مقالات ترجمه‌ای

انتظارات ما از رویداد اکس باکس ۲۰/۲۰

احتمالات و انتظارات از رویداد ماه جولای اکس باکس

در این حال و روز کنونی دنیا، کرونا ویروس حتی لذت تماشای E3 و شور و هیجان پیرامون آن را از ما گرفت. با این وجود کمپانی‌ها هر طور که شده در پی برگزار کردن نمایش‌هایشان به صورت آنلاین هستند. مدتی پیش بود که مایکروسافت در هفتم ماه مِی در نمایشی کوتاه و نه چندان دل‌پذیر ما را با چندی از عناوین ترد پارتی نسل آینده آشنا کرد. با وجود اینکه شاهد عناوین چندان باکیفیت یا نمایش‌های نفس‌گیر نبودیم، اما مایکروسافت وعده‌ی نمایشی هیجان‌انگیز و کامل از عناوین فرست پارتی این شرکت و ساخته‌های اکس باکس گیم استودیوز (Xbox Game Studios) را به ما داده است. گرچه همچنان تاریخ دقیقی از سوی مایکروسافت اعلام نشده، اما این را می‌دانیم که نمایش در ماه جولای برگزار خواهد شد و فاصله‌ی چندانی با آن نداریم. حال با وجود خیل زیاد استودیو‌های مایکروسافت، همگان در انتظار آن هستند که ببینند آیا در نهایت مایکروسافت می‌تواند آن بازده لازم را از استودیو‌های خلاقش دریافت کند و در نسل آینده با لاین آپ سونی رقابت نماید؟ با انتظارات و احتمالات ما از نمایش رویداد اکس‌باکس ۲۰۲۰ همراه باشید.

halo infinite

Halo Infinite

در پایان کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 بود که نسخه‌ی ششم از بزرگترین فرنچایز مایکروسافت و پایان دهنده‌ی “Reclaimer Saga” با تریلری زیبا معرفی شد. از زمانی که سکان هدایت سری هیلو به استودیوی ۳۴۳ Industries به عنوان یکی از استودیو‌های فرست پارتی مایکروسافت سپرده شد، هواداران آنگونه که باید و شاید از سری محبوبشان راضی نبوده‌اند. سختی اصلی کار بر دوش ۳۴۳ بوده و هست، چرا که ادامه دادن راه سری‌ای به عظمت هیلو که زمانی تضمین‌کننده‌ی فروش پلتفرم مقصدش بود و منتقدان و هوادارانش همواره لب به تحسینش می‌گشودند، به مانند راه رفتن بر لبه‌ی تیغ است. تیغی که اگر با ظرافت تعادل میان ساختارشکنی و سنت‌گرایی روی آن حفظ نشود، نه تنها آینده‌ی آن، بلکه گذشته‌ی درخشانش نیز صدمه می‌بیند. کاری که ۳۴۳ تا کنون با هیلو ۴ و ۵ انجام داده است، شاید در مقیاس سری هیلو قابل تحسین نباشد اما قطعاً قابل‌ تقدیر است.

تاریخچه اسپین آف‌های مجموعه Resident Evil
خواندن

حالا شاید آن زمانی باشد که ۳۴۳ می‌داند دقیقاً باید با هیلو چه کار کند. در اولین نمایش شاهد حضور مسترچیف افسانه‌ای روی یکی از حلقه‌های هیلو و زره Mark IV معروف (زره مسترچیف در هیلو ۲ و ۳) بودیم. در مدت گذشته گزارشات و شایعات متعددی از رقم سرسام‌آور ۵۰۰ میلیونی بودجه این بازی خبر داده‌اند. همچنین طبق گزارش‌های دیگر هیلو اینفینت نیز به مانند گاد آو وار (God of War) از دوربین تک پلان استفاده خواهد کرد. با توجه به مستندات و شایعات، انتظارتمان از ۳۴۳ به عنوان میراث‌دار سری هیلو فوق‌العاده بالاست. چیزی تا لانچ کنسول‌های نسل آینده نمانده و هیلو اینفینت از جمله عناوین لانچ اکس باکس سری اکس خواهد بود. نمایش هیلو اینفینت رسماً برای رویداد ماه جولای تأیید شده است و با هایپ ایجاد شده پیرامون تیزر اخیر که حضور آتریوکس (Atriox) در بازی را تأیید می‌کند، این بهترین موقعیت برای مایکروسافت است تا با یک تریلر داستانی جدید و یک نمایش گیم‌پلی نفس‌گیر، هوادارانش را برای تجربه‌ی بزرگترین عنوان سری در نسل آینده آماده نماید.

hellblade2

Hellblade II: Senua’s Saga و شاید Project Mara

پس از اضافه شدن استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) به لیست استودیو‌های فرست پارتی مایکروسافت، این استودیوی خلاق چندین عنوان را استارت زد. اول از همه بازی بلیدینگ اِج (Bleeding Edge) به عنوان یکی از بازی‌های در دست ساخت نینجا تئوری به سرانجام رسید و برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شد. اما آن چه همراه معرفی کنسول نسل نهمی مایکروسافت، اکس باکس سری اکس، در Game Awards 2019 توانست با تریلری فک‌برانداز و نفسگیر حسابی توجه همه را به خود جلب کند هل‌بلید ۲ بود. با توجه به اینکه هل‌بلید ۲ با تیمی دو برابر تیم نسخه‌ی اول در حال توسعه است، می‌توان تخمین زد که از تیم ۱۲۰ نفره‌ی نینجا تئوری ۴۰ نفر مشغول ساخت هل‌بلید ۲ هستند. مایکروسافت چیزی مبنی بر اینکه هل‌بلید ۲ عنوان لانچ اکس باکس سری اکس است مطرح نکرد و بازی همچنان تاریخ انتشار ندارد. رویداد ماه جولای فرصت خوبی است تا اطلاعات بیشتری از هل‌بلید ۲ دریافت کنیم. نمایش گیم‌پلی شاید چیز بعیدی باشد اما یک تریلر جدید به همراه تاریخ انتشار بازی می‌تواند رضایت‌ هواداران را جلب کند.

کنسول بازی اپل چقدر می‌تونه موفق باشه؟
خواندن

اما پراجکت مارا (Project Mara) عنوان دیگر نینجا تئوری بود که اوایل سال ۲۰۲۰ بدون سر و صدا به همراه تیزری عجیب معرفی شد. طبق گفته ی سازندگان پراجکت مارا عنوانی در ژانر ترسناک روانشناختی بوده که قرار است شیوه‌ی نوینی در روایت داستان را پیش بگیرد. اینکه فعلاً شاهد خبر جدیدی از پراجکت مارا باشیم بعید است، اما شاید در حالتی خوش‌بینانه تریلری جدید به همراه تاریخ انتشار حدودی بازی را ببینیم.

maxresdefault 1 1

Everwild

یکی از سورپرایز‌های بزرگ XO19 بازی جدید استودیوی کهنه‌کار Rare بود. این آیپی جدید با اولین تریلرش حسابی دل هواداران را برد. دنیای فانتزی به ظاهر بزرگ، پالت رنگ متنوع، تنوع موجودات زنده به همراه همان سبک طراحی کارتونی همیشگی Rare خبر از عنوانی جذاب می‌دهند. هر چند امیدواریم که Rare از مشکلات Sea of Thieves، به خصوص مشکل کمبود محتوا عبرت گرفته باشد. رهبری تیم سازنده‌ی این عنوان بر عهده‌ی لوییس او کانر (Louise O’Connor) است که پیش‌تر روی عناوینی چون بانجو کازویی (Banjo Kazooie) و عنوان کنسل شده‌ی Fable Legends کار کرده است. با همه‌ی این تفاسیر، Everwild در سال ۲۰۱۹ در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار داشت و اکنون شاید بتوانیم انتظار تریلر جدید به همراه تاریخ انتشار آن را داشته باشیم.

forza

Forza Motorsport 8

آنچه که درباره‌ی فورتزای بعدی قطعی است، این بوده که قرار نیست فورتزا هورایزن باشد. طبق سنت چند ساله‌ی سری فورتزا (یک سال موتوراسپورت و یک سال هورایزن) اصولاً بعد از انتشار هورایزن ۴ در سال ۲۰۱۸ باید شاهد عرضه ی موتوراسپورت ۸ می‌بودیم، اما سازندگان بعد از موفقیت‌های پی در پی فورتزا، تصمیم به استراحت دادن به سری و آماده کردن آن برای نسل آینده گرفتند (البته در این مدت به ساپورت همه جانبه ی هورایزن ۴ و موتوراسپورت ۷ نیز ادامه دادند.). حال نوبت ترن ۱۰ است که باز هم پا به میدان بگذارد و قدرت کنسول مایکروسافت را در ایده‌آل‌ترین حالت به رخ بکشد. پیش‌تر فورتزا موتوراسپورت ۵ نماینده‌ی اکس باکس وان (۱۰۸۰p, 60fps)، فورتزا موتوراسپورت ۷ نماینده ی اکس باکس وان اکس (۴k, 60fps) و حالا فورتزا موتوراسپورت ۸ می‌تواند با به رخ کشیدن Ray Tracing و ۴K 120fps روی سری اکس، غوغا بر پا کند. نه فقط از حیث بصری و فنی، بلکه از ترن ۱۰ انتظار می‌رود تا با اضافه کردن ویژگی‌ها و محتویات جدید، موتوراسپورت را به سطحی جدید برساند که البته شایعات نیز مهر تأییدی بر این موضوع هستند. به نظر ترن ۱۰ در حال طراحی استاندارد‌های نوینی مانند مدل‌ جدید برای فشار لاستیک‌ها، تعامل دقیق میان حرارت محیط و باد لاستیک‌ها، دمای پویا در پیست و افزایش تأثیرات آب و هوایی بر ماشین‌ها است. همچنین امیدواریم که حرف هواداران به گوش ترن ۱۰ رسیده و شاهد اضافه شدن پیست‌های رالی و اقلیم‌های متنوع تر به موتوراسپورت باشیم. با توجه به زمان ساخت موتوراسپورت ۸، می‌توانیم انتظار یک نمایش مفصل به همراه تیزر تریلر، نمایش گیم‌پلی و اعلام تاریخ انتشار بازی در لانچ اکس باکس سری اکس را داشته باشیم.

نگاهی مختصر به تاریخ اورک‌ها در صنعت بازی
خواندن

ENnQHNYXUAEekiC

عنوان نقش آفرینی Playground Games

مدت زیادی است که پلی‌گراوند گیمز، خالق موفق‌ترین آثار ریسینگ آرکید تاریخ، مشغول ساخت عنوانی نقش‌آفرینی فانتزی می‌باشد. با آنکه هیچ اطلاعات رسمی دیگری از اثر پلی گراوند نداریم، اما طبق گزارشات این عنوان قرار است که Fable 4 باشد. پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و تعطیلی استودیوی Lionhead، هواداران از سری محبوب خود قطع امید کردند. اما در سال ۲۰۱۷ اسپنسر بار دیگر امید را در دل هواداران زنده نمود و اعلام کرد که فیبل کاملاً نابود نشده است! این سخن اسپنسر مصادف شد با شایعه ساخت عنوانی نقش آفرینی توسط پلی‌گراوند گیمز. با وجود اینکه بهتر است از خلاقیت استودیو‎های خلاقی مثل پلی‌گراوند در جهت خلق عناوین جدید استفاده شود، اما قطعاً پلی‌گراوند بهترین انتخاب برای احیای سری فیبل است. تا پیش از E3 2019 لیک‌های متعددی خبر از Fable 4 می‌دادند، اما به نظر مایکروسافت ترجیح داد تا تمام برگ‌های برنده‌اش را برای آغاز نسل نهم نگهدارد. با توجه به زمان ساخت بازی و تیم عظیم پلی‌گراوند گیمز، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت بالاخره پرده از اثر پلی‌گراوند بردارد تا رویداد ماه جولای را درخشان‌تر و استارت نسل نهم را طوفانی‌تر کند. نباید انتظار انتشار بازی به همراه لانچ سری اکس را داشت، اما می‌توانیم خوش بین باشیم و منتظر تیزر تریلر بازی به همراه تاریخ انتشار آن در ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ بنشینیم.

The Initiative 1

عنوان THE INITIATIVE

در E3 2018 بود که مایکروسافت تأسیس استودیوی THE INITIATIVE را اعلام کرد. از آن زمان تا کنون اخبار زیادی مبنی بر پیوستن نوابغ صنعت گیم از استودیو ها و کمپانی‌های مطرح به THE INITIATIVE را می‌شنویم. طبق شایعاتی که در چند روز اخیر انتشار یافته، عنوانی که THE INITIATIVE مشغول توسعه آن است، یک بازی اکشن ادونچر با جزئیات بصری فوتورئالیستیک و انیمیشن‌های با کیفیت (چیزی مشابه عناوین ناتی‌داگ) خواهد بود. در هر صورت این را می‌دانیم که با تاریخ انتشار عنوان آنها فاصله‌ی زیادی داریم و اگر شاهد تیزر تریلر آن باشیم، باید انتظار تاریخ عرضه‌ای بعد از ۲۰۲۲ را در انتهای آن داشت.

آنچه از بازی Hogwarts Legacy انتظار داریم
خواندن

xbox game studios

دیگر عناوین Xbox Game Studios

اما دیگر استودیو‌ های لیست بلند‌ بالای اکس باکس گیم استودیوز نیز دست‌ پر به رویداد جولای خواهند آمد. به گفته‌ی مت بوتی استودیوی Undead Labs بعد از دو نسخه از State of Decay حال می‌خواهد به سراغ یک عنوان MMO آنلاین محور با ساپورت طولانی مدت برود که شاید نسخه‌ی سوم State of Decay باشد. از Compulsion Games جز چند آگهی استخدام چیز دیگری نشنیده‌ایم و نمی‌توان با قطعیت گفت که می‌توانیم شاهد معرفی عنوان جدیدشان باشیم، اما می‌توان امیدوار بود. همچنین برای مشاهده عناوین نسل آینده‌ی استودیوهای Inxile ،Double Fine ،The Coalition و Obsidian باید فعلاً کمی صبر کنیم. تنها چیزی که می‌توانیم انتظارش را بکشیم، استفاده‌ی این استودیوها، به خصوص Inxile و The Coalition از موتور Unreal Engine 5 است.

معرفی استودیوهای جدید Xbox Game Studios

شاید در دو سال گذشته آنچه که بیشتر از عناوین جدید هواداران مایکروسافت را خرسند و امیدوار به آینده کرده، خرید استودیوهای جدید بوده است. این که بالاخره مایکروسافت به فکر افتاده تا ضعف لاین آپ خود را جبران کند و وارد رقابتی جدی با سونی شود، از موارد بسیار امیدوارکننده برای صنعت گیم می‌باشد. با آنکه مایکروسافت اکنون ۱۵ استودیوی فرست پارتی تقریباً برای بیشتر ژانرها در اختیار دارد، اما همچنان زمزمه‌هایی از خرید استودیوهای جدید توسط آن‌ها به گوش می‌رسد. گزارشات مختلفی چون علاقه‌ی مایکروسافت به خرید استودیوهای وارنر و دیگر شایعات عموماً دور از ذهن. اما شاید محتمل‌ترین آن‌ها، خرید Bloober Team است، خالق عناوینی چون Layers of Fear ،Observer ،Blair Witch و عنوان بعدی آن‌ها The Medium، که به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر خواهد شد. اضافه شدن بلوبر تیم به جمع استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت دور از ذهن نیست و می‌توانیم انتظار اعلام رسمی آن را داشته باشیم. این که مایکروسافت چه سورپرایزهای دیگری برایمان آماده کرده است، باید صبر کنیم و ببینیم. البته Project xCloud را نیز فراموش نکنیم! رویداد جولای زمان مناسبی است که مایکروسافت تکلیف قیمت و انتشار نهایی Project xCloud را روشن کند.

معرفی بهترین بازی‌های جنگی که هم اکنون در دسترس شما قرار دارند
خواندن

06C85143 527A 4DE4 A96D FA57B45CA6F8

قیمت سری اکس؟ بعید است!

آن چیز که عیان است، این بوده که مایکروسافت به هیچ قیمتی حاضر نیست که اشتباهات نسل گذشته‌اش را تکرار کند! از تقویت استودیوهای فرست پارتی گرفته، تا مانور روی قدرت کنسول، اسمارت دلیوری و کنار گذاشتن کینکت. اما مهم‌تر از همه قیمت کنسول نسل نهمی مایکروسافت است. شاید سری اکس ارزان‌تر از پلی‌استیشن ۵ نباشد (نسخه‌ی سنتی)، اما گران‌تر بودن آن، از لحاظ منطقی غیرممکن است. در هر حال بعید بوده که بعد از تمام این اداها برای اعلام قیمت از سوی سونی و مایکروسافت، رویداد جولای حسن ختامی برای این بازیِ سونی و مایکروسافت باشد، چرا که مایکروسافت همچنان منتظر قیمت پلی استیشن ۵ است.

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند از رویداد اکس‌‌باکس ۲۰۲۰ سربلند بیرون بیاید؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x