مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های کارتی

پنج تا از بازی‌های کارتی با سبک و سیاقی متفاوت

بهترین بازی‌های کارتی چی هستن؟ در این نوشته به معرفی برترین بازی‌های کارتی می‌پردازیم که شامل بهترین بازی‌های کارتی موبایل و بهترین بازی کارتی رومیزی و… است.

بهترین بازی‌های کارتی

برخی بازی‌های کارتی با این‌که سبک و سیاق کاملاً تازه‌ای دارند بازهم با آثار رومیزی معروف نظیر Hearthstone مقایسه می‌شوند. البته مطمئناً تعدادی زیادی بازی رومیزی رقابتی عالی و شاید بهتر از Hearthstone هم در بازار وجود دارند ولی ما بازی‌هایی در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر نقش‌آفرینی هستند در آن‌ها از انبوه استراتژی‌ها برای مبارزه با دشمنان، کاوش و پیشرفت در بازی استفاده می‌شوند. درواقع برای لذت بردن از این محصولات اصلاً لازم نیست بازی‌های کارتی رومیزی را دوست داشته باشید. به‌هرحال سعی کنید به خودتان لطف کرده و یکی از عناوین ذیل را بررسی کنید تا ببینید این ژانر چه چیزی را ارائه می‌دهد.

Slay The Spire

Slay the Spire

این بازی در حالی که به هیچ وجه اولین اثر در نوع خودش نیست، سهم بسزایی در محبوبیت این سبک در سال‌های اخیر داشته است. همچنین این بازی از منظر قابلیت ارزش تکرار، تقریباً بی‌نهایت است و روند بازی فوق‌العاده‌ای هم دارد. همان‌طور که ده‌ها ساعت را در بازی به سر می‌برید، انواع استراتژی‌های جدید را برای امتحان کردن فعال خواهید کرد. چه با زور، چه با سم یا رعدوبرق، صدها راه برای مقابله با هیولاها و غول‌ها در این بازی وجود دارند. به علاوه ایجاد یک دسته کارت قوی کاملاً لذت بخش است و عناصر تصادفی در مبارزات متغیرهای جالبی ایجاد می‌کنند که هر نبرد را متفاوت و خاص می‌کنند. در یک کلام اگر Slay the Spire را بازی نکنید ضرر کرده‌اید.

بهترین بازی‌های کارتی

Monster Train

بازی Monster Train یک انتخاب عالی برای افرادی است که دوست دارند هیولاهای غول پیکر جهنمی را فرماندهی کنند. به جای کنترل یک شخصیت قهرمان، بازیکنان باید نیروهای مختلف از جناح‌های پیچیده را فرماندهی کرده و در موقعیت مناسب قرار دهند. البته اگر بخواهید راحت در بازی پیش بروید می‌توانید از هیولاها بزرگ هیکل استفاده کنید اما وقتی سعی می‌کنید با جناح‌های ظریف‌تر، مانند مجموعه‌ای از موجودات شمعی که دارای قدرت بی‌نظیری هستند راه خود را باز کنید بازی هیجان‌انگیزتر می‌شود؛ هرچند این موجودات به مرور زمان از بین می‌روند. در این اثر بازیکنان باید موقعیت‌های دقیقی را برای هر واحد در نظر بگیرند و آنان را مدیریت کرده و نبردها را با جادوها تقویت کنند. این بازی سفری فوق‌العاده است که به شدت توصیه می‌شود در اسرع وقت بلیت آن را تهیه کنید!

بهترین بازی‌های کارتی

Griftlands

اگر به دنبال تمام مکانیسم‌های پایه‌ای بازی‌های کارتی با داستانی کوتاه و توانایی دیالوگ برقرار کردن با سایر کاراکترها هستید، بازی Griftlands احتمالاً مناسب شما باشد. در این بازی دو دسته جدا از کارت‌های مختلف را فرماندهی می‌کنید، یکی برای مبارزه مستقیم و دیگری برای مذاکره. برای یک بازی کارتی برنده شدن در یک نبرد با عصبانی کردن حریف، سرکوب کردن او یا متقاعد سازی دشمن از طریق مهارت‌های اجتماعی، یک نوآوری غیرمنتظره است که در اینجا به خوبی کار می‌کند. متحدین را استخدام کنید، شخصیت‌های مختلف را بررسی کنید و راه خود را در روزها و شب‌های پر جنب و جوش دنیای این بازی بیابید!

بهترین بازی‌های کارتی

Across the Obelisk

در این بازی که فعلاً به صورت دسترسی زودهنگام عرضه شده وظیفه دارید گروهی از ماجراجویان را تشکیل دهید تا به سرزمین‌های پر از خطر بروید. در این بازی سروکله زدن با خلاقیت‌هایی که روی کهن‌الگوهای کلاسیک بازی‌های نقش‌آفرینی همانند شفادهنده‌ها، شکارچیان، دزدها و… پیاده شده و ترکیب خیلی خوب آنان با مهارت‌ها و تجهیزات متنوعی که در اختیار دارید بسیار رضایت‌بخش است. در حالی که این روزها بازی‌های کارتی زیاد شده‌اند، بازی Across the Obelisk مملو از ویژگی‌های منحصر به فرد و تازه است که باید از نزدیک ببینید.

بهترین بازی‌های کارتی

Inscryption

بهتر است قبل از تجربه کردن این بازی زیاد درباره‌اش مطالعه نکنید، زیرا بسیاری از اکتشافات و رمز و رازهای عجیب و غریب آن به راحتی لو می‌روند. با این حال بدون شک می‌گوییم که جنبه کارتی این بازی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است، حتی اگر به عمق بسیاری از آثار مشابه دیگر نباشد. شکستن قوانین مرسوم با جابجایی توانایی‌ها از کارتی به کارت دیگر نیز بسیار خوب درآمده و اتمسفر و مبارزات بازی نیز در جذب مخاطب اصلاً کم نمی‌آورند.

 

به پایان مقاله بهترین بازی‌های کارتی رسیدیم. امیدواریم که از این بازی‌های کارتی که برای اندروید، iOS و رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی معرفی کردیم، راضی باشین.

بهترین بازی‌های استراتژی که باید تجربه کنید
خواندن
منبع
gameinformer.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x