مقالات ترجمه‌ای

چگونه در Twitch استریم کنیم؟ | آموزش استریم کردن روی توییچ

راهنمای تازه‌کاران برای استریم کردن روی وبسایت قدرتمند توییچ

هر ساله قابلیت استریم کردن بازی‌ها آسان و آسانتر می‌شود، از این رو جای تعجب ندارد که بسیاری می‌خواهند نحوه استریم کردن روی توییچ را بیاموزند. بزرگترین استریم‌کنندگان می‌توانند روزانه ده‌ها هزار بیننده را جذب نموده و زندگی بسیار مرفه‌ای از این راه داشته باشند. اما همه چیز در دنیای استریم کردن به شهرت و پول ختم نمی‌شود. به اشتراک گذاشتن تجربه بازی با بینندگان صمیمی راهی مناسب برای برقراری ارتباط و ایجاد دوست است، حتی اگر در گوشه‌ایی تاریک از خانه‌تان اسیر شده باشید.

مشکل اینجاست که به ثمر رساندن ایده ساده استریم کردن روی توییچ دشواری‌های خودش را دارد، خصوصا اگر شما زیاد اهل تکنولوژی نیستید. ولی نگران نباشید، استریم کردن روی توییچ آسان‌تر از همیشه بوده و ما می‌توانیم دقیقاً به شما بگوییم که چگونه باید کار خود را آغاز کنید و حتی نکاتی برای بدست آوردن بینندگان و حفظ آن‌ها برایتان داریم. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

Twitch 2

تعدادی برنامه برای استریم کردن بگیرید

برای شروع، شما به برنامه‌ای برای استریم کردن نیاز دارید، و بهترین گزینه رایگان موجود Streamlabs OBS است. این برنامه رایگان بوده، تمام گرافیک‌ها و چینش‌های شما را روی شبکه ابری ذخیره می‌کند، و تقریباً می‌تواند تمام کارهایی که شما به دیدنشان در استریم‌های محبوبتان عادت دارید را انجام دهد. همچنین راه‌اندازی استریم و شخصی‌سازی آن بسیار آسان است (بعداً بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم).

توییچ همچنین در حال برگزاری نسخه بتایی از نرم‌ افزار استریم کردن خودش به نام Twitch Studio می‌باشد. هنوز نمی‌توان در مورد خوب بودن آن نظر داد، اما می‌توانید برای دسترسی به بتای این نرم افزار در سایت رسمی آن ثبت نام کنید. تا آنجایی که ما بررسی کردیم، نرم افزار سریعی به نظر رسیده و بعضی ویژگی‌هایی که از نرم افزار استریم کردن روی توییچ انتظار می‌رود در آن دیده می‌شود، به عنوان مثال وجود چت در برنامه. هرچند برای این راهنما، ما مبنای کار را OBS قرار می‌دهیم.

بازی Apex Legends همچنان بهترین بازی بتل‌رویال است
خواندن

پس از دانلود OBS وارد سایت توییچ شوید. بجز توییچ گزینه‌های دیگری برای استریم کردن وجود دارند، اما توییچ برتری‌هایی نسبت به رقبا دارد: بسیار سر راست بوده و می‌توان به آسانی از آن استفاده کرد، با Streamlabs مشکلی ندارد، و بخواهیم صریح صحبت کنیم توییچ نسبت به باقی سایت‌ها بازدیدکنندگان بیشتری دارد. زمانی که افراد بیشتری از سایت بازدید کنند، احتمال آنکه شخصی موقع بررسی استریم‌های مختلف شما را پیدا کند بیشتر خواهد بود.

اگر از قبل یک حساب کاربری در سایت توییچ ندارید، ابتدا یک حساب برای خود ایجاد کنید و سپس به تنظیمات OBS بروید. تغییر دادن تنظیمات استریم و هماهنگ کردن آن با رایانه و اینترنت شما بسیار مهم است، اما تا زمانی که تجربه بیشتر در استریم کردن روی توییچ بدست نیاورید این پروسه حس تیر انداختن در تاریکی را می‌دهد. در حال حاضر بهتر است از این راهنما برای تنظیمات OBS استفاده کنید که اکثر گزینه‌های آن با استریم کردن روی توییچ یکسان هستند. این تنظیمات پایه و اساس خوبی بوده، و در بعضی موارد نیازی نیست تا دوباره آن‌ها را تغییر دهید. Streamlabs همچنین این گزینه را دارد که با انجام بررسی کوتاهی از سرعت اینترنت و سیستم رایانه شما، بهترین تنظیمات را به صورت خودکار برایتان ایجاد کند. تنظیمات آن بی‌نقص نبوده اما نقطه شروع خوبی می‌باشند.

Twitch 1

یک وب‌کم بخرید

داشتن یک وب‌کم برای استریم کردن بازی‌هایتان اجباری نیست اما ویژگیی بوده که به بخش مهمی از بسیاری استریم‌ها بدل شده است. بخش بزرگی از استریم کردن، رفتار و شخصیتی است که شما به بازی می‌آورید و نه صرفا استریم شدن بازی به صورت ساده. چت بدنام توییچ عاشق تعامل با استریم‌کنندگان است و داشتن یک وب‌کم راه بسیار خوبی برای دستیابی به این مهم می‌باشد. وب‌کم می‌تواند دلیل جذب مخاطب و دنبال کردن استریم‌های شما توسط دیگران باشد، اما باید ذکر کنیم که در عین حال اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند مخاطبان شما را نیز کاهش دهد.

نگاهی به روایت و روایتگری در بازی‌های ویدئویی
خواندن

تا زمانی که وب‌کم را به خوبی نصب کنید، لازم نیست حتما بهترین وب‌کم را داشته باشید. داشتن نورپردازی خوب در محیط می‌تواند کیفیت هر دوربینی را افزایش دهد. علاوه بر آن، گاهاً اتفاقات رخ داده در پس‌زمینه تصویرتان می‌توانند به اندازه وضوح چهره شما مهم باشند. دوربین را به صورتی قرار ندهید که سایر افراد، چیزی خجالت‌آور یا حواس پرت کن در پس‌زمینه تصویر دیده شود. یک دیوار یا پس‌زمینه‌ای ثابت می‌تواند به حرفه‌ای‌تر بودن ظاهر استریم شما کمک کند، و بسیاری از استریم‌کننده‌های معروفتر، هنگام استریم کردن روی توییچ از پرده سبز استفاده نموده و پس‌زمینه خود را به صورت کامل از بین می‌برند.

Twitch 3

یک میکروفون خوب و موسیقی‌های مناسب تهیه کنید

میکروفون شما نقشی مشابه وب‌کم‌تان دارد: این ابزار می‌تواند باعث پیشرفت استریم شما شده یا آن را نابود کند. و به همان اندازه که می‌توان به آسانی آن را به درستی تنظیم کرد، به همان سادگی هم می‌توان در استفاده از آن عملکرد بدی داشت. استریمی که اکو داشته باشد یکی از اعصاب‌خوردکن‌ترین چیزهایی است که می‌توانید مشاهده کنید. اگر از میکروفون رومیزی یا میکروفون قرار داشته در وب‌کم خود استفاده می‌کنید پس لازم است که حتما در کنارشان از هدفون استفاده نمایید. این نوع میکروفون‌ها به صورت کلی مشکلی ندارند و بسیاری از میکروفون‌های رومیزی کیفیت صدای بالاتری نسبت به میکروفون موجود در هدفون‌ها خواهند داشت، اما اشکال کار آنجاست که در صورت عدم استفاده از هدفون، این میکروفون‌ها صدای پخش شده از بازی توسط بلندگوهای شما را دریافت کرده و برای مخاطبان پخش می‌کنند، که این موضوع می‌تواند استریم شما را غیرقابل تحمل نماید. اگر می‌خواهید استریم کردن روی توییچ را به بهترین صورت ممکن تجربه کنید، داشتن یک میکروفون مناسب برای شما یک مورد ضروری است. باید بگوییم که لازم نیست تمام پول خود را روی تهیه میکروفون هزینه کنید زیرا بعضی از بهترین میکروفون‌ها دارای قیمتی بسیار پایین‌تر از ۱۰۰ دلار هستند.

وصفی از درب‌های بازی‌های ویدیویی
خواندن

بگذارید در مورد یکی دیگر از عناصر محبوب استریم کردن روی توییچ به شما بگوییم: پخش کردن موسیقی در پس‌زمینه در حالی که مشغول انجام بازی هستید، که این موضوع به سادگی پخش کردن یک موسیقی روی رایانه‌ای است که با آن مشغول استریم می‌باشید. هرچند این موضوع مشکلات خودش را نیز دارد. توییچ یک سیستم خودکار داشته که موسیقی‌های دارای حق نشر (کپی‌رایت) پخش شده در استریم‌ها را مسدود می‌کند. این موضوع هنگام برگزاری استریم به صورت زنده مشکلی ایجاد نکرده، اما هرگونه ویدیوی ضبط شده از استریم شما در آرشیو، به مدت ۳۰ دقیقه در زمان پخش موسیقی غیر مجاز بی‌صدا (Mute) خواهد بود.

Twitch 4

جایگزین مناسب برای این موضوع کتابخانه رایگان موسیقی توییچ است، که تا این لحظه دارای ۱۵۰۰ موسیقی قابل پخش، و آماده برای استفاده در لیست‌های پخش Spotify می‌باشد. در غیر این صورت شاید بهتر است به همان موسیقی موجود در بازی اکتفا کنید.

فارغ از تنظیمات شما، ایجاد تعادل میان صدای میکروفون، موسیقی و صدای باری امری حیاتی است. شما باید کاری کنید که مخاطبان هر سه عنصر را با میزان صدای مناسب بشنوند. رسیدن به این مهم نیازمند آزمایش‌های بسیار است. Streamlabs OBS قابلیت ضبط استریم را دارد که می‌توانید با استفاده از آن تنظیمات خود را تغییر دهید. استریم خود را ضبط نموده، به آن گوش دهید و سپس با ایجاد تغییرات لازم در هر سطح صدا، به تعادل مورد نظر دست یابید. شاید موضوع ساده‌ای به نظر برسد، اما داشتن موسیقی بسیار بلند یا میکروفون بسیار آرام، می‌تواند برای بیننده آزاردهنده باشد.

صحنه را تنظیم کنید

در این مرحله، شما آماده هستید تا استریم کردن روی توییچ را آغاز کنید. تنها کاری که باقی می‌ماند، کنار هم قرار دادن قطعات پازل در جای خود به وسیله Streamlabs OBS است.

پس از باز کردن Steamlabs، روی زبانه Editor کلیک کنید که در آن باید یک صحنه خالی از قبل ایجاد شده باشد. ابتدا بهتر است بازیی که قصد استریم کردن آن را دارید در این بخش قرار دهید، پس بازی را آغاز کنید. سپس دکمه Alt + Tab را زده تا به Streamlabs بازگردید و در بالای لیست Sources روی گزینه اضافه کردن کلیک کنید. سپس گزینه Game Capture را انتخاب نموده، نام منبع را بزنید و بازی که قصد استریم آن را دارید از لیست بازشو Application انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲ | آموزش نحوه بازی Jurassic World Evolution 2
خواندن

برای اضافه کردن وب‌کم خود اطمینان حاصل نمایید که وب‌کم به سیستم‌تان وصل باشد. سپس یک Source دیگر را اضافه کرده و گزینه Video Capture Device را انتخاب نمایید. منبع را نام‌گذاری نموده و وب‌کم را از لیست بازشو انتخاب کنید. اگر می‌خواهید وضوح تصویر خود را تغییر دهید، قابیت انجام این کار را در این بخش دارید، در غیر این صورت گزینه OK را بزنید زیرا می‌توانید بعداً اندازه تصویر خود را در Scene Viewer تغییر دهید. منابع خود را روی صفحه استریم به بخش‌های مختلف کشیده و جابجا کنید تا به چینش دلخواه‌تان برسید. پس از کلیک کردن روی یک منبع، خطی در حاشیه آن پدیدار شده که نشان می‌دهد می‌توانید با کلیک کردن روی تصویر آن را کشیده و جابجا کنید، یا با استفاده از حاشیه آن، پنجره مورد نظر را بزرگ یا کوچک‌تر نمایید. هنگام کلیک کردن و کشیدن یک منبع دکمه ALT را نگه دارید تا منطقه مورد نظرتان را برش دهید.

Twitch 5

حال می‌توان روکش‌ها (Overlays) را نیز به استریم اضافه کرد، که البته این امر اختیاری است. یک روکش تصویر یا متنی است که به اجبار روی استریم شما قرار گرفته و می‌توان از آن برای انجام امور فانتزی و گرافیکی چون تغییر رابط کاربری یک بازی تا موارد بسیار ساده چون قرار دادن آدرس توییتر خود روی صفحه، استفاده کنید. برای اضافه کردن یک روکش، یک Source جدید افزوده و از لیست موجود گزینه Image را انتخاب کنید. به ترتیب قرارگیری منابع (Sourceها) در استریم خود توجه کنید، زیرا مواردی که در لیست بالاتر از سایر منابع باشند، در استریم نیز روی آن‌ها پدیدار می‌شوند. پس اگر موردی از استریم شما حذف شد، احتمالاً لازم است که کمی لیست منابع خود را بالا پایین کنید.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند
خواندن

اگر تصویر PNG باشد، بخش‌های شفاف آن به همان صورت باقی خواهند ماند، که بسیاری از کانال‌ها هنگام استریم کردن روی توییچ بدین صورت قاب وب‌کم و موارد فانتزی دیگر را برای خودشان طراحی می‌کنند.

دقت کنید که هنگام برگزاری استریم، وب‌کم و روکش‌های شما کدام بخش از عناصر رابط کاربری بازی را پوشانده‌اند. حتی مسدود کردن کوچک‌ترین عناصر رابط کاربری می‌تواند برای بینندگان اعصاب‌خوردکن باشد. اگر برنامه دارید تا بازی‌های مختلفی را استریم کنید، می‌توانید صحنه‌های متفاوت با جایگیری مختلفی برای وب‌کم و روکش‌های خود بسازید تا همیشه عناصر رابط کاربری بازی‌ها بدون مشکل در استریم شما نمایش داده شوند. صحنه‌ها ویژگی بسیار خوبی بوده که می‌توانید به واسطه آن‌ها به صورت آنی تصویر استریم‌تان را تغییر داده و جان تازه‌ای به آن ببخشید.

Twitch 6

ایجاد عادات

در این مرحله شما حال باید یک استریم کاربردی داشته باشید، اما این بدین معنا نبوده که هر کسی قرار است استریم شما را تماشا کند. نکات و ترفندهای زیادی برای جذب مخاطب وجود دارند ولی یکی از مهمترین نکات، داشتن ثبات است. ایجاد عادات مناسب برای هر بار استریم کردن روی توییچ برای جذب مخاطب بسیار مهم است. حتی اگر شما برای سرگرمی استریم می‌کنید و هدفتان دستیابی به جایگاهی در صفحه اول توییچ نیست، مواردی وجود داشته که صرفاً تجربه شما را بهبود می‌بخشند.

شاید این موضوع ساده به نظر برسد، اما زمانی که قصد استریم کردن روی توییچ را دارید این موضوع را به دیگران بگویید. داشتن استریم زنده عالی است. و از آن بهتر زمانی بوده که مخاطبان می‌دانند شما استریم زنده دارید. در مورد استریم کردن خود توییت بنویسید، به دوستان خود در فیس‌بوک بگویید، اصلاً از پنجره خانه‌تان این موضوع را جار بزنید. شاید شما دنبال‌کنندگان بسیاری نداشته باشید اما دلیل این موضوع آن است که تازه کارتان را آغاز کرده‌اید و تنها راه بدست آوردن پشتیبانی بیشتر آن بوده که حضور خود را برای دیگران مشخص کنید. جذب بیننده گاهی اوقات می‌تواند اثری شبیه به یک گلوله برفی در حال غلت خوردن داشته باشد، پس حتی اگر ۵ بیننده ابتدایی شما صرفاً دوستانتان هستند، ممکن است ۵ بیننده بعدی افرادی کاملاً غریبه باشند.

بهترین بازی‌های تک تیرانداز برای اندروید
خواندن

یکی دیگر از کارهای مناسب، فعال کردن پنل‌های موجود در صفحه توییچ و نوشتن توضیحاتی کوتاه در مورد خودتان است. به دیگران بگویید چه کسی هستید (بدون آنکه اطلاعات محرمانه خود را فاش کنید) و چرا آن‌ها باید به شما و استریم‌تان اهمیت بدهند. در رابطه، تلاش کنید تا پیام‌های چت را خوانده و به آن‌ها پاسخ دهید. توییچ دارای تأخیری حدوداً ۲۰ ثانیه‌ای است، با این وجود مردم دوست دارند صدایشان شنیده شده و با آن‌ها تعامل داشته باشید. بار دیگر می‌گوییم، حتی اگر هدف شما صرفاً استریم کردن روی توییچ بخاطر سرگرمی و لذت بردن از این فعالیت بوده و قصد ندارید پر مخاطب‌ترین بیننده این وبسایت شوید، نکات ذکر شده عادات خوبی بوده که در بلند مدت شما را به استریم‌کننده بهتری تبدیل می‌نمایند.

Twitch 7

نکات و ابزار پیشرفته

نهایتاً نکات و ویژگی‌های بیشتری در نظر داریم که می‌توانند به بهبود استریم شما کمک کنند. اگر مخاطبان زیادی جذب کرده و چت شما شلوغ‌تر از چیزی است که به آن عادت دارید، برداشتن قدم‌های زیر منطقی خواهند بود.

هر چه بینندگان بیشتری در چت توییچ شما باشند، چت شما پر هرج و مرج‌تر می‌شود. پس اگر چت شما پر شد از Kappa و سایر عبارات و شکلک‌های مرسوم اینترنتی، شما باید از «مدیرهای خودکار» کمک بگیرید. Streamlabs OBS دارای ویژگی داخلی پشتیبانی از ربات است، پس اگر برنامه مورد استفاده شما OBS می‌باشد این ویژگی را امتحان کنید. Moobot یک ربات چت ساده بوده که کار کردن با آن آسان است اما ابزار خوب و جامعی دارد. Nightbot یکی دیگر از ربات‌های محبوب استریم‌کننده‌ها است هرچند ما خودمان آن را تست نکرده‌ایم.

معرفی بهترین کلاس بازی Demon's Souls | راهنمایی برای تازه‌واردان
خواندن

همچنین، اگر شما تاکنون استریمی مشاهده کرده و برایتان سؤال پیش آمده که آن‌ها چگونه هنگام دریافت دنبال‌کننده یا مشترک جدید، اعلان‌هایی روی صفحه خود ظاهر می‌کنند، کافیست به خواندن این مطلب ادامه دهید. حتی اگر صرفاً اسامی دنبال‌کننده‌های خود را نمایش دهید، مردم عاشق دیدن اسم خودشان روی صفحه هستند، و فراهم کردن بازخورد قابل لمس برای بینندگان آن‌ها را به تعامل بیشتر با شما تشویق می‌کند. برای انجام این کار ما برنامه – آماده غافلگیری باشید – Streamlabs OBS را پیشنهاد می‌کنیم! این برنامه دارای پشتیبانی داخلی برای ابزارک‌ها (Widgets) مختلف چون جعبه‌های هشدار، کوزه‌های تکه‌ای و حتی چرخ‌های گردان برای برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی‌ها می‌باشد. این برنامه همچنین فروشگاهی داشته که می‌توانید در آن مواردی چون چیدمان‌ها، کتابخانه‌های موسیقی و روکش‌های آماری را خریداری کنید. با توجه به آنکه Streamlabs OBS تقریباً تمام کارهایی که برای استریم کردن روی توییچ به آن‌ها نیاز دارید را انجام می‌دهد، استفاده از آن برای کار کردن با ابزارک‌ها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.

توییچ همچنین از ویژگیی به نام Squad Streaming (استریم جوخه‌ای) پشتیبیانی می‌کند که می‌گذارد تا حداکثر چهار استریم‌کننده روی یک صفحه بازی با یکدیگر همکاری کنند. این ویژگی برای استریم کردن بازی‌های جوخه‌ای چون Fortnite و Apex Legends بی‌نظیر است. در حال حاضر قابلیت Squad Streaming محدود به Twitch Partners می‌باشد، اما به زودی در دسترس Twitch Affiliates نیز قرار گرفته و نهایتاً برای تمامی استریم‌کنندگان روی این وبسایت عرضه خواهد شد.

استریم کردن می‌تواند ابتدا ترسناک باشد اما دشوارترین بخش این کار شروع آن است. بهترین راه برای بهترین شدن در این زمینه آن بوده که صرفاً استریم کردن را آغاز کنید. به خودتان اجازه اشتباه کردن دهید و دیگران را نیز از استریم خود آگاه کنید. ما همچنین استفاده از گربه‌ها در استریم‌تان را توصیه می‌کنیم. بینندگان عاشق دیدن گربه‌ها در استریم هستند.

منبع
PC Gamer
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x