مقالات ترجمه‌ای

برترین غول آخرهای سری رزیدنت اویل

آنچه از یک بازی رزیدنت اویل به یادمان خواهد ماند

شما را نمی‌دانم، اما با عرضه رزیدنت اویل ۳ و معرفی شماره هشتم این سری دلم برای نسخه‌های قدیمی رزیدنت اویل تنگ شده است. از راهروهای وحشتناک در عمارت اسپنسر گرفته تا سالن‌های اداره پلیس شهر، رزیدنت اویل ما را به سرتاسر جهان برده و زامبی‌ها، هیولاها و آدم‌های بد را سر راه ما قرار داده است. بدترین آن‌ها نیز غول آخرها هستند. به‌خصوص آن‌هایی که برای شکست دادنشان به کلی مهمات و داشتن استراتژی نیاز بود. این موجودات مواردی هستند که مدت‌ها پس از پایان بازی به یادشان می‌آوریم. در این مقاله به بهترین غول آخرهای سری رزیدنت اویل نگاهی می‌اندازیم. فقط آگاه باشید که ادامه مطلب حاوی محتوایی است که داستان این سری را افشا می‌کنند.

رزیدنت اویل

Lisa Trevor در رزیدنت اویل ۱

لیزا ترور دختر جورج ترور، معمار مسئول ساخت عمارت اسپنسر است. متأسفانه، لیزا و مادرش جسیکا پس از بازدید از عمارت توسط آمبرلا دزدیده شدند و به زور مورد آزمایش قرار گرفتند. جسیکا درگذشت و آمبرلا سعی کرد با پوشاندن لباس او به تن یکی از دانشمندان، لیزا را فریب دهد تا باور کند مادرش هنوز زنده است. لیزا گول نخورد اما از این نیرنگ آشفته و عصبانی شده، دانشمندی را که لباس مادرش را پوشیده بود کشت و چهره وی را از هم درید. هنگامی که لیزا ترور را در بازی کشف می‌کنید او طی سال‌ها، جهش ژنتیکی وحشتناکی را پشت سر گذاشته، اما هنوز به طور مداوم به دنبال مادرش است. نبرد با او احتمالاً یکی از ساده‌ترین نبردها در بازی است و اگر شخصیت بری را زنده نگه دارید، این کار حتی ساده‌تر هم می‌شود. لیزا به دلیل داستان دل‌خراشی که دارد و این‌ که اساساً نامیرا است در فهرست ما قرار می‌گیرد. جای تعجب دارد که آمبرلا به جای آن همه آزمایش ناموفق، همین یک نمونه را به تولید انبوه نرسانده است!

استودیو Telltale Games؛ روایتی از سقوط و بازگشت دوباره
خواندن

رزیدنت اویل

Jack Baker در رزیدنت اویل ۷

جک بیکر یک موجود نامیرای دیگر است که در شماره هفت حضور دارد. او به نوعی نقش مشابه‌ای با نمسیس نسخه سوم بازی می‌کند. وی خطری دائم است که در خانه‌اش یکسره شما را تعقیب می‌کند. یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات رزیدنت اویل ۷ موقعی است که قصد فرار از خانه را دارید و یک افسر پلیس به کمک شما می‌آید. اما او به سرعت به وسیله جک کشته می‌شود و شما مجبور می‌شوید در محدوده گاراژی کوچک با او مبارزه کنید. بعداً جک دوباره با یک قیچی غول پیکر اره‌ای به دنبال شما می‌آید. سلاحی که اگر با آن یک ضربه بخورید کارتان تمام است. البته این همه ماجرا نیست؛ او بارها حمله می‌کند و همیشه فقط منتظر است تا شما را از پا درآورد. البته آخرهای بازی که می‌فهمید جک در واقع پدری مهربان است که به وسیله ویروسی عجیب آلوده شده، دلتان به حالش خواهد سوخت.

رزیدنت اویل

The Tyrant Model T-002 در رزیدنت اویل ۱

این نسخه از تایرنت با کد T-002، حاصل تلاش آمبرلا در ایجاد موجودی بی‌نقص است. این موجود منحصر به فرد بر خلاف همتایان زامبی‌اش از هوشی سرشار برخوردار است. در رزیدنت اویل ۱ آلبرت وسکر از دستور نابودی این موجود سرپیچی کرده و او را آزاد می‌کند، که این موضوع کمی درام به لحظات آخر بازی می‌افزاید؛ جایی که شما مجبور هستید در دو موقعیت مختلف با تایرنت مبارزه کنید. خوشبختانه هیچ چیزی در برابر نیروی موشک اندازی که دارید مقاوم نیست. البته هر چقدر قدرت آتش شما خوب باشد، باز هم این موجود چالش برانگیز است؛ چرا که می‌تواند با سه ضربه شما را ناکار کند. این هیولای عظیم با آن قلب بیرون از بدنش به عنوان غول نهایی نسخه اول رزیدنت اویل یکی از بهترین‌هاست.

قدرت متن در بازی‌‌های ویدیویی
خواندن

رزیدنت اویل

William Birkin در رزیدنت اویل ۲

ویلیام بیرکین خالق ویروس G است که با تزریق آن به خودش تلاش می‌کند از دسترسی آمبرلا به ویروس جلوگیری کند. نه تنها کاراکتر ترسناک Mr.X در بیشتر بازی به تعقیب شما مشغول است بلکه با ویلیام هم طرف هستید که هر وقت او را می‌بینید از حالت انسانی عادی‌اش فاصله بیشتری می‌گیرد. در پایان بازی او به هیولایی قدرتمند بدل می‌شود که دیگر ظاهرش قابل شناسایی نیست و تلاش می‌کند مانع فرار شما از شهر زامبی‌زده شود.

رزیدنت اویل

Alexia در رزیدنت اویل: کد ورونیکا

احساس می‌کنم این یکی از آن غول‌هایی است که اگر آن را وارد فهرست نمی‌کردم، توسط بسیاری از طرفداران رزیدنت اویل سرزنش می‌شدم. کد ورونیکا یک نسخه شماره‌دار و اصلی نیست اما قطعاً یکی از بهترین‌های سری رزیدنت اویل است. الکسیا پس از سال‌ها از خواب مصنوعی بیدار شده و در انتهای بازی سد راه شما می‌شود. و دقیقاً مانند بیرکین، او چندین بار در طول نبرد تغییر شکل می‌دهد. شما باید دائماً حرکت کرده، مهمات خود را حفظ نمایید و استراتژی پیاده کنید تا از شر وی خلاص شوید.

رزیدنت اویل

It در رزیدنت اویل ۴

It که همچنین به عنوان U-3 هم شناخته می‌شود یکی از بسیار غول‌های به یادماندنی در شماره چهارم است. بازی رزیدنت اویل ۴ آن‌قدر خوب است که می‌توان یک پنج غول برتر برای آن نوشت. شما در یک محیط بسته با It روبرو می‌شوید که فضای کمی برای جابجایی دارد و این کل درگیری را به طرز باورنکردنی متشنج می‌کند. دانستن اینکه هر لحظه It می‌تواند پریده و شما را با زبان بلند وحشتناکش خفه کند، کل سناریو را واقعاً مهیج می‌نماید. کشتن این غول آخر حقیقتاً کار سختی بود.

سرمایش فلز مایع پلی‌استیشن ۵ | مشکل یا راه‌حلی تضمین شده؟
خواندن

رزیدنت اویل

Jill Valentine/Albert Wesker  در رزیدنت اویل ۵

این یک انتخاب سخت دیگر بود زیرا رزیدنت اویل ۵ غول‌های به یادماندنی زیادی دارد. آنچه که سایر غول آخرها را از لیست خارج کرد، درگیری بزرگ با شخص آلبرت وسکر و جیل ولنتاین است. در ابتدای مبارزه، وسکر به شما اطلاع می‌دهد که جیل فقط هفت دقیقه فرصت دارد تا زنده بماند. در این مدت شما باید نه تنها با وسکر که توانایی‌های عجیب و غریب فوق انسانی‌ دارد مبارزه کنید، بلکه جیل هم به شما حمله‌ور می‌شود. پس از این که وسکر مجبور به ترک نبرد می‌گردد او جیل را باقی می‌گذارد تا کار شما را تمام کند. اما سرانجام موفق می‌شوید دستگاه کنترل ذهن را از وی جدا کرده و جیل را به خود سابقش برگردانید. با توجه به شرایط عاطفی کریس که مجبور شد با یکی از بهترین دوستانش بجنگد، به نظر من این نبرد بسیار عالی بود.

رزیدنت اویل

Mr.X در بازسازی رزیدنت اویل ۲

من مجبور شدم آقای ایکس اصلی را از نسخه جدید آن متمایز کنم زیرا در نسخه بازسازی شده او بسیار خطرناک‌تر است. آقای ایکس به هر جایی سرک می‌کشد و به هیچکس رحم نمی‌کند. این‌طور نیست که آقای ایکس نسخه اصلی ترسناک نبوده باشد اما نسخه بازسازی چنان شگفت‌انگیز است که او اعتباری دوباره پیدا می‌کند. آقای ایکس بی‌نقص طراحی شده و حتی اگر چند بار بازی را تمام کنید، همیشه وحشتناک باقی می‌ماند.

رزیدنت اویل

Bitores Mendez در رزیدنت اویل ۴

بیتورس مندز یا همان پنیر بزرگ، قبل از این که به طور واقعی با او بجنگید، چندین بار ظاهر می‌شود. این مرد بزرگ چند اخطار به شما خواهد داد اما از آنجا که قهرمان بازی خیلی سرسخت است، به راهش ادامه می‌دهد. مندز ممکن است ظاهرا غولی کت پوشیده مثل آقای ایکس باشد اما وقتی سرانجام با او درگیر شوید فرم کاملاً متفاوتی به خود می‌گیرد. او چیزی شبیه عقرب و هزارپا شده و اساساً به موجودی هولناک تبدیل می‌گردد که می‌تواند همه جور بلا سر شما بیاورد؛ مندز واقعاً رعب‌انگیز است.

نگاهی به عملکرد شرکت الکترونیک آرتس روی کنسول‌های نینتندو
خواندن

رزیدنت اویل

Nemesis در رزیدنت اویل ۳

چه کسی غیر از خود نمسیس می‌تواند در بهترین جایگاه فهرست ما قرار گیرد؟ او بزرگ، وحشتناک و پست است و همه دوستش داریم! نمسیس نوع دیگری از ویروس تایرنت است که توسط آمبرلا در اروپا ایجاد شده. با شنیدن خبر شیوع ویروس در آمریکا، نمسیس برای یافتن و از بین بردن تمام اعضای باقی مانده S.T.A.R.S فرستاده می‌شود. زیرا آنان می‌دانند تمام فجایعی که پیش آمده زیر سر آمبرلا است. نمسیس، شبیه آقای ایکس تمام بازی را در تعقیب جیل ولنتاین می‌گذراند تا او را از بین ببرد. چیزی که او را بسیار ترسناک‌تر کرده، این است که او بسیار سریع بوده و می‌توانست مانند عروسک پارچه‌ای شما را بلند نموده و به اطراف پرتاب کند. البته فریادهای «استااارز» وحشتناکی او هنوز هم ترسناک هستند. نمسیس به این دلیل که یکی از ترسناک‌ترین و سمج‌ترین غول آخرهای سری رزیدنت اویل است، به مرتبه برترین غول آخر این فهرست دست می‌یابد.

منبع
www.gamespew.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x