مقالات ترجمه‌ای

۸ بازی با محوریت وایکینگ‌ها که در سال ۲۰۲۰ می‌توانید بازی کنید

معرفی بهترین بازی‌های وایکینگ که پیش از عرضه‌ی Assassin's Creed Valhalla می‌توان آن‌ها را اجرا نمود

با وجود آنکه هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی برای بازی Assassin’s Creed Valhalla اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این عنوان هیجان انگیز در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه گردد و ما را به دورانی ببرد که پوشیدن لباس‌هایی از جنس خز مُد بود و افراد می‌بایستی از مهارت بالایی در پرتاب تبر برخوردار می‌بودند؛ با توجه به این توضیحات و عنوان این مقاله، می‌توانید حدس بزنید که «یوبی‌سافت» (Ubisoft) اینبار تصمیم گرفته است تا در عنوان جدید Assassin’s Creed، ما را به کجا و چه دورانی ببرد. خالقین Assassin’s Creed این بار تصمیم گرفته‌اند تا ما را به دوران وایکینگ‌ها و نبردهای سخت و خشن آن‌ها ببرند و اسم فرانچایز Assassin’s Creed را در لیست بازی‌های وایکینگ نیز به ثبت برسانند. تبر، وجود رد خون روی پوست و لباس، افتخار و یک ریش بلند، ضخیم و بافته شده، از ویژگی‌های یک وایکینگ واقعی به حساب می‌آیند و قرار است که در بازی Assassin’s Creed Valhalla شاهد تمام آن‌ها باشیم.

با وجود تلاش سازندگان بازی Assassin’s Creed Valhalla در ساخت یک عنوان نقش آفرینی فوق العاده همچون نسخه‌های پیشین، اما نمی‌توان انتظار داشت که یک بازی، تمام ویژگی‌های دوران وایکینگ‌ها را در خود جای دهد؛ بنابراین در این مقاله لیستی شامل هشت بازی مرتبط با دوران وایکینگ‌ها را گردآوری کرده‌ایم تا پیش از عرضه‌ی عنوان Assassin’s Creed Valhalla، اقدام به خرید و اجرای آن‌ها نمایید. تلاش کرده‌ایم تا بازی‌های وایکینگ معرفی شده در پایین از داستانی غنی و ماجراجویی جذابی برخوردار باشند.

بازی God of War

بازی God of War

نمی‌توان در مورد بازی‌های وایکینگ صحبت کرد و چیزی از بازی منحصر بفرد God of War نگفت. جدیدترین عنوان از مجموعه بازی God of War در سال ۲۰۱۸ بصوت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی PS4 به بازار عرضه شد و به روایت داستانی جدید از زندگی «کریتوس» (Kratos) پرداخت؛ در این نسخه از بازی، سازندگان دست از سر اساطیر یونان برداشته‌اند و به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته‌اند. در God of War 2018 کریتوس که از مرگ همسرش بسیار ناراحت است تلاش می‌کند تا به همراه پسرش «آترئوس» (Atreus) خاکستر همسر خود را به بالاترین نقطه‌ی زمین ببرد و در مدت سفرشان مجبور می‌شود تا با موجودات مختلفی مبارزه کند و از موقعیت‌ها و قلمروهای مختلفی نظیر «میدگارد» (Midgard)، «یوتون‌هایم» (Jötunheimr) و «هل‌هایم» (Helheimr) بگذرد.

ظهور و سقوط کدهای تقلب
خواندن

بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

در بازی Hell: Senua’s Sacrifice شما کنترل یک دختر جنگجوی «پیکت» (Pict) به نام «سنوئا» (Senua) را در اختیار دارید که تلاش می‌کند تا با سفر به قلمرو مردگان (هل‌هایم)، روح معشوقه‌اش را از دست فرمانروای هل‌هایم یعنی «هلا» (Hela) نجات دهد. در طول سفر سئونا، شاهد بحث و جدل‌های او با «Furies» خواهید بود که واکنش‌های مختلفی نسبت به تصمیمات سنوئا نشان می‌دهند و در بعضی مواقع تلاش می‌کنند تا او را فریب دهند.

بازی Age of Mythology

بازی Age of Mythology

این بازی حدوداً ۱۸ سال سن دارد و به شما اجازه می‌دهد تا از طریق پنج تمدن اسکاندیناوی، یونان، چین، مصر و آتلانتایی به اجرای بازی بپردازید. همچون سایر بازی‌های سبک استراتژیک، در این بازی نیز باید به جمع آوری غذا، چوب، طلا و «حمایت خدایان» (Favor) پرداخته و با ساخت خانه به افزایش جمعیت مردمان خود بپردازید؛ بدین شکل قادر خواهید بود تا ارتش قدرتمندی را ساخته و از شهر خود محافظت کنید.

بازی The Banner Saga Trilogy

بازی The Banner Saga Trilogy

مجموعه بازی The Banner Saga نشان دادند که بازی‌های ویدئویی یک نوع اثر هنری به حساب می‌آیند. وقایع این بازی نقش آفرینی تاکتیکی به انتخاب‌های شما بستگی دارند و داستان آن برگرفته از افسانه‌های اسکاندیناوی است. زیباترین جنبه‌ی بازی The Banner Saga، حالت انیمیشن دستی آن می‌باشد؛ سازندگان این بازی در ساخت صحنه‌های آن دقت بسیار زیادی کرده‌اند تا حوادث دقیقاً براساس انتخاب‌های شما روی دهند.

بازی The Lost Vikings

بازی The Lost Vikings

در سال ۱۹۹۳ یک استودیو به نام «سلیکون و سیناپس» (Silicon & Synapse) بازی‌ای به نام The Lost Vikings را به بازار عرضه کرد. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا کنترل سه وایکینگ به نام‌های «اریک» (Erik)، «بالئوگ» (Baleog) و «اولاف» (Olaf) را در اختیار داشته باشید؛ هر یک از این وایکینگ‌ها از توانایی منحصر بفردی برخوردار است و باید از تمام آن‌ها جهت پشت سرگذاشتن مراحل مختلف بازی استفاده کنید. اریک از سرعت بالایی برخوردار بوده، بالئوگ فردی خشمگین و مبارز اصلی گروه به حساب می‌آید و اولاف نیز فردی قدرتمند است و بوسیله‌ی سپری که در اختیار دارد، به شما اجازه خواهد داد تا جلوی پیشروی دشمنان را گرفته یا از طریق آن به نقاط مختلفی دسترسی پیدا کنید. استفاده از تمام توانایی‌های این سه وایکینگ به شما اجازه خواهد داد تا این بازی علمی تخیلی را به اتمام برسانید.

انتظارات ما از بایوشاک 4
خواندن

با پشت سرگذاشتن هر یک از مراحل بازی The Lost Vikings، به نقاط جدیدی از سفینه‌ی دشمن دسترسی خواهید رفت و در نهایت قادر خواهید بود تا وایکینگ‌ها را به خانه بازگردانید. بصورت کلی می‌توان گفت که The Lost Vikings یک بازی ماجراجویی سرگرم کننده است و می‌تواند لحظات خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

احتمالاً در حال حاضر داستان این بازی را می‌دانید؛ شما به عنوان Dragonborn در The Elder Scrolls V: Skyrim متولد می‌شوید، یک فرد فانی که از روح یک اژدها برخوردار است. در این بازی باید با سفر در Tamriel، تمام ماموریت‌ها را کامل کرده، سطح تجربه و لول خود را افزایش داده، شخصیت بازی خود را شخصی‌سازی کنید و به کاوش در دنیای Skyrim بپردازید. با آنکه نمی‌توان Skyrim را جزو بازی‌های وایکینگ دانست اما داستان آن تاثیرپذیری قابل توجه‌ای از زندگی وایکینگ‌ها داشته است و به همین دلیل، این بازی را در لیست بازی‌های وایکینگ خود قرار داده‌ایم؛ بطور مثال، Sovngarde ترکیبی است از Valhalla و Asgard. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را می‌توانید به سادگی و بدون مشکلی روی هر پلتفرمی اجرا کنید و از آن لذت ببرید، پس این بازی جذاب را از دست ندهید.

بازی Volgarr the Viking

بازی Volgarr the Viking

چه حسی به شما دست می‌دهد اگر یکی از بزرگ‌ترین اساطیر اسکاندیناوی یعنی «اودین» (Odin)، شخصاً ماموریتی را به شما محول کند؟ در بازی Volgarr the Viking کنترل شخصیتی به نام Volgarr را در اختیار خواهید داشت؛ یک وایکینگ قدرتمند که به شمشیر، نیزه و سپر مسلح است و وظیفه دارد تا یک اژدهای شیطانی را نابود کند. در این بازی می‌توانید دشمنان خود را با شمشیر و سپر نابود کرده یا آنکه آن‌ها را بوسیله‌ی سپر Volgarr، در فاصله‌ای مشخص از خود متوقف نمایید.

بررسی بتای بازی Marvel’s Avengers
خواندن

بازی Volgarr the Viking نماینده‌ای از بازی‌های کلاسیک Side-scrolling دهه‌ی ۸۰ به حساب می‌آید، دهه‌ای که در آن شاهد حضور بازی‌های جذاب و بزرگی چون Rastan و Ghosts ‘n Goblins بوده‌ایم، عناوینی که بعدها الهام بخش بسیاری از سازندگان جهت ساخت بازی‌های ویدئویی شده‌اند.

بازی Expeditions: Viking

بازی Expeditions: Viking

بازی Expeditions: Viking ترکیبی است از تاریخ وایکینگ‌ها و اسطوره‌های اسکاندیناوی؛ این بازی از سبک نقش آفرینی برخوردار است و کنترل رهبر قبیله‌ی وایکینگی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتازگی پای به سرزمین انگلستان گذاشته‌اند. با انتخاب یکی از دو حالت گفتگو یا نبرد، می‌توانید به گسترش قبیله‌ی خود بپردازید و کاری کنید که سایرین از آن بترسند. در این بازی به آیتم‌هایی نظیر نبرد، تجارت و سیاست دسترسی خواهید داشت و تمام آن‌ها روی آینده‌ی قبلیه‌تان تاثیر گذار خواهند بود.

منبع
GAMEPUR
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x