مقالات ترجمه‌ای

راهنمای بازی پابجی | نکات و ترفندها بازی PUBG

74 نکته و ترفند برای بازیکنان تازه‌وارد و قدیمی

بازی پابجی یا PlayerUnkown’s Battlegrounds برای افرادی که دوست دارند نام کامل آن را بگویند، به ظاهر بازی ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما نمونه‌ایی کلاسیک از آن دسته عناوینی بوده که عمیق‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌آید. در این مقاله راهنمای بازی پابجی تلاش می‌کنیم تا این عمق را به صورت جامع پوشش دهیم، از نکات و ترفندهای بازی پابجی برای تازه‌واردان گرفته تا ارائه راهنمایی پیشرفته‌تر برای این عنوان. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

راهنمای بازی پابجی برای تازه‌واردان – توضیح نحوه عملکرد گیم‌پلی و آموزش زنده ماندن تا انتهای بازی

آنقدر نکات و ترفندهای ارزنده در بازی پابجی وجود دارد که ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله لیست کاملی از آن‌ها تهیه نماییم. ما راهنمای بازی پابجی را به چندین بخش مختلف تقسیم نموده‌ایم تا شما بتوانید سریع‌تر به بخش مورد نظر خود برسید، یا آن که سر فرصت و هر زمان که خواستید این راهنما را مطالعه کنید.

هرچند پیش از آن که به بررسی نکات و ترفندهای بازی پابجی بپردازیم، بهتر است ابتدا کمی در مورد رویکرد کلی شما در هر دور بازی پابجی سخن بگوییم، خصوصاً اگر شما از تازه‌واردان این عنوان هستید یا آن که صرفاً می‌خواهید کمی بیشتر با سیستم‌های بازی آشنا شوید.

کلیات عملکرد بازی PUGB

پابجی از آن دسته عناوین شوتر معمول صنعت بازی نیست. هدف شما در بازی زنده ماندن بوده، نه کشتن بیشترین تعداد از دشمنان – در حقیقت شما می‌توانید حتی بدون کشتن یک دشمن در بازی پیروز شوید – پس باید تاکتیک‌های شوتری خود را با بازی پابجی تطبیق دهید.

موفق‌ترین رویکرد در بازی پابجی، داشتن عملکردی مخفیانه است. در حقیقت، بیشتر بازیکنان رده بالای پابجی که برنامه دارند در تورنمنت‌های پیش‌روی این عنوان شرکت کنند، به وسیله تاکتیک‌های «خسته‌کننده» مخفی‌کاری، مانند پنهان شدن به دور از ساحل و در یک قایق، خود را به آخرین دور از هر مسابقه می‌رسانند. دیدگاه این دسته از بازیکنان بدین صورت است که بالاخره دیگران همدیگر را خواهند کشت، پس چرا شما باید خودتان را بی‌خودی در معرض خطر قرار دهید؟

PUBG0

اما این کل ماجرا نیست – به عنوان مثال، مبارزات تمرین خوبی به حساب می‌آیند. سیستم‌های مبارزات بازی پابجی کمی عجیب هستند، و کسب مهارت در آن‌ها، می‌تواند تغییر بسیار بزرگی در این موضوع که در چند «مبارزه میان ده بازیکن آخر» پیروز خواهید شد، ایجاد کنند.

همچنین، کشتن بازیکنان در وسط یک دور، می‌تواند راه مناسبی برای تغییر تجهیزات خود از سطح «قابل قبول»، به تجهیزات «عالی» باشد. و نهایتاً، اگر هنگام پنهان بودن درون یک بوته بازیکن دیگری شما را شناسایی کرد، دانستن این موضوع که چگونه می‌توانید این شخص را بکشید، می‌تواند کمک بزرگی برایتان به حساب بیاید.

از این رو، در این بخش از راهنمای بازی پابجی روند کلی این عنوان را به شما توضیح خواهیم داد:

  • شما درون هواپیما ظاهر شده و باید منطقه‌ای را برای فرود آمدن انتخاب کنید. راهنماهای مختلفی در مورد مکانیزم فرود آمدن و بهترین مکان‌های فرود در بازی پابجی را می‌توان روی اینترنت مشاهده کرد، اما اگر بخواهیم این موضوع را به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم، بهتر است از فرود آمدن در مکان‌های شلوغ و شهرهای بزرگ خودداری نمایید. بهترین کار آن بوده که محل کوچک و خلوتی را برای خود انتخاب نموده، تا که بتوانید با خیال راحت به برداشتن لوت، سلاح و زره بپردازید.
  • پس از آن زمانی که کاملاً آماده شدید (یا قبل از آن که میدان الکتریکی به شما نزدیک شود، تمام اقلام قابل لوت را برداشته‌اید)، هدف شما رفتن به مکانی بوده که دایره روی نقشه در آنجا قرار دارد. شما باید در طول مسیر خود مکان‌هایی برای استراحت، برداشتن لوت و دفاع از خود انتخاب نمایید، تا آن که تعداد بازیکنان باقی مانده به صورت مداوم کم شود و به صورت ایده‌آل، به ۱۵ یا ۱۰ نفر برسد.
  • در این مرحله، استراتژی و تاکتیک‌های اکثر بازیکنان نقش بر آب شده و دیگر جواب نمی‌دهند، اما امیدواریم که بخش پایانی این راهنمای بازی پابجی بتواند در اینجا به شما کمک کند، که طی آن نه تنها به نکاتی برای اوایل و اواسط بازی می‌پردازیم، بلکه نکات پیشرفته‌ای را برای پیروزی در مبارزات نهایی بازی نیز برای شما فراهم آورده‌ایم.
برترین بازی‌های سری Assassin's Creed که تا به‌حال عرضه شدند
خواندن

مشخصاً موارد بسیار بیشتری در بازی وجود داشته که در بخش‌های پیشین به بررسی آن‌ها نپرداختیم. نکات و ترفندهای ذکر شده در ادامه راهنمای بازی پابجی به شما در آشنایی با این موارد از بازی و بهره‌گیری از آن‌ها، یاری خواهند رساند.

PUBG09
هنگام سقوط کردن، آنالوگ را به سمت جلو فشار دهید تا سریع‌تر حرکت کنید. همچنین مقصدی برای فرود آمدن در نظر داشته باشید و یک نقشه پشتیبان نیز برای خود در نظر بگیرید.

ترفندهای تازه‌واردان بازی پابجی برای ماهر شدن در این عنوان

پابجی می‌تواند کمی استراس‌آور باشد، خصوصاً برای تازه‌واردان، از این رو در ادامه راهنمای بازی پابجی پیش از آن که وارد تاکتیک‌های پیچیده‌تر شویم، ابتدا نکات پایه‌ای که باید بدانید را بررسی خواهیم کرد – و بعضی اطلاعات مفید را به شما خواهیم گفت که آشنایی با آن‌ها در ابتدای کار می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد.

تسلط یافتن به موارد اساسی: آماده‌سازی و کنترل‌های پایه‌ای

۱. یادتان باشد که اسلحه خود را غلاف کنید (دکمه X روی صفحه کلید برای نسخه رایانه‌های شخصی)، این کار باعث می‌شود تا سرعت دویدن شما شش درصد افزایش یابد.

۲. در بخش پیش از شروع بازی، کفش‌های خود را در آورید! این یکی از نکات ساده در راهنمای بازی پابجی بوده که می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند. سرعت دویدن با پای برهنه، تفاوتی با دویدن به همراه کفش ندارد، هرچند بدون کفش شما سر و صدای کمتری تولید خواهید کرد.

۳. برای پر کردن بنزین، وسیله نقلیه شما باید کاملاً ثابت باشد. هرچند، شما می‌توانید از درون ماشین خود با ورود به لیست تجهیزات و زدن کلیک راست روی علامت قوطی، بنزین وسیله نقلیه‌تان را پر نمایید.

۴. همیشه از علامت‌های نقشه استفاده کنید، و زمانی که به صورت تیمی بازی می‌نمایید، حتماً جهت‌های مشخص و دقیق (اعداد و همچنین شمال، شرق، غرب، جنوب) را برای جهت‌یابی به کار ببرید.

۵. شما می‌توانید درون چت صوتی بازی بمانید، اما چت خود را به گزینه «فقط اعضای گروه» (Party-only) تغییر دهید – گاهاً ممکن است صدای دشمنان خود را که فراموش کرده‌اند تا چتشان را به وضعیت خصوصی تغییر دهند، بشنوید. رعایت این نکته از راهنمای بازی پابجی می‌تواند در بقای بیشترتان مفید واقع شود.

۶. حواستان باشد که نرخ تیراندازی خود را با استفاده از کلید B روی صفحه کلید یا جهت چپ روی D-Pad در کنترلر کنسول‌ها، تغییر دهید.

۷. نه تنها دو، بلکه سه نوع مختلف نشانه‌گیری در بازی وجود دارد. شلیک بدون نشانه‌گیری، شلیک بدون نشانه‌گیری کمی دقیق‌تر (نگه داشتن کلید سمت راست موس) و هدف‌گیری از طریق نشانه اسلحه (که Aim Down Sights یا به صورت مخفف ADM‌ نیز خوانده می‌شود) که با زدن کلید سمت راست موس امکان‌پذیر می‌باشد. شما همچنین می‌توانید در تنظیمات بازی، گزینه‌های آن را تغییر دهید که بجای زدن کلید راست موس، با نگه داشتن آن مستقیماً وارد هدف‌گیری ADM شوید.

PUBG01

تسلط یافتن به موارد اساسی: تاکتیک‌ها و اولویت‌ها

۸. شهرهای بزرگی که در مسیر پرواز قرار دارند، مکان‌های خطرناکی برای شروع بازی هستند، اما دارای لوت‌های بهتری نیز می‌باشند. برای اینکه شانس بیشتری جهت موفقیت در بازی داشته باشید، سعی کنید تا گروهی از ساختمان‌ها را در گوشه‌ی منطقه فرود/چتربازی بیابید، یا آن که از استراتژی‌های فرود دقیق و موقعیتی متفاوتی که در رابطه با نقشه Erangel، روی اینترنت وجود دارند، استفاده کنید.

۹. این نکته از راهنمای بازی پابجی برای آشنایی شما با موارد کلیدی که به هنگام فرود به آن‌ها نیاز دارید، در نظر گرفته شده است. این موارد شامل مسلسل‌های کاربردی در اکثر موقعیت‌ها (ARها)، یک کوله پشتی، یک جلیقه ضد گلوله، اقلام شفا‌بخشی و یک کلاه‌خود است – هرچه سطح (Level) این اقلام بالاتر باشند، کیفیتشان نیز بیشتر خواهد بود.

۱۰. هنگام شروع بازی، تمام درهای ساختمان‌ها بسته هستند. اگر دری را مشاهده کردید که باز است، بدین معنا بوده که شخصی وارد آن ساختمان شده. اگر شما دری را باز کرده و به همان صورت رها نمایید، در واقع مکان خود را به تمام بازیکنان لو داده و می‌گویید که اینجا بوده‌اید.

۱۱. شخصیت شما با سقوط از ارتفاع آسیب خواهد دید. این آسیب هنگام پریدن از ساختمان‌های دو طبقه شروع شده و هر چه ارتفاع شما افزایش یابد، میزان آسیب نیز بیشتر خواهد شد.

پلی‌استیشن پلاس کالکشن | هر آنچه که باید از این سرویس بدانید
خواندن

۱۲. اگر از راه دور به شما شلیک می‌شود و نمی‌دانید منشأ این حملات کجاست، به حالت سینه‌خیز وارد نشوید – این کار صرفاً شما را به هدفی آسان در تیررس دشمن بدل خواهد نمود. بجای آن به صورت زیگزاگی حرکت کرده و بدوید تا آن که خود را به یک سنگر رسانده و از تیررس دشمن خارج شوید. در این مورد گذر از شیب تپه می‌تواند یک تاکتیک مناسب و کلاسیک هنگام حضور در یک وسیله نقلیه باشد. (سریعاً به سمت مخالف تیراندازی برانید)

۱۳. همیشه قبل از شروع عملیات لوت، ساختمان‌ها را بررسی و از خالی بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید (مگر آن که خیلی عجله داشته باشید). به آسانی می‌توان سایر بازیکنان را با قرار دادن لوت روی زمین به این باور غلط رساند که منطقه امن است، و درست زمانی که می‌خواهند لوت را بردارند از پشت به آن‌ها شلیک کرد. حواستان باشد که در سمت اشتباه چنین برخوردهایی قرار نگیرید.

۱۴. هنگام مبارزه با چندین دشمن، هر کدام را که نقش بر زمین (Down) کردید، نادیده بگیرید. این افراد تا زمانی که نجات پیدا نکنند توانایی بلند شدن نخواهند داشت، پس تمرکز خود را روی دشمنانی بگذارید که هنوز می‌توانند به شما شلیک کنند.

۱۵. وسایل نقلیه برای جابجایی سریع در مسافت‌های طولانی بسیار مفید هستند، اما بخاطر صدایی که تولید می‌نمایند، توجه بسیاری را نیز به خود جلب می‌کنند. در این نکته از راهنمای بازی پابجی لازم می‌دانیم که به شما هشدار دهیم تا هیجان خود را کنترل نموده، و از وسایل نقلیه به درستی استفاده کنید.

۱۶. وسایل نقلیه در سراشیبی سُر خورده و در صورت برخورد سریع با اجسام منفجر خواهند شد. روی مناطق شیب‌دار، ماشین خود را در عرض شیب پارک کنید تا از سُر خوردن آن جلوگیری شود، و در صورتی که تصادف کردید، فوراً از آن منطقه دور شوید.

PUBG05

۱۷. تمام دوربین‌ها روی همه اسلحه‌ها کار نخواهند کرد، به عنوان مثال شما نمی‌توانید یک دوربین با قدرت بزرگنمایی ۸ برابر را روی یک M16 قرار دهید، که این استثناء برای ایجاد تعادل بیشتر در گیم‌پلی بازی به وجود آمده است. به همین صورت، شما نمی‌توانید دوربین با قدرت بزرگنمایی ۸ برابر را روی SMGها بگذارید.

۱۸. یاد بگیرید که هر نوع کلاه‌خود می‌تواند چه میزان آسیب را تحمل کند – به عنوان مثال، کلاه‌خود Kar98 معمولاً در بازی بیشتر از سایر کلاه‌ها پیدا و استفاده می‌شود. در سطح ۱ و سطح ۲ این کلاه‌خود، یک تک‌تیرانداز می‌تواند به آسانی شما را از راه دور هدشات کند، اما در سطح ۳، این کلاه‌خود توانایی تحمل یک تیر را خواهد داشت. پیش از آن که وارد یک رقابت تک‌تیر‌اندازی با شخص دیگری شوید، ابتدا دقت کنید که وی چه کلاه‌خودی به سر دارد. اگر کلاه‌خود وی سطح بالا بوده و شما را در موقعیت بدی قرار می‌دهد، دلیلی ندارد که چنین مبارزه‌ای را با او آغاز کنید.

۱۹. پس از اتمام بخش ابتدایی هر دور، پیستول‌ها تقریباً هیچ کاربرد دیگری ندارند – تنها در شرایطی یک پیستول را در دست خود نگه دارید که آن یک پیستول خودکار (P18C) باشد، که همانند SMGها عمل می‌کند، یا در صورتی که سلاح‌های مناسب دیگری نداشته یا مهمات آن‌ها را تمام کرده‌اید – در غیر این صورت، نگهداری از یک پیستول صرفاً هدر دادن فضای گران‌بهای کوله‌پشتی‌تان می‌باشد.

۲۰. زره‌های آسیب دیده سطح بالا، معمولاً بدتر از زره‌های سالم سطح پایین هستند. این یکی دیگر از نکات راهنمای بازی پابجی بوده که شاید خیلی‌ها آن را باور نکنند، اما توصیه می‌کنیم در لیست اقلام خود به اعداد موجود در کنار این زره‌ها نگاه کرده و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

۲۱. اگر لازم است برای رسیدن به یک منطقه امن از روی یک پل عبور کنید، به هر قیمتی که شده از آن پل دوری بجویید – در چنین شرایطی (که عبور از روی پل برای رسیدن به منطقه امن الزامی است) تقریباً همیشه بازیکنان ترول روی پل قرار دارند (کسانی که روی پل منتظر هستند تا به محض دیدن بازیکنان دیگر آن‌ها را بکشند). در چنین مواقعی تلاش نمایید تا خود را زودتر به پل برسانید، شنا کنید یا آن که بجای عبور از پل یک قایق بیابید.

داستان Halo قسمت هفدهم: بازگشت به Requiem و بدست آوردن کلید جانوس
خواندن

۲۲. همیشه در حال حرکت باشید، حتی زمانی که مشغول لوت یا کمپ کردن هستید، همیشه کمی خود را جابجا کنید – این موضوع باعث می‌شود تا بازیکن دیگری نتواند با یک هدشات آسان شما را از پا در آورد، که این امر به صورت غافلگیرانه‌ای به طور منظم رخ می‌دهد. فقط کمی در سمت چپ و راست جابجا گردید یا بشینید و بلند شوید.

کنترل‌ها و کلیدهای میانبر نسخه رایانه‌های شخصی بیشتری که باید به یاد بسپارید

۲۳. دکمه Alt یا برای ایکس باکس دکمه RB را نگه دارید تا بدون جابجا شدن، بتوانید محیط پیرامون خود را بررسی کنید – این مورد در زمان کمپ کردن یا هنگام سقوط از هواپیما بسیار کاربردی است.

۲۴. شما می‌توانید هنگام شنا کردن با نگه داشتن دکمه C (برای ایکس باکس دکمه B) به زیر آب رفته و با گرفتن دکمه Space (برای ایکس باکس A) دوباره به سطح آب بازگردید.

۲۵. در یک وسیله نقلیه، با استفاده از ترکیب کلید Ctrl با کلید‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶، صندلی خود را تغییر دهید. ترکیب کلید‌های Ctrl + 1 شما را به صندلی راننده خواهد برد. در نسخه ایکس باکس، با زدن دکمه A می‌توانید بین صندلی‌ها جابجا شوید و نگه داشتن این دکمه نیز شما را به صندلی راننده می‌برد.

PUBG04

۲۶. در نسخه رایانه‌های شخصی، شما می‌توانید با زدن کلید “=” به صورت خودکار بدوید.

۲۷. هنگام نشانه‌گیری، با استفاده از دکمه Q به سمت چپ و با کمک دکمه E به سمت راست، سر خود را خم کنید. این عمل در نسخه ایکس باکس با فشار دادن آنالوگ‌ها در زمان نشانه‌گیری، انجام می‌شود. با استفاده از این ترفند راهنمای بازی پابجی می‌توانید بدون آن که بخش زیادی از بدن خود را در معرض دیدن دشمن قرار دهید، از پشت دیوارها سر خود را بیرون آورده و به سمتشان شلیک کنید. بازیکنان سطح بالا همچنین از این ترفند در مبارزات باز استفاده می‌نمایند تا کار دشمن برای کشتنشان را دشوارتر کنند.

۲۸. دکمه “Shift” یا آنالوگ سمت راست را برای افزایش سرعت وسایل نقلیه، نگه دارید.

۲۹. از ترمز دستی خودرو برای انجام پیچیدن‌های سریع‌تر استفاده کنید، یا با استفاده از دکمه “Space” یا “Y” روی کنسول ایکس باکس، ترمز بگیرید.

۳۰. موتورسیکلت‌ها را روی هوا با نگه داشتن کلید‌های “Shift + Left Ctrl” کنترل کنید.

۳۱. با استفاده از کلید “V” در نسخه رایانه‌های شخصی یا RB در نسخه ایکس باکس، بین دو حالت اول شخص و سوم شخص جابجا شوید.

۳۲. هنگام نشانه‌گیری، با استفاده از کلید “Shift” یا LB برای نسخه ایکس باکس، نفس خود را در سینه حبس کنید (این موضوع تنها برای نشانه‌گیری ADS کاربرد دارد).

۳۳. هنگام شلیک کردن به وسیله نگه داشتن کلید سمت چپ موس بجای ضربه زدن روی آن، حواستان به نرخ کاهش گلوله‌هایتان باشد.

۳۴. میزان بزرگنمایی نشانه اسلحه خود را (زمانی که اسلحه/دوربین اجازه این کار را بدهد) با استفاده از کلیدهای “Page Up” و “Page Down” روی صفحه کلید، یا کلید پایین و بالای D-Pad روی ایکس باکس تغییر دهید (این کار برای شلیک کردن در بُردهای متفاوت مناسب است).

۳۵. با استفاده از کلید “G” مستقیماً نارنجک‌های خود را انتخاب کنید، و با بالا/پایین کردن کلید چرخان موس (Mouse Wheel) نیز بین تمام سلاح‌های خود جابجا شوید. این کار در نسخه ایکس باکس با نگه داشتن آنالوگ سمت راست صورت می‌پذیرد. این نکته از راهنمای بازی پابجی می‌تواند سرعت شما در مواقع حساس نبرد را بالا ببرد، پس در استفاده صحیح از آن تسلط پیدا کنید.

۳۶. اقلام شفابخشی به صورت پیش‌فرض روی دکمه‌های ۷، ۸، ۹ و ۰ تنظیم شده‌اند – برای استفاده از آن‌ها نیازی نیست که صفحه اقلام خود را باز نمایید. در نسخه ایکس باکس این عمل با نگه داشتن جهت پایین روی D-Pad صورت می‌گیرد و شما می‌توانید با زدن این دکمه، آیتم مصرفی مورد استفاده خود را تغییر دهید.

۳۷. شما می‌توانید با نگه داشتن کلید سمت چپ موس و سپس زدن کلید سمت راست آن، نارنجک را به صورت کوتاه پرتاب کنید.

بازی Apex Legends همچنان بهترین بازی بتل‌رویال است
خواندن

۳۸. در صورتی که علامت‌های روی صفحه جلوی دید شما هستند، می‌توانید HUD بازی را با زدن کلید‌های Ctrl + U به صورت کامل غیر فعال نمایید.

PUBG08
مثالی خوب برای استفاده از قابلیت Alt – دشمنان واقع در سمت راست تصویر شما را نمی‌بینند اما شما اگر بخواهید می‌توانید با این قابلیت سمت راست خود را مشاهده کنید

راهنمای بازی پابجی – ترفندهای پیشرفته برای استفاده از اقلام شفابخشی و نارنجک‌ها، و زنده ماندن در مبارزات جهت رسیدن به ۱۰ بازیکن نهایی

تاکتیک‌های جابجا شدن در میدان نبرد

۳۹. با انتشار نسخه ۱.۰، دیگر نیازی نیست از پرش در حالت نشسته استفاده کنید، زیرا پریدن از روی اجسام (Vault) باید جای این ترفند را بگیرد. با این وجود، ایده خوبی است که فرمان «Vault» را به دکمه دیگری غیر از پرش (دکمه Space) تغییر دهید، زیرا بعضی موارد در بازی وجود دارند که شما تنها به شیوه کلاسیک و پریدن می‌توانید از آن‌ها بالا بروید. بیاموزید که هنگام قرار داشتن در یک موقعیت حساس، تا چه ارتفاعی می‌توانید بپرید یا Vault کنید.

۴۰. با استفاده از پرش در حالت نشسته، از طریق یک بالکن خود را به سقف برسانید. برای انجام این کار ابتدا در را باز کنید، با پرش در حالت نشسته بالای آن بپرید، و سپس از بالای در خود را با همین شیوه به بالای سقف برسانید. چنین جایگیریی برای استفاده از سلاح‌های تک‌تیر‌انداز بسیار مناسب می‌باشد.

۴۱. شما همچنین می‌توانید با پرش در حالت نشسته روی نرده‌ها و دیگر نقاط مرتفع رفته، و با دویدن روی آن‌ها، میان سقف‌های مختلف جابجا شوید.

۴۲. شما می‌توانید با قرار دادن M16 در حالت Burst Fire و کنترل کردن لگد اسلحه و زمان‌بندی بی‌نقص شلیک‌هایتان، از این اسلحه مانند یک رگبار استفاده نموده و آسیب بسیار زیادی به دشمنان وارد کنید.

چگونه از اقلام شفابخشی نهایت استفاده را ببرید

۴۳. در این بخش از راهنمای بازی پابجی دو راه موجود برای بازگردانی سلامتی خود به ۱۰۰% را به شما معرفی می‌کنیم – استفاده از آیتم‌های شفابخشی (Medkit) بسیار نادر، که فوراً پس از ۱۰ ثانیه سلامتی شما را به ۱۰۰% باز خواهند گرداند، و اقلام «تقویتی» (Boost) مثل نوشیدنی‌های انرژی‌زا و مُسَکن‌ها که با گذر زمان خط سلامت شما را پر می‌کنند.

۴۴. دو آیتم بانداژها و جعبه‌های کمک‌های اولیه، سلامت شما را تا ۷۵% پر می‌نمایند، اما با این تفاوت که جعبه کمک‌های اولیه ۷ ثانیه پس از استفاده از آن، سلامت شما را به صورت آنی باز می‌گرداند، در حالی که بانداژها را باید چندین بار استفاده کرد و در طول زمان باعث بازگشت سلامتی شما می‌شوند، که ممکن انجام این کار تا حداکثر ۱ دقیقه زمان ببرد. در بخش‌های ابتدایی بازی و زمانی که در یک جای امن حضور دارید از بانداژها استفاده کنید، و جعبه‌های کمک‌های اولیه را برای لحظات حساس و نفس‌گیر و تیراندازی‌های دشوار قرار دهید.

۴۵. یک راه بهینه برای استفاده از بانداژها وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد نسبت به زمانی که صرفاً پشت سر هم آن‌ها را اسپم می‌کنید، سلامتی بیشتری از بانداژها بدست آورید. بهبود یافتن به وسیله بانداژها زمان‌بر بوده و خط سلامتی شما با جهش‌های کوچک، از بخش قرمز پر شده تا نهایتاً بخش سفید را بپوشاند. اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از بانداژها ببرید، پس از انجام سومین جهش کوچک روی خط سلامتی‌تان، بانداژ بعدی را استفاده کنید. این نکته توسط یکی از کاربران سایت رددیت به نام xTyler73 کشف شده است.

PUBG03

۴۶. بحث زمان‌بندی استفاده از اقلام شفابخشی شد، زمانی که تایمر آیتم شفابخشی مورد استفاده شده توسط شما به ۰.۵ ثانیه رسیده باشد، شما می‌توانید بدون لغو کردن آن حرکت نمایید. همچنین شایان ذکر است که زمان نشستن در صندلی مسافر یک وسیله نقلیه نیز می‌توان از اقلام شفابخشی استفاده نمود، اما تنها وقتی که وسیله شما ساکن باشد (دفعه بعدی که دوستانتان با درخت‌ها تصادف کرده یا از تپه‌ها پایین افتادند، این موضوع را به یاد بیاورید).

ترفندهای راهنمای بازی پابجی در رابطه با استفاده از نارنجک و مدیریت لیست اقلام

۴۷. اقلام مختلف، فضاهای متفاوتی از لیست اقلام شما را اشغال می‌کنند – به عنوان مثال جعبه‌های کمک‌های اولیه بزرگ‌تر از بانداژها هستند. اما این موضوع در مورد انواع مختلف نارنجک نیز صادق بوده، که به عنوان مثال نارنجک‌های انفجاری کوچک‌تر از نارنجک‌های دودزا یا گیج‌کننده می‌باشند.

بهترین بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز برای کنسول‌ها (قسمت اول)
خواندن

۴۸. شما می‌توانید با انتخاب کردن و در دست گرفتن آیتم‌های بزرگ‌تر، اقلام بیشتری را در لیست خود حمل کنید، زیرا سلاح‌های انتخاب شده و مهمات وارده در خشاب آن‌ها، فضای موجود در لیست اقلامتان را اشغال نمی‌کنند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای یک نارنجک انفجاری فضایی در لیست خود باز نمایید، یک نارنجک دودزا یا گیج‌کننده را در دستان خود قرار دهید – هرچند حواستان باشد، اگر پس از انجام این کار فضای شما پر شود، دیگر نمی‌توانید مثلاً نارنجک خود را به نوع انفجاری (که فضای کمتری اشغال می‌کند) تغییر دهید، مگر آن که ابتدا یک نارنجک یا آیتم دیگر را مصرف کنید.

۴۹. برخلاف باور عموم، شما در بازی پابجی می‌توانید پین کشیده شده یک نارنجک انفجاری را مجدداً به آن وصل کنید. برای انجام این کار فهرست اقلام خود را باز نموده، نارنجک را از فضای مخصوصش در پایین و سمت راست این فهرست، به پایین و سمت چپ آن در بخش «انبار» (Storage) کشیده و بیندازید.

ترفندهای مبارزاتی راهنمای بازی پابجی – چه موقع و چگونه قایم شده یا وارد نبرد گردید

۵۰. این که خود را مخفیانه به راند آخر و نبرد با چندین بازیکن نهایی برسانید، تاکتیک بسیار خوبی است – اما متأسفانه به شما کمک نمی‌کند تا نکات ریز مبارزات را بیاموزید. اگر می‌خواهید با حس سلاح‌ها و مبارزه در بازی پابجی آشنا شوید، چند راندی را در مناطق شلوغ بازی فرود بیایید، زیرا این تجربیات در آینده به کار شما خواهند آمد.

۵۱. اگر می‌خواهید با مخفی‌کاری در بازی پیروز شوید، پنهان شدن درون یک قایق به دور از ساحل، و ترجیحاً پشت یک صخره که دیگران آن را بررسی نکنند، راه فوق‌العاده‌ای برای شناسایی نشدن توسط سایر بازیکنان است. اگر کمی سوخت اضافی نیز داشته باشید، می‌توانید به آسانی خود را به مناطق امن نقشه نیز برسانید.

PUBG02

۵۲. پریدن هنگام استفاده از حملات دستی (مشت زدن)، می‌تواند دستیابی به هدشات را برایتان راحت‌تر کند. و بله، اگر تعجب کرده‌اید باید بگوییم که مشت زدن به سر حریف در مبارزات نزدیک همچنان هدشات به حساب آمده و آسیب بسیار بیشتری به دشمن وارد می‌نماید.

۵۳. اگر شخصی با دستان خالی به شما حمله‌ور شد، همیشه شما نیز با او درگیر شوید. اگر بتوانید یک یا دو هدشات بزنید، پیروز نبرد خواهید بود، حتی اگر آن‌ها در ابتدای نبرد چندین ضربه به شما زده باشند.

۵۴. به صورت کلی اگر به دنبال پیروزی در یک بازی هستید، از مبارزات دوری کنید (مگر آن که قصد شما تمرین کردن باشد). تاکتیک اصلی که در این راهنمای بازی پابجی برای شما در نظر گرفته‌ایم، آن بوده تنها زمانی وارد نبرد شوید که از پیروزی خود اطمینان دارید یا آن که راه فراری برای شما وجود نداشته و مجبور به مبارزه هستید. این تاکتیک در مورد استفاده از سلاح‌های تک‌تیرانداز نیز صدق می‌کند، تنها زمانی از راه دور به دشمن شلیک کنید که اطمینان دارید می‌توانید با یک تیر او را از پا در آورید، در غیر این صورت تنها موقعیت خود را لو خواهید داد.

۵۵. صحبت از فرار کردن شد، دستیابی به این مهم احتمالاً آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر با پای پیاده در حال فرار هستید، به صورت زیگزاگی حرکت نموده و حواستان باشد که خط دید دشمن را بشکنید. سایر بازیکنان تنها تحت شرایط خیلی خاص به دنبال شما آمده و شکارتان می‌کنند. این موضوع خصوصاً در مواردی که یک وسیله نقلیه دارید صادق است، اگر انرژی شما کم شده و در حال آسیب دیدن هستید، نیازی ندارد که از ماشین بیرون پریده و مبارزه کنید، بجای این کار بهتر است که به سرعت گازش را گرفته و بگریزید.

۵۶. داشتن تجهیزات بد به معنای آن نیست که دنیا به آخر رسیده، پس طمعکار نشوید – موضوعی که مهم است، آن بوده که چگونه خود را با وسایلی که دارید تطبیق می‌دهید: اگر فقط یک شاتگان یا SMG دارید، پس تلاش کنید تا درون ساختمان‌ها یا محیط‌های بسته کمپ نمایید. اگر یک زوبین با دوربین نسبتاً خوبی در اختیارتان است، به هر قیمتی که شده از ساختمان‌ها دوری کرده و مکانی مرتفع را برای اسنایپ کردن دیگر بازیکنان، انتخاب کنید. تنها کافیست تا یک بازیکن دیگر را بکشید و بدین صورت میزان قابل توجه‌ای لوت جدید بدست آورید.

چگونه بازی‌های ویدیویی می‌توانند باعث تندرستی و سلامت جسمی شوند؟
خواندن

۵۷. اگر شما در یکی از کلبه‌های چوبی کوچک پنهان شده‌اید و دشمنی را بیرون از آن مشاهده کردید، معمولاً بهتر است که بجای قایم شدن (و به انتظار او نشستن) به سمت وی یورش ببرید. اگر بازیکن موجود در این مثال شخص باهوشی باشد، متوجه می‌شود که بازیکن دیگری درون کلبه پنهان شده است، یا به وسیله یک نارنجک، سعی می‌کند تا قبل از ورود به کلبه آن را پاکسازی نماید، یا از پشت در چوبی به داخل کلبه شلیک کند. در چنین وضعیتی، داشتن عنصر غافلگیری معمولاً بهتر نتیجه می‌دهد تا صبر کردن.

PUBG07
مثالی از پنهان شدن

ترفندهای مبارزاتی راهنمای بازی پابجی – وقتی می‌دانید که باید مبارزه کنید

۵۸. زمانی را برای تسلط پیدا کردن در استفاده از توانایی‌های «خم شدن» و «سرک کشیدن» (به وسیله دکمه‌های E و Q در رایانه‌های شخصی، و آنالوگ‌ها در نسخه کنسولی) در طول نبرد اختصاص دهید، و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از حالت دوربین پیش‌فرض، خم شدن به سمت راست (از پشت دیوار) مقدار کمتری از بدن شما را در معرض دید دشمن قرار می‌دهد.

۵۹. اگر می‌دانید که قرار است وارد یک نبرد شوید، یا آن که باید از یک منطقه خطرناک به سرعت عبور نمایید، از یک آیتم «تقویتی» مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا مُسَکن‌ها استفاده کنید، زیرا شفا پیدا کردن به صورت مداوم یا داشتن سرعت بیشتر، می‌توانند نقش حیاتی در موفقیت شما بازی کنند.

۶۰. در بازی پابجی، چمن‌های بلند تنها در فاصله ۱۵۰ متری رندر می‌شوند، در حالی که بازیکنان از فواصل بسیار دورتری رندر خواهند شد – بدین صورت اگر برای پنهان شدن از چمن‌های بلند استفاده می‌کنید، یک تک‌تیرانداز می‌تواند به آسانی شما را از فاصله‌ای دور شناسایی نماید.

۶۱. استفاده از دکمه Alt (نگه داشتن RB و حرکت دادن آنالوگ در نسخه ایکس باکس) برای نگاه کردن به محیط پیرامونتان در حالی که هنوز در جای خود پنهان شده‌اید، قابلیتی بی‌نظیر برای غافلگیر کردن بازیکنان است. هرچند، حواستان باشد که هنگام رها کردن این دکمه، مدل شخصیت شما کمی جابجا می‌شود، که اگر در یک بوته پنهان شده باشید، این موضوع می‌تواند شما را لو دهد.

۶۲. لوت، خصوصاً آیتم‌های شفابخشی مثل جعبه کمک‌های اولیه، بهترین طعمه‌ها برای سایر بازیکنان هستند. تعدادی از آن‌ها را در وسط اتاق در یک ساختمان رها نمایید و بازیکنان دیگر خیال می‌کنند که این منطقه امن است، و بدین صورت می‌توانید به آسانی آن‌ها را بکشید.

۶۳. اگر درون اتاق یک ساختمان کمپ کرده‌اید، دقت کنید که دَرِ آن اتاق (به سمت داخل) به کدام سمت باز می‌شود. در آن سمت از دَر پنهان گردید که درون اتاق باز می‌شود، بدین صورت دیگر بازیکنان باید ابتدا درون اتاق بیایند و سپس پشت سر خود را نگاه کنند، دَر را ببندند تا آن که نهایتاً شما را ببینند. بدین صورت شما برتری قابل توجه‌ای نسبت به آن‌ها خواهید داشت و می‌توانید زودتر آنان را شکست دهید.

۶۴. برعکس نکته بالا برای اشخاصی که می‌خواهند وارد یک ساختمان شوند صادق است – همیشه هنگام ورود به یک ساختمان هر ۳۶۰ درجه پیرامون خود را بررسی نمایید، و صرفاً چون مقداری لوت روی زمین وجود دارد، سریع به این نتیجه نرسید که ساختمان مورد نظر امن است.

۶۵. نارنجک‌ها برای پاکسازی کلبه‌های کوچک (اگر بتوانید یکی از آن‌ها را درون پنجره بیندازید) و ساختمان‌هایی که به نظرتان شخصی در آنجا کمپ کرده است، فوق‌العاده هستند.

۶۶. هرچند نارنجک‌های دودزای خود را نگه دارید – این نوع نارنجک‌ها موقعیت شما را لو خواهند داد و دود حاصل از آن‌ها همیشه برای همه بازیکنان به یک صورت رندر نمی‌شود، پس ممکن است چیزی که جلوی دید شما را گرفته برای دشمن کاملاً واضح باشد و برعکس. تنها در شرایط اضطراری از این نوع نارنجک‌ها برای ایجاد یک کاور یا پرت کردن حواس دشمن استفاده نمایید.

۶۷. استفاده از نشانه‌گیری ADS معمولاً در هر شرایطی بهتر از تیراندازی بدون نشانه‌گیری است. تنها هنگام استفاده از شاتگان‌ها و SMGها تمرکز خود را روی شلیک بدون نشانه‌گیری بگذارید، زیرا در چنین شرایطی میزان پخش شدن تیر آن‌ها کاهش می‌یابد.

۱۰ بازی ترسناکی که نباید از دست بدهید
خواندن

PUBG06

ترفندهای پیشرفته پابجی برای پیروزی در بازی و روبرویی با ۱۰ بازیکن نهایی

۶۸. زمانی که به محیط‌های امن کوچکتر رسیدید، تقریباً وقتی ۱۰ یا ۱۵ بازیکن باقی مانده‌اند، بهتر است به محض مشاهده یک بازیکن دیگر سریعاً او را از بین ببرید – اگر این بازیکنان زنده بمانند، از آنجایی که منطقه مورد نظر بسیار کوچک است، احتمالاً بار دیگر با شما روبرو شوند. معلوم نیست این روبرویی دوباره به چه صورت خواهد بود و ممکن است این بار آن‌ها نسبت به شما برتری داشته باشند و شما را از پا در بیاورند.

۶۹. دو تاکتیک اصلی برای نحوه رسیدن شما به منطقه نهایی وجود دارند. اگر مطمئن هستید که می‌توانید به عنوان نفر اول خود را به آن منطقه برسانید، پس هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید و سریعاً در موقعیتی قرار بگیرید که حداقل پشت سر شما از یک سمت امن باشد – حال این امنیت می‌تواند به وسیله یک صخره کوچک، یا اگر داخل ساختمان هستید توسط یک دیوار بدون پنجره، تأمین گردد.

۷۰. اگر دیر به منطقه نهایی می‌رسید، شاید بهتر باشد قبل از انجام اولین حرکتتان، ابتدا از فاصله‌ای دور کمی شرایط را بررسی کنید. به دایره آبی دقت نمایید، و در مناطق پیرامونی حاشیه آن کمی خود را سرگرم کنید. ممکن است بازیکن دیگری شما را از راه دور ببیند، اما از آنجایی که منطقه امن بسیار کوچک است، احتمالاً سایر بازیکنان در نزدیکی او قرار دارند، به همین دلیل وی مجبور می‌شود تا اولویتش را روی آنان بگذارد.

۷۱. در بخش‌های پایانی، دانش شما از نقشه بازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اطمینان حاصل نمایید که با تمام نقاط نقشه آشنا هستید، و با تفکر مقصد بعدی خود را انتخاب نمایید نه از روی هوس و غریزه.

۷۲. اگر شما زودتر از بقیه به منطقه‌ایی امن رسیدید و سلاح‌های دور برد خوبی نیز دارید، سعی کنید تا خود را در موقعیتی با دید مناسب قرار داده و ساختمان‌های خارج و پیرامون منطقه امن را کمپ نمایید (از کمپ کردن منظور ما این است که بتوانید از منطقه فعلی خود این ساختمان‌ها را تحت نظر داشته باشید، نه آن که درون آن ساختمان‌ها کمپ کنید!). تمرکزتان روی درها و پنجره‌های این ساختمان‌ها باشد، زیرا با کوچکتر شدن دایره آبی، اگر بازیکنان دیگر در این ساختمان‌ها مخفی شده‌اند، محبور هستند تا از آن‌ها بیرون بیایند و بدین صورت به هدفی آسان برای شما بدل می‌گردند.

۷۳. درخت‌ها سنگر خوبی به حساب نمی‌آیند. اگر می‌خواهید یک مسافت طولانی را طی کنید، جنگل و درختان آن می‌توانند سنگر بصری خوبی برای شما باشند، اما پنهان شدن پشت یک درخت به عنوان یک استراتژی کار عاقلانه‌ای نیست. بازیکنان به آسانی فراموش می‌کنند که با پنهان شدن پشت یک درخت کوچک، شما تنها یک سمت از بدن خود را پوشش داده‌اید و هنوز از سه جهت دیگر آسیب‌پذیر هستید. در چنین حالتی، شما نیز بخاطر درختی که پیش رویتان قرار گرفته است دید چندان مناسبی نخواهید داشت که خود نکته منفی دیگری به حساب می‌آید. در مجموع، تنها زمانی از درخت‌ها به عنوان سنگر استفاده کنید که هیچ گزینه دیگری نداشته باشید.

۷۴. اگر موفق شدید تا یکی از سه بازیکن نهایی باشید و هنوز کسی نیز شما را پیدا نکرده است، این وضعیت را حفظ کنید. اگر کشتن بازیکن دیگر از دیدتان ۱۰۰% تضمین شده نمی‌باشد، با او وارد درگیری نشوید و خود را پنهان نگه دارد، زیرا ممکن است دو بازیکن دیگر به آسانی یکدیگر را بکشند/زخمی کنند، و اصلاً نیازی نباشد که شما بی‌دلیل جان خود را به خطر بیندازید. آن‌ها همچنین در تیراندازی و نبردی که بینشان صورت گرفته است، مکان خود را لو می‌دهند، و بدین صورت شما برای روبرویی نهایی به راحتی می‌دانید که آن‌ها کجا قرار دارند.

با ذکر این نکته به پایان راهنمای بازی پابجی می‌رسیم. امیدواریم که این راهنما مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع
Eurogamer
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ممم
ممم
3 سال قبل

عالییییییییییییییییی

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x