مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های PS5

آغاز هیجان انگیز یک کنسول

بهترین بازی‌های PS5 چه هستند؟ کدام بازی‌های PS5 را بخرم؟ این سؤالی است که از پارسال با عرضه نسل جدید کنسول‌های سونی، بیش از همه از ما پرسیده شده است. مردم می‌خواهند ببینند کدام محصول بهترین نمایش‌دهنده قدرت بازی‌های PS5 است و همچنین کدام یک، رسانه مورد علاقه‌شان را به اوج جدیدی می‌رساند. اگرچه کنسول جدید سونی هنوز جوان است اما در حال حاضر مجموعه خوبی از بازی‌ها را دارد؛ از جمله چند عنوان که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را بازی کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که لیست زیر شامل ده بازی است که ما کیفیت آنان را رتبه‌بندی نمی‌کنیم بلکه فهرست به ترتیب زمانی چیده شده، یعنی بازی‌های جدیدتر در بالای مقاله جای گرفته‌اند.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Deathloop

استودیو Arkane سازنده آثاری چون Dishonored و Prey است که متخصص بازی‌های وسیع با زیبایی‌شناسی علمی تخیلی دهه ۱۹۷۰ به حساب می‌آید. در Deathloop قهرمان داستان داخل جزیره‌ای گرفتار شده که در یک حلقه زمانی بیست‌وچهار ساعته به دام افتاده است. برای شکستن این چرخه باید هشت نفر از افراد حاکم بر جزیره را در یک روز از بین ببرید. این در حالی است که قاتلی به نام جولیانا که به نوعی رقیب است و یک بازیکن انسانی ناشناس می‌تواند او را کنترل کند هم به دنبال شماست.

بازی Deathloop به همان اندازه که اکشن است معمایی نیز هست. زیرا فهمیدن اینکه چگونه اهداف خود را قبل از نیمه شب از بین ببرید مستلزم کشف و اتصال سرنخ‌هایی در مورد رفتار و حرکات آنان است. بازی چندین راه برای انجام مأموریت‌ها به شما ارائه می‌دهد و مجموعه‌ای از توانایی‌های فرا طبیعی سرگرم کننده نیز مکمل سلاح‌های گرم شمایند.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

این یک حماسه سامورایی است که قبلاً بازیکنان پلی‌استیشن ۴ را شگفت‌زده کرده بود و حالا نسخه Director’s Cut آن برای کنسول جدید سونی در دسترس قرار دارد تا بازی را زیباتر از همیشه جلوه دهد و عملکرد بهتری در اجرا داشته باشد.

از بین بردن مغول‌های مهاجم در غالب جوانی سامورایی به نام جین ساکای بسیار هیجان‌انگیز بوده و سواری بر دشت‌ها و مزارع خیره‌کننده بازی با کیفیت ۴K قطعاً تحسین برانگیز است. همچنین صدای سه‌بعدی، همگام‌سازی کامل لب‌ها با صداگذاری ژاپنی و بخش مکمل داستان جزیره Iki از دیگر مواردی هستند که در نسخه نسل جدید بازی شاهد خواهید بود.

این بخش داستانی جدید در جزیره کوچک همسایه اتفاق می‌افتد که توسط تهدیدی غیرطبیعی به خطر افتاده است. این بخش مکمل داستانی به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توانست یک دنباله مستقل باشد. چنین محتوای اضافه‌ای برتری مهمی نسبت به نسخه اصلی است که به طرفداران Ghost of Tsushima بهانه‌ای عالی برای بازگشت دوباره به بازی می‌دهد.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Hades

هادس از آن بازی‌های PS5 است که در عین مستقل بودن مناسب افرادیست که معمولا به بازی‌های ژانر Roguelike اهمیتی نمی‌دهند. داستان قانع کننده زاگرئوس، پسر هادس و تلاش او برای فرار از دنیای مردگان، با هر دور که وارد بازی می‌شوید ذره‌ذره به طرز درخشانی آشکار می‌شود و شما را تا پایان رضایت‌بخش خود درگیر نگاه می‌دارد.

این به این معنی است که شکست خوردن و شروع مجدد اغلب سرگرم کننده است زیرا لحظات روایی خارق‌العاده و گفتگوهای جذابی را به ارمغان می‌آورد. مبارزه‌ها نیز باعث پمپاژ آدرنالین می‌شوند به گونه‌ای که نظیر بازی خدای جنگ حس قهرمانی به آدمی دست می‌دهد. مهم نیست کدام سلاح را انتخاب می‌کنید، انتخاب و چینش انبوهی از مواهب و توانایی‌هایی که در اختیار دارید و زدن به دل تهدیدات افسانه‌ای بازی در همه حال هیجان انگیز می‌ماند. هادس از معدود بازی‌هایی است که وقتی شکست می‌خورید به راحتی تصمیم می‌گیرید یک دور دیگر بازی را آغاز کنید.

بهترین بازی‌های PS5
بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Ratchet & Clank از ستون‌های برند پلی‌استیشن است و آخرین نسخه این فرنچایز یعنی Rift Apart یادآوری کننده چرایی این اهمیت است. شما طی داستانی نسبتا پیچیده، نبرد با دکتر نفاریوس را در دنیاهای موازی تجربه می‌کنید و حتی به بُعدی از هستی می‌روید که تبهکاران، کهکشان را فتح کرده‌اند.

در این داستان مهیج اما طنز، ریوت که همتای مؤنث رچت است به عنوان یک شخصیت کاملاً جدید در این سری، شما را همراهی می‌کند. در همین حال ترکیب سکو بازی و تیراندازی‌ها، فشرده‌تر و خیره‌کننده‌تر از همیشه هستند. همچنین قابلیت جابجایی سریع بین دنیاها راهکارهای منحصر به فردی را برای مبارزه و کاوش ایجاد می‌کند. در کنار این‌ها این بازی ویترینی برای نمایش توانایی‌های بصری کنسول PS5 است.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade

بازی Final Fantasy VII Remake شاهکار غیرممکنی را انجام داد که جوهره ناملموسی را که بازی ۱۹۹۷ را بسیار محبوب می‌کرد در خود دارد. این در حالی است که داستان و گیم پلی بازی از نو ابداع شده تا احساس یک عنوان جدید را به مخاطب دهد. این بازی ترکیبی پیروزمندانه از اکشن سریع و مکانیک‌های نوبتی را معرفی می‌کند تا بازیکنان نقش‌آفرینی‌های غربی و شرقی را خوشحال کند.

به عنوان اولین فصل از یک سفر اپیزودیک، داستان بر روی شخصیت کلود و دوستانش متمرکز است که سعی می‌کنند شرکت شینرای شرور را از بین ببرند که این کل بخش میدگار بازی اصلی را در بر می‌گیرد. چیزی که با پسوند Intergrade عرضه شده نیز نسخه پیشرفته‌ای برای PS5 است که باعث می‌شود بازی خیره‌کننده‌تر به نظر برسد. بهتر از همه این‌که بازی شامل بخش داستانی اضافه نیز می‌شود که مبارزات جالبی هم دارد.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Resident Evil Village

سری رزیدنت اویل در گذشته با ایجاد تعادل بین وحشت و اکشن دست و پنجه نرم کرده است اما نسخه ویلیج به نقطه شیرینی بین این دو دست یافته. بازی یک سری ترس‌های جوی پرتنش را ارائه می‌دهد که با اکشن‌های عرق آور ترکیب شده‌اند. ایتن وینترز، قهرمان قسمت هفتم بازی است که برای دور دیگری از ترس و دلهره بازمی‌گردد.

این بار ایتن در مأموریتی است تا دخترش را از دست گروه‌های گرگینه و خون‌آشام‌هایی که در قلعه‌ای قرون وسطایی و روستای اطراف آن هستند نجات دهد. مبارزات اول‌شخص بهبود یافته است تا نبردها کنترل بهتری نسبت به همیشه داشته باشند. مجموعه کاملی از هیولاهای وحشتناک نیز ایتن را در گوشه و کنار تهدید می‌کنند، بنابراین چه در دهکده باشید چه خارج از آن، حس تنش همیشه در بازی وجود دارد. البته پازل‌ها می‌توانستند بهتر باشند اما مبارزات به خصوص با غول آخرها از بهترین‌های دنیای رزیدنت اویل هستند.

بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Returnal

بازی ریترنال از بازی‌های PS5 است که انحصاری بوده و هم به عنوان یک تیرانداز سوم شخص سریع و هم به عنوان یک سفر ترسناک و اسرارآمیز موفق می‌شود تجربه‌ای فوق‌العاده شایسته و منسجم را ارائه دهد. هر چیزی که از یک اثر نسل جدید بخواهید در بازی گنجانده شده‌اند، از جمله بازخورد جامع دسته‌های DualSense و گرافیکی بسیار گیرا و شلوغ. بازی سلاح‌های علمی تخیلی بسیار متنوعی دارد و دشمنان هم با پرتاب کننده‌هایی که دارند صحنه‌های بسیار دیوانه‌واری را خلق می‌کنند. البته بازی سخت است و قابلیت ذخیره‌سازی هم ندارد.

It Takes Two

بهترین بازی‌های PS5 | بازی It Takes Two

یکی از بهترین بازی‌های PS5 آثری دو نفره همکاری است که It Takes Two نام دارد. در این بازی شما در هر ثانیه نیاز به کار گروهی، ارتباط و کمی صبر دارید. هر دو بازیکن توانایی‌های متفاوتی دارند که باید برای غلبه بر چالش‌ها با هم ترکیب شوند. درست زمانی که به نظر می‌رسد شما و هم‌سفرتان ریتم خوبی را ایجاد کرده‌اید، گیم پلی بازی تغییر می‌کند تا شما را به روشی کاملاً متفاوت به چالش بکشد.

مجموعه گسترده‌ای از سازوکارهای گیم پلی که در بازی مورد استفاده قرارگرفته‌اند تنها بخشی از چیزی است که بازی It Takes Two را چنین لذت‌بخش می‌کند. این محصول همچنین داستانی صمیمانه با مضامینی خانوادگی و عاطفی دارد که در کمتر بازی مشابهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

Demons Souls 3

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Demon’s Souls

به لطف بازسازی عالی Demon’s Souls انتظار برای Elden Ring کمی دردناک‌تر شده است. بازگشت به ریشه‌های این سری و گرافیکی به شدت زیبا یکی از آثار برجسته در میان بازی های PS5 را رقم زده است. تغییرات کوچکی که توسعه‌دهنده‌ی این بازسازی ایجاد کرده نیز به این اثر کلاسیک کمک می‌کنند تا جلوه‌ای مدرن داشته باشد و در مقابل دیگر بازی‌های بزرگ سری Souls ایستادگی کند. اگر قبلاً این بازی را تا حد مرگ روی PS3 بازی کرده‌اید بازی یک حالت جدید هم دارد که گیم پلی را به کلی تغییر می‌دهد تا بازی تازه به نظر برسد.

Spider Man

بهترین بازی‌های PS5 | بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

در میان بازی‌های PS5 اثر انحصاری مرد عنکبوتی استودیوی Insomniac Games کمی شبیه به دنیای سینمایی مارول است و داستان از نگاه شخصیت‌های مختلف ادامه می‌یابد. اولین حضور شخصیت مایلز مورالز کوتاه‌تر از بازی اصلی است اما به همان اندازه جذبتان می‌کند. داستان درباره دوران بلوغ مایلز است و با این‌که او هم مرد عنکبوتی است کمی متفاوت از پیتر پارکر ظاهر می‌شود.

زیرا او از قابلیت‌های نامرئی شدن و الکتریسیته نیز برای پاک‌سازی شرورانی که شهر نیویورک را به خطر می‌اندازند استفاده می‌کند. امیدواریم بازی بعدی، پیتر و مایلز را به یک اندازه در کانون توجه قرار دهد؛ نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم این داستان عنکبوتی در قسمت بعدی به کجا می‌رسد.

 

به پایان مقاله بهترین بازی‌های PS5 رسیدیم، برای مطالعه دیگر مطالب مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۵ مطالب زیر را پیشنهاد می‌دهیم.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵
خواندن
انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن روی رایانه شخصی نشان از صحیح بودن سیاست ایکس‌باکس دارد
خواندن
پلی‌استیشن پلاس کالکشن | هر آنچه که باید از این سرویس بدانید
خواندن
منبع
www.gameinformer.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x