مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که باید از دنیای بازی Avowed بدانید

دنیایی آشنا برای هواداران Pillars of Eternity

مدت زیادی از معرفی بازی Avowed از سوی استودیوی Obsidian Entertainment نگذشته است. عنوانی اول شخص و نقش آفرینی که سومین بازی این استودیو از زمان خریداریشان توسط شرکت مایکروسافت نیز می‌باشد. با وجود اینکه این بازی به تازگی معرفی شده است، می‌توان از همین الان در مورد دنیا و اتمسفر بازی Avowed نظر داد، و دلیل آن بسیار ساده است: Avowed در دنیای Eora جریان دارد، یعنی همان دنیای سری عناوین Pillars of Eternity که ساخته دیگری از استودیوی Obsidian Entertainment می‌باشد.

بازی Pillars of Eternity نامه عاشقانه استودیوی Obsidian به عناوین نقش آفرینی کلاسیک و ایزومتریک، از جمله بازی‌هایی چون Baldur’s Gate است؛ در حالی که به نظر می‌رسد بازی Avowed رویکرد متفاوتی را داشته و بیشتر مشابه عناوینی چون Skyrim و بازی در حال ساخت Elder Scrolls 6 باشد. در هر صورت، استفاده از دنیای Eora برای بازی Avowed حرکت بسیار جالبی بوده، زیرا به لطف مجموعه Pillars of Eternity، این دنیا مملوء از تاریخ و داستان‌های غنی است، که می‌توان در Avowed آن‌ها را بیش از پیش گسترش داد. از این رو تصمیم گرفتیم تا امروز در این مقاله نمایی کلی از دنیای فعلی Eora را برای شما به تصویر بکشیم.

Avowed

نمای کلی از دنیای Eora

سرزمین‌ها

Eora دارای استانداردهای طبیعی و معمولی دنیاهای فانتزی بوده، و تنها چندین ویژگی خاص داشته که آن را منحصر به فرد می‌کنند. ما می‌دانیم که بازی Avowed عموماً در Living Lands (سرزمین زنده‌ها) جریان داشته که نه Pillars of Eternity و نه Pillars of Eternity 2: Deadfire، بجز اشاراتی خفیف، به بررسی آن نپرداختند. در توضیحات Living Lands بیان شده که این سرزمین در شمالی‌ترین جزیره واقع شده، دارای آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی، هیولاهایی فوق‌العاده و منظره‌ای مملوء از عجایبی بوده که پیش از این هیچ موجود فانی آن را ندیده است. تنوع نژادی در Living Lands بسیار بالا بوده (که نشانه خوبی برای بازیکنانی است که امیدوارند سیستم شخصیت‌سازی بازی Avowed به اندازه Pillars عمیق باشد)، هرچند تمامی این نژادها با آرامش در کنار یکدیگر زندگی نمی‌کنند.

نگاهی به بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان و مسیری که تیم ایکس‌باکس انتخاب کرده‌ است
خواندن

دیگر سرزمین‌های موجود در دنیای Eora شامل Aedyr، یک امپراتوری از انسان‌ها و الف‌ها بوده که در منطقه استوایی Eora واقع شده است؛ Dyrwood، یک کلونی سابق امپراتوری Aedyr که محیط اصلی Pillars of Eternity نیز بوده و مملوء از آشوب‌های مختلف است؛ و Ixamitl Plains، واقع در شمال Dyrwood، مکانی دارای دشت‌های هموار که انسان‌ها و Orlanها در آن ساکن هستند. همچنین Old Vailia و Vailian Republics نیز وجود داشته که زمانی جواهر دریاهای جنوبی Eora به حساب می‌آمدند؛ مجموع‌الجزایر Deadfire، که داستان Pillars of Eternity 2: Deadfire در آن جریان داشت، مجموعه جزایری آتشفشانی که عموماً Amauaها در آن ساکن هستند؛ Rauatai، سرزمینی مملوء از منابع طبیعی که همیشه بر سر آن جنگ است؛ و White That Wends، یک منطقه قطبی جنوبی، که در انتهای دنیا قرار داشته و خانه الف‌های سفید و دوارف‌های شمالی است.

نژادها

مجدداً باید بگوییم که تعدادی از نژادهای موجود در دنیای Eora برای ژانر فانتزی کاملاً استاندارد هستند: مانند انسان‌ها، الف‌ها و دوارف‌ها. هرچند بعضی از نژادهای موجود در دنیای Erona و بالطبع بازی Avowed بسیار متفاوت و خاص می‌باشند: ابتدا Amaua را داریم که بزرگترین نژاد از گروه Kith است (Kith واژه‌ای برای توصیف نژادهای انسان‌گونه در دنیای Eora می‌باشد) که برای قدرت و رابطه‌شان با آب شهرت دارند. سپس Orlanها را داریم که در عمل شبیه به نژادهای Gnome و Halfling هستند، اما تاریخ مخصوص خود را در زمینه روبرویی با نژادپرستی‌ و مورد تحقیر و تمسخر قرار گرفتن توسط سایر نژادهای Kith دارند؛ با این وجود، آن‌ها نژادی باهوش و زیرک هستند.

چگونه در Twitch استریم کنیم؟ | آموزش استریم کردن روی توییچ
خواندن

Avowed 3

نهایتاً آشکارترین نژادها در دنیای Eora، نژادهای خدا مانند می‌باشند: این افراد می‌توانند نواده‌ای از هر کدام از نژادهای ذکر شده باشند، اما ظاهر و توانایی‌های آنان بخاطر داشتن رابطه‌ای با یکی از خدایان Eora، اصلاح شده است. این موضوع عموماً باعث شده تا شکل سر آن‌ها به صورت انحراف یافته و کج در آید، و دارای قدرت‌های افسانه‌ای باشند که در سایر افراد دیده نمی‌شوند؛ عموماً افراد خدا مانند، بسته به نوعشان، یا مورد احترام قرار گرفته یا به آن‌ها توهین می‌شود، و افراد بسیار کمی از این نژاد در وضعیتی بین این دو حالت قرار دارند. در میان خدایان بسیاری که در این دنیا وجود دارند، پیش‌تر شاهد خدا مانندهای وابسته به ماه، آتش، زمین، پرندگان و مرگ در سری بازی‌های Pillars of Eternity بوده‌ایم.

The Wheel (چرخ)

خاص‌ترین و منحصر به فردترین ویژگی دنیای Eora که مطمئناً در بازی Avowed نیز شاهد آن خواهیم بود، Wheel می‌باشد: یک اتفاق طبیعی که باعث به وجود آمدن چرخه تناسخ در دنیای Eora شده، و اجازه می‌دهد تا ارواح از یک زندگی به زندگیی دیگر بروند. این رویداد متافیزیکی هزاران سال به صورت طبیعی جریان داشت تا آنکه Engwithanها (نژادی که پیش از نژادهای فعلی Eora می‌زیستند) با قرار دادن یک ماشین بزرگ در دل Ukaizo کنترل آن را برعهده گرفتند، تا حدی که چرخه تناسخی که پیش‌تر به صورت طبیعی عمل می‌کرد، حال برای کارکرد خود به ماشین‌ها وابسته شده بود. این موضوع در رویدادهای بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire نقش بسیار مهمی داشت.

وضعیت دنیای Eora در بازی Avowed

در بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire، ماشین چرخه تناسخ (Wheel) که در بخش قبلی به آن اشاره داشتیم، توسط خدایی به نام Eothas نابود و غیرقابل استفاده شد، بدین معنی که اساساً تا زمانی که Kithها خودشان یاد نگیرند دوباره این ماشین را سرهم و راه‌اندازی کنند، چرخه تناسخ در دنیای Eora متوقف شده است. از این رو در پایان بازی Deadfire، دنیای Eora در وضعیت بازسازی و بازیابی خود از هرج و مرج ناگهانی ایجاد شده توسط خدایان این دنیا، قرار گرفته است. هرچند، امکان دارد وضعیت دنیای Eora پس از بازی Deadfire آنچنان حائز اهمیت نباشد – ممکن است بازی Avowed در بازه زمانیی بسیار بعد یا قبل از وقایع Pillars of Eternity رخ دهد یا Living Lands آنچنان از سایر بخش‌های دنیای Pillars of Eternity دور باشد، که وقایع این عناوین تأثیری روی دنیای بازی Avowed نگذارند و اشاره‌ای به آن‌ها نشود.

بهترین بازی‌های PS5
خواندن

Avowed 2

ممکن است در مورد نحوه کارکرد دنیای بازی Avowed تغییرات متعددی نسبت به دنیای Pillars وجود داشته باشد؛ با توجه به آن که بازی Avowed در سرزمین Living Lands واقع شده است، این بدین معناست که امکان دارد گروه‌ها و احزاب سیاسی متفاوتی دلیل نزاع و جنگ در دنیای بازی Avowed باشند. علاوه بر آن، ممکن است محدودیت‌هایی در رابطه با نژادهای قابل بازی وجود داشته (که امیدواریم این گونه نشود)، کلاس‌های قابل بازی متفاوت باشند، و شاهد تغییراتی در قوانین دنیای بازی نسبت به سری Pillars باشیم – مثلاً وجود تفاوت در نحوه کارکرد جادو، قدرت‌های قابل دسترس توسط بازیکنان و موارد بیشتر.

بازی Avowed فضای کافی را داشته تا به عنوان مخصوص خود بدل گردد و تاریخ ویژه‌ای داشته باشد، زیرا حتی افرادی که عناوین Pillars را تجربه نموده‌اند، هنوز بخش‌های بسیاری از دنیای Eora را ندیده‌اند. در عین حال، استفاده از Eora به عنوان دنیای بازی Avowed راهکار بسیار خوبی برای جذب بازیکنان سری Pillars در کنار گردآوری مخاطبان کاملاً جدید برای این عنوان است.

تنها با گذر زمان می‌توان کاملاً با دنیای بازی Avowed آشنا شده و مشاهده کرد که سازندگان آن را به چه سمت و سویی می‌برند. در حالی که داستان این عنوان هنوز یک راز باقی مانده است، فعلاً وعده بازگشت به دنیای Eora برای ایجاد هیجان در میان هواداران Pillars کفایت می‌کند.

بازی Avowed برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس در دست توسعه قرار دارد.

منبع
Gamerant
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن