مقالات ترجمه‌ای

برترین بازی‌های سری Assassin’s Creed که تا به‌حال عرضه شدند

نگاهی به بهترین تجربه‌هایی که این سری ۱۳ ساله ایجاد کرده است

با نزدیک شدن به عرضه جدیدترین نسخه سری اساسین کرید یعنی Valhalla فرصتی شده است که تک‌تک عناوین این سری محبوب را بررسی کنیم. سری Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷ با انتشار نسخه‌ی اول این بازی پا به دنیای گیم گذاشت و از آن زمان تاکنون، این سری بازی تبدیل به پای ثابت صنعت گیم شده‌ است. به مدت چندین سال ما شاهد عرضه‌ی سالانه‌ی نسخه‌ی جدیدی از Assassin’s Creed بودیم و علیرغم اینکه در چند سال اخیر عرضه‌ی سالانه‌ی این بازی‌ ادامه نداشته، باز هم تعداد زیادی نسخه‌ از سری بازی Assassin’s Creed در تاریخ صنعت گیم حضور دارند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که از بین تمامی نسخه‌های Assassin’s Creed کدامیک بر دیگری برتری دارد؟ امروز در پیکسل‌ آرتس با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

ac3liberation

۱۲- بازی Assassin’s Creed III: Liberation

با اینکه Liberation رتبه‌ی آخر در لیست را دارد، نمی‌توان آن‌را یک بازی “بد” به حساب آورد. با این حال، این بازی در ابتدا تنها برای PS Vita در دسترس بود و برای این کنسول ساخته شده و محدودیت‌های این سیستم کاملا در طراحی بصری بازی و گیم‌پلی آن مشهود است. علیرغم این مسئله، Liberation در باطن خود یک Assassin’s Creed می‌باشد. مبارزات ترکیبی متعادل از حملات و همچنین دفاع کردن بوده و داستان بازی هم به‌خوبی فضای خاکستری بین Templarها و Assassinها را به نمایش می‌گذارد. در کل Liberation علیرغم اینکه این سری بازی را وارد یک مرحله‌ی بالاتر نمی‌کند، یک تجربه‌ی خوب را به ارمغان می‌آورد.

2020ac3

۱۱- بازی Assassin’s Creed III

قطعا در سطح Ezio بودن کاری بسیار سخت برای شخصیت‌های این سری بازی بوده و این امر در Assassin’s Creed III بسیار به چشم می‌آید. Connor به هیچ وجه نتوانست شخصیتی در سطح Ezio باشد. این شخصیت هیچگونه انگیزه‌ و قریحه‌ای نداشته و در طول بازی تنها مشغول انجام کارهای شخصیت‌‌های مهم تاریخی است و بطور کاملا تصادفی(!) در مرکز تمامی رخدادهای مهم انقلاب آمریکا حضور دارد. حال اگر باورپذیری روایت بازی را کنار بگذاریم، این نسخه المان‌های مهم و جالبی را به سری Assassin’s Creed معرفی کرد که از آن‌ها می‌توان با شکار، مبارزات دریایی و چند مورد دیگر اشاره نمود. ممکن است دور زدن در شهرهای مستعمره این بازی و محیط‌های طبیعی بزرگ آن به اندازه گشت و گذار در اروپای دوره‌ی رنسانس لذت‌بخش نباشد اما این نسخه‌ی بلندپرواز از سری Assassin’s Creed پر از محتوا بوده و داستانی پیچیده را روایت می‌کند.

ظهور و سقوط کدهای تقلب
خواندن

revelations

۱۰- بازی Assassin’s Creed Revelations

تا قبل از عرضه‌ی Revelations، هر نسخه‌ی جدید از این سری بازی، آن‌ را به سطحی بالاتر می‌برد. اما Revelations تفاوت زیادی با دیگر ماجراهای Ezio ندارد و بازی همان گیم‌پلی جذاب، مراحل جالب و صحنه‌های سینمایی را ارائه می‌دهد. حال با اینکه از تجربه کردن بیشتر المان‌های یک بازی خوب نباید شکایت کرد اما این نسخه شروع روند افول Assassin’s Creed بود. تنها ویژگی جدیدی که در این بازی شاهد بودیم مینی‌گیمی در سبک Tower-Defense است که چندان خوب کار نشده و بیشتر به تجربه‌ی بازی لطمه می‌زند. علیرغم اینکه Revelations خط داستانی Ezio/Altair را به پایان می‌رساند، خط داستانی Desmond در طول بازی بطور کامل ایستاده و جلو نمی‌رود بنابراین چندان حس جلو رفتن در سری حس نمی‌شود.

2020rogue

۹- بازی Assassin’s Creed Rogue

آیا از Black Flag خوشتان می‌آید؟ Rogue هم نیز همانگونه خواهد بود. دلیل آن هم این است که Rogue عملا همان Black Flag است که کات‌سین‌ها و شخصیت‌های آن‌ها متفاوت می‌باشند. بزرگترین پیشرفت‌ این بازی نسبت به Black Flag نه تنها اضافه شدن چیز جدیدی نیست بلکه حذف شدن برخی المان‌ها می‌‎باشد. مراحل حوصله‌بر تعقیب کردن دشمنان و شخصیت‌های مختلف که Black Flag مملو از آن بود در Rogue وجود ندارند. جدا از این تغییر، تجربه‌ی Rogue شباهت بسیار زیادی به نسخه‌ی قبلی داشته با این تفاوت که این‌ بار شما در نقش یک Templar قرار می‌گیرید اما متاسفانه سازندگان به‌خوبی از پتانسیل داستانی این امر استفاده نکردند. Rogue بشدت بر فرمول اثبات شد‌ه‌ی سری Assassin’s Creed تکیه می‌کند. شما با کشتی خود دریانوردی می‌کنید، مناطق مختلف را تصرف کرده و صدالبته دشمنان را به قتل می‌رسانید. با اینکه این‌‎‌ها همواره جذاب هستند، گیم‌پلی Rogue بیش از حد تکراری می‌شود و تجربه‌ای چشمگیر را شاهد نیستیم.

15 ویژگی جذابی که باید از بازی Ghost Recon: Breakpoint بدانید
خواندن

unity

۸- بازی Assassin’s Creed Unity

احتمالا داستان‌های ترسناکی را در مورد Unity شنیده‌اید یا حتی آن‌ها را خودتان تجربه کردید. این بازی در هنگام عرضه یک فاجعه بود. بازیکنانی که در چند هفته‌ی اول مشغول بازی بودند تا حدی با مشکلات مختلف مواجه شدند که Ubisoft بصورت رسمی از آن‌ها عذرخواهی کرد. ضربه‌ی اصلی به بازی زده شد و از نگاه عموم، Unity یک عنوان بد به حساب می‌آمد اما در کمال تعجب،‌ زمانی که باگ‌های بازی برطرف گشتند، Unity تبدیل به یک عنوان بسیار خوب شد. امروز، بازیکنان می‌توانند بدون مشکل، انقلاب فرانسه را در کنار مراحل Co-Op جالب، مکانیک لول بندی عمیق و سیستم مبارزات چالش‌برانگیز، تجربه کنند. همچنین رابطه‌ی Arno و Elise نیز بسیار خوب کار شده و داستان را شخصی‌تر می‌کند.

2020origins

۷- بازی Assassin’s Creed Origins

هر نسخه از سری بازی Assassin’s Creed یک تغییری در فرمول بازی ایجاد کرد اما Origins بزرگترین تغییرات را از نسخه‌ی قبل به همراه داشت. با بازسازی سیستم مبارزات و پیشرفت در بازی، Origins این سری بازی را وارد ژانر RPG با المان‌هایی مانند تجهیزات لول‌بندی شده، لول‌بندی بازیکن، مناطق و دشمنان، و یک درخت مهارت‌ گسترش داده شده، کرد. علیرغم این تغییرات، Origins هنوز هم بسیاری از نشانه‌های اصلی یک عنوان از سری Assassin’s Creed مانند جهان زیبا و عظیم و جدال بین گروه‌های مختلف، را دارد. علیرغم اینکه این بازی تغییرات بلند‌پروازانه‌ای را در سری ایجاد می‌کند، این تغییرات بازی را کاملا عالی نکرده و بیشتر مانند اولین قدمی برای تغییراتی بزرگتر هستند.

ac

۶- بازی Assassin’s Creed

ممکن است نسخه‌ی اصلی Assassin’s Creed تمام سیستم‌های گسترش‌یافته‌ی نسخه‌های بعدی را نداشته باشد اما هدف و ایده‌ی بازی بطور استادانه‌ای پیاده‌سازی شده است. بیشتر جهان‌های نسخه‌های مختلف Assassin’s Creed در مورد نابودی شهرهای آن دوره بوده اما نسخه‌ی اول بازیکنان را غرق جهان باستانی بزرگ و مرموز خود می‌کرد و این قضیه امروز هم صادق است. ترکیب اکشن و مخفی‌کاری به شما این اجازه را می‌دهد که در عین حال که گشت و گذار می‌کنید، حواستان به محیط نیز باشد. مبارزات بسیار نوین بوده و مراحلی که باید فرد خاصی را به قتل برسانید حالت پازل گونه‌ای دارند. مراحل دیگر بازی کمی تکراری هستند اما داستان عالی بازی، این مشکل را کاملا پوشش می‌دهد.

آیا سونیک واقعا به ماریو باخت؟
خواندن

2020ac2

۵- بازی Assassin’s Creed II

این نسخه برای بازیکنان شهرهای پرتراکم‌تر، فعالیت‌های بیشتر و سیستم مبارزه‌ای بهتر را به ارمغان آورد. معرفی Ezio، که محبوب‌ترین قهرمان این سری بازی بوده تنها یکی از حرکات اساسی Assassin’s Creed II می‌باشد. این بازی المان‌های کلیدی دیگری را به فرنچایز اضافه می‌کند. از این المان‌ها می‌توان به ساختن و ارتقای یک پایگاه اصلی، پیدا کردن Collectibleهای خاص و درآمد داشتن در داخل بازی اشاره کرد. از لحاظ بصری نیز ما شاهد یک بازی عالی هستیم و بازسازی ایتالیای دوره‌ی رنسانس بسیار خوب صورت گرفته. قطعا گم شدن در جهان Assassin’s Creed II یک امر اجتناب ناپذیر است.

2020blackflag

۴- بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

Black Flag در زمان خود از بسیاری جهات یک انحراف از روند سری‌ Assassin’s Creed به حساب می‌آمد اما با این حال بازهم این عنوان بسیار لذت‌بخش است. شما در نقش یک دزد دریایی قرار گفته و بجای توطئه‌های سیاسی و ساختمان‌های بلند در دریاهای وسیع به سر می‌برید. زندگی یک دزد دریایی بسیار هیجان‌انگیز است، از گشت و گذار گرفته تا مبارزات دریایی آن و آوازهایی که خدمه کشتی با یکدیگر می‌خوانند همه و همه تجربه‌ای خوب را خلق می‌کنند. داستان بازی چندان عمق نداشته و تکه تکه پیش می‌رود اما شما آنقدر غرق تصرف جزایر هستید که به سختی متوجه آن می‌شوید. اگر شما Black Flag را به عنوان یک بازی از سری Assassin’s Creed به حساب نیاورید قطعا تجربه‌ای عالی خواهید داشت.

2020odyssey

۳- بازی Assassin’s Creed Odyssey

Odyssey سبک RPG گونه‌ی Origins را ادامه و گسترش داده و بطور کامل از المان‌های جدید ژانر RPG بهره‌مند می‌‌شود. در این بازی شما در نقش یک مزدور در یونان باستان قرار گرفته‌اید. Odyssey آزادی عمل بسیار زیادی را به بازیکن می‌دهد و این آزادی در دیالوگ‌ها و هنگام گشت و گذار در مپ عظیم بازی کاملا حس می‌شود. درخت مهارت‌ بازی به شما اجازه دسترسی به تعداد زیادی قابلیت هیجان‌انگیز را می‌دهد. از نکات منفی بازی، تعداد بسیار زیاد کوئست‌ها بوده که به تکراری شدن بازی کمک می‌کنند اما پشتیبانی مناسب Ubisoft از Odyssey با آپدیت‌های رایگان و بسته‌های الحاقی این مشکل را پوشش می‌دهد.

۹ بازی آینده که زامبی‌ها مرکز توجه هستند
خواندن

2020syndicate

۲- بازی Assassin’s Creed Syndicate

یک سری بازی ممکن است طی سال‌های متوالی از نسخه‌های مختلف، اضافات زیادی را با خود حمل کند که باعث می‌شود در نهایت در یک نسخه، ویژگی‌های این سری بازی تا حدی زیاد شود که نتوان آن‌را در یک نسخه قرار داد. Syndicate تمام این احتمالات را گذارنده و یک تجربه‌ی کلاسیک Assassin’s Creed را ارائه می‌دهد. مراحل قتل عالی طراحی شده‌اند و شامل روش‌های جالبی برای کشتن هدف می‌شوند و حال و هوای دوره‌ی ویکتوریایی لندن به خوبی شما را در دنیای بازی غرق می‌کند. علیرغم همه‌ی این‌ها، بازی باز هم سورپرایزهای بیشتری دارد، اضافه شدن Zipline به بازی جابجا شدن در محیط‌ها را بسیار تغییر می‌دهد و همچنین سیستم ارتقا تجهیزات نیز به‌خوبی در گسترش قابلیت‌های Jacob و Evie کمک می‌کند.

2020brotherhood

۱- بازی Assassin’s Creed: Brotherhood

Brotherhood بهترین تعادل را بین بهبود بهترین بخش‌های نسخه‌ی قبل خود و همچنین ثبت کردن خود به عنوان یک نسخه‌‌ی جدید و نوآورانه در سری بازی Assassin’s Creed، دارد. علیرغم اینکه بسیاری از المان‌های بازی از Assassin’s Creed II بازگشته‌اند، مکانیک‌های جدیدی که Brotherhood به فرمول بازی اضافه کرده است آن‌را به یک تجربه‌ی عمیق‌تر تبدیل می‌کند. شما قادر هستید در مبارزات مهاجمانه‌تر عمل کنید، بجای ارتقا دادن یک پایگاه اصلی، Ezio کل شهر روم را در اختیار دارد و با تصرف مناطق مختلف نفوذ Assassinها را بیشتر می‌کنید. همچنین شما می‌توانید مردم را به حزب خود دعوت کرده و از زیردستان خود در مبارزات کمک بگیرید ویا به آن‌ها ماموریت‌هایی بدهید. این سطح از مدیریت به بازیکنان حس این‌ را می‌دهد که در حال کنترل سرنوشت Assassinها بوده و تنها یک قاتل ساده نیستند. این را با یک بخش چندنفره‌ی جذاب ترکیب کنید و Brotherhood تبدیل به بهترین تجربه‌ از یک بازی از سری Assassin’s Creed می‌شود.

15 نکته جذابی که باید از بازی Control بدانید
خواندن

به پایان این بخش رسیدیم، اگر حال و هوای وایکینگیاساسین کرید Valhalla شما را مجذوب خود کرده است، حتما به مقاله برترین بازی‌های وایکینگی ما بیندازید.

عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
STRIDER
STRIDER
3 سال قبل

خسته نباشید اما رتبه بندی کاملا سلیقه ای و افتضاح بود بنظرم

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x