مقالات ترجمه‌ای

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱

از شوترهای چندنفره گرفته، تا فایتینگ‌های دیوانه‌وار

با بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ که در این لیست جمع آوری کرده‌ایم، روشی ارزان‌تر برای بازی کردن پیدا خواهید کرد. عناوین رایگان، روش مناسبی برای افزایش دایره تجربه‌های گیمینگ شما هستند، آن هم درست در موقعی که در حال جمع کردن پول برای کنسول‌های نسل جدید هستید!

اگرچه برای تجربه هیچ کدام از این بازی‌ها، نیازی به پرداخت پول ندارید، اما در عوض بسیاری از آن‌ها، در ادامه گزینه‌هایی برای خریدهای اختیاری (مانند اسکین‌ها و سایر آیتم‌های بازی) ارائه می‌دهند. بنابراین، اگرچه ممکن است به شدت ترغیب شوید که برای حمایت از توسعه‌دهنده، مقداری هزینه کنید، اما برای خرید خود بازی هیچ نیازی به پرداخت پول ندارید.

این بازی‌ها، همچنین می‌توانند راهی بسیارخوب برای تجربه آنلاین همراه با دوستانتان باشد. اگر شما و دوستانتان نمی‌توانید در مورد خرید یک عنوان جدید به توافق برسید، پس یک بازی چند نفره رایگان به این معنی است که همه شما می‌توانید آن را همزمان داشته باشید.

گشت و گذار در بخش بازی‌های رایگان فروشگاه، می‌تواند بهترین راه برای تجربه کردن یک ژانر جدید و یا عنوانی که از آن مطمئن نیستید، باشد. همین‌طور اگر می‌خواهید که مبلغ کافی برای ارتقا به پلی‌استیشن ۵ را کنار بگذارید، بازی‌های رایگان به شما کمک می‌کنند که بدون کنار گذاشتن سرگرمی و یا پس‌انداز خود، به تجربه بازی‌های جدید بپردازید. پس در ادامه، با پیکسل آرتس همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱ بپردازیم.


بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ کدامند؟

ممکن است در هنگام مرور لیست، متوجه این نکته شوید که بسیاری از این عناوین، دارای عناصر چند نفره هستند و اگر شما و دوستانتان بخواهید همچین موردی را تجربه کنید، دیگر با مشکلاتی مانند بودجه‌های متفاوت و مواردی از این قبیل، مواجه نیستید. Warframe یکی از همین موارد است که اگرچه می‌توانید برای آیتم‌های بازی هزینه کنید، اما عنوانی بسیار سرگرم کننده در بین بازی‌های Co-op است.

اگر عنوانی از بازی‌های رایگان PS4 می‌خواهید که کمی رقابتی‌تر باشد، ژانر Battle Royale همراه با بازی‌هایی مثل Fortnite، Call Of Duty: Warzone و Cuisine royale، همان چیزی است که شما نیاز دارید. Fortnite احتمالا به معرفی کمی نیاز دارد، زیرا در حال حاضر، یکی از بزرگترین بازی‌های روی زمین است. با این حال، اگر به چیزی با مضمون نظامی مدرن و عناصر اضافی مانند وسایل نقلیه می‌خواهید، احتمالا باید Warzone را امتحان کنید. از آن طرف، Cuisine Royale با اضافه کردن چیزهایی مانند مجموعه زره‌های سنگی و قدرت‌های جادویی، تجربه‌ای عجیب و غریب را ارائه می‌دهد.

اگر این گزینه‌ها کافی نیستند، Hyper Scape در دسترس است که به شما امکان می‌دهد به جای بازیکن و یا بیننده نقش آفرینی کنید و انتخاب کنید که همچنان در بازی زنده بمانید و یا تنها به عنوان یک نجوا، به تیم خود کمک کنید.

همچنین در لیست بهترین بازی‌های رایگان PS4، دو بازی مبارزه‌ای (Fighting) نیز وجود دارد که نسبت به بازی‌های چند نفره، سنتی‌تر هستند. The 2D Brawlhalla با تمرکز با حرکات عمودی و افقی، بسیار شبیه Nintendo Super Smash Bros. است. در Dead Or Alive که یک بازی مبارزه‌ای دیگر است، شما زمان بیشتری را صرف قدم زدن و گشت گذار در محیط و چیدمان ترکیب‌های مرگبار برای از پا در آوردن دشمنان خود خواهید کرد. اگر به نظرتان، هر دوی اینها بیش از حد پیچیده هستند، Fantasy Strike با نهایت سهولت در یادگیری، همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

احتمالات و انتظارات از کنفرانس EA PLAY
خواندن

اگر در لیست بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴، بیشتر به دنبال تجربه‌ای انفرادی هستید، جایی خالی برای Genshin Impact پیدا کنید! Genshin Impact، علاوه بر حالت Co-op، دارای حالت تک نفره نیز می‌باشد و شما می‌توانید از این عنوان RPG لذت ببرید، از طریق نقشه عظیم آن به ماجراجویی بپردازید، اسرار آن را کشف کنید و با اسلحه‌ها و جادوهای خود با دشمنان مبارزه کنید.

۱. Fantasy Strike
NjKNVSWvxhTex646NwEE8V 970 80

با قیمت صفر دلار، می‌توانید این بازی مبارزه‌ای را که به سادگی آن را می‌آموزید را تهیه کنید و در مسابقات آنلاین Casual و Ranked و یا در حالت آفلاین و مبارزه به هوش مصنوعی بازی شرکت کنید. اما اگر می‌خواهید به باقی حالت‌های آن دسترسی داشته باشید، باید ۱۵ دلار پرداخت کنید.

در ابتدای بازی، تمامی شخصیت‌های بازی قفل هستند، از هیچ قدرت ویژه‌ای استفاده نمی‌کنند و تمام حرکات و حملات آنها به سادگی فشار یک دکمه خلاصه می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که بر یادگیری استراتژی‌های حرکتی در این صفحه دو بعدی تمرکز کنید و بهترین راه برای شکست هر یک شخصیت‌های بازی را پیدا کنید.

این بازی همچنان هم به صورت انلاین و رقابتی است، اما مکانیک‌های ساده این بازی رایگان پلی‌استیشن ۴ را بر بی‌مغز بودن این بازی قرار ندهید!

۲. Rogue Company
4wTEgcHeNcqvpBCow68f39 970 80

Rogue Company، یک بازی تیراندازی چند نفره و رقابتی دیگر همراه با برخی آیتم‌های پولی است، اما همچنان در لیست بهترین بازی‌های PS4 جای دارد؛ چون شما می‌توانید با پرداخت هیچ هزینه‌ای، وارد مسابقات ۴V4 شوید.

شما ابتدای مسابقات را با سقوط آزاد در آسمان شروع می‌کنید، اما وقتی که به زمین می‌رسید، با موارد متعددی روبرو خواهید شد. آنجا، یا بمبی وجود دارد که باید آن را کاشته و یا خنثی کنید و یا مناطقی وجود دارد که باید آن را تصرف کنید یا بازپس بگیرید.

پس از پایان یک مسابقه، دور بعدی شروع می‌شود. اگر شما مقداری در بازی هزینه کنید، شانس به دست آوردن توانایی‌ها و اسلحه‌های جدید و ارتقای آنها را به دست می‌آورید.

۳. Spellbreak
x7WZAvME7uNikuQn27p2TK 970 80

اسلحه‌های خود را فراموش کنید اما دستکش‌های جادویی خود را برای این Battle Royale به همراه داشته باشید! Spellbreak اگر چه دارای مبارزه‌های کوچک‌تر از حد معمول است، اما به لطف کلاس‌های نبرد مختلف و قابل تنظیم و حملات جادویی منحصر به فرد، می‌توانید به زیبایی هر چه تمام‌تر در اطراف نقشه مبارزه کنید.

لیست هواپیماهای بازی Microsoft Flight Simulator
خواندن

Spellbreak یک بازی Crossplay است، بنابراین شما می‌توانید در هر سیستم‌عامل و پلتفرمی، با یک حساب واحد بازی کرده و بیشتر پیشرفت کنید، علاوه بر این، می‌توانید با دوستانتان که کنسول یکسان ندارند، بازی کنید. با توجه به وعده‌های سازندگان، می‌توان انتظار داشت که در طول زمان، به بازی داستان‌ها، مکان‌ها و حالت‌های مختلفی اضافه شود.

۴. Genshin Impact
KGp7tTsbJFdoCH4RLhFyUN 970 80

چهارمین بازی که ما در بخش بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ معرفی می‌کنیم Genshin Imapct است. هفت خدایان Tevyat، راز و اسرار بی‌شماری دارند. پس از اینکه شما در این دنیای جدید و بدون هیچ شناختی بیدار شده‌اید و همچنین از خواهر یا برادرتان نیز جدا شده‌اید، به دنبال آنها می‌گردید؛ چون پاسخ مشکلات احتمالا در دست آنها است.

برای یافتن این خدایان، شما باید در اطراف Tevyat سفر کنید. سلاح انتخابی شما نیز، هفت عنصر جادویی است که خدایان را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید همراه با تغییرات آب و هوایی پویا، به صورت آزادانه در هوا، زمین و آب حرکت کنید. به علاوه این‌، می‌توانید با حداکثر سه نفر دیگر همراه شوید و یک گروه ماجراجویی تشکیل دهید.

این بازی، بهترین پاسخ عناوین رایگان PS4 برای Legend Of Zelda: Breath of The Wild است و کار آن را به خوبی انجام می‌دهد. بنابراین اگر دنبال عناوینی RPG با تمرکز بر اکتشاف و نبردهای جادویی هستید که اتفاقا رایگان نیز باشد، باید نگاهی به Genshin Impact بیندازید.

۵. Hyperscape
uaYECU7TRfxiXrUdbqcHA7 970 80

جدیدترین بازی Battle Royale موجود در لیست بازی‌ها رایگان PS4، مخصوص درگیر کردن بازیکنان و تماشاگران به صورت همزمان است.

شما به عنوان یک رقیب در Crown Rush، در قسمتی کوچک از نقشه همراه با ۹۹ بازیکن قرار می‌گیرید و برای اطمینان از بقای خود، به دنبال تجهیزات و اسلحه‌ها می‌گردید. اما وقتی به دور نهایی می‌رسید، می‌توانید حریفان باقیمانده را از بین برده و یا (تاج) را به مدت ۴۵ ثانیه در اختیار گرفته و پیروز شوید. حتی اگر زودتر از موعد نیز بمیرید، باز هم می‌توانید به عنوان یک (نجوا) حضور داشته باشید و به همراهان خود درباره خطرات ورودی هشدار دهید.

۶. Cuisine Royale
JNkbqAmyCjRFM9dEanziCd 970 80

اگر حتی سبک کارتونی Fortnite نیز برای شما بیش از حد جدی است، باید بدانید که بازی Cuisine Royal، عنوانی Battle Royale با نگاه ویژه با لوازم پخت و پز و آشپزخانه است! پس از اسپاون شدن در نقشه، علاوه بر پیدا کردن اسلحه و همچنین ورود به مناطق امن، باید به دنبال توانایی‌های جادویی و همچنین زره‌هایی از جنس لوازم پخت و پز آشپزخانه بگردید.

Cuisine Royale، تجربه حماسی کمتری نسبت به باقی بازی‌های Battle Royale دارد، اما همراه با قدرت‌های عجیب و غریب و همچنین چالش‌ها و تاکتیک‌ها، لحظات خنده‌داری را برای شما و دوستانتان رقم می‌زند.

۷. Call Of Dury: Warzone
vsJPQXABNp3AEbhJvYZfNd 970 80

برای دسترسی به Warzone، نیازی به داشتن یک بازی Call Of Duty دیگر بر روی PS4 خود ندارید. وقتی بازی را اجرا می‌کنید، از داخل هواپیمایی به داخل نقشه بازی می‌پرید و در یک نبرد ۱۵۰ نفره در جزیره‌ای عظیم ساخته شده از اجزای کلاسیک سری Call Of Duty شرکت می‌کنید. هنگامی که از پای در بیایید، شانس دومی در زندان Gulage خواهید داشت و مسابقه‌ای ۱V1 در محیطی تنگ بین شما و یکی دیگر از بازیکنان مرده دیگر برای آزادی و بارگشت به نقشه بازی، شکل خواهد گرفت.

ده بازی انحصاری برتر نینتندو سوییچ
خواندن

به طور کلی، دلایل زیادی وجود دارد که به سراغ این بازی رایگان PS4 بروید، اما اگر طرفدار PUBG یا Fortnite هستید، همین که بازی Battle Royale متفاوتی است، دلیل متقاعد کننده‌ای است.

۸. Smite
5VQidWuBJRe7rv3yBxPWbg 970 80

بیشتر بازی‌های MOBA، شما را در نقش ناظری هوایی بر روی میدان جنگ قرار می‌دهد، اما Smite، شما را دقیقا پشت شخصیت مورد انتخاب خود که یکی از صدها خدای Pantheon می‌باشد، قرار می‌دهد. شما در سراسر نقشه قدم می‌زنید، پرواز می‌کنید یا به نبرد با قهرمانان مخالف شما و عوامل آنها می‌روید تا برج‌ها و Titanهای آنها را از بین ببرید و مسابقه را برنده شوید.

Smite، به لطف تنظیمات خودکار برای سطح‌بندی توانایی‌های شخصیت خود و خرید کلیدهای آیتم‌های اصلی، بسیار آسان است. اما هنگامی که این تنظیمات را خاموش می‌کنید، به عمق و لذت تاکتیک بازی پی می‌برید و بین فهرست ۱۰۸ قهرمان بزرگ بازی فرستاده می‌شوید. این بازی ترکیبی منحصر به فرد از MOBA و سوم شخص، میان بازی‌های رایگان PS4 است و می‌تواند طرفداران این ژانر را راضی نگه دارد.

۹. Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2
PWEyfqM3yWTqkx9pGH5FPV 970 80

شما برای لذت بردن از این بازی چند نفره، نیازی به در جریان بودن فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های دیگر سری Gundam ندارید. دو تیم شش نفره، با پای پیاده و یا با ادوات جنگی مکانیزه به میدان جنگ می‌روند.این نسخه، همچنین گزینه ترک کردن سیاره و جنگ در فضا را نیز اضافه می‌کند که این گزینه‌ها، یک بعد کاملا جدید به جنگ اضافه می‌کنند.

مانند بسیاری دیگر از بازی‌های رایگان PS4، شما می‌توانید با بازی کردن، محتوای بیشتری از بازی را آزاد کنید و یا می‌توانید با پرداخت پول واقعی، به ۱۳۰ موجود و سیله مجهز دیگر دسترسی پیدا کنید. لابی بازی به شما این امکان را می‌دهد که مجموعه‌های خود را به نمایش بگذارید، ارتقا دهید، با بازیکنان دیگر ملاقات کنید و برای نبردهای بعدی برنامه‌ریزی کنید. توسعه‌دهندگان بازی، محتوای خود را بیشتر و بیشتر می‌کنند و همچنین رویدادهای ویژه‌ای را نیز برگزار می‌کنند. بنابراین در این بازی همیشه چیزهای جدیدی برای بررسی وجود دارد.

۱۰. Genesis
ivATksSsT7x6eoRBgqfVAM 970 80

یافتن عناوین MOBA در کنسول‌ها دشوار است، اما Genesis قصد دارد که نقش League Of Legends و سایر بازی‌های بزرگ روی رایانه‌ها را در PS4 ایفا کند. شما می‌توانید یکی از ۲۸ قهرمان موجود در بازی را برای نبرد ۵V5 در نقشه‌هایی با مضمون علمی تخیلی همراه با عناصر پویان انتخاب کنید، یا در بخش تک نفره و Co-op به فعالیت بپردازید.

این بازی برای حفظ علاقه شما، به مرور ارتقا می‌یابد و به شما امکان می‌دهد که قهرمانان خود را به سلاح و وسایل مختلف تجهیز کنید. گنجاندن حالت PVE در بازی به این معنی است که شما می‌توانید به تنهایی و یا با دوستان خود نیز با هوش مصنوعی بازی مبارزه کنید. همچنین توسعه دهندگان بسیار مشتاق به تغییرات بازی هستند و این بدان معناست می توانید بازی را به سمت بهتری تغییر دهید.

برترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 که باید آن‌ها را تجربه کنید
خواندن

۱۱. Dauntless
DWjByENkzwa7vJF62JWp88 970 80

اگر سری Monster Hunter از کپکام را دوست دارید، پس این مورد یکی از بهترین بازی‌های رایگان PS4 برای شماست. می‌توانید به تنهایی و یا با حداکثر سه همراه دیگر، موجودات عظیم‌الجثه را ردیابی و شکست دهید، سپس غنائم دریافتی را برای ارتقا وسایل خود به خانه ببرید. جهان بازی نیز به سبک کارتونی طراحی شده که لذت جستجو برای هدف بعدی خود، که یکی از بسیار موجودات منحصر به فرد از نوع Behemoth خواهد بود را چند برابر می‌کند.

در کنار حالت استاندارد، می‌توانید حالت Escalation را که یک سری از نبردهای پنج تایی با خطرات و دشواری‌های مختلف که باعث تقویت مهارت‌های شکار شما و همراهانتان می‌شود را نیز تجربه کنید. همچنین چالش‌های هفتگیی وجود دارند که پیچش‌های جدید و متفاوتی را در ازای پاداش‌های بی‌نظیر به برخوردهای شما اضافه می‌کنند.

۱۲. Apex Legends
wNoGtEer7YGzahP3n6e4SH 970 80

Apex Legends، موجی تازه در ژانر محبوب شده توسط PUBG و Fortnite، یعنی بتل رویال ایجاد می‌کند و گیم‌پلی تاکتیکی و تیمی را ارائه می‌دهد که در آن ۲۰ تیم در سه نبرد متفاوت به نبرد با هم می‌پردازند تا آخرین تیم باقی بماند و به عنوان برنده معرفی شود. Apex Legends، از بهترین بازی‌های رایگان PS4 است که به شما امکان ساخت شخصیت‌های مختلف که هر کدام قابلیت‌های متمایزی دارند (مانند شخصی‌سازی کارکتر Overwatch) را می‌دهد و این به معنای ایجاد فرصت‌های بی‌پایان برای نحوه چیدمان استراتژی با هم‌تیمی‌های خود است. سیستم پینگ درخشان بازی به شما این امکان را می‌دهد که مکان‌ها، سلاح‌ها و دشمنان را برای هم‌تیمی‌های خود علامت‌گذاری کنید و حتی کلمه‌ای حرف نزنید و همچنین، حرکات و اسلحه‌ها، بسیار روان و خوب به نظر می‌رسند؛ هر چه که باشد، بازی محصول تحویل‌دهندگان Titanfall است!

۱۳. Dissidia Final Fantasy NT free edition
KrqQTcPWRiUDZeuQFWdNTW 970 80

در نبردی بین Spiritus و Materia، دو تیم قهرمان از سری Final Fantasy، یعنی خدایان حفاظت و تخریب باید برای آن‌ها بجنگند. در این نسخه رایگان، شما می‌توانید از لیست اصلی، چهار مبارز انتخاب کنید و در مسابقات آنلاین و آفلاین مبارزه کنید، اسلحه‌های خود را بچرخانید، در تیم‌های سه نفره به طلسم کردن بپردازید و حریفان خود را شکست دهید. شما نمی‌توانید حالت داستانی بازی را انتخاب کنید، اما می‌توانید با کسانی که بازی را خریداری کرده‌اند، به صورت آنلاین بازی کنید و اگر تصمیم به خرید نسخه کامل را گرفتید، پیشرفت‌های حاصل از نسخه رایگان را به روی آن منتقل کنید.

۱۴. Fortnite
fortnite 01

علی‌رغم برخی رقابت‌های جدی که از سوی بازی‌هایی مثل Apex Legends وجود دارد، باز هم Fortnite به یک دلیل، از بهترین بازی‌های رایگان PS4 است. این بازی تیراندازی چند نفره دارای ۱۰۰ بازیکن است که با چتر نجات به میدان نبرد می‌روند و به دنبال سلاح و تجهیزات می‌گردند، سپس تا جایی که تنها یک تیم باقی بماند، مبارزه می‌کنند. با این حال، بتل رویال با ترکیب مکانیک‌های اصلی Fortnite، یعنی ایجاد تله و سازه‌های مستحکم در حین نبرد برای زنده ماندن، فراز و نشیب مهیجی به فرمول بازی اضافه کرده است.

از نسخه‌ی بعدی بازی Batman چه انتظاراتی داریم
خواندن

Fortnite، به لطف به‌روزرسانی‌های متعدد و رویدادهای درون بازی، از اسکین‌های جدید و تغییرات درون نقشه گرفته تا سلاح‌های نامتعارف و کنسرت‌های زنده درون بازی و حتی شروعی کاملا تازه در قالب Fortnite chapter 2، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موجود شناخته می‌شود. سبک هنری رنگارنگ و عجیب، Fortnite را به نقطه شروع بزرگی در ژانر بتل رویال برای بازیکنان جوان‌تر تبدیل می‌کند.

۱۵. Dead or Alive 6: Core Fighters
qt8gZVPBLqDbysXbgTuSKH 970 80

Dead or Alive 6: Core Fighters به شما اماکن می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای موجود را در قالب بهترین‌ بازی‌های PS4 تجربه کنید. این یک نسخه آزمایشی محدود نیست، اگرچه شما به تعداد کمی از شخصیت‌ها (که به طور منظم در چرخش هستند) محدود خواهید شد، اما هنوز هم می‌توانید قسمت‎ عمده‌ای از حالت‌های این عنوان ۳D دیوانه‌وار را مانند حالت آموزشی، نبردهای آنلاین و بخشی از حالت داستانی، تجربه کنید.

۱۶. Gwent
HuqtarRhBZnE9VRrUZ67af 970 80

Gwent را به یاد می‌آورید؟ بازی کارتی The Witcher 3 که بیشتر از Questهای اصلی و واقعی بازی برای آن وقت صرف کرده‌اید. این بازی کارتی اکنون تجربه‌ای مستقل و بسیار اعتیادآور است و ما آن را در لیست بهترین بازی‌های رایگان PS4 خود قرار داده‌ایم. با استفاده و تکرار از همان فرمول اصلی در The Witcher 3، بازی کارتی Gwent عنوانی رایگان است که تماما مربوط به سفارشی‌سازی، استفاده از جادوها و حملات و گرفتن برتری از حریف است.

حتی اگر از طرفداران دنیای پر مخاطب CD Project Red نیستید، Gwent برای هر کسی که در بین بهترین بازی‌های رایگان PS4، به دنبال یک بازی کارتی اعتیادآور است، جزو بهترین انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. باید کارت‌های خود را به دقت قرار دهید و عاقلانه با آن‌ها بازی کنید، در غیر این صورت، خواهید دید که بعد از برنده شدن با اختلاف کم در دور اول، در دورهای دوم و سوم خواهید باخت. همچنین طرفینی وجود دارند که از سبک بازی شما تعریف می‌کنند که به این معنی است که موارد بسیاری در Gwent برای کاوش وجود دارد.

۱۷. Brawlhalla
aPCkuEANLwztLJW6A9SwzM 970 80

Brawlhalla، در بین بهترین بازی‌های رایگان PS4، نزدیک‌ترین عنوان به .Super Smash Bros است. این بازی دو بعدی از سیستم منحصر به فردی برخوردار است که به شما امکان برداشتن اسلحه‌ها و تغییر دادن سبک جنگیدن خود در میانه نبرد را می‌دهد؛ در حالی که سعی در خارج کردن حریف خود از صحنه را دارید.

این بازی از مسابقات چهار نفره خصوصی، تا نبردهای آنلاین بزرگ پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تمام آن‌ها به صورت رایگان لذت ببرید. تنها موردی که باید برای آن هزینه بپردازید، دسترسی دائمی به تمام شخصیت‌های بازی است. در غیر این صورت می‌توانید از یک چرخانه محدود استفاده کنید. حتی اگر دوستانتان PS4 ندارند، به لطف قابلیت Cross-play با Xbox one، Switch و کامپیوترهای خانگی، باز هم می‌توانید با آن‌ها بازی کنید.

پرطرفداران‌ترین بازی‌هایی که تا به‌حال عرضه شدند
خواندن

۱۸. DC Universe Online
383dS853nPSoGR8WTNDdjd 970 80

DC Universe Online یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین انبوه و چند نفره است که به شما امکان می‌دهد قهرمان و یا شرور رویاهای خود را در دنیای DC، با لباس و مجموعه‌ای منحصر به فرد از توانایی‌ها و قابلیت‌ها، طراحی کنید. این بازی دارای یک خط داستانی اصلی است که با سفر در زمان، حمله بیگانگان و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند Lex Luthor and the Joker همراه است؛ همچنین بازی شامل یک سیستم جنگی در زمان واقعی است که به شما امکان می دهد تا انواع قدرت‌ها و سلاح‌های ظریف را داشته باشید (و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید).

اگر می‌خواهید فصل‌های بعدی DC Universe Online را نیز تجربه کنید، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. اما این بازی، هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های رایگان PS4 است؛ زیرا شما می‌توانید بخش خوبی از آنچه که بازی به صورت رایگان ارائه می‌دهد را تجربه کنید.

۱۹. Let It DiehgnmxfQKo5Dowt8JAfPAv3 970 80

این مورد از بهترین بازی‌های رایگان PS4، یک بازی اکشن فوق‌العاده ساخته ذهن پیچیده سازنده مشهور، Goichi Suda ملقب به Suda51 است. Let It Die، در واقع نسخه‌ای ارجاعی و سبک از Dark Souls است. شما می‌توانید راه خود را از بین برجی پر از دشمنان وحشی با نبرد و به دست آوردن تجهیزات جدید باز کنید و در هر طبقه، چالش‌های بیشتر و بیشتری برای شما نهفته شده است.

۲۰. PaladinsGJ5GgmcPXmQTYLUXGXt5MK 970 80

عبور از Paladins به عنوان یک همزاد ارزان قیمت از Overwatch در نگاه اول آسان است، اما این بازی موارد عجیب و غریب و خاص خود را دارد و همان طور که از نام لیست نشان می‌دهد، هیچ هزینه‌ای برای بازی ندارد. Paladins به شما اجازه می‌دهد با کارت‌های قابل جمع‌آوری، شخصیت‎‌های خود را شخصی‌سازی کنید و سطوح استراتژی جدیدی را مبنی بر گیم‌پلی Tried and true بازی آزاد کنید. شما می‌توانید امتیاز جمع‌آوری کنید، مهمات خود را به سمت پایگاه‌های حریف بفرستید و یا می‌توانید آنها را در جنگ مستقیم که با ترکیبی از مضامین علمی تخیلی و فانتزی ترکیب می‌شود، شکست دهید.

Paladins با طراحی فانتزی غنی و لیست قهرمانان همیشه رو به رشد، یک بازی تیراندازی تیمی عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند پولی بابت Overwatch پرداخت کنند و یا در بین بازیکنان Team Fortress 2 غرق شوند و یا می‎‌خواهند از دست هر دوی این بازی‌ها کمی استراحت کنند!

۲۱. Star Trek OnlineXWWGuZYJgwaq7srdcvff3M 970 80

Star Trek Online، یک بازی نقش‎‌آفرینی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد در قالب یک بازی رایگان PS4، جسورانه وارد فانتزی‌هایی شوید که قبل از شما کسی به آن قدم نگذاشته است. این ماجراجویی فضایی و علمی تخیلی شما را در نقش انسان و یا نژادهای بیگانه دنیای Star Trek، یعنی Vulcan و Cardassian و یا حتی عضوی از بیگانگان شخصی‌سازی شده توسط خودتان قرار می‌دهد.

نگاهی مختصر به تاریخ اورک‌ها در صنعت بازی
خواندن

شما هم در نبرد سفینه‌های فضایی و هم در صحنه‌های نبرد در زمین شرکت خواهید کرد، در حالی که باید فناوری خو را ارتقا دهید و قدرت بیشتری کسب کنید و همه اینها درون داستانی غنی و کامل قرار گرفته‌اند. در حالی که می‌توانید با پرداخت هزینه، انواع بیشتر لباس و سفینه را خریداری کنید، اما همچنان می‌توانید داستان بازی را به صورت رایگان تجربه کنید. اگر ترجیح می‌دهید که پول خود را برای محتوای اضافی خرج کنید، بازی برای شما DLCهایی را نیز ارائه می‌کند.

۲۲. WarframeGdHMtahD2GmJS6ZvjBJRmH 970 80

Warframe از زمان عرضه PS4 وجود داشته و هنوز هم در لیست بهترین بازی‌های رایگان PS4 قرار دارد، زیرا همواره در حال ارتقا و پیشرفت است. این بازی تیراندازی علمی تخیلی، شما را در نقش یک نینجای فضایی در آینده قرار می‌دهد که لباس روباتیک و کنترل از راه دور با قابلیت‌های تهاجمی متفاوتی دارد. برای شرکت در ماموریت‌های داستانی، می‌توانید با دوستان خود همکاری کنید و مهارت‌های خود را در رقابت‌های چندنفره محک بزنید و در سیستمی فضایی و در آینده‌ای دور به مبارزه بپردازید.

Warframe، دائما شخصیت‌ها و محتواهای جدیدی را از جمله سفینه‌های جدید و قابل سفارشی‌سازی، بخش‌هایی از نقشه، سلاح‌های اضافی و… اضافه می‌کند. تمام این‌ها، بازی را برای افرادی که دنبال بازی با محوریت غارت و شلیک در دنیایی فضایی و علمی تخیلی را دارند، تبدیل به انتخابی مناسب می‌کند.

چگونه از بین بهترین بازی‌های رایگان PS4 انتخاب کنیم؟ 

اگر هر کدام از بهترین بازی‌های رایگان PS4 را که در لیست قرار دادیم را پسندیدید، نکاتی وجود دارد که قبل از فشردن دکمه بارگیری بازی، باید به آن فکر کنید.

یکی از بهترین راه‌های برای درک چگونگی هر بازی، بررسی ژانر آن است. البته هیچ دلیل منطقیی وجود ندارد که اگر بازی با تجربیات گذشته شما متفاوت باشد، آن را تجربه نکنید. اما بررسی ژانر به شما ذهنیت دقیقی از مکانیک‌های بازی می‌دهد تا بین انبوهی از کنترل‌های پیچیده گیج و یا با مکانیک‌های بیش از حد ساده، کسل نشوید

بعضی از بازی‌های لیست، هر چه را که دارند، ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر، نسخه‌های کوتاه شده از محصولات پولی هستند و بعد از مدتی، ادامه مطالب آنها قفل می‌شود.

اما با همه این وجود، مهم‌ترین نکته این است که: اگر به نظرتان سرگرم‌کننده نیست، برای آن هزینه‌ای پرداخت نکنید. به هر حال، بازی‌های این لیست، عناوینی رایگان هستند و اگر بعد از امتحان هر کدام، آنها را دوست نداشتید، چیزی را از دست نداده‌اید و هزینه‌ای را پرداخت نکرده‌اید. فقط به اندازه دلخواه خود بازی کنید تا بتوانید عنوان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

منبع
https://www.tomsguide.com/round-up/best-free-ps4-games
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x