مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت چهارم: رشد و گسترش امپراتوری کاوننت‌

فتح یک کهکشان

در مقاله قبلی داستان Halo، به جنگ خونین بین قوم‌های سانگ‌هایلی و سان‌شایوم پرداختیم و چگونگی اتحاد آن‌ها که منجر به ساخت کاوننت شد را فهمیدیم. در این مقاله، می‌خواهیم نگاه عمیقی به تاریخ گسترش کاوننت در کهکشان راه شیری و فتح تمام گونه‌هایی که در نهایت جزئی از سیستم کاوننت‌ها شدند را داشته باشیم.

داستان Halo قسمت سوم: جنگ‌ آغازین و شکل‌گیری کاوننت‌ها
خواندن

مقدمه: کاوننت فتح می‌کند

Balaho Grunt Fleet 0

بعد از تصویب Writ of Union، کاوننت اولین ماموریت خود را کشف کردن و در اختیار گرفتن حلقه‌های Halo و هرگونه قطعه‌ی فوررانرها می‌دانست. بر اساس چشم‌اندازی که این سفر بزرگ داشت این باور شکل گرفته بود که با فعال کردن حلقه‌های Halo،کاوننت‌ها به سعادت می‌رسند. قرن‌ها برای جستجوی کاوننت رقیبی وجود نداشت و از یک دنیا به دنیای دیگر حرکت می‌کردند و هر تکنولوژی فوررانری که موجود بود را حتی بعضی اوقات به زور در اختیار می‌گرفتند. با این حال، کاوننت‌ در نهایت با اولین چالش واقعی خود روبرو شد.

سال ۷۸۴: رام کردن لک‌گولو (Lekgolo)

h5 hunters

۶۸ سال پس از اتحاد سانگ‌هایلی و سان‌شایوم، نسل جدید و جوان کاوننت‌ها با اولین رقیب خود یعنی لک‌گولو (Lekgolo) ملاقات کردند.

بعد از وارد شدن به دنیای این گونه به نام Te، کاوننت‌ها یافتند که لک‌گولو از مواد فوررانر به عنوان مواد معدنی خود استفاده می‌کنند. کاوننت‌ها با دیدن صحنه خورده‌ شدن سازه‌هایی که آن را ساخته خدایان خود می‌دانستند، بسیار عصبانی شدند و اعلام کردند که گونه لک‌گولو مرتد هستند و باید منقرض شوند.

اما گفتن آن راحت‌تر از انجامش بود. بعد از فرود در Te، ترکیب جاذبه سنگین سیاره و اندازه بزرگ لک‌گولوها، جنگ زمینی در مقابل آن‌ها را بسیار سخت کرده بود. در نتیجه، درگیری بین ارتش سانگ‌هایلی و لک‌گولو اغلب یا به بن‌بست و یا به شکست منتهی می‌شد.

Lekgolo 0سان‌شایوم‌ها که نمی‌دانستند چطور باید جنگ را پیش ببرند، یک مبارز خاص از سانگ‌هایلی‌ها به نام آربیتر (Arbiter) را به یکی از ماه‌های تحت کنترل لک‌گولو فرستادند تا روی موارد قوت و ضعف این گونه‌ها تحقیق کند. آربیتر یک سال تمام روی لک‌گولوها تحقیق کرد و در مشاهداتش فهمید که لک‌گولوها به صورت تکی بزرگ نیستند. در حقیقت، لک‌گولو کرم‌های کوچک دارای درکی بودند که می‌توانستند با همدیگر ترکیب شوند و برای اهداف جنگی یک توده بزرگ را شکل دهند.

H2A Terminal Hunters 0 0آربیتر پس از بازگشت پیشنهاد داد که لک‌گولوها می‌توانند متحدین خوبی برایشان باشند. سان‌شایوم که امید داشت آن‌ها را به کاوننت‌ها ملحق کند، پیشنهاد جایگاهی در حکومت کاوننت دادند. رد این درخواست به این معنی بود که ارتش کاوننت سیاره Te را تبدیل به خاکستر می‌کند. لک‌گولوها که چاره دیگری نداشتند، این پیشنهاد را پذیرفتند.

Halo Hunters 0با گذشت زمان گونه لک‌گولو جایگاه بالایی در جامعه کاوننت پیدا کرد. هر دو گروه سانگ‌هایلی و سان‌شایوم آن‌ها را موجوداتی فوق‌العاده در نظر می‌گرفتند. سانگ‌هایلی قدرت نبرد آن‌ها را تحسین می‌کرد و سان‌شایوم به آن‌ها ماموریت داده بود تا تکنولوژی فوررانرها را با دستگاه‌های کاوننت ترکیب کنند. زمانی که لک‌گولوها با همدیگر ترکیب می‌شوند و سلاح توپی خود (که در بازی هم آن را می‌بینیم) را داشته باشند، به آن‌ها نام ماگالک‌گولو (Mgalekgolo) داده می‌شود.

سال ۱۱۱۲: شکست دادن یانمی

Halo Drones 0

کاوننت‌ها پس از هزار سال گشت و گذار و جستجو، در دنیای پالاموک (Palamok) گونه‌ای به نام یانمی (Yanme’e) را کشف کردند و قطعات فوررانر زیادی را در پالاموک دیدند. زمانی که در سیاره فرود آمدند تا این قطعات را بردارند، یانمی‌ها به صورت خصمانه‌ای شروع به حمله کردند. با این که جنگجویان سانگ‌هایلی و ماگالک‌گولو نظم بیشتری داشتند و سربازان موثرتری بودند، اما به دلیل تعداد زیاد یانمی‌ها هر دو طرف طلفات زیادی داشتند.

داستان Halo قسمت دوم: جنگ فوررانرها - Flood و شلیک اشعه‌های Halo
خواندن

با این حال سان‌شایوم راهی برای ارتباط برقرار کردن با یانمی‌ها برقرار کردند و کمی بعد، هر دو طرف به توافقی رسیدند که منجر به اضافه شدن یانمی‌ها به کاوننت می‌شد. مانند لک‌گولو، گونه یانمی هم جایگاه مهمی در طبقه‌بندی کاوننت‌ پیدا کرد. یانمی‌ها در جنگ‌های هوایی بسیار موثر بودند اما با این حال به عنوان مسئولان تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کاوننت هم خدمت می‌کردند.

سال ۱۳۴۲: پیمان با کیگ‌یار 

Jackals 0

تقریبا ۲۰۰ سال بعد از اضافه شدن یانمی‌ها به کاوننت، امپراتوری کاوننت گونه‌ای به نام کیگ‌یار (Kig-Yar) را در سیاره Eayn پیدا کردند که به عنوان دزد فضایی شناخته می‌شدند. با این که اوایل مقاومت نشان می‌دادند، اما این گونه (که شبیه پرنده هستند) می‌دانست که شکست دادن ارتش بزرگ کاوننت کار ساده‌ای نیست. در نهایت کیگ‌یار پیشنهاد کاوننت مبنی بر زنده ماندن در صورت خدماتشان را پذیرفت.

کیگ‌یارها که قدرت بینایی قوی داشتند، اسنایپرهای عالی بودند و هم‌چنین در ارتش کاوننت به عنوان واحدهای پیاده نظام دفاعی (با یک سپر پلاسمایی که روی مچ دستشان بسته می‌شد) عمل می‌کردند. با این وجود، هر دو گروه سانگ‌هایلی و سان‌شایوم، روش حقه و دزدی آن‌ها را ناخوشایند می‌دانستند. در نتیجه، کیگ‌یار در رده‌های پایین سیستم طبقه‌بندی کاوننت قرار گرفت.

سال ۲۱۴۲: بردگی اونگ‌گوی

Grunt Invasion 0

۸۰۰ سال پس از اضافه شدن کیگ‌یار به کاوننت، گونه اونگ‌گوی (Unggoy) در سیاره‌ای یخی به نام Balaho کشف شد. کاوننت‌ها بعد از مشاهده اونگ‌گوی به سرعت عزم کردند که از آن‌ها به عنوان برده و پرکننده توپ استفاده کنند. کاوننت در سیاره فرود آمد و اونگ‌گوی‌ها هیچ مقاومتی نشان ندادند. در نتیجه، آن‌ها مثل گوسفند جمع‌آوری شدند و به زور به محل کاوننت برده شدند. به دلیل طبیعت برده بودن اونگ‌گوی‌ها، آن‌ها حتی از کیگ‌یارها هم در طبقه‌بندی جامعه کاوننت پایین‌تر قرار می‌گرفتند.

قیام اونگ‌گوی

Balaho 0

قوم کیگ‌یار در یک عمل بی‌رحمانه و به قصد خرابکاری، غذاهای اونگ‌گوی را مسموم کرد و باعث شد بسیاری از مردان اونگ‌گوی در سال ۲۴۶۲ عقیم شوند. اونگ‌گوی‌ها که از این کار بسیار عصبانی شده بودند، یک انقلاب علیه کاوننت ترتیب دادند که به عنوان قیام اونگ‌گوی شناخته می‌شود.

داستان Halo قسمت اول: پیشروها، خیانت فوررانر و دوران بعد از آن
خواندن

اونگ‌گوی‌ها که تعداد بالایی داشتند تبدیل به یک مشکل برای ارتش کاوننت شدند. با این که در نبرد مهارت بالایی نداشتند، اما توده‌های زیاد اونگ‌گوی اغلب برای ارتش کاوننت دردسرساز می‌شد. سان‌شایوم یک آربیتر جدید برای رفع مشکل نام‌گذاری کرد و در یک اقدام از روی ناچاری، او شروع به بمباران Balaho سیاره اونگ‌گوی‌ها کرد تا آن‌ها را منصرف از انقلابشان کند.

Grunt Rebellion 0

این نقشه جواب داد و اونگ‌گوی به سرعت عقب‌نشینی کرد. با این حال خشونت اون‌گوی‌ها در این درگیری بی‌توجه نماند. سانگ‌هایلی که شجاعت و سرسختی آن‌ها را تحسین می‌کرد، به آن‌ها تمرینات و لوازم بهتر جایزه داد و حتی اجازه داد تا در کنار دیگر گونه‌های ارتش کاوننت بجنگند. به این ترتیب، اونگ‌گوی رتبه خود در جامعه کاوننت را بالا آوردند و هم‌رده کیگ‌یار شد.

سال ۲۴۹۲: ائتلاف جیرال‌هانی

Halo Brutes 0

۳۰ سال پس از قیام اونگ‌گوی، کاوننت گونه‌ جیرال‌هانی (JiralHanae) را در سیاره Dosiac کشف کرد و وارد یک جنگ با آن‌ها شد. با این که جیرال‌هانی مبارزانی خشن و شرور بودند اما نظم درستی نداشتند و ساده عمل می‌کردند. در نتیجه، کاوننت که ارتش پیشرفته و تمرین دیده‌ای داشت، به راحتی آن‌ها را شکست داد و این گونه را فتح کرد.

جیرال‌هانی در جایگاهی پایین‌تر از لک‌گولو، هم‌رده با یانمی و بالاتر از اونگ‌گوی و کیگ‌یار قرار گرفت. با این حال، سانگ‌هایلی‌ها به آن‌ها دید خوبی نداشتند چرا که نوع مبارزه و فرهنگشان، وحشیانه و پست بود.

شما می‌توانید قسمت‌های پیشین داستان Halo را در صفحه مخصوص آن مطالعه کنید.

منبع
Windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x