۱۱ نکتهی مخفی که از Red Dead Redemption 2 باید بدانید
نگاهی به ایستراگها و اتفاقات عجیب در دنیای پویای RDR 2
راحت است که از رمز و رازها و نکات مخفی و ایستر اگهای بازی Red Dead Redemption 2 غافل شد چرا که با عنوانی بسیار عظیم طرف هستیم. به اتمام رساندن خط داستانی این بازی به کم و بیش ۵۰ الی ۶۰ ساعت زمان نیاز دارد، نقشهی آن یکی از بزرگترین نقشههای بازیهای Open World است و گوشه گوشه آن انتظار شما را میکشد تا با چیزی جدید، شما را غافلگیر کند. در چنین شرایطی، شاید پیدا کردن رمز و رازها و نکات مخفی این بازی بدون یک راهنما کاری بس سخت و زمانبر باشد و خیلیها به همین علت قید آن را بزنند.
در این مقاله، قصد داریم تا به ۱۱ نکته مخفی از بازی Red Dead Redemption 2 بپردازیم. اول از هر چیز، باید گفت که با بازی بسیار پرجزئیاتی طرف هستیم که ۱۱ مورد و یک مقاله نمیتواند تمام وجوه پنهان آن که از نگاه عموم جا مانده را پوشش دهد. بنابراین اگر شما هم نکاتی را از بازی به یاد دارید که شایان توجه است حتما در قسمت نظرات ما را باخبر سازید. از سوی دیگر، این نکات شامل موارد مختلفی میشود؛ از مراحل جانبی گرفته تا ارجاعات مختلف و ایستر اگها. از طرف دیگر، از آن جایی که مدت قابل توجهی از عرضه این بازی میگذرد، ما در این مقاله به کل بازی میپردازیم و قسمتهای پایانی بازی هم جزوی از آن است، پس، بخشهایی از داستان برای شما لو میرود!
شهاب سنگ
در یکی از برخوردهای کوتاهتر، شما میتوانید به سراغ دیدن تاثیر باقیمانده از یک برخورد کوچک میان یک شهاب سنگ و یک خانه بروید. این خانه که در شمال شرقی Roanoke Valley و Annesburg واقع شده، در واقع یک منطقه ایزوله و متروک است که از سقف سوراخ شده خانه دود در حال خروج است. وقتی که به خانه وارد میشوید، متوجه یک سری جسد در همان حوالی مرکز اتاق خواهید شد. وقتی به آن جا نزدیک میشوید، میتوانید یک تکه شهاب سنگ را بردارید که به نظر همان مسبب مرگ افراد داخل خانه بوده است. بعد از خارج شدن از این محل، آرتور به نوبه خود با اختصاص دادن بخشی از ژورنال خود به این قضیه، نظرش را بیان میکند. شما میتوانید این شی را نگه دارید یا آن را در ازای کسب پول نقد به فروش برسانید.
ارواح Lemoyne
در حالی که تقریبا تمام مناطق بازی به نوبه خود عجیب و غریب هستند و میتوان در آنها منتظر اتفاقات شگفتآور بود، ولی این منطقه لموین است که از همه عجیبتر بهنظر میرسد و حتی با قدم زدن در آن در حوالی نیمه شب هم میتوانید به این نکته پی ببرید. در بخش غربی Bluewater Marsh حوالی ساعت ۲ نیمه شب، میتوانید هذیانگویی عجیب یک فرد را در طبیعت وحشی بشنوید. اگر شما بیشتر به جلو بروید و خوب دقت کنید، یک جسم درخشان با لباسی روشن را میتوانید مشاهده کنید که دورتر ایستاده است. این روح آخرین لحظات زندگی خود را مرور میکند، در تاریکی فریاد میزند تا کسی کمکش کند. اگر سعی کنید تا به او نزدیکتر شوید، او نهایتا ناپدید خواهد شد. در حالی که این دیدار سه مرحله مختلف دارد، هر بار هم تاریکتر و عجیبتر میشود و شما کم کم متوجه جزئیاتی جدید از جمله نحوه مرگ او و علت این که او هنوز در این منطقه پرسه میزند را متوجه خواهید شد.
علاوه بر روح سرگردان، یک قطار فراری شبحمانند هم در این منطقه وجود دارد که حوالی صبح میتوانید متوجه حضور آن شوید. اگر به شمال غربی منطقه Scarlett Meadows در حوالی ساعت ۳ بامداد بروید و ریلهای قطار آن منطقه را زیر و رو کنید، متوجه صدای یک قطار در دل تاریکی شب خواهید شد. البته به جای یک قطار واقعی، یک قطار شبح مانند با سرعت روی ریل حرکت میکند. بر خلاف روح قبلی، شما میتوانید به این قطار نزدیک شوید و حتی با اسب خود روی همان مسیر و در واقع درون همان قطار هم به حرکت بپردازید! البته، نهایتا این قطار شبح مانند هم از بین میرود و برای مدتی طولانی نمیتوانید شاهد آن باشید.
UFO و کالت
یک کلیسای متروک و نسبتا تخریب شده در بخش شرقی New Hanover وجود دارد. اگر شما حوالی ساعت ۲ بامداد به آن وارد شوید، شاهد یک سکانس سهمگین و ناراحتکننده از یک سری آدم مرده هستید که انگار عضو یک کالت بودهاند. گویا آن گروه به دنبال این بودهاند تا با یک موجود بیگانه که فقط شبها سر و کلهاش پیدا میشده ارتباط برقرار کنند. بعد از خواندن دفترچه یادداشت رهبر این کالت، شما میتوانید سرنخهایی از برخوردن به یکی از عجیبترین اتفاقات در Red Dead Redemption 2 را به دست بیاورید که به تنهایی چند پله دوز عجیب و غریب بودن این بازی را بالا میبرد. در شب شما بر فراز این منطقه شاهد یک UFO خواهید بود که البته، تنها UFO بازی نیست و در واقع اولی آنهاست. بهتر است بدون اسپویل بیشتر، خودتان به اینجا سری بزنید.
دهکده طاعونزده
در شمال غربی باتلاق Lagras، شما میتوانید یک دهکده متروکه به نام Pleasance را پیدا کنید. در حالی که این منطقه برخی شباهتها به منطقه Tumbleweed در Red Dead Redemption 1 و البته آن وحشت حاکم بر اکسپنشن Undead Nightmare را تداعی میکند، Pleasance یک منطقه با تاریخی غنی است ولی در جریان وقایع بازی تنها سرنخهای کوچک و جزئیات انگشتشماری باقی مانده تا بتوانیم به لطف آنها متوجه این شویم که چه بر سر این دهکده آمده است. روی درب ورودی انبار بزرگ این منطقه، شاهد یادداشت بلندی هستیم که روی آن نوشته شده: «عقب بمانید، طاعون!» در همان حوالی میتوانید قبرستان Pleasance را پیدا کنید که با تفحص و دقت در قبرهای واقع در آن میتوان به سرنوشت برخی از ساکنان اینجا پی برد. به غیر از یک یادداشت که کمی اطلاعات مهم در مورد اتفاقاتی که در این منطقه رخ داده را بازگو میکند، تقریبا چیز دیگری وجود ندارد و شما باید با قوه تخیل خود، گذشته این منطقه را متصور شوید.
پاگندهی فراری
به عنوان یک شوخی جالب که از دیرباز با بازیهای راکستار همراه بوده، احتمال برخورد با پاگنده از همان اول که در Grand Theft Auto: San Andreas این قضیه مطرح شد یک تئوری جالب برای طرفداران بازیهای این شرکت بوده است. اگرچه بالاخره در اکسپنشن Undead Nightmare از نسخهی قبلی سری موفق به دیدن این موجود شدیم، ولی به هر حال آن جا همه چیز خوب پیش نرفت و در نهایت یکی از مراحل تراژیک بازی را تجربه کردیم. با این حال، در Red Dead Redemption 2 هم اشاراتی به آن اتفاقات و البته این موجود عجیب وجود دارد و در بازی شاهد لحظات تلخ و شیرینی راجع به پاگنده هستیم. اگر چه در بازی پیدا شدن استخوانهایی بزرگ حاکی از وجود پاگنده و البته از بین رفتن او است، ولی به هر حال شما میتوانید با این موجود دیداری داشته باشید.
برای دیدن پاگنده، اول اطمینان حاصل پیدا کنید که بیش از ۳۰ حیوان را بررسی کردهاید. میتوانید از طریق compendium خود متوجه شوید که چند حیوان را بررسی کردهاید. بعد از این که این کار را انجام دادید، به سمت Calumet Ravine که در شرق Wapiti Reservation واقع شده است بروید. در قسمت غربی مسیل، شما یک سری پرنده را کنار آب خواهید دید. اگر شما نزدیک شوید، آنها به شکلی هماهنگ به سرعت به پرواز درمیآیند. شما باید تا حد ممکن آنها را دنبال کنید. نهایتا، آنها شما را به سمت یک غار دورافتاده میکشانند. وقتی به محل مورد نظر برسید، صداهایی از یک غار میشنوید که در دسترس شما قرار ندارد.
در واقع یک موجود با شما شروع به صحبت میکند. در خلال این مکالمه، شما متوجه میشوید که چرا این پاگنده تصمیم به تنها بودن گرفته است و از همه فراریست. بعد از مکالمه اول، شما باید ۳ روز در بازی صبر کنید تا دوباره به آن محل بروید و مکالمه دیگری با او داشته باشید. در حالی که عدهای میگویند که او یک انسان تنهای دیگر است، شاید فرضیه درستتر این باشد که او آخرین بازمانده از پاگندههاست. به هر حال، صحبت با موجودی که احتمالا یک پاگنده است، به خودی خود جذاب است حتی اگر هیچ وقت نتوانید او را واقعا در بازی ببینید.
دانشمند و اختراع او
درست همانند Red Dead Redemption 1، شما در طول سفر آرتور مورگان هم به افرادی برمیخورید که عجیب و غریب هستند و ارتباط خاصی با دستگاههای مختلف دارند و نهایتا این دستگاهها، مسبب سقوط آنها میشوند. وقتی که در چپتر ۴ بازی به منطقه Saint Denis میرسید، با کاراکتر جدیدی به نام Marko Dragic آشنا میشوید که یک مخترع خارجی علاقهمند به الکتریسیته و دست بردن در مرگ و زندگی به کمک آن است. پس از شروع مرحله جانبی به نام The Bright Bouncing Boy شما در انجام یک سری کارها به او کمک میکنید و او نهایتا به آزمایشگاه خود که در شمال غربی منطقه Annesburg واقع شده برخواهد گشت. اگر آن جا به دیدن او بروید، او برای شما یک ماموریت دیگر هم دارد. شما باید به او کمک کنید تا اخراع آخر او، یک روبات متحرک و سخنگو، پا به عرصه زندگی بگذارد.
اگر شما بعدا به این جا بازگردید، متوجه میشوید که دانشمند مرده و روبات هم دیگر آن جا نیست. در داخل آزمایشگاه، شما یک فانوس برقی پیدا میکنید، که کمک میکند تا شما آن روبات را پیدا کنید. برای پیدا کردن آن روبات، شما باید بار دیگر به منطقه Colter برگردید – همان منطقه مربوط به مقدمه بازی – و به سمت کوهستانهای غربی بروید. وقتی در مسیر درست قرار داشته باشید فانوس نارنجی رنگ میشود. وقتی که شما به بالای صخرهای که رو به Colter است برسید، روبات تنها را در حالی میبینید که «پدر» خود را صدا میزند.
ومپایر سنت دنیس
سنت دنیس یکی از مناطق پرجمعیت و بزرگ بازی است و همین مسئله باعث شده تا در گوشه و کنار آن اتفاقات جالبی در حال رخ دادن باشد و سوژههای خوبی را بتوان در آن شناسایی کرد. با این حال، یکی از این اتفاقات و سوژهها بیشتر هولناک و نگرانکننده است و برای رسیدن به آن باید کمی سختی بکشید و مراحلی را طی کنید تا بالاخره بتوانید با شکارچی شب دیدار کنید. در سراسر شهر دیوارهایی را پیدا میکنید که روی آنها سرنخهایی از محل اختفای یک ومپایر نوشته شده است و اگر به دقت آنها را دنبال کنید، میتوانید بالاخره ومپایر شهر سنت دنیس را به چشم خود ببینید. اگرچه شاید در ابتدا فکر کنید که حضور یک ومپایر در عنوانی مثل Red Dead Redemption 2 که در مورد غرب وحشی است اندکی عجیب بهنظر میرسد، ولی باور کنید پروسه دنبال کردن سرنخها برای پیدا کردن این موجود خونخوار واقعا ارزشش را دارد و نظر شما را به خود جلب خواهد کرد!
قفسی در جنگل
اگرچه این یک برخورد خیلی کوتاه است، ولی به هر حال کلبه متروکه در جنگل داستان غمانگیز خاص خود را دارد. درست در غرب Braithwaite Manor در منطقه Lemoyne، شما در کنار آب به گروهی از مردم برخواهید خورد. وقتی در آن حوالی هستید، صدای داد و فریاد سهمگینی از جنگل به گوش میرسد. وقتی شما کمی به جنوب بروید، به کلبهای برمیخورید که دور آن زنجیر کشیده شده است. هر چه که جلوتر میروید آن صدا بیشتر میشود و وقتی که به سراغ بررسی آن از فاصله نزدیک میروید، دست یک انسان از آن بیرون میآید و سعی دارد تا شما را بگیرد.
اگر مدتی به دیالوگهای او گوش فرا دهید، متوجه خواهید شد که در واقع او یکی از آن رازهای خانوادگی و قدیمی خانواده Braithwaite است، در واقع او دختری است که به خاطر مشکلات فیزیکی و روحی و روانی از خانواده طرد شده و آن جا نگهداری میشود. اگر شما قبل از رسیدن به بخش Epilogue بازی با این زن ملاقات کنید و سپس بعد از رسیدن به Epilogue دوباره به او سر بزنید، متوجه خواهید شد که او مرده و چیزی جز استخوان از او باقی نمانده و بعد از سقوط خانواده Braithwaite، او نیز از بین رفته است.
قاتل سریالی در New Hanover
در خونینترین رویارویی بازی Red Dead Redemption 2، شما رو در روی یکی از بیرحمترین شخصیتهای منفی این عنوان قرار میگیرید. درست در جنوب شرقی بخش Valentine، شما اولین منطقه که در آن یک قتل آیینی انجام شده را پیدا خواهید کرد، که در آن بدن قطعه قطعه شده مقتول به نوشته «به کارهایم نگاه کن» که روی صخره کناری آن قرار گرفته مزین شده است. از این جا به بعد شما قادر خواهید بود تا به دنبال سرنخهای بعدی در مورد یک قاتل سریالی بگردید که در منطقه New Hanover و نواحی اطراف در حال پرسه زدن است. با پیدا کردن این سرنخها و کنار هم قرار دادن آنها نهایتا میتوانید این قاتل سریالی را پیدا کنید و رو در روی او قرار بگیرید.
توجه: دو مورد بعدی بخشهایی از داستان بازی را لو میدهد. اگر تمایلی به دانستن بخشهای پایانی داستان بازی قبل از به اتمام رساندن آن ندارید، از خواندن ادامه متن صرف نظر کنید!
جان نمیتواند شنا کند!
هر کسی که Red Dead Redemption 1 را بازی کرده باشد، میتواند نسبت به ضعف جان مارستن در شنا کردن گواهی دهد! وقتی که او به آبهای عمیق میرفت، بلافاصله جان خود را از دست میداد. با این حال، در Red Dead Redemption 2، آرتور مورگان یک شناگر قهار است و خیلی بهتر میتوان روی او در این زمینه اتکا کرد و این حتی در صحبتهای میان آرتور و جان هم مشخص است. در طول برخی مراحل و برخی اوقات که با اعضای کمپ به انجام فعالیتهایی مشغول میشوید، آرتور و بقیه جان را به خاطر عدم توانایی در شنا کردن مسخره میکنند.
در حالی که به این مورد میتوان به چشم یک ارجاع به بازی قبلی هم نگاه کرد، ولی به هر حال چیزهایی فراتر از یک شوخی ساده در آن نهفته است. در طول بخش Epilogue بازی که از نگاه جان مارستن روایت میشود، احتمالا در بدترین موقع ممکن متوجه میشوید که سازندگان حواسشان به اتفاقات نسخه قبلی بوده و جان در این بازی هم نمیتواند شنا کند. اگر شما به سراغ آبهای عمیق بروید، نوار سلامتی جان مارستن خیلی زود خالی میشود و او در خطری جدی قرار میگیرد. اگرچه این شاید بعد از گذراندن آن همه ساعت با آرتور مورگان کمی عجیب و غریب و حتی ظالمانه باشد، ولی در عین حال جالب و بامزه است و از سوی دیگر به خوبی خطرات زندگی جان مارستن را هم نشان میدهد.
تو را میشناسم
در طول تجربه Red Dead Redemption 2، شما به افراد و مکانها و چیزهای مختلفی برمیخورید که هر یک به نوبه خود یادآور نسخه اول بازی هستند و به آن ارجاعاتی دارند. به غیر از افراد حاضر در گروه داچ ون در لیند، شما میتوانید اشاراتی به شخصیتهایی چون Landon Ricketts – هفتتیرکش افسانهای از نسخهی قبلی – و Bonnie MacFarlane که در یک نامه به نام او اشاره میشود را نیز در بازی پیدا کنید. اگرچه منطقه New Austin و شهر Blackwater در اکثر لحظات بازی برای آرتور مورگان و دیگر اعضای گروه داچ ون در لیند یک منطقه ممنوعه است و دسترسی به آن خیلی سخت، ولی به هر حال در بخش Epilogue بازی شما در نقش جان مارستن خیلی راحت میتوانید به این منطقه تردد داشته باشید. در این بخش از بازی جان و خوانوادهاش در مرتع خود در Beecher’s Hope مستقر شدهاند و شما میتوانید خیلی راحت به گوشه و کنار سرک بکشید و حتی ببینید که مکانها چقدر با نسخه قبلی سری فرق دارند.
با رفتن به شهر Armadillo در New Austin، شما میتوانید با شخصیتهایی مواجه شوید که در Red Dead Redemption 1 هم حاضر بودهاند. در مغازه اصلی شهر، شما با Herbert Moon مواجه خواهید شد، مالک خشک و ترشروی این مغازه. پشت او و در قفسه هم یک نقاشی از مرد عجیب (Strange Man) نسخه قبلی وجود دارد که با زوم کردن خیلی راحت میتوانید متوجه آن شوید. او را قطعا از مرحله جانبی I Know You در نسخه قبلی به یاد خواهید آورد. جان هم حتی اشارهای به شناختن او میکند، ولی نمیداند که کی و کجا او را دیده است.
آیا شما هم رازهای دیگری از Red Dead Redemption 2 کشف کردهاید؟ حتما آنها را با ما در میان بگذارید.
دیدگاه بگذارید