مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های شهرسازی و مدیریتی که باید تجربه کنید

مهارت خود را در اداره‌ی ابرسازه‌های بزرگ بیازمایید!

با توجه به شرایط کنونی در سرتاسر دنیا و قرنطینه‌ی اجباری پیش‌آمده، بسیاری وقت بیشتری را جهت تجربه‌ی بازی‌های یارانه‌ای یافته و حتی سراغ سبک‌هایی می‌روند که قبلا،‌ حال به دلایل مختلف، تجربه‌ آن‌ها برایشان مقدور نبوده است. از جمله این بازی‌ها می‌توان به آثار «شهرسازی»‌ (City Building Management) اشاره کرد؛ بازی‌هایی به مخاطبین خود قابلیت شکل‌‌دهی و تغییر سرنوشت شهرها و ابرشهرهای جذاب و پیشرفته، مشابه موارد عینی در دنیا،‌ را می‌دهند. اگر شما از طرفداران این سبک بخصوص هستید، بهتر است مقاله ذیل‌ درباره‌ی پنج بازی برتر شهرسازی را از دست ندهید. با «پیکسل آرتس»‌ در معرفی برترین بازی‌های سبک شهرسازی همراه باشید.

پنج بازی برتر مدیریت شهرسازی

۱. Banished

اولین انتخاب بازی‌های برتر شهرسازی این لیست، Banished نام دارد؛ عنوانی نسبتا کوچک اما بسیار قوی. این بازی همچنین یکی از معدود بازی‌های شبیه‌ساز «سبک بقا» بوده که توانسته‌ در عین چالش‌برانگیزی، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را به ارمغان آورد. در Banished بازیکنان وظیفه‌ی ساخت و نگه‌داری از یک مزرعه را از ابتدا تا هروقت که بتوانند بر عهده دارند. اگر منصف باشیم، Banished یکی از بهترین تجارب «مدیریت شهرسازی» محسوب می‌شود. زمستان‌های طاقت‌فرسا، آهنگ‌های فوق‌العاده و سطح عالی بهینه‌سازی و جزئیات بسیار از جمله دلایلی هستند که باعث شده‌اند Banished در این لیست حضور داشته باشد. اما قبل از آن‌ که سراغ این بازی بروید، بهتر است به چند نکته توجه کنید. اول از همه، بایستی بدانید که Banished عنوانی است شدیدا بی‌رحم و سخت. اتمسفر بازی بسیار ملایم و متعادل است، اما حفظ جریان رشد‌ و نموی شهر و محفوظ نگه‌داشتن شهروندان از سرما و خطرات دیگر، به دلیل تغییرات ناگهانی دنیای بازی، می‌تواند بسیار دشوار باشد. برخلاف اکثر بازی‌های سبک بقا، که به شما فرصت تنفس و سر خاراندن می‌دهند،‌ بازی‌ Banished می‌طلبد که بازیکن در اکثر اوقات به روند بازی توجه کرده و آن را چون بقای جان خویش ببیند، بخصوص با احتساب این واقعیت که رساندن روستای خود به وضعیت قابل قبولی چندین زمستان طول می‌کشد و اگر بازیکن در این مدت به میزان کافی به بازی توجه نداشته باشد، قطعا ضربه‌ی مهلکی می‌خورد. به همین‌ خاطر، Banished عنوانی بسیار درگیرکننده و پیچیده بوده و گیم‌پلی فراتر از کلیک کردن و نگاه کردن به اطراف را ارائه می‌دهد. حجم این بازی تنها ۳۰۰ مگابایت است و سیستم مورد نیاز چندان سنگینی هم نمی‌خواهد، که Banished را قابل دسترسی‌تر از دیگر رقبا می‌کند.

بهترین شبیه‌سازهای بازی‌های رومیزی در سال 2020
خواندن

پنج بازی برتر مدیریت شهرسازی

۲. Surviving Mars

بازی‌هایی که روی ساخت کلونی‌‌های فضایی تمرکز کرده باشند بسیارند، اما کمتر عنوانی مثل Surviving Mars، دومین انتخاب بازی‌های برتر ‌شهرسازی لیست ما، از پس این سبک‌ برمی‌آید. شما در Surviving Mars با استفاده اسپانسرها، فرماندهان و تجهیزات موشکی که مطابق سرمایه و دارایی شما تعیین می‌شود، به ساخت کلونی و سازه‌های خود با کمک ربات‌های کوچک می‌پردازید که برای بقا نیاز به انرژی،‌ آب و اکسیژن دارند. بعد از بنا کردن و تثبیت کلونی خود، شما می‌توانید از سمت کره‌ی خاکی درخواست کنید تا موشکی حاوی شهروندان جدید برایتان بفرستند. شما قادر خواهید بود جنسیت، سن، حیطه‌ی تخصصی و حتی شاخصه‌ی ویژه‌ی آن‌ها را، مثل «سبزی‌خوار» بودن، «جذاب» بودن یا حتی «گیمر» بودن تعیین کنید. شما باید از ساکنین مریخ مراقبت کرده تا بلکه بتوانند با زاد و ولد جمعیت را افزایش داده و کلونی شما را از جمعیت بیشتر بی‌نیاز سازند. این‌گونه دیگر مجبور به درخواست موشک نخواهید بود. درخواست جمعیت نیازمند یک‌ سری مواد مخصوص است. در Surviving Mars، شما با درخت تحقیق بسیار وسیع و تعداد افزونه‌های قابل دانلود بسیاری روبه‌رو هستید، اما چیزی که آن را متمایز می‌کند،‌ اتمسفر بالقوه‌ی بازی است. بازی Surviving Mars از انشعاب ایجاد شده حاصل از ساخت کلونی‌های فضایی و دوری از کره‌ی خاکی که موجب دلتنگی می‌شود خوب آگاهی داشته و از این دشواری‌ها به نحو احسن استفاده می‌کند. به‌همین خاطر، بازی مجموعه‌ای است صمیمی و انسانی تا عواطف مخاطب را برانگیخته و این کار را، بعنوان مثال، با شامل شدن چندین ایستگاه رادویی که صحبت‌هایش ردای ناامیدی و خوشحالی را به همراه دارد، انجام می‌دهد. بازی Surviving Mars، مانند هر عنوان استراتژی دیگر، از روند کند و آرامی که در اواسط بازی پیش آمده ضربه می‌خورد. خوشبختانه، بخاطر کوتاهی بازی، این مورد تا حد زیادی پوشش داده شده که آن را به تجربه‌ای گیرا و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

بازی Psychonauts 2 چگونه به موضوع سلامت روانی پرداخته است؟
خواندن

پنج بازی برتر مدیریت شهرسازی

۳. Anno 2205

سومین انتخاب لیست بازی‌های برتر شهرسازی عنوانی فوق‌العاده به نام Anno 2205 است. این بازی شباهت بسیاری به دیگر عنوان موفق مجموعه‌ی مذکور، یعنی Anno 1800 داشته و جز تفاوت در طراحی، هیچ تمایزی با یکدیگر ندارند. این یعنی کلیه‌ی مکانیزم‌های مربوطه به اقتصاد و سازندگی Anno 1800 در این بازی وجود داشته فقط حالتی آینده‌نگرانه به خود گرفته است. چه دیگر نسخه‌ها را بازی کرده باشید و چه این اولین تجربه‌تان باشد،‌ عنوان فوق عملکرد بسیار خوبی دارد. بازی Anno 2205 قادری است که جریان خود را من باب نیازمندی‌ها و جریان ساخت‌وساز حفظ کرده و آزادی عمل بهینه‌ای را در اختیار بازیکنانش قرار دهد. شما می‌توانید در نقشه‌های مختلف، اعم از نقشه‌های یخی، نقشه ماه، یا نقشه طبیعی بازی کنید. هر یک از این محیط‌ها خصایل و آیتم‌های خاص خود را داشته که جهت جمع‌آوری و ساخت، روش‌های جداگانه‌ی خود را ارائه می‌دهند. این مواد را می‌توانید با استفاده‌های آسانسورهای فضایی جابه‌جا کنید. یک افزونه‌ی قابل دانلود حتی ایستگاه‌های فضایی در اطراف جو اضافه کرده تا بلکه مخاطب بتواند کاووش بیشتری را انجام داده و آیتم‌های جدیدی را دریافت کند. Anno 2205 به شما اجازه می‌دهد هرکاری را آنطور که می‌خواهید انجام دهید و موردی را بر شما تحمیل نمی‌کند. بازی‌ از شما می‌خواهد که‌ حواستان به شهروندان، پول و مواد اولیه باشد. با این حال، به شما فرصت می‌دهد تا به استراحت و صرفا تماشای ساخته‌ی خود بپردازید. حتی به شما بعد از یک الی دو ساعت هشدار می‌دهد که بهتر است کمی استراحت کنید. این عنوان تجربه‌ای فوق‌العاده،‌ آرامش‌بخش‌ و بی‌نظیر را ارائه می‌دهد،‌ پس از آن غافل نشوید.

ایکس باکس سری اس | هر آنچه که باید از این کنسول بدانید
خواندن

پنج بازی برتر مدیریت شهرسازی

۴. Frostpunk

می‌رسیم به Frostpunk، چهارمین و سردترین انتخاب لیست بازی‌های برتر شهرسازی. Frostpunk در دنیایی رخ می‌دهد که توسط سرمایی ابدی تسخیر شده و رو به مرگ است. این بازی توسط سازندگان A War of Mine توسعه یافته و دوباره سعی دارد آخرین بقایای انسانیت در شرایطی مرگبار را نشان دهد. هرچند که شما در Frostpunk با ساختمان‌سازی خالص مواجه می‌شوید، اما به سبب تم و فضای کلی بازی، باید از آن بیشتر بعنوان یک اثر مدیریت سطح روان و سلامت جامعه یاد کرد. محیط دلسرد‌ و نایاب بودن مواد اولیه سختی‌های بسیاری را در بازی برایتان به همراه دارد و شما را در دوراهی‌های بسیاری که سرنوشت جامعه‌تان را تعیین می‌کند، قرار می‌دهد. آیا باید از کودکان کار استفاده کرد؟ یا آن‌ها را در مدارس نگه‌ داشت تا بلکه برای آینده‌ی جامعه مفید واقع شوند؟ آیا نجات همه‌ی مردم با دارویی مخصوص کار درستی است یا بهتر بوده آن‌ها را دسته‌بندی کنیم و بگذاریم بخشی فدای دیگران شوند؟ آیا نیروهایتان به نقاط دورافتاده و سردخیز به امید یافتن مواد و اشخاص خواهید فرستاد یا‌ ترجیح می‌دهید با منابع کمتر ریسک زنده‌ بیرون آمدن از یک طوفان یخ را امتحان کنید؟ و این‌ که آیا بهتر است به ایمان و اعتقاد روی آورده یا با نیروهای امنیتی و خشونت مقابل عقاید بایستید؟ همه‌ی این انتخاب‌ها شهر شما و خودتان را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهند. Frostpunk یکی از غنی‌ترین خطوط داستانی بازی‌های این لیست را داشته که آن‌ را به یکی از بایدهای این سبک تبدیل می‌کند.

پنج بازی برتر مدیریت شهرسازی

۵. Cities: Skylines

نمی‌توان لیستی از بازی‌های برتر شهرسازی نوشت و اسمی از انتخاب آخر ما، یعنی Cities: Skylines نیاورد، که دنباله‌ی معنوی SimCity نیز می‌باشد. در این بازی شما همه چیز یعنی منابع انرژی، آب، گاز، یا حتی سازه‌ها و وسایل نقلیه، مثل اتوبوس‌ها، دانشگاه‌ها، ترمینال‌ها و غیره را مدیریت می‌کنید. برخلاف دیگر بازی‌های این لیست، Cities: Skylines کمتر روی ساخت‌وساز تمرکز کرده و بیشتر به بعد مدیریت و شهرداری می‌پردازد. شما یک کلونی یا روستا را بزرگ نمی‌کنید، بلکه شهری را می‌سازید که قرار است صدها ساختمان کوتاه و بلند و آسمان‌خراش‌های متعدد را در خود جای دهد. بازیکنان در این بازی آزاد خواهند بود ساختمان‌ها را هرطور که دلشان می‌خواهد بسازند که جریان بازی را بسیار شخصی‌تر و نزدیک‌تر‌ به افکار انتزاعی بازیکن می‌کند. تنها مشکل بازی مذکور، مقادیر بسیار زیاد افزونه‌های آن بوده که قیمت کل را کمی بالا می‌برد، اما بدانید که اگر دنبال یک بازی شهرسازی کامل هستید، Skylines تمامی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

منبع
Strategygamer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x