مقالات ترجمه‌ای

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵

بازی‌هایی که باید آن‌ها را تجربه کنید

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ بپردازیم؛ اگر قصد دارید که در آینده، این کنسول نسل نهمی شرکت سونی را خریداری کنید، مطمئناً ترجیح خواهید داد که عناوین ویدئویی را تهیه کنید که بتوانند از تمام ظرفیت‌های این کنسول استفاده کرده و ارزش پولی که به سختی آن را بدست آورده‌اید را داشته باشند. در لیست معرفی شده در این مقاله، شاهد عناوین مختلفی (از جدیدترین عناوین عرضه شده در بازار گرفته تا بازی‌های بهینه سازی شده برای کنسول پلی‌استیشن ۵) خواهید بود و این موضوع به معنی وجود گزینه‌های خرید متعددی است، بنابراین اگر تصمیم دارید که عنوان ویدئویی جدیدی را تهیه کنید اما بدلیل گستردگی بازی‌ها، با مشکل روبرو شده‌اید، این مقاله به کمک شما آمده و کارتان را راحت‌تر خواهد کرد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 1

با وجود آنکه پلی‌استیشن ۵ در دوران ابتدایی از عمر خود به‌سر می‌برد، اما با این وجود، بازی‌هایی که تاکنون برای این کنسول نسل نهمی منتشر شده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده‌اند (از عناوین فرست پارتی نظیر Spider-Man: Miles Morales گرفته تا عناوین ترد پارتی نظیر Assassin’s Creed Valhalla) و در نتیجه، چشم انداز خوبی را می‌توان برای این کنسول پیش‌بینی کرد؛ در لیست ارائه شده در این مقاله، عناوینی را مشاهده خواهید کرد که برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به بازار عرضه شده‌اند و اکنون به لطف قابلیت پشتیبانی از نسل قبل پلی‌استیشن ۵، می‌توان آن‌ها را روی این کنسول نیز اجرا نمود؛ عناوینی نظیر Ghost of Tsushima و God of War که عملکرد فوق العاده‌ای روی پلی‌استیشن ۴ داشته‌اند، اکنون با توجه به قدرت سخت افزاری بالای پلی‌استیشن ۵، فکر کنید که چه عملکردی روی این کنسول نسل نهمی خواهند داشت؛ برای شروع اجازه دهید این را بگوییم که هر دو بازی گفته شده، آپدیتی را از سوی سازندگانشان دریافت کرده‌اند که به بازیکنان امکان دستیابی به نرخ فریم ۶۰ را خواهند داد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 2

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Assassin’s Creed Valhalla

دلایل خرید:

  • سرگرم کننده‌ترین بازی در این فرانچایز
  • شخصیت اصلی بازی که «ایور» (Eivor) نامیده می‌شود، ازطراحی (شخصیت پردازی) منحصر بفردی برخوردار است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • این بازی از دنیای وسیع و پراکنده‌ای برخوردار است که می‌تواند منجر به سردرگمی بازیکنان شود.
  • بی نظمی در مبارزات.

اگر دوست دارید که زندگی وایکینگ‌ها را تجربه کنید و از قایقرانی در سواحل دریا و یا فرو بردن تبر خود در بدن سربازان لذت می‌برید، بازی Assassin’s Creed Valhalla همه این‌ها را به شما ارائه خواهد داد؛ داستان این بازی پیرامون اساطیر اسکاندیوا روایت شده که به جذابیت آن افزوده است.

بازی Assassin’s Creed Valhalla با نرخ فریم ۶۰ توسط پلی‌استیشن ۵ اجرا خواهد شد و به گفته سازندگان آن، زمان بارگذاری کمتری نسبت به پلی‌استیشن ۴ خواهد داشت؛ از نبرد و کشت و کشتار در عناوین Assassin’s Creed خسته شده‌اید؟ Valhalla به شما اجازه خواهد داد تا در قسمت‌هایی از مراحل آن، گوشه‌ای آرام گرفته و با رقیبان خود، مسابقه نوشیدنی برپا کنید!!!!!

برترین غول آخرهای سری رزیدنت اویل
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 3

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Astro’s Playroom

دلایل خرید:

  • مناسب خانواده
  • نمایش قابلیت‌های مختلف کنترلر DualSense
  • دارای قابلیت «پیش بارگذاری» (Pre Loaded)

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • مدت زمان بازی کوتاه است.

اگر می‌خواهید با تمام قابلیت‌های پلی‌استیشن ۵ آشنا شوید، بازی Astro’s Playroom را اجرا نمایید، چراکه این بازی به نمایش کلیه ویژگی‌های سیستم جدید شرکت سونی می‌پردازد (از کیفیت تصویری منحصر بفرد گرفته تا صدای ۳ بعدی دلپذیر). یکی از ویژگی‌های جذاب بازی Astro’s Playroom، نمایش قابلیت‌های مختلف کنترلر DualSense است؛ به لطف ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers کنترلر جدید سونی، در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی، حس جدید و فوق العاده‌ای (مانند راه رفتن روی سطوح مختلف یا شلیک گلوله سلاح‌های متفاوت) به شما منتقل خواهد شد؛ اجرای این بازی یک تجربه سورئال و جادویی خواهد بود و به شما توصیه می‌کنیم که پیش از اجرای هر بازی ویدئویی دیگر، به اجرای Astro’s Playroom بپردازید.

گرچه بازی Astro’s Playroom بصورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد، اما بدون تردید یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ به حساب می‌آید.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 4

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

دلایل خرید:

  • استفاده کامل از قدرت سخت افزاری نسل نهم کنسول‌ها
  • برخورداری از گیم‌پلیی اعتیاد آور و همه جانبه.
  • بهره‌مندی از حالت چند نفره و زامبی فوق العاده.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • در زمان عرضه با مشکلات فنیی روبرو بود.

اگر از طرفداران مجموعه بازی «ندای وظیفه» (Call of Duty) باشید، می‌دانید که ناشر آن، هر ساله یک عنوان جدید از این مجموعه را به بازار عرضه می‌کند؛ اجازه دهید تا جدیدترین عنوان از این فرانچایز را به شما معرفی کنیم: Call of Duty: Black Ops Cold War، اما آیا این بازی ارزش خرید دارد؟ از دید یک طرفدار، هر بازی از این مجموعه ارزش خریدن خواهد داشت اما از دید کسی که هیچ آشنایی با فرانچایز Call of Duty ندارد چطور؟ در قبال پولی که برای بازی Cold War می‌پردازیم، چه چیزی بدست خواهیم آورد؟ نسخه پلی‌استیشن ۵ این بازی از قابلیت‌های کنترلر DualSense نهایت استفاده را کرده و در زمان شلیک گلوله، حس جذابی را به شما منتقل خواهد کرد؛ اگر بازی Call of Duty: Black Ops Cold War را خریداری کردید، خود را از بخش زامبی آن بی بهره نگذارید.

نگاهی به عملکرد شرکت الکترونیک آرتس روی کنسول‌های نینتندو
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Control: Ultimate Edition

دلایل خرید:

  • وجود افکت‌های بی‌نظیر.
  • برخورداری از آثار هنری الهام بخش.
  • مبارزات منحصر بفرد.
  • در کنار بازی اصلی، این عنوان از «بسته الحاقی» (DLC) نیز برخوردار است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • روند پیشرفت در بازی بسیار کند است.
  • مشکلات کوچک فنی.

بازی Control یک عنوان ویدئویی در سبک اکشن ادونچر و متفاوت است که در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی محبوب «رمدی» (Remedy) ساخته شد؛ این بازی عملکرد بسیار خوبی در زمان اجرا توسط کنسول پلی‌استیشن ۴ داشت، حال فکر کنید چه می‌شود اگر آن را روی پلی‌استیشن ۵ اجرا کنیم.

در بازی Control، شما به عنوان Jessie Faden به ایفای نقش خواهید پرداخت، او مدیر جدید موسسه‌ای مخفی به نام Federal Bureau of Control یا به اختصار FBC است که در زمینه تحقیق و کنترل فعالیت‌های غیرعادی (ماوراء الطبیعه) فعالیت دارد؛ به عنوان Jessie، نه تنها وظیفه کنترل FBC را برعهده خواهید داشت، بلکه حتی بایستی با یک نیروی ماوراء الطبیعه به نام Hiss نیز مقابله کنید که در تلاش است کنترل FBC را در اختیار بگیرد.

با خرید نسخه Ultimate بازی Control، علاوه بر بازی اصلی، به هر دو بسته الحاقی آن به نام‌های AWE و The Foundation نیز دسترسی خواهید یافت؛ این نسخه از بازی همچنین آپگریدی جهت سازگاری با نسل جدید کنسول‌ها (پلی‌استیشن ۵) دریافت کرده و به بازیکنان اجازه داده است تا یکی از دو حالت Performance یا Graphics را انتخاب کنند:

  • حالت Performance قابلیت اجرای بازی را با نرخ فریم ۶۰ فراهم می‌کند.
  • حالت Graphics قابلیت اجرای بازی را با نرخ فریم ۳۰ و پشتیبانی از قابلیت Ray Tracing فراهم می‌کند.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 5

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Demon’s Souls

دلایل خرید:

  • کیفیت تصویری منحصر بفرد
  • زمان بارگذاری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • محیط بازی با روحیات هر فردی سازگار نیست و ممکن است بازیکنان را از اجرای آن منصرف کند.
  • انتقال حس طاقت فرسایی به بازیکنان

بازی Demon’s Souls یک عنوان انحصاری به تمام معنی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به حساب می‌آید؛ این بازی از نورپردازی فوق العاده، طراحی جزئیات کامل موقعیت‌های مختلف و چشم اندازهای جذابی برخوردار است و به لطف سخت افزار قدرتمند پلی‌استیشن ۵، مدت زمان بارگذاری آن به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، بگونه‌ای که حتی می‌توان ادعا نمود که این بازی، هیچ مدت زمان بارگذاریی ندارد و مدت زمانی که طول میکشد از مرحله‌ای به مرحله دیگر بروید، دو تا سه ثانیه خواهد بود.

بازی Demon’s Souls یک عنوان بازسازی شده از بازیی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۹ برای پلی‌استیشن ۳ به بازار عرضه شده بود؛ این بازی به ارزیابی و سنجش مقاومت، استقامت و صبوری شما خواهد پرداخت؛ اگر مرد میدانید، به اجرای این بازی بپردازید تا پاداش شما یک پیروزی شکوهمندانه باشد، اما پیش از آن، خود را برای صدها بار مرگ آماده کنید! گرچه محیط این بازی، مود علاقه هر بازیکنی نیست و احتمال دارد که از خرید آن پشیمان شوید، اما اطمینان داریم که Demon’s Souls شایستگی حضور در لیست بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ ما را دارد.

راهنمای کامل کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 6

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Devil May Cry 5: Special Edition

دلایل خرید:

  • تنوع عالی شخصیت‌ها.
  • مناظری چشم انداز.
  • موسیقی متن منحصر بفرد.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • در برخی از نقاط بازی با ضعف ضرباهنگ روبرو خواهید شد.
  • بازیکنان جدید احساس سردرگمی خواهند کرد.

بازی Devil May Cry 5 یک عنوان ویدئویی اکشن منحصر بفرد است که پخش یک موسیقی هیجان انگیز در هر مبازره آن، لذت شما از بازی را چندین برابر خواهد کرد؛ داستان این بازی بگونه‌ای است که طرفداران قدیمی، کاملاً آن را درک کرده و حتی بازیکنان جدید نیز قادر خواهند بود که براحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

نسخه ویژه بازی Devil May Cry 5 شامل شخصیت قابل انتخاب جدیدی به نام Vergil خواهد بود؛ این نسخه همچنین شامل دو حالت Legendary Dark Knight و Turbo بوده و از قابلیت‌های Ray Tracing و High Frame Rate نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 7

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Disco Elysium: The Final Cut

دلایل خرید:

  • دارای نمایشنامه‌ای جذاب
  • آثار هنری و موسیقی متن فوق العاده
  • یک عنوان نقش آفرینی منحصر بفرد

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • مورد پسند افرادی نخواهد بود که به عناوین اکشن علاقه دارند.

سازندگان بسیاری از عناوین ویدئویی (در سبک نقش آفرینی) در زمان ساخت بازی‌هایشان ادعا می‌کنند که در محصول نهایی، بازیکنان با طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها روبرو خواهند بود که هر کدام از آن‌ها عواقبی دارند و روی پایان داستان بازی تاثیرگذار خواهند بود، اما در نهایت، چیزی که واقعاً با آن روبرو می‌شویم، انتخاب یک چیز بد، یا یک چیز خوب خواهد بود؛ بازی Disco Elysium: The Final Cut را می‌توان یک عنوان ویدئویی متفاوت با سایر بازی‌ها به حساب آورد. اگر از طرفداران بازی‌های اکشن هستند، از Disco Elysium چشم پوشی کنید، چراکه این عنوان، یک بازی کاملاً نقش آفرینی بوده و بازیکنان، وقت اصلی خود را روی انتخاب دیالوگ‌های مختلف یک کارآگاه سپری خواهند کرد. به جرات می‌توان بازی Disco Elysium را متمایز با کلیه عناوین ویدئویی در سبک نقش آفرینی به حساب آورد.

پنج موردی که بازی Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند
خواندن

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 8

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Ghost of Tsushima

دلایل خرید:

  • نرخ فریم ۶۰ در صورت اجرا توسط پلی‌استیشن ۵
  • شامل حالت چند نفره

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • با گذشت زمان، مراحل آن تکراری خواهند شد.
  • می‌توان آن را یک عنوان ویدئویی جهان باز دیگر به حساب آورد.

بدون تردید بازی Ghost of Tsushima یکی از بهترین عناوین ویدئویی بوده که بصورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ به بازار عرضه شده است و همانطور که می‌توان انتظار داشت، این عنوان عملکرد بسیار بهتری روی پلی‌استیشن ۵ داشته است؛ به لطف قدرت گرافیکی بسیار بیشتر پلی‌اسیتشن ۵، اکنون قابلیت اجرای بازی Ghost of Tsushima با نرخ فریم ۶۰ (فرقی نمی‌کند که این بازی را با چه رزولوشنی اجرا کنید.) فراهم شده است؛ تاثیر تغییرات ایجاد شده در این بازی را در میادین نبرد، چشم‌‎اندازها و میان‌پرده‌های آن مشاهده خواهید کرد.

سازندگان بازی Ghost of Tsushima اخیراً حالت چند نفره فوق العاده‌ای به نام Legends به آن اضاف کرده‌اند که به بازیکنان اشتیاق بیشتری جهت اجرای مجدد بازی را می‌دهد و آن را ارزشمندتر از گذشته کرده‌اند. اگر از تلویزیونی استفاده کنید که از کیفیت ۴k و قابلیت HDR پشتیبانی کند، لذت بیشتری از Ghost of Tsushima و دنیای شگفت‌انگیز آن خواهید برد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 9

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی God of War

دلایل خرید:

  • پشتیبانی از کیفیت ۴k و نرخ فریم ۶۰
  • داستانی جذاب و دوست داشتنی
  • شخصیت پردازی فوق العاده
  • با وجود آنکه از دنیای نیمه بازی برخوردار است اما در آن جزئیات زیادی جهت کاوش قرار گرفته‌اند.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • روند پیشرفت در داستان آن کمی کُند است.
  • در حال حاضر بسته الحاقیی برای آن منتشر نشده است.

بازی God of War یکی از بهترین عناوین پلی‌استیشن ۴ به حساب می‌آید و عملکرد فوق العاده‌ای روی کنسول نسل نهمی سونی داشته است؛ اگر این بازی را از طریق کنسول پلی‌استیشن ۵ اجرا کنید، از نرخ فریم ۶۰ و کیفیت ۴k بهره‌مند خواهید شد، بنابراین اگر تاکنون این بازی فوق العاده را تجربه نکرده‌اید، با توجه به عرضه پلی‌استیشن ۵، شاید زمان مناسبی باشد که به سراغ این بازی منحصر بفرد بروید و آن را تجربه کنید، یا حتی اگر در گذشته این بازی را روی پلی‌اسیتشن ۴ اجرا نموده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که مجدداً به سراغ آن رفته و این بار، God of War را با پلی‌استیشن ۵ اجرا نمایید و از دنیای آن لذت ببرید.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 10

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Hitman 3

دلایل خرید:

  • برخورداری از موقعیت‌های جذاب
  • عملکرد فوق العاده در نسل جدید کنسول‌ها

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • میان پرده‌ها جذابیتی ندارند.
  • می‌توانست قابلیت اجرای بیشتری داشته باشد.
  • جزئیات زیادی به ابزار جدید دوربین اضافه نشده است.
۹ بازی آینده که زامبی‌ها مرکز توجه هستند
خواندن

بازی Hitman 3 را می‌توان نتیجه‌ای چشمگیر از مجموعه عناوین تحسین شده Hitman به حساب آورد؛ این مجموعه که اولین نسخه آن (ریبوتی بر مجموعه Hitman) در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، در سبک مخفی کاری بوده و در حالیکه سومین نسخه آن چیزی از نسخه پیشینش کمتر نداشت، اما باز هم سازندگان تلاش کردند تا با افزودن جزئیات جدیدی به آن، بر اشتیاق طرفداران بیفزایند. با توجه به عملکرد خوب بازی Hitman 3 روی کنسول نسل نهمی شرکت سونی، این بازی یکی از جایگاه‌های لیست ما را به خود اختصاص داده است.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 11

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی It Takes Two

دلایل خرید:

  • یک بازی خانوادگی
  • المان‌های مختلفی از سبک‌های متفاوت بکار گرفته شده
  • سرگرم کننده برای گیمرها و غیر گیمرها
  • برخورداری از قابلیت Friend’s Pass

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • تنها بصورت Co-Op قابل اجرا است.

اگر بدنبال یک بازی Co-Op فوق العاده برای کنسول پلی‌استیشن ۵ خود هستید، ما به شما It Takes Two را پیشنهاد می‌دهیم. It Takes Two یک بازی ماجراجویانه سرگرم کننده است که هم گیمرها و هم غیر گیمرها را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند؛ سازندگان این بازی، المان‌های مختلفی از سبک‌های متفاوتی را در ساخت آن مورد استفاده قرار داده‌اند تا اجرای It Takes Two برای همه افراد، حتی بچه‌ها امکان‌پذیر باشد.

توجه داشته باشید که این بازی تنها بصورت Co-Op قابلیت اجرا را خواهد داشت؛ قابلیت Friend’s Pass این عنوان ویدئویی به شما اجازه خواهد داد تا یکی از دوستانتان را جهت اجرای این بازی بصورت آنلاین، دعوت کنید و اهمیتی ندارد که او نسخه کامل این بازی را در اختیار نداشته باشد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 12

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

دلایل خرید:

  • کیفیت تصویری فوق العاده
  • مدت زمان بارگذاری بسیار سریع
  • پشتیبانی از قابلیت Ray Tracing

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • داستان اصلی بازی مدت زمان کمی دارد.
  • چالش‌ها به مرور زمان تکراری می‌شوند.
  • استفاده محدود از قابلیت‌های کنترلر DualSense

دنباله‌ای بر بازی تحسین شده Spider-Man که از نظر بزرگی، شباهت زیادی به Uncharted: The Lost Legacy دارد. در غیبت «پیتر پارکر» (Peter Parker)، «مایلز» (Miles) وظیفه حفاظت از شهر نیویورک را برعهده می‌گیرد و همانطور که می‌توان انتظار داشت، اولین هفته کاری او، به سخت‌ترین دوران زندگی‌اش تبدیل می‌شود. اگر از اولین بازی Spider-Man لذت برده‌اید و بدنبال انحصاری منحصر بفرد دیگری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ خود هستید، ما بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 13

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Resident Evil Village

بازی Shadow Warrior 3 و ۱۲ نکته درباره آن
خواندن

دلایل خرید:

  • داستانی منحصر بفرد
  • صداگذاری فوق العاده
  • بهبود وضعیت مدیریت فهرست دارایی‌ها
  • شخصیت‌های بیادماندنی

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • باس فایت‌های عجیب
  • تمرکز کمی روی المان‌های ترس معطوف شده است.
  • پایان داستان بازی جذابیتی ندارد.

بازی تحسین شده Resident Evil Village را می‌توان وارث بر حق بازی Resident Evil 7 به حساب آورد، گرچه باوجود آنکه سازندگان بازی Resident Evil 7 تمرکز خود را روی المان‌های ترس معطوف کرده بودند و با موفقیت توانستند ترس فراموش شده این سری بازی را بار دیگر به میدان بازگردانند، اما سازندگان بازی Village توجه کمتری به فاکتور ترس داشته و تمرکز اصلی خود را به برجسته‌تر کردن سایر جذابیت‌های این بازی اختصاص داده‌اند. داستان بازی Resident Evil Village سه سال پس از حوادث بازی Resident Evil 7 روی می‌دهند و بازیکنان بار دیگر به عنوان «ایتن» (Ethan) به ایفای نقش خواهند پرداخت؛ ایتن اینبار بصورت ناخواسته به روستایی در شرق اروپا می‌رود تا دخترش رُز را از چنگ شیاطین نجات دهد.

برخلاف نسخه پیشین، سازندگان بازی Resident Evil Village تمرکز بیشتری روی المان‌های اکشن آن داشته‌اند و در نتیجه، گیم‌پلی آن شباهت زیادی به بازی Resident Evil 4 (با حضور المان‌های ترس و بقا) پیدا کرده است. بازی Village از ویژگی‌های منحصر بفردی نظیر کیفیت بصری بالا، شخصیت‌های بیادماندنی، داستانی غنی، صداگذاری خارق العاده و …. بهره‌مند است و حضور تمام این ویژگی‌ها در Village، آن را به یکی از بهترین بازی‌های پلی‌اسیتشن ۵ تبدیل کرده‌اند.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 14

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Returnal

دلایل خرید:

  • تصاویر خیره کننده
  • پشتیبانی بی‌نظیر از کنترلر DualSense
  • تجربه‌ای منحصر بفرد با هدفن

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • مجازات بسیار سنگینی در صورت شکست در بازی در نظر گرفته شده است.
  • مبارزات تکراری

بازی Returnal، عنوان اولین انحصاری پلی‌استیشن ۵ را به خود اختصاص داده است؛ این بازی را می‌توان ترکیبی از فیلم Edge of Tomorrow و بازی Control به حساب آورد؛ Returnal توسط استودیوی فنلاندی Housemarque ساخته شده که همچون سایر عناوین خود، سبک متفاوتی را در این بازی لحاظ کرده است، بطور مثال، وقتی از دربی عبور می‌کنید، هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که در پشت آن چه خبر است، آیا یک میدان نبرد انتظار شما را می‌کشد؟ یا یک سکوت مرگبار؟ تنها چیزیکه می‌توان با قطعیت در خصوص این بازی اعلام کرد، این است که در صورت مرگ شما، بازی از اول آغاز خواهد شد، گرچه جهت پیشروی در داستان بازی، این مرگ‌ها ضروری خواهند بود. عنصر غافلگیری Returnal بگونه‌ای شما را درگیر خود خواهد کرد که پس از هر بار مرگ، اشتیاقتان جهت اجرای یک مرحله، بیش از پیش خواهد شد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 15

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Sackboy: A Big Adventure

نگاهی به روایت و روایتگری در بازی‌های ویدئویی
خواندن

دلایل خرید:

  • طراحی جذاب مراحل
  • بهره‌مندی از حالت Co-Op چهار نفره
  • گیم‌پلی چالشی

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • قابل پیش‌بینی بودن برخی از باس فایت‌ها
  • پایان برخی از مراحل، بسیار طولانی است.
  • در زمان عرضه، هیچ حالت آنلاین چند نفره‌ای در نظر گرفته نشده بود.

شاید بتوان بازی Sackboy: A Big Adventure را یکی از ضعیف‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن به حساب آورد اما این بازی از جهاتی بسیار جذاب است؛ Sackboy: A Big Adventure به لطف رابط کاربری ساده و حالت Co-Op چهار نفره‌ای که دارد، عنوانی فوق العاده برای خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ این بازی به شما اجازه خواهد داد تا آن را در کنار خانواده و دوستانتان اجرا کنید و لذت ببرید.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 16

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی The Nioh Collection

دلایل خرید:

  • شامل نسخه‌های بازسازی شده عناوین Nioh و Nioh 2.
  • پشتیبانی از کیفیت ۴k و نرخ فریم ۱۲۰.
  • شامل کلیه بسته‌های الحاقی.

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • گیم‌پلی این بازی از سیستمی استفاده می‌کند که مناسب همه افراد نیست.

مجموعه بازی Nioh Collection تجربه‌ای منحصر بفرد را برای طرفداران خود و همچنین بازیکنان جدید رقم خواهد زد؛ این مجموعه شامل نسخه‌های بازسازی شده دو بازی Nioh و Nioh 2 بوده و کلیه بسته‌های الحاقی منتشر شده برای این عناوین را در خود جای داده است، بنابراین اگر دوست دارید عناوین Nioh را تجربه کنید، این مجموعه، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به لطف قدرت سخت افزاری پلی‌استیشن ۵، مجموعه Nioh Collection از کیفیت ۴k و نرخ فریم ۱۲۰ پشتیبانی کرده و از مدت زمان بارگذاری بسیاری سریعی برخوردار است.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 17

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

دلایل خرید:

  • موسیقی متن عالی
  • چالش‌های بی‌شمار
  • گرافیک خیره کننده
  • پشتیبانی از کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۶۰

دلایلی که از ارزش خرید آن می‌کاهند:

  • گزینه‌های محدود جهت خلق شخصیت بازی
  • وجود محدودیت‌هایی در حالت چند نفره آنلاین

کنسول پلی‌استیشن ۵ به شما اجازه می‌دهد تا بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 را یا با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۱۲۰، و یا با کیفیت ۴k (بصورت نیتیو) و نرخ فریم ۶۰ اجرا کنید؛ همچنین در اجرای این بازی می‌توانید از قابلیت‌های کنترلر DualSense نیز استفاده کنید.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵: تمام بازی‌های معرفی شده بالا، در یک نگاه:

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Astro’s Playroom
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Control: Ultimate Edition
  • Demon’s Souls
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • Disco Elysium: The Final Cut
  • Ghost of Tsushima
  • God of War
  • Hitman 3
  • It Takes Two
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Resident Evil Village
  • Returnal
  • Sackboy: A Big Adventure
  • The Nioh Collection
  • Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
منبع
techradar
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x