مقالات ترجمه‌ای

از نسخه‌ی بعدی بازی Batman چه انتظاراتی داریم

بازگشت شوالیه تاریک

پس از ۳ نسخه‌ی فوق‌العاده از سری Arkham، اکنون نوبت به آن رسیده که به سراغ نسخه‌ی بعدی برویم و فکر کنیم که چه چیزهایی می‌توانند انتظارات ما را از این نسخه برآورده کنند. پس با من و پیکسل آرتس همراه باشید تا به تشریح مواردی بپردازیم که فکر می‌کنیم برای نسخه‌ی بعدی بازی Batman ضروری هستند.

دنیایی بزرگ‌تر، زنده‌تر

Gcskyline

خب همان‌طور که می‌دانید، بتمن تنها کار خودش را به گاتهام خلاصه نمی‌کند. درست است که تقریبا به کسی اجازه نمی‌دهد در حیطه‌ی گاتهام در کار او دخالت کند، ولی به واسطه‌ی هوش بالا و قابلیت‌های استراتژیک زیاد، بتمن در دیگر شهرها نیز کارهای قهرمانانه انجام می‌دهد. پس چرا بازی بعدی Batman ما را تنها به گاتهام محدود نماید؟ شاید سوپرمن در شهر خودش (متروپلیس) به کمک نیاز داشته و تنها بتمن باشد که بتواند به او کمک کند. شاید Flash نیز در این میان به کمک بیاید و حتی شاید بتوان سفری کوتاه به آتلانتیس و آمازون داشت.

از طرفی دیگر، درست است که بتمن بیشتر اوقات در شب کار می‌کند، ولی مردم عادی نیز در شب بیرون می‌آیند! در نسخه‌های قبلی ما به هیچ وجه شاهد مردم عادی شهر در خیابان‌ها نبودیم، ولی در نسخه‌ی بعدی می‌توان با اضافه کردن مردم به شهر، فعالیت‌های مختلف و … به مراتب جذابیت گاتهام را بالاتر برد.

قهرمانان متعدد، خانواده خفاشی

h6zhwwmkugyytzww1zqv

بتمن اکثر اوقات عقیده دارد که باید به تنهایی کار کند، اما در این میان همیشه قهرمان‌های دیگری نیز هستند که یا بتمن به آن‌ها نیاز دارد یا بیشتر اوقات آن‌ها به بتمن. همان‌طور که در مورد قبلی نیز ذکر شد، حضور سوپرمن، فلش، سایبورگ و دیگر اعضای جاستیس لیگ می‌تواند در خارج از گاتهام باعث جذابیت بیشتر بازی شود. اگر هم سازندگان اصرار دارند که بازی تنها در شهر گاتهام روایت شود، حداقل باید شاهد خانواده خفاشی باشیم. دیک گریسون، باربارا گوردن، آلفرد، جیسون تاد و بسیاری افراد دیگر می‌توانند در بازی به عنوان یاران بتمن ظاهر شوند و البته که اگر قابلیت کنترل آنان را داشته باشیم، بسیار عالی می‌شود. شکی نیست که هیچ یک از این قهرمانان به ابهت و مهارت بتمن نمی‌رسند، ولی چه کسی است که دلش نخواهد یک شب در بازی در نقش نایت وینگ به مبارزه با دشمنان بپردازد؟ همچنین می‌توان ماموریت‌هایی را طراحی کرد که تنها باید در آن‌ها با خانواده خفاشی همکاری کنید که به نظر بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. همکاری بتمن با نایت وینگ، رقابت نایت وینگ و دیمین وین، رابطه‌ی دیک گریسون و کیتی، همگی می‌توانند حتی در ماموریت‌های بازی نیز نقش داشته باشند و عمقی جدید به مراحل ببخشند.

قیمت پلی‌استیشن ۵ چقدر خواهد بود؟
خواندن

بتمن، بروس وین

image asset

بسیار حیف است که همیشه با چهره‌ی خشن میلیاردر معروف روبرو هستیم. بروس وین در طول روز یک انسان خوش‌رو، خوش گذران و البته انسان دوست است، ولی در شب دیگر خبری از بروس مهربان نیست. ما همیشه همین روی ذات بروس وین را دیده‌ایم، ولی آیا وقتش نرسیده که اکنون به جز بتمن، کمی نیز با بروس وین آشنا شویم؟ با دردسرهای او سر و کله بزنیم یا حتی به فکر سهام شرکت وین باشیم؟ به جرئت می‌توان ادعا کرد که شخصیت بروس وین به اندازه‌ی بتمن پتانسیل دارد که بخواهد روایت‌گر داستان‌های مختلف و ماموریت‌های جذاب باشد. از طرفی دیگر، این که سازندگان اجازه دهند به صورت دلخواه بین بروس وین و بتمن جابجا شویم، مورد بسیار جالبی خواهد بود. بدون شک صحنه‌ی پوشیدن لباس بتمن همیشه در ذهن بازیکنان خواهد ماند و فکر نکنم کسی باشد که بخواهد این کات سین را رد کند.

شب، روز

228009 digital art movies Batman Begins Batman bats

خفاش را معمولا در شب مشاهده می‌کنیم، ولی حتی خود خفاش را هم می‌توان در روز پیدا کرد، پس چرا نتوان بتمن را در روشنایی روز تصور نمود؟ چه در کمیک‌ها، چه در انیمیشن‌ها و چه در فیلم‌های ساخته شده از بتمن، شاهد آن بوده‌ایم که بتمن در روز نیز به سراغ دشمنانش برود و جایی که لازم باشد، اصلا از این کار دریغ نمی‌کند. از آن گذشته، می‌توان در طول روز برای شخصیت بروس وین زندگی کاملی ساخت، در جاهای لازم به بتمن مراجعه کرد و شب را به کلی برای بتمن اختصاص داد. دست سازندگان در این حیطه بسیار باز است و تعجب می‌کنم که چطور تا کنون شاهد پیاده سازی این سیستم نبوده‌ایم. پیش از این عناوینی همچون Persona 5 توانسته‌اند یک زندگی دوگانه را به تصویر بکشند، قطعا سازندگان نسخه‌ی بعدی Batman می‌توانند با کمی بهبود، تعادلی میان زندگی بروس وین و بتمن ایجاد کنند که حتی وجود بتمن در طول روز نیز به دل همه بنشیند.

چگونه Starfield یکی از سنت‌های قدیمی The Elder Scrolls را ادامه خواهد داد
خواندن

بت سیگنال، ماموریت تصادفی

1257b6c55ed41d3437f67bdafa3c2a07

به جز ماموریت‌های اصلی بازی و ماموریت‌های فرعی داستانی، می‌توان سیستم ماموریت تصادفی را برای بتمن طراحی کرد که در این میان بت سیگنال نیز به صورت کامل وارد بازی می‌شود. طراحی ماموریت‌های تصادفی اصلا کار پیچیده‌ای نبوده و پیش از این در بازی‌های جهان‌آزاد زیادی شاهد آنان بوده‌ایم. با این تفاوت که در دنیای بتمن، ماموریت تصادفی می‌تواند جنبه‌های جدیدی به بازی اضافه نماید و به مراتب حس بتمن بودن را بیشتر به شما منتقل کند. قرار نیست که هر شب بتمن با جوکر و پویزن ایوی مبارزه کند، بسیاری از پرونده‌های بتمن مربوط به خلافکارهای عادی شهر هستند که وجود ماموریت‌های تصادفی و بت سیگنال می‌تواند به خوبی این انتظار را برآورده نماید. برای تصور حضور این سیستم در بازی کافی است فکرش را بکنید که به عنوان بروس وین در شرکت خود هستید، به موبایل شما پیامی از طرف بت سیگنال داده می‌شود که در فلان نقطه‌ی شهر درگیری به وجود آمده. اکنون نوبت بتمن است که وارد عمل شود و باقی ماجرا. حس بتمن بودن با وجود این سیستم می‌تواند خیلی جذاب‌تر باشد.

غار بتمن، عمارت وین

74 batman gotham city chronicles wayne manor cover

یکی از جذاب‌ترین مواردی که همیشه هواداران بتمن عاشق آن بوده‌اند، غار خفاشی و عمارت وین است که متاسفانه تا به حال به صورت کامل به آن دسترسی نداشتیم. محل آرامش بتمن، انجام آزمایش‌های مختلف، پیگیری بسیاری از موارد و جرم‌یابی‌ها، همگی این موارد در غار بتمن است ولی تا کنون خبری از آن‌ها نبوده. مکانیزم‌های جذابی در این غار می‌توان به کار برد که اگر به درستی پیاده شوند، شاید یکی از جذابیت‌های بزرگ بازی به شمار برود. از طرفی، اگر سازندگان اجازه‌ی ورود و خروج آزادانه به غار بتمن را به همراه عمارت وین بدهند، با موردی نور علی نور مواجه خواهیم شد! عمارت وین نقش همان غار بتمن را دارد، ولی برای بروس وین. فکرش را بکنید، به عمارت وین وارد شوید، از راه مخفی به غار بتمن بروید، لباس خود را بر تن کنید، سوار بت موبیل شوید و به دل آشوب بزنید! حتی تصورش هم تا حد زیادی بازیکن را به هیجان می‌آورد.

راهنمای بازی پابجی | نکات و ترفندها بازی PUBG
خواندن

سیستم کارآگاهی عمیق‌تر

Dark Knight Sonar Cell

از بتمن به عنوان بزرگ‌ترین کارآگاه جهان یاد می‌شود و باید اقرار کرد که این لقب برازنده‌ی او است. پس وقتی یک بازی بر اساس این شخصیت ساخته می‌شود، باید مراحل متعدد و قابلیت‌های زیادی برای ذات کارآگاهی او در نظر گرفت. بتمن در نظر عوام یک ماشین کتک‌زنی آدم‌های خلافکار است، ولی در حقیقت بخش زیادی از کار بتمن به جست و جو و تحقیق در رابطه با افراد مختلف و جرائم اختصاص دارد. در همین حد بدانید که برای بتمن همانقدر که تکنیک و زور بازو مهم است، اطلاعات نیز ارزش دارد. در نسخه‌های قبلی تا حدودی شاهد المان‌های کارآگاهی در بازی بودیم، ولی اصلا در حدی نبودند که بخواهند با ذات بتمن همخوانی داشته باشند. امید است که در نسخه‌ی بعدی بازی Batman شاهد مراحل و توانایی‌های بیشتری در این حیطه باشیم.

مخفی‌کاری عمیق‌تر

Batman Arkham Knight Encourages Awesome Fights Allows for Stealth Style 474857 7

با توجه به چیزی که تا کنون از بتمن دیده‌ایم، مهم‌ترین یاران او را می‌توان تکنیک مبارزه‌ای بالا، هوش و تاریکی دانست. بتمن از آن دسته‌ قهرمانانی بوده که اعتقادی به کشتن ندارد و تلاش می‌کند بیشتر دشمنان خود را بدون سر و صدا بیهوش نماید؛ پس در بازی باید شاهد المان‌های کامل مخفی‌کاری باشیم. بتمن را باید در کنار مامور ۴۷، اسنیک و سم فیشر جزو برترین مخفی‌کارهای دنیا بدانیم و بخش مخفی‌کاری در بازی‌های Batman نسبت به رقبایش، واقعا لنگ می‌زند. در ابتدا و مهم‌ترین عامل، هوش مصنوعی بد دشمنان بوده که انگار حیطه‌ی دیدشان تنها ۵ متر است. از طرفی دیگر مکانیزم‌هایی در نسخه‌ی آخر نظیر Fear Takedown اضافه شد که رسما مخفی‌کاری را بر باد می‌داد. جایگیری دشمنان نیز در بازی به طریقه‌ای بود که شما را وادار به استفاده از این قابلیت می‌کرد. مورد سوم، قابلیت‌های بیشتر و امکانات مختلف برای مخفی‌کاری است. همان‌طور که ذکر شد، بتمن چیزی از سم فیشر کم ندارد و باید به همان اندازه که برای مخفی‌کاری برای سم فیشر اهمیت قائل می‌شویم، برای بتمن نیز این موضوع حائز اهمیت باشد.

بهترین بازی‌های آنلاینی که هم‌اکنون می‌توانید تجربه کنید
خواندن

وسایل نقلیه، تجهیزات

justice league concept art flying fox scaled

بتمن را همه با تجهیزات جذاب و دور از ذهن می‌شناسند. کمربند بتمن به کلی نماد محلی برای هرگونه وسیله و تجهیزاتی به شمار می‌رود که همیشه به یاری بتمن می‌آیند. در نسخه‌های قبلی شاهد تجهیزات با تنوع خوبی بودیم، ولی آیا همین میزان تجهیزات، تنها چیزهایی هستند که بتمن در چنته دارد؟ سازندگان به شدت می‌توانند روی وسایل بتمن مانور دهند و باید اقرار کرد که یکی از هدر رفته‌ترین پتانسیل‌های نسخه‌های قبلی، همین وسایل بتمن هستند.

مورد دوم، وسایل نقلیه‌ی بتمن می‌باشند. ما تنها در نسخه‌ی آخر با بت موبیل آشنا شدیم، ولی بتمن بجز بت موبیل باز هم وسایل نقلیه‌ی متفاوت دارد. درست است که برای طراحی پرواز بر فراز شهر باید وقت زیادی گذاشت و نقشه‌ای وسیع طراحی کرد، ولی به خوبی می‌توان با وقت کافی و پیاده‌سازی مناسب، این ایده را عملی نمود. بتمنی که تقریبا تمام تکنولوژی جاستیس لیگ زیر نظر او طراحی شده، تنها برای رفت و آمدش از یک ماشین و قلابش استفاده می‌کند! فکرش هم کمی به تصور ذهنی ما از بتمن لطمه وارد می‌کند، پس بهتر است که سازندگان به خوبی با این قضیه برخورد کنند.

لباس‌های متنوع

ac68894c96ef20445a4d0ad5dbc2de6c0920b708 hq

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، نام بتمن با تکنولوژی و وسایل مختلف گره خورده است، در کامیک‌ها نیز بسیار شاهد آن هستیم که بتمن از لباس‌های متنوع برای ماموریت‌های متفاوت استفاده می‌کند. در بازی بعدی Batman انتظار می‌رود که علاوه بر طراحی لباس‌های مختلف با ظاهری جدید، قابلیت هر یک از لباس‌ها نیز خاص باشد و تاثیری بسزا در روند گیم‌پلی بگذارد. این امر یکی از مواردی بود که سری Lego Batman به خوبی رعایت نموده و از آن می‌توان به عنوان یکی از برگ برنده‌های این سری نام برد.

بهترین بازی‌های اپل آرکید
خواندن

مبارزاتی چالش‌برانگیزتر

Batman Fighting

شکی نیست که بازی Batman Arkham Asylum سبک مبارزاتی را پایه‌ریزی کرد که هنوز هم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. بازی‌های زیادی نیز از این سبک پیروی کردند که به نظر من هیچ یک نتوانستند به روانی و جذابی سری Arkham باشند، ولی باید قبول کنیم که این سبک برای نسخه‌ی بعدی Batman جواب‌گو نخواهد بود. تا کنون ۴ نسخه از این سری منتشر شده که هر ۴ نسخه همین سبک را داشتند و تنها کافی بود با ضد حمله، تمامی حریفان را از بین ببرید. سازندگان با چالش‌برانگیزتر کردن مبارزات بازی می‌توانند به صورت چشم‌گیری جذابیت آن را افزایش دهند. از طرفی دیگر، باس‌های بازی نیز اصلا در حد و اندازه‌ای نبودند که بخواهند رضایت ما را جلب کنند. از معدود باس‌های خوب می‌توان به Mr.Freeze اشاره کرد که بیشتر از این که روی مبارزه تمرکز نماید، روی هوش بازیکن و مخفی‌کاری اصرار داشت. چنین باس‌فایت‌هایی برای آینده‌ی این سری لازم است که به جز دکمه‌زنی خالص، واقعا نیازمند تفکر باشند و شما را به چالش بکشند.

پورت مناسب

batman return to arkham ps4 review

بازی Batman Arkham Knight برای دارندگان کنسول‌ها یکی از برترین تجربه‌ها و برای دارندگان رایانه‌های شخصی، یک فاجعه بود. هرچقدر هم که یک بازی عالی باشد، اگر با پورت مناسبی همراه نشود، نتیجه یک شکست به تمام معنا خواهد بود و این امر در بازی‌های متعددی اثبات شده که گل سرسبدشان، همین آخرین نسخه از سری Arkham است. بدین صورت یکی از پایه‌ای‌ترین انتظاراتی که از نسخه‌ی بعدی این سری داریم، یک پورت مناسب و حداقل خوب است. اکنون در شرف ورود به نسل نهم کنسول‌ها هستیم و موردی غیر منطقی همانند پورت نامناسب از طرف سازندگان در سیل بازی‌های عالی، می‌تواند به کلی باعث شکست یک بازی شود.

برترین غول آخرهای سری رزیدنت اویل
خواندن

به نظر شما چه موراد دیگری هستند که باید در لیست انتظارات ما از نسخه‌ی بعدی Batman وجود داشته باشند؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x