مقالات ترجمه‌ای

همه آنچه که باید پیش از عرضه بازی Resident Evil 3 Remake بدانید

بازگشت دوباره به راکون سیتی

زمان زیادی تا عرضه بازی Resident Evil 3 Remake در تاریخ جمعه ۱۵ فروردین ماه (۳ آوریل) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی باقی نمانده است. با عرضه نسخه دموی این بازی طی چند روز گذشته، انتظارات نسبت به آن به بالاترین میزان خود رسیده است و به موجب آن، طرفداران می‌توانند نگاهی اجمالی به وحشت آفریده‌شده از سوی نمسیس بی‌اندازند.

 چندین گزینه و همینطور رویدادهای متنوع برای پیش‌خرید کردن بازی Resident Evil 3 Remake تدارک دیده شده است تا بتوانیم خود را برای عرضه این عنوان موردانتظار آماده کنیم. در این مقاله به بررسی مواردی پرداخته‌ایم که طرفداران پیش از وارد شدن به ماجراجویی‌های قدیمی راکون سیتی (Raccoon City) باید آن‌ها را در نظر بگیرند.

پیش‌خرید و نسخه‌های ویژه Resident Evil ۳ Remake

1 2 resident evil 3 collectors edition

پیش‌خرید هر کدام از نسخه‌های بازی Resident Evil 3 Remake، فارغ از دیجیتالی بودن یا فیزیکی بودن آن، باعث می‌شود تا بسته Jill and Carlos Classic Costume Pack در دسترس شما قرار بگیرد. این بسته شامل پوشش‌هایی برای جیل و کارلوس است که شما را به یاد طراحی قدیمی این شخصیت‌ها در نسخه اصلی این بازی Resident Evil 3 (محصول سال ۱۹۹۹ میلادی) می‌اندازد و شامل مدل موی آن‌ها نیز می‌شود.

اگر مایل به خریدن بازی Resident Evil 3 Remake برای رایانه شخصی خود هستید باید بدانید که نسخه مخصوص این پلتفرم تنها به صورت فیزیکی از طریق فروشگاه استیم در دسترس قرار خواهد داشت. متاسفانه، این گفته به این معناست که نسخه Collector بازی Resident Evil 3 Remake تنها برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس قرار خواهد بود چراکه این نسخه‌ها به صورت فیزیکی عرضه می‌گردند. علاوه بر این، در حالیکه نسخه استاندارد این بازی علاوه بر بازی اصلی شامل بخش چندنفره مستقل آن، یعنی Resident Evil Resistance نیز می‌شود، نسخه کالکتور محتوای نسبتاً بیشتری داشته و ۱۷۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن روی رایانه شخصی نشان از صحیح بودن سیاست ایکس‌باکس دارد
خواندن

نسخه Resident Evil 3 Collector’s Edition شامل اکشن فیگور ۱۱ اینچی جیل ولنتاین (Jill Valentine) می‌شود که به نسخه امروزی و بازسازی‌شده آن شباهت دارد. همچنین این بسته شامل کتاب‌های هنری «Project: N» و «Project: R» نیز می‌شود که خود آن‌ها حاوی عکس‌ها، گزارش‌ها و اسنادی‌ است که به نظر می‌رسد مشابه با اسناد رسمی تولیدشده از سوی شرکت Umbrella Corporation باشد که برای آزمایش‌های نیمه‌کاره مانده متعدد خود درست کرده است. پوستر دوطرفه Raccoon City نیز در بسته Resident Evil 3 Collector’s Edition جای دارد که نقشه شهر راکون را به تصویر می‌کشد. به نظر می‌رسد این نقشه همان نقشه‌ای است که بازماندگانِ شیوع از آن استفاده می‌کنند و نقاط کلیدی شهر را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، در نسخه Resident Evil 3 Collector’s Edition شاهد آلبوم موسیقی متن دیجیتالی نیز هستیم که موسیقی متن استفاده شده برای Resident Evil 3 و Resident Evil Resistance را در دسترس خریداران این نسخه قرار می‌دهد. شاید مهم‌ترین آیتم قرارگرفته در نسخه Collector’s Edition «نسخه جایگزین S.T.A.R.S. از جعبه آیتم‌های نمادین» باشد. بر اساس توضیحات رسمی مندرج برای این نسخه، به نظر می‌رسد که تمام آیتم‌های Collector’s Edition در این جعبه موجود باشد. با توجه به اینکه فیگور ۱۱ اینچی جیل ولنتاین در این نسخه قرار دارد، احتمالاً شاهد بسته‌بندی نسبتاً بزرگی برای نسخه کالکتور عنوان Resident Evil 3 Remake باشیم که باید به آن توجه شود.

نگاهی دقیق‌تر به Resident Evil ۳ Remake

1 3 resident evil 3 remake

وقایع داستانی Resident Evil 3 Remake در بازه زمانی جالبی از جهان Resident Evil جریان دارد، وقایع داستانی این بازی درست پیش از شروع اتفاقات نسخه دوم این سری روایت می‌شود و در عین حال به وقایع روی داده پس از آن نیز اشاره دارد. به بیان دیگر، داستان Resident Evil 2 درست بین داستان بازی Resident Evil 3 Remake در جریان می‌باشد. زمانی که دکتر ویلیام برکین (Dr. William Birkin) در حال آماده‌سازی خود برای فروش نمونه ویروس تولیدشده‌اش به ارتش ایالات متحده است، شرکت Umbrella نیروی ویژه خود را می‌فرستد تا ضمن دستگیری او، آزمایشگاه زیرزمینی‌اش در شهر راکون را نیز مصادره کند. قبل از وقایع داستانی دو بازی Resident Evil 3 و Resident Evil 2، در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۸، شرکت آمبرلا تلاش کرد تا دکتر برکین را در آزمایشگاهش ترور کند که البته در این راه ناموفق بود. در عوض، دکتر برکین به سرعت ویروس G را به خود تزریق کرد و همین کار نیز باعث شد تا از این مخمصه فرار کند؛ با این حال، در این بحبوحه، ویروس T که به صورت مایع است، کاملاً کف آزمایشگاه ریخت و باعث شکل‌گیری حوادثی شد که مطمئناً آن‌ها را می‌دانید.

بهترین بازی‌های نادیده گرفته شده در نسل هشتم
خواندن

طی روزهای بعد، موش‌ها به ویروس T ریخته شده در آزمایشگاه مبتلا شده و باعث شدند تا فاضلاب‌های زیرزمینی تماماً آلوده شوند. وقایع داستانی Resident Evil 3 از روز ۲۸ سپتامبر همان سال آغاز می‌شود، جایی که ویروس T خود را به سطح شهر رسانده و انسان‌ها را آلوده و آن‌ها را به زامبی تبدیل کرده است. علاوه بر این‌ها، شهر راکون نیز در قرنطینه قرار گرفته و جیل ولنتاین تلاش می‌کند تا از شهر فرار نماید. بازی از محل اقامت او در یک ساختمان آپارتمانی آغاز می‌شود.

دموی Resident Evil ۳

برای آن دسته از کسانی که برای تجربه بازی Resident Evil 3 و آغاز ماجراجویی در آن، تا روز ۱۵ فروردین (۳ آوریل) طاقت ندارند باید بگوئیم که شرکت کپکام (Capcom) اقدام به عرضه نسخه دمویی از این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی کرده است که در حال حاضر نیز در دسترس قرار دارد. برخلاف نسخه دموی ۳۰ دقیقه‌ای و کوتاه Resident Evil 2 که تنها یک بار می‌شد آن را تجربه کرد، دموی Resident Evil 3 قابل تکرار است و برای تجربه آن، محدودیت زمانی نخواهید داشت. گفته شده که نسخه دموی Resident Evil 3 کمتر از یک ساعت زمان دارد و حاوی برخی از خیابان‌های Raccoon City می‌شود که بازی‌بازان می‌توانند وارد برخی فروشگاه‌ها و رستوران‌های آن شوند. ماموریت اصلی این نسخه آن بوده که بازی‌بازان با جستجوی موارد مختلف در محیط، به ایستگاه موردنظر راه پیدا کنند.

برای کسانی که نسبت به عملکردهای نمسیس (Nemesis) در گیم‌پلی بازی Resident Evil 3 کنجکاو هستند باید بگوئیم که این نسخه دمو شامل برخوردهای کاملی با نمسیس می‌شود که قدرت‌های بی‌امان و پرخاشگری آن را به تصویر می‌کشد. برخی از طرفداران توانسته‌اند با بررسی این نسخه به وجود نوع جدیدی از زامبی‌ها اشاره کنند که توسط نمسیس جهش یافته‌اند.

معرفی شخصیت‌های Atriox و Escharum در بازی هیلو اینفینیت
خواندن

Resident Evil Resistance و بتای عمومی آن چیست؟

1 4 resident evil resistance

گنجاندن بازی آنلاین و چندنفره مستقل Resident Evil Resistance در Resident Evil 3، قطعاً این عنوان را به یک بسته کامل تبدیل می‌کند. Resident Evil Resistance یک بازی آنلاین چهار به یک است که در آن، چهار بازیکن هر یک کنترل یکی از بازماندگان را بر عهده می‌گیرند و باید با شخصی که کنترل Mastermind را بر عهده دارد، مقابله کنند. Mastermind در یک ترمینال رایانه‌ای قرار دارد و می‌توان با استفاده از آن، هیولاهای مختلفی خلق و آن‌ها را کنترل کرد که از جمله این کنترلر می‌توان به Mr. X. The Mastermind اشاره کرد. بازیکنی که این نقش را بر عهده می‌گیرد، می‌تواند ضمن تنظیم کردن تله‌ها بر سر راه چهار بازمانده، برج‌های اسلحه را نیز کنترل کرده تا جلوی بازماندگان را بگیرد. برج‌های شلیک‌کننده را باید جاهایی گذاشت که بازماندگان بیشترین عبور و مرور را از آنجا برای یافتن آیتم‌های کلیدی دارند.

کپکام تائید کرده که Resident Evil Resistance قانون کلی و مشخصی ندارد اما با این حال، خط داستانی کوچکی داشته تا مقابله چهار به یک بازیکنان را توضیح دهد. بازماندگان نقش گزینه‌های آزمایشگاهی شرکت آمبرلا را دارند که در محیطی آزمایشگاهی قرار گرفته‌اند که آمبرلا می‌تواند تمام رفت و آمد آن‌ها را بررسی کرده و سلاح‌های بیولوژیکی خود را تست کند. کسانی که نقش Mastermind را در Resident Evil Resistance بر عهده می‌گیرند، می‌توانند کنترل شخصیت‌هایی نظیر الکس وسکر (Alex Wesker) و حتی آزول اسپنسر (Ozwell Spencer)، یکی از تاسیس‌کنندگان شرکت آمبرلا، را بر عهده گیرند.

Resident Evil Resistance Open Beta از تاریخ جمعه ۸ فروردین ماه (۲۷ مارس) در دسترس قرار خواهد گرفت و تا روزی که بازی عرضه شود، می‌توان نسبت به تجربه آن اقدام کرد. هنوز مشخص نیست که آیا پیشرفت‌های بازیکنان در Resident Evil Resistance Open Beta را می‌توان در زمان عرضه به نسخه اصلی این بازی نیز انتقال داد یا خیر.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته چهارم دی ماه منتشر می‌شوند (۲۰ تا ۳۰ دی ماه)
خواندن

بازی موردانتظار Resident Evil 3 Remake در تاریخ جمعه ۱۵ فروردین ماه (۳ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع
gamerant

مهرداد میرشاهی

علاقه‌مند به سینما و بازی‌های ویدئویی.
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن