مقالات ترجمه‌ای

داستان Halo قسمت هفتم: نبرد Etran Harborage

روح آتش

در مقاله پیشین داستان Halo، نگاهی باجزئیات به اولین ارتباط بین UNSC و کاوننت داشتیم، اتفاقی که درگیری‌های اولیه و فساد در رهبری کاوننت را کلید زد و در نهایت منجر به اعلام جنگ با انسان‌ها از طرف کاوننت گردید.

در این مقاله، ما تلاش‌های سفینه روح آتش ( Spirit of Fire) و خدمه‌اش را بررسی می‌کنیم که منجر به پیشگیری از پیروزی زودهنگام کاوننت گردید.

۳ ژانویه سال ۲۵۳۱: کاوننت سیاره Harvest را رها می‌کند

relicکاوننت پس از ۵ سال جنگ خونین با انسان‌ها در سیاره Harvest، در منطقه قطبی سیاره قطعه‌ای از فوررانرها را پیدا کرد. آربیتر آن زمان به نام ریپا مورامی (Ripa ‘Moramee) نیروهایش را به آن‌ جا هدایت کرد تا  از آن محافظت کنند و خودش به داخل رفت تا دانش موجود در داخل آن را یاد بگیرد.

سفینه‌ای از UNSC به نام روح آتش (Spirit of Fire) که توسط کاپیتان جیمز کاتر (James Cutter) فرماندهی می‌شد، به داخل منظومه وارد شد تا به نیروهای انسانی ضعیف و آسیب‌دیده آن‌ جا کمک کند. کاتر و همراهانش قادر بودند تا یک پایگاهی نزدیک قطعه فوررانرها برپا کنند و نیروهای UNSC حمله به منطقه‌ای که آربیتر در آن جا بود را آغاز کردند. با این حال، مورامی توانست با موفقیت اطلاعاتی که این قطعه داشت را به دست بیاورد: نقشه‌ای به سوی سیاره آرکیدیا (Arcadia). مورامی که می‌خواست بداند چه چیزی در آرکیدیا وجود دارد، اکثر نیروهایش را جمع کرد و از منظومه خارج شد.

با خروج بیشتر نیروهای کاوننت، UNSC به سرعت نیروی باقی‌مانده را شکست داد. بعلاوه، آن‌ها نقشه‌ای که به آرکیدیا اشاره می‌کرد را هم پیدا کردند. سفینه روح آتش و کارکنانش به سرعت از منظومه خارج شدند تا به سفینه کاوننت‌ها برسند. در نهایت،‌UNSC توانست سیاره Harvest را پس بگیرد.

۹ فوریه سال ۲۵۳۱: نبرد آرکیدیا

Arcadia 0رسیدن کاوننت به آرکیدیا خونین آغاز شد. سفینه کاوننت اکثر نیروهای دفاعی آرکیدیا در فضا را نابود کرد و نیروهای زمینی خود را در سیاره فرود آورد تا جمعیت انسانی سیاره را ارام کنند و به دنبال چیزی بگردند که قطعه موجود در Harvest به آن اشاره می‌کرد.

سفینه روح آتش خیلی زود از راه رسید و توانست به نیروهای منطقه در خارج کردن غیرنظامیان و تلاش‌های دفاعی آن‌ها در مقابل آربیتر کمک کند. با این که آن‌ها توانستند یک گنبد سپری و Scarab بزرگ کاوننت‌ها را نابود کنند، اما در نهایت نتوانستند مانع از پیدا کردن مکان فوررانرها توسط مورامی شوند. مورامی این مکان را در اعماق جنگل سیاره که به Etran Harborage اشاره می‌کرد، پیدا کرد. Etran Harborage یک دنیای سپری فوررانر بود که شامل مخازن بزرگ سفینه‌های جنگی فوررانرها می‌شد.

Forge hW1 0یکی از پیامبران کاوننت‌ها به نام پیامبر پشیمانی و مورامی در زمانی که نبرد در آرکیدیا شدت گرفته بود، به دنیای سپری رفتند و فهمیدند که برای فعال کردن سفینه فوررانرها نیاز به تماس انسانی دارند. مورامی به سرعت به آرکیدیا برگشت و توانست پروفسور اِلن آندرز را که روی تکنولوژی فوررانرها تحقیق می‌کرد، دستگیر کرده و منظومه را قبل از این که سفینه روح آتش به آن‌ها برسد ترک کنند.

کمی بعد سفینه فرمانده پرستون کول (Preston Cole) از Slipspace ظاهر شد و با باقی نیروهای کاوننت جنگید. بسیاری از سفینه‌های کاوننت که کمبود نیرو داشتند، سعی کردند تا به Etran Harborage پیش مورامی بروند. با خارج شدن سفینه‌های کاوننت از منظومه، UNSC برای بار دیگر پیروز شد. با این حال، نجات دادن پروفسور آندرز مهم‌ترین چیز بود. بنابراین روح آتش به سرعت از منظومه خارج شد تا به دنبال دشمنان برود.

۲۳ تا ۲۵ فوریه سال ۲۵۳۱: نبرد Etran Harborage

Beachhead level 0

UNSC به دنیای سپری رسید، جایی که رد پای کاوننت دیده می‌شد. با این حال، برخلاف کاوننت این اولین باری بود که UNSC در این منطقه حضور داشت. بنابراین طبق یک اشتباه، آن‌ها منجر به حمله Floodها شدند و چون مجبور بودند با این انگل‌ها بجنگند، زمان از دست رفت و مورامی توانست نقشه‌هایش را پیش ببرد.

سفینه روح آتش با شناسایی یک سیگنال که آندرز برای آن‌ها فرستاده بود فهمید که او در وسط اقیانوس است. زماتی که در حال نزدیک شدن به منطقه بودند، آب تقسیم به دو شد و سفینه را به لایه داخلی سیاره کشید. در این هنگام، روح آتش به صورت اتفاقی با سفینه نابودکننده کاوننت برخورد کرد و مجبور شد که با این سفینه وارد نبرد شود.

forge vs arbiterبا نزدیک شدن UNSC، مورامی، آندرز را مجبور می‌کند تا سفینه‌های فوررانر را فعال کند. زمانی که مورامی و سانگ‌هایلی‌های آن‌جا در شگفتی و ناباوری از دیدن سفینه‌ها به سر می‌بردند، آندرز خودش را به داخل تلپورتر نزدیک انداخت و به سطح داخلی سیاره رفت، جایی که سرجوخه جان فورج به سرعت او را پیدا کرد و به سفینه روح آتش برگرداند.

با فعال شدن سفینه‌های فوررانر، گروه روح آتش تصمیم گرفتند که تنها راهی که می‌توان کاوننت‌ها را متوقف کرد این است که از گرداننده Slipspace سفینه به عنوان بمب استفاده کنند و باعث شوند که ستاره مصنوعی موجود در هسته دنیای سپری منفجر شود و تمام سفینه‌های فوررانر و کاوننت‌های سیاره نابود گردد. پس از فرود آوردن سفینه، خارج کردن موتور آن و جمع‌آوری نیروهای لازم، UNSC حمله‌ای به مرکز سیاره را آغاز کرد.

۲۵ فوریه سال ۲۵۳۱: روح آتش به سختی فرار می‌کند

Forge bomb 0 0بعد از رسیدن به یک بالابری که می‌توانست بمب را به هسته سیاره ببرد، انسان‌ها آماده خروج شدند. با این حال، مورامی و چندین سانگ‌هایلی به UNSC حمله کردند. سرجوخه فورج و تیم قرمز اسپارتان ۲ توانستند دشمنان را شکست دهند اما بمب در راه آسیب دیده بود و دیگر نمی‌توانستند آن‌ را از راه دور فعال کنند.

در نهایت، فوج تصمیم گرفت که عقب بماند و دستگاه را به صورت دستی فعال کند. با شکست دادن آخرین نیروهای کاوننت، UNSC و سفینه روح آتش از لایه داخلی سیاره بیرون زد و به اتمسفر دنیای سپری وارد شد. در این زمان، فورج بمب را فعال کرد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، هسته سیاره منفجر شد و تمام کاوننت‌ها و سفینه‌های فوررانر با خاک یکسان شدند.

روح آتش در لحظه آخر توانست از محدوده انفجار خارج شود و در نتیجه ماموریت خود را به پایان ببرد و بشریت را به بهای بالا نجات دهد: بدون موتور Slipspace دیگر نمی‌توانستند به فضای کهکشانی انسان‌ها برگردند. کاپیتان کاتر دستور داد که تمام اعضای سفینه وارد Cryostasis (محفظه‌ای که در آن به صورت طولانی‌مدت به خواب می‌رفتند) شوند تا از سال‌های طولانی که انتظار آن‌ها را می‌کشد، زنده بیرون بیایند.

شما می‌توانید تمامی مقالات داستان بازی هیلو را در ادامه مشاهده کنید:

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن
منبع
Windowscentral
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x