مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

چگونه Bioware می‌تواند علاقه هواداران به بازی Dragon Age 4 را حفظ کند

چرا Bioware باید شفافیت بیشتری در رابطه با توسعه بازی Dragon Age 4 داشته باشد

بازی Dragon Age 4 جدیدترین نسخه از مجموعه فانتزی استودیوی Bioware می‌باشد. هرچند، از زمان معرفی این بازی در سال ۲۰۱۸، تاکنون اخبار رسمی زیادی از این عنوان منتشر نشده است. اخیراً نمایش جدیدی از این بازی را در مراسم The Game Awards 2020 مشاهده کردیم، هرچند به دلیل تغییرات قابل توجه‌ای که در استودیوی Bioware به وجود آمده، این نمایش جزئیات جدید بسیاری را با هواداران این مجموعه به اشتراک نگذاشت. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم که استودیوی Bioware چگونه می‌تواند علاقه هواداران به بازی Dragon Age 4 را حفظ کند. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

Dragon Age 4 Black City Solas

جزئیات بازی Dragon Age 4

بسیاری از هواداران امیدوارند که پس از نمایش اخیر این بازی در Game Awards، استودیوی Bioware نسبت به پروسه ساخت بازی Dragon Age 4 رفتاری شفاف‌تر داشته باشد. پیش از این سازندگان این عنوان به صورت کلی در مورد آن صحبت کرده‌اند، مثلاً آنکه از دیدگاه داستان‌پردازی هدفشان ساخت شخصیت اصلیی است که موضوعاتی چون «اگر قدرت نداشته باشید چه می‌شود» را در دنیای Dragon Age بررسی کند. شرکت Bioware همچنین تعدادی تصویر مفهومی (Concept Art) از این عنوان منتشر نموده، اما بدون داشتن اطلاعات بیشتری در مورد داستان بازی Dragon Age 4 نمی‌توان در مورد اهمیت آن‌ها نظر داد.

با وجود آنکه بازی هنوز در مراحل ابتدایی تولید است، نمایش اخیر این عنوان بعضی موارد اساسی را در مورد آن تأیید کرده، مثلاً پیش از این هواداران حدس می‌زدند که بازی در سرزمین Tevinter جریان داشته باشد، که تریلر CG این بازی در مراسم Game Awards این موضوع را تأیید نمود.

خوب و بد بازی‌هایی که ساختشان بیش از یک دهه زمان می‌برد
خواندن

هرچند اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد بازی Dragon Age 4 وجود دارند که استودیوی Bioware هنوز در مورد آن‌ها صحبت نکرده، و در سال‌های آتی توسعه این عنوان بهتر است Bioware با شفافیت بیشتری (نسبت به دو سال قبلی توسعه این عنوان) در مورد آن‌ها صحبت کند. از آنجایی که حال این عنوان چندین سال در دست توسعه بوده است، منطقی می‌باشد که با گذر زمان اطلاعات بیشتری از این عنوان منتشر شده و از نگرانی هواداران در مورد بازی Dragon Age 4 بکاهد. به عنوان مثال، تاکنون چندین بار اشاره شده است که احتمالاً نژاد قابل بازی جدیدی در عنوان Dragon Age 4 وجود داشته باشد – افراد مرموز «از آن سوی آب‌ها» به نام Executors. پس از مراسم Game Awards و با ورود به سال ۲۰۲۱، استودیوی Bioware می‌تواند در مورد اهدافش پیرامون شخصیت‌سازی، ویژگی‌های جدید این بخش و درس‌هایی که از عناوین قبلی گرفته و همچنین نژاد قابل بازی جدید احتمالی این عنوان، با شفافیت بیشتری صحبت کند.

dragon age 4 spooky tree

علاوه بر موارد ذکر شده، Bioware همچنین می‌تواند در سال ۲۰۲۱ اطلاعات بدون اسپویل جدیدی از بازی Dragon Age 4 منتشر نموده، و اطمینان حاصل کند که بازیکنان و هواداران این مجموعه نیز مدت زیادی را نسبت به روند توسعه این بازی بی‌اطلاع نمانند. به عنوان مثال، پس از وقایع افزونه The Descent از بازی Dragon Age: Inquisition، بسیاری از هواداران این سری برایشان این سؤال پیش آمده بود که آیا بالاخره نژاد دوراف‌ها (کوتوله‌ها) می‌توانند در بازی Dragon Age 4 در نقش جادوگر نیز قابل بازی باشند یا خیر. در افزونه فوق‌الذکر، یک شخصیت دوراف به نام Shaper Valta برخورد مستقیمی با ماده خالص Lyrium دارد و به نظر می‌رسد که پس از آن طلسمی جادویی را اجرا می‌کند. طبق این مثال، تأیید این موضوع که بازیکنان می‌توانند شخصیت‌های دوارف جادوگری در Dragon Age 4 داشته باشند، نه تنها خبری جذاب و بدون اسپویل داستانی برای هواداران این مجموعه خواهد بود، بلکه می‌تواند اشاره‌ای جالب به افزونه The Descent نیز باشد و جان دوباره‌ای به گفتگوهای هواداران در مورد این افزونه بازی Dragon Age Inquisition و سایر محتویات مختلف سری Dragon Age، ببخشد.

۱۱ نکته‌ی مخفی که از Red Dead Redemption 2 باید بدانید
خواندن

بخواهیم صحبت‌های این بخش را جمع‌بندی کنیم، استودیوی Bioware با استفاده از تریلر این عنوان در مراسم Game Awards موارد اصلی و مهمی چون سرزمینی که بازی در آن جریان دارد را تأیید نمود. هرچند از اینجا به بعد، اگر Bioware می‌خواهد تا هواداران بدون استرس، نگرانی و ایجاد توقعات بی‌جا، پروسه ساخت بازی Dragon Age 4 را تا انتها دنبال کنند، این استودیو باید شفافیت بیشتری در انتشار اطلاعات جدید و روند ساخت بازی داشته باشد. البته این بدین معنا نیست که هر آنچه در این بخش ذکر کردیم باید حتماً تمام و کمال به اجرا در آید، اما به صورت کلی داشتن شفافیت بیشتر در مورد روند توسعه بازی Dragon Age 4 و محتویات موجود در این عنوان، بدون شک به استودیوی Bioware کمک بیشتری می‌کند.

dragon age 4 red lyrium

چرا استودیوی Bioware اکنون به شفاف‌سازی بیشتری احتیاج دارد؟

دلیل بسیار منطقی و مهمی وجود دارد که چرا اکنون پس از مراسم Game Awards 2020، استودیوی Bioware باید با شفافیت بیشتری اطلاعات روند ساخت بازی Dragon Age 4 را با هواداران به اشتراک بگذارد. با وجود آنکه Bioware از جمله استودیوهای قدیمی و مورد اعتماد صنعت بازی در زمینه توسعه عناوین نقش آفرینی می‌باشد، همین چند هفته پیش بود که مدیر کل این استودیو، کیسی هادسون (Casey Hudson)، و تهیه کننده اجرایی سری Dragon Age، مارک داراه (Mark Darrah)، هر دو جدایی خود از استودیوی Bioware را اعلام کردند. بعضی از بزرگترین دستاوردهای استودیوی Bioware زیر نظر کیسی هادسون اتفاق افتاده‌اند، در حالی که داراه نیز از زمان عرضه اولین نسخه Dragon Age در سال ۲۰۰۹، به عنوان تهیه کننده اجرایی این مجموعه روی آن نظارت داشته است. به بیان دیگر، پس از این اتفاقات می‌توان آینده استودیوی Bioware را نامشخص دانست، از این رو برای حفظ رابطه قویی که این استودیوی سازنده عناوین نقش آفرینی طی سال‌ها با هواداران خود ایجاد کرده است، داشتن شفافیت بیشتر در مورد این استودیو و پروژه‌های مختلف آن می‌تواند امری ضروری برای حفظ این رابطه با هواداران باشد.

نگاهی به بازی‌هایی که ابتدای بهمن‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 3 بهمن‌ماه و پایان دی‌ماه)
خواندن

البته باید در انتها اشاره کنیم که با وجود آنکه هادسون و داراه خدمات زیادی به استودیوی Bioware ارائه داده‌اند، بازی‌های ویدیویی توسط تیم‌های بزرگی از برنامه‌نویسان، طراحان و… تولید می‌شوند و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند مسئول موفقیت یا شکست یک بازی باشد. پس با وجود آنکه داشتن احساس نگرانی در مورد استودیوی Bioware پس از شنیدن خبر جدایی هادسون و داراه کاملاً طبیعی است، هواداران نباید بگذارند این نگرانی آن‌ها را نسبت به آینده این استودیو و عناوین آن‌ها بدبین کند. بجای آن، توجه به سخنان و اطلاعات منتشر شده توسط استودیوی Bioware می‌تواند راه بهتری برای درک وضعیت فعلی آن‌ها باشد و از این رو، داشتن ارتباط منظم و شفاف از سوی این استودیو نیز می‌تواند به کاهش این نگرانی هواداران کمک بسیاری بکند.

بازی Dragon Age 4 هم‌اکنون در حال توسعه است.

منبع
GameRant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x