مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت هشتم: سقوط Reach و فرار Pillar of Autumn

دفاعی نفود ناپذیر، درهم می‌شکند

در مقاله پیشین داستان Halo، دیدیم که چگونه کشتی Spirit of Fire و خدمه‌اش توانستند از پیروزی قریب‌الوقوع کاوننت‌ها در جنگ جلوگیری کنند. در این مقاله می‌خواهیم به مراحل پایانی جنگ برویم. UNSC که پس از دو دهه جنگ ضعیف شده بود، مجبور شد به سیاره Reach عقب‌نشینی کند. چیزی که برای مدتی از دید کاوننت‌ها مخفی ماند، اما طولی نکشید که به آن پی ببرند.

ماه جولای سال ۲۵۵۲: کاوننت آماده حمله می‌شود

sdv corvette

کاوننت با استفاده از دستگاه‌های ردگیری توانستند محل سیاره ریچ (Reach) را پیدا کرده و سیستم دفاعی آن را شناسایی کنند. کشتی‌های نوع SDV و CSO که برای حمله مخفیانه طراحی شده بودند، وارد منظومه شدند تا در سیاره فرود بیایند و آماده حمله کامل شوند.

این کشتی‌ها با استفاده از تکنولوژی غیب شدن، از  سنسورهای UNSC عبور کرده و شروع به فرستادن قوای زمینی خود کردند. تعدادی پایلون مخفی روی زمین کار گذاشته شد تا به کشتی حامل نیروهای زیاد کاوننت اجازه دهد که در اتمسفر سیاره به همان صورت غیر قابل شناسایی وارد شوند. این کشتی بزرگ نیروهای خود را در سطح سیاره پیاده کرد و تجهیزات ضد هواپیمای خود را هم کار گذاشت. عمل نهایی آن‌ها یک حمله مخفیانه به شبکه ارتباطی UNSC بود.

ضد حمله UNSC

lnos destroyedUNSC زمانی که از قطع ارتباط باخبر شد، تیم NOBLE اسپارتان‌ها را برای تحقیق فرستاد. آن‌ها در حالی که انتظار یک شورش انسانی داشتند، با نیروهای حمله کاوننت‌ها مواجه شدند. تیم NOBLE پس از شکست دادن این دشمنان توانست ارتباط را برگرداند و سیاره ریچ فورا یک پیام برای کمک به تمام کشتی‌های UNSC فرستاد. نیروهای پشتیبانی در حال آمدن به سیاره بودند اما رسیدن آن‌ها تا ۱۵ آگوست یعنی تقریبا یک ماه دیگر طول می‌کشید.

کاوننت‌ها که دست به اسلحه بودند شروع به درگیر شدن با مدافعین در محیط باز کردند. ارتش UNSC سیاره موفق شدند تا سلاح‌های ضد هوایی کاوننت‌ها را نابود کند که اجازه می‌داد هواپیماهای جنگی UNSC حرکت کرده و پشتیبانی هوایی را به نیروها بدهند. با این حال در این زمان کشتی بزرگ نوع CSO کاوننت به نام Long Night of Solace خودش را نشان داد و به صورت کامل یکی از هواپیماهای UNSC را نابود کرد. با لو رفتن پوشش، این کشتی به لبه منظومه بازگشت تا خارج از محدوده سیستم‌های دفاعی سیاره قرار بگیرد.

تیم NOBLE با استفاده از کشتی Savannah توانست یک کشتی نوع SDV کاوننت را تسخیر کند و درایو Slipspace هواپیمای Savannah را به داخل کشتی SDV کاوننت ببرند تا آن را به نزدیکی Long Night of Solace برده و با ایجاد افزایش ظرفیت درایو Slipspace بتوانند انفجار بزرگی به وجود بیاورند تا بخش میانی کشتی را نابود کند. با این حال، دستگاه انفجار با اختلال مواجه شد و NOBLE-5 را مجبور کرد تا آن را به صورت دستی فعال کرده و خود را فدا کند.

آگوست سال ۲۵۵۲: شروع یک پایان

halo reach wallpaperبا این که این انفجار و تخریب کشتی بزرگ کاوننت‌ها یک پیروزی به حساب می‌آمد اما چندان عمر نکرد چرا که اولین موج نیروهای حمله کاوننت خیلی زود از راه رسید و از سیستم‌های دفاعی سیاره رد شد آن هم درحالی که UNSC در حال مقابله با ریتم‌های الکترومغناطیسی‌ بود که انفجار Slipspace به وجود آورد. کشتی‌های کاوننت در نهایت وارد ریچ شدند و قوای زمینی کاوننت را تقویت کردند و از جهتی که آن‌ها وارد اتمسفر سیاره شده بودند، سیستم‌های دفاعی MAC سیاره نمی‌توانست شلیک کند چرا که امکان زدن نیروهای خودی وجود داشت.

تیم NOBLE تا جایی که می‌توانست در همه جا با کاوننت‌ جنگید و این جنگ حتی باعث شد که NOBLE-2 یا کت (Kat) جانش را از دست بدهد. پس از آن، NOBLE-6 ماموریت داشت تا یک قطعه از یک هوش مصنوعی به نام کورتانا (Cortana) را به کشتی Pillar of Autumn ببرد. در همین هنگام، شبکه دفاعی سیاره و نیروهای اخیر UNSC که وارد سیاره شده بودند برای موج پایانی نبرد آماده شدند.

۳۰ آگوست سال ۲۵۵۲: دیگر امیدی نیست

particular justice 2

۳ ناوگان کاوننت که شامل ۳۱۵ کشتی می‌شدند به لبه منظومه ریچ رسیدند و به سیستم دفاعی MAC سیاره و ۱۵۲ کشتی UNSC که از آن محافظت می‌کردند، شلیک کردند. سه ایستگاه تعمیراتی که وجود داشت توانستند یکی از ناوگان‌های کاوننت را از پا دربیاروند که به مدافعین شانس حمله را داد. مدافعین با استفاده از شلیک‌های MAC، موشک‌ها و دیگر سلاح‌ها توانستند نزدیک به یک سوم نیروهای دشمن را نابود کنند. با این حال با نابود شدن ایستگاه‌های تعمیراتی، آن‌ها در معرض یک شلیک مستقیم به سیستم‌های دفاعی قرار داشتند.

کاوننت شلیک کرد و اکثر نیروهای UNSC را نابود و سیستم‌های دفاعی را فلج کرد. با ایجاد حفره‌ای در خط دفاعی، کشتی‌های حامل سرباز، به سرعت نیروها را در سطح سیاره فرود آورده و نیروهای زمینی خسته‌ی UNSC را از پا درآوردند. در حالی که کشتی‌های جنگی کاوننت در حال تسخیر سیاره بودند، اسپارتان NOBLE-6 توانست با موفقیت قطعه کورتانا را به کشتی فرود آمده‌ی Pillar of Autumn تحویل دهد.  او پشت یک اسلحه ضد هوایی قرار گرفت تا به فرار Autumn کمک کند و در نهایت در سیاره ریچ جانش را از دست داد.

کشتی Pillar of Autumn که توسط کاپیتان جیکوب کیز (Jacob Keyes) رهبری می‌شد، توانست از حواس‌پرتی کشتی‌های کاوننت استفاده کرده و از ریچ فرار کند، اما آن‌‌ها نمی‌دانستند که پرش Slipspace تصادفی‌شان منجر به بزرگ‌ترین کشف UNSC در تاریخ می‌شود…

شما می‌توانید تمامی قسمت‌های منتشر شده از داستان هیلو را در لینک زیر مطالعه کنید.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن
منبع
Windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
محمد
محمد
4 سال قبل

سلام.اخر هیلو ریچ که تموم میشه نوبل تیر میخوره و در حال مبارزه هست ک صحفه میره، خیلیا هنوز معتقدن ک نوبل۶ هنوز زندس و مسترچیف میره برا نجاتش تو نسخه جدید و ی سریم هم عقیده شما

ژوزل
ژوزل
Reply to  محمد
3 سال قبل

تنها چیزی که بعد از پایان ریچ حس می کنم یک خلا بزرگ بود. توی این روزا که همه از بازی های مثل لست اف اس و پایان غم انگیزش حرف می زنن هیلو ریچ ثابت کردن پایان چقدر می تونه تلخ باشه … اسپارتان ها نمیمیرن، اونا توی جنگ محو می شن …

Last edited 3 سال قبل by ژوزل
دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x