مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های NFT در سال ۲۰۲۲

وقت طلا نیست، وقت NFT است!

بهترین بازی‌های NFT چی هستن؟ در ادامه با ما همراه باشین تا برترین بازی‌های کریپتویی رو بهتون معرفی کنیم، بازی‌های NFT که تجربه آن‌ها لازم است.

امروزه راه‌های بسیاری برای کسب درآمد در فضای مجازی وجود دارد. شاید اگر بخواهیم آن‌ها را تبدیل به یک لیست کنیم با چیزی شبیه به کتاب سری داستان‌های Miss Marple که ۴۰۳۲ صفحه‌ی ناقابل می‌باشد روبرو شویم! اما بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب؛ آیا به بازی‌های ویدیویی علاقه دارید؟ به پول درآوردن چطور؟ اگر جواب شما مثبت است با پیکسل آرتس همراه باشید!

بهترین بازی‌های NFT

NFT‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط کوین مک‌کوی (Kevin McCoy) و آنیل دَش (Anil Dash) پای خود را به دنیای رمزارز‌ها باز کردند. ۵ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۷ همه‌گیری این پدیده به لطف بازی CryptoKitties آغاز شد. اثری که در آن بازیکنان می‌توانستند به خرید و فروش NFT در قالب گربه‌های خانگی بامزه بپردازند؛ نکته‌ی جالب اینجاست که ارزش بعضی از این گربه‌ها به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسید! امروزه نیز شاهد عناوین NFT محور بسیاری هستیم که به لطف جذابیت و قابلیت کسب درآمد به محبوبیت بسیاری در میان کاربران رسیده‌اند.

NFTها چگونه کار می‌کنند و چطور می‌شود از بازی‌های NFT محور کسب درآمد کرد؟

محبوبیت NFT‌ها بیشتر به‌خاطر کلکسیونی بودن و قابلیت انتقال بی دردسر و سریع آن‌‌ها است. بنابراین استفاده کردن از آن‌ها در بازی‌های ویدیویی می‌تواند باعث فرصت‌های بسیار خوب برای کسب درآمد بازیکنان و توسعه‌دهندگان شود. اما تمام مارکت‌های بازی از روش سنتی ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند و در این حالت تنها توسعه‌دهندگان و مارکت‌های فروش سود می‌برند. ظاهرا این موضوع قرار است با ورود بازی‌های NFT محور حل شود و بازیکنان هم در کنار توسعه‌دهندگان بتوانند کسب درآمد کنند.

انتظارات ما از رویداد اکس باکس 20/20
خواندن

بازی‌های NFT محور تماما بر روی شبکه‌ی بلاک‌چین توسعه می‌یابند؛ همچنین تمام دارایی‌های بازیکنان در این عناوین به عنوان NFT‌های مجزا، بر روی شبکه‌ی بلاک‌چین ثبت می‌شوند. برای مثال وقتی شما در بازی Axie Infinity مسابقه‌ای را پیروز می‌شوید، و یا از فروشگاه بازی چیزی خریداری می‌کنید، جوایز و اجناس شما به صورت NFT‌های مجزا بر روی شبکه‌ی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند.

بازی‌های NFT محور چه نکات مثبتی دارند؟

امنیت مهم ترین فاکتور در بازی‌های NFT محور است و وجود آن، باعث کسب اعتماد بازیکنان و در کل ارتقای کیفی می‌شود. همان‌طور که پیش تر هم گفتیم، تمامی اطلاعات کاربران در شبکه‌ی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند؛ بنابراین تمامی تراکنش‌های آن‌ها به صورت کامل بررسی شده و از این رو، هیچ جایی برای تراکنش‌های غیرقانونی باقی نمی‌ماند.

همچنین قابل ذکر است که تمامی دارایی‌های بازیکنان به صورت مجزا رمزگذاری شده‌اند و به دلیل امنیت بالای شبکه‌ی بلاک‌چین، رمزگشایی اطلاعات ‌کاربران تقریبا غیر ممکن است و این موضوع نگرانی گیمر‌ها را از حملات سایبری و به سرقت رفتن اطلاعاتشان برطرف می‌کند.

در ۲۰۲۲ کدام بازی‌، بهترین بازی‌های NFT هستند؟

 

۱ – Axie Infinity

بهترین بازی‌های NFT

Axie Infinity، عنوانی بر پایه‌ی شبکه‌ی بلاک‌چین است که در هسته‌ی گیم‌پلی خود از فرانچایز محبوب Pokemon الهام گرفته است. در حال حاضر Axie Infinity به دلیل گیم‌پلی اعتیاد آور به یکی از پر طرفدارترین بازی‌های NFT محور تبدیل شده و به بازیکنان زیادی اجازه‌ی کسب درآمد از طریق انجام کار مورد علاقه‌ی خود را داده است. در Axie Infinity، بازیکنان باید “Axie”ها ( بخوانید اَکسی ) که حیوانات خانگی مجازی خود هستند را برای مبارزه پرورش بدهند و با خرید و فروش آن‌ها در فروشگاه بازی و یا شرکت کردن در رقابت‌های هفتگی، کسب درآمد کنند. شما می‌توانید راهنمای این بازی را در اینجا مطالعه کنید.

پنج بازی اکتیویژن بلیزارد که باید احیا شوند
خواندن

۲ – Gods Unchained

What is Gods Unchained GODS Breakthrough in the game Play

بازی Gods Unchained یک بازی Blockchain محور با سبک کارتی است که به شما اجازه‌ی جمع کردن یا خریدن کلکسیون بزرگی از کارت‌های دیجیتالی و حتی فروش و تبدیل آن‌ها به پول واقعی را با استفاده از سیستم NFT اش می‌دهد! و نکته‌ای که این بازی را جذاب‌تر می‌کند F2P2E ( Free to Play to Earn) بودنش است که یعنی شما بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید بازی را شروع کنید و با بدست آوردن ارز رایج بازی که GODS نام دارد، از آن درامد کسب کنید.  شما می‌توانید راهنمای این بازی را در اینجا مطالعه کنید.

۳ – Splinterlands

بهترین بازی‌های NFT
بهترین بازی‌های NFT

بازی Splinterlands هم عنوانی دیگر در سبک بازی‌های NFT محور است اما با یک تفاوت، در این اثر شما به جای نبرد با بازیکنان دیگر، با شیاطین مبارزه می‌کنید. این بازی، به دلیل نوآوری در طراحی جنبه‌های مختلف گیم‌پلی و راه‌های کسب درآمد متفاوت تر از دیگر عناوین Play to Earn، به یکی از عناوین محبوب دنیای بازی‌های کریپتویی تبدیل شد.

۴ – The Sandbox

بازی‌های NFT

استودیوی سندباکس (Sandbox) اولین بازی از مجموعه‌ی Sandbox را در ۲۰۱۱ و دومین بازی این مجموعه را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. این استودیو در سال ۲۰۲۱ با عنوان The Sandbox وارد عرصه‌ی بازی‌های NFT محور شد و دنیای کوچک و زیبای  Sandbox را به بازیکنان هدیه داد و با استقبال خوب کاربران اندروید و iOS روبرو شد.

 

۵ – Alien Worlds

بهترین بازی‌های NFT

این عنوان همانند Gods Unchained یک اثر کارتی است که بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید وارد دنیای آن شوید و به جمع کردن کلکسیونی از کارت‌های ارزشمند مشغول شوید. این بازی بر بستر متاوِرس (Metaverse) ساخته شده، و قابلیت اجرا بر روی شبکه‌های بلاک‌چین از جمله Etherium، WAX و Binance SmartChain را دارد.

۱۰ قهرمان صامت برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

 

نقش Stake کردن در بازی‌های NFT محور

NFT staking2 220104

با همه گیری NFT‌ها و ورود آن‌ها به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی، فرصت‌های بسیاری برای بازیکنان ایجاد شد تا بتوانند به کسب درآمد‌ خوبی برسند. اما این پایان داستان نیست، هنوز هم متود‌های مختلفی برای بیشتر سود کردن وجود دارد؛ متود Staking یکی از این روش‌ها است.

استیک کردن در اصل به معنی دریافت کردن سود، در ازای گرو گذاشتن دارایی است. بازیکنان در این روش می‌توانند دارایی‌های خود را به پلتفرم Staking سازگار با NFT‌های خود بسپارند و در مدت زمان تقریبا کوتاهی سود بسیار خوبی کسب کنند. البته مقدار سود با ارزش NFT‌های سپرده شده، رابطه‌ی مستقیم دارند. به صورت خلاصه این روش مثل سپرده‌گذاری پول در بانک و گرفتن سود به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت است.

مارکت‌های فروش NFT

B2N6J5S4SBG27NSWYB4SB4LWBM

مارکت‌های بسیاری برای خرید و فروش NFT‌ها وجود دارند و بازیکنان می‌توانند هر چیزی‌ را تا وقتی توکن غیرقابل تعویض باشد، در مارکت‌ اصلی بازی یا فروشگاه‌های رسمی و غیر رسمی به فروش برسانند. البته فروش NFT‌ها در اولین فرصت ممکن، کار درستی نیست. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را نزد خود نگه دارند و با تحلیل قیمت NFT مورد نظر خود، آن‌ را در سقف قیمت بفروشند.

جمع بندی

به پایان مقاله بهترین بازی‌های NFT رسیدیم. در حال حاضر، موضوع NFT،‌ تبدیل به یکی از مهم‌ترین و محبوب ترین مباحث در دنیای رمزارز‌ها شده است. البته این هنوز اول راه است و مطمئنا در آینده‌ی نزدیک شاهد گسترش عناوین کریپتو محور خواهیم بود. پس آن‌ها را امتحان کنید!

برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x