مقالات ترجمه‌ایمنتخب سردبیر

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands

مقدمه‌ای برای ورود به بازی Borderlands 3

طی چهار نسخه از سری بازی‌های Borderlands، اتفاقات زیادی در سیاره پاندورا افتاده است. در این مقاله خلاصه‌ای از این اتفاقات به شکل ساده بیان می‌شوند.

به پاندورا خوش آمدید

سیاره‌ای بی قانون و وحشی اما بسیار غنی که کمپانی‌های بزرگ را به خودش جذب کرده است. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید این سیاره حامل تالار گنجینه‌ای از ثروت بیگانگان است. این افسانه موجب ورود مزدورانی شد که به آنان شکارچیان تالار گفته می‌شود. در نسخه اول چهار نفر به نام‌های رولاند، بریک، موردیخای و لیلیث به سیاره پاندورا می‌آیند و به وسیله هوش مصنوعی به نام آنجل رهبری می‌شوند. لیلیث یک «سایرن» است. نژادی با قدرت‌های فرا بشری که تنها شش زن در کل کهکشان شامل آن می‌شوند. اما این قدرت‌ها هنوز هم چندان مطرح و شناخته شده نیستند. این شکارچیان گنج نظر فردی به نام پاتریشیا تنیس را به خود جلب می‌کنند. او دانشمندی است که بر روی تالارهای گنج تحقیق می‌کند. وی کشف کرده که دروازه گنجینه‌ها را می‌توان هر دو قرن یک‌بار به وسیله کلیدی خاص باز کرد. اما متاسفانه کلید مورد نظر متلاشی شده و تکه‌های آن به دست خلاف‌کاران و راهزنان افتاده است که در سراسر پاندورا پخش هستند. قهرمانان بازی باید نیروهای شرور را از بین برده و قطعات کلید اسرار آمیز را به دست می‌آورند. تالار گنجینه که گشوده می‌شود هیولای نابودگر یک چشم که نگهبان تالار است به شکارچیان گنج هجوم آورده اما در نهایت شکست خورده و کشته می‌شود. متاسفانه از گنج خبری نیست اما گشودن دروازه تالار، موجب افزایش رشد عنصر بیگانه و البته ارزشمندی در سراسر پاندورا می‌شود که اریدیوم نام دارد. این اکتشاف پای کمپانی بزرگ و قدرتمند و فرد مرموزی به نام جک را به ماجراهای سیاره می‌گشاید. مقر جک پایگاه فضایی هیلیوس در نزدیکی سیاره پاندورا است.

چرا باید NieR: Automata را تجربه کنید؟
خواندن

1 7

نگاهی به داستان Borderlands The Pre-Sequel

از اینجا به داستان نسخه The Pre-Sequel می‌پردازیم که مابین قسمت‌های اول و دوم قرار دارد. در این نسخه وضعیت جک به سرعت پیچیده شده است. چرا که شرکت نظامی خصوصی لژیون گمشده، به رهبری سرهنگ زارپدون، هیلیوس را تسخیر کرده تا از باز شدن تالار گنجی در قمر الپیس در نزدیکی سیاره پاندورا جلوگیری کند. آن‌ها ظاهرا می‌خواهند با شلیک لیزری بسیار عظیم، الپیس را هرچه زودتر نابود سازند. در اینجا جک در کنار لیلیث و رولاند، چهار شکارچی جدید را برای جلوگیری از این کار استخدام می‌کند. از اینجا به بعد اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد. جک برای باز پس‌گیری هیلیوس ارتشی رباتی فراهم می‌کند، چند تا از شخصیت‌های نسخه اول به بازی اضافه می‌شوند، شما نژادی فرازمینی به نام اریدیان را ملاقات کرده و سرهنگ زارپدون قدرت‌های ویژه‌ای را از آن موجود فضایی می‌گیرد. در نهایت هم می‌فهمیم لیزری که قرار است به کمک آن قمر الپیس از بین برود در واقع چشم نابودگری است که در بازی اول کشته شده بود. بعد از این اتفاقات همان‌گونه که به دور از انتظار نبود، جک فردی تشنه به قدرت و جهنمی می‌شود که می‌خواهد همه چیز را به تسخیر خود در آورد. در آخر قهرمانان بازی به تالار گنجی که از اول داستان سر آن دعوا بود رسیده و دروازه آن را گشوده و غول نگهبان را از پای در می‌آورند. پس از این جک با سمبلی شناور در هوا روبرو می‌شود و با تماس با آن، الهاماتی از آینده و محل دقیق سایر تالارهای گنج را که یکی از آنان در پاندورا است را مشاهده می‌کند. او که از همه جا بی خبر و گیج است متوجه حضور لیلیث نمی‌شود. لیلیث هم با یک مشت محکم سمبل معلق و صورت جک را با هم یکی می‌کند و در اثر این حادثه چهره جک به شدت می‌سوزد.

نگاهی به تأثیر فورتزا بر بازی‌های ریسینگ نسل گذشته
خواندن

2 7

داستان Borderlands 2

از اینجا داستان The Pre-Sequel تمام شده و ماجراهای قسمت دوم روایت می‌شود. جایی که جک صورتش را با ماسکی پوشانده و رئیس‌جمهور و گرداننده سیاره پاندورا شده است. او که حالا جک خوشتیپه خوانده می‌شود تمام شکارچیان تالار گنج را به سیاره دعوت می‌کند اما در آنجا برایشان تله می‌گذارد تا هم از شر شکارچیان راحت شود و هم دست احدی به تالار گنج نرسد. شاید این نقشه عاقلانه‌ای نباشد اما کاراکتر جک هم طبعا آدم عاقلی نیست. به هر حال شکارچیان گنج نسخه دوم که به خاطر یکی از تله‌های جک گرفتار شده‌اند، چیزی به مرگشان نمانده که به وسیله ربات محبوب این سری یعنی کلپ ترپ نجات می‌یابند. هوش مصنوعی آنجل که در نسخه اول قهرمانان بازی را یاری می‌کرد هم با کاراکترهای نسخه دوم تماس می‌گیرد و آنان را به پناهگاهی امن هدایت می‌کند. مکانی که پایگاه عملیاتی گروه مقاومت Crimson Raiders است و در آنجا علیه هایپریون مبارزه می‌شود. قهرمانان بازی به سرعت می‌فهمند که قطاری که در ابتدای بازی سوارش بودند و حالا به وسیله بچه‌ای به نام تینا نابود شده، کلید تالار گنج را به همراه داشته است. البته برملا می‌شود که آن کلید تقلبی بوده و جک در تمام این مدت کلید واقعی را در اختیار داشته است.

3 3

پس شکارچیان ما به جنگ ویلهلم که یکی از شخصیت‌های شریر بازی بوده و نیمه روبات نیز هست می‌روند و به کمک هسته انرژی بدن او، سپری برای دفاع از پایگاه مقاومت می‌سازند. اما چیزی نمی‌گذرد که مشخص می‌شود هوش مصنوعی آنجل در اصل دختر جک است و به گروه مقاومت خیانت می‌کند. در اینجا لیلیث از قدرت سایرن خود برای انتقال آنی مقر گروه مقاومت به بخش دیگری از سیاره استفاده می‌کنند. شکارچیان هم کشف می‌کنند که جک قصد دارد با استفاده از قدرت انجل کلید تالار گنج را فعال کند. شکارچیان آنجل را از بین می‌برند اما جک هنگام عقب نشینی رولاند را کشته و لیلیث را می‌رباید تا با استفاده از قدرت سایرن او، کلید را فعال کند. بالاخره با این حقه جک، تالار گشوده می‌شود و شکارچیان موفق می‌شوند هیولای نگهبان را از سر راه بردارند. آن‌ها پس از کشتن جک، همان مکاشفات و نقشه‌ای که جک قبلا دیده بود را مشاهده کرده و نقشه‌ای از مکان دقیق سایر تالارهای گنج را به دست می‌آورند. در اینجا داستان قسمت دوم نیز به اتمام خود می‌رسد.

چگونه توانایی هدف‌گیری خود در بازی‌های FPS را افزایش دهیم؟
خواندن

4 2

داستان Tales from the Borderlands

در نسخه Tales from the Borderlands که ساخت شرکت Telltale Games است یک سال از داستان شماره دوم گذشته؛ کمپانی هایپریون به دنبال اکتشاف گنجینه جدیدی است از این رو یکی از کارمندانش به نام Ryhs را به پاندورا می‌فرستد تا یک کلید تالاری جدید را از هنرمند و دزدی به نام فیونا خریداری کند. اما در این حین راهزنان پول Ryhs را دزدیده و مشخص می‌شود که کلید نیز تقلبی است. در حالی که Ryhs از باز پس‌گیری پول دزدیده شده خود درمانده، به همراه فیونا یک پروژه اکتشاف تالار گنج در کمپانی اطلس را پیدا می‌کند. در نتیجه هوش مصنوعی حامل اطلاعات ذهنی جک خوشتیپه به مغز Ryhs منتقل می‌شود. بعد معلوم می‌شود که پروژه مذکور در واقع رباتی است که برای یافتن گنجینه‌ای به نام مسافر طراحی شده است. هوش مصنوعی جک، Ryhs و فیونا را به دفتر قدیمی خود در هیلیوس راهنمایی می‌کند تا آنجا با انتقال به سیستم بتواند دوباره کنترل تمام هایپریون را به دست گیرد. اما قهرمان بازی موفق می‌شود هوش مصنوعی جک را شکست دهد و پایگاه به سیاره پاندورا سقوط می‌کند. Ryhs، فیونا و بازماندگان پایگاه هیلیوس، نگهبان تالار گنجینه مسافر را نابود می‌کنند و در انتها Ryhs و فیونا با ورود به تالار گنجینه برای همیشه ناپدید می‌شوند. هرچند در تریلرهای نسخه سوم بازی شاهد بازگشت شخصیت Ryhs بوده‌ایم و باید ببینیم سرنوشت او به کجا خواهد رسید.

بازی Borderlands 3 در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۷ انتشار می‌یابد.

منبع
www.ign.com
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
معین
معین
2 سال قبل

خیلی ممنون بابت مقاله … سری سوم رو با تازگی شروع کردم با اینکه دو نسخه قبلی بازی کرده بودم اما یادآوری خوبی بود هر چند خیلی نکات دیگه هم وجود داره حالا با عرضه سری سوم میشه یه مقاله کامل با جزییات داستانی بیشتر اماده کنید .

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x