مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت دوم: جنگ فوررانرها – Flood و شلیک اشعه‌های Halo

فروپاشی یک امپراطوری

در مقاله قبلی داستان Halo، به پیشینه پیشروها، فوررانرها و Floodها اشاره کردیم و دلیل اصلی جنگ بین بشر و فوررانرها مشخص شد که در نهایت منجر به انقراض انسان‌های باستانی گردید. حالا در این مقاله بیایید نگاهی به بازگشت Floodها و سقوط فوررانرها و راه حل نهایی آن‌ها در مقابل این انگل‌ها داشته باشیم.

فوررانرها آماده می‌شوند: دو نقشه برای شکست دادن Floodها

librarian didact

در حالی که بسیاری از فوررانرها این تصور را داشتند که Flood تنها یک بهانه کوچک برای انسان‌ها بوده تا به قلمرو آن‌ها تجاوز کنند، بسیاری از رهبران آن‌ها می‌دانستند که این خطر جدی است و شروع به ساخت ایده‌هایی برای آمادگی در مقابل بازگشت این انگل‌ها کردند. دو نقشه اصلی طرح‌ریزی شد: دنیاهای سپری و اشعه‌های حلقه‌ای Halo.

shield world
دنیاهای سپری به گونه‌ای ساخته شده بودند که از ورود Flood جلوگیری می‌کردند

دنیاهای سپری ایده‌ای بود که توسط دیداکت(یک مبارز و از رهبران فوررانرها) و همسر او (که یک کتاب‌دار و رهبر گروه بایولوژیکی فوررانرها بود) ارائه شد. این دنیاها اهداف مختلفی داشتند و آن‌قدر قوی بودند که به عنوان پایگاه‌های عملیاتی به نقاط تحت سکونت Floodها فرستاده شوند و آن‌ جا را از این انگل‌ها پاکسازی کنند و در عین حال پناهگاه امنی برای گونه‌های دارای ادراک کهکشان باشند تا در برابر سرایت Floodها در امان بمانند.

halo array

اشعه‌های حلقه‌ای Halo توسط رهبر گروه سازندگان فوررانرها یعنی فیبر (Faber) پیشنهاد شده بود. فیبر ثروت‌مندترین و باهوش‌ترین عضو جامعه فوررانرها به حساب می‌آمد. این حلقه‌ها می‌توانستند تمام زندگی موجود در کهکشان که شامل Floodها و میزبانان آن‌ها می‌شد را نابود کنند.

فیبر در نهایت مصالحه‌ای را پیشنهاد کرد. دنیاهای سپری به عنوان پناهگاه امن تمام گونه‌های دارای ادراک کهکشان باشد تا در برابر اشعه‌های Halo در امان بمانند، در حالی که حلقه‌ها تمام زندگی خارج از دنیاهای سپری را به یک باره نابود کند. این نقشه به کهکشان اجازه می‌داد تا بعد از شلیک حلقه‌ها، خود را دوباره بسازد و در عین حال اطمینان حاصل می‌شد که تهدید Floodها نابود می‌شود.

برترین بازی‌های سری Assassin's Creed که تا به‌حال عرضه شدند
خواندن

دیداکت موافق این مصالحه نبود و با سرسختی مخالفت خود را با آن ابراز می‌کرد. با این حال، اکثر رهبران فوررانرها احساس کردند که این ایده بهترین شانس آن‌ها است. به این ترتیب به دلیل قبول نکردن شرایط نقشه و به عنوان مجازات، دیداکت تبعید شد.

بازگشت Flood: این انگل‌ها فوررانرها را غافل‌گیر می‌کنند

چند صد سال بعد از تبعید دیداکت، Floodها به کهکشان برگشتند و حمله به فوررانرها را آغاز کردند. آسیب و تلفات بسیار شدید بود اما فیبر تصمیم گرفت تا تلاش کند به روش سنتی Flood را شکست دهد و از حلقه‌های Halo تنها در صورت نیاز استفاده کند.

موفقیت در این امر چندان ساده نبود. به دلیل تکنولوژی بالایشان، فوررانرها در ابتدا به خوبی Flood را مجبور به عقب‌نشینی کردند. با این حال، با گذشت زمان Floodها بسیاری از ابزارهایی که در زمان پیشرو بودن خود در اختیار داشتند را دوباره بدست آوردند. این ابزارهای بسیار قوی در نهایت توانستند بر تکنولوژی فوررانرها غلبه کنند که به سرعت به Floodها این اجازه را داد تا راه‌هایی برای خاموش کردن سپر دفاعی فوررانرها پیدا کرده و به سیستم‌های دفاعی آن‌ها نفوذ و در نهایت به راحتی به آن‌ها سرایت پیدا کنند.

forerunners flood
فوررانرها بسیاری از تاکتیک‌های مختلف در مقابل Flood را امتحان کردند اما هیچ‌کدام به اندازه کافی موفق نبودند

به دلیل طبیعت Floodها، تلفات فوررانرها به معنی نیروی تازه برای دشمن بود. با وجود امپراطوری بزرگ آن‌ها، فوررانرها به سرعت یافتند که ارتششان در مقابل Floodها که در حال سرایت کردن به سربازان و شهروندانشان بودند، کافی نیست. فوررانرها که با ناامیدی به دنبال راه‌حلی بودند، یک هوش مصنوعی به نام مندیکانت بایاس (Mendicant Bias) ساختند. این سازه ماموریت داشت تا با سیستم‌های دفاعی و نقشه‌های ضد حمله‌ای بتواند Floodها را متوقف کند. در حالی که در این ماموریت هم موفق بود، فیبر به بایاس یک ماموریت مهم‌تر داد: بازجویی از موجود باستانی(آخرین بازمانده پیشروها) که اکنون در حلقه شماره هفت Halo یعنی Installation 07 بود.

۱۰ بازی نقش‌آفرینی برتر سال ۲۰۱۹
خواندن

mendicant bias

با حرف زدن مندیکانت بایاس با موجود باستانی، فوررانرها امید داشتند که بایاس بتواند راهی برای پایان تهدید Floodها پیدا کند. با این حال، با مسری شدن به یک آفت ادراکی که در حقیقت یک ویروس کامپیوتری است و ذهن یک هوش مصنوعی را در اختیار می‌گیرد، موجود باستانی بایاس را متقاعد کرد تا به فوررانرها خیانت کند. به این ترتیب موجود باستانی توانست سیستم دفاعی هوش مصنوعی فوررانرها را علیه خودشان با یک شلیک مخرب استفاده کند. حالا اطلاعات حساس و مهمی در مورد نقشه‌های دفاعی فوررانرها به دست دشمن افتاده بود.

بعد از آن، مندیکانت بایاس از Installation 07 استفاده کرد تا پایتخت حکومت فوررانرها را نابود کند. در یک حمله وحشیانه و بی‌رحمانه، بایاس اکثر رهبران فوررانرها را کشت، اما فیبر توانست به سختی فرار کرده و زنده بماند. این یک حمله فلج‌کننده برای فوررانرها بود. با این حال، آن‌ها توانستند Installation 07 را دوباره برای خود کنند و موجود باستانی را بکشند. اما موجود باستانی توانسته بود مایه اصلی خود را به مرکز تکامل Floodها یا Gravemind انتقال دهد.

فرار دیداکت: پرومیتین‌ها برای مبارزه با Floodها ساخته می‌شوند

در همین زمان یک فوررانر جوان به نام بورن‌استلار (Bornstellar) محل تبعید دیداکت را کشف کرد و با باز کردن اتاق محفظه‌ او توانست دیداکت را آزاد کند. دیداکت که نمی‌دانست در زمان غیبتش چه اتفاقاتی افتاده، کهکشان را در سلطه Floodها دید. این دو به سرعت از آن مکان خارج شدند و دیداکت در همین زمان توانست باطن و دانش خود را به بورن‌استلار انتقال دهد. موقع عقب‌نشینی بعد از سقوط پایتخت فوررانرها، فیبر از فرار دیداکت باخبر شد و با یک حمله توانست دیداکت را دوباره دستگیر کند. فیبر برای این که مطمئن شود که دیداکت دیگر مداخله نمی‌کند، او را در یک اتاقک معلق در یک کشتی در اعماق قلمرو Floodها زندانی کرد.

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5
خواندن

دیداکت یک سال بعد به دلیل افت برق اتاقک معلق خود بیدار شد. در حالی که سعی داشت از حملات Floodها فرار کند، توسط Gravemind (مرکز هوش Floodها) دستگیر و شکنجه شد. بعد از این که آن‌ها دیداکت را به مرز جنون بردند، Gravemind با دانستن این موضوع که بازگشت دیداکت می‌تواند منجر به حواس‌پرتی رهبران باقی‌مانده فوررانرها نسبت به Floodها شود، از قصد اجازه دادند تا او فرار کند.

didact

دیداکت پس از بازگشت دریافت که بورن‌استلار تبدیل به شکل کپی از خودش به نام ایزودیداکت شده است. ایزودیداکت حالا فرمانده کل قوای فوررانرهای باقی‌مانده بود و دیداکت که اکنون به او یوردیداکت خطاب می‌شد، تصمیم گرفت که به دنیای سپری به نام رکویم (Requiem) برود تا تلاش‌های خود برای شکست دادن Floodها را آغاز کند.

با در اختیار گرفتن ابزاری به نام سازنده یا Composer، یوردیداکت مبارزان فوررانری که به او وفادار بودند و هم نمونه‌های انسان‌های باستانی را که همسر کتاب‌دار او برای بازگشت زندگی به زمین جمع کرده بود را کشت. مرگ با سازنده باعث می‌شد که یک شخص تبدیل به یک مایه دیجیتالی شود و یوردیداکت این مایه‌ها را وارد بدن‌های فلزی کرد و پرومتین‌ها (Prometheans) را ساخت.

composer
سازنده یا Composer یک دستگاه نابودکننده بود که یک بار در مقابل Floodها استفاده شد که البته فایده‌ای هم نداشت.

در حالی که این سربازان جدید مصون از سرایت Floodها بودند، اما باز هم می‌توانستند نابود شوند و حتی نتوانستند از سرعت حمله Floodها بکاهند. علاوه بر این، اصول مبارزه با Flood که یوردیداکت داشت، کتاب‌دارانی که به رکویم سفر کرده بودند را ترسانده بود. یوردیداکت حتی همسر خود را هم در یک اتاقک زندانی کرد تا مبادا علیه او آزادانه عمل کند.

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱
خواندن

هیچ‌ کدام از نقشه‌ها جواب نداد: زمان شلیک حلقه‌های Halo رسیده است

با شکست خوردن تمام نقشه‌ها و نزدیک شدن Flood به آخرین قلمروی فوررانرها ایزودیداکت، کتاب‌داران و فیبر تصمیم گرفتند که وقت شلیک اشلعه‌های Halo رسیده است. با سفر به Ark، جایی که تمام حلقه‌های Halo می‌توانستند یکجا شلیک شوند، ایزودیداکت دستور به شلیک داد و تمام Floodها و موجودات زنده‌ی کهکشان غیر از چند فوررانری که باقی مانده بودند، کشته شدند. حالا افراد باقی‌مانده ماموریت داشتند تا با استفاده از انبارهای گونه‌هایی که توسط گروه کتاب‌داران جمع‌آوری شده بود و در دنیاهای سپری مختلفی قرار داده شده بود، زندگی را به کهکشان برگردانند. به علاوه، آن‌ها تمام انسان‌ها با یک ژن منحصر به فرد را زنده کردند که به آن‌ها کمک کند تا ردای مسئولیت را به دست آورند. این انسان‌ها قابلیت ارتباط با تکنولوژی فوررانرها را داشتند و به آن‌ها نام Reclaimer داده شد. مسترچیف و چندین انسان دیگر به همین دلیل در آینده دور می‌توانستند از دستگاه‌های فوررانرها استفاده کنند.

halo ring firing

با نابودی ارتش Floodها، مندیکانت بایاس دستگیر و در سیستم‌های Ark زندانی شد. فوررانرها با پیروی از قواعد ردای مسئولیت به پیروزی دست یافتند و کهکشان را به قیمت بالایی نجات دادند. در طول چند صد سال، Floodها تقریبا امپراطوری فوررانرها را از صفحه روزگار محو کرده بود. زمانی که تلاش‌ها برای رشد جمعیت کامل شد، فوررانرهایی که زنده باقی مانده بودند قصد کردند که از کهکشان بروند و خانه جدیدی پیدا کنند تا گذشته شوم و وحشتناک خود را به فراموشی بسپارند.

شما می‌توانید قسمت‌های قبلی و بعدی داستان هیلو را در اینجا دنبال کنید.

منبع
windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x