مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های سگا که تا به‌حال عرضه شده‌اند

نگاهی به عصر طلایی سگا

زمانی وجود داشت که همه به دنبال متا، گرافیک واقعی و نمره‌های بازی‌های مختلف نبودند. تنها چیزی که در صنعت بازی‌های ویدئویی اهمیت داشت، لذتی بود که آن بازی باعثش می‌شد. بازیکنان نمی‌خواستند با یکدیگر دعوا کنند، انحصاری فلان شرکت باعث تعصب برخی افراد نبود، جدل‌های بی‌مورد سر نمرات بازی‌های انحصاری صورت نمی‌گرفت و واقعا تنها چیزی که اهمیت داشت، لذت بردن از آن بازی بود. در این دوران، شرکت سگا توانست یکی از برترین سال‌های عمر خود را سپری کند و باعث شود که تقریبا هر بازیکنی با عناوین آن خاطره دشته باشد. از طرفی کنسول کلاسیک تقریبا تمام گیمرهای کنونی نیز متعلق به شرکت سگا بود. پس امروز با من و پیکسل آرتس همراه باشید تا ببینیم بهترین بازی‌های این کنسول به یادماندنی و نوستالژی چه عناوینی بوده‌اند.

Golden Axe

74cec30d07fdb5eb5026efae275afeea

شاید بتوان دوران سگا را عصر طلایی سبک Beat em Up دانست! بازی‌های خارق العاده‌ای در این سبک عرضه شدند که شاید یکی از برترین‌های آنان حداقل به نظر بنده Golden Axe باشد. در این بازی همه چیز وجود داشت…مبارزات شمشیری، گابلین‌ها، اژدهایان و قلعه‌هایی که باید تسخیر می‌کردید. درجه‌ی سختی بازی نیز جوری بود که یا باید بسیار صبور می‌بودید یا به کلی بازی را ترک می‌کردید. همچنین در این بازی به دلیل این که می‌توانستید سوار اژدهایان شوید، خلاقیت و تنوع جالبی وجود داشته که بازیکنان آن زمان خیلی از این قابلیت لذت می‌بردند. به هر حال، گرافیک که در بازی‌های سگا چندان مطرح نبود، ولی بازی از هر نظر دیگر مفرح و کمی اعصاب‌خردکن بود!

بهترین بازی‌های فوتبالی که باید تجربه کنید
خواندن

Castlevania: Bloodlines

thumb 1920 414485

کسی فکرش را نمی‌کرد که یک نسخه از این سری هیچ گاه برای کنسول سگا عرضه شود و زمانی که کونامی این مورد را تایید کرد، همه شگفت‌زده شدند. این بازی که با نام Castlevania: Bloodlines عرضه شد، به دلیل افکت‌های خشونت آمیز سانسور نشده و داستان زیبا به شهرت رسید. تمامی بازیکنانی که می‌خواستند ادعا کنند اهل بازی‌های خشن هستند، حتما نام این بازی را به عنوان مدرک برای خود استفاده می‌کردند. از طرفی دیگر، همانند تمامی نسخه‌های دیگر این سری، موسیقی‌های بازی به قدری شاهکار بودند که حتی اگر اکنون نیز به آنان گوش دهید، بسیار جالب و زیبا هستند.

Streets of Rage 2

خب دیگر فکر نمی‌کنم که اصلا نیازی باشد سری Streets of Rage را معرفی کرد. پادشاه و معروف‌ترین فرانچایز در سبک خود! این بازی یک محیط جذاب و رنگارنگ، طیف وسیعی از شخصیت‌ها نسبت به دیگر عناوین هم سبک، موسیقی به شدت هیجان انگیز و گیم‌پلی را ارائه می‌داد که هیچ کس نمی‌توانست دست رد به سینه‌ی آن بزند. بدون شک Streets of Rage 2 تا کنون خاطره‌انگیزترین نسخه در این فرانچایز محسوب می‌شود. بازی همانقدر که لذت‌بخش بود، اگر بی‌دقتی می‌کردید، شما را مجازات می‌کرد و مجموعا جزء بازی‌های نسبتا سخت محسوب می‌شد.

Mortal Kombat II

345582

فکر کنم از همان ابتدای تاریخ بازی‌های ویدئویی تا کنون، اگر حرف از خشونت شود، قطعا نام Mortal Kombat در صدر جدول خشن‌ترین بازی‌ها می‌درخشد! در زمانی که بازی‌ها به چند مشت و لگد ساده خلاصه می‌شدند، Mortal Kombat شبیه به یک الهه‌ی مبارزه بود! فنون مختلف، صداگذاری خوب و از همه‌ی این‌ها گذشته، سیل خونی که با هر مشت از حریف جاری می‌شد، همگی نشانگر این سری بودند. در دوران کنسول شرکت سگا، شاید Mortal Kombat II را بتوان پرچم‌دار و موفق‌ترین نسخه‌ی این سری دانست. سبک تاریک و تیره‌ی داستانی این بازی و از طرفی دیگر خشونت بی‌حد و مرزش، Mortal Kombat II را در زمان خود به یکی از محبوب‌ترین عناوین ممکن تبدیل کرد.

تاریخچه اسپین آف‌های مجموعه Resident Evil
خواندن

NBA Jam

Xpf1FC

بازی NBA Jam مشت محکی بود بر دهان کسانی که ادعا داشتند بازی‌های ویدئویی آنقدر که باید، سرگرم‌کننده نیستند. بازی گرافیکی کمی بهتر از هم‌نسل‌های خود داشت، موسیقی آن محشر و گیم‌پلی آن نیز چیزی فراتر از یک بازی مفرح بود. شما می‌توانستید آزادانه در زمین به هر کجا که می‌خواستید بروید، روی حلقه دانک بزنید، حرکات مختلف بسکتبال را انجام دهید و نهایتا، واقعا حس یک بسکتبالیست را داشته باشید. نکته‌ای که حتی در کشور خودمان بسیار گل کرد، رمزهای بازی بود که به شما اجازه می‌داد در قالب شخصیت‌هایی مانند بیل کلینتون بازی را تجربه کنید که بسیار خنده‌دار بود و لحظات جالبی را برای شما رقم می‌زد.

Sonic The Hedgehog 2

sonic the hedgehog 2 4

زمانی که صحبت از سری Sonic می‌شود، همه بدون هیچ شک و شبهه‌ای قبول دارند که Sonic The Hedgehog 2 در دوران سگا برترین و بهترین بازیی بود که انجام داده‌اند. این مجموعه به حدی مشهور است که اگر اکنون به بعضی از افراد ۱۰-۱۵ ساله بگویید که سگا را تعریف کن، شاید تنها بتوانند بگویند که سگا همان Sonic است! شاید مجموعه‌ی مذکور الان دوران سختی را پشت سر بگذارد، ولی شک نکیند که Sonic The Hedgehog 2 به قدری محشر بود که لقب فک برانداز را می‌توان برای آن به کار برد! به نوعی می‌توان لقب God of War یا Red Dead Redemption زمانه‌ی خودشان را به Sonic The Hedgehog 2 داد (البته از نظر محبوبیت نه سبک). بازی مراحلی متنوع و رنگارنگ را برای بازی‌بازان فراهم می‌کرد که در عناوین هم سبکش وجود نداشت. شخصیت‌ها متنوع و جذاب بودند که دل هر بازیکنی را به دست می‌آوردند. بخش دو نفره‌ی رقابتی بازی نیز با این که کمی عجیب بود ولی نمی‌توان منکر مفرح بودنش شد. در کل، شاید Sonic The Hedgehog 2 را بتوان یکی از بهترین بازی‌های سگا یا حداقل خاطره‌انگیز ترین آن‌ها دانست.

پلی‌استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس | کدام کنسول برنده خواهد شد؟
خواندن

Shining Force II

byQqOP

این بازی برای علاقمندان به سبک نقش آقرینی و نوبتی یک بهشت بود! نمی‌دانم چه چیزی در رابطه با این بازی اینقدر خاص بود ولی داستان، گیم‌پلی، موسیقی و گرافیک به قدری به دل همه می‌نشست که واقعا باور آن سخت است. بازی مکانیزم‌های عمیقی را برای گیم‌پلی معرفی می‌نمود ولی سیستم خود را چنان ساده ساخته بود که تقریبا هر کسی می‌توانست به سادگی با بازی کنار بیاید. محبوبیت Shining Force II چیزی فراتر از حد انتظار همگان بود و شاید هنوز هم نتوان بازی را پیدا کرد که اینقدر دوستانه با بازیکن رفتار کند و در عین حال او را به چالش بکشد.

OutRun

8b2647f7223edad0ca4164ad2cd75892

این بازی جزء اولین عناوینی بود که توانست محیطی سه بعدی را به بازی اضافه کند و همین موضوع نیز باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شد. یکی از معدود عناوین آرکید ماشین سواری که محیطی بسیار شاد و گیم‌پلی بسیار مهیج را به شما ارائه می‌داد. گول ظاهر شاد بازی را نخورید، به موقعش حسابی اعصاب شما را خرد می‌کند و اصلا نمی‌توان آن را یک بازی آسان دانست. جالب است که بدانید کارگردان این بازی در زمان ساخت آن اعلام کرد عنوانی که می‌سازد، از فیلم مشهور Cannonball Run الهام گرفته است.

Disney’s Aladdin

wp1896473

کم‌تر ایرانی پیدا می‌شود که کودکی خود را با Disney’s Aladdin و سختی بی‌حد و مرز آن سپری نکرده باشد. بازی تا حدودی داستان فیلمی با همین نام را روایت می‌کند و البته با مراحل جدیدتر، چند لایه‌ای نیز به داستان آن اضافه نموده است. موسیقی‌های بازی نیز به شدت حاطره‌انگیز و جذاب هستند که بدون شک شما را جذب خود خواهند کرد. همان طور که پیش از این نیز ذکر کردم، بازی به شدت سخت است پس اگر اعصاب شروع پی در پی بازی را ندارید، به سراغ Disney’s Aladdin نروید. با این وجود، نمی‌توان هنگامی که صحبت از بهترین بازی‌های سگا می‌شود، نامی از این عنوان نبرد.

نگاهی به بازی‌هایی که ابتدای بهمن‌ماه منتشر می‌شوند (1 تا 3 بهمن‌ماه و پایان دی‌ماه)
خواندن

Super Street Fighter 2

1543143

شاید باورش برای بعضی از دوستان علاقه‌مند به سبک بازی‌های مبارزه‌ای سخت باشد، ولی برای بسیاری از هوادران این سبک، Super Street Fighter 2 برترین بازی تاریخ این سبک است. جالب است بدانید که همین محبوبیت بالا باعث شده تا ناشر Street Fighter 2 آن را ۵ بار و در زمان‌های مختلف منتشر کند که البته دوباره بسیاری بر این عقیده هستند که همان نسخه‌ی سگا به نام Super Street Fighter 2 برترین نسخه‌ از این بازی می‌باشد. رنگ‌بندی شاد، موسیقی‌های هیجان‌انگیز و در نهایت، گیم‌پلی که در ابتدا بسیار سطحی و در صورت حرفه‌‎ای بودن بسیار عمیق و سخت به نظر می‌رسد، از دلایل اصلی محبوبیت و موفقیت این عنوان هستند. در نهایت، این بازی بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سگا است.

برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
مانی
مانی
3 سال قبل

دمت گرم

حوسن
حوسن
2 سال قبل

پس خرگوش کو

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x