مقالات ترجمه‌ای

نگاهی به تمامی بازی‌های آینده مایکروسافت

بازی‌هایی که استودیوهای ایکس باکس روی آن کار می‌کنند

بازی‌های آینده مایکروسافت فراتر از کنسول‌ها رشد خواهند کرد. قابلیت استریم ابری بازی‌ها به کمک سرویس Game Pass طیف گسترده‌ای از بازی‌های مایکروسافت را برای مخاطبان دستگاه‌های تلفن همراه نیز به ارمغان می‌آورد. مایکروسافت در کنار کنسول‌های نسل بعدی Xbox Series X|S خود مانند گذشته از بازی‌های رایانه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید خود قبلاً توسعه دهندگان مهمی مانند Obsidian Entertainment، inXile،Undead Labs  و بسیاری دیگر را خریداری کرده. در سال ۲۰۲۱ هم آنان با خرید ZeniMax Media کار خود را تکمیل کرده‌اند که این تصاحب خود شامل استودیوهایی مانند id Software، Bethesda Softworks، Machine Games و چندی دیگر می‌شود.

در ین مقاله توضیح خلاصه‌ای درباره همه بازی‌های آینده مایکروسافت که تاکنون درباره آن‌ها می‌دانیم به شما ارایه می‌دهیم که البته شامل عناوین تحت اختیار زنیمکس هم می‌شود.۳

بازی‌های آینده مایکروسافت

۳۴۳Industries

اینان مسئولیت سرپرستی عنوان تیراندازی پرچم‌دار مایکروسافت یعنی سری Halo را بر عهده دارند که به ارث رسیده از شرکت Bungie است. پس از استقبال نه‌چندان گرم از بخش مرحله‌ای نسخه پنجم همه چشم‌ها روی ۳۴۳I است تا چشم‌اندازی بزرگ‌تر و جسورانه‌تری برای بازی بعدی ارائه دهد. نسخه Infinite از سری هیلو به‌صورت میان نسلی برای تمام پلتفرم‌های فعال مایکروسافت منتشر خواهد شد.

همه آنچه که باید از دنیای هیلو بدانید
خواندن

برخلاف نسخه قبلی این بار داستان دوباره بر Master Chief متمرکز خواهد شد. پس از وقایع سنگین هیلو ۵ کهکشان در چنگال سازه‌های باستانی غول‌پیکری معروف به نگهبانان است که توسط کورتانا کنترل می‌شوند. داستان حول رمز و رازهای کورتانا می‌چرخد و دسته‌ی Banished که جناحی سرکش از نژاد Brute در بازی Halo Wars 2 بودند هم دشمنان اصلی شما هستند. خوب است بدانید حالت چند نفره این بازی به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

Compulsion Games

Compulsion Games

این استودیو اخیراً با اثر We Happy Few شناخته شد. این توسعه‌دهنده که در کانادا واقع است کار روی بسته‌های دانلودی بازی یاد شده را به پایان رسانده و حالا سرگرم پروژه جدیدی است.

به‌تازگی جزئیاتی از این پروژه  دریافت کرده‌ایم. عنوانی که در حال حاضر با اسم رمز Midnight شناخته می‌شود، ظاهراً یک بازی اکشن سوم شخص است که در دنیایی تاریک و خارق‌العاده اتفاق می‌افتد. تصاویر مفهومی از برخی کاراکترهای بازی هم منتشر شده که نوعی انسان‌های نیمه پرنده را در خود دارند.

داستان بازی نیمه‌شب بر اساس افسانه‌های آمریکای جنوبی پرداخته شده و دارای جادو و جانوران خارق‌العاده بزرگ با حال و هوای قوی گوتیک خواهد بود. این بازی یک تجربه کاملاً تک نفره است و با داستانی قوی توصیف شده. متأسفانه فعلاً اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه بازی در دسترس نیست.

psychonauts2 logo

Double Fine

این استودیو در سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت پیوست و بازی موفق Psychonuts2 را اخیراً تکمیل و عرضه کرده است. اما آنان در حال کار بر پروژه‌های معرفی نشده‌ای هستند که برای آنان هیجان زده‌ایم.

بازی Psychonauts 2 چگونه به موضوع سلامت روانی پرداخته است؟
خواندن
بررسی بازی Psychonauts 2
خواندن

بازی Wasteland 3 1

inXile

این توسعه‌دهنده اخیراً برای سری بازی‌های Wasteland شناخته شده اما قدمت آنان به روزهای آثاری مثل Interplay و Black Isle برمی‌گردد. این استودیو به رهبری برایان فارگو در ساخت عناوین کلاسیک نقش‌آفرینی با دوربین ایزومتریک تخصص دارد.

با این همه آنان پس از آخرین Wasteland در حال کار بر روی یک نقش آفرینی اسرارآمیز اول‌شخص با اسم رمز Cobalt هستند. بر اساس شنیده‌ها این یک ماجراجویی استیم پانک با دنیایی شبیه دوران ویکتوریایی انگلستان است که فناوری‌های علمی تخیلی مرتبط با انقلاب صنعتی در آن حضور خواهند داشت و داستان بازی هم کاملاً غیر خطی خواهد بود.

6

Mojang

عملیات گسترش بازی Minecraft از استودیو Mojang و همچنین گروه‌های مختلف مستقر در ایالات متحده تشکیل شده است، جایی که مایکروسافت همچنان به ساخت بزرگ‌ترین برگ برنده خود ادامه می‌دهد. با بسته شدن نسخه Minecraft Earth این گروه‌ها تمام تمرکز خود را بر روی خود Minecraft و عنوان جداگانه‌ای به نام Minecraft Dungeons گذاشته‌اند که این بازی دومی شبیه بازی‌های کلاسیک Diablo است.

آموزش بازی Minecraft | نکاتی حیاتی برای تازه‌واردان
خواندن

آپدیت بزرگ بعدی ماینکرفت The Wild Update نام دارد و بخش‌هایی از جنگل‌های بازی را بازسازی خواهد کرد. به دنبال آن غارها و صخره‌ها در قسمت دوم این به‌روزرسانی بهتر خواهند شد که باید قبل از پایان سال عرضه شود. بازی Minecraft Dungeons همچنین به‌روزرسانی‌های جدیدی را در پاییز ۲۰۲۱ دریافت می‌کند که محتوای فصلی پایان بازی را در خود خواهند داشت.

بازی‌های آینده مایکروسافت

Ninja Theory

یکی از امیدوارکننده‌ترین خریدهای اخیر مایکروسافت Ninja Theory است که به خاطر بازی Hellblade برنده جوایز متعددی شد. این بازی به‌خصوص در پویانمایی‌های صورت و دنیا سازی مخوفش بسیار موفق ظاهر گشت.

به نظر می‌رسد مایکروسافت و نینجا تئوری مایل به رشد بیشتر هستند. از این رو نینجا تئوری به یک ساختمان جدید نقل مکان و چندین کارمند تازه هم استخدام کرده است. نینجا تئوری همچنین در حال کار بر روی عنوانی با نام Project: Mara است اگرچه اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.

آنان متأسفانه بازی آنلاین Bleeding Edge را کنار گذاشته‌اند و پس از انتقال به یک استودیوی کاملاً جدید و پیشرفته بازی هل‌بلید۲ را کلید زده‌اند که ابتدا در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۹ معرفی شد؛ اثری که برای دیدن گیم پلی آن بسیار مشتاقیم.

تحلیل فنی؛ بررسی موشکافانه نمایش بازی Senua’s Saga: Hellblade 2
خواندن
داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice
خواندن

avowed 1

Obsidian

آبسیدین یک شرکت نقش‌آفرینی ساز مشهور است که به خاطر بازی‌های South Park: The Stick of Truth  و Pillars of Eternity CRPG شناخته می‌شود. همچنین Fallout: New Vegas از بهترین آثار آنان است.

آبسیدین بازی عالی The Outer Worlds را که یک نقش‌آفرینی علمی تخیلی پر جنب‌وجوش است را هم عرضه کرده است. به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نتیجه خرید این استودیو مالک عنوان The Outer Worlds شده است، به این معنی که ورودی‌های آینده در این فرنچایز منحصر به پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود.

هر آنچه که باید از دنیای بازی Avowed بدانید
خواندن

به همین منظور اخیراً قسمت دوم بازی با یکی از خنده‌دارترین تریلرهای تاریخ رونمایی شد. البته آبسیدین روی Grounded هم کار می‌کند، یک پروژه کوچک چند نفره در سبک بقا که در آن شما به اندازه یک مورچه کوچک هستید. بازی گراوندد به‌روزرسانی‌های بیشتری دریافت خواهد کرد تا دنیای چشمگیر خود را پر کند.

راهنمای بازی Grounded
خواندن

بازی گراوندد بیش از یک میلیون بازیکن را از زمان عرضه نسخه دسترسی زودهنگام جذب و جایگاه آبسیدین را به عنوان یکی از برترین استودیوهای مایکروسافت تثبیت کرده است. در کنار همه موارد یاد شده اخیراً آنان Avowed را هم معرفی کردند که به نظر می‌رسد پاسخ این شرکت به سری Elder Scrolls باشد که در دنیای Pillars of Eternity اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این یک بخش کوچک دوازده نفری از استودیوی آبسیدین در حال کار روی یک اثر مستقل هستند که به آن Pentiment گفته می‌شود. این اصطلاح مربوط به تصاویر زیرین در نقاشی است که به خصوص با گذر زمان و شفاف شدن لایه‌های رویی به چشم می‌آیند. چنین نام‌گذاری به این فرضیه قوت می‌بخشد که بازی یک اثر جنایی در قرن شانزدهم میلادی است که در آن می‌بایست راز قتلی را کشف کنید.

ممکن است این اثر چیزی شبیه بازی Disco Elysium باشد. شما می‌توانید درباره شخصیت‌های بازی تحقیق کرده و به آنان اتهاماتی وارد کنید که در صورت اشتباه بودن منجر به پیامدهای متعددی می‌شوند. این بازی پر دیالوگی با تصمیم‌گیری‌های متعدد خواهد بود که تجربه بازی را به‌کلی تغییر می‌دهند.

بازی بیشتر یک ماجراجویی نقش‌آفرینی و روایی است تا اینکه جنبه جنگی داشته باشد. مثل اینکه سازنده‌ها دارند عناصر گیم پلی تازه‌ای را در بازی آزمایش می‌کنند هرچند که ممکن است زمان عرضه بازی در سال آینده میلادی در اثر نهایی حضور نداشته باشند.

راهنمای بازی The Outer Worlds - پنج نکته‌ مهمی که باید قبل از شروع بازی بدانید
خواندن

بازی‌های آینده مایکروسافت

Playground Games

یکی از بزرگ‌ترین و تحسین‌شده‌ترین استودیوهای مایکروسافت پلی‌گراند است که به خاطر سری بازی‌های اتومبیلرانی فوق‌العاده محبوب Forza Horizon شناخته می‌شود. این گروه به اندازه‌ای بزرگ شده است که به دو بخش جداگانه تقسیم شده؛ یکی از آن‌ها روی فورتزا متمرکز می‌ماند در حالی که اکنون تأیید شده است دیگری روی راه‌اندازی مجدد بازی Fable کار می‌کند. نزدیک‌ترین اثر آنان به عرضه، بازی فورتزا هورایزن ۵ است که در مکزیک اتفاق می‌افتد.

آیا خرید گسترش‌دهنده‌های Forza Horizon 5 ارزش دارد؟
خواندن

sea of thieves tall tale

Rare

ریر یکی از مشهورترین استودیوهای مایکروسافت است که به خاطر آثار کلاسیک نینتندو نظیرGolden Eye و Donkey Kong و اخیراً هم Sea of Thieves شناخته می‌شود. آنان به کار بر روی Sea of Thieves به عنوان یک بازی سرویس محور ادامه خواهند داد و آن را با ویژگی‌ها و سیستم‌های جدید زنده نگه خواهند داشت.

راهنمای بازی Sea of Thieves | آموزش نکات اساسی در بازی Sea of Thieves
خواندن

اما آنان در حال کار روی بازی Everwild نیز هستند که به نظر می‌رسد به نوعی در سبک بقا و به‌صورت چند نفره باشد، اگرچه اطلاعات کمی در مورد این پروژه وجود دارد.

Gears 5 14

The Coalition

فعالیت این توسعه‌دهنده با کار روی سری Gears of War آغاز شد. آنان در حال حاضر روی گسترش محتوای چندنفره گیرز ۵ و احتمالاً قسمت‌های بعدی آن کار می‌کند. با این وجود شایعاتی مبنی بر یک بازی جدید وجود دارد که حتی ممکن است اثری بر اساس محصولات دیزنی باشد.

داستان سری بازی‌های Gears of War
خواندن

Perfect Dark

The Initiative

این یک استودیوی کاملاً جدید است که توسط مایکروسافت به رهبری یکی از خالقان سری Tomb Raider راه اندازی شده. اکنون مشخص شده این استودیو در حال کار روی بازسازی بازی اکشن جاسوسی Perfect Dark است که در بحبوحه یک بحران زیست محیطی اتفاق می‌افتد. این یک اثر بزرگ اول‌شخص خواهد بود که خیلی‌ها منتظرش هستند.

Turn 10

Turn 10

این گروه مشغول توسعه نسخه هشتم بازی شبیه‌ساز رانندگی فورتزا است. این استودیو از انتشار دوسالانه بازی‌های فورتزا فاصله گرفته و به همین دلیل از عرضه شماره هشتم برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ صرف نظر کرد. اما بازی جدید با موتور پایه‌ای کاملاً جدید در تاریخی نامشخص برای کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت عرضه خواهد شد.

Undead Lab

Undead Labs

این استودیو به خاطر سری State of Decay شناخته می‌شود که طرفداران قابل‌توجهی دارد. این بازی را می‌توان شبیه‌ساز بقا در آخرالزمان زامبی‌ها دانست. بازی دوم از این سری به دلیل ضعف‌های فنی در زمان عرضه با استقبال بدی روبرو شد اما پس از ماه‌ها اصلاح، اکنون در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و هنوز هم محتوای جدید می‌گیرد.

شماره سوم این بازی در حال حاضر با یک تریلر سینمایی معرفی شده است. در این تریلر سازنده بر یک شخصیت خاص و همچنین زامبی شدن حیوانات تأکید داشت اما چیزی که به نمایش در آمد از پیش رندر شده بود و جزییاتی از روند بازی را فاش نمی‌کرد.

Age of Empire IV

World’s Edge

این یکی از جدیدترین استودیوهای مایکروسافت است که مسئولیت سری Age of Empires را بر عهده دارد. آن‌ها روی نسخه‌های بازسازی این بازی‌های استراتژی کار و به تازگی شماره چهارم را هم با موفقیت روانه بازار کرده‌اند. شنیده‌ایم که آنان ممکن است در حال بررسی عناوین دیگری بر اساس عصر امپراتوری‌ها باشند که ظاهرا شبیه League of Legends خواهد بود.

بازی Starfield

Bethesda Game Studio

پس از بسته شدن قرارداد در اوایل سال ۲۰۲۱، بتزدا به عنوان پرکارترین استودیوی داخلی مایکروسافت شناخته می‌شود. آنان روی برخی از محبوب‌ترین بازی‌های تمام دوران یعنی فال اوت و The Elder Scrolls کار می‌کنند. تا اینجای کار می‌دانیم که بتزدا در حال کار بر روی بازی ششم الدر اسکرولز و همچنین یک بازی علمی تخیلی مرموز با نام Starfield است.

ویژگی‌هایی که دوست داریم در بازی Starfield شاهد آن‌ها باشیم
خواندن

استارفیلد که در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت است توسط تاد هاوارد به عنوان Skyrim در فضا توصیف شده است در نتیجه بازی یک نقش آفرینی سنتی خواهد بود.

بازی‌های آینده مایکروسافت

id Software

این استودیو به خاطر فرنچایزهای افسانه‌ای مانند DOOM و Quake شناخته شده است و آنان به تازگی محتوای داستانی نهایی نسخه Eternal مجموعه دوم را عرضه کرده‌اند. به نظر می‌رسد که id Software روی عناوین دیگری نیز کار می‌کند؛ مثلاً شایعات پیرامونی کوئیک جدید شنیده می‌شود.

داستان بازی Doom Eternal
خواندن

deathloop 1

Arkane Studios

استودیوی آرکین که با نام‌های Dishonored و Prey معروف شده به تازگی بازی Deathloop را با موفقیت به عرضه رسانده و به احتمال زیاد بازی سال آینده برای پلتفرم‌های ایکس باکس نیز بیاید. فراتر از آن اطلاعات مبهمی وجود دارد مبنی بر اینکه شاید آرکین روی دنباله‌ی بازی پری کار می‌کند.

جدیدترین اثر معرفی شده آنان اکشن تیراندازی خون‌آشام محور چهارنفره‌ای به نام RedFall است. اطلاعات زیادی در مورد روند بازی بازی در دست نیست اما تریلر از پیش رندر شده آن جالب به نظر می‌رسید.

بازی The Evil Within 2

Tango Gameworks

شهرت این استودیو به بازی ترسناک The Evil Within است. آنان در حال کار بر یک بازی اکشن ماجراجویی شبح‌وار نه‌چندان ترسناک به نام GhostWire Tokyo هستند که در حال حاضر فقط برای پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده. درست مانند دثلوپ به نظر می‌رسد که گوست‌وایر توکیو در آینده نصیب طرفداران ایکس باکس نیز بشود. همچنین آنان در حال توسعه یک بازی معرفی نشده در سبکی کاملاً جدید هستند.

wolfenstein youngblood 1

Machine Games

ظاهراً آنان سخت در حال کار روی بازی سوم Wolfenstein هستند. علاوه بر این پروژه بزرگ دیگر آنان بازی ایندیانا جونز است که البته هنوز هیچ‌کدام از این دو بازی نمایش داده نشده‌اند.

بررسی بازی Wolfenstein Youngblood
خواندن

ZeniMax Online Studios

استودیو زنیمکس در حال حاضر بازی آنلاین الدر اسکرولز را مدیریت کرده و گسترش می‌دهد. آنان همچنین در حال کار روی پروژه‌های اعلام نشده دیگری هستند که ممکن است در نهایت انحصاری ویندوز و ایکس باکس باشند.

بازی‌های آینده مایکروسافت

Xbox Game Studios Publishing

این تیم نیز در حال ساخت چند بازی با همکاری استودیوهای مختلف است. ما معتقدیم که آن‌ها با IO Interactive روی یک نقش‌آفرینی آنلاین با اسم رمز Project Dragon کار می‌کنند. همچنین شنیده‌ایم که تعدادی بازی در حال توسعه با چند استودیو مستقل هستند که هنوز فاش نشده‌اند. همچنین انتظار طیف وسیعی از بازی‌های آیفون و اندروید مبتنی بر بازی‌های ایکس باکس را از آنان داریم.

مایکروسافت همچنین از Contraband با همکاری استودیو Avalanche رونمایی کرده است. شنیده‌ایم که کنترابند یک بازی اکشن آنلاین است که در آن بازیکنان در گروه‌های چهار نفره عملیاتی را برنامه‌ریزی کرده و اجرا می‌کنند.

مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از انحصاری‌های مستقل از جمله As Dusk Falls و The Gunk را سفارش داده است که خیلی خوب به نظر می‌رسند. تلاش مایکروسافت برای آوردن Crossfire X از کره جنوبی را هم باید به این لیست اضافه کنیم.

ما همچنین در مورد پروژه‌ای با کد احتمالی Shaolin از Brass Lion Entertainment شنیده‌ایم که یک اکشن نقش‌آفرینی با همکاری گروه هیپ‌هاپ Wu-Tang Clan است. به علاوه شنیده‌ایم که مایکروسافت مشغول کار روی یک بازی چند نفره ابری برای ایکس باکس به نام PaxDei است. این در حالی است که یک بازی استراتژی با همکاری Oxide به اسم رمز Indus نیز در حال توسعه است. در نهایت Project Belfry نیز یک بازی مبارزه‌ای از توسعه‌دهندگان The Banner Saga هم ظاهراً دارد ساخته می‌شود.

همچنین نام‌های رمزی دیگری نیز وجود دارند که هنوز اطلاعات خاصی از آنان در دسترس نیست. اما همه این بازی‌ها نشان دهنده آن هستند که واقعاً مایکروسافت به شدت روی مجموعه بازی‌های آینده‌اش سرمایه‌گذاری کرده است.

XBox game studios
استودیو های خریداری شده توسط مایکروسافت

تعداد زیادی بازی

انتقاد همیشگی از مایکروسافت تعداد و کیفیت بازی‌های انحصاری آن بوده که پر فراز و نشیب بوده‌اند. مثلا در حالی که سری فورتزا تحسین و ستایش‌های بسیاری را به همراه داشتند، عناوین دیگری مانند State of Decay 2  در شرایط نسبتاً بدی عرضه شدند. البته گیم پس به افزایش ارزش برخی از عناوین پایین‌رده هم کمک کرده است. اگرچه اشتهای زیادی برای تجربه بازی‌های بزرگ وجود دارد که از تلاش‌های سونی در این فضا حاصل می‌شود. ولی خوشبختانه بازی‌های بزرگی که در این مطلب ذکر شده‌اند می‌توانند چنین توقعی را فراهم آورده و فضای رقابت با سونی هیجان انگیزتر شود.

اگرچه با وجود ارزش بالای تولیدات سونی، هیچ‌کس نمی‌تواند تنوع و ارزش ارائه شده توسط گیم پس را با عناوینی مانند Microsoft Flight Simulator یا Age of Empires IV انکار کند. با این همه حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری که در حال حاضر روی ایکس باکس انجام شده احتمالا باعث می‌شود مایکروسافت در آینده‌ای نه‌چندان دور خیلی از انتقادات را ساکت کند.

وقتی اندازه استودیوهای داخلی مایکروسافت را در نظر بگیریم مشاهده می‌کنیم مایکروسافت به‌طور غیرقابل انکاری برای آینده‌ای غنی از بازی آماده است؛ همچنین ماهانه بازی‌های متنوع زیادی به گیم پس اضافه می‌شوند. باید دید که آیا این شرکت واقعاً می‌تواند از نظر کیفیتی که مخاطبان می‌پسندند با سونی و نینتندو برابری کند یا خیر، اما نشانه‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند روند گذشته در حال تغییر است. مثلاً بسیاری از نظرسنجی‌های مهم، ایکس باکس را به‌عنوان برنده E3 سال ۲۰۲۱ توصیف کردند.

منبع
www.windowscentral.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x