مقالات ترجمه‌ای

کسب درآمد از بازی کردن | چطور از بازی کردن پول دربیاوریم؟

سیزده راه‌ امرار معاش از بازی‌های رایانه‌ای

آیا طرفدار بازی‌های رایانه‌ای هستید؟ دوست دارید به وسیله بازی‌های مورد علاقه خود کسب درآمد کنید؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید میلیون‌ها نفر از طریق صنعت بازی‌های ویدیویی امرار معاش می‌کنند.

بازی‌های ویدئویی پولسازان بزرگی هستند و انتظار می‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۵ ارزشی بالغ بر سیصد میلیارد دلار داشته باشد. از این رو اگر بدانید چه باید بکنید می‌توانید یک تکه از این پول بزرگ را از خود کنید.

ما فهرستی از راه‌های کسب درآمد از بازی‌های ویدئویی را گردآوری کرده‌ایم پس شغلی را انتخاب کنید که مناسب استعدادهای شما باشد و برای دستیابی به رؤیاهایتان اقدام کنید.

کسب درآمد از بازی کردن

به عنوان توسعه دهنده بازی شروع به کار کنید

اگر از حضور به عنوان یک گیمر حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی عصبی می‌شوید پس در عوض به عنوان توسعه دهنده بازی در این صنعت کار کنید. اگر برنامه‌نویسی را بر گیم پلی ترجیح می‌دهید این راه ایدئال برای کسب درآمد در صنعت بازی است.

قدرت‌های اصلی صنعت بازی‌سازی مانند Blizzard و Ubisoft توسعه دهندگان را با متوسط حقوق اولیه هشتاد و سه هزار دلار در سال استخدام می‌کنند. البته شما باید بتوانید از پس کار زیاد بر آیید. توسعه دهندگان بازی برنامه شلوغی دارند و می‌توانید انتظار داشته باشید که ساعت‌های طولانی، آخر هفته و حتی تعطیلات رسمی را هم کار کنید، به ویژه هنگامی که نزدیک تاریخ انتشار بازی است که روی آن کار می‌کنید.

اگر کار کردن برای دیگری را دوست ندارید همیشه می‌توانید خودتان یک شرکت راه‌اندازی کنید. موفق‌ترین مثال هم خالق بازی محبوب Minecraft است. او شرکت Mojang را تأسیس کرد که مایکروسافت در نهایت آن را با قیمت فوق‌العاده دو و نیم میلیارد دلار خرید. تنها چیزی که برای تکرار موفقیت آن‌ها نیاز دارید یک ایده خوب و کمک متخصصان تجاری است.

امروزه وب‌سایت‌ها و مدارس مجازی زیادی هستند که می‌توانید مهارت‌های بازی‌سازی خود را در آنان بیاموزید. برخی از این سایت‌ها هزینه‌بر بوده اما همیشه می‌توانید منابع بسیار خوبی را کاملاً رایگان پیدا کنید. مهم‌ترین مهارت‌ها مباحث مربوط به برنامه نویسی، تولید محتوای گرافیکی و البته انیمیشن‌سازی هستند که آموزش‌های خیلی خوبی در مورد آنان می‌توانید به صورت آنلاین بیابید.

معرفی Banishedها در بازی هیلو اینفینیت
خواندن

وب‌سایت بازی بسازید

ایجاد وب‌سایت شخصی هرگز به آسانی امروزه نبوده است و سایت‌های بازی دارای بالاترین ترافیک کاربر نیز هستند. شما می‌توانید یک وب‌سایت برای بررسی بازی‌ها راه‌اندازی کنید و اگر مخاطب کافی بسازید شروع به دریافت نسخه‌های رایگان بازی‌ها و انواع حمایت‌های دیگر کنید.

ما توصیه نمی‌کنیم که تلاش کنید همان اول کار چیزی شبیه Gamespot شوید. این‌گونه سایت‌ها سال‌هاست وجود دارند و توسط شرکت‌های بزرگ با بودجه زیاد اداره می‌شوند و شما هرگز نمی‌توانید با آنان در موتورهای جستجو رقابت کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم زمینه کوچک‌تری را انتخاب کنید که در آن دانش تخصصی برای اشتراک‌گذاری دارید. به عنوان مثال، شما ممکن است یک بازی، کنسول یا ژانر خاصی از بازی‌ها را انتخاب کنید و به عمق آن موضوع بپردازید و محتوای عمیق‌تری ارائه دهید که در سایت‌های بزرگ‌تر پیدا نمی‌شوند.

آغاز یک وب‌سایت جدید یک فرآیند آهسته است اما اگر بازی به هر حال سرگرمی شما باشد نباید به عنوان یک کار سخت به نظر برسد. وقت بگذارید، اشتیاق خود را به اشتراک گذاشته و پول به دنبال آن خواهد آمد.

مسئول تضمین کیفیت شوید

خطوط برنامه‌نویس بازی‌های ویدئویی است که بازی را زنده می‌کند. توسعه دهندگان صدها یا هزاران ساعت را صرف ساخت یک بازی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود تجربه کاربر تا حد ممکن همه جانبه است.

قبل از عرضه بازی، شرکت‌های بازی‌های ویدئویی پیش از تکمیل نسخه نهایی که به بازار عرضه می‌شود از نیروی کار خارجی برای بررسی بازی استفاده می‌کنند. به عنوان یک مسئول تضمین کیفیت به توسعه دهندگان اطلاع می‌دهید که با این بازی چه کار کنند و بازی به چه نیاز دارد.

پلی‌استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس | کدام کنسول برنده خواهد شد؟
خواندن

یک آزمایش کننده تضمین کیفیت، مسئول بررسی بازی در بالاترین سطح است و بازخوردی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که کاربران می‌توانند هنگام بارگیری محصول بر روی دستگاه‌های خود و شروع به بازی، انتظارش را داشته باشند. متخصصان این کار چندین بار بخش‌های مختلف بازی را امتحان می‌کنند و نظر خود را به توسعه دهنده ارائه می‌دهند.

هنگامی که آزمایش کننده چیزی برای گزارش ندارد، گروه توسعه می‌داند که یک محصول نهایی دارد که آماده انتشار است. بازی‌ها می‌توانند مشکلات متعددی در مرحله آزمایش بتا داشته باشند. معمول است که اشکالات و اشتباهات در طول ساخت بازی رخ می‌دهد و آزمایش کنندگان آخرین خط دفاعی توسعه دهنده برای پیدا کردن تمام مشکلات بازی قبل از ورود به بازار هستند.

اکثر آزمایش‌کنندگان به صورت قراردادی کار می‌کنند و پیدا کردن موقعیت تمام وقت چالش برانگیز است. مگر اینکه برای آزمایش کننده داخلی در یک شرکت توسعه بازی ثبت نام کنید. به طور متوسط، تسترها بین ده تا پانزده دلار در ساعت سود می‌کنند.

کسب درآمد از بازی کردن

آزمایش کننده بازی‌های رایانه‌ای شوید

برخی از شرکت‌های توسعه دهنده گیمرها را برای موقعیت‌های آزمایش بازی استخدام می‌کنند. مشابه تضمین کیفیت، آزمایش کننده بازی‌های ویدئویی مسئول پخش نسخه نهایی محصول است.

با این حال، این تسترها گیمرهای موفقی هستند که در صنعت جای پایی دارند. اکثر آزمایش کنندگان دارای موقعیت داخلی در شرکت توسعه بوده و همچنین ممکن است در مرحله توسعه بازی پویش‌های تضمین کیفیت را هدایت کنند.

شاید تعجب‌آور باشد که بدانید می‌توانید به عنوان یک آزمایش کننده بازی‌های ویدئویی زندگی خوبی داشته باشید. میانگین پرداختی برای آزمایش کننده  بیش از شصت و هفت هزار دلار در سال است که حدود سی درصد بیشتر از میانگین دستمزد ملی مردم آمریکا است.

در حالی که آزمایش بازی‌های ویدئویی ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد کار سختی نیز محسوب می‌شود. اگر انتظار دارید تمام روز روی نیمکت بنشینید و بازی کنید تا حدی درست فکر کرده‌اید. قبل از اینکه گروه توسعه دهنده بازی را برای راه‌اندازی آماده کند آزمایش کنندگان باید هزاران بار بازی را انجام دهند تا هرگونه مشکل در گیم پلی بازی کشف شود.

معرفی 15 ویژگی بازی Immortals Fenyx Rising که باید از آن‌ها مطلع باشید
خواندن

کانال یوتیوب ایجاد کنید

اگر گیمری موفق هستید راه‌اندازی یک کانال YouTube را در نظر بگیرید تا درآمد خود را افزایش دهید. یوتیوب یکی از بهترین بسترهایی است که گیمرها می‌توانند نظرات خود را در مورد بازی‌ها ارائه دهند. همچنین می‌توانید جلسات بازی کردن خود را با تفسیر مستقیم آن پخش کنید، بازی‌های جدید را مرور کرده یا نظرات خود را در مورد موضوعات صنعت بازی ارائه دهید.

برای نمونه PewDiePie موفق‌ترین گیمری است که از یوتیوب درآمد کسب کرده. در حال حاضر او صد و دو میلیون مشترک در کانال خود دارد و ویدیوهایش بیش از ۲۲ میلیارد بازدید دارند که این شگفت‌آور است. در نتیجه تلاش زیاد وی در ساختن کانالش، او بیش از پانصد هزار دلار در ماه از تبلیغات در ویدئوهایش درآمد دارد، یعنی بیش از ۱۲ میلیون دلار در سال!

تنها کاری که باید برای شروع انجام دهید این است که کانال خود را ایجاد کرده و شروع به انتشار محتوا کنید. با این حال ممکن است مدتی طول بکشد تا مخاطب را جمع کنید و شروع به کسب درآمد کنید. یوتیوب دارای معیارهایی است که همه کانال‌های جدید باید قبل از درخواست برای کسب درآمد از آنان برخوردار باشند.

از سال ۲۰۱۹ بر اساس الزامات یوتیوب، برای کسب درآمد نیاز است که بیش از هزار مشترک در کانال خود داشته باشید و همچنین چهارهزار ساعت کل مشاهده ویدیوهای شما در دوازده ماه گذشته باشد. البته کاربران یوتیوب همچنین از طریق حمایت مالی نیز می‌توانند درآمد کسب کنند.

وقتی کانال شما شروع به جذب مخاطب کرد می‌توانید با شرکت‌های بازی‌سازی و دیگر شرکای مرتبط صنعت بازی تماس بگیرید تا ویدیوهای شما را حمایت کنند. به عنوان مثال می‌توانید از Razer برای تبلیغ محصولات آنان مانند لپ‌تاپ، هدست و صفحه کلید حمایت مالی دریافت کنید.

۱۰ بازی ترسناکی که نباید از دست بدهید
خواندن

جلسات بازی خود را در Twitch پخش کنید

وب‌سایت توییچ یکی دیگر از انجمن‌های آنلاین است که توسط گیمرها راه‌اندازی شده. مدل درآمدزایی توییچ مشابه یوتیوب است، جایی که کانال‌ها می‌توانند از طریق پخش جلسات بازی خود درآمد تبلیغاتی کسب کنند.

با این حال الزامات کسب درآمد از کانال ملایم‌تر از یوتیوب است و برای واجد شرایط بودن به موارد ساده‌تری نیاز دارید. پانصد دقیقه کل زمان پخش در سی روز گذشته، هفت روز پخش ویدیویی منحصر به فرد در سی روز گذشته، حداقل سه بیننده هم‌زمان در سی روز گذشته و داشتن حداقل پنجاه دنبال کننده در کانال شما از جمله این موارد هستند.

دستیابی به این الزامات به طرز معقولی آسان است و اگر محتوای هیجان‌انگیزی منتشر کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که در یک ماه برای کانال خود درآمد کسب کنید. «نینجا» یکی از محبوب‌ترین پخش کننده‌های شبکه توییچ است. او در سال ۲۰۱۸ مبلغ ده میلیون دلار از حامیان مالی و درآمد آگهی در کانال خود به دست آورد در حالی که ده گیمر برتر پخش کننده در توییچ مجموعاً بیش از بیست میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

گرچه این گیمرها درآمد استثنایی دارند اما شما باید محتوای خاصی ارائه دهید تا به موفقیت برسید. بیشتر بازیکنانی که بر روی این پلتفرم پخش زنده می‌کنند سالانه بین ده تا چهل هزار دلار درآمد دارند که تقریباً درآمد مناسبی برای انجام بازی‌ها و تفریح آنلاین با دوستان است.

کسب درآمد از بازی کردن

در مسابقات بازی شرکت کنید

بازی در حال تبدیل شدن به یک تجارت بزرگ است. امروزه مسابقات بازی برای بازی‌های محبوب مانند Fortnite و Call of Duty برگزار می‌شود. این مسابقات در سراسر جهان از ایالات متحده تا ژاپن اجرا می‌شوند. البته ثبت نام در مسابقات بازی یک شغل تمام وقت نیست و ممکن است فرصت برای ورود به هر جامی را نداشته باشید.

داستان ساخت بازی Transistor
خواندن

برای نمونه خوب است بدانید Epic Games میزبان مسابقات فورتنایت در سال ۲۰۱۹ بود و سه میلیون دلار جایزه بزرگ به برنده نهایی داد که فقط شانزده سال سن داشت. او در مقابل بیش از دو میلیون بیننده بازی کرد و رقبا را برای تصاحب تاج و تخت خود به عنوان پادشاه فورتنایت شکست داد.

همچنین برای مثالی دیگر آقای Sean O’Malleyکه ستاره مسابقات UFC است گفته در حالی که به دلیل دوپینگ از لیگ محروم شده ماهانه چهار هزار و پانصد دلار برای بازی در مسابقات بازی‌های ویدیویی در خانه دریافت می‌کند. در حالی که در خانه گیر کرده‌اید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید این یک راه عالی برای کسب درآمد است.

وارد یک تیم ورزش الکترونیک شوید

با درآمد کلی بیش از هشتصد و شصت و نه میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ ورزش‌های الکترونیک در حال تبدیل شدن به یک پیشگام جهانی در دنیای بازی‌های ویدیویی آنلاین هستند. پیش‌بینی می‌شود که این پول تا سال ۲۰۲۲ سه برابر شود و درآمد سرسام‌آور نزدیک سه میلیارد دلاری به دست آید.

اگر استعداد بازی دارید می‌توانید با یک تیم ورزش الکترونیک قرار امضا کنید تا در مسابقات میزبانی شده در سراسر جهان مشارکت داشته باشید. میانگین درآمد اکثر این‌گونه بازیکنان بین هزار تا پنج هزار دلار در ماه است و دستمزد سالیانه شصت هزار دلار نیز چندان کم نیست.

ورزش‌های الکترونیک همچنان در حال رشد هستند و مسابقات همیشگی برای بازی‌هایی مانند فورتنایت در جریان است. اگر می‌خواهید در یک تیم موقعیتی کسب کنید باید ابتدا جایگاه خود را به دست آورید. شما به یک کانال یوتیوب با تعداد مناسبی دنبال کننده احتیاج دارید و بهترین کار این است که در یک بازی خاص تخصص داشته باشید.

سرمایش فلز مایع پلی‌استیشن ۵ | مشکل یا راه‌حلی تضمین شده؟
خواندن

لازم به ذکر است برای یافتن کار در صنعت ورزش‌های الکترونیکی لزوماً نباید گیمر باشید بلکه فرصت‌های شغلی دیگری نیز در این زمینه پیدا می‌شوند که در ادامه به آنان اشاره می‌کنیم. میزبانی و برگزاری رویدادهای زنده ورزشی، اظهار نظر در مورد مسابقات ورزش‌های الکترونیک، مربیگری سایر بازیکنان، مدیریت تیم‌های ورزش الکترونیک، داور مسابقات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای مسابقات و تیم‌ها و بازاریابی و فروش برای رویدادهای ورزش الکترونیک از جمله این موارد هستند.

کسب درآمد از بازی کردن

خبرنگار بازی‌های رایانه‌ای شوید

اگر استعداد نویسندگی و گزارشگری دارید می‌توانید با روزنامه‌نگاری بازی‌های ویدیویی به این حرفه وارد شوید. بیشتر روزنامه‌نگاران بازی‌های ویدئویی بین بیست و شش هزار تا سی هزار دلار در سال درآمد دارند که زیاد نیست؛ با این حال اگر شما علاقه زیادی به بازی دارید و از نوشتن و تهیه گزارش لذت می‌برید این شغل می‌تواند یک فرصت عالی باشد، هرچند به عنوان یک مشغله جانبی.

برای شروع به عنوان روزنامه‌نگار ممکن است به مدرک روزنامه‌نگاری و تجربه کار در این بخش نیاز داشته باشید. همچنین می‌توانید حرفه‌ای به عنوان نویسنده مستقل ایجاد کنید که نیازی به تحصیلات رسمی ندارد و فقط تسلط کامل به زبان مادری و استعداد برای نوشتن به شیوه‌ای جذاب می‌خواهد.

نماینده خدمات مشتری شوید

بازی‌ها به خصوص آنان که تازه به بازار می‌آیند به یک شبکه پشتیبانی قابل اعتماد نیاز دارند. شما به عنوان نماینده خدمات مشتری به گیمرها در غلبه بر مشکلاتی که هنگام بازی تجربه می‌کنند کمک خواهید کرد. اگرچه ممکن است با برخی مشتریانِ عصبانی مواجه شوید و به علاوه حقوق این کار عالی نیست و معمولاً بین سیزده تا بیست دلار درآمد خواهید داشت.

معرفی بازی When the darkness comes
خواندن

شرکت‌های بازی‌سازی مانند بلیزارد حتی مدیرانی برای درون بازی نیز استخدام می‌کنند که بازی را انجام و از طریق چت کرده به سایر گیمرها پشتیبانی می‌دهند. برای این شغل شرکت‌ها بیشتر از مهارت‌های بازی کردن به مهارت‌های ارتباطی شما اهمیت می‌دهند.

طراحی و فروش کالاهای بازی انجام دهید

اگر در محیط فضای مجازی واژه «تی‌شرت ماریو» را جستجو کنید هزاران نتیجه خواهید گرفت. این وضعیت برای هر کالایی که شامل بازی می‌شود یکسان است. لیوان‌های قهوه، پد ماوس، لباس و… تنها چند نمونه از کالاهای محبوب هستند که میلیون‌ها گیمر از آنان استفاده می‌کنند.

از هر کانال یوتیوب معروفی که دیدن کنید خواهید دید که همه آن‌ها کالاهایی برای فروش در دسترس دارند. این کالاهای جانبی یکی از مهم‌ترین منابع درآمد برای گیمرها هستند و سالانه هزاران دلار سود برای آن‌ها دارد. شما هم می‌توانید ایجاد طرح، چاپ و تولید محصولات را خود بر عهده بگیرید و هم این امور را برون سپاری کرده و منحصرا بازاریابی و فروش را انجام دهید.

ارز بازی استخراج کنید

در حالی که اکثر جهان از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین اطلاع دارند بسیاری نمی‌دانند که استخراج ارزهای بازی نیز می‌تواند سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد. گیمرها از ارزهای درون بازی برای خرید انواع محصولات درون بازی مانند سلاح استفاده می‌کنند. افرادی که نمی‌خواهند زمان خود را صرف بازی برای یک ارز کنند می‌توانند آن را از شما خریداری کرده تا آنچه را که می‌خواهند در بازی به دست آورند.

مربی گیمرها شوید

اگر به بازی خاصی علاقه دارید می‌توانید مهارت‌های خود را به صورت آنلاین به عنوان مربی بازی‌های ویدیویی بفروشید. برخی از مربیان برای آموزش مهارت‌های خود به دیگران می‌توانند تا دویست دلار در ساعت درآمد داشته باشند. برای به دست آوردن شهرت خود به عنوان یک مربی احتمالاً باید افراد زیادی را در یوتیوب یا توییچ جمع کنید.

 

منبع
moneycheck.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x