مقالات ترجمه‌ای

۱۰ بازی جهان‌باز که از بزرگ‌ترین نقشه قابل بازی برخوردار هستند

وسیع‌ترین بازی‌های جهان‌باز

روبرو شدن با عنوان «بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز» این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا ابعاد و اندازه‌ی نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز روی موفقیت و عملکرد کلی آن‌ها در بازار تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟ آیا وجود یک نقشه‎‌ی بزرگ به تنهایی می‌تواند رضایت بازیکنان را جلب کند؟ سازندگان بازی‌های ویدئویی که از سبک جهان باز برخوردار هستند با خلق جهان‌های متفاوت، این امکان را برای مخاطبین خود فراهم می‌کنند تا دست به کاوش در این جهان‌های جدید زده و با پدیده‌های مختلفی روبرو شوند و به موقعیت‌های جدیدی دسترسی یابند که در دنیای واقعی، قابلیت دستیابی به آن‌ها را ندارند. با وجود آنکه محتوا و سیستم پیشرفت، از اجزاء مهم و ضروری بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آیند اما بدون وجود یک جهان بزرگ و لذت بخش، بازی‌ها نمی‌توانند به موفقیت قابل توجهی دست یابند؛ گرچه ابعاد جهان یک بازی از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما کاوش در یک دنیای بزرگ، بسیار رضایت بخش‌تر و تاثیر گذارتر از کاوش در یک دنیای کوچک است؛ در واقع می‌توان گفت که در بازی‌های جهان باز، سازندگان باید تلاش کنند تا تعادل و توازنی را میان همه چیز برقرار نمایند. اگر یک بازی از محتوای قابل توجه و یک نقشه‌ی بزرگ برخوردار باشد، بدون تردید مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد و به موفقیت خوبی دست خواهد یافت، اما وجود یک نقشه‌ی بزرگ، بدون وجود محتوایی هیجان انگیز، بازی و سازندگان آن را با یک شکست تلخ روبرو خواهد کرد.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا ده بازی جهان باز که از نقشه‌ی بزرگی برخوردار هستند و در ۵ سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند را به شما معرفی کنیم. معیارهای تهیه‌ی لیستی که در ادامه شاهد آن خواهید بود، بسیار ساده بوده‌اند: ابعاد نقشه و زمان عرضه‌ی بازی؛ اگر معیار زمان عرضه را در نظر نمی‌گرفتیم، بازی Elder Scrolls II: Daggerfall که از نقشه‌ای به ابعاد ۱۶۱ هزار کیلومتر مربع (معادل ۶۲ هزار مایل مربع) برخوردار است نیز در این لیست جای می‌گرفت. اما چرا زمان عرضه یکی از معیارهای ما بوده است؟ اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، افراد زیادی علاقه ندارند تا در سال ۲۰۲۰، یک بازی که در سال ۱۹۹۶ به بازار عرضه شده است را تجربه کنند، هر چند بازی مورد نظر از کیفیت بالا، محبوبیت زیاد و حتی نقشه‌ی بزرگی برخوردار باشد. بنابراین در لیست این مقاله تنها شاهد بازی‌هایی خواهید بود که از سال ۲۰۱۵ تا به امروز عرضه شده‌اند.

چرا بازی‌های ورزشی نباید سالانه عرضه شوند
خواندن

بازی GTA 5 که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد را می‌توان یک معیار مناسب جهت مقایسه‌ی ابعاد نقشه‌های مختلف بازی‌های جهان باز در نظر گرفت. این بازی از نقشه‌ای با ابعاد ۱۲۷ کیلومتر مربع (معادل ۵۰ مایل مربع) برخوردار است که بدلیل سن آن (زمان عرضه پیش از سال ۲۰۱۵ بوده است.) در لیست ما جایگاهی را به خود اختصاص نداده است اما با این وجود، بسیاری از بازیکنان، ابعاد نقشه‌ی این بازی را جهت بررسی ابعاد نقشه‌ی سایر بازی‌ها مورد توجه قرار می‌دهند. در ادامه شاهد لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز خواهید بود.

The Legend of Zelda Breath of the Wild wallpaper

بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild به مساحت ۶۱.۲ کیلومتر مربع (معادل ۲۳.۷ مایل مربع)

عنوانی هیجان انگیز از فرانچایز محبوب Legend of Zelda که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شد. بازی Breath of the Wild از نقشه‌ای به ابعاد ۶۱.۲ کیلومتر مربع (معادل ۲۳.۷ مایل مربع) برخوردار است و در کنار کیفیت بصری فوق العاده، گیم‌پلی آن نیز از کیفیت منحصر بفردی بهره می‌برد. هیچ چیزی در بازی Breath of the Wild وجود ندارد که امکان دسترسی و استفاده از آن وجود نداشته باشد. عناوین دیگری نیز در بازار موجود بوده که از ابعاد نقشه‌ی مشابهی با بازی Breath of the Wild برخوردار هستند اما از نظر محتوا، فاصله‌ی بسیار زیادی با این بازی دارند! بطور مثال در این بازی‌ها نقاطی را خواهید دید که امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد و با محدودیت‌هایی روبرو خواهید بود؛ حتی در نقشه‌ی اینگونه بازی‌ها اجزاء و چیزهایی وجود دارند که صرفاً حالت بصری (حالتی تزئینی) داشته و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بررسی بتای بازی Marvel’s Avengers
خواندن

سازندگان بازی Breath of the Wild توانسته‌اند تا با ایجاد یک نقشه‌ی بزرگ در کنار محتوایی هیجان انگیز، موفقیت بسیار خوبی را در میان هواداران و بازیکنان بدست آورند. در این بازی همواره کاری برای انجام دادن خواهید داشت، مثلاً چیزی را جمع آوری کنید یا در هر نقطه‌ای از نقشه‌ی بازی به نبرد با دشمنان بپردازید. بدون تردید این بازی یکی از بهترین عناوین حاضر در لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز ما به حساب می‌آید.

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 به مساحت ۷۵ کیلومتر مربع (معادل ۲۹ مایل مربع)

بازی Red Dead Redemption 2 به عنوان یکی دیگر از شاهکارهای استودیوی محبوب «راکستار» (Rockstar) در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و بازیکنان را بار دیگر به دنیای خطرناک آمریکای سال ۱۸۹۹ برد. این عنوان هیجان انگیز بازیکنان را مجبور می‌کند تا به هر قسمت از نقشه‌ی ۷۵ کیلومتر مربعی (معادل ۲۹ مایل مربع) آن سفر کنند. گرچه نقشه‌ی این بازی جزو بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز لیست ما به حساب نمی‌آید اما نقشه‌ی آن در مقایسه با نقشه‌ی نسخه‌ی پیشین (Red Dead Redemption)، حدود ۲.۵ برابر بزرگ‌تر شده است. حالت تک نفره‌ی این بازی تنها یک نقص دارد و آن، عدم دسترسی به برخی نقاط نقشه‌ی بازی، پیش از پشت سر گذاشتن رویداد خاصی در داستان آن است که قابلیت کاوش در دنیای بازی را محدود می‌کند.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3: Wild Hunt به مساحت ۱۳۶ کیلومتر مربع (معادل ۵۲ مایل مربع)

پیش از هر چیز باید از شبکه‌ی «نتفلیکس» (Netflix) تشکر کنیم که با ساخت سریال The Witcher، این مجموعه را به تمام افراد شناساند. بازی The Witcher 3 از نقشه‌ای تقریباً برابر با بازی GTA 5 برخوردار است و به بازیکنان اجازه خواهد داد تا به بیشتر نقاط آن دسترسی داشته باشند و به کاوش در آن نقاط بپردازند؛ البته در زمان ورود به موقعیتی جدید، بازیکنان شاهد یک صفحه‌ی بارگذاری خواهند بود اما در عوض، این صفحه محدودیت‌های دسترسی به نقاط مختلف نقشه‌ی بازی را برداشته است.

8 بازی برتر در سبک کارآگاهی
خواندن

Assassins Creed Odyssey wall

بازی Assassin’s Creed: Odyssey به مساحت ۲۵۶ کیلومتر مربع (معادل ۹۸ مایل مربع)

بازی Assassin’s Creed: Odyssey با برخورداری از نقشه‌ای به ابعاد ۲۵۶ کیلومتر، بزرگ‌ترین نقشه را در میان مجموعه عناوین Assassin’s Creed به خود اختصاص داده است. در نقشه‌ی این بازی شاهد جزئیاتی کامل و مفصل خواهید بود اما با وجود بزرگی مناسب، این نقشه دو مشکل اساسی دارد: اول آنکه برای دسترسی به برخی از قسمت‌ها باید حتماً در داستان بازی پیشروی کنید و دوم، حجم بسیار زیاد آب است. وجود آب در برخی نقاط از نقشه‌ی بازی قابلیت کاوش را محدود می‌کند اما خوشبختانه شخصیت‌های این بازی یعنی Kassandra و Alexios قابلیت شنا کردن در آب را دارند و در نتیجه امکان کاوش در آب نیز برای بازیکنان فراهم شده است.

بازی Xenoblade Chronicles X

بازی Xenoblade Chronicles X به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع (معادل ۱۵۴ مایل مربع)

بازی Xenoblade Chronicles X در سال ۲۰۱۵ برای کنسول Wii U شرکت نینتندو روانه‌ی بازار شد. این بازی علمی تخیلی و نقش آفرینی، داستان مردمان بازمانده از یک جنگ ویرانگر بین قاره‌ای را حکایت می‌کند. حوادث این بازی در یک دنیای آخر الزمانی روی می‌دهند و در آن شاهد حضور موجودات مختلفی نظیر دایناسورها هستیم. بازی Xenoblade Chronicles X از نقشه‌ی بزرگی برخوردار است؛ برای آنکه ابعاد نقشه‌ی این بازی را به خوبی درک کنید، اجازه دهید اینطور بگوییم که نقشه‌ی بازی Breath of the Wild از نظر Xenoblade Chronicles X، یک «دورف» (Dwarf: موجوداتی بسیار کوچک که در فیلم‌هایی نظیر ارباب حلقه‌ها شاهد آن‌ها بوده‌ایم.) به حساب می‌آید! نقشه‌ی بازی Xenoblade Chronicles X حدوداً ۵ برابر بزرگ‌تر از نقشه‌ی بازی Breath of the Wild است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در یک نقشه‌ی ۴۰۰ کیلومتر مربعی، با آزادی کامل حرکت کرده و از مناظر زیبای آن لذت ببرند و شاهد موجودات مختلفی باشند که در اطراف آن قرار دارند.

معرفی بازی Spiritfarer
خواندن

بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands به مساحت ۴۵۰ کیلومتر مربع (معادل ۱۷۰ مایل مربع)

از اصلی‌ترین نکاتی که به فروش بیشتر بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands کمک کرد، برخورداری آن از یک نقشه‌ی بسیار بزرگ بود. این بازی تقریباً از یک نقشه‌ی ۴۵۰ کیلومتر مربعی بهره می‌برد و در لیست ما از بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز به حساب می‌آید که شامل مناظر زیبایی است و موجب اشتیاق بازیکنان جهت کاوش بیشتر در دنیای این بازی شده. موتور گرافیکی این بازی بخوبی قابلیت پردازش جزئیات را داشته و زمانی که در حال عبور از یک منظره یا مکان هستید، تغییرات اجزاء مختلف را به شکل منحصر بفردی شاهد خواهید بود. با وجود آنکه این بازی از یک نقشه‌ی بزرگ بهره می‌برد، اما متاسفانه نمی‌توانید کار زیادی در آن انجام دهید؛ در حالیکه بسیاری از بازیکنان از کاوش در دنیای این بازی لذت می‌برند، اما برخی دیگر معتقد هستند که این بازی از محتوای کافی برخوردار نیست و بخش اعظمی از نقشه‌ی آن بدون استفاده باقی مانده است.

بازی Just Cause 3

بازی Just Cause 3 به مساحت ۱۰۴۲ کیلومتر مربع (معادل ۴۰۰ مایل مربع)

بازی Just Cause 3 در اواخر سال ۲۰۱۵ عرضه شد و همچون سایر عناوین Just Cause از نقشه‌ی بزرگی برخوردار است. براساس صفحه‌ی استیم این بازی، نقشه‌ی آن ۴۰۰ کیلومتر مربع ابعاد دارد و به بازیکنان اجازه خواهد داد تا با آزادی کامل به کاوش در دنیای آن بپردازند؛ گرچه آزادی کامل جهت حرکت در نقشه‌ی این بازی تنها یکی از فاکتورهایی به حساب می‌آید که بازیکنان را مجذوب این عنوان هیجان انگیز کرده است؛ بازی Just Cause 3 به شما اجازه خواهد داد تا با روش‌های مختلفی (مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی) به کاوش در دنیای مدیترانه‌ای آن بپردازید.

۸ بازی با محوریت وایکینگ‌ها که در سال 2020 می‌توانید بازی کنید
خواندن

بازی Final Fantasy XV

بازی Final Fantasy XV به مساحت ۱۸۱۳ کیلومتر مربع (معادل ۷۰۰ مایل مربع)

بازی Final Fantasy XV یکی دیگر از عناوینی است که به لطف ابعاد نقشه‌ی بسیار بزرگ آن، به لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز ما راه یافته است. این بازی از یک نقشه به ابعاد ۷۰۰ کیلومتر مربع بهره می‌برد اما محدودیت‌هایی در این نقشه وجود دارد؛ برخی از نقاط این نقشه تنها از طریق بسته‌های الحاقی و برخی دیگر تنها با پیشروی در دنیای این بازی قابل دستیابی هستند. Final Fantasy XV یکی دیگر از عناوینی بوده که با مشکل عدم تعادل میان ابعاد نقشه و محتوا روبرو است؛ با وجود برخورداری از محیطی بزرگ، اما محتوای کمی در این بازی در نظر گرفته شده‌اند. در مقایسه با نقشه‌ی بازی Breath of the Wild که از نظر ابعادی به یک دهم ابعاد نقشه‌ی Final Fantasy XV هم نمی‌رسد، می‌توان گفت که نقشه‌ی Final Fantasy XV از نظر محتوایی عملاً خالی است و ظاهراً سازندگان آن تمرکز زیادی روی سفرهای جاده‌ای بازیکنان داشته‌اند.

بازی Minecraft

بازی Minecraft

با آنکه اعلام کردیم در این لیست تنها اسامی بازی‌هایی که از سال ۲۰۱۵ تا به امروز عرضه شده‌اند را معرفی خواهیم کرد، اما بازی Minecraft یک استثنا محسوب می‌شود؛ بدلیل آپدیت‌هایی که تا به امروز برای این بازی عرضه شده‌اند و آن را همواره به‌روز نگه داشته‌اند، می‌توان آن را یک عنوان جدید خواند، نه یک عنوان قدیمی.

آخرین آپدیتی که برای این بازی عرضه شد (با نام Nether)، دنیای آن را بیش از پیش بزرگ کرد و نتیجه‌ی آن، راهیابی بازی Minecraft به لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز ما بوده است. با آنکه دنیای بازی Minecraft به تنهایی و بدون در نظر گرفتن آپدیت جدید آن بسیار بزرگ بوده، اما این آپدیت ابعاد دنیای بازی را وارد سطح جدیدی کرده است. تخمین ابعاد نقشه‌ی بازی Minecraft بسیار سخت می‌باشد؛ برخی از افراد اعلام کرده‌اند که ابعاد نقشه‌ی این بازی تقریباً ۸ برابر بزرگ‌تر از اندازه‌ی کره‌ی زمین است، گرچه برخی هم به ابعاد بسیار بزرگ‌تری اشاره داشته‌اند. ابعاد بزرگ بازی Minecraft به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دنیای مورد علاقه‌ی خود را آنگونه که دوست دارند بسازند و تا سال‌ها وقت خود را در دنیای این بازی سپری کنند.

بازی‌های پر از باگ که بازی‌بازان آن‌ها را دوست دارند
خواندن

main 7

بازی No Man’s Sky

به آخرین بازی از لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها در بازی‌های جهان باز رسیدیم. بازی No Man’s Sky یک عنوان «تولید رویه‌ای» (Procedurally Generated) به حساب می‌آید که از دنیای بسیار بزرگی برخوردار است. بدلیل خاصیت تولید رویه‌ای این بازی، نمی‌توان ابعاد یک نقشه را برای آن متصور شد، بلکه باید یک فضای (کهکشان) بی انتها را برای این بازی در نظر گرفت. در بازی No Man’s Sky با تعداد سیاره‌های بیشماری روبرو هستید که باید به کاوش و اکتشاف در آن‌ها بپردازید، گرچه در برخی موارد، این کار یک حس تکرار مکررات را به شما القا خواهد کرد. ویژگی تولید رویه‌ای نقشه و دنیای این بازی، این احتمال را ایجاد می‌کند که در دنیای آن با جزئیات (نقشه، سیارات، موجودات و …) تکراری روبرو شوید. در حالیکه برخی از سیاره‌های این بازی دارای منابعی هستند و حضور در آن‌ها هیچ ضرری برای شما ندارد، اما برخی سیاره‌ها نیز در این بازی وجود دارند که حضور در جو آن‌ها برای شما مضر بوده و موجب آسیب‌دیدگی شما خواهند شد. بصورت کلی می‌توان گفت که کاوش در دنیای این بازی امری بسیار مفرح و سرگرم کننده است اما زمانی که وارد کهکشان جدیدی شوید، این احتمال وجود دارد که موجودات و جزئیات تکراری‌ای را ببینید که امری خسته کننده و ناامید کننده به حساب می‌آید.

با گذشت زمان تعداد بیشتری از سازندگان دست به ساخت بازی‌هایی در سبک جهان باز می‌زنند، بنابراین با مرور زمان شاهد افزایش تعداد بازی‌های این سبک خواهیم بود که نتیجه‌ی آن می‌تواند بزرگ‌تر شدن روز افزون نقشه‌های اینگونه بازی‌ها باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، وجود یک نقشه‌ی بزرگ در یک بازی ویدئویی می‌تواند امری تاثیر گذار در جذب مخاطبین باشد، اما ابعاد نقشه به تنهایی نمی‌تواند نظر بازیکنان زیادی را به خود جلب کند، البته استثنائاتی نظیر بازی Minecraft نیز وجود دارند اما در بیشتر موارد، عدم وجود محتوای متناسب با ابعاد نقشه، می‌تواند به ضرر بازی مورد نظر باشد. بازی‌های جهان باز عناوین فوق العاده‌ای هستند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا به کاوش در دنیاهای بی نظیری بپردازند اما بزرگی بیش از حد، آن‌ها را تبدیل به یک بیابان بیکران و بی‌حاصل می‌کند.

منبع
GAMEPUR
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
STRIDER
STRIDER
3 سال قبل

خسته نباشید
بعضی جاها مایل و کیلومتر رو اشتباهی نوشتید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x