مقالات ترجمه‌ای

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed

تفسیر لوگوها، از اولین نسخه تا والهالا

برای سری عناوینی با تطبیق‌پذیری بالا مثل Assassin’s Creed، قابل تحسین بوده که چگونه لوگوی این سری نیز با هر نسخه تغییر کرده و عوض می‌شود. هر بازی در این سری دارای برهه زمانی مخصوص خود بوده، از این رو با ایجاد تغییرات در لوگوی سری Assassin’s Creed برهه تاریخی و کشوری که هر نسخه در آن جریان دارد نشان داده می‌شود. چه جنگ‌های صلیبی قرن ۱۲ میلادی باشد و چه دوران اسکاندیناوی در قرن ۸، هر نسخه از سری Assassin’s Creed هواداران را با نسخه به‌روز شده‌ای از لوگوی مثلث‌وار این سری که از سال ۲۰۰۷ با آن‌ها بوده است، آشنا می‌نماید. در ادامه با بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed در سایت پیکسل آرتس همراه باشید.

Assasins Creed Symbols Explained

معمولاً پشت هر تغییر در لوگوی Assassinها، تم و درون مایه‌ای وجود داشته که بیانگر برهه تاریخیی می‌باشد که هر نسخه در آن جریان دارد. این تغییرات درون مایه‌ای می‌توانند به سادگی لوگوی بازی Assassin’s Creed Syndicate باشند که در آن لوگو دارای پیچ و مهره و لبه‌های تیز بوده تا تغییرات انقلاب صنعتی را به تصویر بکشد. از سوی دیگر، Assassin’s Creed Rogue دارای لوگویی از هم پاشیده و شکسته شده است، که بیانگر خیانت شخصیت Shay به انجمن برادری می‌باشد. در هر حال، با عرضه هر نسخه جدید از سری Assassin’s Creed، تغییرات ریزی در لوگوی افسانه‌ای این سری به وجود می‌آید تا نشان دهنده برهه تاریخی و مکان جغرافیایی هر نسخه از این مجموعه باشد.

assassins creed 1 logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed

در حالی که نماد اولین نسخه از این سری نقش کلیدی و اساسی در تمام لوگوهای بعدی این مجموعه دارد، این لوگوی خاص (که در نسخه اول استفاده شده)، نماد انجمن قاتلان در شهر Masyaf از قرن ۱۱ میلادی در سرزمین مقدس می‌باشد. این گروه که به صورت رسمی «انجمن قاتلان سرزمین شام» نام داشتند، مکان و برهه‌ زمانیی هستند که آغازگر داستان سری Assassin’s Creed و ماجراجویی‌های الطائر بودند. ابتدا تحت نظر المعلم و سپس (پس از مشخص شدن خیانت المعلم) به رهبری الطائر، انجمن قاتلان شهر Masyaf پروژه‌ای برای گسترش و پخش اساسین‌ها در تمام دنیا را آغاز نمود.

۱۰ قهرمان صامت برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

assassins creed 2 brotherhood logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed 2 و Brotherhood

دو عنوان Assassin’s Creed 2 و Assassin’s Creed Brotherhood، لوگو و نماد عادی انجمن اساسین‌ها را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرده‌اند. شایان ذکر است که لباس و زره اتزیو دارای نماد اساسین‌ها با حالت رنسانس مانند بودند، اما نماد انجمن‌ها صرفاً از همان لوگوی عادی سری استفاده می‌نمایند. دلیل آن که لوگوی این دو نسخه برخلاف باقی لیست (که همگی دارای لوگوها با استایل مخصوص هستند) صرفاً از نماد استاندارد سری استفاده می‌کند را می‌توان به صورت‌های متفاوتی تفسیر کرد. شاید بخاطر خِرَد اتزیو، مانند آرک داستانی وی در نسخه دوم سری Assassin’s Creed، وی می‌خواسته تا متواضع باقی بماند و دلیل سادگی لوگوی این دو نسخه نیز همین بوده است. نماد اساسین‌ها ساده اما قدرتمند بوده، و شاید از منظر اتزیو، لازم نبوده تا زرق و برق‌های اضافی به آن افزوده شود.

assassins creed revelations logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Revelations

در بازی Assassin’s Creed Revelations، شعبه ترکیه‌ایی انجمن قاتلان، از نسخه بسیار شیک و دارای سبک خاصی از نماد اساسین‌ها استفاده می‌کند. برخلاف نماد پیشین، لوگوی Assassin’s Creed Revelations برای نشان دادن انجمن برادری شهر قسطنطنیه، به رهبری یوسف تعظیم، رئیس انجمن برادری عثمانی، طراحی شده است. اتزیو که در ابتدا قصد داشت تنها مدت کوتاهی در شهر قسطنطنیه بماند، تصمیم می‌گیرد تا با یاری رساندن به یوسف تعظیم انجمن برادری این شهر را بازسازی کند. این طراحی خاص بیانگر هنر عثمانی در قرن ۱۶ میلادی بوده، و به همین دلیل دارای تصاویر برجسته از پر و طراحی نقش گل است.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته چهارم دی ماه منتشر می‌شوند (۲۰ تا ۳۰ دی ماه)
خواندن

assassins creed 3 logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed 3

لوگوی عنوان Assassin’s Creed 3 اشارات به نسبت واضح‌تری به انقلاب آمریکا دارد. بار دیگر، شاهد بازگشت لوگوی اصلی و پایه‌ای سری با کمی تغییرات اضافی هستیم، زیرا این لوگو کاربرد درون بازی نداشته و روی نقش خود به عنوان لوگویی برای Assassin’s Creed 3 تمرکز دارد. سفر کانر در بازی Assassin’s Creed 3 سفری تنها می‌باشد زیرا در قرن ۱۸ میلادی انجمن برادری بزرگ و پرکاربردی در آمریکا وجود نداشته است. با قبول مسئولیت انجمن و اهداف اساسین‌ها به تنهایی، کانر تمام تلاش خود را نموده تا در حد توانش در انقلاب آمریکا ایفای نقش کند.

assassins creed 4 black flag logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed 4: Black Flag

صحبت از واضح بودن اشارات داشتیم، لوگوی Assassin’s Creed 4: Black Flag نیز به اندازه لوگوی نسخه قبلی (شاید حتی بیشتر) اشاره‌ای واضح به تم و داستان این نسخه که روایت دزدان دریایی است، دارد. در حالی که اینبار نماد اساسین‌ها نقش پر رنگی در روند داستان داشته و به عنوان پرچم دزدان دریایی ادوارد کن‌وی استفاده می‌شود، نماد اساسین‌ها در این عنوان اشاره واضحی به دزدان دریایی کارائیب از قرن ۱۸ میلادی دارد. می‌توان نماد جمجمه در وسط پرچم ادوارد را به عنوان مرگ دزدان دریایی نیز تفسیر نمود که با بسیاری از وقایع این بازی نیز هماهنگ می‌باشد، اما به صورت کلی هنوز می‌توان تفسیرهای متفاوتی از نماد جمجمه دزدان دریایی در این لوگو داشت.

assassins creed rogue logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Rogue

از این نسخه بود که نماد و لوگوی سری Assassin’s Creed شروع به تغییرات بیشتر و جذاب‌تر کرد، حداقل اگر بخواهیم از منظر طراحی آن صحبت کنیم. در بازی Assassin’s Creed Rogue، لوگوی این عنوان دارای نماد اساسین‌ها با تم شیشه شکسته و خرد شده دارد که نسبت به نسخه‌های قبلی سری، طراحی آن کمی انتزاعی‌تر است. اثر خردشدگی اشاره‌‌ای نمادین به وقایع این نسخه و خیانت شخصیت شی کورمک نسبت به انجمن برادری دارد. شی پس از وجود اختلافاتی در اخلاقیات و اهداف او در مقایسه با انجمن برادی آمریکا آنجا را ترک کرده، و سپس به جستجوی اساسین‌های این انجمن برای یافتن تعداد بیشتری از Pieces of Eden پایان داد.

انتظارات ما از بایوشاک 4
خواندن

assassins creed unity logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Unity

پس از Rogue، نوبت Assassin’s Creed Unity بود تا طراحی نمادین لوگوی خود را با داشتن نماد بریده شده اساسین‌ها ادامه دهد. این نماد نشان‌دهنده برش سریع و قاطع گیوتین می‌باشد که با توجه به جریان داشتن بازی در طول انقلاب فرانسه در اواخر قرن ۱۸ میلادی، طراحیی منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. در حالی که طراحی آن به اندازه Rogue انتزاعی نبوده، اما می‌توان این لوگو را یکی از بهترین و جالب‌ترین لوگوهای سری Assassin’s Creed دانست. در واقع پس از این نسخه بود که یوبی‌سافت به این فکر فرو رفت تا برای هر نسخه لوگویی مناسب زمان و برهه تاریخی آن طراحی کند.

assassins creed chronicles logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Chronicles

با وجود اینکه این سه نسخه جزء سری اصلی نبوده و Spin-off (نسخه فرعی) از این مجموعه به حساب می‌آیند، هر سه دارای یک لوگوی واحد هستند. نماد اساسین‌ها در Assassin’s Creed Chronicles دارای ستاره‌ای شبیه به قطب‌نما است، و با وجود آنکه می‌توان گفت این لوگو بیشتر نشانگر وقایع Chronicles: Russia بوده، یوبی‌سافت از این لوگوی برای هر سه نسخه استفاده نمود. از بُعد نمادین این طراحی واقعاً حرف دیگری بجز قطب‌نما مانند بودن این ستاره برای گفتن وجود ندارد. شاید هدف از این طراحی نشان دادن این موضوع بوده که هر نسخه در کشور مختلفی اتفاق میفتد.

assassins creed syndicate logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Syndicate

با پیروی از طراحی لوگوی Unity، نماد Assassin’s Creed Syndicate نیز نشانگر انجمن برادری قاتلان بریتانیا است. در کنار زوایا و لبه‌های تیز و استایل یافته، این نماد دارای تعدادی پیچ و مهره نیز بوده که بیانگر زمان رخ دادن این نسخه هستند: انقلاب صنعتی بریتانیا.

سرمایش فلز مایع پلی‌استیشن ۵ | مشکل یا راه‌حلی تضمین شده؟
خواندن

assassins creed origins logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Origins

با بردن سری Assassin’s Creed به یک سبک گیم‌پلی کاملاً جدید، Assassin’s Creed Origins زمان را به عقب بازگردانده و ما را به دوران پیش از میلاد مسیح می‌برد. با رفتن به مصر باستان، طراحی لوگوی Assassin’s Creed Origins از هرگونه اشارات غیرمستقیم و ظریف پرهیز نموده و به صورتی کاملاً واضح چشم حورس را داخل نماد اساسین‌ها می‌گذارد. این نسخه به وجود آمدن «پنهان شدگان» (Hidden Ones) را به ما نشان داد که بعدها نام فرقه قاتلان را به خود گرفته و تبدیل به اساسین‌های معروف می‌شوند. به همین دلیل نماد و لوگوی این نسخه به انجمن برادری خاصی وابسته نیست (زیرا در این زمان انجمنی وجود نداشت).

assassins creed odyssey logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Odyssey

شاید بتوان تغییرات لوگوی Assassin’s Creed Odyssey را بزرگترین تغییر در لوگوی این سری دانست، زیرا برای اولین بار در این نسخه ترکیب اصلی نماد اساسین‌ها دستخوش تغییر شده است. در حالی که شکل کلی همچنان باقی مانده، دو کمان این نماد از طراحی یونانی/ستون مانند بهره برده و کلاه‌خود اسپارتان‌ها نیز اشاره‌ای مستقیم به برهه زمانی این نسخه می‌باشد. این کلاه‌خود همچنین نشانگر کلاه‌خود شخصیت Wolf از ارتش اسپارتان‌ها، یعنی نیکولاوس، بوده که در بازی نیز پدرخوانده شخصیت اصلی است. شایان ذکر بوده که طبق اعلام یوبی‌سافت شخصیت رسمی بازی کسندرا است، اما بازیکنان می‌توانند آلکسیوس را نیز به عنوان شخصیت خود برگزینند.

assassins creed valhalla logo

بررسی لوگوهای سری Assassin’s Creed – لوگوی Assassin’s Creed Valhalla

در حالی که این نسخه هنوز منتشر نشده است، اشاره نماد Assassin’s Creed Valhalla به برهه زمانی این نسخه و شخصیت اصلی بازی کاملاً واضح می‌باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که بازی در عصر وایکینگ‌ها جریان دارد، دو سمت کمان‌های این نماد نشانگر تبرهای وایکینگی بوده، و دسته این تبرها دارای طرحی به هم پیچ خورده می‌باشد که اشاره‌ای به طراحی‌های فانتزی دوران اسکاندیناوی است. شایان ذکر بوده که شخصیت ایور می‌تواند در بازی از دو تبر به عنوان سلاح خود استفاده نماید، پس امکان دارد که این نماد نیز اشاره‌ای به سلاح‌های شخصیت اصلی باشد.

چرا باید NieR: Automata را تجربه کنید؟
خواندن

هر نسخه از سری Assassin’s Creed به ایجاد تغییرات در طراحی نماد و لوگوی کلاسیک این سری ادامه داده و در حالی که بعضی نمادهای این سری به نسبت دیگر نمادها شباهت بسیاری به طراحی کلاسیک لوگوی اساسین‌ها دارند، حداقل در طراحی لوگوهای اخیر، شرکت یوبی‌سافت نشان داده که نمادهای جدید این سری اشاره‌ای واضح به دوران هر نسخه داشته و از آن‌ها الهام‌گیری شده‌اند.

بازی Assassin’s Creed Valhalla در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، گوگل استدیا، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه می‌شود. نسخه پلی‌استیشن ۵ این عنوان نیز همزمان با انتشار این کنسول در تاریخ ۱۲ نوامبر منتشر می‌گردد.

منبع
Game Rant
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
Ar.fa
Ar.fa
2 سال قبل

مرسی ادمین

Altair
Altair
2 سال قبل

عالی بود

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x