مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲

لیستی از بهترین عناوینی که می‌توانید برای هدست واقعیت مجازی خود بخرید

بهترین بازی‌هایی که می‌توان برای هدست واقعیت مجازی «آکویلوس کوئست ۲» (Oculus Quest 2) معرفی نمود، کاری فراتر از سرگرم کردن یا پرت کردن حواس شما از مشکلات روزمره زندگی خواهند کرد؛ این عناوین، بازیکنان را به دنیای کاملاً جدیدی منتقل کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از اتاق خواب خود، به کاوش در جهان‌های مجازی جدیدی دست زنند. فرقی نمی‌کند که شما یکی از تازه‌واردان دنیای واقعیت مجازی باشید، یا یکی از افرادی که چند سال است از این تکنولوژی استفاده کرده و اکنون بدنبال اضافه کردن عناوین جدیدی به مجموعه بازی‌های خود است؛ در مقاله «بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲» تلاش کرده‌ایم تا عناوین با ارزشی را به شما معرفی کنیم. تکنولوژی مورد استفاده در هدست واقعیت مجازی آکیولوس کوئست ۲ بگونه‌ای است که تجربه منحصر بفردی را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد، تجربه‌ای که هیچیک از دو کنسول نسل جدید پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، قابلیت ارائه آن را به بازیکنان نخواهند داشت.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 11

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲ 

اینکه چه بازیی را بهترین بازی آکیولوس کوئست ۲ بنامیم، به سبک مورد علاقه هر فرد بستگی دارد؛ بطور مثال اگر به سبک تیراندازی علاقه دارید، بازی Population:One می‌تواند تجربه حضور در یک عنوان بتل رویال خارق العاده را برای شما فراهم کند؛ بازیکنان در این عنوان قادر خواهند بود تا از روی سطوح مختلف به رقیبان خود شلیک کنند؛ طرفداران عناوین تیراندازی، همچنین می‌توانند بازی SuperHot VR را در لیست عناوین مورد علاقه خود قرار دهند. اگر علاقه زیادی به خشونت و تیراندازی ندارید، می‌توان بازی‌هایی نظیر Beat Saber ،Topgolf ،Real VR Fishing و Eleven Table Tennis را به شما معرفی کرد.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲ که ارزش خریدن دارند

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 12

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Population:One

بازی Population:One یک عنوان واقعیت مجازی انحصاری آکیولوس در سبک بتل رویال است و بسیاری آن را یک کپی بی قید و شرط از بازی محبوب Fortnite به حساب می‌آورند اما سازندگان Population:One ابتکارات منحصر بفردی را در بازی خود خلق کرده‌اند و به همین دلیل، نباید نسبت به خلاقیت آن‌ها کم لطفی کرد و محصولشان را یک کپی دانست؛ در بازی Population:One، شما و دو نفر از هم تیمی‌هایتان در محیطی قرار می‌گیرید که باید از طریق آن، تجهیزات و سلاح‌هایی را برای خود دست و پا کنید و سپس به مبارزه با سایر تیم‌ها پرداخته و آخرین تیم بازمانده به عنوان تیم برنده اعلام خواهد شد. در دنیای این بازی با سلاح‌های مختلفی روبرو خواهید بود و می‌توانید سازه‌های مختلفی را بسازید؛ تا به اینجا همه چیز مشابه بازی Fortnite بود اما یکی از چیزهایی که Population:One را از Fortnite متمایز می‌کند، سیستم مبارزه عمودی آن است؛ در این بازی می‌توانید از هر سطحی که مشاهده کردید بالا بروید و این موضوع باعث می‌شود که در میادین نبرد، شاهد شدیدتر شدن مبارزات باشید؛ سیستم مبارزه عمودی این بازی باعث می‌شود که کلیه تیم‌های حاضر در آن بدنبال رسیدن به زمینی با ارتفاع بلندتر باشند تا از آن به عنوان یک مزیت استفاده کنند؛ قرار گرفتن در زمینی با ارتفاع بیشتر نسبت به سایرین، این مزیت را برای شما ایجاد می‌کند که یا به سمت میادین نبرد پرواز کنید، و یا آنکه خود را به سرعت به موقعیت دیگری از نقشه بازی برسانید. بازی Population:One از سیستم جدید و منحصر بفردی استفاده می‌کند و به جرات می‌توان گفت که خون تازه‌ای را در رگ‌های ژانر بتل رویال جاری کرده است.

۱۰ بازی جهان‌باز که از بزرگ‌ترین نقشه قابل بازی برخوردار هستند
خواندن

اینکه بتوان یک بازی با ویژگی‌ها و طراحی گفته شده در بالا را با کیفیت فوق العاده‌ای اجرا نمود، یکی‌دیگر از مزایای Population:One به حساب می‌آید؛ این بازی علاوه بر ارائه کنترل‌های دقیق، از محیطی جذاب و گیم‌پلیی سرگرم کننده برخوردار است؛ برای زنده نگهداشتن دنیای این بازی، سازنده آن یعنی BigBox VR، همواره رویدادهای جدیدی را در دنیای آن ارائه می‌کند.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 1

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی SuperHot VR

این بازی از سیستمی مشابه با عنوان SuperHot بهره می‌برد، بدین معنی که دشمنان شما تنها زمانی حرکت می‌کنند که شما حرکت کنید؛ تنها تفاوت این دو عنوان، آن است که دنیای SuperHot در SuperHot VR، بصورت واقعیت مجازی قابل اجرا خواهد بود که این موضوع بر هیجان بازی افزوده است. بصورت کلی، می‌توان بازی SuperHot را یک عنوان ویدئویی (در سبک اول شخص) منحصر بفرد و فوق العاده خواند، حال که سازندگان این بازی، آن را بصورت واقعیت مجازی نیز ارائه کرده‌اند، مثل این می‌ماند که یک خودروساز، ماشین خود را توربو شارژ کرده باشد! چرا؟ چون در حالیکه بازی شما بصورت Slow Motion در حال اجرا است، دنیای واقعیت مجازی آن، بقدری جذاب خواهد بود که به هیچ‌وجه متوجه کندی زمان نخواهید شد و تنها چیزیکه برایتان اهمیت خواهد داشت، این است که در کجا حضور دارید و باید چند گام به اطراف حرکت کنید تا از برخورد گلوله دشمنان به خودتان جلوگیری کنید.

یکی از نکات جذاب و بسیار سرگرم کننده در مورد بازی SuperHot VR، این است که در زمان اجرای بازی، کتاب یا سلاحی را به سمت یکی از دشمنان که در حال پیشروی است پرتاب کنید و سپس به تماشای خرد شدن آن بپردازید، اینکار حسی همچون «جیسون بورن» (Jason Bourne)، «جان ویک» (John Wick) یا «آستین پاور» (Austin Powers) به شما خواهد داد، اما مراقب باشید، با وجود آنکه اینکار بسیار جذاب است، اما از طرف دیگر، می‌تواند دردسرهای زیادی را برای شما درست کند، بنابراین اگر قصد انجام این کار را داشتید، حتماً به محیط اطرافتان توجه کنید.

داستان Halo قسمت دوم: جنگ فوررانرها - Flood و شلیک اشعه‌های Halo
خواندن

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 2

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Beat Saber

اگر بازی‌های Guitar Hero و Dance Dance Revolution را به درون ظرفی بریزید و به عنوان ادویه، مقداری «جنگ ستارگان» (Star Wars) به آن اضافه کنید، بازی Beat Saber را بدست خواهید آورد! در این بازی، دو شمشیر نوری (یکی قرمز و دیگری آبی) در اختیار خواهید داشت و بایستی هر شمشیر را به مکعب همرنگش بزنید؛ با پیشروی در دنیای بازی، سرعت عبور مکعب‌ها بیشتر شده و عوامل خطرسازی نظیر بمب و دیوار نیز به بازی اضافه خواهند شد که بایستی از برخورد با آن‌ها اجتناب کنید؛ اگر می‌خواهید مجموعه‌ای کامل از تمرینات ورزشی را همزمان با شنیدن موسیقی متن EDM انجام دهید، بازی Beat Saber را از دست ندهید؛ این بازی یک تجربه منحصر بفرد و جذاب را برای شما به ارمغان خواهد آورد، تجربه‌ای که تنها در دنیای واقعیت مجازی می‌توانید به آن دست‌یابید.

بازی Beat Saber از یک حالت تک نفره برخوردار است که چالش‌های متعددی را در پیش‌روی بازیکنان گذاشته و آن‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند؛ سازندگان این بازی اخیراً بروزرسانیی را برای حالت چند نفره آن منتشر کرده‌اند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با دوستان خود، به اجرای بازی پرداخته و مهارتشان را به رخ یکدیگر بکشند.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 3

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی The Walking Dead: Saints & Sinners

بازی The Walking Dead: Saints & Sinners اولین عنوان AAA تک نفره هدست آکیولوس کوئست به حساب می‌آید و تجربه حضور در یک دنیای واقع گرایانه و ترسناک را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ در این بازی باید بصورت دزدکی به اطراف حرکت کرده، به دشمنان (زامبی‌ها) شلیک نموده و در نهایت، راه درست را از میان گروه‌های بزرگی از زامبی‌ها که «نیواورلئان» (New Orlean) را به تصاحب خود درآورده‌اند، انتخاب کنید؛ یکی از نکات قابل توجه این بازی، آن است که هر تصمیم شما، عواقبی در دنیای The Walking Dead: Saints & Sinners خواهد داشت.

آیا در سال ۲۰۲۰ هنوز هم Tera ارزش تجربه دارد؟
خواندن

این بازی از یک سیستم پیشرفته ساخت و ساز برخوردار است و به شما اجازه خواهد داد تا ابزار و تجهیزات مختلفی را برای خود بسازید؛ همچون زندگی واقعی، باید از سلاح‌ها و تجهیزات خود محافظت کنید، چراکه به مرور زمان، آسیب‌پذیر خواهند شد. جهت رسیدن به اهدافتان، قادر خواهید بود که از روش‌های مختلفی استفاده کنید؛ اینکه ماموریت‌های خود را بصورت مخفی کاری انجام دهید، اجرای بازی را مقداری سخت و زمان‌بر می‌کند، اما از طرف دیگر، اگر بخواهید با تیراندازی به اهداف خود برسید، این امکان وجود خواهد داشت که در ادامه بازی، با کمبود مهمات روبرو شوید و این موضوع در زمانی که در مقابل انبوهی از زامبی‌ها قرار گرفته‌اید، دردسر بزرگی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

به جرات می‌توان بازی The Walking Dead: Saints & Sinners را عنوانی خواند که کمبود آن در فروشگاه کوئست، بخوبی احساس می‌شد؛ این بازی را می‌توان یکی از بهترین عناوین AAA برای واقعیت مجازی دانست.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 4

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی The Climb

بعضی اوقات باید به خود استراحت داده و از هرج و مرج زندگی (یا دنیای خشونت آمیز عناوین اکشن)، به دامان طبیعت پناه برد! اجازه دهید بازی The Climb را به شما معرفی کنیم، یک عنوان واقعیت مجازی که توسط استودیوی سازنده بازی‌های محبوب Far Cry و Crysis، یعنی «کرایتک» (Crytek) ساخته شده است و به عنوان یک شبیه ساز کوهنوردی، به شما اجازه می‌دهد تا بصورت آزادنه از هر کوهی (از آلپ گرفته تا رشته کوه‌های جنوب غربی آمریکا) بالا بروید. جهت ساخت دنیای بازی The Climb، از موتور گرافیکی قدرتمند CRYENGINE استفاده شده است.

۱۰ بازی نقش‌آفرینی برتر سال ۲۰۱۹
خواندن

در تمامی مراحل این بازی با چالش‌هایی روبرو خواهید بود که جهت گذر از آن‌ها، باید از تکنیک مناسبی استفاده کنید؛ جهت صعود از هر کوهی، شما با مسیرهای مختلفی روبرو خواهید بود و می‌توانید و از هر کدام که دوست داشتید عبور کنید و به عنوان پاداش، چشم انداز منحصر بفردی را شاهد باشید. اگر صعود خود را با موفقیت انجام دهید، رنک شما افزایش یافته و قادر خواهید بود که ابزار جدیدی خریداری کنید. بازی The Climb یک تجربه نفس‌گیر از نظر بصری و جسمی (فیزیکی) به حساب می‌آید؛ اگر بدنبال فرار از چالش‌های روزمره دنیای واقعی هستید، بازی The Climb را از دست ندهید.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 5

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Pokerstars VR

یک بازی شبیه ساز کازینو چند نفره رایگان که در آن شاهد محیط‌های منحصر بفرد خواهید بود؛ این بازی به شما اجازه خواهد داد تا در هر کجا که دوست داشتید، به اجرای بازی پوکر بپردازید، از پشت بام‌های شهر «ماکائو» (Macau) گرفته تا قلعه‌های قرون وسطایی. در بازی Pokerstars VR قادر خواهید بود تا یا با دوستان همیشگی خود، و یا سایر افراد (که بصورت تصادفی توسط بازی انتخاب می‌شوند.) به اجرای بازی بپردازید. هر چه بیشتر این بازی را اجرا کنید، امتیازات بیشتری بدست خواهید آورد که به شما اجازه خواهند داد تا آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید. در این بازی شاهد چالش‌های مختلفی (روزانه، هفتگی و …) خواهید بود که در صورت انجام آن‌ها، پاداش دریافت خواهید کرد و همچنین می‌توانید به ۳۰ دستاورد مختلف، دسترسی پیدا کنید.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 6

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Onward

۹ ژانری که در دهه اخیر صنعت بازی را تعریف کردند
خواندن

بازی Onward شباهت زیادی به عنوان Rainbow Six: Siege دارد؛ در این بازی، بازیکنان بایستی در قالب گروه‌های پنج نفره به مبارزه با هم بپردازند؛ استراتژی، برنامه‌ریزی و کار گروهی، عواملی هستند که در موفقیت در مراحل این بازی بسیار تاثیر گذار خواهند بود؛ این بازی عملکرد بسیار خوبی روی هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ (نسبت به سایر هدست‌ها) داشته است.

طراحی بازی Onward بگونه‌ای بوده است که بازیکنان را قادر می‌سازد بدون نگرانی، به هر کجای نقشه بازی که دوست داشتند بروند و محدودیتی نداشته باشند. نحوه بارگذاری سلاح‌های این بازی بگونه‌ای است که حس حضور در یک گروه نظامی واقعی را به شما منتقل می‌کند؛ در بازی Onward شاهد حضور بیش از ۴۰ نوع سلاح خواهید بود که جهت بارگذاری خشاب‌های آن‌ها، ابتدا باید خشاب را بصوت کامل خالی کنید. تجهیزاتی که در طول مراحل این بازی به همراه خواهید داشت (صرفنظر از سلاح‌ها) عبارتند از سرنگ سلامتی، رادیو و تبلت که به ترتیب روی کمر، شانه سمت چپ و پشت شما قرار گرفته‌اند؛ آیتم‌های گفته شده به شما کمک خواهند کرد تا یکی از هم تیمی‌های آسیب دیده‌تان را احیا کرده و همچنین با سایر هم تیمی‌هایتان ارتباط برقرار کنید.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 7

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Topgolf with Pro Putt

بازی Topgolf یکی از بهترین عناوین واقعیت مجازی در خصوص شبیه سازی بازی گلف به حساب می‌آید؛ در این بازی با مراحل، باشگاه‌ها و توپ‌های مختلف و کاملاً واقع گرایانه‌ای روبرو خواهید بود؛ این بازی اخیراً بروزرسانیی را دریافت کرده است که قابلیت‌هایی نظیر تماشای ویدئوهای یوتیوب، پشتیبانی از حالت چند نفره (با امکان حضور هفت نفر بصورت همزمان) و … را به آن اضافه کرده است. از طریق منوی اصلی این بازی، شما به زمین‌های تمرین مختلف، حالت حرفه‌ای و همچنین حالت چند نفره دسترسی خواهید داشت؛ حالت‌های چند نفره این بازی، شما را به یاد بازی‌های آرکیدی همچون Tiger Woods خواهند انداخت.

واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌های بازی‌های ویدئویی در نسل هشتم
خواندن

جهت سرگرم کننده‌تر شدن دنیای بازی، سازندگان آن «دستاوردها» (Achievements)، سیستم امتیازدهی و همچنین تابلوی امتیازاتی را در دسترس بازیکنان قرار داده‌اند تا مشوق آن‌ها جهت پیشرفت در این بازی هیجان انگیز باشند. از طریق بازی Topgolf قادر خواهید بود که تجربه منحصر بفردی را در دنیای بازی گلف (چه بصورت انفرادی و چه با حضور دوستانتان) بدست آورید.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 8

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Until You Fall

بازی Until You Fall تجربه‌ای منحصر بفرد در دنیایی مشابه مجموعه بازی Dark Souls را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ این بازی از گیم‌پلیی رضایت بخش، آثار هنری جذاب و موسیقی متن هیجان انگیزی برخوردار است. در بازی Until You Fall، شما به دو سلاح مجهز خواهید شد (شمشیر، گرز یا چاقو) و سپس در مقابل دشمنانتان قرار خواهید گرفت. متاسفانه اکثر وقت شما در این بازی، با کشته شدن در میادین نبرد سپری خواهد شد! هر زمان که کشته شوید، توانایی یا ارتقاء جدیدی را بدست خواهید آورد که می‌توانند منجر به پیروزی شما در میادین نبرد شوند.

مطمئناً مبارزات سخت و نفس‌گیری که با باس‌های این بازی خواهید داشت، شما را کلافه و حتی دیوانه خواهند کرد؛ جهت پرهیز از طولانی شدن مبارزات، بهتر است که همواره تجهیزات نظامی خود را ارتقاء و بهبود دهید؛ اگر از طرفداران مجموعه بازی Soulsborne هستید، پس اجرای بازی Until you Fall را به شما توصیه می‌کنیم.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 9 1

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست ۲: بازی Real VR Fishing

پس از به پایان رساندن مراحل جهنمی بازی Until You Fall، برای آنکه استرس کاذب را از بین برده و به آرامش برسید، به اجرای بازی Real VR Fishing بپردازید؛ در کمال تعجب، این بازی ساده (شبیه سازی) ماهیگیری، به لطف محیط‌های واقع گرایانه و تنوع زیاد ماهی‌ها، خود را به یکی از بهترین بازی‌های هدست کوئست تبدیل کرده است؛ به لطف سازندگان خلاق این بازی، شما قادر خواهید بود تا در زمان ماهیگیری، براحتی لم داده و ویدئوهای یوتیوب را نیز تماشا کنید.

بزرگترین نقل و انتقالات صنعت بازی
خواندن

بازی Real VR Fishing به شما اجازه می‌دهد تا دعوتنامه‌ای برای دوستان خود ارسال کرده و سپس، در کنار آن‌ها به ماهیگیری بپردازید؛ قابلیت سفارشی سازی کلیه تجهیزات، آواتار و … به بازیکنان داده شده است و وجود درجات سختی مختلف برای مراحل این بازی، هر بازیکنی را (از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای) قادر ساخته تا از دنیای این عنوان ویدئویی لذت ببرد. این بازی از آب و هوایی پویا و رویدادهای مختلفی برخوردار است که مانع از خستگی بازیکنان و تکراری شدن مراحل می‌شوند. هر ماهیی که می‌گیرید، به آکواریوم شخصی شما اضافه خواهد شد که در کنار دستاوردهای موجود در دنیای بازی، حس پیشرفت در دنیای Real VR Fishing را به بازیکنان منتقل خواهد کرد.

بهترین بازی‌های آکیولوس کوئست 2 10

منبع
tomsguide
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x