مقالات ترجمه‌ای

نگاهی به بخش Volta در بازی FIFA 20

بازگشت فوتبال خیابانی و فراتر از آن!

در بازی FIFA 20 بخش جدیدی به نام Volta وجود دارد. این بخش در واقع بازگشت دوباره‌ی فرنچایز محبوب و گمشده ولی فراموش‌نشدنی FIFA Street است. با این حال، باید به فیفا استریت چاشنی The Journey را هم اضافه کنید، و البته یک سری مخلفات دیگر! در خود بخش Volta یک سری مود مختلف وجود دارد. از یک کمپین داستانی ۶ ساعته بگیرید تا لیگ‌های آنلاین با قابلیت صعود و سقوط به دسته‌های بالاتر و پایین‌تر و همچنین حالت عادی و آفلاین یعنی Kick-Off.

این بخش دو سال در دست ساخت بوده و با توجه به عظمت‌اش، زیادی برای عرضه‌ی سالانه بزرگ و توسعه‌ی آن سخت بوده است. طبق گفته‌ی کارگردان بازی، این بخش می‌خواهد هم طرفداران اصلی فرنچایز را درگیر کند و هم باعث آب شدن یخ گیمرهای کژوال بشود و آن‌ها را هم به خود جلب بکند. به هر روی، در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌های بخش Volta در FIFA 20 و نکات مهم آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


بیشتر از FIFA Street

حس و حال کلی Volta بیشتر بر اساس همان فوتبال ۱۱ به ۱۱ واقعی است. در حقیقت، این بخش مثل عناوین قبلی FIFA Street روی موتور گرافیکی دیگری که بتوان از آن خروجی آرکیدتری گرفت ساخته نخواهد شد. به عبارت دیگر، Volta حس و حال یک بازی کاملا جدید و متفاوت را ندارد، بلکه انگار یک ضمیمه به FIFA 20 است. تمامی آن تغییرات گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید مربوط به بخش‌های اصلی در Volta هم دیده خواهد شد. به شکل واضحی Volta از نسخه‌های مختلف فیفا استریت الگوبرداری کرده ولی نسبت به آن‌ها کمتر روی دریبل‌زنی و کارهای نمایشی تمرکز دارد.

زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی
خواندن

به دنبال ملاقات با برخی از ورزشکاران حرفه‌ای فوتبال خیابانی مثل ایزی حمدوی (Issy “Hitman” Hamdaoui) و اد ون گیلس (Ed Van Gils)، تیم سازنده دریافت که فوتبال خیابانی خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کردند با فوتبال واقعی هم‌سو و هم‌مسیر است. کارگردان بازی در این مورد می‌گوید: «در هسته خود هنوز به شکل پایه‌ای فوتبال است. اگر شما کسی را در تیم دارید که به زمین می‌رود و مدام دریبل می‌زند، اما تیمش می‌بازد، تماشاگران او را هو خواهند کرد.»

fifa20 1280x720


هنوز امکانات زیادی برای کارهای نمایشی وجود دارد

البته دو پاراگراف بالا به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید با حرکات تکنیکی خود به دوستان‌تان پز دهید. انجام کارهای نمایشی و تکنیکی در این بخش هم از فوتبال اصلی راحت‌تر است. دیگر کارهای نمایشی نیازی به فشردن چند کلید و حفظ کردن کمبوی مخصوص ندارند و خیلی راحت به کمک آنالوگ سمت راست روپایی زد و توپ را بالا آورد و یک دریبل هم به آن ضمیمه کرد! دیگر نیازی به حفظ کردن ترتیب کلیدها نیست. همچنین می‌توان از دیوارها هم به نفع خودتان استفاده کنید. به کمک آن‌ها راحت‌تر می‌توان حریف را فریب داد. پاس‌های معمولی را هم می‌توان زیبا و تکنیکی داد، نیازی به هیچ کلید اضافه‌ای هم نیست و بسته به سطح تکنیک بازیکنی که در اختیار دارید خود او می‌تواند پاس‌ها را به شکلی تکنیکی بفرستد.

این جنبه‌های قابل دسترسی برای همه، همان ویژگی‌هایی هستند که EA Sports روی آن‌ها تکیه کرده تا بتواند گیمرهای کژوال‌تر را هم به خود جلب کند. با این حال، اگر حرفه‌ای‌تر هستید هم نگران نباشید. هنوز هم می‌توانید حریف را حسابی زیر سوال ببرید. می‌توانید کاری کنید که در دنیای فوتبال خیابانی به آن «دیس کردن نهایی» می‌گویند. روی زانوهای خود بنشینید و با سر ضربه بزنید.

معرفی بازی Tokaido
خواندن

بخش داستانی

کارگردان بازی می‌گوید: «Volta یک جانشین برای The Journey نیست. این چیزی بسیار بسیار بزرگ‌تر است.» تلاش بر این بوده تا چیزی بسیار شخصی‌تر از The Journey پدید آید. همه چیز در مورد شما و شخصیتی است که خلق می‌کنید. در طول یک داستان شش ساعته، Volta سعی می‌کند تا گیمر را با فرهنگ فوتبال خیابانی آشنا کند. در این راه، شما با ستاره‌های معروفی چون Jayzinho ملاقات می‌کنید، به کشورهای مختلفی از جهان سفر می‌کنید و در مسابقات ۳ به ۳، ۴ به ۴ و ۵ به ۵ شرکت خواهید کرد. توانایی‌های بازیکن شما افزایش پیدا می‌کند، ولی خبری از ارتقای توانایی‌های هم‌تیمی‌هایتان نیست. به همین خاطر است که سیستم شکست دادن یک تیم و انتخاب یک بازیکن از آن به بازی اضافه شده است. هنوز معلوم نیست که این یک کمپین داستانی خطی است، یا مثل ماجراهای الکس هانتر شاهد انتخاب‌ها و تاثیر آن‌ها در بازی هم خواهیم بود. البته اگر خطی هم باشد جای افسوس چندانی نیست. به هر حال بخش The Journey اعتراضات فراوانی را به همراه داشت و خیلی‌ها از ملموس نبودن تاثیر انتخاب‌ها در بازی شکایت داشتند.

BUTNgmYggjmokQiiTaQywM


دنیای Volta

به‌نظر دنیای Volta بسیار گسترده‌ است. جنبه‌هایی از فوتبال ۱۱ به ۱۱ که در آن دست EA Sports بسته بوده، مثلا شخصی‌سازی کیت‌های تیم‌های لایسنس شده یا این حقیقت که زنان و مردان در فوتبال واقعی نمی‌توانند با هم بازی کنند در Volta یک محدودیت نیستند. این بخش همان‌قدر حساب و کتاب شده است که FIFA همیشه بوده و این چیز خوبی به شمار می‌رود. زمین‌های بازی مختلفی از سرتاسر دنیا در این بخش وجود دارد. از پشت بام‌های توکیو گرفته تا زمین‌های بازی قفس مانند لندن که دور آن‌ها بسته است. ولی فقط این زمین‌های بازی نیست که Volta را خاص می‌کند.

۱۰ جلد برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

برای مثال Squad Building Challengeها از بخش Ultimate Team را در نظر بگیرید. با بخشی انفرادی طرف هستیم که خلاقیت فردی در آن موج می‌زند. یک سری الزامات برای هر چالش در نظر گرفته شده ولی هزاران راه برای حل هر یک از آن‌ها وجود دارد. گفتیم که بعد از شکست هر تیم، شما می‌توانید یک بازیکن از آن تیم انتخاب کنید و به خدمت بگیرید. این مسئله به خودی خود یادآور آن Pink Slip Rewardها در نسخه‌های قدیمی Need For Speed است. گذشته از آن، در این زمینه حق انتخاب با شماست. از سوی دیگر، این یعنی شما با میلیون‌ها ترکیب مختلف ممکن است روبرو شوید، و این یعنی شما حق انتخاب‌های زیادی هم برای انتخاب بازیکن و چیدن تیم دلخواه خود دارید.


ظاهرت را انتخاب کن

ظاهر یک فوتبالیست خیابانی امضای اوست، پس جای تعجبی ندارد اگر شخصی‌سازی بخشی مهم در Volta باشد. کلی آیتم تزئینی در بازی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را خرید. از مچ‌بندهای ورزشی و شورت‌های پر زرق و برق گرفته تا تی‌شرت‌های متنوع، همگی با سکه‌های Volta قابل تهیه هستند. این سکه‌ها را با تکمیل چالش‌ها و به پایان رساندن مسابقات می‌توان دریافت کرد. خبری از خرید آن‌ها با پول واقعی نیست. آیتم‌های پوشیدنی را هم برای کاراکتر خود می‌توانید انتخاب کنید و هم برای کل تیم. در تلاشی برای تبدیل این بخش به یک لایو سرویس، مدام آیتم‌های جدیدی در این بخش در دسترس قرار می‌گیرد تا شما ترغیب شوید که مدام به بازی بگردید و ببینید چه آیتم‌های جدیدی اضافه شده تا بتوانید با آن‌ها به بقیه پز بدهید.

نگاهی به عملکرد شرکت الکترونیک آرتس روی کنسول‌های نینتندو
خواندن

64LqmRnmw4kZt28rdPt2S9 1200 80

بازگشت فوتبال داخل سالن

و در نهایت، از زمان FIFA World Cup 98 خبری از فوتبال داخل سالن در این فرنچایز نبوده است. با اضافه شدن سالن ژیمناستیک‌مانند مخصوص فوتسال، این رویا قرار است در FIFA 20 به حقیقت تبدیل شود. یک ویژگی خوشحال‌کننده برای خیلی از گیمرها.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن