مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که باید از بازی Ghost of Tsushima بدانید

تاریخ عرضه، داستان، اخبار، گیم‌پلی و موارد بیشتر از بازی Ghost of Tsushima

حدوداً ۳ سال پس از معرفیش و ۶ سال پس از عرضه آخرین بازیشان Infamous: Second Son، استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) بالاخره آماده است تا بازی سامورایی مورد انتظار و حماسی خود یعنی Ghost of Tsushima را منتشر کند. با وجود آنکه هنوز مدتی دیگر تا عرضه بازی Ghost of Tsushima باقی مانده است، به آرامی اطلاعات جدید در مورد داستان و گیم‌پلی این عنوان توسط ناشر و سازنده آن در حال انتشار هستند.

آماده‌اید تا اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان بدست آورید؟ در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

Ghost Of Tsushima Sucker Punch Sony Image1


آخرین اخبار در مورد بازی Ghost of Tsushima

  • ساکرپانچ از دلیل عدم وجود سیستم «اخلاقیات» در بازی Ghost of Tsushima می‌گوید.
  • انتشار ۱۸ دقیقه گیم‌پلی از بازی Ghost of Tsushima.
  • سونی از تاریخ عرضه جدید بازی Ghost of Tsushima رونمایی کرد.

Ghost of Tsushima چیست؟

Ghost of Tsushima بازی اکشن نقش آفرینی مورد انتظار استودیوی ساکرپانچ می‌باشد که اولین بار در سال ۲۰۱۷ طی کنفرانس پاریس گیمز ویک به صورت یک عنوان انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ معرفی شد.

این عنوان از وقایع تاریخی کشور ژاپن الهام‌گیری شده است. بازی در اواخر قرن ۱۳ میلادی، در زمان اولین حمله مغول‌ها به ژاپن و در جزیره Tsushima جریان خواهد داشت. بازیکنان کنترل یکی از آخرین سامورایی‌های موجود در این جزیره به نام جین ساکای (Jin Sakai) را برعهده خواهند گرفت که طی وقایع این بازی او راه و روش Ghost – یک سبک مبارزه خاص – را برای عقب راندن متجاوزین می‌آموزد.

سازنده بازی Ghost of Tsushima کیست؟

بازی Ghost of Tsushima توسط استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch Productions) که خالق دیگر مجموعه عناوین محبوبی چون سری Infamous و Sly Cooper بوده است، توسعه می‌یابد. این عنوان توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) که مالک استودیوی ساکرپانچ نیز می‌باشد، به صورت انحصاری روی پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

هر آنچه در کنفرانس Blizzcon 2019 گذشت
خواندن

نکته قابل توجه دیگر آن بوده که بازی Ghost of Tsushima اولین بازی منتشر شده از استودیوی ساکرپانچ در ۶ سال گذشته خواهد بود، که در آن زمان در سال ۲۰۱۴ این استودیوی بازی Infamous: Second Son را نیز به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه کرد. این عنوان همچنین یکی از آخرین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ پیش از عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

Ghost Of Tsushima Sucker Punch Sony Image2


بازی Ghost of Tsushima در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

در آپریل ۲۰۲۰ شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی تاریخ عرضه بازی Ghost of Tsushima را تا ۱۷ جولای به تعویق انداخت. استودیوی ساکرپانچ دلیل این تاخیر را چالش‌های کنار آمدن با رویه «کار از خانه» بخاطر بیماری دنیاگیر ویروس کرونا اعلام کرد.

ابتدا قرار بود این عنوان در تاریخ ۲۶ ژوئن منتشر شود. مدتی پیش از انتشار خبر تاخیر این بازی، استودیوی ساکرپانچ اعلام کرد که پروسه ساخته بازی به خوبی پیش رفته و به تاریخ عرضه‌اش در ماه ژوئن خواهد رسید.

داستان بازی Ghost of Tsushima درباره چیست؟

داستان Ghost of Tsushima در مورد جین ساکای می‌باشد. وی یکی از آخرین سامورایی‌های موجود در جزیره Tsushima بوده، که دنیایش به واسطه حمله ارتش مغول‌ها از بین رفته است. اولین موج از حمله مغول‌ها جزیره را ویران نموده، به آسانی نیروهای سامورایی مدافع جزیره را شکست داده و حال تهدیدی برای جزیره اصلی ژاپن به حساب می‌آید.

جین برای محافظت از خانه‌اش دست از هیچ کاری برنمی‌دارد، حتی اگر این به معنی کنار گذاشتن سنت و افتخار سامورایی‌ها باشد که وی از دوران بچگی با این فلسفه‌ها بزرگ شده است. بازیکنان باید در نقش جین سبک مبارزه Ghost را یاد بگیرند، که شبیه به سبک مبارزه یک نینجا می‌باشد، و از آن برای شکست دادن فرمانده ارتش مغول‌ها یعنی Khotun Khan استفاده کرده تا نیروهای او را عقب برانند.

بهترین بازی‌های آنلاینی که هم‌اکنون می‌توانید تجربه کنید
خواندن

آیا تریلری از بازی Ghost of Tsushima منتشر شده است؟

در تاریخ ۵ مارس شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی تریلری داستانی از این عنوان منتشر کرد که نگاهی کوتاه بر زندگی جین به عنوان یک سامورایی، اعضای باقی مانده قبیله‌اش و اولین موج حمله مغول‌ها را به هواداران نشان داد.

در دسامبر سال ۲۰۱۹ بازی Ghost of Tsushima تریلر اکشن سینمایی با نام «The Ghost» دریافت کرد که سبک مبارزه Ghost شخصیت جین را به تصویر می‌کشید.

اولین تصاویر گیم‌پلی از Ghost of Tsushima در مراسم E3 2018 منتشر شدند. این‌ گیم‌پلی دنیای باز زیبا، سیستم‌های مبارزه و میان‌پرده‌های درون بازی را به ما نشان داد.

Ghost of Tsushima ابتدا در سال ۲۰۱۷ طی مراسم پاریس گیمز ویک توسط یک تریلر سینمایی دراماتیک که شامل صداگذاری و دیالوگ‌هایی از شخصیت منفی این عنوان یعنی ژنرال Khotun Khan بود، معرفی شد.

گیم‌پلی Ghost of Tsushima به چه صورت خواهد بود؟

در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۰، شرکت سونی ویدیویی طولانی و پرجزئیات در رابطه با بررسی گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima در برنامه State of Play این شرکت منتشر کرد.

این ویدیوی ۱۸ دقیقه‌ای شامل جزئیاتی از گیم‌پلی در مورد گشت و گذار در محیط، مبارزات، شخصی‌سازی جین، Photo Mode و موارد دیگر بود. این ویدیو اولین باری بوده که پس از نمایش گیم‌پلی بازی در E3 2018، استودیوی ساکرپانچ بار دیگر گیم‌پلی عنوان Ghost of Tsushima را به هواداران نشان می‌داد.

بازی دارای دو نوع سبک مبارزه مختلف می‌باشد که جین توانایی استفاده از آن‌ها را دارد: سامورایی – سیستم مبارزاتی دقیقی که مبنای آن جاخالی دادن و دفع حملات حریف است – و Ghost، یک سبک مبارزه بر مبنای مخفی‌کاری که جین با پیشروی در داستان آن را به صورت پیوسته خواهد آموخت.

ده خبر مهم صنعت بازی در سال 2019
خواندن

هرچند، باید اشاره کرد که کارگردان نو‌آوری و کارگردان هنری این بازی آقای جیسون کانل (Jason Connell) بیان کردند که این عنوان بازیکنان را وادار نخواهد کرد تا حتما از یک سبک مبارزه جین استفاده کنند. ایشان در این باره چنین می‌گویند: «ما یکدفعه تنظیمات (شخصیت) شما را تغییر نمی‌دهیم تا دیگر نتوانید به عنوان یک سامورایی بازی کنید. (جین) همیشه در هسته وجودش، در اعماق قلبش، یک سامورایی خواهد بود. Ghost یک مبارز افسانه‌ای بوده که (جین) در حال تکامل یافتن به سمت آن است.»

ویدیوی بازی Ghost of Tsushima در مراسم State of Play همچنین از توانایی‌های شخصی‌سازی این عنوان رونمایی کرده، و بیان نمود که چگونه زره‌های مختلف روی سبک بازی مورد انتخاب شما تاثیر خواهند گذاشت. بجز زره‌ها، بازیکنان همچنین می‌توانند جین را با Omamori Charms (افسون‌های اُمِموری) تجهیز کنند، که برتری‌های مختلفی ارائه نموده و می‌توانند باعث پیروزی جین در نبرد شوند.

ویدیوی State of Play همچنین تایید کرد که بازی دارای بخش Photo Mode بوده و گزینه‌های چون تغییر رنگ و عمق میدان را در خود دارد. بازیکنان همچنین می‌توانند در این بخش عناصر موجود در دنیای بازی چون جهت و شدت باد، نور پردازی و ذرات موجود در هوا را تغییر دهند.

در ماه آپریل استودیوی ساکرپانچ اعلام کرد که Ghost Of Tsushima دارای مسیریاب‌های فیزیکی (Physical Waypoints) برای هدایت بازیکنان به مقصدشان نخواهد بود. بجای آن از مکان‌ها و چشم‌اندازهای موجود در محیط و مکانیزم «باد راهنما» برای هدایت کردن بازیکن در جزیره استفاده می‌شود.

برخلاف عنوان قبلی استودیوی ساکرپانچ یعنی Infamous: Second Son که دارای سیستم کارما (براساس تصمیمات بازیکنان بود)، بازی Ghost of Tsushima سیستمی مبنی بر تغییر محتویات بازی بسته به اخلاقیات و تصمیمات جین نخواهد داشت. به گفته کانل، سازندگان بر این باور بودند که وجود سیستم اخلاقیات به داستان اصلی بازی لطمه وارد می‌کرد.

خیزش بازی‌های چینی در صنعت ویدیو گیم
خواندن

«ما متوجه شدیم که می‌خواهیم یک داستان انسانی در مورد شخصی را بگوییم که به صورت خاصی زندگی کرده و حال باید به چیز دیگری تکامل پیدا کند، بجای آنکه (در صورت وجود سیستم اخلاقیات) یکدفعه به چیز کاملا متفاوتی تبدیل شود. جین به صورت پشت سر هم و آنی تصمیمات (و اخلاقیاتش) عوض نمی‌شود، (وجود) این موضوع برای ما به داستان لطمه وارد می‌کرد. ما واقعا می‌خواستیم که داستان بازی تغییر او (از سامورایی به Ghost) را نشان دهد.»

Ghost Of Tsushima Sucker Punch Sony Image3


آیا Ghost of Tsushima یک بازی چند‌ نفره است؟

با وجود آنکه هنوز ساکرپانچ به صورت رسمی در این باره چیزی نگفته است، تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که Ghost of Tsushima تنها یک تجربه تک‌ نفره را ارائه می‌دهد. نه استودیوی ساکرپانچ و نه شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی تا کنون در مورد وجود بخش چند نفره‌ای در بازی Ghost of Tsushima صحبت نکرده‌اند.

بسیاری از عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ چون God of War و Horizon Zero Dawn عناوین داستان محور و تک نفره می‌باشند. علاوه بر آن، بجز عنوان Sly 3: Honor Among Thieves که دارای یک بخش دو نفره محلی بود، دیگر عناوین شرکت ساکرپانچ تاکنون هیچکدام دارای بخش چند نفره نبوده‌اند.

Ghost of Tsushima برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

Ghost of Tsushima به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد که این عنوان برای رایانه‌های شخصی یا ایکس باکس وان عرضه شود، چرا که استودیوی ساکرپانچ زیرمجموعه شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌باشد. علاوه بر آن، هیچ یک از عناوین موجود در سری بازی‌های Infamous که دیگر ساخته این استودیو است، تاکنون روی پلتفرمی غیر از کنسول‌های سونی منتشر نشده‌اند.

پنج بازی اکتیویژن بلیزارد که باید احیا شوند
خواندن

از کجا می‌توانم Ghost of Tsushima را تهیه کنم؟

شما می‌توانید عنوان Ghost of Tsushima را از طریق فروشگاه آنلاین پلی‌استیشن پیش‌خرید کنید. نسخه عادی این عنوان با قیمت ۶۰ دلار قابل تهیه بوده و شامل محتویات ویژه پیش‌خرید چون مجموعه‌ای مختصر از آهنگ‌های بازی، یک تم پویا از شخصیت جین برای پلی‌استیشن ۴ و آواتار جین برای این کنسول خواهد بود.

در عین حال، نسخه دیجیتال دلاکس این عنوان با قیمت ۷۰ دلار عرضه شده و شامل محتویات پیش‌خرید ذکر شده و تعدادی محتوای انحصاری دیگر می‌باشد. از جمله این محتویات انحصاری می‌توان به یک نسخه مختصر از آرت‌بوک دیجیتالی این عنوان، مستند ساخت بازی، یک تم پویا سامورایی برای پلی‌استیشن ۴ و چندین آیتم درون بازی اشاره داشت.

منبع
NME
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن