‌باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

Best Red Death civilization 6

Red Death

سناریوی Red Death یا مرگ سرخ یک حالت بتل رویال است که در به‌روزرسانی ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به تمدن ۶ افزوده شد. اتفاقات بازی در دورانی پسا آخرالزمانی روایت شده و بازیکنان، رسته‌های منحصر به فردی را کنترل می‌کنند که در حالت اصلی بازی موجود نیستند. گروه‌های مذکور عبارت‌اند از:

  • فرقه‌گرایان
  • مرزبانان
  • سوارکاران
  • جهش‌یافته‌ها
  • آماده‌های روز رستاخیز
  • دزدان دریایی
  • دانشمندان روانی
  • سرگردان‌ها
  • بیگانه‌ها
  • زامبی‌ها

نام مرگ سرخ به این خاطر انتخاب شده که یک توده آلوده رادیواکتیوی به آرامی در حال درنوردیدن جهان است و به همه تمدن‌های داخل آن آسیب خواهد رساند. هرچه بازی بیشتر پیش می‌رود، این آسیب‌دهی نیز بیشتر می‌شود. روند بازی تا زمانی که تنها یک بازیکن زنده باقی بماند ادامه می‌یابد؛ در نهایت او یک سفینه فضایی برای فرار از سیاره دریافت خواهد کرد.

بهترین مکان‌های احتمالی برای بازی Far Cry 6
خواندن

outback tycoon civilization 6

Outback Tycoon

بر خلاف حالت مرگ قرمز، این سناریو فقط برای بازیکنانی است که مالک تمدن استرالیا باشند. این سناریویی تک‌نفری بوده که هدف در آن ایجاد یک امپراتوری قدرتمند در قاره استرالیا بدون هیچ‌گونه جنگ است. به دلیل عدم وجود مبارزات، بازیکنان می‌توانند با خیال راحت نقشه را کاوش کنند و تمدن خود را در آن گسترش دهند. شرط پیروزی این است که در پایان شصت نوبت، بیشترین طلا را داشته باشید یا قبل از اتمام نوبت‌هایتان، طلای بیشتر از حدنصاب بازی به دست آورید. بازیکنان می‌توانند تمدن‌های زیر را کنترل کنند:

  • کوئینزلند
  • استرالیای جنوبی
  • ویکتوریا
  • استرالیای غربی

اگر تمایل به یک بازی کوتاه و سرگرم کننده دارید که در آن کسی نگران تهاجم‌های ناگهانی نباشد، این سناریو به صورت همکاری آنلاین با چهار نفر قابل بازی است تا زودتر تمام شود. با این حال، در هر دو حالت تکی و چندنفره، برخوردهای تصادفی وجود دارند که می‌توانند ناگهان اتفاق بیفتند. برخی مثبت هستند، مانند یافتن گنج و برخی دیگر منفی هستند، همانند حمله حیوانات وحشی قاره استرالیا.

Conquests of Alexander civilization 6

Conquests Of Alexander

سناریوی فتوحات اسکندر یک بسته الحاقی برای بازیکنانی است که مالک تمدن ایران یا مقدونیه باشند. در این بخش، بازیکنان اسکندر کبیر و تمدن مقدونیه را کنترل کرده و امپراتوری او را گسترش می‌دهند. هدف این سناریو تسخیر هر بیست و هشت شهر در نقشه جهان است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سناریوی یاد شده این است که دائماً در جنگ با تمدن ایران هستید که تنها راه پایان دادن به آن نیز فتح امپراتوری پارس است. اگرچه بازیکنان به اسکندر بزرگ به عنوان یک ژنرال مهم دسترسی دارند. او دارای چندین مزیت منحصر به فرد است که در صورت ورودش به تصرف شهرها، می‌توانید از آنان استفاده کنند. با این حال، اگر وی کشته شود، بازیکن شکست خواهد خورد. همچنین هنگام فتح شهرها، بازیکنان بسته به سطح دشواری که انتخاب کرده‌اند برای برنده شدن محدودیت زمانی دارند که رقمی بین سی و هفت تا شصت نوبت است.

قدرت متن در بازی‌‌های ویدیویی
خواندن

civilization 6 big city

Global Thermonuclear War

سناریوی دیگر مبتنی بر جنگ، جنگ هسته‌ای است که به صورت چندنفره برای تمام دارندگان بازی در دسترس است. همان‌طور که از نام این حالت پیداست، بازیکنان در دوره جنگ اتمی قرار دارند و گیم پلی روی تسلیحات هسته‌ای متمرکز شده است. با این وجود سه شرط پیروزی متفاوت وجود دارد که به لطف این حالت فقط پنجاه چرخش نوبت به طول می‌انجامند. این شروط عبارت‌اند از:

  • بمباران اتمی بیشتر شهرهای بازی تا قبل از رسیدن به سرحد نوبت‌ها
  • در صورت عدم بمباران مراکز شهری تا انتهای نوبت‌ها، بیشترین مخازن اتمی را داشته باشید
  • تصرف سه دولت‌شهر

هسته گیم‌پلی بازی برای این سناریو تغییر کرده است. واحدهای هسته‌ای و دستگاه‌های مرتبط با آن ارزان قیمت‌تر شده و برای ساخت و نگهداری به منابع استراتژیک نیاز ندارید. علاوه بر این از جنگ‌های فرسایشی با قبیله‌ها و بربرها نیز خبری نیست. همچنین نقشه در ابتدای بازی کاملاً فاش شده است و ساخت‌وسازها نیز سریع انجام می‌شوند.

Civilization 6 nirvana

Path To Nirvana

این سناریو فقط برای بازیکنانی که مالک بسته‌های تمدن خمر و اندونزی هستند در دسترس است. معمولا بین دوستداران سری تمدن، تعداد زیادی از بازیکنان به دنبال پیروزی‌های مذهبی نمی‌روند. اما مسیر نیروانا به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا این بخش از گیم‌پلی را بیشتر جست‌وجو کنند. هدف این سناریو تولید بیشترین میزان امتیاز ایمان در پایان پنجاه نوبت بازی است. بدین صورت که در هر نوبت بابت شهروندی که پیرو مذهب بازیکن شود یک امتیاز کسب کرده و بیست امتیاز نیز برای ایمان آوردن شهروندان خارجی به دست خواهید آورد.

منبع
gamerant.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن