مقالات ترجمه‌ای

راهنمای بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

این نکات به شما کمک می‌کنند تا در میدان نبرد موثر واقع شوید

مولتی‌پلیر همیشه قلب تپنده سری Call of Duty بوده است و با اینکه همه بازی‌های این سری شباهت‌هایی در ظاهر، احساس و گیم‌پلی دارند، اما علاوه بر آن، تفاوت‌های ظریفی هم بین آنها وجود دارد. در Call of Duty: Black Ops Cold War، توسعه دهنده‌های استودیوی تری‌ آرک (Treyarch) تغییراتی در فرمول همیشگی بازی ایجاد کرده‌اند، مثل تغییراتی در Scorestreakها و تجهیزات جانبی سلاح‌ها. چیزهای کوچکی وجود دارد که باید در این راه بیاموزید، همچنین استراتژی‌های امتحان شده‌ای وجود دارند که اگر تازه وارد میدان جنگ شده‌اید، لازم است آن‌ها را بدانید. پس در ادامه با پیکسل آرتس همراه باشید.

ما ۱۰ نکته کاربردی برای شما آماده کرده‌ایم که به فرم جنگیدن شما در Black Ops Cold War کمک می‌کنند. پیشکسوتان Call of Duty احتمالا نیازی به بسیاری از این موارد نداشته باشند، اما تغییرات جدیدی مثل تاکید بیشتر روی صداها و سخت‌تر شدن دریافت Scorestrekهای قدرتمند در فرمول این سری به وجود آمده‌اند، که لازم است آنها را بدانند. اگر به صورت کلی در Call of Duty تازه‌وارد هستید، این موارد را به خاطر بسپارید:

۱. با بات‌ها تمرین کنید

Train With Bots
مبارزه با ربات‌ها به شما فرصت می‌دهد که بدون فشار رقابت با بازیکنان دیگر، سلاح‌های مختلف را امتحان کنید و نقشه‌های بازی را بیاموزید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارتقا سطح بازی خود، گذراندن چند مسابقه تمرینی، بدون هیچگونه تهدیدی است. در صفحه لابی بخش مولتی‌پلیر، گرینه‌ای تحت عنوان «VS. Bots» پیدا خواهید کرد. این، مسابقه‌ای است که در آن فقط با دشمنانی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند، مبارزه خواهید کرد، بدون ثبت رکورد و یا آنلاک کردن چالش‌ها.

با استفاده از حالت مبارزه با بات‌ها، سلاح‌های جدید را امتحان کنید، ترکیبات تازه‌ای بچینید و در مپ‌های مختلف قدم بگذارید. هر چه دانش بیشتری در یک بازی Call of Duty داشته باشید، قوی‌تر خواهید بود، پس اگر می‌خواهید به مکان‌های ناآشنا بروید یا ترکیب Gearهای خود را تعویض کنید، سری به مسابقات تمرینی بزنید.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته سوم دی‌ماه منتشر می‌شوند (13 تا 20 دی‌ماه)
خواندن

۲. با هم‌تیمی‌های خود همراه باشید

Stick With Your Teammates
اگر به جای تنهایی حرکت کردن، با هم‌تیمی‌های خود همراه شوید، احتمال زنده ماندن و حتی پیروزی شما بیشتر است.

این نکته‌ای بوده که در مورد تمام مولتی‌پلیرها صادق است، اما باز هم ارزش بازگویی دارد. وسوسه انگیز است که تنها حرکت کنید، مخصوصا در بازی سریع و خشنی مثل Call of Duty، اما در برابر این وسوسه مقاومت نمایید. وقتی یک یا دو هم‌تیمی از شما پشتیبانی کنند، بسیار کشنده‌تر خواهید بود. شما می‌توانید قدرت تیراندازی خود را در برابر دشمنان ترکیب کنید تا آنها را سریع‌تر از آنکه شلیک کنند، از پای در بیاورید. همچنین هم‌تیمی‌هایتان در اغلب مواقعی که در یک مبارزه غافلگیر می‌شوید، جان شما را نجات می‌دهند. در Call of Duty همیشه تعداد چشم‌ها و سلاح‌های بیشتر، کارآمدتر است، بنابراین با تیم خود همراه باشید، از یکدیگر پشتیبانی کنید و نتایج بهتری را در ستون W شکل مشاهده نمایید.

۳. زیاد در مورد مردن نگران نباشید

Dont Worry Too Much About Dying
خط Scorestreakها حتی هنگام مرگ هم ادامه دارد، بنابراین بیشتر نگران پشتیبانی موثر از تیمتان باشید، نه زنده ماندن.

Black Ops Cold War، دوباره Scorestreakها را بازگردانده است (به جای Kill Streak). این بدین معناست که حتما نباید بازیکنان زیادی را از پای درآورید و یا هدشات‌های زیادی بگیرید تا برای تیمتان کارآمد باشید. انجام ماموریت‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا Scorestrakها را دریافت کنید که به شما قدرت بیشتری می‌دهند. این امر به شما امکان می‌دهد که کارهایی مثل تماس با هواپیماهای جاسوسی یا یا احضار هلیکوپترهای تهاجمی، برای کمک به تیم خود انجام دهید.

پس نگران نباشید اگر قصد داشتید که تا حد امکان در یک مسابقه Cold War از کشته شدن خودداری کنید اما در راه حمایت از تیم خود کشته شدید. Scorestreakها بازنشانی نمی‌شوند، در عوض مدتی با کاهش سرعت همراه خواهند شد. پس هوشمندانه و با دقت بازی کنید و به دنبال راه‌هایی برای کمک به تیم خود باشید که با مهارت‌های شما سازگار هستند.

معرفی بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس
خواندن

۴. به دنبال صدای پا باشید 

Listen For Footsteps
گوش دادن به صداهای مکانی که دشمن در آن قرار دارد، به شما امکان می‌دهد که حرکت آنها را پیشبینی کنید و آنها را از مکان اختفای خود، بیرون بیاورید.

طراحی صدا در چند نسخه اخیر Call of Duty، پیشرفت چشمگیری داشته و در Black Ops Cold War، وقتی در میدان نبرد حضور دارید، باید به صداهای اطراف خود به خوبی گوش کنید. دویدن در مسابقات مولتی‌پلیر سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند، مانند نمایان شدن علامت در مینی‌مپ Warzone، این موضوع بدین معناست که باید از تمام حواس خود برای شناسایی دشمن استفاده کنید. این یعنی که شما می‌توانید قبل از اینکه بازیکنی را ببینید، صدای او را بشنوید. اگر می‌توانید از هدفون استفاده کنید، چون به شما کمک می‌کند تا موقعیت مکانی دشمن را مشخص نمایید، اما به طور کلی سعی کنید از تمام حواس خود برای پیشبینی حملات استفاده کندی، نه فقط از مینی‌مپ.

۵. دویدن باعث شناسایی شدن شما می‌شود 

Running Gives You Away
فقط در مواقعی که مجبور هستید بدوید، دویدن بسیار پر سر و صداست و شما را آسیب پذیر می‌کند.

در ادامه نکته قبلی، باید به صدایی که تولید می‌کنید، دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر به نقطه‌ای که فکر می‌کنید دشمن در آنجا قرار دارد بدوید، باید بدانید که او قطعا صدای شما را خواهد شنید. از طرف دیگر خم شدن سرعت شما را کم می‌کند اما میزان سر و صدایی که ایجاد می‌کنید نیز کاهش می‌یابد. دقت کنید که چه مقدار به دشمن اطلاعات می‌دهید و به یاد داشته باشید که دشمن همیشه به دنبال شما خواهد بود.

۶. هواپیماهای جاسوسی و باقی وسایل نقلیه را سرنگون کنید

Shoot Down Spy Planes And Other Vehicles
Scorestreakهای دشمن را از بین ببرید، قبل از اینکه حرکت تیم شما را از بین ببرد.

Scorestreakهای پیش‌فرض، هواپیمای جاسوسی و هلیکوپتر تهاجمی هستند. این دو اگر توسط تیم دشمن در یک زمان شلیک شوند، می‌توانند به طور جدی نبض مسابقه را به دست بگیرند. مانند اکثر بازی‌های Call of Duty، هواپیماهای جاسوسی موقعیت تیم شما را در مینی‌مپ دشمن قرار می‌دهند، در حالی که هلیکوپترهای تهاجمی به سمت پایین پرواز می‌کنند و به شما شلیک می‌نمایند. به هر حال، شما می‌توانید (و باید) این وسایل را در هر زمان ممکن، نابود کنید.

داستان ساخت بازی Transistor
خواندن

این یک روش معمول در Call of Duty است، شاید شما آن را بدانید که سلاح‌های کوچک به وسایل پرنده آسیب می‌زنند و لانچرها حتی بسیار بهتر هم عمل می‌کنند. از این رو بسیار با ارزش است که در ترکیب خود از یک لانچر به عنوان سلاح ثانویه استفاده کنید، زیرا به شما امکان می‌دهد در لحظات کلیدی، Scorestreakهای مزاحم دشمن را سرنگون کنید. همچنین نابود کردن وسایل Scorestreakها برای شما امتیاز به همراه دارد و کمک می‌کند تا سریع‌تر به Scorestreak خود برسید. پس بسیار ارزشمند است که ثانیه‌ای وقت بگذارید و هواپیماهای دشمن را زمین‌گیر کنید. اگر کسی وظیفه حمل لانچر را قبول نمی‌کند، خودتان آن را به عهده بگیرید.

۷. همواره کاور داشته باشید

Stick To Cover
حرکت در فضای باز، بهترین راه برای شناسایی و کشته شدن، قبل از اینکه چیزی متوجه بشوید است!

مانند اکثر نسخه‌های Call of Duty، در Cold War هم بسیار کم پیش می‌آید که وقتی دشمن در حال شلیک است، کسی شروع به شلیک کند. احتمالا خواهید دید که مپ‌های Cold War مملو از کوچه و خیابان‌هایی است که به شما امکان می‌دهد خود را از دید بازیکنان خارج کنید. این بدان معناست که در مپ‌های Cold War مکان‌های زیادی برای کمین کردن، حمله از کنار و شلیک از پشت قرار دارد.

به طور کلی، محدود کردن حرکات در فضای باز، استراتژی خوبی است. آرام حرکت کنید، پشت موانع بمانید، به گوشه‌ مناطق بروید و سعی کنید در مناطق باز، بین دیوار و اشیا قرار بگیرید. شما باید تعداد نقاطی که در آنها مورد توجه قرار می‌گیرید را کاهش دهید تا حداقل قبل از شناسایی شدن، فرصتی برای مقابله داشته باشید. با قدم زدن در یک اتاق بزرگ یا گوشه یک خیابان باز، به دشمن فرصت ندهید که به راحتی شما را از بین ببرد، مگر اینکه مجبور باشید این کار را انجام دهید.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای پرواز
خواندن

۸. شما همیشه نیاز به نشانه‌گیری ندارید

You Dont Always Need To Aim Down Sights
اجازه ندهید که عادت نشانه‌گیری، شما را به کشتن دهد.

یکی از نکات همیشگی اما کاربردی Call of Duty، این است که نشانه‌گیری به وسیله اسکوپ بسیار کند است. این مورد برای مبارزه با بازیکنان در فواصل مختلف خوب می‌باشد، اما در شرایط نبرد نزدیک اصلا مناسب نیست. اختصاص زمان برای نشانه‌گیری روی دشمن در فواصل نزدیک، به احتمال زیاد باعث کشته شدن شما می‌شود. بیشتر اسلحه‌ها در حالت نشانه‌‌گیری عملکرد بهتری دارند (به جز شاتگان‌ها و سلاح‌هایی با نرخ شلیک بالا)، اما اگر حریف در فاصله ۱۰ فوتی یا نزدیکتر به شما باشد، بهتر است بدون استفاده از اسکوپ خود به او شلیک نمایید. تلاش کنید تا به خود مسلط باشید و وحشت نکرده و گلوله‌ها را پشت سر هم شلیک (اسپری) نکنید. بهتر است با شلیک‌های سریع و متمادی به سمت دشمن شلیک نموده و در مواقع اضطراری سر او را هدف بگیرید.

۹. وقتی را صرف کشف ترکیبات و چیدمان‌های جدید کنید

Spend Time Figuring Out Your Loadouts
ترکیباتی که ایجاد می‌کنید به شما امکان می‌دهد که هم با مپی که در آن قرار دارید و هم با تیمی که روبرو هستید، سازگار شوید.

مدتی است که بازی‌های Call of Duty، ترکیبات سفارشی ارائه می‌دهند، اما Black Ops Cold War کمی فرمول را تغییر داده است. اکنون می‌توانید سلاح‌های خود را به تجهیزات جانبی بیشتری نسبت به گذشته مجهز نمایید. سعی کنید این حقیقت را به کسی نگویید که اسلحه‌ها، پرک‌ها و تجهیزات جانبی آنها مقداری با نسخه پیشین این مجموعه فرق دارند! شما امکان ایجاد ترکیبات سفارشی را نسبتا سریع باز خواهید کرد و پس از آن باید شروع به استفاده از هر کدام نمایید تا در اسرع وقت وسایل مورد نیاز خود را پیدا کنید.

علاوه بر این، حتی نقشه‌های کوچکتر Cold War هم تفاوت‌های ریزی نسبت به یکدیگر دارند، پس این یعنی شما نمی‌خواهید هر بار که یک مسابقه را شروع می‌کنید، از ترکیبات یکسان استفاده نمایید. به سرعت در موقعیت‌هایی قرار خواهید گرفت که سلاحی با برد بیشتر مناسبتان باشد، یا اینکه با تیمی روبرو می‌شوید که با تعاملات سریع و فاصله‌ای نزدیک مبارزه می‌کنند. پس باید چندین ترکیب داشته باشید تا بتوانید خود را با هر شرایطی وفق دهید. جای اینکه همان اشتباهات را تکرار کنید و مورد ضربه قرار بگیرید. همانطور که گفته شد، می‌توانید ترکیبات را در حالت VS. Bots آزمایش نمایید، تجهیزات جانبی جدید را امتحان کرده و از نقاط ضعف حریف خود سوء استفاده کنید.

برترین بازی‌های ابرقهرمانی که کمتر چیزی درباره آن‌ها می‌دانید
خواندن

۱۰. Stimshotهای سلامتی می‌توانند شما را نجات دهند

Health Stimshots Will Save You

ترکیب پیشفرض Point Man، همراه با یک وسیله جانبی است که می‌خواهیم با آن آشنا شوید: Stimshot. اگر شما از آن دسته بازیکنانی نیستید که در گرماگرم نبرد، به Stunها یا نارنجک‌های دودزا اعتماد کنید، در عوض می‌توانید تصمیم بگیرید که با خود Stimshot حمل نمایید. می‌توانید در میانه نبرد، پس از آسیب دیدن، از آن استفاده کنید و بلافاصله خود را بهبود ببخشید. این کار می‌تواند به طور کامل نبرد را تغییر دهد. Stimshot برای تبادل آتش میان شما و دشمن، وقتی هر دوی شما آسیب دیده‌اید، فوق‌العاده است. به این صورت که هر دوی شما برای کاور گرفتن اقدام می‌کنید و در نتیجه سلامتی شما، کاملا بهبود می‌یابد. این موضوع به شما امکان می‌دهد که با تمام قدرت بیرون بیایید، در حالی که او انتظار دارد که هدفش، بسیار ضعیف‌تر باشد. Stimshot می‌تواند شما را در بسیاری از درگیری‌ها نجات دهد، خصوصا اگر در فواصل کم و سریع بازی می‌کنید.

تا اینجا، ۱۰ نکته کاربردی و ابتدایی را درباره بازی Call of Duty: Black Ops Cold War مرور کردیم. با رعایت این ۱۰ نکته ساده، قطعا تا حد زیادی در میدان نبرد موثر واقع می‌شوید و سطح بازی شما ارتقا می‌یابد. همچنین شما می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها، نکات و استراتژی‌های موثر دیگری که در متن به آنها اشاره‌ای نشده است را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
GameSpot
عضویت
اطلاع از
guest

6 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
مهدی پناهنده
مهدی پناهنده
3 سال قبل

عالییییییییییی است

فیروز کرمی
فیروز کرمی
3 سال قبل

عالی صدرا جان فقط اگه میشه زود به زود مقاله بزار

last of us 12
last of us 12
3 سال قبل

با اینکه همیشه بخش مولتی پلیر کال اف برام از دور جذاب بوده ولی توفیق چندانی توش در واقعیت به دست نیاوردم و خیلی ریتم تندش رو اعصابم بوده نمیدونم شاید من بیشتر تلاش نکردم تا حرفه ای تر بشم همین الانم با خوندن اینا وسوسه شدم بخش مولتیش رو بزنم ولی میدونم باز نتیجه همونه البته نت تخمی و تخیلی هم بی تاثیر نیست تو روند بازی اونم بازی با این ریتم تند و سرعت ولی باید حداقل به کال اف دیوتی موبایل برگردم حداقل 🙂 مطلب هم حالا میگم بازی نکردم بگم درسته غلطه چیه ولی خب روان… ادامه مطلب »

ali farzadpour
ali farzadpour
2 سال قبل

سلام من ps4دارم کالاف کلد وار نسب کردم هر کار میکنم بات رو حالت هارد نمیره میذارم ولی وقتی برمیگردم دوباره رو حالت اسون میاد

آراد
آراد
2 سال قبل

سلام بخش. لابی کجاست

دکمه بازگشت به بالا
6
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن