مقالات ترجمه‌ای

انتظارات ما از Far Cry 6

چیزهایی که دوست داریم در جدیدترین نسخه سری Far Cry ببینیم

بالاخره به نسخه‌ی ششم سری Far Cry رسیدیم و همه انتظارات زیادی از آن داریم. بدون شک یوبی‌سافت تمرکز زیادی برروی ساخت این نسخه از بازی کرده و با توجه به تریلرهای منتشر شده، شاید یوبی‌سافت بالاخره قصد دارد تا تغییری در روند تکراری بازی ایجاد کند. امروز ما قصد داریم تا به اتفاق هم به سراغ انتظارات از بازی Far Cry 6 برویم و ببینیم به عنوان یک هوادار، چه چیزهایی از این بازی می‌خواهیم. با من و پیکسل آرتس همراه باشید.

بخش کوآپ بهبود یافته

3

درست است که این مورد جزو موارد خیلی مهم نیست، ولی قبول کنید که وجود چنین بخشی می‌تواند بازی را به شدت لذت‌بخش کند. در نسخه‌ی قبلی شاهد وجود بخش کوپ به صورت محدود در بازی بودیم و با وجود تمام آن محدودیت‌ها، باز هم لذت بسیاری را برای همه‌ی ما به ارمغان آورد. اکنون اگر یوبی‌سافت کمی تنبلی را کنار بگذارد و تصمیم بگیرد که این بخش را توسعه دهد، بدون شک می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها را به همه ارائه دهد. سری Far Cry همیشه گیم‌پلی روان و خوبی داشتند و با عرضه‌ی هر نسخه این گیم‌پلی نیز بهبودهای کمی پیدا می‌کند؛ حالا تصور کنید که بتوانید این گیم‌پلی روان و لذت‌بخش را به همراه یکی از دوستانتان تجربه کنید … چرا یک؟ یوبی‌سافت حتی می‌تواند با سخت‌تر کردن مراحل و بیشتر کردن تعداد دشمنان، بخش کوآپ را تا ۴ نفر نیز توسعه دهد! حتی فکر حمله‌ی ۴ نفره به پایگاه‌های دشمن و انجام مراحل می‌تواند بسیار خوشایند باشد. با تمام این موارد، حتما باید فکری برای محدودیت‌های بازی کرد. وجود ۲، ۳ یا ۴ بازیکن در نقشه‌ی بازی می‌تواند به مراتب از درجه‌ی سختی بازی کم کند. یوبی‌سافت حتما باید این مورد را در نظر داشته باشد. از طرفی، پیش از این شاهد آن بودیم که ۲ بازیکن نمی‌توانستند از حد معینی بیشتر از هم دور شوند. این مشکل نیز کمی روی اعصاب بازیکن بود و اگر بتوان آن را در بخش کوآپ برطرف کرد، بسیار عالی خواهد بود. علاوه بر بخش داستانی و جهان آزاد، می‌توان بخش‌های متنوع دیگری را برای کوآپ بازی در نظر گرفت. یوبی‌سافت اکنون خودش دستی در عناوین جهان آزاد با محوریت کوآپ و همکاری دارد و به خوبی می‌داند که چه فعالیت‌هایی نظیر Raid یا فعالیت‌های تفریحی می‌تواند برای بازیکنان لذت بخش باشد؛ پس این مورد را نیز می‌توان جزو انتظاراتمان از Far Cry 6 حساب کرد که بخش‌های متنوعی برای قسمت کوآپ بازی در نظر گرفته شود.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته سوم آذرماه منتشر می‌شوند ( 15 تا 21 آذرماه)
خواندن

داستان جدید

4

بازی Far Cry 3 عنوانی بود که توانست بالاترین محبوبیت را در کل این سری داشته باشد و الحق هم که بازی معرکه‌ای بود. با این حال، پس از فرمول موفق نسخه‌ی سوم، یوبی‌سافت برروی همین ریل سوار شد و فعلا نیز شاهد پیاده شدن این شرکت نیستیم. هر نسخه شاهد یک یا چند شخصیت منفی با ذهن آشفته و روان‌پریش هستیم که به مرور یوبی‌سافت تلاش می‌کند اثبات کند که دیوانه‌تر از دشمنان قبلی Far Cry است! چقدر قرار است جلوی دیوانگی افراد مختلف دوام بیاوریم و امپراتوری هر کدام را خراب کنیم؟ Far Cry 6 قطعا، حتما و الزاما نیاز به داستانی جدید دارد. دنبال کردن داستان نسخه‌های قبلی یا خلق یک شخصیت دیوانه‌ی جدید شاید در ابتدا کمی جذاب باشد، ولی در انتها خواهیم دید که دوباره شاهد همان روایات قدیمی خواهیم بود. متاسفانه با توجه به محتوایی که برای بازی معرفی شده و این که شخصیت‌های منفی قبلی به بازی اضافه خواهند شد، چندان امیدوار نیستم که بازی داستان و روایتی جدید را در پی بگیرد. ولی اگر این‌طور نشود و یوبی‌سافت دوباره بخواهد یک دیوانه‌ی جدید، یک امپراتوری جدید و یک فرد جدید برای نابودی آن خلق کند، شاهد تکرار مکررات خواهیم بود که اصلا جذاب نیست و از نظر بخش داستانی واقعا کم‌کاری یوبی‌سافت خواهد بود.

المان جدید در گیم‌پلی

1

همانند بخش داستانی، گیم‌پلی سری Far Cry نیز بعد از نسخه‌ی سوم در همان مرحله و همان فاز متوقف شد. شاید بعضی المان‌ها و بهبودها در بازی به چشم بخورند، ولی بیش از ۹۰ درصد گیم‌پلی همان چیزی است که در نسخه‌های قبلی دیدیم. زمان آن رسیده که نسخه‌ی ششم این سری، تنوعی ایجاد کند و راه جدیدی را در پیش بگیرد. نمی‌گویم که به کلی از ریشه‌های Far Cry دور شود، نمی‌گویم به نسخه‌های قبلی وفادار نباشد، ولی یوبی‌سافت این پتانسیل را دارد که گیم‌پلی بازی را از نو تعریف کند و در عین حال به نسخه‌های قبلی نیز پایبند باشد. این اتفاق در بازی Assassins Creed Unity نیز رخ داد. اگر همه حواسشان به باگ‌های گرافیکی بازی پرت نشده بود، متوجه می‌شدند که یوبی‌سافت چطور بازی را از منجلاب تکراری شدن و شباهت به نسخه‌های قبلی نجات داده بود و در عین حال روح سری را در Unity حفظ کرده بود. همین مشکلات گرافیکی باعث شدند که Assassins Creed از مسیر خودش خارج شود و اکنون به یک بازی نقش آفرینی تبدیل شود. چنین چیزی را برای سری Far Cry نمی‌خواهیم و امیدوارم که در آینده با تکراری شدن بازی، یوبی‌سافت تصمیم نگیرد که Far Cry را به Fallout تبدیل کند. به جای چنین تغییرات بنیادین و بزرگ، یوبی‌سافت باید به فکر المان‌های جدید و نو برای گیم‌پلی باشد.

داستان Halo قسمت اول: پیشروها، خیانت فوررانر و دوران بعد از آن
خواندن

علاوه بر المان‌های نو در بازی، موردی نیز وجود دارد که اگر انجام شود تا حدودی می‌تواند بازی را از روند یکنواخت نسخه‌های قبلی دور کند. بعضی المان‌ها در بازی هستند که واقعا بیش از حد تکراری شده‌اند. تا کی قرار است تنها با نگه داشتن یک دکمه شخصیت اصلی بازی هر صدمه‌ای که دیده‌ است را بررسی کرده و سپس بلافاصله آن را درست کند؟ مگر می‌شود؟ تا کی قرار است از هر ارتفاعی خواستیم بر سر دشمن بی‌خبر فرود بیاییم و بدون هیچ Fall Damage همانند یک اساسین او را به قتل برسانیم؟ یک سری المان‌ و مکانیزم در بازی هستند که جزو خصوصیت اصلی Far Cry حساب نمی‌شوند. اگر Air Assassinate از سری Assassins Creed حذف نمی‌شود، برای آن است که جزو شناسنامه‌ی این سری است. ولی این حرکت در سری Far Cry هیچ پیشینه‌ی مهمی ندارد و اتفاقا هر نسخه تنها با تغییر بسیار کمی به نسخه‌ی بعدی راه پیدا می‌کند … خب زمان آن نرسیده که این مکانیزم‌ها حذف شوند و مکانیزم‌ها جدید جای آن‌ها را بگیرند؟

سلاح‌های متنوع

2

سلاح‌های معمول و عادی را هر روزه در هر بازی مشاهده می‌کنیم. ولی برای عنوانی به نام Far Cry که اینقدر از دیوانگی صحبت می‌کند، چرا نباید انتظار سلاح‌های دیوانه‌وار داشت؟ درست است که نباید انتظار سلاح‌هایی همانند سری Doom را از بازی داشت، ولی بیایید قبول کنیم که ۵ نسخه با آتش افکن و شات‌گات و اسنایپ بازی کردیم …  زمان آن رسیده که اکنون به سراغ سلاح‌های جدید برویم. برای مثال، سلاح‌هایی که تا کنون در تریلر بازی نمایش داده شده جذابیت خوبی دارند و به نسبت نیز جدید هستند. با کمی خلاقیت و نوآوری می‌توان امید زیادی به تنوع اسلحه‌ها داشت و شاهد ابزارهای مختلفی باشیم که بتوان دشمنان را با استفاده از آنان از بین ببریم. نکته‌ای که می‌توان از آن استفاده کرد آن است که یوبی‌سافت واقعا از شخصیت اصلی بازی یک بازمانده بسازد … همان چیزی که همیشه در این سری شاهد بودیم ولی درست به آن پرداخته نشده بود. درست است که یک جنگجو و مبارز با سلاح‌های خودکار و پیشرفته راحت‌تر می‌تواند به هدفش برسد، ولی اصل «بازمانده» بودن به این است که این فرد را در هر موقعیت و هر شرایطی رها کنی، می‌تواند برای خودش سلاح و مهمات جمع‌آوری کند و دشمنانش را از سر راه بردارد. یوبی‌سافت مانور خوبی می‌تواند روی این موضوع بدهد و استفاده از محیط و اجزای شهر یا جنگل را برای مبارزه در اختیار بازیکن قرار دهد. اگر فیلم اولین خون را دیده باشید، کاملا متوجه حرف‌های من می‌شوید که جان رمبو نیاز به یک لشکر و اتاق تجهیزات ندارد که بخواهد مبارزه کند، بلکه با یک چاقو به جنگل می‌رود و جنگل را تبدیل به سلاح خودش می‌کند. شخصیت اصلی سری Far Cry نیز می‌تواند چنین باشد چرا که قرار نیست با یک افسر آموزش دیده در نیروهای نظامی روبرو باشیم، بلکه شخصیت اصلی معمولا فردی است که به دلیل وقایع بازی از یک انسان عادی به یک جنگجوی همه فن حریف تبدیل می‌شود. با این حساب، یوبی‌سافت ما منتظر خلاقیت و تنوع در سلاح‌ها و شیوه‌های مبارزه هستیم!

بازی و سیاست از نگاه فعالان این حوزه
خواندن

بخش چند نفره

5

پیش از این در رابطه با بخش کوآپ صحبت کردیم، ولی تا به حال به فکر یک بخش چند نفره‌ی رقابتی برای Far Cry بوده‌اید؟ چرا چنین حرفی می‌زنم؟ چون یوبی‌سافت پیش از این در بازی Splinter Cell اثبات کرده که با وجود بخش داستانی و البته کوآپ، توانایی این را دارد که یک بخش رقابتی جذاب نظیر Spies VS  Mercs را طراحی کند و بهترین نتیجه را از آن بگیرد. در Far Cry خبری از مأمورها و جاسوس‌های تعلیم دیده نیست، پس یوبی‌سافت می‌تواند انواع و اقسام شخصیت‌های مختلف با قابلیت‌های متنوع را برای این بخش تدارک ببیند و تنوع بی‌نظیری را در بازی ایجاد کند. همچنین در بخش چندنفره این قابلیت نیز وجود دارد که یوبی‌سافت اهداف مختلفی را مشخص کند. نمی‌خواهیم در Far Cry شاهد کلون بخش مولتی پلیر بازی Call of Duty باشیم، بلکه چیزی می‌خواهیم که با روند دیوانه‌وار و گیم‌پلی روان Far Cry همخوانی داشته باشد. همچنین آزادی عمل به واسطه‌ی محیط‌ها و نقشه‌های بزرگ این سری می‌تواند یکی از برگ‌های برنده‌ی بخش چندنفره‌ی آن باشد. Far Cry همیشه به عنوان یک شوتر داستانی در اذهان عمومی یاد می‌شد و اگر بخواهد تا به عرصه‌ی آنلاین پا بگذارد، قطعا کار سختی را در پیش رو خواهد داشت ولی با توجه به تجربه‌ی یوبی‌سافت و پتانسیل سری Far Cry، اگر درست به آن پرداخته شود قطعا می‌توان به آن امید داشت.

دشمنان متنوع

6

یکی از بزرگ‌‎ترین مواردی که می‌تواند از تکراری شدن بازی جلوگیری کند، وجود دشمنان متنوع در بازی است. در سری Far Cry تنوع دشمنان تقریبا کم محسوب می‌شود. حداکثر ۵ یا ۶ نوع دشمن بیشتر بر سر راه شما قرار نمی‌گیرد … البته اگر حیوانات مختلف را حساب نکنیم. خب چرا نباید انتظار دشمنان متنوع‌تر را داشته باشیم؟ ۳ نوع دشمن اصلی این سری یعنی افراد نظامی عادی، افرادی که با سلاح سرد به سمتتان یورش می‌برند و افرادی با زره سنگین به جای خود باشند، ولی در دنیای بزرگ این سری تنها باید به همین چند نوع دشمن بسنده کرد؟ قطعا خلاقیت زیادی در این حیطه می‌توان خرج و دشمنان متنوع و جذابی خلق کرد که بازی را به مراتب بیش از پیش لذت‌بخش خواهند کرد. یوبی‌سافت نیز اثبات کرده که افراد خلاقی را در اختیار دارد و تنها مشکلش ترسیدن از تغییر است! پس وقت آن رسیده که کمی با این ترس روبرو شود و حداقل در کوچک‌ترین قدم برای تغییر در این سری، تعدادی دشمن جدید با قابلیت‌های متنوع به بازی اضافه کند.

لیست هواپیماهای بازی Microsoft Flight Simulator
خواندن

هوش مصنوعی قوی‌تر

8

چه در بخش مخفی‌کاری و چه در مبارزات بازی، حتی در آخرین نسخه از سری Far Cry شاهد مشکلات فراوان در هوش مصنوعی بازی بودیم. گاهی در بخش مخفی‌کاری چنان تیزبینانه دشمنان شما را پیدا می‌کردند که انگشت به دهان می‌مانید و گاهی چنان خود را به خنگ بودن می‌زنند که باعث تعجب می‌شود. در بخش مبارزات تن به تن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دشمنان آن است که یا درست کاور نمی‌گیرند و نیمی از بدن و سرشان بیرون است، یا با این که اسلحه دارند به سمت شما یورش می‌آورند! خب برادر من اگر اسلحه داری چرا از نزدیک مبارزه می‌کنی؟ بالانس شدن هوش مصنوعی و البته بهتر شدن عملکرد آن در مبارزات می‌تواند برگ برنده‌ی این سری در جذاب شدن مبارزات باشد. چیزی که پیش از این در The Last of Us 2 دیدیم و هوش مصنوعی دشمنان باعث شد که وارد سطح جدیدی از لذت شویم، Far Cry نیز می‌تواند به سطوح بالایی دست پیدا کند و به واسطه‌ی هوش مصنوعی خوب و بالانس شده، یک گیم‌پلی غنی و بی‌نظیر را به بازیکن ارائه دهد.

یاران طبیعی‌تر

7

قبول دارم که شاید این مورد کمی سخت‌گیرانه باشد، ولی یاران بازی Far Cry 6 را نباید با یاران Skyrim مقایسه کنیم! شما می‌توانید به سراغ بازی‌های ناتی داگ بروید تا منظور من را متوجه شوید. هر یک از یاران شما در بازی پیشنیه‌ی داستانی منحصر به خود را دارند، کاملا احساسات آن‌ها پرداخته شده و عکس‌العمل‌های آن‌ها نیز به مبارزات و شما کاملا جذاب و واقعی ‌طراحی شده. برعکس چیزی که الان گفتم، در Far Cry شما نسبت به هیچ یک از یارانتان حس خاصی ندارید، برایتان مهم نیست که او که بوده، کی هست و چه می‌کند! تا زمانی که همراه شما بتواند دشمنان را قلع و قمع کند، هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکلی که در هر دو بازی که مثال زدم وجود دارد، لو نرفتن یاران شما در حین مخفی کاری است! به کرات پیش می‌آید که یار شما از جلوی چشم حریف رد شود ولی او کاملا بیخیالانه به راهش ادامه می‌دهد و توجهی نمی‌کند! مگر می‌شود که همه شما را ببینند و هیچ کس یارانتان را نبیند؟ این موضوع را نیز در رابطه با هوش مصنوعی می‌توان مطرح کرد ولی چون تنها در رابطه با یارانتان رخ می‌دهد، در این بخش از آن صحبت شد.

توسعه‌دهندگان در مورد نسل بعدی و به خصوص ایکس‌باکس سری ایکس چه می‌گویند؟
خواندن

نظر شما چیست؟ انتظاراتتان از بازی Far Cry 6 چیست؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن